Wat? Dat kan toch helemaal niet?quote:Op maandag 19 november 2012 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed de kans bestaat ook nog dat iemand een ander DNA in zijn sperma heeft dan in zijn wangslijm blijkbaar.
En hoe vrijwillig het dan nog is...quote:Op maandag 19 november 2012 10:08 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Toch wel een flinke ontwikkeling, op deze manier de mogelijke dader op het spoor komen. Vraag me af in hoeverre dit gemeengoed gaat worden over een aantal jaar.
Klopt, dus moeten ze op zoek gaan naar extra bewijs.quote:Op maandag 19 november 2012 10:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar die personen die ook hetzelfde DNA profiel kunnen hebben kunnen net zo goed in Utrecht, Berlijn of Middelburg wonen. Dan ga je ze dus niet vinden. Ben benieuwd wat voor effecten dat heeft op de zaak in het geval de huidige verdachte niet wil praten ofzo.
Geen slimme opmerking van je, want door Ronaldsen die credits te geven, suggereer je impliciet dat je zelf ook niet nadenkt...quote:Op maandag 19 november 2012 09:48 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
De eerste in dit topic die wel nadenkt.
Die foto heb ik ook al gezien. De jongen twittert ook. Maar hij is veel te jong (iets van 21) om de dader te kunnen zijn, want die is 44. Het zou wel heel goed de zoon van de dader kunnen zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 09:48 schreef Doodloper het volgende:
Er is iemand met exact dezelfde naam als de verdachte (als GeenStijl / Google Maps de naam goed heeft) die webdesigner is en foto's op internet heeft staan. Ik hoop voor hem dat de Telegraaf niet met die foto de voorpagina morgen opent.
(edit; al woont die webdesigner toevallig wel in het zelfde dorp als verdachte)
Die doen het niet slechter dan beroepsrechters, naar het schijnt.quote:Op maandag 19 november 2012 10:06 schreef Psy-freak het volgende:
Ik ben b;ij dat we geen juryrechtspraak hebben in Nederland.
Chimera (genetcis)quote:Op maandag 19 november 2012 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat? Dat kan toch helemaal niet?
Voor die paar (en het is letterlijk een paar) mensen op deze aardbol?quote:Op maandag 19 november 2012 10:08 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Klopt, dus moeten ze op zoek gaan naar extra bewijs.
Jacob is de zoon, hij is 21 (doet iets met webdesign)quote:Op maandag 19 november 2012 10:10 schreef Boldface het volgende:
[..]
Geen slimme opmerking van je, want door Ronaldsen die credits te geven, suggereer je impliciet dat je zelf ook niet nadenkt...
[..]
Die foto heb ik ook al gezien. De jongen twittert ook. Maar hij is veel te jong (iets van 21) om de dader te kunnen zijn, want die is 44. Het zou wel heel goed de zoon van de dader kunnen zijn.
Ja, dat kan, naar het schijnt, maar is zo mogelijk nog zeldzamer dan een 1 op 1 match.quote:Op maandag 19 november 2012 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat? Dat kan toch helemaal niet?
Dat zeg ik ook niet, maar half nederland heeft hem bij verstek veroordeeld.quote:Op maandag 19 november 2012 10:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die doen het niet slechter dan beroepsrechters, naar het schijnt.
Wie zitting neemt in die jury wordt uiteraard onderworpen aan critieria (zo mag je geen kennis dragen van de zaak) en ook kunnen zowel openbare aanklager als verdediging kandidaat-juryleden wraken, na een onderzoek. Het is kortom niet zwart-wit.
Oh?quote:Op maandag 19 november 2012 10:10 schreef Boldface het volgende:
[..]
Geen slimme opmerking van je, want door Ronaldsen die credits te geven, suggereer je impliciet dat je zelf ook niet nadenkt....
Ja, voor die dropjosti's blijven discussiefora gewoon beschikbaar.quote:Op maandag 19 november 2012 10:12 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar half nederland heeft hem bij verstek veroordeeld.
Ja, en die zouden ook in een jury terecht kunnen komenquote:Op maandag 19 november 2012 10:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, voor die dropjosti's blijven discussiefora gewoon beschikbaar.
bel justitie dan maar dat ze kunnen stoppenquote:Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Voor die paar (en het is letterlijk een paar) mensen op deze aardbol?
En dat terwijl de match vlakbij de plaats woont waar Marianne Vaatstra gevonden is?
Nee.
Daarbij onderzoeken mensen het.quote:Op maandag 19 november 2012 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en die kans is wrs vrij klein. Hierboven las ik een wrsheid van 98%, maar dat is nog heel erg groot.
Maar goed de kans bestaat ook nog dat iemand een ander DNA in zijn sperma heeft dan in zijn wangslijm blijkbaar.
Dat was bijv. in de zaak van seriemoordenaar Tsjikatilo in de Sovejetunie.
Kleine kans. En indien zo'n dropjosti door de mazen heen komt, dan krijg je een mis trial.quote:Op maandag 19 november 2012 10:13 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja, en die zouden ook in een jury terecht kunnen komen
Ik denk eerder dat er nu weer stemmen op gaan om bij voorbaat maar van iedere Nederland wat DNA af te gaan nemen en dat op te slaan in een grote centrale database.quote:Op maandag 19 november 2012 10:08 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Toch wel een flinke ontwikkeling, op deze manier de mogelijke dader op het spoor komen. Vraag me af in hoeverre dit gemeengoed gaat worden over een aantal jaar.
Doe jij het maar, aangezien jij degene bent die twijfelt (waarom snap ik niet, maar goed).quote:Op maandag 19 november 2012 10:14 schreef Doodloper het volgende:
[..]
bel justitie dan maar dat ze kunnen stoppen
Nee het is zo te zien iets anders:quote:Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat kan, naar het schijnt, maar is zo mogelijk nog zeldzamer dan een 1 op 1 match.
quote:zijn bloedgroep bleek niet overeen te komen met de bloedgroep die afgeleid kon worden uit het sperma gevonden op lichamen van slachtoffers. De politie wist op dat moment niet dat Tsjikatilo tot een kleine groep behoort waarvan het bloedtype alleen kan worden vastgesteld uit bloed.
Ja, en?quote:Op maandag 19 november 2012 10:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Daarbij onderzoeken mensen het.
Ik twijfel niet hoor, ben er alleen voorstander van dat mensen pas worden veroordeeld als de kans dat zij de dader zijn 100% wordt geacht, en niet bij 'de kans is klein dat het een ander was'.quote:Op maandag 19 november 2012 10:15 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Doe jij het maar, aangezien jij degene bent die twijfelt (waarom snap ik niet, maar goed).
Ach ja, de wereld van Robijn48 is vrij zwart-wit en vooral heel erg simpel. Maar hee, ze is al over de 50 jaar, heeft alles al een keer meegemaakt en heeft dus de wijsheid in pacht. Wel naar haar luisteren he!quote:Op maandag 19 november 2012 10:14 schreef Doodloper het volgende:
[..]
bel justitie dan maar dat ze kunnen stoppen
Ah, okee, is een tijd geleden dat ik die docu zag, thanx, dat zal nu dus niet een argument kunnen worden. Want DNA uit wangslijm, niets met bloed.quote:Op maandag 19 november 2012 10:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee het is zo te zien iets anders:
[..]
Ik ken jullie beide niet, maar op de man spelen lijkt me niet echt relevant in een discussie.quote:Op maandag 19 november 2012 10:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach ja, de wereld van Robijn48 is vrij zwart-wit en vooral heel erg simpel. Maar hee, ze is al over de 50 jaar, heeft alles al een keer meegemaakt en heeft dus de wijsheid in pacht. Wel naar haar luisteren he!
Veel meer nog complotteurs, van paragnosten kan ik me niets herinneren...quote:Op maandag 19 november 2012 10:18 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Hoe vaak hebben paragnosten zich wel niet in programma's over deze zaak gebogen? En, wie had er gelijk...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |