abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119233840

The story of A Song of Ice and Fire takes place in a fictional world where seasons may last for years. Centuries before the events of the first novel, the Seven Kingdoms on the continent Westeros were united under several generations of the Targaryen dynasty, who wielded the invincible power of fire-breathing dragons until their apparent extinction. The last Targaryen king was killed in a rebellion of feudal lords thirteen years before the first novel and young Robert Baratheon assumed power over the Iron Throne. With winter approaching, the books now follow three stories that are divided by geography and participants. All events are told from the perspective of viewpoint characters.

The main story chronicles a many-sided power struggle for the Iron Throne of Westeros, after King Robert's death in the first book, A Game of Thrones. Robert's son Joffrey immediately claims the Iron Throne with the support of his mother's powerful family, the immensely wealthy House Lannister. When Lord Eddard Stark, King Robert's "Hand" (chief advisor), is killed after finding out Joffrey and his siblings were in fact not sired by Robert, Robert's brothers Stannis and Renly individually lay claim on the throne. Meanwhile, several regions of Westeros seek to return to self-rule: Eddard Stark's eldest son Robb is proclaimed King in the North, while Balon Greyjoy re-establishes an independent Kingdom in his region, the Iron Islands. This so-called War of the Five Kings is in full progress by the middle of the second book, A Clash of Kings, with more people gradually joining the struggle for power.

The second story takes place on the northern border of Westeros, where an enormous wall of ice, constructed over thousands of years, defends Westeros from the Others, creatures believed to be mythical at the start of the series and with ancient powers. The sentinels of the Wall, the Sworn Brotherhood of the Night's Watch, spend most of their time dealing with the human wildlings living beyond the Wall, when the first Others appear in A Game of Thrones. The Night's Watch story is told primarily through the eyes of Jon Snow, alleged bastard son of Eddard Stark, as he rises through the ranks of the Watch and learns the true nature of the threat from the north. By the end of the third volume, A Storm of Swords, this story becomes entangled with the civil war to the south when Stannis, survivor of the original five self-proclaimed kings, has moved to the Wall to protect the realm from the threat of invasion and simultaneously win the favor of the northern strongholds. In the fifth book, A Dance with Dragons, Joffrey's younger brother Tommen holds the Iron Throne, with his mother and later his uncle serving as his regents as the first snowflakes reach their regal domicile at King's Landing.

The third story is set on a huge eastern continent named Essos and follows the adventures of Daenerys Targaryen, another claimant to the Iron Throne as the last known scion of House Targaryen. Her story is isolated from the others until more POV characters join her in A Dance with Dragons. Living in exile on Essos, Daenerys's adventures show her growing ability as she rises from a pauper sold into a dynastic marriage to a barbarian warlord, to a powerful and canny ruler. Her rise is aided by the birth of three dragons, creatures thought long extinct, from fossilized dragon eggs given to her as wedding gifts. Because her family standard is the dragon, these creatures are of symbolic value before they have grown big enough to be of tactical use for her goal of reclaiming the Iron Throne.

Voor het topic over de tv-serie:
Zonder spoilers - TV / [USA] Game of Thrones #46: A bear there was, a bear, A BEAR!
Met spoilers - TV / Game of Thrones met boekspoilers #4
Spoilers!
pi_119233932
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben met mijn herlezing halverwege boek 1 en ik heb nu al een aantal keer gelezen dat zowel Catelyn als Ned bang zijn dat er oorlog uitbreekt. Maar op dat moment zie ik eigenlijk nog geen reden om daar bang voor te zijn. Het enige dat zij weten is wat ze uit de brief van Lysa halen, namelijk dat de Lannisters Jon Arryn zouden hebben vermoord. Waarom zou dat tot oorlog leiden? En tussen wie eigenlijk?

En kan iemand me vertellen wie er ook alweer de afzender van de dolk was die Bran moest doden en hoe is die dolk zo snel op Winterfell terecht gekomen?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:35 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Die dolk kwam van Joffrey, uiteindelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:35 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Die dolk kwam van Joffrey, uiteindelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:59 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Joffrey deed het toch vooral om dat zijn "vader" de koning had gezegd dat Bran beter dood kon zijn dan verlamd, dat zag hij als manier om respect te krijgen van Robert. (
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:03 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar daar kwamen we als lezer pas veel later in het verhaal achter. Ondertussen hadden de diverse misverstanden over de dolk (hij zou van Tyrion zijn, hij zou van Baelish zijn) al hun verwoestende werk gedaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:47 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

wel vreemd dat overigens niemand er bij na heeft gedacht dat het erg dom is om iemand te proberen te vermoorden met een wapen wat wel heel herkenbaar is. (gewoon een normaal mes zou ook voldoende zijn)

waarom zou Tyrion dat doen?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:50 schreef Gwywen het volgende:
Inderdaad, waarom zou Tyrion dat doen. Het was stom van Cat om dat te geloven.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ja, ik denk niet dat ze nou echt heel helder denkt over de moord op haar kind (wat ergens vreemd is want ze heeft tijd zat met al die weken op zee en op knol). Plus de Starks en Tully's hebben het van oudsher niet zo met de Lannisters en Lysa zegt dat zij Jon Arryn hebben vermoord.
De Lannisters zijn trouwens ook niet echt stiekeme mensen, voor hetzelfde geld doen ze zulke dingen open en bloot omdat ze zich invincable wanen. De Kingslayer heeft ook niet eens geprobeerd om te doen alsof iemand anders de Mad King heeft vermoord.
quote:
12s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat zei Tyrion zelf ook.
Spoilers!
pi_119234099
Volgens mij was het Joffrey ja.

Trouwens, hoi! Ben nieuw hier :D
pi_119234417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende: De Kingslayer heeft ook niet eens geprobeerd om te doen alsof iemand anders de Mad King heeft vermoord.
Omdat hij een heel goede reden had om het te doen. De mad king stond op het punt heel King's Landing met wildfire in de fik te steken.
pi_119234492
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:16 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Omdat hij een heel goede reden had om het te doen. De mad king stond op het punt heel King's Landing met wildfire in de fik te steken.
Maar dat weet niemand. Hij had dus alsnog kunnen doen alsof iemand anders het had gedaan.
pi_119234608
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:18 schreef Cardozo het volgende:

[..]

