Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rianne-vaatstra.htmlquote:Verdachte aangehouden in zaak Marianne Vaatstra
Er is een verdachte aangehouden in de moordzaak van Marianne Vaatstra. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) maandagochtend bevestigd.
Eerder meldde Peter R. de Vries al op Twitter dat er een '44-jarige blanke verdachte' gearresteerd was na een '100 procent DNA match'. Volgens RTL Nieuws gaat het om de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude. De verdachte is zondagavond gearresteerd.
De familie Vaatstra is zondagavond door de politie en het OM ingelicht.
Justitie wil nog geen details geven. Het OM en de politie Friesland geven maandag om 18.00 uur een persconferentie in Drachten. De persconferentie wordt gegeven door hoofdofficier van justitie Annet Bronsvoort en de Friese korpschef Nathalie Kramers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Hoezo? Er zijn al 4 staafjes gecontroleerd. Wat ze nu doen is checken of die staafjes ook bij hem horen. Dat zijn naam op twitter bekend werd kan het OM helaas weinig aan doen denk ik. En anders heeft hij 1 dag vast gezeten en heeft hij inderdaad recht op een schadevergoeding.quote:Op maandag 19 november 2012 15:08 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dat is wel te hopen anders kan meneer een mooie schadevergoeding tegenmoet zien.
ze hebben inderdaad sperma van Jasper S. gevonden. Dus als hij ook echt de dader is kunnen ze een goede zaak beginnen...quote:Op maandag 19 november 2012 15:11 schreef deedeetee het volgende:
Als ze alleen dna op de aansteker in haar tasje en en haartje van de man hebben gevonden ben ik niet zeker dat dit de dader is. Hebben ze sperma van hem op haar lichaam gevonden dan zou ik dat als beter bewijs beschouwen.
Dat is ook zo. Sperma en een haartje op de aansteker.quote:Op maandag 19 november 2012 15:11 schreef deedeetee het volgende:
Als ze alleen dna op de aansteker in haar tasje en en haartje van de man hebben gevonden ben ik niet zeker dat dit de dader is. Hebben ze sperma van hem op haar lichaam gevonden dan zou ik dat als beter bewijs beschouwen.
Ja, helemaal eens, ik reageerde dan ook meer met een soort van vraag op hoe vaak er hier voorbij komt dat het DNA nog eens opnieuw gecheckt moet worden omdat de tests altijd onder voorbehoud van fouten zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 15:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat lijkt me ookEn terecht.
[..]
Tuurlijk. En daarna nog eens.
Maar jij kunt ook DNA van mij op jou krijgen bij wijze van spreken en dan ben je nog geen dader. Of ik. In dit geval zal ie het voor 99.5 procent wel zeker zijn, maar puur en alleen dat DNA is niet genoeg.
Maar dat zit dan niet in sperma op die kinderen toch?quote:Maar als je DNA op de plaats-delict is gevonden wil dat niet direct zeggen dat je ook de moord hebt gepleegd. Als docent heb ik een lokaal vol kinderen voor me, die ook mijn DNA op zich krijgen
Ik ben ook heel benieuwd. Maar de kans is grootquote:Op maandag 19 november 2012 15:14 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
tt klopt niet helemaal
om 6 uur weten we meer
Ik blijf lachenquote:Op maandag 19 november 2012 15:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
Maar dat zit dan niet in sperma op die kinderen toch?
Dat sperma vind ik wel een sterke aanwijzing.quote:Op maandag 19 november 2012 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Sperma en een haartje op de aansteker.
Ik vraag me af of de zaak nu nog kritisch benaderd gaat worden bij P&W of dat alles de hemel in wordt geprezen aangezien dit in principe wordt gezien door de media als 'de doorbraak'. Ik ben benieuwd.quote:Op maandag 19 november 2012 15:13 schreef Xan21 het volgende:
Als vanavond iemand Peter maar eens vraagt waarom ze er zo van overtuigd zijn dat Marianne ooit op die fiets in de greppel heeft gereden (geen dna, originele locatie was niet Buitenpost station maar Landbouw Museum wat vlakbij ligt) Het had net zo goed de fiets van de dader kunnen zijn (aangezien het een herenfiets was). De beste vriendin van Marianne vroeg nog aan Spencer die ochtend: "Op wat voor fiets reed Marianne?” Spencer: “Dat weet ik niet, dan moet ik hem eerst zien.”
Lang niet zo groot als veel mensen denken, alleen als meneer heeft bekend. Anders kan het nog wel eens een heel moeilijk verhaal gaan worden om het na 13 jaar rond te krijgen.quote:Op maandag 19 november 2012 15:14 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik ben ook heel benieuwd. Maar de kans is groot
Feit is ook dat jij over de dader spreekt terwijl het OM en de politie over een verdachte zullen spreken....quote:Op maandag 19 november 2012 15:01 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Prima. I don't freaking care.
Feit is dat er een DNA match is. Iets wat bar weinig mensen hier kunnen schelen.
Rare lui.
Ja, dat dachten ze hier ook ja:quote:Op maandag 19 november 2012 15:04 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, het feit dat het DNA matcht was genoeg om hem te pakken. Klaar.
Dan ben ik toch benieuwd naar zijn verklaring voor zijn zaad op haar lichaam...quote:Op maandag 19 november 2012 15:15 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Lang niet zo groot als veel mensen denken, alleen als meneer heeft bekend. Anders kan het nog wel eens een heel moeilijk verhaal gaan worden om het na 13 jaar rond te krijgen.
De vader van Marianne Vaatstra is vannacht gebeld met de mededeling dat ze de dader hebben.quote:Op maandag 19 november 2012 15:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Feit is ook dat jij over de dader spreekt terwijl het OM en de politie over een verdachte zullen spreken....
Conclusie; jij weet het beter dan het OM en de politie?
Heb je je al aangemeld als spreker bij de persconferentie?
of te wel; arme Kritiek en Kritiek.quote:Op maandag 19 november 2012 15:18 schreef CherryLips het volgende:
Het zou je vader maar zijnDan is dit echt een hel, of hij nu de dader is of niet.
De vader spreekt in veel gevallen ook nog van een verdachte.quote:Op maandag 19 november 2012 15:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
De vader van Marianne Vaatstra is vannacht gebeld met de mededeling dat ze de dader hebben.
Denk je werkelijk, ben je zo hoogmoedig, dat jij het beter weet dan zij?
Ga toch weg mens.
Of ze hebben hem eerder gebeld voordat het uitlekte en hij 's ochtends om half 7 wakker gebeld zou worden door Q Music die om z'n reactie vroeg.quote:Op maandag 19 november 2012 15:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
De vader van Marianne Vaatstra is vannacht gebeld met de mededeling dat ze de dader hebben.
Ga toch weg mens.
Weet jij veel, er zijn duizenden mensen opgepakt in deze en Opa Bauke is daarover ook tien miljoen keer ingelicht.quote:Op maandag 19 november 2012 15:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga toch weg mens.
Sleeptheorie, anyone?quote:Op maandag 19 november 2012 15:17 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Dan ben ik toch benieuwd naar zijn verklaring voor zijn zaad op haar lichaam...
Er is ook een verschil tussen de feitelijke dader en de juridische dader.quote:Op maandag 19 november 2012 15:19 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De vader spreekt in veel gevallen ook nog van een verdachte.
Was jij bij het gesprek? Hoe weet je dat ze niet hebben gezegd dat ze een verdachte hebben opgepakt?quote:Op maandag 19 november 2012 15:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga toch weg mens.
Dat heeft de vader in de media verteld. Liegen wij dan liegt hij.quote:Op maandag 19 november 2012 15:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Was jij bij het gesprek? Hoe weet je dat ze niet hebben gezegd dat ze een verdachte hebben opgepakt?
Ik heb simpelweg het nieuws gezien, en de vader horen praten.quote:Op maandag 19 november 2012 15:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Was jij bij het gesprek? Hoe weet je dat ze niet hebben gezegd dat ze een verdachte hebben opgepakt?
Beetje google zoeken. Adres weten te achterhalen met een foto van nu.nl. Vervolgens naam gevonden via de telefoongids.nl. Als je dan de volledige naam weet op facebook kijken en kijken wie de zus is.quote:
Nee, de vader van Marianne heeft dat aldus geinterpreteerd. En dat is ook volkomen logisch, van hem uit. Het OM spreekt echter over de aanhouding van een verdachte.quote:Op maandag 19 november 2012 15:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga toch weg mens.
http://www.om.nl/actueel-(...)799/aanhouding-zaak/quote:In verband met de recente aanhouding van een verdachte in de moordzaak van Marianne Vaatstra zal het Openbaar Ministerie Leeuwarden en politie Fryslân vandaag een persbijeenkomst organiseren.
Die zijn al vaker gebeld dat ze een verdachte hebben opgepakt. Maar waarop baseer jij dat het DNA op Vaatstra van de dader is?quote:Op maandag 19 november 2012 15:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ga toch weg mens.
Erg frappant ja.quote:Op maandag 19 november 2012 15:20 schreef Coos het volgende:
De NWO gekkies zijn ook wakker.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 november 2012 15:21 schreef houwert het volgende:
[..]
Beetje google zoeken. Adres weten te achterhalen met een foto van nu.nl. Vervolgens naam gevonden via de telefoongids.nl. Als je dan de volledige naam weet op facebook kijken en kijken wie de zus is.
Hij heeft iets verteld ja. Je mag ook aannemen dat hij het gesprek - vanwege de shock - niet geheel helder meer voor de geest heeft. Er gaat op zo'n moment allerlei emotie door je heen dat je sommige dingen misschien anders hebt onthouden.quote:Op maandag 19 november 2012 15:20 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Dat heeft de vader in de media verteld. Liegen wij dan liegt hij.
Nee, de vader van Marianne Vaatstra is vanacht gebeld hierover, wil je nou zeggen dat hij het verkeerd begrepen heeft?quote:Op maandag 19 november 2012 15:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, de vader van Marianne heeft dat aldus geinterpreteerd. En dat is ook volkomen logisch, van hem uit. Het OM spreekt echter over de aanhouding van een verdachte.
[..]
http://www.om.nl/actueel-(...)799/aanhouding-zaak/
Dus je was er niet bij, je hebt geen opnames of transcript van het gesprek. Dan zijn het dus geen feiten maar aannames.quote:Op maandag 19 november 2012 15:20 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb simpelweg het nieuws gezien, en de vader horen praten.
Nee, dat verwacht ik niet, ik verwacht dat ze het aanwezige DNA wel grondig (en meermaals) gecontroleerd hebben, maar je zult ook een vers monster van de verdachte moeten controleren om zeker te weten dat er niets misgegaan is met de koppeling DNA en persoonsgegevens.quote:Op maandag 19 november 2012 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, ik ben echt een Peter R hater, maar het zal ook vast niet zo zijn dat hij DWDD of P&W zelf gebeld heeft he... ik gok dat alle actualiteitenprogramma's in de rij stonden voor hem vandaag.
En over dat opnieuw controleren van het DNA, zouden ze dat niet al gedaan hebben voor ze tot aanhouding over gegaan zijn?
JOEHOEEEEEEEEEE je bent pas de dader als een rechter je schuldig heeft bevonden. Snap dat nou eens tot die tijd is het een VERDACHTE! Die pa is toch geen rechter maar kwa emotie kan ik me voorstellen dat hij spreekt van een dader zeker nadat ie opgejut is door Peter R. De kans is groot dat het de dader is maar hij is nog altijd een verdachte tot de uitspraak van de rechter (zucht....)quote:Op maandag 19 november 2012 15:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat is gewoon zo...quote:Op maandag 19 november 2012 15:21 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar waarop baseer jij dat het DNA op Vaatstra van de dader is?
Als er meerdere mensen het eens zijn over ietsm oet er wel een kern in zittenquote:Op maandag 19 november 2012 15:22 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, de vader van Marianne Vaatstra is vanacht gebeld hierover, wil je nou zeggen dat hij het verkeerd begrepen heeft?
Dat zijn in ieder geval uitspraken waar ik me op baseer. Het "liegen" waar ik het over had is misschien verkeerd uitgedrukt, maar je snapt mijn puntquote:Op maandag 19 november 2012 15:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij heeft iets verteld ja. Je mag ook aannemen dat hij het gesprek - vanwege de shock - niet geheel helder meer voor de geest heeft. Er gaat op zo'n moment allerlei emotie door je heen dat je sommige dingen misschien anders hebt onthouden.
En "we hebben een verdachte" kan dan al snel "we hebben hem" worden.
Peter met snorquote:Op maandag 19 november 2012 15:24 schreef Xan21 het volgende:
Interview met Marianne's moeder en Peter die een ander toontje zingt:
Hopelijk komt nu ook de waardheid over Wietse en Spencer (en anderen) aan het licht nu de 'dader' opgepakt is.
Welke waarheid?quote:Op maandag 19 november 2012 15:24 schreef Xan21 het volgende:
Interview met Marianne's moeder en Peter die een ander toontje zingt:
Hopelijk komt nu ook de waardheid over Wietse en Spencer (en anderen) aan het licht nu de 'dader' opgepakt is.
Het OM spreekt niet zomaar over daders, het OM spreekt over verdachten. Hij zal gebeld zijn dat er een DNA match is en zal dat zélf geinterpreteerd hebben als 'Yes! Ze hebben de dader!'. De kans is groot dat die vooronderstelling juist is. Omdat er echter ook de kans is dat deze vooronderstelling niet juist is, spreekt het OM over verdachten tot iemand door de strafrechter veroordeeld is.quote:Op maandag 19 november 2012 15:22 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, de vader van Marianne Vaatstra is vanacht gebeld hierover, wil je nou zeggen dat hij het verkeerd begrepen heeft?
Echt, jullie sporen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |