abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119573330
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:42 schreef HansWurst het volgende:
joh geen idee, al jaren geen deadlifts meer gedaan :P Squats doe ik wel nog regelmatig bij mijn fysiotherapie, daar doe ik 3 sets met 20 reps met 80kg. Maar echt gemeten heb ik mijn vooruitgang bij tacfit zelf nooit.
20 reps squats wow man.
pi_119576844
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:42 schreef HansWurst het volgende:
joh geen idee, al jaren geen deadlifts meer gedaan :P Squats doe ik wel nog regelmatig bij mijn fysiotherapie, daar doe ik 3 sets met 20 reps met 80kg. Maar echt gemeten heb ik mijn vooruitgang bij tacfit zelf nooit.
Klinkt verstandig ^O^
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_119636558
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:56 schreef Seam het volgende:

[..]

Klinkt verstandig ^O^
Vandaag heb ik even mijn "one repetition maximum" bepaald om te kijken of ik idd nog in die 60% val waarin je uithouding traint (met veel herhalingen) en het klopt aardig met 65%.... Daar moet ik wel bij vermelden dat ik net ben overgestapt van 70kg naar 80kg omdat het te makkelijk ging. Dus daarvoor klopte het al helemaal. Mijn ORM is 125 kg voor een squat (5 goede squats met 110 kg).

/ontopic
TS: al een beslissing genomen hoe je gaat trainen?
pi_119645306
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:41 schreef HansWurst het volgende:

[..]

Vandaag heb ik even mijn "one repetition maximum" bepaald om te kijken of ik idd nog in die 60% val waarin je uithouding traint (met veel herhalingen) en het klopt aardig met 65%.... Daar moet ik wel bij vermelden dat ik net ben overgestapt van 70kg naar 80kg omdat het te makkelijk ging. Dus daarvoor klopte het al helemaal. Mijn ORM is 125 kg voor een squat (5 goede squats met 110 kg).

/ontopic
TS: al een beslissing genomen hoe je gaat trainen?
Nog geen beslissing genomen, ik begin nu te overwegen om naar een sportschool te gaan, maar ik kan dan alleen op de vrijdagen en zaterdagen totdat ik een bijbaan heb. Voor de rest weet ik niet wat ik moet doen met die tacfit etc...

Ik heb jouw post gelezen, erg bedankt en het is ook erg hulpzaam, maar heb zelf ook even rondgekeken en ben nu in de war.

De één zegt tacfit, de ander zegt halters, de ander zegt buikspieroefeningen...
pi_119645893
Dit heb ik gevonden als trainingsschema zonder hulpmiddelen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit ook: http://www.platte-buik.nl/thuis-fitness-zonder-hulpmiddelen/

en dit: http://fitnessjunk.nl/fit(...)-body-thuis-schema/#

Kan iemand mij helpen met het maken van een goede schema uit deze informatie? Ik heb trouwens nog wat halters liggen blijkbaar. Moet alleen even kijken hoeveel kg het is.
pi_119646465
pi_119659930
quote:
Irrelevant.
pi_119662799
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:12 schreef Andijvie_ het volgende:
Hallo,

Omdat ik door tijdsgebrek niet kan trainen in de sportschool zit ik er al enige tijd aan te denken om zelf een schemaatje in elkaar te knutselen waarmee je thuis kunt trainen.Allereerst: Voordat ik dit soort opmerkingen krijg, ik ben me er bewust van dat je nergens zo kunt trainen als in de gym. Het is dan ook niet de bedoeling om mega gespierd te worden.

Mijn vraag is dan ook: Willen jullie me helpen door oefeningen mee te bedenken? Ondertussen zal ik de OP telkens bijwerken met alle oefeningen per spier/lichaamsdeel. Misschien wordt het niks, misschien komen we een aardig eind, we zullen zien! Het is overigens de bedoeling dat je deze oefeningen zonder apparatuur kunt uitvoeren.

Enige informatie over mezelf:

*17 jaar
* ongeveer 1.82m
*ongeveer 72kg

Ik ben overigens compleet beginner en hoop hier mensen te treffen die mij kunnen helpen hiermee.

Alvast bedankt.
Zonder de rest gelezen te hebben.

Ik heb altijd thuis en in de tuin getraind en ben daarmee behoorlijk jacked mee geworden.
(Nu train ik soms in een Fit4Free sportschool, maar is voor mij alleen luxe, het hoeft niet voor gains!)

Wat moet je doen:
-Push-ups op alle soorten manieren, pull-ups, chin-ups, lunges, hardlopen.
Laten nog P90X gevolgd, wat super werkte bij mij.

-Schaf even de P90X DVD aan of downlaod deze gratis (torrens)
Koop setje dumbbells van 20 kilo ieder met afneembare gewichten zodat je ook 1 van 40 kilo kan maken.
-TRX setje aanrader. Of bestel (bij mij) een setje olympische ringen, voor pullups, chinups & dips.

Voor de rest doe je Lunges, 3, 4x per week, lange stukken.
Doe je Pushups, doe er honderden in een training, zie youtube voor alle manieren die er zijn.
Dips, doe je dips!

Succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2012 00:39:38 ]
pi_119663490
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:12 schreef Andijvie_ het volgende:
Hallo,

Omdat ik door tijdsgebrek niet kan trainen in de sportschool zit ik er al enige tijd aan te denken om zelf een schemaatje in elkaar te knutselen waarmee je thuis kunt trainen.Allereerst: Voordat ik dit soort opmerkingen krijg, ik ben me er bewust van dat je nergens zo kunt trainen als in de gym. Het is dan ook niet de bedoeling om mega gespierd te worden.

Mijn vraag is dan ook: Willen jullie me helpen door oefeningen mee te bedenken? Ondertussen zal ik de OP telkens bijwerken met alle oefeningen per spier/lichaamsdeel. Misschien wordt het niks, misschien komen we een aardig eind, we zullen zien! Het is overigens de bedoeling dat je deze oefeningen zonder apparatuur kunt uitvoeren.

Enige informatie over mezelf:

*17 jaar
* ongeveer 1.82m
*ongeveer 72kg

Ik ben overigens compleet beginner en hoop hier mensen te treffen die mij kunnen helpen hiermee.

Alvast bedankt.
Het maakt niet uit wat voor oefeningen je doet, zolang je al je spiergroepen maar pakt. De basis-oefeningen zijn al voldoende (squats, deadlifts, bench press, overhead press, en een row variant). Verder gewoon als een beest trainen, eten en slapen.
Mensen die dingen roepen zoals "ik wil er niet gaan uitzien als Arnold" bereiken doorgaans nooit wat.
Kijk maar naar 95% van de mensen in zo'n beetje elke willekeurige gym, die "alleen maar ripped willen worden, maar niet mega gespierd". Ze zijn geen van beide.
Om enkel lean en ripped te worden moet je net zo hard trainen en eten als de beste bodybuilders. Dit is wat veel mensen niet snappen.
Succes, in ieder geval.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_119664317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:37 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Zonder de rest gelezen te hebben.

Ik heb altijd thuis en in de tuin getraind en ben daarmee behoorlijk jacked mee geworden.
(Nu train ik soms in een Fit4Free sportschool, maar is voor mij alleen luxe, het hoeft niet voor gains!)

Wat moet je doen:
-Push-ups op alle soorten manieren, pull-ups, chin-ups, lunges, hardlopen.
Laten nog P90X gevolgd, wat super werkte bij mij.

-Schaf even de P90X DVD aan of downlaod deze gratis (torrens)
Koop setje dumbbells van 20 kilo ieder met afneembare gewichten zodat je ook 1 van 40 kilo kan maken.
-TRX setje aanrader. Of bestel (bij mij) een setje olympische ringen, voor pullups, chinups & dips.

Voor de rest doe je Lunges, 3, 4x per week, lange stukken.
Doe je Pushups, doe er honderden in een training, zie youtube voor alle manieren die er zijn.
Dips, doe je dips!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Succes!
Baas _O_
pi_119680647
Halters aangeschaft! Eerder gevonden, maar goed.. Wel wat geroest maarja...

Heb volgens mij totaal 20kg of misschien ietsjes meer, maar in ieder geval zoiets. Het is trouwens ook met afneembare gewichten.

Voor de rest heb ik niks en wil ik ook niks aanschaffen at the moment?

Kan iemand mij helpen met het maken van een dagelijkse schema? Wanneer ik wat moet doen? Ik ken echt letterlijk geen oefeningen, hoe alles te werk gaat qua naam.. Alleen Push-ups verder weet ik het niet..

En moet je het per se elke dag of.... kan ik ook weekend rusten?
pi_119680865
hier staan wel wat goeie schemas man:
SPT / Buikspieren

succes! :)
pi_119680999
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:08 schreef Andijvie_ het volgende:
Halters aangeschaft! Eerder gevonden, maar goed.. Wel wat geroest maarja...

Heb volgens mij totaal 20kg of misschien ietsjes meer, maar in ieder geval zoiets. Het is trouwens ook met afneembare gewichten.

Voor de rest heb ik niks en wil ik ook niks aanschaffen at the moment?

Kan iemand mij helpen met het maken van een dagelijkse schema? Wanneer ik wat moet doen? Ik ken echt letterlijk geen oefeningen, hoe alles te werk gaat qua naam.. Alleen Push-ups verder weet ik het niet..

En moet je het per se elke dag of.... kan ik ook weekend rusten?
En hoe ga je je pullups doen?
pi_119681596
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:15 schreef 16meter het volgende:
hier staan wel wat goeie schemas man:
SPT / Buikspieren

succes! :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:19 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

En hoe ga je je pullups doen?
Geen idee, maar ik heb nog geen idee. Weet iemand wat sets inhouden?

Mijn schema tot nu toe die ik gemaakt heb (Graag aanvullen tips en advies of verzwaarderen. Heb nog halters van totaal 20kg met afneembare gewichten, maar weet niet of ik dat moet aanvullen en welke oefeningen):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog geen pauzes ingelast, wanneer ik doe moet houden etc... Graag hulp erbij? En zoals ik al eerder zei heb ik nog geen oefeningen mbv halters erin gezet. Hopelijk kan iemand dit aanpassen?
pi_119681737
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:38 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

[..]

Geen idee, maar ik heb nog geen idee. Weet iemand wat sets inhouden?

Geen idee, maar dat hoef je ook niet te weten.
Ga gewoon naar http://www.mranabolics.com mattie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2012 18:43:24 ]
pi_119681761
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:42 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Geen idee, maar dat hoe je ook niet te weten.
Ga gewoon naar http://www.mranabolics.com mattie
Nee aan dat soort dingen doe ik niet aan... Graag respons op mijn gemaakte schema?
pi_119682866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:43 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Nee aan dat soort dingen doe ik niet aan... Graag respons op mijn gemaakte schema?
Jou schema is poep.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:26:02 #43
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_119683386
Gast je bent 17!

Als je tijd hebt om thuis te trainen en er op FOK uitgebreidt over te fokken / info op te zoeken... dan heb je ook tijd om naar een sportschool te gaan en daar fatsoenlijk met een paar instructeurs een mooi schema te maken.
pi_119683664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef peleetje het volgende:
Gast je bent 17!

Als je tijd hebt om thuis te trainen en er op FOK uitgebreidt over te fokken / info op te zoeken... dan heb je ook tijd om naar een sportschool te gaan en daar fatsoenlijk met een paar instructeurs een mooi schema te maken.
True
pi_119684081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef peleetje het volgende:
Gast je bent 17!

Ja klopt, maar mijn voorkeur gaat naar thuis. Er zijn zoveel factoren dat met zich meebrengen dat ik niet kan.

Dus zou je me kunnen helpen mbt mijn eerder geposte schema?
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:02:13 #46
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_119685020
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:42 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Ja klopt, maar mijn voorkeur gaat naar thuis. Er zijn zoveel factoren dat met zich meebrengen dat ik niet kan.

Dus zou je me kunnen helpen mbt mijn eerder geposte schema?
Ik zou in iedergeval niet iedere dag trainen. Geef je jezelf (zeker in het begin) 2/3 dagen rust na een traingings sessie. Dus als je op Maandag begint dan Donderdag weer. Als je een week of 6 bezig bent en het gaat goed kun je een dagje extra trainen en ipv 2/3 dagen, 1/2 dagen rust pakken.

