Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Gisteren weer voor het eerst in een week gelopen. Heb een lange duurloop gedaan van 10 km, tempo erg laag voor mijn doen en zien hoe de knie zou reageren. Tijdens het lopen heb ik weinig last gehad, maar merkte wel dat toen ik wijzigde van kant van de weg, dat het beter aanvoelde. Dus ik heb het idee dat de overbelasting vrij gerelateerd is aan een scheve ondergrond. Dus dat is fijn om te weten. Het geeft me ook hoop dat ik de bruggenloop kan uitlopen. Ik denk alleen niet dat ik me extreem moet focussen op een tijd, maar gewoon moet gaan genieten van de loop. Helaas was mn Garmin na 6 km leeg...
Hier heeft ook zojuist 1 van de 3 lopers besloten morgen niet te lopen.... Teleurstelling.
Nee, want het gaat weer helemaal goedkomen met Jump. Die staat binnenkort weer helemaal te shinen
Waarom is er bij jou een afhaker?
quote:
Op zaterdag 17 november 2012 13:41 schreef MaleDuck het volgende: Gisteren weer voor het eerst in een week gelopen. Heb een lange duurloop gedaan van 10 km, tempo erg laag voor mijn doen en zien hoe de knie zou reageren. Tijdens het lopen heb ik weinig last gehad, maar merkte wel dat toen ik wijzigde van kant van de weg, dat het beter aanvoelde. Dus ik heb het idee dat de overbelasting vrij gerelateerd is aan een scheve ondergrond. Dus dat is fijn om te weten. Het geeft me ook hoop dat ik de bruggenloop kan uitlopen. Ik denk alleen niet dat ik me extreem moet focussen op een tijd, maar gewoon moet gaan genieten van de loop. Helaas was mn Garmin na 6 km leeg...
Op zaterdag 17 november 2012 13:39 schreef Daywalk3r het volgende: Denk dat ik vanwege het feit dat ik Evy heb uitgelopen mezelf ga trakteren op een gps horloge. Iemand een aanrader?
Ik ben erg blij met mijn Garmin 610 Mooi eenvoudig ding. Maar wellicht wil je meer opties voor op langere termijn, dan zou ik een modelletje geavanceerder nemen
Ik ben erg blij met mijn Garmin 610 Mooi eenvoudig ding. Maar wellicht wil je meer opties voor op langere termijn, dan zou ik een modelletje geavanceerder nemen
Ik ben ook erg tevreden met mijn 610, en ik vind het een aardig geavanceerd ding. Alles wat je nodig hebt zit er op: GPS, koppeling met hartslagmeter, footpod (voor de cadans), ANT stick op je PC en je kan draadloos je data uploaden. Dan Virtual Runner, Virtual Partner, diverse typen intervaltrainingen, hartslagzones met alarm, etc. Er zit geen barometrische hoogtemeter op, die Suunto volgens mij wel heeft op het duurste model, en voor zwemmen is ie niet te gebruiken (zoals wel de 910XT) en zo zijn er vast nog wat dingen die de 610 niet heeft, maar al met al is dit absoluut geen instapmodel. De bediening is bovendien eenvoudig via het touchscreen dat ook in de regen te bedienen blijft i.t.t. bijv de touch ring van de Garmin 405.
Oh lol.. Misgetikt, 210 bedoel ik 610 zou de geavanceerde optie zijn dus ja Mocht de 210 te beperkt worden voor me heb ik die op het oog dus. Maar voorlopig heeft de 210 opties genoeg voor mij
Zojuist lekker een rondje door het bos gerend, op een gegeven moment zie ik vanuit mijn ooghoek iets grijs/bruin bonkigs tussen de struiken weg schieten richting de heide. Volgens mij voor de eerste keer een everzwijn in het wild gezien. En daarom is rennen in de natuur dus vele malen leuker als in de bebouwde kom...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Op zaterdag 17 november 2012 15:24 schreef DDDDDaaf het volgende: Zojuist lekker een rondje door het bos gerend, op een gegeven moment zie ik vanuit mijn ooghoek iets grijs/bruin bonkigs tussen de struiken weg schieten richting de heide. Volgens mij voor de eerste keer een everzwijn in het wild gezien. En daarom is rennen in de natuur dus vele malen leuker als in de bebouwde kom...
tof
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
mijn rondje ging echt verschrikkelijk. heb alleen de eerste renminuten uit kunnen lopen, daarna ging het echt niet meer.....denk dat ik deze lesweek nog vaak over moet doen.....maar ooit zal het me lukken
Op zaterdag 17 november 2012 16:59 schreef Tyler-Girl het volgende: mijn rondje ging echt verschrikkelijk. heb alleen de eerste renminuten uit kunnen lopen, daarna ging het echt niet meer.....denk dat ik deze lesweek nog vaak over moet doen.....maar ooit zal het me lukken
Op zaterdag 17 november 2012 16:59 schreef Tyler-Girl het volgende: mijn rondje ging echt verschrikkelijk. heb alleen de eerste renminuten uit kunnen lopen, daarna ging het echt niet meer.....denk dat ik deze lesweek nog vaak over moet doen.....maar ooit zal het me lukken
Op zaterdag 17 november 2012 16:23 schreef Arquero het volgende: Klote Jump Lijkt me echt de meest verschrikkelijke manier zo vlak voor een wedstrijd. Je werkt er heel de tijd naar toe en dan kun je niet lopen...
tja, beter nu door de zure appel heen bijten dan straks niks kunnen.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
succes morgen twc. Vind het vooral jammer dat ik m'n shirt niet krijg
The Fly Evo Pullover features a lightweight waterproof, windproof fabric with high breathability to keep you dry and comfortable in cold, windy and wet conditions. •P.R.O. Softshell Lite fabric features a breathable, waterproof and windproof laminate •Direct–Vent back provides superior ventilation •Stitch–Free welded seams •14” zipper for venting •Internal fist mitt seals in warmth •One back and one arm welded zippered pocket with headphone cord hole •Reflective external tape provides bright 360 degrees of reflectivity for low–light visibility
En deze:
quote:
Deze Pearl Izumi Infinity Tight in het zwart is uitermate geschikt voor koude weersomstandigheden. Vooral de zachte binnenkant van de zwarte Infinity Tight zorgt voor het vasthouden van warmte en een uitstekende afvoer van uw transpiratievocht. Gustav Sport heeft allerlei bijpassende Pearl Izumi hardloop shirts verkrijgbaar, zodat u uw outfit compleet kunt maken.
Pearl Izumi heeft deze zwarte Infinity Tight gemaakt van 65% nylon, 21% polyester en 14% elastaan. Het materiaal elastaan zorgt voor de benodigde elasticiteit, zodat de broek met uw lichaam mee beweegt. De taille van de zwarte Infinity Tight is door Pearl Izumi voorzien van een elastische band met een handig trekkoord.
De binnenkant van de zwarte Infinity Tight zorgt voor extra ondersteuning en comfort. Daarbij is er door Pearl Izumi een handige achterzak met rits aangebracht. Deze hardloop broek beschikt over een aërodynamisce pasvorm en is uitgerust met reflectieve elementen voor een goede zichtbaarheid.
Op zaterdag 17 november 2012 17:56 schreef GotC het volgende: En ik heb een paar zwarte compressiekousen erbij Ik draag geen normale sokken meer, dus dan is 1 paar kousen voor 3x per week lopen .
een paar hardloopschoenen..... $250.- hardloopshirt .....$100.- shorts......$65.-
wakker worden en voelen dat je gister gelopen hebt..... priceless
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik was m'n sokken ook niet altijd na elk loopje sowieso sla ik ook bij m'n andere kleding wel eens een wasje over. Het is maar zweet, en het is maar een training
Mijn garmin 205 doet het gewoon enzo maar wil helemaal geen gegevens meer uitwisselen met de computer... *haat en kras* En nu?
En wie heeft de goedkoopste oplossing om dan maar je S2 mee te nemen?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Op zaterdag 17 november 2012 18:09 schreef uniekhoorn het volgende: Mijn garmin 205 doet het gewoon enzo maar wil helemaal geen gegevens meer uitwisselen met de computer... *haat en kras* En nu?
En wie heeft de goedkoopste oplossing om dan maar je S2 mee te nemen?
Broekzak.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Ik was m'n sokken ook niet altijd na elk loopje sowieso sla ik ook bij m'n andere kleding wel eens een wasje over. Het is maar zweet, en het is maar een training
inderdaad, runners sweat doesn't stink!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Die kan je op laten sturen door de organisatie kost je ¤3,50 porto kosten. Het staat pagina 7 in het programmaboekje hoe dat moet.
oké, ik ga het lezen
Thanks een succes morgen!
ik kwam erachter dat een oudcollega van mijn bijbaantje ook meedoet aan de zevenheuvelenloop. gewoon zomaar....ze krijgt er extra punten voor van school...... neem aan dat ze dlink geoefent heeft en ze had op school ook een test af moeten leggen om te kijken of ze geschikt zou zijn/het aan zou kunnen.
ben benieuwd hoe ze tgaat doen....
lijkt me echt zwaar...dus iedereen succes voor morgen die het nodig heeft!!!
Na 16+ km wil je je zou echt awel in de was hebben hoor:)
Eigenlijk denk ik onderweg "waarom is dit zwoegen leuk?" en als ik dan gedouched en wel weer lekker fit zit, ga ik al weer zoeken wanneer ik weer kan lopen. Vooral de ochtendloop bevalt mij erg goed moet ik zeggen!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Eigenlijk denk ik onderweg "waarom is dit zwoegen leuk?" en als ik dan gedouched en wel weer lekker fit zit, ga ik al weer zoeken wanneer ik weer kan lopen. Vooral de ochtendloop bevalt mij erg goed moet ik zeggen!
Om dat je resultaten boekt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
er schjnt hier een flauw zonnetje dus zo maar even "snel" mijn herstelloopje doen
Jubilerend HAAG Atletiek start trainingen voor City Pier City Loop
Vanaf 8 december start HAAG Atletiek met looptrainingen voor de City Pier City Loop. De grootste atletiekvereniging van Den Haag zet deskundige trainers in die zorgen voor een goede begeleiding. Ervaren en minder ervaren lopers zijn welkom. Er wordt getraind voor de10 kilometerloop en de halve marathon. De CPC vindt plaats op 10 maart 2013.
Basisconditie Voor deelname aan de21 kmgroepen moet men over een redelijke basisconditie beschikken. Verwacht wordt dat een deelnemer een afstand van5 kmin circa 30 minuten kan lopen. Anders wordt geadviseerd te trainen adviseren voor de10 km. Mensen zonder enige loopervaring kunnen niet inschrijven voor de trainingen. Trainingen De trainingen voor de halve marathon en voor de10 kilometerzijn op maandagavond en woensdagavond en op zaterdagochtend. Op maandag- en woensdagavond start de training om 19.00 uur en op zaterdagochtend om 9.30 uur. Een training duurt gemiddeld 1½ uur. In de komende 3 maanden volgen de deelnemers en hun trainers een uitgekiend schema. Dat zorgt voor een geleidelijke opbouw in duur en snelheid. Die stapsgewijze aanpak voorkomt blessures en verhoogt de kans op het beste resultaat.
Gratis shirt HAAG Atletiek Het CPC-project start op zaterdag 8 december om 9.15 uur op het sportcomplex aan de Laan van Poot. Voor het inschrijfgeld van 55 euro krijgen de deelnemers naast de vele trainingen ook nog een uniek HAAG Atletiek T-shirt. Er is voldoende douche en kleedruimte en in het clubgebouw. HAAG 100 In 2013 viert Haag Atletiek het honderd jarig bestaan met tal van sportieve evenementen waar de hele stad van zal profiteren. Zo wordt op 21 september een Vredesloop van10 kilometergehouden. Mario Kadiks, directeur van de CPC, tekent voor de organisatie van dat evenement. Wie vroeg in het jaar in conditie is, plukt daar dus het hele jaar de vruchten van.
Meer weten of aanmelden? Wie meer wil weten over de CPC loopgroepen kan mailen naar: cpcgroepen@haagatletiek.nl.
mooi initiatief GotC... en natuurlijk een slinkse manier om nieuwe leden te werven .... but, good on them!
Véél mensen zijn idd op die manier lid geworden v/d loopgroepen Maar vind het een mooie manier om kennis te maken met het trainen in een groep, doelgericht
Cool! Komt dat dan nog bij je normale trainingen bij HAAG op?
Het is tegelijkertijd..dus geen idee hoe ze dat gaan doen ook wat betreft trainers.. Maar wij blijven 'gewoon' lopen bij de loopgroepen, 'doelloos' (dus niet specifiek voor CPC)ik word hier verbeterd, we trainen wel richting de CPC.
Wat onwijs leuk, die trainingsgroepen van HAAG. Als ik nog niet bij mijn loopgroepje zat... zou ik het doen!! Wordt nu een beetje veel. Ik zou wel graag op zo'n manier willen toewerken naar een evenement.
Maar begrijp ik goed dat je dus met een 5k binnen de 30 min kunt beginnen met trainen voor de HM? en em dan in maart lopen Poeh!
Het is tegelijkertijd..dus geen idee hoe ze dat gaan doen ook wat betreft trainers.. Maar wij blijven 'gewoon' lopen bij de loopgroepen, 'doelloos' (dus niet specifiek voor CPC)ik word hier verbeterd, we trainen wel richting de CPC.
Ik ben even parcoursverkenning aan het doen. Zit eraan te denken om een OV-fiets te pakken en ergens bij Berg en Dal te gaan staan.... ben de enige supporter die over is gebleven, dus plan de campagne is aan mij
Die herken ik aan hele grote passen én vooraan inmiddels Wat is zijn streeftijd? Ik verwacht zelf zo net na de 50 minuten een aantal mensen bij het 10k punt.....
Running up the 7 hills, heel veel succes en plezier
Mijn ronde vandaag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Ik ga ergens na de start (circa 1km) staan en zal daar wel veel foto's maken. Nadat mijn vriend langs geweest is, zal ik weer ergens bij de finish gaan staan en weer veel foto's gaan maken.
Startnummers mogen evt ook per DM/PM doorgegeven worden. Dan zal ik na morgen kijken of ik jullie op de foto heb gezet
Zeer waarschijnlijke korte tight. Zit nog te twijfelen tussen longsleeve thermo of gewoon korte mouwen. Indien korte mouwen wordt het mijn nurnburgringlauf shirt.
Misschien een domme vraag maar waar kan je, beetje goedkoop, hardloopkleding kopen? Nu loop ik maar in een of andere kort sportbroekje en polo/ sweater.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op zaterdag 17 november 2012 21:15 schreef Woods het volgende: Misschien een domme vraag maar waar kan je, beetje goedkoop, hardloopkleding kopen? Nu loop ik maar in een of andere kort sportbroekje en polo/ sweater.
Op zaterdag 17 november 2012 21:15 schreef Woods het volgende: Misschien een domme vraag maar waar kan je, beetje goedkoop, hardloopkleding kopen? Nu loop ik maar in een of andere kort sportbroekje en polo/ sweater.
Op zaterdag 17 november 2012 21:22 schreef ryan_atwood het volgende: Hoe kleden jullie je morgen voor de 7 heuvelenloop? Het wordt ongeveer 8 graden. Korte broek en shirt? Of iets langers?
Op zaterdag 17 november 2012 21:22 schreef ryan_atwood het volgende: Hoe kleden jullie je morgen voor de 7 heuvelenloop? Het wordt ongeveer 8 graden. Korte broek en shirt? Of iets langers?
Lange tights, shirt, jasje met lange mouwen erover (kan uit als ik het te warm krijg)
(En ik ben zenuwachtig )
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Zal net zoals Semtex met lang, lang gaan zonder jasje
Lang-lang...mwah.. Had het vandaag tijdens de training aan, was nog flink warm! Zou denken aan driekwart+dun lange mouwen shirt, als ik zou lopen morgen
Heb sindskort van die hele dunne (vakkenvul ) handschoentjes van m'n werk. Die zijn wel fijn om mee te beginnen vind ik, maar die moet ik dan altijd wel na 'n paar km alweer uit doen wegens te warm
Je schijnt trouwens bij de start nog je kleding te kunnen droppen "in" de hekken. Een jasje heb ik meestal nl bij grote evenementen aan omdat je vaak lang in het startvak staat te wachten. Kun je dus nu afgeven
Heb zelf overigens toen de 7Heuvelen in kort-kort gelopen, was toen ook vrij koud en geef dat ook wel een deel de schuld van mijn ontzettende zure spieren na verloop.
Op zaterdag 17 november 2012 21:38 schreef Quoi het volgende: Je schijnt trouwens bij de start nog je kleding te kunnen droppen "in" de hekken. Een jasje heb ik meestal nl bij grote evenementen aan omdat je vaak lang in het startvak staat te wachten. Kun je dus nu afgeven
Mja, daarvoor neem ik morgen een zo goedkoop mogelijke poncho mee
Op zaterdag 17 november 2012 21:34 schreef SEMTEX het volgende: Hmmja, ben een echte koukleum. Vingers en voeten zijn ook altijd moeilijk op temp. te krijgen...
Same here..
Vandaag met handschoen gelopen maar dat maakt niet zoveel uit het blijft gewoon een half uur onder de doche staan om het wat warm te krijgen. Ook nu zijn mijn handen dood van de inspanning.
Eigenljk heb ik altijd een soort van pijn door de kou onder de 15 graden
Vandaag met handschoen gelopen maar dat maakt niet zoveel uit het blijft gewoon een half uur onder de doche staan om het wat warm te krijgen. Ook nu zijn mijn handen dood van de inspanning.
Eigenljk heb ik altijd een soort van pijn door de kou onder de 15 graden