strikt juridisch wel natuurlijk, in de praktijk dan weer niet altijd.quote:Op maandag 19 november 2012 20:10 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is ook onwaarschijnlijk, maar in de rechtspraak gaat men niet uit van verwachtingen, maar van harde bewijzen.
Dat gaat mijn systeem juist tegen, dus dat is niet echt een slim argument.quote:Op maandag 19 november 2012 20:07 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De criminele database was al van zo'n formaat dat de bruikbaarheid in Nederland minder werd. Succes met heel het land.
Hoelang bestaat CSI, en hoelang geleden is de moord?quote:Op maandag 19 november 2012 19:54 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
'CSI maakt echte criminelen wijzer'
Dat is alweer een paar dagen terug. Desalniettemin wel een redelijke timing.quote:Op maandag 19 november 2012 20:11 schreef AchJa het volgende:
Trouwens wel aardig van het OM dat ze Peter R dit cadeau op zijn verjaardag hebben gegeven bedenk ik me net.
Klopt, maar zo hoort het hier iig wel te gaan. Dat dat niet altijd het geval is, blijkt wel uit bijvoorbeeld een Puttense moordzaak, of uit de zaak van Lucia de B. Waarin de verdachten werkelijk zijn verguisd als daders en ook zo zijn veroordeeld, maar veel later toch onschuldig bleken te zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 20:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
strikt juridisch wel natuurlijk, in de praktijk dan weer niet altijd.
Het is 13 jaar geleden, hij was 31 of 32 jaar oud, zij was 16.quote:Op maandag 19 november 2012 19:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oude kerel? Die gast is nu 45, de moord is 15 jaar geleden. Dus dat valt reuze mee. En dat iets niet per se de meest logische oplossing is wil niet zeggen dat het ook niet de waarheid kan zijn.
Daarbij, of hij het nou gedaan heeft of niet, als er geen bewijs is wordt hij sowieso niet veroordeeld.
Wat een vreemde personen hebben we hier zeg.quote:Op maandag 19 november 2012 20:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat is jouw mening. er zijn geen harde waarheden over wat een leven waard is ofzo.
Woensdag bekend bij het OM en toen was die knaap ook jarig....quote:Op maandag 19 november 2012 20:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is alweer een paar dagen terug. Desalniettemin wel een redelijke timing.
Wel verdraaid.quote:Op maandag 19 november 2012 20:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Woensdag bekend bij het OM en toen was die knaap ook jarig....
Omdat hij altijd in de Veronica gids staat bij de jarigen wanneer ik zo'n beetje jarig ben...quote:Op maandag 19 november 2012 20:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mensen die weten wanneer peter r jarig is
jij begrijpt gewoon niet wat filosofie inhoudt.quote:Op maandag 19 november 2012 20:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat een vreemde personen hebben we hier zeg.
Is jouw leven ook niks waard?
Wat wel of geen lagere levensvorm is, is volledig subjectief en een boer kan daar dus gerust heel anders over denken.quote:Op maandag 19 november 2012 20:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Wat een vreemde personen hebben we hier zeg.
Is jouw leven ook niks waard?
Volgens mij is dat niet precies wat ik zeg. Ik projecteer het juist op deze bewuste persoon in combinatie met het beroep, omdat ik het doorsnijden van de keel een zeer bijzondere handeling vind. Daar zit een verhaal aan vast, geen toeval. Ik beweer dat het wellicht te rijmen valt (wellicht..) in een context van bepaalde wreedheden die bepaalde boeren in zich hebben en daar bepaalde bizarre vaardigheden in hebben ontwikkeld. Laat deze persoon daar eens een exces in zijn, in het toch al harde wereldje. En deze persoon vergat in dit geval (wellicht vanuit paniektoestand) even dat het om een mens ging, in plaats van een zwak pasgeboren kalf of lam. Dan is de halsslagader gauw gevonden, als kwetsbaar punt.quote:Op maandag 19 november 2012 20:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat veel boeren weinig op hebben met dierenwelzijn. Maar diezelfde boeren maken wel onderscheid tussen dieren en mensen. Dat je wreed kunt zijn met dieren als je in een dergelijk milieu bent opgegroeid, betekent niet dat die lijn valt door te trekken naar mensen. En dat maakt wat jij telkens roept vergezocht.
Kan hem amper zien, verbinding is ruk hier...quote:Op maandag 19 november 2012 20:10 schreef Chooselife het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/(...)andeling_op_veemarkt
Speciaal voor AchJa.
Dat is niet zo. Alles is in te delen in hogere en lagere levensvormen. Ook wetenschappelijk.quote:Op maandag 19 november 2012 20:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat wel of geen lagere levensvorm is, is volledig subjectief en een boer kan daar dus gerust heel anders over denken.
Je ziet gruwelijke mishandeling van vee. Door boeren. Dat plaatst e.e.a. toch in perspectief.quote:Op maandag 19 november 2012 20:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan hem amper zien, verbinding is ruk hier...
Maar vooralsnog zie ik weinig bloed en doorgesneden kelen.
'hoger' en 'lager' zeggen daarbij nog niets over de waarde van het 1 of ander. echt slim ben je niet he.quote:Op maandag 19 november 2012 20:19 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Alles is in te delen in hogere en lagere levensvormen. Ook wetenschappelijk.
Puur objectief.
Maar vee gelijkstellen aan mensen, is dan toch wel weer iets heel anders.quote:Op maandag 19 november 2012 20:19 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je ziet gruwelijke mishandeling van vee. Door boeren. Dat plaatst e.e.a. toch in perspectief.
Ik heb tenminste waardering voor mensenlevens.quote:Op maandag 19 november 2012 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
'hoger' en 'lager' zeggen daarbij nog niets over de waarde van het 1 of ander. echt slim ben je niet he.
Het is mijn suggestie dat zo'n handeling er wellicht onbewust inzit, en uit oerinstincten naar boven is gekomen om iemand in een panieksituatie tot zwijgen of onder controle te brengen.quote:Op maandag 19 november 2012 20:20 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar vee gelijkstellen aan mensen, is dan toch wel weer iets heel anders.
Dat deed deze moordenaar dus. Boer dat ie is.quote:Op maandag 19 november 2012 20:20 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar vee gelijkstellen aan mensen, is dan toch wel weer iets heel anders.
ik heb nergens gezegd dat ik dat niet heb? je verzint er dingen bij he. poepie dat je er bentquote:Op maandag 19 november 2012 20:23 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik heb tenminste waardering voor mensenlevens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |