Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Gisteren weer voor het eerst in een week gelopen. Heb een lange duurloop gedaan van 10 km, tempo erg laag voor mijn doen en zien hoe de knie zou reageren. Tijdens het lopen heb ik weinig last gehad, maar merkte wel dat toen ik wijzigde van kant van de weg, dat het beter aanvoelde. Dus ik heb het idee dat de overbelasting vrij gerelateerd is aan een scheve ondergrond. Dus dat is fijn om te weten. Het geeft me ook hoop dat ik de bruggenloop kan uitlopen. Ik denk alleen niet dat ik me extreem moet focussen op een tijd, maar gewoon moet gaan genieten van de loop. Helaas was mn Garmin na 6 km leeg...
Hier heeft ook zojuist 1 van de 3 lopers besloten morgen niet te lopen.... Teleurstelling.
Nee, want het gaat weer helemaal goedkomen met Jump. Die staat binnenkort weer helemaal te shinen
Waarom is er bij jou een afhaker?
quote:
Op zaterdag 17 november 2012 13:41 schreef MaleDuck het volgende: Gisteren weer voor het eerst in een week gelopen. Heb een lange duurloop gedaan van 10 km, tempo erg laag voor mijn doen en zien hoe de knie zou reageren. Tijdens het lopen heb ik weinig last gehad, maar merkte wel dat toen ik wijzigde van kant van de weg, dat het beter aanvoelde. Dus ik heb het idee dat de overbelasting vrij gerelateerd is aan een scheve ondergrond. Dus dat is fijn om te weten. Het geeft me ook hoop dat ik de bruggenloop kan uitlopen. Ik denk alleen niet dat ik me extreem moet focussen op een tijd, maar gewoon moet gaan genieten van de loop. Helaas was mn Garmin na 6 km leeg...
Op zaterdag 17 november 2012 13:39 schreef Daywalk3r het volgende: Denk dat ik vanwege het feit dat ik Evy heb uitgelopen mezelf ga trakteren op een gps horloge. Iemand een aanrader?
Ik ben erg blij met mijn Garmin 610 Mooi eenvoudig ding. Maar wellicht wil je meer opties voor op langere termijn, dan zou ik een modelletje geavanceerder nemen
Ik ben erg blij met mijn Garmin 610 Mooi eenvoudig ding. Maar wellicht wil je meer opties voor op langere termijn, dan zou ik een modelletje geavanceerder nemen
Ik ben ook erg tevreden met mijn 610, en ik vind het een aardig geavanceerd ding. Alles wat je nodig hebt zit er op: GPS, koppeling met hartslagmeter, footpod (voor de cadans), ANT stick op je PC en je kan draadloos je data uploaden. Dan Virtual Runner, Virtual Partner, diverse typen intervaltrainingen, hartslagzones met alarm, etc. Er zit geen barometrische hoogtemeter op, die Suunto volgens mij wel heeft op het duurste model, en voor zwemmen is ie niet te gebruiken (zoals wel de 910XT) en zo zijn er vast nog wat dingen die de 610 niet heeft, maar al met al is dit absoluut geen instapmodel. De bediening is bovendien eenvoudig via het touchscreen dat ook in de regen te bedienen blijft i.t.t. bijv de touch ring van de Garmin 405.
Oh lol.. Misgetikt, 210 bedoel ik 610 zou de geavanceerde optie zijn dus ja Mocht de 210 te beperkt worden voor me heb ik die op het oog dus. Maar voorlopig heeft de 210 opties genoeg voor mij
Zojuist lekker een rondje door het bos gerend, op een gegeven moment zie ik vanuit mijn ooghoek iets grijs/bruin bonkigs tussen de struiken weg schieten richting de heide. Volgens mij voor de eerste keer een everzwijn in het wild gezien. En daarom is rennen in de natuur dus vele malen leuker als in de bebouwde kom...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Op zaterdag 17 november 2012 15:24 schreef DDDDDaaf het volgende: Zojuist lekker een rondje door het bos gerend, op een gegeven moment zie ik vanuit mijn ooghoek iets grijs/bruin bonkigs tussen de struiken weg schieten richting de heide. Volgens mij voor de eerste keer een everzwijn in het wild gezien. En daarom is rennen in de natuur dus vele malen leuker als in de bebouwde kom...
tof
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
mijn rondje ging echt verschrikkelijk. heb alleen de eerste renminuten uit kunnen lopen, daarna ging het echt niet meer.....denk dat ik deze lesweek nog vaak over moet doen.....maar ooit zal het me lukken
Op zaterdag 17 november 2012 16:59 schreef Tyler-Girl het volgende: mijn rondje ging echt verschrikkelijk. heb alleen de eerste renminuten uit kunnen lopen, daarna ging het echt niet meer.....denk dat ik deze lesweek nog vaak over moet doen.....maar ooit zal het me lukken
Op zaterdag 17 november 2012 16:59 schreef Tyler-Girl het volgende: mijn rondje ging echt verschrikkelijk. heb alleen de eerste renminuten uit kunnen lopen, daarna ging het echt niet meer.....denk dat ik deze lesweek nog vaak over moet doen.....maar ooit zal het me lukken
Op zaterdag 17 november 2012 16:23 schreef Arquero het volgende: Klote Jump Lijkt me echt de meest verschrikkelijke manier zo vlak voor een wedstrijd. Je werkt er heel de tijd naar toe en dan kun je niet lopen...
tja, beter nu door de zure appel heen bijten dan straks niks kunnen.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
succes morgen twc. Vind het vooral jammer dat ik m'n shirt niet krijg
The Fly Evo Pullover features a lightweight waterproof, windproof fabric with high breathability to keep you dry and comfortable in cold, windy and wet conditions. •P.R.O. Softshell Lite fabric features a breathable, waterproof and windproof laminate •Direct–Vent back provides superior ventilation •Stitch–Free welded seams •14” zipper for venting •Internal fist mitt seals in warmth •One back and one arm welded zippered pocket with headphone cord hole •Reflective external tape provides bright 360 degrees of reflectivity for low–light visibility
En deze:
quote:
Deze Pearl Izumi Infinity Tight in het zwart is uitermate geschikt voor koude weersomstandigheden. Vooral de zachte binnenkant van de zwarte Infinity Tight zorgt voor het vasthouden van warmte en een uitstekende afvoer van uw transpiratievocht. Gustav Sport heeft allerlei bijpassende Pearl Izumi hardloop shirts verkrijgbaar, zodat u uw outfit compleet kunt maken.
Pearl Izumi heeft deze zwarte Infinity Tight gemaakt van 65% nylon, 21% polyester en 14% elastaan. Het materiaal elastaan zorgt voor de benodigde elasticiteit, zodat de broek met uw lichaam mee beweegt. De taille van de zwarte Infinity Tight is door Pearl Izumi voorzien van een elastische band met een handig trekkoord.
De binnenkant van de zwarte Infinity Tight zorgt voor extra ondersteuning en comfort. Daarbij is er door Pearl Izumi een handige achterzak met rits aangebracht. Deze hardloop broek beschikt over een aërodynamisce pasvorm en is uitgerust met reflectieve elementen voor een goede zichtbaarheid.
Op zaterdag 17 november 2012 17:56 schreef GotC het volgende: En ik heb een paar zwarte compressiekousen erbij Ik draag geen normale sokken meer, dus dan is 1 paar kousen voor 3x per week lopen .
een paar hardloopschoenen..... $250.- hardloopshirt .....$100.- shorts......$65.-
wakker worden en voelen dat je gister gelopen hebt..... priceless
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik was m'n sokken ook niet altijd na elk loopje sowieso sla ik ook bij m'n andere kleding wel eens een wasje over. Het is maar zweet, en het is maar een training
Mijn garmin 205 doet het gewoon enzo maar wil helemaal geen gegevens meer uitwisselen met de computer... *haat en kras* En nu?
En wie heeft de goedkoopste oplossing om dan maar je S2 mee te nemen?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla