abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119375134
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:37 schreef Cracka-ass het volgende:
Belangrijkste nieuws van het jaar. :')
Als jij later de moordenaar van jouw kinderen hiermee kan pakken, vind jij dat ook..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_119375145
Lijkt me ook raar voor die kinderen waarmee Marianne naar school fietste. Ineens was ze weg en zullen ze ongetwijfeld met hun vader daarover hebben gepraat. En dan hoor je vele jaren later dat het je vader zelf is geweest die haar verkracht en vermoord heeft. Dan ga je toch denken of je al die jaren geleden niet "iets" had kunnen ontdekken in de gesprekken met je vader over Marianne.
pi_119375170
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:38 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ligt eruit, blijft smaad = delict = oppakken.
Het zijn fotos van het huis en de politie die er bezig is. Lijkt mij gewoon journalistieke weergeving, weinig met smaad te maken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 19 november 2012 @ 09:42:03 #204
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119375181
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het zijn fotos van het huis en de politie die er bezig is. Lijkt mij gewoon journalistieke weergeving, weinig met smaad te maken.
Ik bedoel z'n naam. Krijgt hij nog strafvermindering ook als hij het echt is.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_119375192
quote:

[..]

Ja joh, doe er lekker aan mee.
Daar op twitter gaat het wel helemaal los ja. Allerlei andere voornamen aan die achternaam koppelen. Niet al te fraai nee. Suggesties dat iemand met dezelfde achternaam de zoon is van de dader ed... :{
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119375195
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:39 schreef Nielsch het volgende:
Lijkt me ook raar voor die kinderen waarmee Marianne naar school fietste. Ineens was ze weg en zullen ze ongetwijfeld met hun vader daarover hebben gepraat. En dan hoor je vele jaren later dat het je vader zelf is geweest die haar verkracht en vermoord heeft. Dan ga je toch denken of je al die jaren geleden niet "iets" had kunnen ontdekken in de gesprekken met je vader over Marianne.
Ik denk dat die mensen eerst helemaal niets denken.
Ik kan me nog herinneren hoe de familieleden van Ferdi E., de ontvoerder van Albert Hein, het oppakken van hun echtgenoot/vader ervoeren...
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 09:43:16 #207
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119375198
quote:

[..]

Ja joh, doe er lekker aan mee.
Jij quote het ;)

Maar goed. Het staat gewoon leesbaar voor iedereen op twitter, dus je kan er panisch over doen of niet.
heitieh
pi_119375202
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:39 schreef Nielsch het volgende:
De verdacht was destijd 31 jaar... het kan dat hij kinderen had rond de leeftijd van Marianne, maar heel waarschijnlijk is dat niet.
pi_119375212
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 09:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als jij later de moordenaar van jouw kinderen hiermee kan pakken, vind jij dat ook..
De kinderen van Peter de Vries zijn vermoord?
  maandag 19 november 2012 @ 09:44:05 #210
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119375216
quote:
99s.gif Op maandag 19 november 2012 09:43 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Jij quote het ;)

Maar goed. Het staat gewoon leesbaar voor iedereen op twitter, dus je kan er panisch over doen of niet.
Blijft smaad, krijgt hij dus nog strafvermindering ook als hij het is.....
  maandag 19 november 2012 @ 09:45:21 #211
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119375236
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:44 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Blijft smaad, krijgt hij dus nog strafvermindering ook als hij het is.....
Tuurlijk niet. Als het zo werkte, was het wel een heel eenvoudige manier om iemand minder straf te geven. :')

Zolang de politie en het OM maar geen fouten maken.
heitieh
pi_119375242
quote:

[..]

He is geen smaad natuurlijk, de man is opgepakt als een verdachte, of denk je dat men al bezig is om een lynchparty samen te stellen?
Het is gewoon nieuwsgierigheid naar details en met de mogelijkheden van tegenwoordig gaat dat vrij snel. Elke klapjosti staat ook wel ergens met zijn snuit op internet.
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 09:45:31 #213
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119375243
FrankTempelman twitterde op maandag 19-11-2012 om 09:38:38 Die boer leverde zijn DNA in, denkend dat ze alleen naar verwanten gingen zoeken. #vaatstra reageer retweet
:D
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  maandag 19 november 2012 @ 09:45:47 #214
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119375247
quote:
99s.gif Op maandag 19 november 2012 09:45 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Als het zo werkte, was het wel een heel eenvoudige manier om iemand minder straf te geven. :')

Zolang de politie en het OM maar geen fouten maken.
Google 's.
  maandag 19 november 2012 @ 09:45:57 #215
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_119375250
Forensisch DNA-onderzoek, wikipedia