Maar dat weet niemand. Hij had dus alsnog kunnen doen alsof iemand anders het had gedaan.
Ned Stark kwam ongeveer tien seconden na dit moment de zaal binnen, wat viel er te ontkennen?

Bovendien zie ik Jaime zo'n daad niet gemakkelijk uitleggen aan een rechtlijnig iemand als Ned Stark.
pi_119234721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:18 schreef Cardozo het volgende:

[..]

Wellicht dacht Jaime ook dat niemand het erg zou vinden. Aerys heeft ook iemand laten koken in zijn harnas en dat was wel bekend, plus nog enkele vreemde zaken. Denk dat er weinig rouwig waren om de dood van Aerys. Na dit voorval zat Jaime overigens te wachten op wie de troon kwam opeisen. Dit had natuurlijk ook goed Rhaegar kunnen zijn als die de slag in/bij de Trident had gewonnen.
Denk dat velen Jaime nu aankijken met een blik van afschuw omdat in het hele proces ook Rhaegar omkwam (hoewel daar Robert de meeste hand in had).

Had Rhaegar als geliefde prins zijn dolgedraaide vader en koning opgevolgd had vond iedereen het prima. Of Jaime dan nog had mogen leven van Rhaegar is een tweede :P
pi_119234970
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:26 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Wellicht dacht Jaime ook dat niemand het erg zou vinden. Aerys heeft ook iemand laten koken in zijn harnas en dat was wel bekend, plus nog enkele vreemde zaken. Denk dat er weinig rouwig waren om de dood van Aerys.
Dit is precies wat ik bedoelde, waar een rechtlijnig iemand als Ned Stark nooit begrip voor zou hebben.
Natuurlijk was hij boos om de dood van zijn broer en zijn vader, maar een King's Guard heeft de plicht zijn koning te beschermen en dat heeft Jaime niet gedaan. Hij doodde iemand wie hij geacht was te beschermen.

Overigens had ik er nooit bij stilgestaan dat het ook wel eens zo had kunnen zijn dat Rhaegar als winnaar uit de strijd was gekomen. We zijn zo doordrenkt van de wetenschap dat Rhaegar nou eenmaal heeft verloren. Nou ja, dat de Lannisters opportunisten zijn wisten we natuurlijk al langer. ;)
pi_119235040
Zodra ik klaar ben met The Stand, ga ik alles weer opnieuw lezen _O_.
pi_119235447
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:16 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij daar ongelijk in had. Sterker nog, als Aerys niet vermoord was door Jamie hadden wij geen boek gehad :+
Mijn punt was meer dat de Lannisters niet van die stiekeme lui zijn en dat daarom Cat het misschien niet vreemd vind dat Brand gepoogd is om te brengen met zo'n opzichtige Lannister dolk.
Spoilers!
pi_119235519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Overigens had ik er nooit bij stilgestaan dat het ook wel eens zo had kunnen zijn dat Rhaegar als winnaar uit de strijd was gekomen. We zijn zo doordrenkt van de wetenschap dat Rhaegar nou eenmaal heeft verloren. Nou ja, dat de Lannisters opportunisten zijn wisten we natuurlijk al langer. ;)
the battle of the trident was toch voor the sack of kingslanding? dus Rhaegar was volgens mij al dood.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_119235523
Jammer dat ik de TT verkeerd heb getypt. Zit de hele tijd met dit nummer in mijn hoofd

Spoilers!
pi_119235716
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:53 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

the battle of the trident was toch voor the sack of kingslanding? dus Rhaegar was volgens mij al dood.
Dacht ik ook. De Lannisters deden het toch ook pas toen bekend was wie zou winnen.
pi_119235728
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:53 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Gelukkig is er internet
Timeline Robert's Rebellion
Er zit inderdaad een week tussen. Dat Robert nog leefde en Rhaegar niet was tegen die tijd ongetwijfeld bekend in King's Landing.
pi_119236191
Jaime kreeg van Aerys de opdracht om niet terug te komen zonder het hoofd van zijn vader. Daarna kwam hij de Hand in het vizier die onderweg was om KL in de fik te zetten. Eerst die dood, en daarna Aerys...

Later komt idd Ned Stark binnen en die heeft met 1 blik al meteen zijn oordeel over Jaime.

*edit*
De sack of KL was zelfs aan de gang om het moment dat Aerys Jaime die opdracht gaf. Zijn vader was dus al in de stad bezig...

[ Bericht 10% gewijzigd door eQuaL op 15-11-2012 13:33:22 ]
pi_119237069
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:02 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Gelukkig is er internet
Timeline Robert's Rebellion
Er zit inderdaad een week tussen. Dat Robert nog leefde en Rhaegar niet was tegen die tijd ongetwijfeld bekend in King's Landing.
Die had ik niet opgezocht. Puur uit de boeken vandaan ging ik er vanuit dat het allemaal zo'n beetje rond dezelfde tijd speelde. Dan nog wacht Jaime op wie de troon komt opeisen, maar het is wel in een ander licht als hij al weet dat het in ieder geval niet de geliefde Rhaegar is.

Sorry :P
pi_119237813
Wie van de draken van Dany is eigenlijk het gevaarlijkst?
Drogon?
pi_119240044
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:08 schreef Snowbells het volgende:
Wie van de draken van Dany is eigenlijk het gevaarlijkst?
Drogon?
Absoluut. Veruit de grootste en agressiefste.
pi_119243487
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ned Stark kwam ongeveer tien seconden na dit moment de zaal binnen, wat viel er te ontkennen?
[ afbeelding ]
Bovendien zie ik Jaime zo'n daad niet gemakkelijk uitleggen aan een rechtlijnig iemand als Ned Stark.
Die Ned Stark is dus echt niet helemaal goed bij zijn hoofd; hij is kwaad omdat Jaime een man heeft neergestoken. Maar waarom kwam hij zelf die troonzaal in? Precies, om diezelfde man te doden. Het is letterlijk de pot die de ketel verwijt; het ene hoogverraad is niet nobeler dan het andere hoogverraad.
pi_119243865
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die Ned Stark is dus echt niet helemaal goed bij zijn hoofd; hij is kwaad omdat Jaime een man heeft neergestoken. Maar waarom kwam hij zelf die troonzaal in? Precies, om diezelfde man te doden. Het is letterlijk de pot die de ketel verwijt; het ene hoogverraad is niet nobeler dan het andere hoogverraad.
Ned Stark hoorde niet bij de Kingsguard. Die horen hun leven te wijden aan hun koning. Totaal onvergelijkbaar, ik weet niet hoe je hier bij komt.
pi_119244166
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:58 schreef Cardozo het volgende:

[..]

Ned Stark hoorde niet bij de Kingsguard. Die horen hun leven te wijden aan hun koning. Totaal onvergelijkbaar, ik weet niet hoe je hier bij komt.
Ned Stark heeft ook zijn trouw aan de Mad King gezworen, net zoals alle edelen van het rijk. Hij heeft zich aangesloten bij de opstand van Robert tegen de rechtmatige koning. Hij was niet meer dan een ordinaire opstandige met het doel de rechtmatige koning van zijn troon te stoten. Hij en Robert hadden hun eed lang voor Jaime gebroken, en voor een heel wat minder verheven doel. Jaime deed wat hij deed omdat hij dacht de wereld te verlossen van een slecht heerser. Robert en Ned deden het uit wraakzucht en om de macht te grijpen.

Als er iemand was die Jaime geen lesje in eer zou mogen geven dan was het wel Ned Stark.
pi_119244290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ned Stark heeft ook zijn trouw aan de Mad King gezworen, net zoals alle edelen van het rijk. Hij heeft zich aangesloten bij de opstand van Robert tegen de rechtmatige koning. Hij was niet meer dan een ordinaire opstandige met het doel de rechtmatige koning van zijn troon te stoten. Hij en Robert hadden hun eed lang voor Jaime gebroken, en voor een heel wat minder verheven doel. Jaime deed wat hij deed omdat hij dacht de wereld te verlossen van een slecht heerser. Robert en Ned deden het uit wraakzucht en om de macht te grijpen.

Als er iemand was die Jaime geen lesje in eer zou mogen geven dan was het wel Ned Stark.
Heb jij enig idee wat de Mad King bij Ned's vader en broer heeft gedaan? Jezus. Ik zal jouw vader eens koken in zijn uitrusting en je broer wurgen. En oh wacht, ik laat mijn zoon ook nog je dochter kidnappen. Man :')
pi_119244522
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:10 schreef Cardozo het volgende:

[..]

Heb jij enig idee wat de Mad King bij Ned's vader en broer heeft gedaan? Jezus. Ik zal jouw vader eens koken in zijn uitrusting en je broer wurgen. En oh wacht, ik laat mijn zoon ook nog je dochter kidnappen. Man :')
Ja en? Heeft hij zijn eed gebroken of niet? En als hij zo nobel was, waarom zat er dan niet gewoon een nieuwe Targaryen koning op de troon na de dood van Aerys? Lijkt me dat er een ruime keuze aan rechtmatige erfgenamen was. Desalniettemin stond Ned toe dat die andere eedbreker Robert de troon besteeg. Zoals ik het zie was de onthoofding van Ned Stark de enige verstandige stap die Joffrey heeft genomen; een verrader die al een keer een koning van de troon heeft gestoten en zich klaar maakt om het nog een keer uit te halen kun je maar beter een kopje kleiner maken.

Jaime was voor de opstandelingen een mooie zondebok, maar ze waren zelf geen haar beter.
pi_119245433
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:16 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja en? Heeft hij zijn eed gebroken of niet? En als hij zo nobel was, waarom zat er dan niet gewoon een nieuwe Targaryen koning op de troon na de dood van Aerys? Lijkt me dat er een ruime keuze aan rechtmatige erfgenamen was. Desalniettemin stond Ned toe dat die andere eedbreker Robert de troon besteeg. Zoals ik het zie was de onthoofding van Ned Stark de enige verstandige stap die Joffrey heeft genomen; een verrader die al een keer een koning van de troon heeft gestoten en zich klaar maakt om het nog een keer uit te halen kun je maar beter een kopje kleiner maken.

Jaime was voor de opstandelingen een mooie zondebok, maar ze waren zelf geen haar beter.
Je snapt er echt helemaal niets van. Ik zou de Kingsguard en hun speciale regels nog maar eens googelen. Bovendien was het vrij logisch om Aerys' zoon niet op de troon te zetten, dat was een klein kind en bovendien de zoon van een idioot. Toen hebben ze dus gekeken wie er verder Targaryenbloed had en dus in aanmerking kwam om koning te worden. En dat was? Juist ja. Robert Baratheon.
pi_119245572
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:42 schreef Cardozo het volgende:

[..]

Je snapt er echt helemaal niets van. Ik zou de Kingsguard en hun speciale regels nog maar eens googelen. Bovendien was het vrij logisch om Aerys' zoon niet op de troon te zetten, dat was een klein kind en bovendien de zoon van een idioot. Toen hebben ze dus gekeken wie er verder Targaryenbloed had en dus in aanmerking kwam om koning te worden. En dat was? Juist ja. Robert Baratheon.
Ja makkelijk redeneren als je wraak wilt nemen op de koning en de macht wil grijpen. Jaime heeft zijn eed gebroken ja, maar hij heeft hem niet gebroken omdat hij wraak wilde nemen of de koning wilde zijn. Hij heeft zijn eed gebroken omdat de koning aan wie hij zijn trouw had gezworen een slecht mens bleek te zijn.
pi_119246174
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:16 schreef HiZ het volgende:
En als hij zo nobel was, waarom zat er dan niet gewoon een nieuwe Targaryen koning op de troon na de dood van Aerys? Lijkt me dat er een ruime keuze aan rechtmatige erfgenamen was.
Dat zou nogal ongemakkelijk zijn. Natuurlijk zet je niet de zoon van de vorige koning op de troon nadat je hem en z'n volk hebt uitgeroeid. Zelfs als al z'n broertjes en zusjes nog leefde was dat een recept voor ellende :P
Conscience do cost.
pi_119246668
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119247091
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:19 schreef Snowbells het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij en wel meer mensen :P Wordt hopelijk in WoW uitgelegd hoe het zit :)

Je zit trouwens in het boekentopic, is dus geen spoiler ;)
pi_119247131
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:32 schreef MAHL het volgende:

[..]

Jij en wel meer mensen :P Wordt hopelijk in WoW uitgelegd hoe het zit :)

Je zit trouwens in het boekentopic, is dus geen spoiler ;)
Ik twijfelde al :'). Overigens geloof ik niet in dat R+L=J verhaal. En ik denk dat Daenerys Westeros niet eens haalt..
pi_119247269
quote:
11s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:34 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ik twijfelde al :'). Overigens geloof ik niet in dat R+L=J verhaal. En ik denk dat Daenerys Westeros niet eens haalt..
Denk dat laatste van wel, althans, dat hoop ik. In het voorlaatste boek krijg je nog wat extra Houses danwel losgeslagen bandieten er bij die hopen wat macht te vergaren, maar uiteindelijk zullen die opgeruimd worden door grotere legers die uiteindelijk nog wel ten strijde zullen gaan. In dit geval Daenerys, uiteraard de Lannisters met of zonder Highgarden, The North onder Stannis (vermoed dat die hele Greyjoy/Bolton zooi het onderspit delft) en wellicht nog Jon/Bran vanuit de Wall/wildling kant met een leger waar ik nog vele fantasieën op los kan laten.
pi_119247379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:37 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Denk dat laatste van wel, althans, dat hoop ik. In het voorlaatste boek krijg je nog wat extra Houses danwel losgeslagen bandieten er bij die hopen wat macht te vergaren, maar uiteindelijk zullen die opgeruimd worden door grotere legers die uiteindelijk nog wel ten strijde zullen gaan. In dit geval Daenerys, uiteraard de Lannisters met of zonder Highgarden, The North onder Stannis (vermoed dat die hele Greyjoy/Bolton zooi het onderspit delft) en wellicht nog Jon/Bran vanuit de Wall/wildling kant met een leger waar ik nog vele fantasieën op los kan laten.
Ik hoop echt dat Ramsay dood gaat :r wat een vreselijk figuur. Theon hoeft van mij part ook niet dood, ik hoop dat Asha nog wat er tegen doet (wat ik niet verwacht). Ik denk dat Jon door Melisandre weer gaat 'leven', ik ga er nu nog van uit dat hij dood is. Bran die blijft denk ik in het noorden, kijken door weirwoods en zo.

En ik denk dat Highgarden zich tegen de Lannisters keert, Jaime sterft en de dingen die Qyburn doet duidelijker worden. Zo. :P
pi_119247783
Mhm, het is nog wel de vraag hoe alle allianties uit gaan werken ja:
- Jon Connington/Aegon/Golden Company zal waarschijnlijk samen met Dorne gaan, die het de Tyrells lastig gaan maken
- Tyrell/Lannister alliance zal wel blijven bestaan, voor beide kanten makkelijk
- Stannis is een keiharde, die geeft niet op, waarschijnlijk maakt hij nog een deal met de Wildlings om het noorden te 'bevrijden' van de Boltons, en sluit hij een wapenstilstand met de Ironborn in ruil voor Theon of Asha
- Dany zal de schepen van Victarion gebruiken om naar Westeros terug te keren (maar ik denk dus dat ze de wereld omzeilt en via het westen aanvalt!), krachten combineren met Aegon, en vervolgens de Tyrells/Lannisters aanvallen
- De Ironborn doen niets en maken elkaar af

Heb ik ze nu allemaal gehad? :P
pi_119248177
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:53 schreef MAHL het volgende:
Mhm, het is nog wel de vraag hoe alle allianties uit gaan werken ja:
- Jon Connington/Aegon/Golden Company zal waarschijnlijk samen met Dorne gaan, die het de Tyrells lastig gaan maken
- Tyrell/Lannister alliance zal wel blijven bestaan, voor beide kanten makkelijk
- Stannis is een keiharde, die geeft niet op, waarschijnlijk maakt hij nog een deal met de Wildlings om het noorden te 'bevrijden' van de Boltons, en sluit hij een wapenstilstand met de Ironborn in ruil voor Theon of Asha
- Dany zal de schepen van Victarion gebruiken om naar Westeros terug te keren (maar ik denk dus dat ze de wereld omzeilt en via het westen aanvalt!), krachten combineren met Aegon, en vervolgens de Tyrells/Lannisters aanvallen
- De Ironborn doen niets en maken elkaar af

Heb ik ze nu allemaal gehad? :P
The Freys. Maar die moeten gewoon dood.
pi_119248928
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja makkelijk redeneren als je wraak wilt nemen op de koning en de macht wil grijpen. Jaime heeft zijn eed gebroken ja, maar hij heeft hem niet gebroken omdat hij wraak wilde nemen of de koning wilde zijn. Hij heeft zijn eed gebroken omdat de koning aan wie hij zijn trouw had gezworen een slecht mens bleek te zijn.
Noujaaaa nu doe je het net voorkomen alsof Jaime hier de witte ridder is. Hij dacht op dat moment ook gewoon aan zichzelf. Het was of Aerys of zijn vader (en dus zijn eigen dood).

Natuurlijk had hij weinig keus, maar hij had ook kunnen uitleggen aan Eddard waarom hij het heeft gedaan. Daar was hij echter te trots voor, met alle gevolgen van dien. Door dat niet te vertellen kwam hij over alsof hij zijn vader was, een profiteur die op het laatste moment zich bij de winnende kant schaart.
  donderdag 15 november 2012 @ 20:57:09 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_119253178
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Geloof je dat echt ? Ik heb niet de indruk dat Jaime problemen heeft met slechtheid hoor, zolang als het hém of zijn familie maar voordeel oplevert. Na wat Aerys had uitgehaald voelde hij zichzelf natuurlijk ook niet meer veilig en zijn vader zal er net zo over gedacht hebben.

Ik ben een fan van Tyrion die heeft als enigste Lannister nog een beetje fatsoen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_119255231
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:26 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Wellicht dacht Jaime ook dat niemand het erg zou vinden. Aerys heeft ook iemand laten koken in zijn harnas en dat was wel bekend, plus nog enkele vreemde zaken. Denk dat er weinig rouwig waren om de dood van Aerys. Na dit voorval zat Jaime overigens te wachten op wie de troon kwam opeisen. Dit had natuurlijk ook goed Rhaegar kunnen zijn als die de slag in/bij de Trident had gewonnen.
Hij zat inderdaad... op de Iron Throne.
pi_119255757
quote:
11s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:22 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Noujaaaa nu doe je het net voorkomen alsof Jaime hier de witte ridder is. Hij dacht op dat moment ook gewoon aan zichzelf. Het was of Aerys of zijn vader (en dus zijn eigen dood).

Natuurlijk had hij weinig keus, maar hij had ook kunnen uitleggen aan Eddard waarom hij het heeft gedaan. Daar was hij echter te trots voor, met alle gevolgen van dien. Door dat niet te vertellen kwam hij over alsof hij zijn vader was, een profiteur die op het laatste moment zich bij de winnende kant schaart.
Nee, wat ik zeg is dat Ned Stark geen haar beter is dan Jaime, en dat Stark, die veel ouder is dan Jaime ook wel wat minder had kunnen doen alsof hij zelf poep met een rozengeur schijt terwijl Jaime's eer te vies was om te overwegen. Jaime was een jongen tijdens de opstand en Ned was toen al een getrouwde man.
pi_119255926
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Geloof je dat echt ? Ik heb niet de indruk dat Jaime problemen heeft met slechtheid hoor, zolang als het hém of zijn familie maar voordeel oplevert. Na wat Aerys had uitgehaald voelde hij zichzelf natuurlijk ook niet meer veilig en zijn vader zal er net zo over gedacht hebben.

Ik ben een fan van Tyrion die heeft als enigste Lannister nog een beetje fatsoen.
Nee, Jaime is een heel cynische man geworden, maar hij is dat geworden omdat hij op grond van zijn belangrijkste goede daad; de wereld bevrijden van Aerys door iedereen wordt uitgekostst. De Jaime zoals die nu rondloopt heeft de hele wereld als vijand. Het enige verschil tussen hem en Tyrion is dat Jaime op latere leeftijd van de prince charming veranderde in de 'kingslayer' terwijl Tyrion vanaf zijn geboorte een dwerg was.
  donderdag 15 november 2012 @ 22:04:06 #39
78780 deedeetee
pi_119256315
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, Jaime is een heel cynische man geworden, maar hij is dat geworden omdat hij op grond van zijn belangrijkste goede daad; de wereld bevrijden van Aerys door iedereen wordt uitgekostst. De Jaime zoals die nu rondloopt heeft de hele wereld als vijand. Het enige verschil tussen hem en Tyrion is dat Jaime op latere leeftijd van de prince charming veranderde in de 'kingslayer' terwijl Tyrion vanaf zijn geboorte een dwerg was.
Hij bevrijdt de wereld van Aerys om zijn vader, zijn zus en zijn zoon op ze los te laten. En dat zou dan een goede daad zijn ? Maar je hebt wel gelijk dat hij soms wel een betere kant van zich zelf laat zien. Alleen deze koningsmoord zie ik toch anders want de wereld is er niet beter door geworden.
pi_119259379
Ned was 20 en Jaime 17, ze deden allebei maar wat natuurlijk.
pi_119263039
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 22:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hij bevrijdt de wereld van Aerys om zijn vader, zijn zus en zijn zoon op ze los te laten. En dat zou dan een goede daad zijn ? Maar je hebt wel gelijk dat hij soms wel een betere kant van zich zelf laat zien. Alleen deze koningsmoord zie ik toch anders want de wereld is er niet beter door geworden.
De Jaime die je kent is de man die wordt uitgespuugd omdat hij de meest gehate man ter wereld doodstak. De Jaime die dat deed was een jongen van 17 die geen idee had wat hij wilde. Alleen al zijn lidmaatschap van de Kingsguard was een dwaasheid van ongekende proporties.

Een domme daad gedreven door jeugdige rebelsheid en liefde voor Cersei.
pi_119267159
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, wat ik zeg is dat Ned Stark geen haar beter is dan Jaime, en dat Stark, die veel ouder is dan Jaime ook wel wat minder had kunnen doen alsof hij zelf poep met een rozengeur schijt terwijl Jaime's eer te vies was om te overwegen. Jaime was een jongen tijdens de opstand en Ned was toen al een getrouwde man.
Hmm, ik geloof dat je niet helemaal ongelijk hebt. Maar redelijkheid en rationaliteit is over het algemeen niet de basis van welke relatie tussen welke huizen dan ook in Westeros.

Van de week dacht ik nog het volgende over Jamie: we zijn door GRRM de laatste tijd wat soft gemaakt over Jamie. Hij houdt van zijn broer, is nobel, doet ok tegen Brienne, etc. Maar die hufter pleurt wel even zonder problemen een jochie van heel hoog naar beneden. En dat is natuurlijk niet zo netjes :X
Spoilers!
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:30:41 #43
78780 deedeetee
pi_119268283
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hmm, ik geloof dat je niet helemaal ongelijk hebt. Maar redelijkheid en rationaliteit is over het algemeen niet de basis van welke relatie tussen welke huizen dan ook in Westeros.

Van de week dacht ik nog het volgende over Jamie: we zijn door GRRM de laatste tijd wat soft gemaakt over Jamie. Hij houdt van zijn broer, is nobel, doet ok tegen Brienne, etc. Maar die hufter pleurt wel even zonder problemen een jochie van heel hoog naar beneden. En dat is natuurlijk niet zo netjes :X
En al helemaal niet als je bedenkt waaróm hij het kind wilde vermoorden.
pi_119268573
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als criminoloog zijnde moet je zijn motieven toch kunnen begrijpen? ;)

Mhm, ik denk dat daar ook een nobeler doel in zat dan we op het eerste gezicht dachten. De hele ellende is immers begonnen nadat Ned erachter kwam dat het niet Robert's kinderen maar die van Jaime waren. Misschien had Jaime dit ook door, en vond hij het prima één kind op te offeren om een oorlog te voorkomen.
pi_119268664
:D

Maar Bran was al naar beneden gegooid toen Ned nog niet eens in Kings Landing was en nog van niets wist over blonde kinderen.
Spoilers!
pi_119269432
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef MAHL het volgende:

[..]

Als criminoloog zijnde moet je zijn motieven toch kunnen begrijpen? ;)

Mhm, ik denk dat daar ook een nobeler doel in zat dan we op het eerste gezicht dachten. De hele ellende is immers begonnen nadat Ned erachter kwam dat het niet Robert's kinderen maar die van Jaime waren. Misschien had Jaime dit ook door, en vond hij het prima één kind op te offeren om een oorlog te voorkomen.
Als hij zo graag een oorlog had willen voorkomen had hij natuurlijk ook gewoon niet met zijn zus naar bed kunnen gaan.
- Rudyard Kipling
pi_119272543
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
:D

Maar Bran was al naar beneden gegooid toen Ned nog niet eens in Kings Landing was en nog van niets wist over blonde kinderen.
Als ze Bran op dat moment hadden los gelaten was Ned er ook wel achter gekomen...
pi_119272595
Ik snap Jaime zijn actie ook wel met dat gedoe van Bran hoor :')
pi_119278441
Fascinerend is wel de karakterontwikkeling die Jaime heeft doorgemaakt. Hij lijkt redelijker en aardiger, bovendien heeft hij door dat Cersei niet de vrouw is waarvan hij dacht dat ze was. Ik denk dan ook dat Jaime haar gaat vermoorden. De profetie voorspelde dat Cersei vermoord zou worden door de 'valonqar', klein broertje. De logische keus zou Tyrion zijn, maar ook Jaime is jonger dan Cersei en komt zeker in aanmerking.
pi_119278577
Dat klopt. Komt denk ik ook omdat Jaime dan een pov karakter is. :)
pi_119278843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:54 schreef Nic1 het volgende:
Dat klopt. Komt denk ik ook omdat Jaime dan een pov karakter is. :)
Een van de weinige interessante van Feast for Crows in mijn ogen. Samwell vond ik ook wel gaan, maar die Greyjoys waren echt heel erg saai, en Brienne kon me ook niet echt bekoren.
pi_119279269
Cersei pov's _O_.
pi_119279596
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:13 schreef Snowbells het volgende:
Cersei pov's _O_.
Je kunt je wel goed verplaatsen in een ijskoude bitch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2012 16:23:31 ]
pi_119279696
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:22 schreef MAHL het volgende:

[..]

Je kunt je wel goed verplaatsen in een ijskoude bitch?
Ik vond het erg interessant hoe zij nou over alles zou denken, en ik vond het wel leuk om te lezen over hoe ze over zichzelf denkt dat ze een 'man' is en gewoon fucking paranoïde is.
pi_119281698
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:24 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ik vond het erg interessant hoe zij nou over alles zou denken, en ik vond het wel leuk om te lezen over hoe ze over zichzelf denkt dat ze een 'man' is en gewoon fucking paranoïde is.
Cersei is inderdaad niet helemaal goed bij d'r hoofd. Met dat naakt lopen als boetedoening komt ze nog goed weg, nu Strong optreed als haar kampioen.

Sowieso kent Cersei zoiets als vrienden niet. Of ze ziet overal vijanden of ze heeft 'vrienden' om zich heen, wat niet meer betekent dan dat ze 'ja' knikken om haar happy te houden in de hoop op meer geld/status etc, maar haar net zo snel in de uitverkoop zouden doen als iemand een beter bod doet.

Wat moet zij toch eenzaam zijn.
pi_119281771
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:16 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Cersei is inderdaad niet helemaal goed bij d'r hoofd. Met dat naakt lopen als boetedoening komt ze nog goed weg, nu Strong optreed als haar kampioen.

Sowieso kent Cersei zoiets als vrienden niet. Of ze ziet overal vijanden of ze heeft 'vrienden' om zich heen, wat niet meer betekent dan dat ze 'ja' knikken om haar happy te houden in de hoop op meer geld/status etc, maar haar net zo snel in de uitverkoop zouden doen als iemand een beter bod doet.

Wat moet zij toch eenzaam zijn.
En ik vind het ook erg dat Jaime helemaal geloofde dat zij helemaal voor hem koos, terwijl ze met 3 anderen of zo eens seks heeft gehad. En Jaime is juist helemaal voor haar ;( gelukkig veranderd zijn mening wel.

Denken jullie trouwens dat Sandor nog leeft? Ikzelf denk dat hij die ene grote man was op de Quiet Isle.
pi_119281847
Prachtige trouwens hoe Cersei alles vernietigt wat haar vader heeft opgebouwd! :D
pi_119281968
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:20 schreef Doler12 het volgende:
Prachtige trouwens hoe Cersei alles vernietigt wat haar vader heeft opgebouwd! :D
Alhoewel volgens mij Tywin nooit de ambitie heeft gehad om koning te zijn en Cersei wel dolgraag de koningin wil zijn/uithangen. Tywin wou meer gewoon het rijk controleren zodat een ander rustig koning kon zijn.
pi_119283007
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:18 schreef Snowbells het volgende:

[..]

En ik vind het ook erg dat Jaime helemaal geloofde dat zij helemaal voor hem koos, terwijl ze met 3 anderen of zo eens seks heeft gehad. En Jaime is juist helemaal voor haar ;( gelukkig veranderd zijn mening wel.

Denken jullie trouwens dat Sandor nog leeft? Ikzelf denk dat hij die ene grote man was op de Quiet Isle.
Bestaat voor mij echt geen twijfel over dat Sandor leeft. Grote man, slepend been, voorliefde voor honden, zijn paard is er en de Elder Brother hult zich vooral in nevelen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:25:17 #60
78780 deedeetee
pi_119286524
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:49 schreef Cardozo het volgende:
Fascinerend is wel de karakterontwikkeling die Jaime heeft doorgemaakt. Hij lijkt redelijker en aardiger, bovendien heeft hij door dat Cersei niet de vrouw is waarvan hij dacht dat ze was. Ik denk dan ook dat Jaime haar gaat vermoorden. De profetie voorspelde dat Cersei vermoord zou worden door de 'valonqar', klein broertje. De logische keus zou Tyrion zijn, maar ook Jaime is jonger dan Cersei en komt zeker in aanmerking.
Zoveel kan dat niet schelen Jaime en Cersei zijn toch een tweeling ?
pi_119287703
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zoveel kan dat niet schelen Jaime en Cersei zijn toch een tweeling ?
Cersei is de eerstgeborene, maakt Jaime dus een 'broertje'.
pi_119425278
Vraagje hoe kan je weten wie Robert Strong is? of is het een hoop dingen bij elkaar zoeken?
pi_119425745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:12 schreef Kingleon het volgende:
Vraagje hoe kan je weten wie Robert Strong is? of is het een hoop dingen bij elkaar zoeken?
Kom je in WoW denk ik achter.
pi_119426087
Vooralsnog is het inderdaad puur speculatie.
Spoilers!
pi_119638392
Vandaag van mijn oom gekregen 8-)

Dus vanavond eindelijk even hedge-knighten!
Conscience do cost.
pi_119888355
Inmiddels de tweede keer door de boekenreeks heen. Ik moet zeggen dat AFFC en ADWD me een stuk beter bevallen bij de tweede keer lezen. Ik heb de laatste twee door elkaar gelezen, zodat de hoofdstukken elkaar chronologisch opvolgen, en dat geeft een diepere dimensie aan de boeken.

Sowieso had ik veel meer notie van alle karakters bij het herlezen. Vooral bij ADWD was het de eerste keer erg lastig om alle Loraqs, Kandaqs en Reznaks uit elkaar te houden. Nu was dat toch wat helderder. En ook de hoofdstukken in Dorne krijgen op deze manier meer inhoud.

Misschien zijn de twee lang niet zo 'action-packed' zijn als hun drie voorgangers, maar volgens mij wel een prachtige opbouw naar het slotstuk.
pi_119942990
Ik vraag me af of we nog iets zullen lezen over de Mountain Clans in The Vale. Tyrion heeft hen tenslotte beloofd dat hij zal helpen om The Vale te veroveren.
Spoilers!
pi_120020863
Een soort van update over tWoW als antwoord op een vraag over een GQ-artikel waarin geclaimd werd dat hij al over de helft was:

grrm wrote:
Dec. 5th, 2012 07:14 pm (UTC)
Re: GQ Article
Unfortunately, that's a misquote. I am working on WINDS, but it is nowhere near half done.
pi_120021171
Aaah no ;( duurt zo langgg. Ik verwacht er nu wel veel van.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 23:49:09 ]
pi_120021955
Als hij nou niets gezegd had kon ik nog hopen dat hij op de helft was ;(
pi_120023188
Heh ik heb de hoop allang opgegeven dat we het boek voor de zomer van 2015 of überhaupt nog te zien krijgen. Leuk voorbeeld: in juni 2011 had hij een deadline voor een short story in een Poul Anderson anthology. Tot op heden heeft hij dit nog steeds niet af, een verhaaltje van pakembeet 50 pagina's is hem al teveel.
pi_120026608
-O-
Spoilers!
pi_120027123
om moedeloos van te worden veel te lang wachten op en een nieuw gedeelte.
- Rudyard Kipling
pi_120029795
Damn. Ik wil hem. ;(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_120039940
Ik denk dat hij het loodje legt voor het nieuwe deel uitkomt.
pi_120040110
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:23 schreef Sloggi het volgende:
ik denk dat hij het loodje legt voor het nieuwe deel uitkomt.
een Robert Jordantje noemen we dat. maar ik hoop het niet

maar ik begreep wel dat hij het einde van zijn boekenserie aan de reggiseurs van de tv versie ervan gezegd heeft zodat die het af konden maken mocht hij toch een Robert Jordantje doen
- Rudyard Kipling
pi_120040436
Ik denk dat dat sowieso zal moeten gebeuren, ongeacht of hij overleid of niet (wat ik niet verwacht). The Winds of Winter zal wel lukken voor de verfilming (wat in 2017 zal zijn), maar A Dream of Spring lijkt me niet. :)
pi_120040448
-edit-
pi_120040750
Hedgeknight zo kort :'( Het is dat hij even deel 6 en 7 van sofai moet schrijven anders had ik gehoopt dat hij daar nog op verder zou bouwen.
Conscience do cost.
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:07:00 #80
78780 deedeetee
pi_120205963
Het viel me al mee dat we de vorige 2 delen nog te zien kregen...... Over een jaar of 5 lees ik de hele serie opnieuw door en als het reuze mee zit kan ik dan héél misschien aan het volgende deel beginnen.
pi_121367803
Nieuwe sample WoW *O*

Arianne
pi_121415912
Binnenkort lezen.

Prachtige site trouwens, die stijl kon al in 1999 écht niet meer.

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2013 22:53:23 ]
pi_121416071
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:38 schreef Gwywen het volgende:
Nieuwe sample WoW *O*

Arianne
Oh :D
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:52 schreef Sloggi het volgende:
Binnenkort lezen.

Prachtige site trouwens, die stijl kon al in 1999 écht niet meer.
Het leest wel prettig though :P
pi_121422960
Lol, het is hetzelfde met die site als met de boeken. Hij roept al twee jaar dat ze druk bezig zijn met hem te vernieuwen.

Arianne :Z :Z :Z :Z
pi_121424013
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 02:54 schreef Nagil het volgende:
Lol, het is hetzelfde met die site als met de boeken. Hij roept al twee jaar dat ze druk bezig zijn met hem te vernieuwen.

Arianne :Z :Z :Z :Z
Vond het verhaal in Dorne altijd wel interessant. :)
pi_121946773
En daar gaan we weer, behalve dat hij zijn Nicholas van Rijn short story dat hij in juni 2011 (!!!!!) had moeten inleveren nog steeds niet af heeft, is het beloofde vierde Dunk&Egg verhaal dat in "Dangerous Women" zou moeten verschijnen tot onbepaalde tijd opgeschort. In plaats van Dunk&Egg krijgen we nu dit voorgeschoteld:

quote:
and mine own contribution... well, it's some of that fake history I have been writing lo these many months, the true (mostly) story of the origins of the Dance of the Dragons.
Wat een onzin, kan best interessant zijn maar ik mag toch hopen dat die twee short stories en TWOW grotere prioriteit hebben dan deze zogenaamde "fake history." De inspiratie lijkt in ieder geval ver te zoeken.
pi_121947920
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:38 schreef Gwywen het volgende:
Nieuwe sample WoW *O*

Arianne
Woehoe! Vanavond maar eens lezen :D

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:08 schreef Nagil het volgende:
En daar gaan we weer, behalve dat hij zijn Nicholas van Rijn short story dat hij in juni 2011 (!!!!!) had moeten inleveren nog steeds niet af heeft, is het beloofde vierde Dunk&Egg verhaal dat in "Dangerous Women" zou moeten verschijnen tot onbepaalde tijd opgeschort. In plaats van Dunk&Egg krijgen we nu dit voorgeschoteld:

[..]

Wat een onzin, kan best interessant zijn maar ik mag toch hopen dat die twee short stories en TWOW grotere prioriteit hebben dan deze zogenaamde "fake history." De inspiratie lijkt in ieder geval ver te zoeken.
Waarom schrijf je het niet gewoon zelf als je het allemaal zo goed weet :{w
pi_121949671
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:36 schreef eQuaL het volgende:

[..]

[..]

GRRM mag best wel een beetje door schrijven. Ook z'n blog, hij is meer bezig met football en conventies/beurzen dan met schrijven. En wij maar wachten ;(
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_121951042
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:36 schreef eQuaL het volgende:

[..]

[..]

Ik laat enkel zien dat GRRM weer z'n honderdste belofte/deadline heeft gebroken en in mijn optiek de compleet verkeerde prioriteiten stelt. Hij mag van mij lekker doen wat hij zelf wil, gewoon lekker stoppen met schrijven wat mij betreft. Het enige wat je mag verlangen is dat hij eerlijk is, en hij heeft iedereen een jaar lang lekker gemaakt met een nieuw Dunk&Egg verhaal en hij heeft niet de inspiratie kunnen opbrengen om dit verhaal op tijd af te hebben.
pi_121951270
Creatief proces hè. Als je geen inspiratie hebt kun je de pen beter niet oppakken.
pi_121952931
Dat kan, maar wees dan gewoon eerlijk en zeg dan dat je geen inspiratie hebt voor nieuwe verhalen. Op 23 juni 2012 schreef hij nog:

Dunk & Egg #4, An original novella of Dunk & Egg. Working on it. Hope to have it done by worldcon (september 2012). It's scheduled to be published in DANGEROUS WOMEN.
pi_121955486
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 19:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

GRRM mag best wel een beetje door schrijven. Ook z'n blog, hij is meer bezig met football en conventies/beurzen dan met schrijven. En wij maar wachten ;(
Jemig, doe niet zo moeilijk, die man heeft ook nog een leven buiten z'n werk, laat 'm lekker football kijken als hij dat wil.
pi_121959211
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:59 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Jemig, doe niet zo moeilijk, die man heeft ook nog een leven buiten z'n werk, laat 'm lekker football kijken als hij dat wil.
Nee, hij moet schrijven, schrijven en schrijven. Straks gaat ie nog dood voordat hij klaar is ;(
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_121973130
ja het is inderdaad jammer dat hij niet zo hard doorschrijft straks haalt de TV serie de boeken nog in

SPOILER
het is gewoon gemeen om je boek af te sluiten met een dikke clifhanger en dan kei lang te wachten voordat je het volgende boek uitbrengt.

ondertussen ben ik maar Steven Erikson gaan lezen ook een erg goede schrijver die wel tempo maakt.
- Rudyard Kipling
pi_122167421
Ben nu aanbeland in het vierde boek, maar kom er maar moeizaam verder in. Ben wel pas een paar hoofdstukken ver, maar kan iemand mij, zonder te spoileren, zeggen dat het nog goed komt. :D
pi_122167472
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:28 schreef Funzel het volgende:
Ben nu aanbeland in het vierde boek, maar kom er maar moeizaam verder in. Ben wel pas een paar hoofdstukken ver, maar kan iemand mij, zonder te spoileren, zeggen dat het nog goed komt. :D
Gewoon doorlezen jij! :( Het 5e boek is wat toffer, maar het 3e blijft het beste.
pi_122167599
Ja ik ben bezig, alleen ik ken al die nieuwe personages nog niet, dus dat is even inkomen. :P

Nu ik hier toch post, meteen even deze vraag:

Krijgen we nog wat te weten over Benjen Stark en Theon Greyjoy? Twee hele aparte verhalen, ik weet het, maar ik vroeg het me toch af. Niet zeggen hoe en wat, maar ik vroeg het me af. :P
pi_122167782
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:31 schreef Funzel het volgende:
Ja ik ben bezig, alleen ik ken al die nieuwe personages nog niet, dus dat is even inkomen. :P

Nu ik hier toch post, meteen even deze vraag:

Krijgen we nog wat te weten over Benjen Stark en Theon Greyjoy? Twee hele aparte verhalen, ik weet het, maar ik vroeg het me toch af. Niet zeggen hoe en wat, maar ik vroeg het me af. :P
SPOILER
Conscience do cost.
pi_122167816
Gelukkig maar. Kan ik met een gerust hart verder lezen. :)
pi_122167853
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:36 schreef ems. het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Beneath the gold, the bitter steel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')