abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119319691
Hallo,

Omdat ik door tijdsgebrek niet kan trainen in de sportschool zit ik er al enige tijd aan te denken om zelf een schemaatje in elkaar te knutselen waarmee je thuis kunt trainen.Allereerst: Voordat ik dit soort opmerkingen krijg, ik ben me er bewust van dat je nergens zo kunt trainen als in de gym. Het is dan ook niet de bedoeling om mega gespierd te worden.

Mijn vraag is dan ook: Willen jullie me helpen door oefeningen mee te bedenken? Ondertussen zal ik de OP telkens bijwerken met alle oefeningen per spier/lichaamsdeel. Misschien wordt het niks, misschien komen we een aardig eind, we zullen zien! Het is overigens de bedoeling dat je deze oefeningen zonder apparatuur kunt uitvoeren.

Enige informatie over mezelf:

*17 jaar
* ongeveer 1.82m
*ongeveer 72kg

Ik ben overigens compleet beginner en hoop hier mensen te treffen die mij kunnen helpen hiermee.

Alvast bedankt.
  zaterdag 17 november 2012 @ 19:14:44 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_119319777
Je moet sowieso halters aanschaffen wil je daar effectief mee gaan trainen (je mist anders je armen / borst).

Je bed is te gebruiken als steunpunt (zie Amerikaanse gevangenissen). Pull ups aan de trap?
pi_119319818
In de sportschool ben je net zo lang bezig als dat je thuis zou fitnessen, wat is dat nou voor een onzinnige reden?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_119319926
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:14 schreef Scuidward het volgende:
Je moet sowieso halters aanschaffen wil je daar effectief mee gaan trainen (je mist anders je armen / borst).

Je bed is te gebruiken als steunpunt (zie Amerikaanse gevangenissen). Pull ups aan de trap?
Halters? En wat zijn pull ups? Ik ken al die oefeningen niet alleen opdrukken. :P
pi_119320129
Koop een powercage+bankje+halter+150kg en je komt een heel eind.
pi_119320299
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:23 schreef Jahr00n het volgende:
Dit is een beetje té veel en dat is niet echt wat ik wil.. Dit gaat meer richting bodybuilding toe. Ik ben niet van plan om als Sylvester Stallone/Arnold Schwarzenegger eruit te zien :P

Enigszins een goede en mooie lichaamsbouw en spierbouw is leuk, maar dat is ietsjes te extreem vind je niet :D
  zaterdag 17 november 2012 @ 19:36:18 #7
203089 Scuidward
pi_119320510
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:18 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Halters? En wat zijn pull ups? Ik ken al die oefeningen niet alleen opdrukken. :P
Halters zijn die dingen ( []---[] ) van 1 t/m 10 kg waarmee je dus armspieren traint.
Pull ups doen mariniers etc. altijd ... ook wel chin ups genoemd dacht ik.

Verder is zo'n bankje wel ideaal hoor, of iets wat daar op lijkt, een stevig strijkijzer.
pi_119320846
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:28 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Dit is een beetje té veel en dat is niet echt wat ik wil.. Dit gaat meer richting bodybuilding toe. Ik ben niet van plan om als Sylvester Stallone/Arnold Schwarzenegger eruit te zien :P

Enigszins een goede en mooie lichaamsbouw en spierbouw is leuk, maar dat is ietsjes te extreem vind je niet :D
Dat is wat veel mensen denken maar je bent echt niet binnen notime een gorilla die het podium op kan in z'n slipje.
pi_119321312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:44 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Dat is wat veel mensen denken maar je bent echt niet binnen notime een gorilla die het podium op kan in z'n slipje.
Jouw voorstel is toch ietsjes extreem. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:36 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Halters zijn die dingen ( []---[] ) van 1 t/m 10 kg waarmee je dus armspieren traint.
Pull ups doen mariniers etc. altijd ... ook wel chin ups genoemd dacht ik.

Verder is zo'n bankje wel ideaal hoor, of iets wat daar op lijkt, een stevig strijkijzer.
Oké dan hebben we op dit moment:

*Halters
*Push-ups

Alleen nog wat aantal oefeningen? En een schematje opstellen en wanneer ik wat moet doen en hoevaak. Ook hoeveel kg ik moet gebruiken steeds met de halters.
  zaterdag 17 november 2012 @ 20:10:20 #10
203089 Scuidward
pi_119321885
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:56 schreef Andijvie_ het volgende:
Alleen nog wat aantal oefeningen? En een schematje opstellen en wanneer ik wat moet doen en hoevaak. Ook hoeveel kg ik moet gebruiken steeds met de halters.
Je hebt globaal benen, armen, schouders, en borstspieren. Toen ik nog aan fitness deed trainde ik de ene dag twee groepen en de andere dag twee groepen, omdat je niet frontaal elke spier moet gaan trainen op een al te intense manier. Kijk anders eens op het Dutchbodybuildingforum voor uitgebreider advies. Daar had ik ook gekeken destijds.

Qua kg, je moet ongeveer 3 x 10 a 15 bewegingen (reps) halen, en als dat te doen is een tandje zwaarder.
pi_119321918
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:10 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Je hebt globaal benen, armen, schouders, en borstspieren. Toen ik nog aan fitness deed trainde ik de ene dag twee groepen en de andere dag twee groepen, omdat je niet frontaal elke spier moet gaan trainen op een al te intense manier. Kijk anders eens op het Dutchbodybuildingforum voor uitgebreider advies. Daar had ik ook gekeken destijds.

Qua kg, je moet ongeveer 3 x 10 a 15 bewegingen (reps) halen, en als dat te doen is een tandje zwaarder.
Dus jij zegt: deze vraag even posten bij dutchbodybuilding-forum? Alleen er zijn waarschijnlijk niet zoveel bezoekers daar als hier op FOK! :P
  zaterdag 17 november 2012 @ 20:33:02 #12
203089 Scuidward
pi_119322960
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:11 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Dus jij zegt: deze vraag even posten bij dutchbodybuilding-forum? Alleen er zijn waarschijnlijk niet zoveel bezoekers daar als hier op FOK! :P
A. Alle bezoekers hebben iets met fitness.
B. Ze hebben centrale topics vol info.
C. Er is zéker geen c.
pi_119323219
Pullups aan deur posten heb ik lang gedaan, ik zou wel handschoenen gebruiken anders gaan je handen naar de klote.
Diamond pushups en hindu pushups zijn ook aanraders :)
pi_119333011
Ga lekker Tactical Fitness doen man! High intensity interval kracht training voor alle spiergroepen in het lichaam. Echt de beste workout die je kan krijgen en je hebt er nog geen 4m2 aan plaats voor nodig om helemaal kapot te gaan en te verrekken van de spierpijn de dagen erna. Het wordt dan ook voornamelijk in het leger gebruikt om mensen fit te houden zonder een hele sportschool mee te moeten slepen.

Je hebt verder dus geen gewichten nodig. Het zijn vrijwel allemaal bodyweight oefeningen. En een groot voordeel tegenover fitness: je traint geen losse spiergroepen maar alles bij elkaar waardoor je bestwel snel heel erg fit wordt en niets overslaat.

Als je wilt kan ik wel wat links naar filmpjes laten zien of meer info geven. Het is bestwel tof!
pi_119337583
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 01:17 schreef HansWurst het volgende:
Ga lekker Tactical Fitness doen man! High intensity interval kracht training voor alle spiergroepen in het lichaam. Echt de beste workout die je kan krijgen en je hebt er nog geen 4m2 aan plaats voor nodig om helemaal kapot te gaan en te verrekken van de spierpijn de dagen erna. Het wordt dan ook voornamelijk in het leger gebruikt om mensen fit te houden zonder een hele sportschool mee te moeten slepen.

Je hebt verder dus geen gewichten nodig. Het zijn vrijwel allemaal bodyweight oefeningen. En een groot voordeel tegenover fitness: je traint geen losse spiergroepen maar alles bij elkaar waardoor je bestwel snel heel erg fit wordt en niets overslaat.

Als je wilt kan ik wel wat links naar filmpjes laten zien of meer info geven. Het is bestwel tof!
Graag meer info en trainingsschema ervoor! Typisch natuurlijke oefeningen zonder die hulpmiddelen.

Ik wacht met vreugde op je post!
pi_119338970
Helaas heb ik vandaag weinig tijd om hier veel over te schrijven maar op deze site staat al aardig wat uitleg:

http://www.mget.nl/tactic(...)r-drukke-mensen.html

Zelf doe ik nu 3 maanden tacfit en het bevalt heel erg goed. Voor beginners (opzich ben ik dat ook nog) moet ik wel zeggen dat een aantal lessen hierin geen kwaad kan, zodat je zeker weet dat je de oefeningen goed uitvoert en gecorrigeerd wordt wanneer dat niet zo is. Daarna kun je prima in een park, op een grasveld of in je woonkamer trainen. Anyway, die site geeft wel een eerste indruk wat tacfit voorstelt.

Verder komen ook vaak enkele erg bekende oefeningen als burpees, jumping lunges en aardig wat variaties op de pushup langs.

In bovenstaande link staan ook drie trainingsschema's met daarbij voorbeeldvideo's van wat oefeningen (heb de link voor het gemak even ook hieronder geplakt).

http://www.mget.nl/tactical-fitness-schema-semi-gevorderden.html

Morgen heb ik wat tijd om meer te typen en zal ik ook even uitleggen hoe een training bij ons er uit ziet!
pi_119341881
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:40 schreef HansWurst het volgende:
Helaas heb ik vandaag weinig tijd om hier veel over te schrijven maar op deze site staat al aardig wat uitleg:

Zelf doe ik nu 3 maanden tacfit en het bevalt heel erg goed. Voor beginners (opzich ben ik dat ook nog) moet ik wel zeggen dat een aantal lessen hierin geen kwaad kan, zodat je zeker weet dat je de oefeningen goed uitvoert en gecorrigeerd wordt wanneer dat niet zo is. Daarna kun je prima in een park, op een grasveld of in je woonkamer trainen. Anyway, die site geeft wel een eerste indruk wat tacfit voorstelt.

Verder komen ook vaak enkele erg bekende oefeningen als burpees, jumping lunges en aardig wat variaties op de pushup langs.

In bovenstaande link staan ook drie trainingsschema's met daarbij voorbeeldvideo's van wat oefeningen (heb de link voor het gemak even ook hieronder geplakt).

Morgen heb ik wat tijd om meer te typen en zal ik ook even uitleggen hoe een training bij ons er uit ziet!
Bedankt. Ik zal hier vandaag nog even naar kijken en erover lezen. Ik had nog op youtube vanochtend gezocht naar ''tactical fitness'' maar ik kwam niet op de gewenste resultaten terecht, aangezien ik nog oefeningen tegenkwam waarin nog hulpmiddelen werd gebruikt wat normaal gesproken in een sportzaal staat.

Het zou fijn zijn als je me zou kunnen helpen met het maken van trainingsschemas en uitlegt welke oefeningen wat zijn, aangezien ik niet weet wat de oefeningen nou precies inhouden. Ik ken alleen de oefening push-ups (van naam :P )

Ik hoor het in ieder geval nog van je! :D

P.S; ik hoop niet dat ik een Sylvester Stallone opgepompte lichaam krijg, waardoor ik van die afgezakte borsten krijg en dat ik geen eens een smoking aan kan trekken. Want ik heb op dit moment een slank en mooi postuur vind ik. Misschien geen six-pack, maar wel een slank postuur wat niet iedereen heeft. Mijn doel is dan ook een mooie spieropbouw te krijgen en een sportief lichaam te kweken, maar niet opgepompt of dikachtig. :P
pi_119476732
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:23 schreef Jahr00n het volgende:
Dit. Met minder dan deze uitrusting kun je helemaal niks. Verder zijn een dip station en pull up bar ook heel handig.

Enkel een paar 'halters' (dumbbells!) en een matje zijn dus waardeloos.

En 'een Schwarzenegger' zul je nooit worden... Het idee dat je met wat klooien in je schuurtje qua fysiek in de buurt zult komen van de beste bodybuilder aller tijden. :') Voor een 'beachboy' fysiek moeten de meeste gasten (zonder hulp van AAS) al 2-3 jaar keihard beulen. En met beulen heb ik het niet over crunches en curls.
pi_119540423
Zo, even tijd om het een en ander te typen.

Allereerst word je hier niet sylvester stallone gespierd van... Je krijgt een heel athletisch lichaam. De dames en heren die dit lang doen zijn allemaal heel slank en top fit.

Ik volg tacfit als groeples (en ben dus geen instructeur he, niet vergeten!) maar het kan dus ook prima alleen thuis, zodra je de technieken kent. Want ook om bijvoorbeeld fitness te doen zul je eerst instructies nodig hebben om de oefeningen goed uit te kunnen voeren. De groepsles gaat als volgt:

- 20 minuten warming up:
10 minuten rennen met daarbij achteruit, vooruit rennen, knieen heffen, hakken naar de kont, op de hurken en dan een hoeveelheid meter voor en achteruit lopen in die houding en allemaal variaties daarop. Daarna volgen oefeningen als de bearwalk (zoek maar even op youtube, is anders niet uit te leggen) en nog een aantal andere oefeningen. Het wordt allemaal afgesloten met het strekken en losschudden van je spieren en gewrichten. Voorbeeldfilmpje van mijn vereniging van heel lang geleden: . Dit warming up moet lukken toch? :)

- 30 minuten oefeningen:
Daarna volgt het high intensity interval training. Hierbij trainen we 8x 20 seconden met daartussen 10 seconden pauze per oefening. Dan volgt een pauze van 1 minuut en begint de volgende oefening. Over het algemeen is dit training een combinatie van 5 oefeningen die alle spiergroepen in je lichaam trainen.

Een mogelijke combinatie is:
8x 20 seconden swing plank --> (let op met je geluid)
Dit is een plank met extra training voor de benen.

1 minuut pauze

8x20 seconden push plank --> Dit is een oefening voor je armen en core.

1 minuut pauze

8x20 seconden lunges --> Een klassieke beenoefening.

1 minuut pauze

8x 20 seconden spinal rock --> Buikspieren en core strength.

1 minuut pauze

8x20 seconden sit thru basic --> Core en benen

- 5 tot 10 minuten cooldown:

Weer spieren en gewrichten losschudden en strekoefeningen na keuze.

----------------

In alle oefeningen zijn gradaties om het moeilijker of makkelijker te maken. Ik heb hier de meest eenvoudige versies van de oefeningen gepost.

Als ik je een advies mag geven: zoek even een sportschool die dit aanbiedt en ga een paar lessen nemen zodat je de technieken goed onder de knie krijgt. Want ook voor thuis fitnessen zul je eerst de technieken goed moeten kunnen.
pi_119540591
:')
pi_119555774
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:36 schreef Seam het volgende:
:')
Vanwaar dit?
pi_119564165
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:40 schreef HansWurst het volgende:

Leuk om te zien dat er nog meer users zijn die aan Tacfit doen :)

Ik heb zelf een anderhalf jaar geleden via mijn Krav Maga school een seminar van Gabriel Greenstein gevolgd en ik was meteen overtuigd. Ongelofelijk wat voor een functionele kracht en flexibiliteit je met dit systeem kunt ontwikkelen.

Jammer alleen dat er in mijn omgeving geen Tacfit lessen worden gegeven. Ik train dus gewoon thuis. Wel heb ik het geluk dat mijn KM instructeur ook aan Tacfit doet en daar erg ver gevorderd in is. Als ik dus vragen heb over een bepaalde houding/techniek kan ik bij hem terecht.

@Andijvie, ik kan je dit systeem zeker aanraden.

Hier voor de fun nog even een filmpje van degene die Tacfit ontwikkeld heeft.
pi_119564928
Ja ik train idd ook bij Gabriel en ik heb nog nooit iets gezien als tacfit. Door de training heb ik eigenlijk aan een stuk door spierpijn en als het training te makkelijk wordt is er altijd wel een tweak waardoor de oefening weer een stuk lastiger wordt. Je bent nooit klaar maar je gaat ontzettend hard vooruit qua conditie en kracht :)
pi_119567307
Ok, dus je wordt best sterk van dat tactical fitness. :)

Hoeveel deadliften jullie dan?
pi_119573251
joh geen idee, al jaren geen deadlifts meer gedaan :P Squats doe ik wel nog regelmatig bij mijn fysiotherapie, daar doe ik 3 sets met 20 reps met 80kg. Maar echt gemeten heb ik mijn vooruitgang bij tacfit zelf nooit.
pi_119573330
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:42 schreef HansWurst het volgende:
joh geen idee, al jaren geen deadlifts meer gedaan :P Squats doe ik wel nog regelmatig bij mijn fysiotherapie, daar doe ik 3 sets met 20 reps met 80kg. Maar echt gemeten heb ik mijn vooruitgang bij tacfit zelf nooit.
20 reps squats wow man.
pi_119576844
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:42 schreef HansWurst het volgende:
Klinkt verstandig ^O^
pi_119636558
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:56 schreef Seam het volgende:

[..]

Klinkt verstandig ^O^
Vandaag heb ik even mijn "one repetition maximum" bepaald om te kijken of ik idd nog in die 60% val waarin je uithouding traint (met veel herhalingen) en het klopt aardig met 65%.... Daar moet ik wel bij vermelden dat ik net ben overgestapt van 70kg naar 80kg omdat het te makkelijk ging. Dus daarvoor klopte het al helemaal. Mijn ORM is 125 kg voor een squat (5 goede squats met 110 kg).

/ontopic
TS: al een beslissing genomen hoe je gaat trainen?
pi_119645306
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:41 schreef HansWurst het volgende:

[..]

Vandaag heb ik even mijn "one repetition maximum" bepaald om te kijken of ik idd nog in die 60% val waarin je uithouding traint (met veel herhalingen) en het klopt aardig met 65%.... Daar moet ik wel bij vermelden dat ik net ben overgestapt van 70kg naar 80kg omdat het te makkelijk ging. Dus daarvoor klopte het al helemaal. Mijn ORM is 125 kg voor een squat (5 goede squats met 110 kg).

/ontopic
TS: al een beslissing genomen hoe je gaat trainen?
Nog geen beslissing genomen, ik begin nu te overwegen om naar een sportschool te gaan, maar ik kan dan alleen op de vrijdagen en zaterdagen totdat ik een bijbaan heb. Voor de rest weet ik niet wat ik moet doen met die tacfit etc...

Ik heb jouw post gelezen, erg bedankt en het is ook erg hulpzaam, maar heb zelf ook even rondgekeken en ben nu in de war.

De één zegt tacfit, de ander zegt halters, de ander zegt buikspieroefeningen...
pi_119645893
Dit heb ik gevonden als trainingsschema zonder hulpmiddelen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit ook: http://www.platte-buik.nl/thuis-fitness-zonder-hulpmiddelen/

en dit: http://fitnessjunk.nl/fit(...)-body-thuis-schema/#

Kan iemand mij helpen met het maken van een goede schema uit deze informatie? Ik heb trouwens nog wat halters liggen blijkbaar. Moet alleen even kijken hoeveel kg het is.
pi_119646465
pi_119659930
quote:
Irrelevant.
pi_119662799
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:12 schreef Andijvie_ het volgende:
Hallo,

Omdat ik door tijdsgebrek niet kan trainen in de sportschool zit ik er al enige tijd aan te denken om zelf een schemaatje in elkaar te knutselen waarmee je thuis kunt trainen.Allereerst: Voordat ik dit soort opmerkingen krijg, ik ben me er bewust van dat je nergens zo kunt trainen als in de gym. Het is dan ook niet de bedoeling om mega gespierd te worden.

Mijn vraag is dan ook: Willen jullie me helpen door oefeningen mee te bedenken? Ondertussen zal ik de OP telkens bijwerken met alle oefeningen per spier/lichaamsdeel. Misschien wordt het niks, misschien komen we een aardig eind, we zullen zien! Het is overigens de bedoeling dat je deze oefeningen zonder apparatuur kunt uitvoeren.

*17 jaar
* ongeveer 1.82m
*ongeveer 72kg

Ik ben overigens compleet beginner en hoop hier mensen te treffen die mij kunnen helpen hiermee.

Alvast bedankt.
Zonder de rest gelezen te hebben.

Ik heb altijd thuis en in de tuin getraind en ben daarmee behoorlijk jacked mee geworden.
(Nu train ik soms in een Fit4Free sportschool, maar is voor mij alleen luxe, het hoeft niet voor gains!)

Wat moet je doen:
-Push-ups op alle soorten manieren, pull-ups, chin-ups, lunges, hardlopen.
Laten nog P90X gevolgd, wat super werkte bij mij.

-Schaf even de P90X DVD aan of downlaod deze gratis (torrens)
Koop setje dumbbells van 20 kilo ieder met afneembare gewichten zodat je ook 1 van 40 kilo kan maken.
-TRX setje aanrader. Of bestel (bij mij) een setje olympische ringen, voor pullups, chinups & dips.

Voor de rest doe je Lunges, 3, 4x per week, lange stukken.
Doe je Pushups, doe er honderden in een training, zie youtube voor alle manieren die er zijn.
Dips, doe je dips!

Succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2012 00:39:38 ]
pi_119663490
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:12 schreef Andijvie_ het volgende:
Hallo,

*17 jaar
* ongeveer 1.82m
*ongeveer 72kg

Alvast bedankt.
Het maakt niet uit wat voor oefeningen je doet, zolang je al je spiergroepen maar pakt. De basis-oefeningen zijn al voldoende (squats, deadlifts, bench press, overhead press, en een row variant). Verder gewoon als een beest trainen, eten en slapen.
Mensen die dingen roepen zoals "ik wil er niet gaan uitzien als Arnold" bereiken doorgaans nooit wat.
Kijk maar naar 95% van de mensen in zo'n beetje elke willekeurige gym, die "alleen maar ripped willen worden, maar niet mega gespierd". Ze zijn geen van beide.
Om enkel lean en ripped te worden moet je net zo hard trainen en eten als de beste bodybuilders. Dit is wat veel mensen niet snappen.
Succes, in ieder geval.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_119664317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:37 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Zonder de rest gelezen te hebben.

Ik heb altijd thuis en in de tuin getraind en ben daarmee behoorlijk jacked mee geworden.
(Nu train ik soms in een Fit4Free sportschool, maar is voor mij alleen luxe, het hoeft niet voor gains!)

Wat moet je doen:
-Push-ups op alle soorten manieren, pull-ups, chin-ups, lunges, hardlopen.
Laten nog P90X gevolgd, wat super werkte bij mij.

-Schaf even de P90X DVD aan of downlaod deze gratis (torrens)
Koop setje dumbbells van 20 kilo ieder met afneembare gewichten zodat je ook 1 van 40 kilo kan maken.
-TRX setje aanrader. Of bestel (bij mij) een setje olympische ringen, voor pullups, chinups & dips.

Voor de rest doe je Lunges, 3, 4x per week, lange stukken.
Doe je Pushups, doe er honderden in een training, zie youtube voor alle manieren die er zijn.
Dips, doe je dips!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Succes!
Baas _O_
pi_119680647
Halters aangeschaft! Eerder gevonden, maar goed.. Wel wat geroest maarja...

Heb volgens mij totaal 20kg of misschien ietsjes meer, maar in ieder geval zoiets. Het is trouwens ook met afneembare gewichten.

Voor de rest heb ik niks en wil ik ook niks aanschaffen at the moment?

Kan iemand mij helpen met het maken van een dagelijkse schema? Wanneer ik wat moet doen? Ik ken echt letterlijk geen oefeningen, hoe alles te werk gaat qua naam.. Alleen Push-ups verder weet ik het niet..

En moet je het per se elke dag of.... kan ik ook weekend rusten?
pi_119680865
hier staan wel wat goeie schemas man:
SPT / Buikspieren

succes! :)
pi_119680999
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:08 schreef Andijvie_ het volgende:
Halters aangeschaft! Eerder gevonden, maar goed.. Wel wat geroest maarja...

Heb volgens mij totaal 20kg of misschien ietsjes meer, maar in ieder geval zoiets. Het is trouwens ook met afneembare gewichten.

Voor de rest heb ik niks en wil ik ook niks aanschaffen at the moment?

Kan iemand mij helpen met het maken van een dagelijkse schema? Wanneer ik wat moet doen? Ik ken echt letterlijk geen oefeningen, hoe alles te werk gaat qua naam.. Alleen Push-ups verder weet ik het niet..

En moet je het per se elke dag of.... kan ik ook weekend rusten?
En hoe ga je je pullups doen?
pi_119681596
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:15 schreef 16meter het volgende:
hier staan wel wat goeie schemas man:
SPT / Buikspieren

succes! :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:19 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

En hoe ga je je pullups doen?
Geen idee, maar ik heb nog geen idee. Weet iemand wat sets inhouden?

Mijn schema tot nu toe die ik gemaakt heb (Graag aanvullen tips en advies of verzwaarderen. Heb nog halters van totaal 20kg met afneembare gewichten, maar weet niet of ik dat moet aanvullen en welke oefeningen):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog geen pauzes ingelast, wanneer ik doe moet houden etc... Graag hulp erbij? En zoals ik al eerder zei heb ik nog geen oefeningen mbv halters erin gezet. Hopelijk kan iemand dit aanpassen?
pi_119681737
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:38 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

[..]

Geen idee, maar ik heb nog geen idee. Weet iemand wat sets inhouden?

Geen idee, maar dat hoef je ook niet te weten.
Ga gewoon naar http://www.mranabolics.com mattie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2012 18:43:24 ]
pi_119681761
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:42 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Geen idee, maar dat hoe je ook niet te weten.
Ga gewoon naar http://www.mranabolics.com mattie
Nee aan dat soort dingen doe ik niet aan... Graag respons op mijn gemaakte schema?
pi_119682866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:43 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Nee aan dat soort dingen doe ik niet aan... Graag respons op mijn gemaakte schema?
Jou schema is poep.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:26:02 #43
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_119683386
Gast je bent 17!

Als je tijd hebt om thuis te trainen en er op FOK uitgebreidt over te fokken / info op te zoeken... dan heb je ook tijd om naar een sportschool te gaan en daar fatsoenlijk met een paar instructeurs een mooi schema te maken.
pi_119683664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef peleetje het volgende:
Gast je bent 17!

Als je tijd hebt om thuis te trainen en er op FOK uitgebreidt over te fokken / info op te zoeken... dan heb je ook tijd om naar een sportschool te gaan en daar fatsoenlijk met een paar instructeurs een mooi schema te maken.
True
pi_119684081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef peleetje het volgende:
Gast je bent 17!

Ja klopt, maar mijn voorkeur gaat naar thuis. Er zijn zoveel factoren dat met zich meebrengen dat ik niet kan.

Dus zou je me kunnen helpen mbt mijn eerder geposte schema?
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:02:13 #46
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_119685020
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:42 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Ja klopt, maar mijn voorkeur gaat naar thuis. Er zijn zoveel factoren dat met zich meebrengen dat ik niet kan.

Dus zou je me kunnen helpen mbt mijn eerder geposte schema?
Ik zou in iedergeval niet iedere dag trainen. Geef je jezelf (zeker in het begin) 2/3 dagen rust na een traingings sessie. Dus als je op Maandag begint dan Donderdag weer. Als je een week of 6 bezig bent en het gaat goed kun je een dagje extra trainen en ipv 2/3 dagen, 1/2 dagen rust pakken.

Verder even goed oppassen met de oefeningen die je doet. Met name die Squat Jumps zijn niet voor iedereen geschikt. Verkeerde houding bij oefeningen kunnen nare blesures opleveren. (Daarom is het ook altijd beter om naar een sportschool te gaan. Goede instructeurs kijken ook goed naar je houding als je een oefening doet en passen de oefeningen -indien nodig- aan of pakken een andere oefening die ongeveer hetzefde doet maar beter bij je past.

Ik zou de oefeningen dus niet te ingewikkeld maken. Met een setje dumbells kun je vrijwel alle grote spieren in je lijf trainen.

Een sessie met dumbells zou er b.v zou uit kunnen zien:

- Warmingup.
- 5 Lunges
- 5 Biceps Curls
- 5 Tricep Kick Back
- 5 Dumbell Presses
- 2 minuten rust
- Herhaal de bovenstaande oefeningen
- 1 minuut rust
- Herhaal de oefeningen voor de laatste maal

Dan pak je al een heleboel spierengroepen met een korte workout.
pi_119685564
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:02 schreef peleetje het volgende:

[..]

Ik zou in iedergeval niet iedere dag trainen. Geef je jezelf (zeker in het begin) 2/3 dagen rust na een traingings sessie. Dus als je op Maandag begint dan Donderdag weer. Als je een week of 6 bezig bent en het gaat goed kun je een dagje extra trainen en ipv 2/3 dagen, 1/2 dagen rust pakken.

Verder even goed oppassen met de oefeningen die je doet. Met name die Squat Jumps zijn niet voor iedereen geschikt. Verkeerde houding bij oefeningen kunnen nare blesures opleveren. (Daarom is het ook altijd beter om naar een sportschool te gaan. Goede instructeurs kijken ook goed naar je houding als je een oefening doet en passen de oefeningen -indien nodig- aan of pakken een andere oefening die ongeveer hetzefde doet maar beter bij je past.

Ik zou de oefeningen dus niet te ingewikkeld maken. Met een setje dumbells kun je vrijwel alle grote spieren in je lijf trainen.

- Warmingup.
- 5 Lunges
- 5 Biceps Curls
- 5 Tricep Kick Back
- 5 Dumbell Presses
- 2 minuten rust
- 1 minuut rust

Mijn schema is dus goed? De halteroefeningen als warming up? Daarna zonder pauze mijn schema workouts?

Wat betekenen overigens 3 sets, max 10? Betekent dat 3x10 de push ups bijvoorbeeld? Dus 30?

En hoeveel kg per halter?

[ Bericht 0% gewijzigd door Andijvie_ op 27-11-2012 20:25:55 ]
pi_119686897
Ik zou een tug toner kopen, die train alle spieren.

dinsdag 27 november 2012 @ 20:48:37 #49
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_119687000
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:12 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Mijn schema is dus goed? De halteroefeningen als warming up? Daarna zonder pauze mijn schema workouts?

Wat betekenen overigens 3 sets, max 10? Betekent dat 3x10 de push ups bijvoorbeeld? Dus 30?

En hoeveel kg per halter?
Nee je schema is dus niet goed... vergeet je schema en pak de dumbell oefeningen die ik opschreef.

3x10 is dat je de oefening 3x uitvoert. Per x dat je de oefening doet doe je 10 dan herhalingen.

Als beginnner pak je een laag gewicht. (5kg bv). Zorg eerst dat je de oefening technisch correct uitvoert. (is veel belangrijker dan de hoeveelheid gewicht) en bouw het vandaar op.
pi_119687132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:02 schreef peleetje het volgende:

[..]

- Warmingup.
- 5 Lunges
- 5 Biceps Curls
- 5 Tricep Kick Back
- 5 Dumbell Presses
- 2 minuten rust
- 1 minuut rust

Lunges eruit en crunches erin. Waarom zou je je benen trainen. Dan kan TS over 2 weken nieuwe broeken kopen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')