Voor forensisch DNA-onderzoek zijn tenminste twee DNA-profielen nodig. Het eerste is afkomstig van een biologisch spoor veiliggesteld op een ‘plaats delict’. Om een misdrijf op te kunnen lossen, wordt een DNA-spoor vergeleken met het DNA-profiel van een bekende persoon, bijvoorbeeld een verdachte. Als de DNA-profielen met elkaar overeenkomen, dan wordt die match uitgedrukt in een statistisch getal, de random match probability (RMP), welke standaard luidt: De kans dat een willekeurig ander individu, welke geen bloedverwant is van de verdachte, hetzelfde DNA-profiel bezit als dat van bovengenoemd sporenmateriaal is minder dan 1 op de miljard. Een random match probability wordt vaak gebruikt als bewijs in strafzaken.
Alleen DNA-profielen die zijn opgesteld in een laboratorium met zogenaamde ISO 17020 accreditering worden als wettig bewijsmateriaal erkend. Op dit ogenblik zijn er vijf laboratoria in Nederland met een dergelijke accreditatie: het Nederlands Forensisch Instituut in Den Haag, het Forensisch Laboratorium voor DNA-onderzoek in Leiden, [www.verilabs.nl/ Verilabs in Leiden], The Maastricht Forensic Institute in Maastricht, en Independent Forensic Services in Hulshorst. DNA-profielen van bekende personen en DNA-sporen die in elk van deze laboratoria zijn vastgesteld, kunnen worden opgeslagen in de Nederlandse forensische DNA-databank.
Forensisch DNA-onderzoek kent vele verschillende technieken. Het meeste DNA-onderzoek individualiseert en is gericht op het vaststellen van identiteit. Andere technieken hebben betrekking op het vaststellen van uiterlijk waarneembare persoonskenmerken of het zoeken naar verwantschapsrelaties. Beide technieken zijn toegepast in Nederland, bijvoorbeeld in de zaak Marianne Vaatstra. Een van de belangrijkste technieken is het vermeerderen van biologisch materiaal in vitro, meestal wordt gesproken over polymerase chain reaction (PCR). Een afgeleide hiervan is zogenaamd Low Template DNA-onderzoek (soms ook Low Copy Number, LCN, genoemd).

Kans op gelijk DNA van geen bloedverwant is dus minder dan 1 op een miljard. Tel uit hoeveel miljard mensen er zijn, et voila.
Leef en Laten Leven
  maandag 19 november 2012 @ 09:46:18 #216
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119375258
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

He is geen smaad natuurlijk, de man is opgepakt als een verdachte, of denk je dat men al bezig is om een lunchparty samen te stellen?
Het is gewoon nieuwsgierigheid naar details en met de mogelijkheden van tegenwoordig gaat dat vrij snel. Elke klapjosti staat ook wel ergens met zijn snuit op internet.
Het is wél smaad. En dit is een zware beschuldiging, geen simpele naam.
pi_119375261
Geweldig dat er een doorbraak is in deze zaak en dat de moord daarmee opgelost lijkt te zijn. Tegelijk vind ik het ook wel triest voor het gezin van de dader; een vader van kinderen. Die hebben 'ineens' een moordenaar als vader en lopen de rest van hun leven met dat etiket, terwijl ze part noch deel hebben aan de gebeurtenissen.

quote:
Zo gaat dat anno 2012 gewoon. Mensen nemen waar bij welk huis de politie onderzoek verricht en dan is de naam van de bewoner snel gevonden. Je fixatie met dit aspect van de zaak snap ik niet zo. Valt gewoon te verwachten.
pi_119375281
Om 10.00 uur is er een extra uitzending.

http://www.omropfryslan.nl/
pi_119375284
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Daar op twitter gaat het wel helemaal los ja. Allerlei andere voornamen aan die achternaam koppelen. Niet al te fraai nee. Suggesties dat iemand met dezelfde achternaam de zoon is van de dader ed... :{
Of je zult maar een naamgenoot zijn, slingert jouw foto ineens rond op twitter als verdachte.

Extra reden om heel terughoudend te zijn met wat je allemaal op internet zet qua foto's
٩๏̯͡๏)۶
pi_119375298
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:44 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

De kinderen van Peter de Vries zijn vermoord?
Grappenmaker je weet wat ik bedoel. Door dit onderzoek wordt de toekomst voor ons allen veiliger. Lijkt me toch nieuws van het jaar... Wereldnieuws zelfs..
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 19 november 2012 @ 09:48:39 #221
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119375302
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:47 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Of je zult maar een naamgenoot zijn, slingert jouw foto ineens rond op twitter als verdachte.

Extra reden om heel terughoudend te zijn met wat je allemaal op internet zet qua foto's
De eerste in dit topic die wel nadenkt.
  maandag 19 november 2012 @ 09:48:55 #222
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119375305
Er is iemand met exact dezelfde naam als de verdachte (als GeenStijl / Google Maps de naam goed heeft) die webdesigner is en foto's op internet heeft staan. Ik hoop voor hem dat de Telegraaf niet met die foto de voorpagina morgen opent. :')

(edit; al woont die webdesigner toevallig wel in het zelfde dorp als verdachte :o)

En verder natuurlijk terecht dat Peter z'n tweets vol in capslock post.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119375306
Ze spreken op twitter nu al over 2 voornamen. Handig.
pi_119375314
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De verdacht was destijd 31 jaar... het kan dat hij kinderen had rond de leeftijd van Marianne, maar heel waarschijnlijk is dat niet.
Daar heb je geljik in. Nog niet eens over nagedacht. Ik reageerde op de uitspraak van vader Vaatstra die zei dat Marianne met de kinderen van de dader naar school fietste.
pi_119375340
Nfi gaat tot 98% garantie dus van een gesloten zaak is imo nog geen sprake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')