abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2012 @ 14:43:01 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_119200938

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
  woensdag 14 november 2012 @ 14:55:12 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119201325
Kon het maar...
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_119201370
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:55 schreef Daywalk3r het volgende:
Kon het maar...
Idd :P
  woensdag 14 november 2012 @ 14:58:21 #4
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119201414
Nou ik wilde dus gaan....Maar na de eerste paar meter kreeg ik al pijn aan mijn voeten en ineens pijntjes in de buurt van mijn knie :{
Heb nog geprobeerd een stukje door te lopen, maar heb het opgegeven. Morgen naar de Run2day voor hardloopschoenen!

Mare...geen saucony's doen dus?
Kwiwi, wel vervelend van je schoenen....hoop dat het idd een productiefout is ofzo en dat je ze nog kunt omruilen enzo.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  woensdag 14 november 2012 @ 15:00:19 #5
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_119201469
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
Nou ik wilde dus gaan....Maar na de eerste paar meter kreeg ik al pijn aan mijn voeten en ineens pijntjes in de buurt van mijn knie :{
Heb nog geprobeerd een stukje door te lopen, maar heb het opgegeven. Morgen naar de Run2day voor hardloopschoenen!

Kwiwi, wel vervelend van je schoenen....hoop dat het idd een productiefout is ofzo en dat je ze nog kunt omruilen enzo.
Je moet niet naar merken/kleurtjes/whatever kijken: Zoek een schoen uit die volgens de videoanalyse goed voor je is en lekker zit :)
  woensdag 14 november 2012 @ 15:00:21 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_119201471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:58 schreef Tyler-Girl het volgende:

Nou ja, er zullen vast ook mensen zijn die er verder geen problemen mee hebben.. maar ik ga in ieder geval vragen of ik mag ruilen naar een ander merk want ik heb geen zin meer in dit gedoe. Al met al heb ik zo'n 60 km op die twee paar saucony's kunnen lopen sinds juni, en loop ik dus eigenlijk vooral op m'n goedkope asics waarbij ik nergens last van heb :')
  woensdag 14 november 2012 @ 15:02:12 #7
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119201534
quote:
17s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Je moet niet naar merken/kleurtjes/whatever kijken: Zoek een schoen uit die volgens de videoanalyse goed voor je is en lekker zit :)
Nee weet ik ook wel. Ben wel benieuwd wat eruit komt. Heb soms het idee dat ik teveel op de zijkant van mijn voet loop (terwijl ik zooltjes heb voor platvoeten....)...Ik ben gewoon benieuwd wat eruit komt en hoop dat ze dan in ieder geval direct goed zitten en ik niet elke wee terug hoef....:D

Al hadden ze bij de Run2day wel leuke schoenen staan....weinig saaie/helemaal witte schoenen :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_119204505
Zo na 4 dagen rust maar weer gelopen, Les 13 op zijn elvendertigst gedaan. Het begin ging wat moeizaam, ik had opeens een heel vervelend soort pijn in mijn hak :? daar loop ik niet op dus dat scheelde, na verloop van tijd werd het wel minder. Mijn andere pijntjes verder niet gevoeld.

Tempo lag nu ergens tussen de 6.30 en 7.30 min per km, normaal liep ik altijd 5-6 min/km :') Met dit tempo was dit lesje echt een eitje _O- Op het laatst nog een stuk langer dan 5 min achterelkaar gelopen (10 zelfs zie ik op endomondo :o) omdat het zo lekker ging en in het begin kwam ik wat hindernissen tegen waardoor ik eerder begon met wandelen.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 14 november 2012 @ 16:30:57 #9
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119204524
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:29 schreef alors het volgende:
Zo na 4 dagen rust maar weer gelopen, Les 13 op zijn elvendertigst gedaan. Het begin ging wat moeizaam, ik had opeens een heel vervelend soort pijn in mijn hak :? daar loop ik niet op dus dat scheelde, na verloop van tijd werd het wel minder. Mijn andere pijntjes verder niet gevoeld.

Tempo lag nu ergens tussen de 6.30 en 7.30 min per km, normaal liep ik altijd 5-6 min/km :') Met dit tempo was dit lesje echt een eitje _O- Op het laatst nog een stuk langer dan 5 min achterelkaar gelopen (10 zelfs zie ik op endomondo :o) omdat het zo lekker ging en in het begin kwam ik wat hindernissen tegen waardoor ik eerder begon met wandelen.
Langzamer lopen is zo slecht nog niet
F means you're fucked
pi_119204699
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:30 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik ging altijd vanzelf steeds sneller lopen en als ik eenmaal op tempo loop vind ik het moeilijk om af te remmen. Dit keer heb ik mezelf echt vanaf het begin heel streng tegengehouden en ook heel erg op mijn houding en techniek gelet. Al met al minstens zo inspannend :P
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 14 november 2012 @ 16:37:40 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119204702
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:30 schreef YUR het volgende:

[..]

Datte...
Je lichaam is wonderbaarlijk.. Je hebt het gewoon goed gedaan! Het gaat niet om snelheid, afstand maar het gaat erom dat je lichaam het aankan en dat je in je hoofd lekker aanvoelt .
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119204706
Ik vind het nog moeilijk om alleen te rennen. Iedereen kent elkaar hier dn vind het wel eng.

Hebben meer mensen dit?
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_119204893
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:37 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik vind het nog moeilijk om alleen te rennen. Iedereen kent elkaar hier dn vind het wel eng.

Hebben meer mensen dit?
Vind het ook erg lastig. Loop met groepen en dan ben ik veel meer gemotiveerd.
pi_119205219
quote:

Hebben meer mensen dit?
In het begin wel ja, hier hetzelfde. Maar je loopt voor jezelf toch? Wat is het ergste wat kan gebeuren? Dat mensen je raar aankijken? Dat is dan toch hun probleem?
Ik heb nu ook teveel zin om te gaan hardlopen dat ik me niet laat tegenhouden door wat mensen er eventueel van zouden kunnen vinden. Gewoon gaan hoor!
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 14 november 2012 @ 16:55:26 #16
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119205267
Pas zei iemand ook tegen mij.

"Wat heb je toch lelijke kleren aan met hardlopen"
Toen zei ik "loop je 5 km mee in spijkerbroek dan?"

Toen was hij stil. Sowieso ik loop hard, hij niet. En 5km had hij niet verwacht.
Own3d!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 14 november 2012 @ 16:56:28 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119205315
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:54 schreef Remzz het volgende:
Wat een weer vandaag, heerlijk :Y
http://runkeeper.com/user/remcoo/activity/131148552
Almelooooo :D
Nijreesbos moesten we met school soms lopen.
pi_119205362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:56 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Almelooooo :D
Nijreesbos moesten we met school soms lopen.
Klopt wij ook wel eens, kun je lekker lopen
pi_119205670
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:57 schreef Remzz het volgende:

[..]

Klopt wij ook wel eens, kun je lekker lopen
Hey leuk! Nog een streekgenoot ;)
  woensdag 14 november 2012 @ 17:08:38 #20
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119205791
Zometeen maar weer klaar maken voor weer een sessie met de loopgroep. Op het programma staat een duurloop van 60 a 70 minuten. Ben benieuwd!
F means you're fucked
pi_119205904
quote:

Hebben meer mensen dit?
Geen last van. Gewoon blik op oneindig en gaan.
Ja doei.
pi_119205924
Morgen echt doen.

bedankt voor de reacties :)
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  woensdag 14 november 2012 @ 17:15:39 #23
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_119205990
Ik wou een lange broek kopen omdat mijn rechterbeen niet zo blij wordt van het wat kouder wordende weer.
Dus ik ging net naar de Intersport, hebben ze voor mannen dubbel zo veel keuze dan voor vrouwen en er was ook geen sale rekje bij de dames.
Iemand betere opties?
pi_119206021
Ik ga ook zo lekker rennen met de groep. Twijfel nog tussen de 10 en de 6 km groep
  woensdag 14 november 2012 @ 17:18:32 #25
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119206077
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:15 schreef GimmeGore het volgende:
Ik wou een lange broek kopen omdat mijn rechterbeen niet zo blij wordt van het wat kouder wordende weer.
Dus ik ging net naar de Intersport, hebben ze voor mannen dubbel zo veel keuze dan voor vrouwen en er was ook geen sale rekje bij de dames.
Iemand betere opties?
Iedere willekeurige andere sportzaak of warenhuis?
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')