Verder even goed oppassen met de oefeningen die je doet. Met name die Squat Jumps zijn niet voor iedereen geschikt. Verkeerde houding bij oefeningen kunnen nare blesures opleveren. (Daarom is het ook altijd beter om naar een sportschool te gaan. Goede instructeurs kijken ook goed naar je houding als je een oefening doet en passen de oefeningen -indien nodig- aan of pakken een andere oefening die ongeveer hetzefde doet maar beter bij je past.

Ik zou de oefeningen dus niet te ingewikkeld maken. Met een setje dumbells kun je vrijwel alle grote spieren in je lijf trainen.

Een sessie met dumbells zou er b.v zou uit kunnen zien:

- Warmingup.
- 5 Lunges
- 5 Biceps Curls
- 5 Tricep Kick Back
- 5 Dumbell Presses
- 2 minuten rust
- Herhaal de bovenstaande oefeningen
- 1 minuut rust
- Herhaal de oefeningen voor de laatste maal

Dan pak je al een heleboel spierengroepen met een korte workout.
pi_119685564
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:02 schreef peleetje het volgende:

[..]

Ik zou in iedergeval niet iedere dag trainen. Geef je jezelf (zeker in het begin) 2/3 dagen rust na een traingings sessie. Dus als je op Maandag begint dan Donderdag weer. Als je een week of 6 bezig bent en het gaat goed kun je een dagje extra trainen en ipv 2/3 dagen, 1/2 dagen rust pakken.

Verder even goed oppassen met de oefeningen die je doet. Met name die Squat Jumps zijn niet voor iedereen geschikt. Verkeerde houding bij oefeningen kunnen nare blesures opleveren. (Daarom is het ook altijd beter om naar een sportschool te gaan. Goede instructeurs kijken ook goed naar je houding als je een oefening doet en passen de oefeningen -indien nodig- aan of pakken een andere oefening die ongeveer hetzefde doet maar beter bij je past.

Ik zou de oefeningen dus niet te ingewikkeld maken. Met een setje dumbells kun je vrijwel alle grote spieren in je lijf trainen.

- Warmingup.
- 5 Lunges
- 5 Biceps Curls
- 5 Tricep Kick Back
- 5 Dumbell Presses
- 2 minuten rust
- 1 minuut rust

Mijn schema is dus goed? De halteroefeningen als warming up? Daarna zonder pauze mijn schema workouts?

Wat betekenen overigens 3 sets, max 10? Betekent dat 3x10 de push ups bijvoorbeeld? Dus 30?

En hoeveel kg per halter?

[ Bericht 0% gewijzigd door Andijvie_ op 27-11-2012 20:25:55 ]
pi_119686897
Ik zou een tug toner kopen, die train alle spieren.

dinsdag 27 november 2012 @ 20:48:37 #49
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_119687000
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:12 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Mijn schema is dus goed? De halteroefeningen als warming up? Daarna zonder pauze mijn schema workouts?

Wat betekenen overigens 3 sets, max 10? Betekent dat 3x10 de push ups bijvoorbeeld? Dus 30?

En hoeveel kg per halter?
Nee je schema is dus niet goed... vergeet je schema en pak de dumbell oefeningen die ik opschreef.

3x10 is dat je de oefening 3x uitvoert. Per x dat je de oefening doet doe je 10 dan herhalingen.

Als beginnner pak je een laag gewicht. (5kg bv). Zorg eerst dat je de oefening technisch correct uitvoert. (is veel belangrijker dan de hoeveelheid gewicht) en bouw het vandaar op.
pi_119687132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:02 schreef peleetje het volgende:

[..]

- Warmingup.
- 5 Lunges
- 5 Biceps Curls
- 5 Tricep Kick Back
- 5 Dumbell Presses
- 2 minuten rust
- 1 minuut rust

Lunges eruit en crunches erin. Waarom zou je je benen trainen. Dan kan TS over 2 weken nieuwe broeken kopen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')