Dat ie niet op P1 rijdtquote:
Bij Alonso z'n middelvinger zat ook iedereen te bashen hoor.quote:Op zondag 18 november 2012 21:18 schreef zoem het volgende:
Als Vettel iets zegt staat dit topic meteen in brand
McLaren en Ferrari doen dit net zo goed.
quote:
quote:Op zondag 18 november 2012 21:19 schreef King_Merc het volgende:
Vettel, gauw maar een altonatorprobleem voor jou. ...
Wanneer dan?quote:Op zondag 18 november 2012 21:18 schreef zoem het volgende:
Als Vettel iets zegt staat dit topic meteen in brand
McLaren en Ferrari doen dit net zo goed.
Niet zeuren danquote:Op zondag 18 november 2012 21:20 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik ga nu niets opzoeken, maar de race kijken
als Alonso wint dan?quote:Op zondag 18 november 2012 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel moet zo 4e worden in Brazilië voor het WK
Ja dan is Vettel kampioen met P4quote:
Vettel zeurt over een achterblijver en meteen 10 klaagreacties hier. Dan klopt mijn constatering dat dit topic in brand staat.quote:Op zondag 18 november 2012 21:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Weet je zelf ook wel.
En ook niemand meer die het over DRS heeft. Het is allemaal zo kinderachtig hier.quote:Op zondag 18 november 2012 21:24 schreef zoem het volgende:
[..]
Vettel zeurt over een achterblijver en meteen 10 klaagreacties hier. Dan klopt mijn constatering dat dit topic in brand staat.
Het is een complot, ik zeg het jequote:Op zondag 18 november 2012 21:28 schreef D. het volgende:
Reclame/pauze bij F1 en darts valt steeds samen![]()
Dan klopt dat? Volgens wie? Volgens jou? Het zat er al ronden lang aan te komen dat Hamilton hem voorbij zou gaan. Dan gebeurt het en dan zeurt hij over dat er iets niet in orde zou zijn met de inhaalactie, dan is kritiek volledig terecht.quote:Op zondag 18 november 2012 21:24 schreef zoem het volgende:
[..]
Vettel zeurt over een achterblijver en meteen 10 klaagreacties hier. Dan klopt mijn constatering dat dit topic in brand staat.
Graag!!! Maar Vettel is slimmer.quote:Op zondag 18 november 2012 21:27 schreef Nattekat het volgende:
Vettel wordt overmoedig, ramt Hamilton en Ferrari 1 & 2?
Bedankt.quote:Op zondag 18 november 2012 21:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan klopt dat? Volgens wie? Volgens jou? Het zat er al ronden lang aan te komen dat Hamilton hem voorbij zou gaan. Dan gebeurt het en dan zeurt hij over dat er iets niet in orde zou zijn met de inhaalactie, dan is kritiek volledig terecht.
Ja, daar geef ik je 100% gelijk in. Mijn constatering is dat dit topic in brand stond. Niet of de kritiek terecht was. Klein verschilletjequote:Op zondag 18 november 2012 21:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan klopt dat? Volgens wie? Volgens jou? Het zat er al ronden lang aan te komen dat Hamilton hem voorbij zou gaan. Dan gebeurt het en dan zeurt hij over dat er iets niet in orde zou zijn met de inhaalactie, dan is kritiek volledig terecht.
quote:Op zondag 18 november 2012 21:33 schreef k_man het volgende:
Fuck Gordon Fuck Ramsay Fuck is er Fuck ook Fuck.
Was 2x zo meen ik, in 1986 en 1990. Allebei was een beetje een fiasco voor de teamsquote:Op zondag 18 november 2012 21:33 schreef Wombcat het volgende:
Dat verhaal over Piquet wat Olav Mol nu vertelt, dat ging toch over zijn Benetton-tijd?
Tenminste, toen Piquet in 1990 bij Benetton reed, werd het verteld dat 'ie daar op basis van punten betaald werd.
Touche. Maar kritiek is volledig terecht en dat probeerde jij met je post een beetje tegen te spreken.quote:Op zondag 18 november 2012 21:32 schreef zoem het volgende:
[..]
Ja, daar geef ik je 100% gelijk in. Mijn constatering is dat dit topic in brand stond. Niet of de kritiek terecht was. Klein verschilletje
Net zoals met Kimi nu, duurbetaalde kracht zeker?quote:Op zondag 18 november 2012 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was 2x zo meen ik, in 1986 en 1990. Allebei was een beetje een fiasco voor de teams
quote:
nee, die komt in brazilie, de klapper van het seizoenquote:Op zondag 18 november 2012 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Helaas geen kapot alternatorretje meer.
Kan nog. De strijd is pas gestreden als die voorbij is.quote:Op zondag 18 november 2012 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Helaas geen kapot alternatorretje meer.
Was dan in 1986 ook niet zo'n slimme actie van Williams. Kan ik me ook niet voorstellen dat ze dat deden toen, want Piquet werd toen echt nog wel als een topper gezien. In 1990 niet meer zo, maar toen bleek 'ie toch nog te kunnen winnen.quote:Op zondag 18 november 2012 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was 2x zo meen ik, in 1986 en 1990. Allebei was een beetje een fiasco voor de teams
Hij had ook wel geluk met de laatste 2 races hoor..quote:Op zondag 18 november 2012 21:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Was dan in 1986 ook niet zo'n slimme actie van Williams. Kan ik me ook niet voorstellen dat ze dat deden toen, want Piquet werd toen echt nog wel als een topper gezien. In 1990 niet meer zo, maar toen bleek 'ie toch nog te kunnen winnen.
Om mij een goed gevoel te geven. Bedankt.quote:Op zondag 18 november 2012 21:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom zei ik datik wilde iets anders neerzetten
Je had wel gelijk hoor.quote:Op zondag 18 november 2012 21:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Om mij een goed gevoel te geven. Bedankt.
Meer DRS en minder brandstof. En geen 1,5 uur racen in je donder.quote:
Betere banden ookquote:Op zondag 18 november 2012 21:38 schreef Karstman het volgende:
[..]
Meer DRS en minder brandstof. En geen 1,5 uur racen in je donder.
Wel met de voorlaatste, de laatste (Australië) was gewoon goed gereden.quote:Op zondag 18 november 2012 21:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij had ook wel geluk met de laatste 2 races hoor..
Mee eens, maar hij kreeg ze wel kado van heren Senna en Prost.quote:Op zondag 18 november 2012 21:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel met de voorlaatste, de laatste (Australië) was gewoon goed gereden.
quote:
Bedankt.quote:Op zondag 18 november 2012 21:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Sterk. Draagt bij aan een goede discussie.
Droeftoeter.
Dat welquote:Op zondag 18 november 2012 21:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Beter dan zo'n afzichtelijk sponsording.
Volgens f1.com is dat 17:00quote:Op zondag 18 november 2012 21:42 schreef Bastiefcg het volgende:
Hoe laat (NL tijd) is de laatste race volgende week?
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit of je in het begin of aan het einde van het seizoen een slecht weekend hebt. Die aan het einde valt alleen meer op...quote:Op zondag 18 november 2012 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft niet gewoon een slechte dag, hij heeft een slechte dag op het moment dat hij het WK kan verliezen. Dat kan gebeuren maar het gebeurt kampioenen niet zo vaak, aangezien het niet helpt om kampioen te worden. 2 jaar geleden had hij ook al een slecht weekend net in het weekend dat het WK beslist ging worden. Dat maakt dan het verschil.
Vettel was 2 jaar geleden ijzersterk toen hij een paar races echt heel goed moest scoren om aan te haken en was op zijn best in de beslissende race. Nu was hij vorige race briljant en doet hij deze kwalificatie ook weer uitstekend. Als er niks raars gebeurt gaat dat het verschil maken.
ik zie nietsquote:Op zondag 18 november 2012 21:44 schreef Xtr3mE het volgende:
weervoorspelling over een weekje:
[ afbeelding ]
Grote kans.quote:Op zondag 18 november 2012 21:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Laatste overwinning ooit voor Hamilton?
Eerste podium met z'n 3en toch?quote:Op zondag 18 november 2012 21:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
1. Ham
2. Vet
3. Alo
voor het eerst deze volgorde toch?
Waar kan ik tekenen?quote:Op zondag 18 november 2012 21:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Laatste overwinning ooit voor Hamilton?
kloptquote:Op zondag 18 november 2012 21:44 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Eerste podium met z'n 3en toch?
Neequote:Op zondag 18 november 2012 21:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Laatste overwinning ooit voor Hamilton?
Als hij het voor elkaar krijgt weer in een topteam te komen tenminstequote:
Of Mercedes vooruit kan helpenquote:Op zondag 18 november 2012 21:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als hij het voor elkaar krijgt weer in een topteam te komen tenminste
okquote:
Het is een weersverwachting. Het weer kan je niet voorspellen.quote:Op zondag 18 november 2012 21:48 schreef darkshadow16 het volgende:
Weervoorspellingen geven nu een hoop regen aan voor volgende week zondag.
Volgens mij heeft Newey al eens aangegeven na RBR geen ander team meer te willen. Wil zich gaan toeleggen op het ontwerpen van boten.quote:Op zondag 18 november 2012 21:49 schreef Googolplexian het volgende:
... Of als Mercedes Newey kan kapen
Echt welquote:Op zondag 18 november 2012 21:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is een weersverwachting. Het weer kan je niet voorspellen.
Dat zei die mij Mclaren anders ookquote:Op zondag 18 november 2012 21:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Newey al eens aangegeven na RBR geen ander team meer te willen. Wil zich gaan toeleggen op het ontwerpen van boten.
Ik kan met niet voorstellen dat ze daarbovenop nog per punt betalen.quote:A move in 1986 to Williams saw Piquet becoming the team-mate of one of his fiercest rivals, Nigel Mansell. It was reported that Honda were paying the bulk of his USD $3.3 million contract.
zeker en spanning tot het eindequote:Op zondag 18 november 2012 21:49 schreef Fokkingvet het volgende:
Leuke race, mooie show voor ons en voor de Amerikaanse F1 fans, goede winnaar. Toppie
bijna de hele race. Alleen dat stukje met Button reed hij niet in niemandslandquote:Op zondag 18 november 2012 21:55 schreef Nattekat het volgende:
Alonso vond het een leuke race, wel de hele race in niemandsland gereden
Lekker rustig tochquote:Op zondag 18 november 2012 21:55 schreef Nattekat het volgende:
Alonso vond het een leuke race, wel de hele race in niemandsland gereden
Hm. Ik dacht dat het 2 keer was. Blijkbaar ben ik ook fout ingelicht dan.quote:Op zondag 18 november 2012 21:53 schreef Wombcat het volgende:
Mbt Nelson Piquet en zijn Williams-contract heeft Olaf Mol het echt wel mis volgens mij. Wikipedia schrijft:
[..]
Ik kan met niet voorstellen dat ze daarbovenop nog per punt betalen.
In een Nelson Piquet trivia wordt wel het contract met Benetton genoemd, maar niet dat ze bij Williams ook per punt betaalden.
Waar heb je dat vandaan dan?quote:Op zondag 18 november 2012 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hm. Ik dacht dat het 2 keer was. Blijkbaar ben ik ook fout ingelicht dan.
Ik weet al niet meer waar ik het heb gelezen, maar op een of ander forum. Niet zo betrouwbaar dus.quote:Op zondag 18 november 2012 21:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan dan?
Ooit heb ik ook Grand Prix Story 1986 van Heinz Prüller gelezen, en ik kan me niet herinneren dat een dergelijk contract er in werd genoemd. En dat zou echt wel genoemd worden (en zou ik me ook wel herineren, want het is vrij bijzonder).
Die zullen het ook wel van Mol hebben dan.quote:Op zondag 18 november 2012 22:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weet al niet meer waar ik het heb gelezen, maar op een of ander forum. Niet zo betrouwbaar dus.
Schumi had 33% van zijn races gewonnen, voor zijn comeback dan, als ik het goed heb. Dat percentage is nu wat lagerquote:Op zondag 18 november 2012 21:54 schreef Columbiafan het volgende:
Vettel: 100 races, 26 wins, 36 poles, 46 podiums. Je moet het toch maar doen hoor
Hoort bij het racen, hij kon ook geen kant op.quote:Op zondag 18 november 2012 22:06 schreef Tarahumara het volgende:
Vertel werd behoorlijk opgehouden door karthikeyean voor hij werd ingehaald door Hamilton. Daar was hij over aan het klagen op de radio.
Daar werd voor het weekend al voor gewaarschuwd in die S-bochten. Narain kan ook niet in het luchtledige oplossen hèquote:Op zondag 18 november 2012 22:06 schreef Tarahumara het volgende:
Vertel werd behoorlijk opgehouden door karthikeyean voor hij werd ingehaald door Hamilton. Daar was hij over aan het klagen op de radio.
Die was net op Skyquote:Op zondag 18 november 2012 22:07 schreef twiFight het volgende:
Daar wil ik eerst wel eens een onboard van zien.
Nee, inderdaad. Karthikeyean kon nergens heen.quote:Op zondag 18 november 2012 22:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daar werd voor het weekend al voor gewaarschuwd. Narain kan ook niet in het luchtledige oplossen hè
Goed, er achter is nog niet er voorbij, maar Hamilton was al meerdere tienten per ronde sneller.quote:Op zondag 18 november 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
het kostte Vettel volgens mij een halve seconde, wat Hamilton net de marge gaf om in te halen.
Niet verkrijgbaar in mijn regio.quote:
Button kon er i.i.g. aardig mee overweg ;-)quote:Op zondag 18 november 2012 22:09 schreef Googolplexian het volgende:
De baan zou beter zijn zonder DRS. Dit is echt een uit-rem-baan
Tsja, ik heb RTL7 in HD kwaliteit, maar met die reclameterror ga ik toch twijfelen...quote:Op zondag 18 november 2012 22:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand hier, op stream daarintegen...
Ik kijk ook gewoon RTL7, bij reclame zet ik de stream weer aan.quote:Op zondag 18 november 2012 22:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja, ik heb RTL7 in HD kwaliteit, maar met die reclameterror ga ik toch twijfelen...
P2Pquote:
Hoe wil je dat gaan doen met een stream? Tenzij je een flinke periode buffert, maar dan kijk je al niet live meer.quote:
Dat probleem is al jaren opgelost. http://en.wikipedia.org/wiki/P2PTVquote:Op zondag 18 november 2012 22:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan doen met een stream? Tenzij je een flinke periode buffert, maar dan kijk je al niet live meer.
Hamilton heeft volgens mij ook flink wat tijd verloren door de achterblijvers. Vettel moet minder zeuren en nog harder door rijdenquote:Op zondag 18 november 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
het kostte Vettel volgens mij een halve seconde, wat Hamilton net de marge gaf om in te halen.
Wat dacht je van de FIA zelf? Ik snap echt niet waarom ze dat niet doen...quote:Op zondag 18 november 2012 22:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Er moet toch wel iemand te vinden zijn die een fatsoenlijke HD stream kan opzetten? Waarom is het altijd van die kutkwaliteit?
Omdat een flink betalende zender als Sky F1 geen geld meer aan de FIA geeft als diezelfde beelden gratis via internet te krijgen zijn.quote:Op zondag 18 november 2012 22:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat dacht je van de FIA zelf? Ik snap echt niet waarom ze dat niet doen...
Heel logisch, dan verdien je minder aan tv rechten.quote:Op zondag 18 november 2012 22:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat dacht je van de FIA zelf? Ik snap echt niet waarom ze dat niet doen...
Niet gratis uiteraard, maar ik ben best bereid om wat neer te leggen voor een goede stream.quote:Op zondag 18 november 2012 22:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Omdat een flink betalende zender als Sky F1 geen geld meer aan de FIA geeft als diezelfde beelden gratis via internet te krijgen zijn.
FOM, oftewel de groep waar Ecclestone de stem van is, bepaald de uitzendrechtenquote:Op zondag 18 november 2012 22:39 schreef kepler het volgende:
Of de FIA (of Fom, wie dat ook regelt) nu via de TV zenders geld verdiend of via hun eigen staan maakt niets uit voor hun natuurlijk.
ik wil best paar euro betalen voor extra camera standpunten (zelf te kiezen), naast de TV uitzendingquote:Op zondag 18 november 2012 22:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
FOM, oftewel de groep waar Ecclestone de stem van is, bepaald de uitzendrechtenEn dat zijn heel hebberige mannen
ik denk dat wl meer mensen dat willen. Mar daar valt waarschijnlijk minder mee te verdienen dan de hele boel op te zetten en via internet te streamen. Via digitale tv is dit veel makkelijker te realiseren omdat dat al bestaande communicatie verbindingen zijn. En als je dan ook nog zo'n vrek als ouwerwetse Ecclestone hebt, die wilt of ziet de voordelen van die investering in interniet waarschijnlijk niet. Wat dat betreft hebben de amerikanen dat beter voor elkaar voor zover ik op de hoogte ben daarvan. Die kunnen dat volgens mij wel bij Indy en Nascar races.quote:Op zondag 18 november 2012 22:50 schreef kepler het volgende:
[..]
ik wil best paar euro betalen voor extra camera standpunten (zelf te kiezen), naast de TV uitzending
Terechte klacht.quote:Op zondag 18 november 2012 22:06 schreef Tarahumara het volgende:
Vertel werd behoorlijk opgehouden door karthikeyean voor hij werd ingehaald door Hamilton. Daar was hij over aan het klagen op de radio.
waar moet die ''cucumber'' heen dan?quote:
Lastig verhaal. Op een gegeven moment gaat hij wel aan de kant, nog steeds in het bochtige gedeelte. Wellicht dat hij dat al eerder en kunnen en moeten doen.quote:Op maandag 19 november 2012 01:32 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
waar moet die ''cucumber'' heen dan?
achter de vangrail?
quote:"I spoke to Charlie before the race because I knew a situation like this could come up," Karthikeyan told AUTOSPORT.
"It's impossible to get out of the way in that part of the track unless we drive off the circuit.
"Charlie said that it was absolutely fine not to move over from Turns 3 to 7 so I did not do anything wrong."
Karthikeyan added that as soon as he was through this section and reached Turn 8, he made space for Vettel.
Nee, dit is al tijdens de rijdersbriefing besproken en achterblijvers kunnen niet aan de kant gaan in het eerste bochtige gedeelte.quote:Op maandag 19 november 2012 07:11 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Lastig verhaal. Op een gegeven moment gaat hij wel aan de kant, nog steeds in het bochtige gedeelte. Wellicht dat hij dat al eerder en kunnen en moeten doen.
Hij zag het al aankomen voor de race:
[..]
quote:Now, after Vettel's latest criticism, Karthikeyan said: "I can't hear the bulls**t anymore.
"At the drivers' briefing Charlie Whiting told us very clearly that it is not possible to let the leaders past in the very fast first sector," the HRT driver is quoted by Auto Motor und Sport.
"Charlie told us that we should let the faster cars go from turn 8, the first slower corner, which is exactly what I did. Vettel was at the briefing. Did he not hear?
"He complains too often and too hard."
Indeed, one of Vettel's closest friends in the paddock is Timo Glock, but on this occasion he is siding with fellow backmarker Karthikeyan.
"We drive our own race in these fast corners, because there are so many pieces of rubber off the racing line.
"The rule is that you have to let them pass by the third blue flag, not before."
Ik ben geen Hamiltonfan, maar als je weet dat je achterblijvers tegenkomt zal Hamilton gedacht hebben dat er een moment zou komen dat hij er voor de DRS zone, door wat achterblijversoponthoud, een keer goed zou uitkomen. daarvoor zat hij steeds op bijna een seconde. Best wel boerenslimheid van Hamilton en Vettel is dan inderdaad een huilie.quote:Op maandag 19 november 2012 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Vonden de Hamiltonfans hem fantastisch rijden trouwens? Hij heeft best een goede race gereden, maar hij had de snelste auto net als de vorige race, en heeft vele ronden binnen DRS-afstand gezeten, zowel voor als na de pitstop en komt er dan met hulp van een achterblijver langs. Ik kan nou niet zeggen dat zijn vermaarde inhaalkwaliteiten er echt uitkwamen gisteren.
Het fundament onder jouw verhaal is dat Mclaren de snelste auto had op deze baan. Hamilton had niet de snelste auto, sterker nog de Red Bulls zagen er qua race pace ook een stuk beter uit. Dat hij de red bulls goed kon bij benen en bij vlagen sneller was was toch wel te danken aan zijn rijderskwaliteiten.quote:Op maandag 19 november 2012 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Vonden de Hamiltonfans hem fantastisch rijden trouwens? Hij heeft best een goede race gereden, maar hij had de snelste auto net als de vorige race, en heeft vele ronden binnen DRS-afstand gezeten, zowel voor als na de pitstop en komt er dan met hulp van een achterblijver langs. Ik kan nou niet zeggen dat zijn vermaarde inhaalkwaliteiten er echt uitkwamen gisteren.
Het was ook niet slecht of zo, maar ik heb van zijn vermaarde inhaalkwaliteiten weinig gezien. Terwijl het toch niet echt een baan is gebleken waar je DRS én achterblijvers nodig hebt.quote:Op maandag 19 november 2012 11:09 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik ben geen Hamiltonfan, maar als je weet dat je achterblijvers tegenkomt zal Hamilton gedacht hebben dat er een moment zou komen dat hij er voor de DRS zone, door wat achterblijversoponthoud, een keer goed zou uitkomen. daarvoor zat hij steeds op bijna een seconde. Best wel boerenslimheid van Hamilton en Vettel is dan inderdaad een huilie.
Zijn auto was in racepace even snel als die van Vettel, anders was hij na zijn inhaalactie wel van Vettel weggereden. Daarbij is de Red Bull beter in de bochten (daar verloor de McLaren terrein) en de McLaren beter op het rechte stuk. Alleen was het rechte stuk met DRS zone te kort voor Hamilton om er echt naast te komen. Dankzij Karthikeyan dus wel.quote:Op maandag 19 november 2012 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Vonden de Hamiltonfans hem fantastisch rijden trouwens? Hij heeft best een goede race gereden, maar hij had de snelste auto net als de vorige race, en heeft vele ronden binnen DRS-afstand gezeten, zowel voor als na de pitstop en komt er dan met hulp van een achterblijver langs. Ik kan nou niet zeggen dat zijn vermaarde inhaalkwaliteiten er echt uitkwamen gisteren.
Aha, iemand die de snelheid van een auto kan beoordelen volkomen los van de rijder. Vertel eens, hoe doe je dat?quote:Op maandag 19 november 2012 11:13 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Het fundament onder jouw verhaal is dat Mclaren de snelste auto had op deze baan. Hamilton had niet de snelste auto, sterker nog de Red Bulls zagen er qua race pace ook een stuk beter uit. Dat hij de red bulls goed kon bij benen en bij vlagen sneller was was toch wel te danken aan zijn rijderskwaliteiten.
DRS geeft je wel een snelheidsvoordeel ook al heb je er niet genoeg aan om er langs te komen, net als de slipstream, dan heb je ook nog KERS dus veel om mee te spelen teneinde in een positie uit te komen van waaruit je wat kan. Dat gebeurde niet.quote:Deze race deed mij denken aan Barcelona dit jaar. Hamilton wint veel in eerste sector, gelijk op in tweede en moet afzien in laatste sector. Red bull en McLaren hadden voor een kortere overbrenging gekozen en konden niet echt profiteren van DRS. De laatste sector in Austin was een een Turkije bocht 8 gedeelte. Daar kan je als mindere wagen dus echt geen aanval doen.
Wat je eigenlijk zegt is dat Hamilton sneller is en niet de auto, want de Red Bull is heel snel want Vettel is niet zo snel als Hamilton. Tja...quote:Vettel heeft gewoon goed gereden en als hij niet de druk van het kampioenschap op zijn schouders had zou het inderdaad wel een spannender gevecht zijn geweest maar naar mijn mening maakte Hamilton wel het verschil op deze baan, puur op zijn kwaliteiten en niet op de kwaliteiten van de auto zoals bij Vettel.
Dat is gewoon heel simpel en objectief, ik heb de live timing app op mijn zaktelefoon. Daarmee kan je gewoon prima de race tot op de sector volgen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aha, iemand die de snelheid van een auto kan beoordelen volkomen los van de rijder. Vertel eens, hoe doe je dat?
DRS geeft je snelheidsvoordeel als je ook een langere overbrenging in de hoogste versnellingen hebt (anders blijf je hangen op een topsnelheid). Het is een keuze wat je maakt, de topteams hebben liever een versnellingsbak geoptimaliseerd voor een betere sectortijden dan voor DRS gebruikt.quote:[..]
DRS geeft je wel een snelheidsvoordeel ook al heb je er niet genoeg aan om er langs te komen, net als de slipstream, dan heb je ook nog KERS dus veel om mee te spelen teneinde in een positie uit te komen van waaruit je wat kan. Dat gebeurde niet.
Dat is dit jaar wel gebleken.quote:[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat Hamilton sneller is en niet de auto, want de Red Bull is heel snel want Vettel is niet zo snel als Hamilton. Tja...
En dan zit er geen coureur in die auto? Hamilton+McLaren was ietsje sneller dan RBR+Vettel. Toch weet jij dat de RBR eigenlijk sneller was dan de McLaren, maar dat Hamilton daarvoor compenseerde. Dan mag je mij vertellen hoe je dat uit liveteming haalt.quote:Op maandag 19 november 2012 11:41 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Dat is gewoon heel simpel en objectief, ik heb de live timing app op mijn zaktelefoon. Daarmee kan je gewoon prima de race tot op de sector volgen.
Voor de pitstops had redbull duidelijk een beter ritme dan de mclarens. Hamilton verloor zelfs 3 tiende per ronde in zijn eerste stint. Daarna op de harde band ging het meer gelijk op.
Weet ik, maar dan heb je nog steeds snelheidsvoordeel van DRS.quote:DRS geeft je snelheidsvoordeel als je ook een langere overbrenging in de hoogste versnellingen hebt (anders blijf je hangen op een topsnelheid). Het is een keuze wat je maakt, de topteams hebben liever een versnellingsbak geoptimaliseerd voor een betere sectortijden dan voor DRS gebruikt.
Maar de een is wat beter in spelen daarmee dan de ander.quote:Slipstreamen werkt alleen als je er dicht op zit, zit je er rond de seconde achter dan heb je eigenlijk veel last van turbulente lucht. Rijders vinden dit niet fijn. KERS hebben beide rijdes ter beschikking en dat is een systeem wat rijders dus allemaal gebruiken en mee spelen, tevens wil je KERS daar gebruiken waar je snel snelheid wil hebben en dat is maar op een drietal punten op de baan.
De ene keer is de ene auto/coureur snel, de andere keer de andere. Hoe jij dan weet dat het de verdienste van Hamilton is? Vorig jaar heette het ook dat Hamilton niet de auto had om te winnen, dat zei hij zelf, terwijl Whitmarsh zelf aangaf dat McLaren op een gegeven moment de snelste auto had. Niet hele seizoen, maar ook toen heette het dat de RBR oppermachtig was en dat Vettel niks extra's bracht.quote:Dat is dit jaar wel gebleken.
Zonder geklungel van Hamilton vorig jaar had hij vorig jaar ook in ieder geval meegedaan, maar hij kon Button niet eens voorblijven. En ook dit jaar had hij zelf meer kunnen doen.quote:Zonder geklungel bij de pitstops en mechanische problemen dit jaar had Hamilton nu meegedaan voor het rijderskampioenschap, denk ik dan.
Vettel is kampioen als hij niet uitvalt maar hopelijk regent het want dan is het hopelijk wat spannender.quote:Op maandag 19 november 2012 10:54 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Zo. Hebben we dat ook gehad.
Wacht even hoor. Jij komt dit topic binnen met de stelling dat Hamilton de snelste auto had. Vervolgens zegt iemand dat de RBR juist sneller was. Dan stel jij je op het standpunt dat je dat helemaal niet kunt zeggen, omdat het altijd een combinatie van auto en rijder is.quote:Op maandag 19 november 2012 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
En dan zit er geen coureur in die auto? Hamilton+McLaren was ietsje sneller dan RBR+Vettel. Toch weet jij dat de RBR eigenlijk sneller was dan de McLaren, maar dat Hamilton daarvoor compenseerde. Dan mag je mij vertellen hoe je dat uit liveteming haalt.
Als Vettel snel is ligt het altijd aan de RBR, als Hamilton snel is ligt het niet aan de McLaren. Dat slaat gewoon nergens op.
Het zit onze Vettel fanboy natuurlijk allemaal niet lekker - dat is heel begrijpelijk.quote:Op maandag 19 november 2012 11:53 schreef Fir3fly het volgende:
De 'discussie' is alweer losgebarsten zie ik.
Ik draai het even om ja, dat heb je goed gezien.quote:Op maandag 19 november 2012 13:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Wacht even hoor. Jij komt dit topic binnen met de stelling dat Hamilton de snelste auto had. Vervolgens zegt iemand dat de RBR juist sneller was. Dan stel jij je op het standpunt dat je dat helemaal niet kunt zeggen, omdat het altijd een combinatie van auto en rijder is.
Als dat zo is, hoe kom jij er dan bij dat de McLaren de snelste auto was?
Nee. Vettel is kampioen in 1 van die situaties. Als hij niet uitvalt is hij niet automatisch kampioen.quote:Op maandag 19 november 2012 12:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Vettel is kampioen als hij niet uitvalt maar hopelijk regent het want dan is het hopelijk wat spannender.
Holoy shit zooo closequote:
Zonder argumentatie te geven terwijl ik dat wel heb gedaan. Ik heb geen contra-aanwijzingen gezien dat de stelling van jou dat RBR een langzamere auto is dan de Mclaren ondersteunt. De objectieve gegevens van deze week liegen niet.quote:Op maandag 19 november 2012 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik draai het even om ja, dat heb je goed gezien.
Hamilton werd de eerste ronden opgehouden door Webber. Toen hij er voorbij was reed hij iets (0,1 a 0,2 seconde) sneller dan Vettel tot hij er dicht achter zat. Vanaf dat moment reden ze nagenoeg dezelfde rondetijden, ook toen Vettel achter Hamilton reed. Heeft niets met de banden of pitstops te maken.quote:Op maandag 19 november 2012 11:41 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Dat is gewoon heel simpel en objectief, ik heb de live timing app op mijn zaktelefoon. Daarmee kan je gewoon prima de race tot op de sector volgen.
Voor de pitstops had redbull duidelijk een beter ritme dan de mclarens. Hamilton verloor zelfs 3 tiende per ronde in zijn eerste stint. Daarna op de harde band ging het meer gelijk op.
[..]
Niet helemaal waar dit, ik ben het dan ook met je oneens.quote:Op maandag 19 november 2012 14:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamilton werd de eerste ronden opgehouden door Webber. Toen hij er voorbij was reed hij iets (0,1 a 0,2 seconde) sneller dan Vettel tot hij er dicht achter zat. Vanaf dat moment reden ze nagenoeg dezelfde rondetijden, ook toen Vettel achter Hamilton reed. Heeft niets met de banden of pitstops te maken.
Hamilton was 4/10e sneller in de kwalificatie dan Webber. Hoe kom je er dan bij dat de RBR duidelijk sneller was in kwalificatie?quote:Op maandag 19 november 2012 15:07 schreef LWD-Godius het volgende:
De RB8 was duidelijk sneller in kwalificatie en ook ok de race, al is de race pace wel betwistbaar.
Vettel was nog sneller?quote:Op maandag 19 november 2012 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamilton was 4/10e sneller in de kwalificatie dan Webber. Hoe kom je er dan bij dat de RBR duidelijk sneller was in kwalificatie?
Dat scheelde al een heel stuk minder. Dus jij baseert je oordeel dat de RBR de snellere auto is puur op het feit dat hij sneller is dan Hamiltons McLaren?quote:
Longruns in de vrije trainingen waren vrij gelijkwaardig hoor. Telkens als Hamilton op een gaatje zat kon hij dat dichten, na de pitstop toen hij voorbij Raikkonen was, was het zelfs binnen de korste keren dicht. Hij was in staat constant binnen een seconde te blijven ondanks dat hij met z'n banden lange tijd in de vuile lucht reed. Button kon in de slotfase overigens maar een deel van zijn KERS gebruiken.quote:Op maandag 19 november 2012 15:07 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Niet helemaal waar dit, ik ben het dan ook met je oneens.
De RB8 was duidelijk sneller in kwalificatie en ook ok de race, al is de race pace wel betwistbaar.
Vettel en Webber reden ongeveer hetzelfde ritme en het gat tussen hun was ook niet bijster groot of dergelijk. Hamilton kon maar net bijbenen en hij had iets groter gat en had duidelijk moeite met vastklampen, hij verloor zelfs. Button reed op de Harde band, maar toen hij naar de Mediums ging reed hij gelijke tijden met Hamilton die toen al eerder naar Hards was gewisseld.
Dit zegt mij dat de RB8 in vrije trainingen, kwalificatie en race de snelste pace had. McLaren kwam dichtbij in de race pace maar was alleen sneller in de eerste sector en dan ook nog alleen Hamilton.
Hamilton zelf geeft aan dat hij niet meer voluit ging nadat hij er voorbij was en de race controleerde.quote:Op maandag 19 november 2012 11:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zijn auto was in racepace even snel als die van Vettel, anders was hij na zijn inhaalactie wel van Vettel weggereden. Daarbij is de Red Bull beter in de bochten (daar verloor de McLaren terrein) en de McLaren beter op het rechte stuk. Alleen was het rechte stuk met DRS zone te kort voor Hamilton om er echt naast te komen. Dankzij Karthikeyan dus wel.
Je bestrijdt dus je eigen posts. Hoe schizofreen. Nou ja, het is goed te weten dat je zelf ook vindt dat je post nergens op sloeg.quote:Op maandag 19 november 2012 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik draai het even om ja, dat heb je goed gezien.
Maakt niet uit wat Lewis zegt, als de mensen hier zeggen dat de Red Bull de snellere auto was dan is dat zo. Wat weet zo'n coureur daar nou van?quote:Op maandag 19 november 2012 16:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hamilton zelf geeft aan dat hij niet meer voluit ging nadat hij er voorbij was en de race controleerde.
Het is ook echt nooooooit goed hehquote:Op maandag 19 november 2012 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Vonden de Hamiltonfans hem fantastisch rijden trouwens? Hij heeft best een goede race gereden, maar hij had de snelste auto net als de vorige race, en heeft vele ronden binnen DRS-afstand gezeten, zowel voor als na de pitstop en komt er dan met hulp van een achterblijver langs. Ik kan nou niet zeggen dat zijn vermaarde inhaalkwaliteiten er echt uitkwamen gisteren.
Goede post!quote:Op maandag 19 november 2012 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is ook echt nooooooit goed heh![]()
Je zou een keer een compliment uitdelen aan Hamilton... Hij heeft gewoon een ijzersterke race gereden en je komt niet binnen DRS-afstand door op een geheim knopje te drukken. En achterblijvers heb je elke race, dat weet Vettel dondersgoed (en zeker als dit in de rijders-briefing is gezegd).
Er is vast een hele discussie geweest na deze post, maar die ga ik niet eens lezen. Je post dit soort dingen alleen maar om andere mensen te irriteren en jezelf te overuigen van je gelijk. Als je dan een keer geen gelijk hebt dan wil je dat niet eens toegeven. Beetje laf en provocerend gedrag dit.
Als ik naar dit jaar kijk komt in mijn "beste coureur" op 1 Alonso, op 2 Hamilton, op 3 Vettel en op 4 Raikkonen, wat natuurlijk heel goed is na een comeback daar weet der Michael alles van.quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:23 schreef vosss het volgende:
Ik ben het eens met Meike, behalve dan dat Kimi natuurlijk gewoon de beste is
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar de rondetijden geven mij toch gelijk.quote:Op maandag 19 november 2012 15:07 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Niet helemaal waar dit, ik ben het dan ook met je oneens.
De RB8 was duidelijk sneller in kwalificatie en ook ok de race, al is de race pace wel betwistbaar.
Vettel en Webber reden ongeveer hetzelfde ritme en het gat tussen hun was ook niet bijster groot of dergelijk. Hamilton kon maar net bijbenen en hij had iets groter gat en had duidelijk moeite met vastklampen, hij verloor zelfs. Button reed op de Harde band, maar toen hij naar de Mediums ging reed hij gelijke tijden met Hamilton die toen al eerder naar Hards was gewisseld.
Dit zegt mij dat de RB8 in vrije trainingen, kwalificatie en race de snelste pace had. McLaren kwam dichtbij in de race pace maar was alleen sneller in de eerste sector en dan ook nog alleen Hamilton.
Hamilton wil net zo legendarisch worden als Schumacher door een minder team naar de top te brengen. Of hem dat gaat lukken? We zullen zien. En ander kan hij na drie jaar weer terug naar een topteam.quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:19 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Ik keek zonet op de (mobiele) RTL-GP website en daar stond iets grappigs: Hamilton top en Mercedes flop en waar gaat Hamilton volgend jaar heen...?
www.f1.com, Met wat geven ze je gelijk? Als ik die tijden zie dan gaat jouw stelling helemaal onderuit.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar de rondetijden geven mij toch gelijk.
Dat is toch ook wat ik zei, hamilton kon in het eerste gedeelte de pace niet bijhouden, na dit pitstops hield hij de pace wel bij. Hij deed het zelfs zo goed dat hij ervoorbij wist te komen, dit allemaal omdat hij de eerste sector domineerde in dat weekend.quote:Alleen de eerste drie ronden was Hamilton langzamer dan Vettel omdat hij achter Webber zat, vervolgens reed hij het gat met Vettel dicht en toen schommelde de achterstand tussen de 1 en 2 seconden, tot vlak voor Hamilton's stop toen de achterstand opliep naar 4 seconden. Na Vettel's stop reed Hamilton het gat weer dicht, waarna de rondetijden weer ongeveer gelijk waren, en nadat Hamilton Vettel had ingehaald bleef Vettel bij.
Wat ik al eerder heb gezegd, de race pace is betwistbaar maar als je de pace van RB8 en McLaren vergelijkt zal je zien dat de RB8 over het hele ronde gezien een betere pace heeft gehad. Dat hamilton het gat heeft weten te sluiten komt volledig toe aan DRS en zijn kwaliteiten als rijder die hij heeft laten zien, vooral in sector 1.quote:In racepace ontliepen beiden elkaar niet veel, en dat bleek ook al in de vrije trainingen. In een kwalificatierun was Vettel wel iets sneller, maar in de race niet.
Je moet niet kijken naar de snelste ronde, maar naar de tijden per ronde. Die laat zien dat Hamilton en Vettel elkaar niet ontlopen. En als je kijkt naar de achterstand op Vettel, loopt die de eerste drie ronden op (doordat Hamilton achter Webber zit) en daarna wordt het gat kleiner omdat Hamilton het gat naar Vettel dicht rijdt en dus sneller is. Alleen vlak voor de pitstop loopt het gat verder op omdat Hamilton's banden afbouwen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:54 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
www.f1.com, Met wat geven ze je gelijk? Als ik die tijden zie dan gaat jouw stelling helemaal onderuit.!
Alleen de eerste drie ronden niet omdat hij achter Webber zat. Daarna reed hij elke keer het gat dicht. Heeft niets met de pitstops te maken, omdat hij voor de pitstops al sneller was dan Vettel, de achterstand werd tenslotte kleiner (tot onder 1 seconde). En alleen doordat Vettel werd opgehouden door Karthikeyan kon Hamilton er voor bij.quote:[..]
Dat is toch ook wat ik zei, hamilton kon in het eerste gedeelte de pace niet bijhouden, na dit pitstops hield hij de pace wel bij. Hij deed het zelfs zo goed dat hij ervoorbij wist te komen, dit allemaal omdat hij de eerste sector domineerde in dat weekend.
Hamilton heeft zeker niet elke ronde kunnen beschikken over DRS, zeker in het begin niet en na de pitstops niet. En toch reed hij het gat met Vettel dicht. Dus dat ligt niet alleen aan DRS. Wel aan de kwaliteiten van Hamilton en de McLaren.quote:[..]
Wat ik al eerder heb gezegd, de race pace is betwistbaar maar als je de pace van RB8 en McLaren vergelijkt zal je zien dat de RB8 over het hele ronde gezien een betere pace heeft gehad. Dat hamilton het gat heeft weten te sluiten komt volledig toe aan DRS en zijn kwaliteiten als rijder die hij heeft laten zien, vooral in sector 1.
Ik dacht dat de RBR vooral goed was in aerodynamische grip. Maar ik zie de Hamilton nu alweer 2 races achter elkaar de beste racepace hebben, terwijl de McLarens het ook heel goed deden in Singapore, in Spa, op de Hungaroring, terwijl ze erin Japan, India en Korea ook heel kort op zaten. Dat het dan ook wel eens Button is en niet Hamilton ligt niet aan de snelheid de McLaren.quote:Op maandag 19 november 2012 18:35 schreef Meike26 het volgende:
Echt, Weltsmets![]()
Je weet donders goed dat die RBR de betere auto is ! Zowel qua betrouwbaarheid als mechanise grip is de RBR in het 2e deel van dit seizoen de betere wagen.
Het lijkt me serieus als je punten verliest, of dat nou komt door een alternator of een bak doet er niet toe.quote:Beide auto's zijn wel eens uitgevallen dit jaar door mechanishe pech, doch waren de oorzaken bij McLaren van serieuzere aard dan bij RBR. Dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen.
Tussen Alonso en Hamilton zat nauwelijks licht toen ze dezelfde auto hadden. Ik zie geen reden om de een sneller dan de ander in te schatten. Alonso is natuurlijk wel slimmer en presteert veel constanter. Raikkonen was niet sneller dan Massa terwijl Alonso hem structureel op 3/10e zet, en ook Grosjean is hij niet structureel te snel af. Dan hoort hij dus niet bij de allersnelsten.quote:Nu speel je alleen voor Bambi en wil je je maatje Vettel weer groter maken dan hij is en zeggen dat de McLaren de betere auto is. De combi Hamilton / McLaren / Austin was gewoon optimaal. That's it. En nee, ZO GOED is Vettel helemaal niet! En ik ben ook geen Hamilton fan en het is nog maar zien hoe Hamilton het in die grafbak van een MGP het gaat doen. Ook wanneer Vettel die overstap had gemaakt, had ik er net zoveel verwachtingen van: Niet !
Puur naar talent kijkend, denk ik nog steeds dat het veld word aangevoerd door Alonso, dan een groot gat naar Button op 2 en vlak daarachter Raikkonen. Daarna komen pas die 2 verwende nestjes waar deze discussie om draait.
Ik draai het gewoon een keer om. Velen hier en in de media stellen plompverloren zonder enige onderbouwing dat de RBR de superieure auto is, dat kan ik ook bij McLaren doen.quote:Op maandag 19 november 2012 18:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bestrijdt dus je eigen posts. Hoe schizofreen. Nou ja, het is goed te weten dat je zelf ook vindt dat je post nergens op sloeg.
Hij zat juist heel vaak binnen DRS afstand, hoewel hij dan soms ineens weer terugviel, maar had toch een achterblijver nodig om er voorbij te komen. Dan heeft hij een degelijke race gereden, qua inhalen was het dan niet om over naar huis te schrijven lijkt me.quote:Op maandag 19 november 2012 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is ook echt nooooooit goed heh![]()
Je zou een keer een compliment uitdelen aan Hamilton... Hij heeft gewoon een ijzersterke race gereden en je komt niet binnen DRS-afstand door op een geheim knopje te drukken. En achterblijvers heb je elke race, dat weet Vettel dondersgoed (en zeker als dit in de rijders-briefing is gezegd).
Ik laat me niet zo leiden door persoonlijke voorkeuren en het anti-Duitse sentiment rond de F1. Ik heb ook niet van sterke voorkeuren terzake, ik heb niet zoveel met Vettel, alleen wel wat tegen dat domme gelul om zijn prestaties te bagatelliseren. Hamilton kan ik niet uitstaan en heb plaatsvervangende ergernis voor mensen die wel fan van hem zijn wanneer hij het weer eens verkloot, maar dat is voor mij geen reden om zijn snelheid te miskennen. Alleen vind ik hem in inhalen gewoon niet zo goed als Button, terwijl hij daar wel geroemd om was.quote:Er is vast een hele discussie geweest na deze post, maar die ga ik niet eens lezen. Je post dit soort dingen alleen maar om andere mensen te irriteren en jezelf te overuigen van je gelijk. Als je dan een keer geen gelijk hebt dan wil je dat niet eens toegeven. Beetje laf en provocerend gedrag dit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Hamilton voor 2 jaar terug een echte aggogante kwal vind maar nu heb ik wel respect voor hem en is een leuke courreur gewordenquote:Op dinsdag 20 november 2012 09:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamilton wil net zo legendarisch worden als Schumacher door een minder team naar de top te brengen. Of hem dat gaat lukken? We zullen zien. En ander kan hij na drie jaar weer terug naar een topteam.
Verder niets tegen hem als persoon, maar krijgt toch vaak het voordeel van de twijfel omdat het een "ideale schoonzoon" type is.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:28 schreef Meike26 het volgende:
Nee, Button word juist onderschat, maar dat is slechts mijn mening.
Ik ga dan ook heel hard duimen dat McLaren volgend jaar wat betrouwbaarder is en dat Button gewoon kan presteren zonder chassisproblemen zoals in het voorjaar of de aantal keer dat de motor/versnellingsbak het begeeft.
Maar oke, ik geef wel toe, het zwakke punt van Button is dat hij nog teveel een "Met-het-goede-been-uit-bed" coureur lijkt te zijn.
Het us wel eens erger geweest met de betrouwbaarheid van McLaren, in de Raikkonen tijdquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:28 schreef Meike26 het volgende:
Nee, Button word juist onderschat, maar dat is slechts mijn mening.
Ik ga dan ook heel hard duimen dat McLaren volgend jaar wat betrouwbaarder is en dat Button gewoon kan presteren zonder chassisproblemen zoals in het voorjaar of de aantal keer dat de motor/versnellingsbak het begeeft.
Maar oke, ik geef wel toe, het zwakke punt van Button is dat hij nog teveel een "Met-het-goede-been-uit-bed" coureur lijkt te zijn.
Klopt, daarom ben ik ook wel van mening dat Button ook moet leren onder mindere omstandigheden moet kunnen trappen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Het us wel eens erger geweest met de betrouwbaarheid van McLaren, in de Raikkonen tijd
De betrouwbaarheid was toen gewoon goed te noemen bij McLaren.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Het us wel eens erger geweest met de betrouwbaarheid van McLaren, in de Raikkonen tijd
Alleen grootheden als Massa, Heidfeld en Grosjean wisten hem te snel af te zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:42 schreef vosss het volgende:
[..]
De betrouwbaarheid was toen gewoon goed te noemen bij McLaren.
Het is niet voor niks dat Kimi drievoudig wereldkampioen is he
Volgens mij is Button vooral een geen-schroefje-verkeerd-aan-mijn-auto-coureur. Als ze auto helemaal naar zijn wens is dan is het gewoon een snelle coureur die nog kan inhalen ook. Is de auto niet 100%, een onbalansje hier of daar, dan is hij meteen een stuk langzamer. Terwijl een Hamilton of Alonso er bij wijze van spreken nog harder van gaan rijden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:28 schreef Meike26 het volgende:
Maar oke, ik geef wel toe, het zwakke punt van Button is dat hij nog teveel een "Met-het-goede-been-uit-bed" coureur lijkt te zijn.
Qua inhalen was het iig wel beter dan de RBR-coureurs.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij zat juist heel vaak binnen DRS afstand, hoewel hij dan soms ineens weer terugviel, maar had toch een achterblijver nodig om er voorbij te komen. Dan heeft hij een degelijke race gereden, qua inhalen was het dan niet om over naar huis te schrijven lijkt me.
Ik word hier een beetje huillie van. Ik heb maar weinig wensen qua tv maar Formule 1 is wel iets wat ik wil zien (LIVE).quote:Op donderdag 22 november 2012 22:58 schreef LeaderRoel het volgende:
Ecclestone
Die Formule 1 rechten waren al veel te duur, en nu wordt het ook nog eens onbetaalbaar gemaakt
Als Ecclestone een beetje liefde heeft voor de sport wou hij dat er veel mensen naar konden kijken, maar nee hoor hij denkt alleen maar aan geld
Ik normaal ook niet. Je kan bij ziggo op 1 abbo 3 kaarten krijgen. Dus als ik sport1 neem en 2 van mijn maten willen dat ook dan kan ik sport1 activeren op hun kaart. Zij betalen mij dus hun deel. en kom je op 5 euro per maand uit. Met zo'n constructie is het nog wel te overwegen. Zeker omdat er ook live buitenlands voetbal bij zit.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:01 schreef twiFight het volgende:
Het stomme is, ik zou er best wat voor willen betalen per race, mits het reclamevrij is, met goede coverage.
Maar ik kijk alléén maar F1 en ik ga geen pakket van ¤10-15 per maand afnemen om F1 te kunnen kijken. Vaak kan ik de race niet eens live zien ook. Nee, ik ga Sky/BBC rips downloaden.
Dat zou wel heerlijk zijn voor het wedstrijdverloop!quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:15 schreef MervinMinky het volgende:
Volgens de officiële site van F1 gaat het zondag licht tot gematigd regenen, misschien kansen voor Alonso?
quote:Latest projections this evening have the track of the rain still set for late Saturday night and most of Sunday at Interlagos.
Saturday is expected to dawn dry with some sunny spells around for final practice, but throughout the break and towards qualifying, clouds will build and it may become overcast by the end of the knockout session. A further slowing of the front now means that rain is now less likely during qualifying. The latest timeframe for showers to arrive over Interlagos is just after the session has concluded, but then conditions will deteriorate at quite a rate. Air temperature will top out at 31 Celsius.
Light mid-afternoon showers will become much heavier during the evening, as the front begins to cross Sao Paulo and its environs. Showers and longer spells of rain will continue overnight, leading into a wet start for race day.
Sunday will obviously start damp, with a continuation of the showers. However, there could be worse to come, based on today’s rainfall projection. Heavy showers will merge into a sustained period of intense rain, between the hours of approximately 06:00 to 18:00 local time. Clearly, this encompasses the race window and we are looking at enough rain to produce safety cars, red flags and possible issues with standing water etc.
twitter:radarguruf1 twitterde op donderdag 22-11-2012 om 21:25:09#F1 Weather: #Interlagos Friday forecast, plus latest update on the threat of rain for Sunday's Brazilian GP - http://t.co/Scqco9pW reageer retweet
wordt de duitser kijken dan maar (RTL +) met die gare niki laudaquote:Op donderdag 22 november 2012 23:23 schreef Fom het volgende:
[..]
Ik word hier een beetje huillie van. Ik heb maar weinig wensen qua tv maar Formule 1 is wel iets wat ik wil zien (LIVE).
standing waterquote:Op vrijdag 23 november 2012 00:27 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:radarguruf1 twitterde op donderdag 22-11-2012 om 21:25:09#F1 Weather: #Interlagos Friday forecast, plus latest update on the threat of rain for Sunday's Brazilian GP - http://t.co/Scqco9pW reageer retweet
Geen idee maar ze hebben met de andere sporten altijd tweetalig commentaar waarvan de 2e taal meestal Engels isquote:Op vrijdag 23 november 2012 00:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Is al bekend wie dan commentaar gaat geven op Sport 1?
Was dat met Verstappen toen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
standing water
In 2003 was bocht 3 berucht
Mmmm.... ik wil namelijk wel graag een abonnement daarop nemen maar ben zo bang dat straks ineens Olaf Mol opduikt.....quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geen idee maar ze hebben met de andere sporten altijd tweetalig commentaar waarvan de 2e taal meestal Engels is
Een van de velen die er af spinden. En Alonso die derde was geworden maar niet op het podium verscheen, omdat hij op dat moment in een ambulance lagquote:
Dan wacht je toch eerst even het nieuws af en beslis je daarna? Het seizoen begint pas weer in maart, dus veel haast hoef je niet te hebbenquote:Op vrijdag 23 november 2012 00:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mmmm.... ik wil namelijk wel graag een abonnement daarop nemen maar ben zo bang dat straks ineens Olaf Mol opduikt.....
Gewoon wachten, voordat het seizoen begint zal het allemaal wel bekend zijnquote:Op vrijdag 23 november 2012 00:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mmmm.... ik wil namelijk wel graag een abonnement daarop nemen maar ben zo bang dat straks ineens Olaf Mol opduikt.....
eikelsteen heeft de grootste huizen van de wereld, hotels zijn er jaloers op.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:58 schreef LeaderRoel het volgende:
Ecclestone
Die Formule 1 rechten waren al veel te duur, en nu wordt het ook nog eens onbetaalbaar gemaakt
Als Ecclestone een beetje liefde heeft voor de sport wou hij dat er veel mensen naar konden kijken, maar nee hoor hij denkt alleen maar aan geld
Ik denk dat het pas echt allemaal bekend wordt zodra er een persbericht wordt uitgegeven door Sport 1.quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja tuurlijk was ik al van plan, maar ik dacht misschien weet iemand al hoe het zit.
Frank Weeink misschien?quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Is al bekend wie dan commentaar gaat geven op Sport 1?
En Räikkönen (McLaren) die won met Fisichella (Jordan) op de tweede plaats maar twee weken later (zolang duurde die race) won Fisichella alsnog!quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Een van de velen die er af spinden. En Alonso die derde was geworden maar niet op het podium verscheen, omdat hij op dat moment in een ambulance lag
Ja die reed toen in de Minardi-Cosworth.quote:
Dat is misschien wel zo maar onder normale omstandigheden is het van te voren al een uitgemaakte zaak zowat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:46 schreef Zorro het volgende:
Lach maar, maar met de houding van tegenwoordig en deze weersvooruitzichten ben ik bang dat dit in een anticlimax eindigt. Vroegtijdig afgevlagde wedstrijd of zoiets. Ik hou mijn hart vast ...
Daar begin ik nu ook voor te vrezen ja.quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:46 schreef Zorro het volgende:
Lach maar, maar met de houding van tegenwoordig en deze weersvooruitzichten ben ik bang dat dit in een anticlimax eindigt. Vroegtijdig afgevlagde wedstrijd of zoiets. Ik hou mijn hart vast ...
Het is volgens mij lokale tijd altijd om 14uur maar door het tijdsverschil kan het voor ons anders uitvallen, dat is nu maar 3 uurquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:47 schreef Dos37 het volgende:
Is de race in Brazilië dit jaar vroeger? Meende dat het ook wel eens om 18:00 of 19:00 begon.
Wacht even? Dus ik kan een Sport 1 abbo nemen en bv mijn broertje en een kameraad kunnen dan ook Sport 1 kijken terwijl ik er alleen voor betaal?quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:08 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik normaal ook niet. Je kan bij ziggo op 1 abbo 3 kaarten krijgen. Dus als ik sport1 neem en 2 van mijn maten willen dat ook dan kan ik sport1 activeren op hun kaart. Zij betalen mij dus hun deel. en kom je op 5 euro per maand uit. Met zo'n constructie is het nog wel te overwegen. Zeker omdat er ook live buitenlands voetbal bij zit.
En anders zoek ik wel een stream.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |