quote:Op maandag 19 november 2012 20:01 schreef AchJa het volgende:
twitter:VVD_leugens twitterde op maandag 19-11-2012 om 19:55:50Peter R. Draait Door bij De Wereld van De Vries. #Vaatstra #DWDD reageer retweet
Schuldig is de dader vanaf t moment dat hij t gedaan heeft.quote:Op maandag 19 november 2012 20:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hij heeft wat uit te leggen, maar schuldig is hij pas als de rechter een uitspraak gedaan heeft.
het is geen bewijs zonder context.quote:Op maandag 19 november 2012 20:04 schreef Hetkapitaal het volgende:
Mensen die wetenschappelijk bewijs van de hand wijzen.
Het is geen bewijs, het is een aanwijzing. Bewijs is een samenspel van onafhankelijke aanwijzingen.quote:Op maandag 19 november 2012 20:04 schreef Hetkapitaal het volgende:
schuldig is per definitie een mening en geen feit.quote:Op maandag 19 november 2012 20:04 schreef marsan het volgende:
[..]
Schuldig is de dader vanaf t moment dat hij t gedaan heeft.
juridisch schuldig is hij pas na een uitspraak van de rechter.
Ik ben vegetarierquote:Op maandag 19 november 2012 19:58 schreef Chooselife het volgende:
En ik blijf er ook bij zeggen dat de bruutheid van het doorhalen van een keel, de handeling op zich, wel in het kader van de wreedheid past die sommige boeren in zich hebben. Maar dan uiteraard jegens dieren, anders dan hun eigen veestapel. Ik heb boeren gezien die zonder enige vorm van emotie een nest kittens eigenhandig de strot omdraaien, of een peloton ganzen neerschieten omdat die het land beschadigen. Interesseert ze geen ruk. Op zich zijn de wantoestanden op veemarkten hier ook wel bewijs van.
Het kan zomaar zo zijn dat deze jonge boer deze handelingen instinctief toepaste in een paniektoestand, omdat het deel (soms) uitmaakt van een boerenbestaan.
Niet dat ik voor ben, maar dat was toch ook niet echt een goede reden van die expert, dat de database dan erg groot zou worden, wat problemen oplevert als je onschuldig DNA hebt.quote:Op maandag 19 november 2012 19:54 schreef alors het volgende:
[..]
Bij EenVandaag was al iemand die zei dat dat juist ontzettend dom en inefficiėnt is. Gelukkig dat je dat geluid ook nog hoort.
Niet vanaf x moment als hij y gedaan heeft?quote:Op maandag 19 november 2012 20:04 schreef marsan het volgende:
[..]
Schuldig is de dader vanaf t moment dat hij t gedaan heeft.
juridisch schuldig is hij pas na een uitspraak van de rechter.
Mensen die vergeten dat je wetenschappelijk bewijs altijd in de juiste context moet zienquote:Op maandag 19 november 2012 20:04 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik zat erop te wachten. Ik verbaas me erover dat mensen als jij hier zo stellig tegen in het verweer gaan. Ik wil dat bij deze boer-zoekt-vrouw-romantiek noemen.quote:
Er was ook een spermaspoor.quote:Op maandag 19 november 2012 19:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het was op haar aansteker in elk geval.
De criminele database was al van zo'n formaat dat de bruikbaarheid in Nederland minder werd. Succes met heel het land.quote:Op maandag 19 november 2012 20:05 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Niet dat ik voor ben, maar dat was toch ook niet echt een goede reden van die expert, dat de database dan erg groot zou worden, wat problemen oplevert als je onschuldig DNA hebt.
Je kunt bijvoorbeeld heel gemakkelijk twee databases aanhouden: de kleine zoals die nu is (met veroordeelden en bepaalde groepen gewezen verdachten), en de grote met iedereen. De kleinere gebruik je dan voor normale DNA sporen (die ook DNA dat je op een broek of jas aantreft en dus ook makkelijk van onschuldige mensen kan komen) en wanneer je een waarschijnlijk daderspoor hebt (sperma/bloed) dan pak je de gehele database.
Niet in de wetenschap. Dat is in het recht.quote:Op maandag 19 november 2012 20:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is geen bewijs, het is een aanwijzing. Bewijs is een samenspel van onafhankelijke aanwijzingen.
wetenschap heeft het volgens mij nooit over definitief bewijs, alleen over waarschijnlijkheden enzo. hypotheses kun je verwerpen, eigenlijk nooit bewijzen. zoiets meen ik me te herinneren.quote:Op maandag 19 november 2012 20:07 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Niet in de wetenschap. Dat is in het recht.
De twee vakgebieden overlappen elkaar voor een groot deel.
"elk 13 jarig meisje uit het dorp had toen der tijd sperma van mijn in zich, dit bewijst nietsquote:Op maandag 19 november 2012 20:08 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Ja. Dus de verdachte heeft wel iets uit te leggen.
Het enige wat wetenschappelijk aangetoond is dat er sperma op haar lichaam en snorhaar in de aansteker van die man is. Daarmee weet je niet welke handelingen er plaats hebben gevonden. Hij kan beweren dat ze elkaar kenden en vrijwillig seks hadden. Wat er daarna gebeurd is kan hij ontkennen.quote:Op maandag 19 november 2012 20:07 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Niet in de wetenschap. Dat is in het recht.
De twee vakgebieden overlappen elkaar voor een groot deel.
Maakt niet uit want ik doe het onbewust. En insecten zijn veel lagere levensvorm dan koeien bijv. Ze zijn er direct geboren, afgeleefd, en sterven net zo snel.quote:Op maandag 19 november 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je trapt vast met grote regelmaat insecten dood.
Misschien is de kans dan wel aanwezig dat hij het idd niet gedaan heeft, maar iemand die boos was, haar vriendje of zijn vrouw...quote:Op maandag 19 november 2012 19:44 schreef Rickazio het volgende:
[..]
[..]
Zou je haast denken als iemand op Fok zit he
ze is verkracht en vermoord, hoe groot is de kans dat ze diezelfde avond nog vrijwillig met een oude kerel het gedaan zou hebben, denk even logisch na
dat is jouw mening. er zijn geen harde waarheden over wat een leven waard is ofzo.quote:Op maandag 19 november 2012 20:09 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maakt niet uit want ik doe het onbewust. En insecten zijn veel lagere levensvorm dan koeien bijv. Ze zijn er direct geboren, afgeleefd, en sterven net zo snel.
Deze analogiegaat niet op.
Ik zal niet ontkennen dat veel boeren weinig op hebben met dierenwelzijn. Maar diezelfde boeren maken wel onderscheid tussen dieren en mensen. Dat je wreed kunt zijn met dieren als je in een dergelijk milieu bent opgegroeid, betekent niet dat die lijn valt door te trekken naar mensen. En dat maakt wat jij telkens roept vergezocht.quote:Op maandag 19 november 2012 20:06 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik zat erop te wachten. Ik verbaas me erover dat mensen als jij hier zo stellig tegen in het verweer gaan. Ik wil dat bij deze boer-zoekt-vrouw-romantiek noemen.
Ik beweer niet dat elke boer zo is, maar de veehouders die ik heb gekend hebben vaker dan eens de dierenbescherming op de stoep gehad.
Je bent wellicht bekend met de behandeling van vee op de beruchte veemarkten?
Het is ook onwaarschijnlijk, maar in de rechtspraak gaat men niet uit van verwachtingen, maar van harde bewijzen.quote:Op maandag 19 november 2012 20:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien is de kans dan wel aanwezig dat hij het idd niet gedaan heeft, maar iemand die boos was, haar vriendje of zijn vrouw...
Maar dat verwacht ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |