True, ik geloof dan ook niet in de volkomen onschuld van de hr Everink.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt het ook over een handgemeen, dat impliceert toch echt twee strijdende partijen.
"shit happens" betekent zoveel als een ongeluk zit in een klein hoekje of ben jij het idee toegedaan dat iemand van te voren kan bedenken dat iemands enkel zal afscheuren als je hem een doodschop geeft ?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
'Shit happens' gaat op voor een duwtje dat resulteert in een val tegen een scherpe rand of zo. Niet in geval van een losgetrapte enkel....
Ongeluk, klein hoekje, kickbokser, doodsschop.... ik zie hem niet helemaal, om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
"shit happens" betekent zoveel als een ongeluk zit in een klein hoekje of ben jij het idee toegedaan dat iemand van te voren kan bedenken dat iemands enkel zal afscheuren als je hem een doodschop geeft ?
Hij hoort die doodschop in eerste instantie al niet te geven.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
"shit happens" betekent zoveel als een ongeluk zit in een klein hoekje of ben jij het idee toegedaan dat iemand van te voren kan bedenken dat iemands enkel zal afscheuren als je hem een doodschop geeft ?
Dan hoef je je er verder ook niet druk over te makenquote:Op donderdag 15 november 2012 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ongeluk, klein hoekje, kickbokser, doodsschop.... ik zie hem niet helemaal, om eerlijk te zijn.
Grappig dat je aan de ene kant alles in twijfel brengt en aan de andere kant zaken direct voor waar lijkt aan te nemen.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:49 schreef Jappie het volgende:
En ja sorry..sue me, maar in mijn ogen begint een handgemeen met een uitdaging en het is maar net of iemand de handschoen van de beledging oppakt.
Waarom geloof je bij voorbaat niet in de onschuld van Everink maar veroordeel je wel mensen die wel aannemen dat Badr zij boekje ver te buiten is gegaan?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:49 schreef Jappie het volgende:
[..]
True, ik geloof dan ook niet in de volkomen onschuld van de hr Everink.
Mijn eerste indruk toen ik het verhaal hoorde was zo, ik heb die indruk tijdelijk iets bijgesteld omdat er op de hr Everink niets aan te merken leek al bleef dat nare gevoel wel steeds in mijn achterhoofd hangen. Toen ik vervolgens kennis nam van de telefoontapes waarbij je de sfeer kunt proeven waarin dingen worden gezegd ben ik vervolgens weer achter mijn oorspronkelijke indruk gaan staan.
Het is m.i. uiterst ongeloofwaardig dat de hr Everink het lammetje gods is en de hr Hari de verpersoonlijking van de duivel.
En ja sorry..sue me, maar in mijn ogen begint een handgemeen met een uitdaging en het is maar net of iemand de handschoen van de beledging oppakt.
Ik geef toe dat je normaalgesproken wel zou verwachten dat er iets van een aanleiding is, maar kom op, van Hari is bekend dat hij weleens iemand in elkaar heeft geslagen omdat 'ie in zijn 'zone' stond, dus om nou de rechtvaardigheid en redelijkheid in de acties van zo'n persoon te zoeken?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Grappig dat je aan de ene kant alles in twijfel brengt en aan de andere kant zaken direct voor waar lijkt aan te nemen.
Zoals de claim dat Everink wel iets beledigend heeft moeten zeggen om Hari en consorten tot dit handgemeen te verleiden.
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik geef toe dat je normaalgesproken wel zou verwachten dat er iets van een aanleiding is, maar kom op, van Hari is bekend dat hij weleens iemand in elkaar heeft geslagen omdat 'ie in zijn 'zone' stond, dus om nou de rechtvaardigheid en redelijkheid in de acties van zo'n persoon te zoeken?
Ik denk dat er bij dergelijke types inderdaad op zo' n moment een totaal gebrek aan inzicht in de consequenties is. Eigenlijk omschrijft Badr dat zelf het beste in die Profiel-uitzending. Weldenkende mensen kunnen wel inschatten of bijvoorbeeld een corrigerende tik enigszins in proportie is.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
Juist, of zorg je ervoor dat hij uit de skybox wordt gezet waar hij niet hoort en ook niet gewenst is.. That's the adult thing to do. Als Badr een soort van 'moet je komen dan' move op me zou maken zou ik al wegrennen. Het aangerichte geweld is hoe dan ook gewoon niet te verantwoorden.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Alleen al het fenomeen 'corrigerende tik' als antwoord op een opmerkinkje van een dronken figuur. Lazer toch op zeg, als iemand beledigend is en je wil hem corrigeren, kieper je gewoon de inhoud van je glas over hem heen.
Net zoiets dat een vrouw erom vraagt om verkracht te worden als ze een kort rokje draagt...quote:Op donderdag 15 november 2012 11:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Grappig dat je aan de ene kant alles in twijfel brengt en aan de andere kant zaken direct voor waar lijkt aan te nemen.
Zoals de claim dat Everink wel iets beledigend heeft moeten zeggen om Hari en consorten tot dit handgemeen te verleiden.
nou, dat dus.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Net zoiets dat een vrouw erom vraagt om verkracht te worden als ze een kort rokje draagt...
eeehmm...
helemaal dit. Dan word je strijdbaar en niet een zielig hoopje ellende, lijkt me.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:29 schreef barca1971 het volgende:
maarre...als je gelijk zou hebben en everink heeft ook het 1 en ander op zijn kerfstok en Badr heeft echt maar 1 klap gegeven en 'de rest' hebben het andere letsel aangebracht...
DAN HAD ESTELLE DAT TOCH ALLANG OPGEKLAARD!!!
Als ze je vriend van iets beschuldigen wat pertinent niet waar is, dan schreeuw je van de daken hoe de vork dan wel in de steel zat..Ik had in elk tv programma eens even flink de waarheid gaan zitten vertellen als ik in haar schoenen stond, ik had contact opgenomen met het slachtoffer en excuses gemaakt voor di ene klap maar er meteen even bij vermeld wie er dan wel verantwoordelijk waren..
Het feit dat kroongetuige nummer 1 al zo lang zwijgt bewijst alleen maar meer dat hij meer heeft gedaan dat dat 1 klapje
Reden waarom men sowieso niets meer durft te zeggen. Wordt nu dan nog erger. Je kunt invalide getrapt worden omdat je maar iets zegt.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:23 schreef WRH het volgende:
[..]
nou, dat dus.
zelfs áls hij een rotopmerking heeft geplaatst, hoe verhoudt zich dat dan tot het invalide schoppen?
Ik zou sowieso uit zijn buurt blijven, schijterd dat ik ben.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:15 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Juist, of zorg je ervoor dat hij uit de skybox wordt gezet waar hij niet hoort en ook niet gewenst is.. That's the adult thing to do. Als Badr een soort van 'moet je komen dan' move op me zou maken zou ik al wegrennen. Het aangerichte geweld is hoe dan ook gewoon niet te verantwoorden.
En als Everink zo stomdronken zou zijn geweest, vind ik het helemaal misselijk om hem corrigerende tikjes te gaan geven.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:47 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Ik zou sowieso uit zijn buurt blijven, schijterd dat ik ben.
Mensen die wel een opmerking naar hem maken zijn echt wel een beeeetje dom, maar dat maakt ze nog niet medeverantwoordelijk of schuldig als ze vervolgens in puin worden geslagen.
Ik ook hoor, ben een vrouw van 1,60 haha. Maar stel je voor dat ik in zijn zone sta!quote:Op donderdag 15 november 2012 12:47 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Ik zou sowieso uit zijn buurt blijven, schijterd dat ik ben.
Mensen die wel een opmerking naar hem maken zijn echt wel een beeeetje dom, maar dat maakt ze nog niet medeverantwoordelijk of schuldig als ze vervolgens in puin worden geslagen.
Dat is wel wat er volgens Leon de Winter regelmatig gebeurt... mannelijke pikorde is verstoord hè, dan gaan kleine dikke mannetjes gekke dingen doen, zoals een twee meter lange gespierde vechtsporter uitdagenquote:Op donderdag 15 november 2012 11:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard gaat een kleine dikzak een kickbokskampioen van 2 meter uitdagen tot een knokpartij. Dat mag duidelijk zijn.
Dat is ook wat er gebeurde in de 8 andere knokpartijen trouwens.
Nee, gelukkig kun je dat niet bedenken, wat kun je wel bedenken bij een doodschop?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval van tevoren bedacht dat hij hem die tik zou gaan geven. Hij heeft wel de gelegenheid gehad om tot 10 te tellen.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |