True, ik geloof dan ook niet in de volkomen onschuld van de hr Everink.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt het ook over een handgemeen, dat impliceert toch echt twee strijdende partijen.
"shit happens" betekent zoveel als een ongeluk zit in een klein hoekje of ben jij het idee toegedaan dat iemand van te voren kan bedenken dat iemands enkel zal afscheuren als je hem een doodschop geeft ?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
'Shit happens' gaat op voor een duwtje dat resulteert in een val tegen een scherpe rand of zo. Niet in geval van een losgetrapte enkel....
Ongeluk, klein hoekje, kickbokser, doodsschop.... ik zie hem niet helemaal, om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
"shit happens" betekent zoveel als een ongeluk zit in een klein hoekje of ben jij het idee toegedaan dat iemand van te voren kan bedenken dat iemands enkel zal afscheuren als je hem een doodschop geeft ?
Hij hoort die doodschop in eerste instantie al niet te geven.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
"shit happens" betekent zoveel als een ongeluk zit in een klein hoekje of ben jij het idee toegedaan dat iemand van te voren kan bedenken dat iemands enkel zal afscheuren als je hem een doodschop geeft ?
Dan hoef je je er verder ook niet druk over te makenquote:Op donderdag 15 november 2012 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ongeluk, klein hoekje, kickbokser, doodsschop.... ik zie hem niet helemaal, om eerlijk te zijn.
Grappig dat je aan de ene kant alles in twijfel brengt en aan de andere kant zaken direct voor waar lijkt aan te nemen.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:49 schreef Jappie het volgende:
En ja sorry..sue me, maar in mijn ogen begint een handgemeen met een uitdaging en het is maar net of iemand de handschoen van de beledging oppakt.
Waarom geloof je bij voorbaat niet in de onschuld van Everink maar veroordeel je wel mensen die wel aannemen dat Badr zij boekje ver te buiten is gegaan?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:49 schreef Jappie het volgende:
[..]
True, ik geloof dan ook niet in de volkomen onschuld van de hr Everink.
Mijn eerste indruk toen ik het verhaal hoorde was zo, ik heb die indruk tijdelijk iets bijgesteld omdat er op de hr Everink niets aan te merken leek al bleef dat nare gevoel wel steeds in mijn achterhoofd hangen. Toen ik vervolgens kennis nam van de telefoontapes waarbij je de sfeer kunt proeven waarin dingen worden gezegd ben ik vervolgens weer achter mijn oorspronkelijke indruk gaan staan.
Het is m.i. uiterst ongeloofwaardig dat de hr Everink het lammetje gods is en de hr Hari de verpersoonlijking van de duivel.
En ja sorry..sue me, maar in mijn ogen begint een handgemeen met een uitdaging en het is maar net of iemand de handschoen van de beledging oppakt.
Ik geef toe dat je normaalgesproken wel zou verwachten dat er iets van een aanleiding is, maar kom op, van Hari is bekend dat hij weleens iemand in elkaar heeft geslagen omdat 'ie in zijn 'zone' stond, dus om nou de rechtvaardigheid en redelijkheid in de acties van zo'n persoon te zoeken?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Grappig dat je aan de ene kant alles in twijfel brengt en aan de andere kant zaken direct voor waar lijkt aan te nemen.
Zoals de claim dat Everink wel iets beledigend heeft moeten zeggen om Hari en consorten tot dit handgemeen te verleiden.
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik geef toe dat je normaalgesproken wel zou verwachten dat er iets van een aanleiding is, maar kom op, van Hari is bekend dat hij weleens iemand in elkaar heeft geslagen omdat 'ie in zijn 'zone' stond, dus om nou de rechtvaardigheid en redelijkheid in de acties van zo'n persoon te zoeken?
Ik denk dat er bij dergelijke types inderdaad op zo' n moment een totaal gebrek aan inzicht in de consequenties is. Eigenlijk omschrijft Badr dat zelf het beste in die Profiel-uitzending. Weldenkende mensen kunnen wel inschatten of bijvoorbeeld een corrigerende tik enigszins in proportie is.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
Juist, of zorg je ervoor dat hij uit de skybox wordt gezet waar hij niet hoort en ook niet gewenst is.. That's the adult thing to do. Als Badr een soort van 'moet je komen dan' move op me zou maken zou ik al wegrennen. Het aangerichte geweld is hoe dan ook gewoon niet te verantwoorden.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Alleen al het fenomeen 'corrigerende tik' als antwoord op een opmerkinkje van een dronken figuur. Lazer toch op zeg, als iemand beledigend is en je wil hem corrigeren, kieper je gewoon de inhoud van je glas over hem heen.
Net zoiets dat een vrouw erom vraagt om verkracht te worden als ze een kort rokje draagt...quote:Op donderdag 15 november 2012 11:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Grappig dat je aan de ene kant alles in twijfel brengt en aan de andere kant zaken direct voor waar lijkt aan te nemen.
Zoals de claim dat Everink wel iets beledigend heeft moeten zeggen om Hari en consorten tot dit handgemeen te verleiden.
nou, dat dus.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Net zoiets dat een vrouw erom vraagt om verkracht te worden als ze een kort rokje draagt...
eeehmm...
helemaal dit. Dan word je strijdbaar en niet een zielig hoopje ellende, lijkt me.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:29 schreef barca1971 het volgende:
maarre...als je gelijk zou hebben en everink heeft ook het 1 en ander op zijn kerfstok en Badr heeft echt maar 1 klap gegeven en 'de rest' hebben het andere letsel aangebracht...
DAN HAD ESTELLE DAT TOCH ALLANG OPGEKLAARD!!!
Als ze je vriend van iets beschuldigen wat pertinent niet waar is, dan schreeuw je van de daken hoe de vork dan wel in de steel zat..Ik had in elk tv programma eens even flink de waarheid gaan zitten vertellen als ik in haar schoenen stond, ik had contact opgenomen met het slachtoffer en excuses gemaakt voor di ene klap maar er meteen even bij vermeld wie er dan wel verantwoordelijk waren..
Het feit dat kroongetuige nummer 1 al zo lang zwijgt bewijst alleen maar meer dat hij meer heeft gedaan dat dat 1 klapje
Reden waarom men sowieso niets meer durft te zeggen. Wordt nu dan nog erger. Je kunt invalide getrapt worden omdat je maar iets zegt.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:23 schreef WRH het volgende:
[..]
nou, dat dus.
zelfs áls hij een rotopmerking heeft geplaatst, hoe verhoudt zich dat dan tot het invalide schoppen?
Ik zou sowieso uit zijn buurt blijven, schijterd dat ik ben.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:15 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Juist, of zorg je ervoor dat hij uit de skybox wordt gezet waar hij niet hoort en ook niet gewenst is.. That's the adult thing to do. Als Badr een soort van 'moet je komen dan' move op me zou maken zou ik al wegrennen. Het aangerichte geweld is hoe dan ook gewoon niet te verantwoorden.
En als Everink zo stomdronken zou zijn geweest, vind ik het helemaal misselijk om hem corrigerende tikjes te gaan geven.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:47 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Ik zou sowieso uit zijn buurt blijven, schijterd dat ik ben.
Mensen die wel een opmerking naar hem maken zijn echt wel een beeeetje dom, maar dat maakt ze nog niet medeverantwoordelijk of schuldig als ze vervolgens in puin worden geslagen.
Ik ook hoor, ben een vrouw van 1,60 haha. Maar stel je voor dat ik in zijn zone sta!quote:Op donderdag 15 november 2012 12:47 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Ik zou sowieso uit zijn buurt blijven, schijterd dat ik ben.
Mensen die wel een opmerking naar hem maken zijn echt wel een beeeetje dom, maar dat maakt ze nog niet medeverantwoordelijk of schuldig als ze vervolgens in puin worden geslagen.
Dat is wel wat er volgens Leon de Winter regelmatig gebeurt... mannelijke pikorde is verstoord hè, dan gaan kleine dikke mannetjes gekke dingen doen, zoals een twee meter lange gespierde vechtsporter uitdagenquote:Op donderdag 15 november 2012 11:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard gaat een kleine dikzak een kickbokskampioen van 2 meter uitdagen tot een knokpartij. Dat mag duidelijk zijn.
Dat is ook wat er gebeurde in de 8 andere knokpartijen trouwens.
Nee, gelukkig kun je dat niet bedenken, wat kun je wel bedenken bij een doodschop?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval van tevoren bedacht dat hij hem die tik zou gaan geven. Hij heeft wel de gelegenheid gehad om tot 10 te tellen.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
Een trap die met meer dan gemiddelde effort is uitgevoerd.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, gelukkig kun je dat niet bedenken, wat kun je wel bedenken bij een doodschop?
Ik vetrouw Everink net zo ver als ik hem kan werpen maar dat terzijde.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uit angst dat de man die je dit allemaal heeft aangedaan vrij komt wegens gebrek aan juridisch sluitend bewijs. Ik kan me er wel wat bij voorstellen...quote:Op donderdag 15 november 2012 13:55 schreef Jappie het volgende:
Als je nu echt alleen maar hulpeloos slachtoffer bent, waarom zou je dan in hemelsnaam liegen ?
Je zegt niet dat je kamp Badr blind gelooft nee, maar wel dat Everink medeschuldig is of in ieder geval een aandeel heeft.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:55 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik vetrouw Everink net zo ver als ik hem kan werpen maar dat terzijde.
Waar lees jij dat ik kamp Badr blind geloof
Alles heeft te maken met gevoel en inschatting, dat doe jij dat doe ik en dat doet iedereen die er niet bovenop heeft gestaan. Voor de rest ben je afhankelijk van bewijzen. De telefoontapes zijn voor mij een bevestiging dat --> ook <-- Everink niet helemaal de waarheid vertelt.
Als je nu echt alleen maar hulpeloos slachtoffer bent, waarom zou je dan in hemelsnaam liegen ?
Ik rust mijn zaakjequote:Op donderdag 15 november 2012 13:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Uit angst dat de man die je dit allemaal heeft aangedaan vrij komt wegens gebrek aan juridisch sluitend bewijs. Ik kan me er wel wat bij voorstellen...
Dat ik Badr niet vertrouw heeft te maken met zijn voorgeschiedenis, leugentjes om bestwil etcetera...quote:Op donderdag 15 november 2012 13:59 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Je zegt niet dat je kamp Badr blind gelooft nee, maar wel dat Everink medeschuldig is of in ieder geval een aandeel heeft.
Ik weet niet of 'ie gelogen heeft, dat voorop gesteld, maar iemand die onschuldig is kan prima liegen uit doodsangst. Dat wil niet zeggen dat 'ie aanleiding heeft gegeven om half dood getrapt te worden.quote:
Misschien omdat Everink nooit eerder om dit soort zaken met justitie in aanraking is geweest? En Badr...tjaquote:Op donderdag 15 november 2012 14:06 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dat ik Badr niet vertrouw heeft te maken met zijn voorgeschiedenis, leugentjes om bestwil etcetera...
Waarom zou ik Everink niet op dezelfde criteria mogen beoordelen ?
Dan zijn we het over Badr eens. Als je de gebeurtenissen in bijvoorbeeld Blinq en Air kent, is het toch niet geheel onaannemelijk dat Badr er vrij weinig tot niets voor nodig heeft om compleet uit zijn plaat te gaan?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:06 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dat ik Badr niet vertrouw heeft te maken met zijn voorgeschiedenis, leugentjes om bestwil etcetera...
Waarom zou ik Everink niet op dezelfde criteria mogen beoordelen ?
Inderdaad, voor zover we weten heeft Everink geen reputatie van iemand die acht keer bijdehand is geweest tegen de verkeerde en vervolgens compleet naar tering is geslagen en daarover alles aan elkaar liegt.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien omdat Everink nooit eerder om dit soort zaken met justitie in aanraking is geweest? En Badr...tja
Er is nooit gesteld dat Everink gelogen heeft.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:55 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik vetrouw Everink net zo ver als ik hem kan werpen maar dat terzijde.
Alles heeft te maken met gevoel en inschatting, dat doe jij dat doe ik en dat doet iedereen die er niet bovenop heeft gestaan. Voor de rest ben je afhankelijk van bewijzen. De telefoontapes zijn voor mij een bevestiging dat --> ook <-- Everink niet helemaal de waarheid vertelt.
Al zou Everink iets gezegd of gedaan hebben. Stel hij geeft Badr een klap en Badr geeft hem een "corrigerende tik" terug, dan zou Everink waarschijnlijk een blauw oog hebben opgelopen en meer niet. Nu is hij echt mishandeld. Ik denk door meerdere personen, maar zeker ook door Badr.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:13 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Dan zijn we het over Badr eens. Als je de gebeurtenissen in bijvoorbeeld Blinq en Air kent, is het toch niet geheel onaannemelijk dat Badr er vrij weinig tot niets voor nodig heeft om compleet uit zijn plaat te gaan?
Ik sluit niet uit dat Everink iets gezegd heeft hoor, maar ik verbaas me over de stelligheid waarmee jij beweert dat hij een aandeel heeft.
Daarom had ik bewust 'lijkt' in die zin gebruikt. Zo komt het op mij over.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:55 schreef Jappie het volgende:
Die ''shit'' happens bij Badr wel vakerquote:Op donderdag 15 november 2012 11:41 schreef Jappie het volgende:
[..]
Nope..ik probeer duidelijk te maken dat de ernst van de verwondingen niets hoeft te zeggen over de intentie van de dader(s). Met andere woorden: "Shit happens"
De telefoontapes plus de reconstructie van het incident wijzen uit dat Everink nooit heeft geweten of kunnen weten wie hem geslagen heeft. Dat is enerzijds heel ernstig en triest maar anderzijds betekent dat gewoon dat hij zijn verhaal bij elkaar gesprokkeld moet hebben.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:41 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Er is nooit gesteld dat Everink gelogen heeft.
Bij dat voorbeeld boven je SHO / [GOLFTASGATE] #27 Eenzame kerst voor Estelle is er ookquote:Op donderdag 15 november 2012 15:17 schreef Jappie het volgende:
[..]
De telefoontapes plus de reconstructie van het incident wijzen uit dat Everink nooit heeft geweten of kunnen weten wie hem geslagen heeft. Dat is enerzijds heel ernstig en triest maar anderzijds betekent dat gewoon dat hij zijn verhaal bij elkaar gesprokkeld moet hebben.
Hij had alcoholintoxicatie
Hij kreeg direct 1 tik waar hij knockout door ging (knock out he..dus niet knockdown!)
Zijn oogkas was verbrijzeld!
Hij beschermde gezicht met beide handen.
En van zijn eigen teksten uit het telefoongesprek luidt "nee; het kan niet anders..hij moet het wel geweest zijn."
Hij heeft de film ongetwijfeld 100 x voorbij zien komen inmiddels maar toch is dit hetgeen hij zegt in de tape naar een vriend. Hij heeft dus zelf een reconstructie van de film gemaakt gebaseerd op aannames maar niet op feiten. Als je dan vervolgens een verklaring afgeeeft waarbij je iets als feit bestempeld ja sorry dan zit je toch echt gewoon te liegen.
Vertel! Waar kunnen we die lezen? Want die heb jij zo te zien gelezen, dus wij zijn benieuwd.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:17 schreef Jappie het volgende:
[..]
de reconstructie van het incident
Ik heb hem wel gelezenquote:Op donderdag 15 november 2012 15:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vertel! Waar kunnen we die lezen? Want die heb jij zo te zien gelezen, dus wij zijn benieuwd.
Nou, als we deze, door het AD gemaakte, reconstructie moeten geloven, dan is het overduidelijk wie het gedaan heeft. Iets zegt mij dat Jappie deze niet voor ogen had.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als hij even na drieën terugkeert in skybox 233, ziet hij Hari, zittend op de bank, met zijn hand in zijn vuist slaan. 'Die is van mij,' zegt Hari volgens Y. Als Everink uit de wc komt, 'maakt Hari zich klein en raakt hij Everink met een zwaaiende beweging'. Hari begint Everink 'te slaan en te schoppen'. Y. 'schrikt van het geweld' en 'springt ertussen'.
Theedoek
Hij 'probeert Koen op te tillen' van de grond, krijgt dan zelf 'een klap van Hari, waardoor hij een bloedneus oploopt', maar weet uiteindelijk 'Koen door de deur te krijgen', de gang op. Terwijl hij Everink hoort schreeuwen, ziet Y. Hari 'met een theedoek om zijn onderarm gewikkeld' in de skybox; daarna ziet hij Hari de box via het balkon verlaten.
Och weten, weten....quote:Op donderdag 15 november 2012 15:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Bij dat voorbeeld boven je SHO / [GOLFTASGATE] #27 Eenzame kerst voor Estelle is er ook
iemand die op zijn knieën wakker wordt en toch wist hij nog dat de schop van Badr kwam.
En later tegen Everink zeggen dat Badr het ook wel bij hem geweest moet zijn omdat het geen toeval kan zijn dat hij er altijd bij aanwezig is, hoe noem je zoiets?quote:Oud-beurshandelaar en miljonair Jeroen van den Berg is opvallend genoeg een goede vriend van mede-miljonair Koen Everink, die deze zomer tijdens Sensation White werd mishandeld. Op 17 juli 2011 is Van der Berg gelagen en getrapt in Club Air in Amsterdam, waar hij mede-eigenaar van is. Op 19 juli 2012 doet hij daarvan aangifte tegen Badr Hari, nadat hij op 14 juli in Het Parool al vertelde dat Hari hem had mishandeld.
In de zegt hij in de eerste zinnen eveneens dat hij is mishandeld door Badr Hari. Maar in de beschrijving van de gebeurtenissen die hij daarna geeft, komt de naam Badr Hari niet meer voor. Het gaat om 'een lange Marokkaanse man (...) die duidelijk op zoek was naar ruzie'.
Van den Berg: 'Ik zei de man dat ik de eigenaar was. De man begon te lachen en zei dat Sander Groet de eigenaar was. Ik zei toen dat ik de portiers of de beveiliging wel even kon halen (of woorden van gelijke strekking). Vervolgens kreeg ik direct een vuistslag op mijn linkeroog. Ik was in één keer knockout. Het volgende wat ik weet is dat ik bijkwam en op mijn knieën met gestrekte armen op de grond lag. Ik heb de stoot niet zien aankomen.'
Dat is niet een sterke verklaring waarop Badr Hari veroordeeld kan worden. Hari ontkent dat hij die klappen heeft uitgedeeld en zegt dat in Club Air anderen hebben geslagen.
Ook de trap die Van den Berg daarna kreeg zegt hij niet te hebben zien aankomen.
'Ik hoorde en voelde dat er voortanden afbraken. Ik spuugde deze vervolgens uit. Naar later bleek waren dit twee voortanden aan de bovenkant van mijn gebit. (...) Toen ik opstond zag ik dat er ruimte was ontstaan. De man die me had geslagen en de drie of vier vrienden die erbij stonden waren weggevlucht. Ze waren allemaal een andere kant opgegaan. Ik heb vervolgens ijs en een theedoek van de bar gepakt en tegen mijn oog gehouden. Ik ben direct naar diverse portiers toegegaan en riep/schreeuwde dat ze mee moesten komen en moesten zoeken naar een lange Marokkaan.'
Van den Berg heeft Hari in Het Parool en bij de politie achteraf beschuldigd van de mishandeling. Hij weet niet zeker of het Hari was die hem sloeg. Het is zeker zo dat Badr Hari een lange Marokkaan is. Maar of de rechtbank dat voldoende vindt om Hari terzake van dit feit te veroordelen valt nog wel te bezien.
Dat denk ik ook nietquote:Op donderdag 15 november 2012 15:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, als we deze, door het AD gemaakte, reconstructie moeten geloven, dan is het overduidelijk wie het gedaan heeft. Iets zegt mij dat Jappie deze niet voor ogen had.
Ja praat Ficq na.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:17 schreef Jappie het volgende:
[..]
De telefoontapes plus de reconstructie van het incident wijzen uit dat Everink nooit heeft geweten of kunnen weten wie hem geslagen heeft. Dat is enerzijds heel ernstig en triest maar anderzijds betekent dat gewoon dat hij zijn verhaal bij elkaar gesprokkeld moet hebben.
Hij had alcoholintoxicatie
Hij kreeg direct 1 tik waar hij knockout door ging (knock out he..dus niet knockdown!)
Zijn oogkas was verbrijzeld!
Hij beschermde gezicht met beide handen.
En van zijn eigen teksten uit het telefoongesprek luidt "nee; het kan niet anders..hij moet het wel geweest zijn."
Hij heeft de film ongetwijfeld 100 x voorbij zien komen inmiddels maar toch is dit hetgeen hij zegt in de tape naar een vriend. Hij heeft dus zelf een reconstructie van de film gemaakt gebaseerd op aannames maar niet op feiten. Als je dan vervolgens een verklaring afgeeeft waarbij je iets als feit bestempeld ja sorry dan zit je toch echt gewoon te liegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |