Zoals ik al zei, dyscalculie. Blijf je wel opletten?quote:Op woensdag 14 november 2012 13:34 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wel een koalabeertje met dyslexie?
Ja sorry, ik neem koalabeertjes niet echt serieus door religieuze redenen.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:35 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dyscalculie. Blijf je wel opletten?
Klopt, elk brein is namelijk anders.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:37 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ja sorry, ik neem koalabeertjes niet echt serieus uit religieoverweging.
Kan ik verder ook niks aan doen.
Mijn laatste post was niet serieus!quote:Op woensdag 14 november 2012 13:39 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Klopt, elk brein is namelijk anders.
Welles.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:46 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Mijn laatste post was niet serieus!
Dat die test bullshit is boeit me geen reet eigenlijk.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:33 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Dus als ik het goed heb:
- Bestaat de test alleen maar uit een simpele IQ-test, geen verdere tests die specifiek gericht zijn op discalculie.
- Als je slimmer dan gemiddeld bent (wat een havo/vwo leerling al heel snel is) heb je automatisch discalculie als je slecht in rekenen bent.
- Je dacht dat je het hebt omdat je voor alles goed staat behalve rekenen.
Mag ik even mijn respons neerplempen:
Correlatie =/= causatie. Ooit aan gedacht dat je gewoon slecht bent in rekenen en dat dat kan? Ik ben bijvoorbeeld heel goed in nummers of beelden van teksten in mijn hoofd onthouden, maar heel slecht in namen onthouden. Dat accepteer ik als een feit en daar leef ik mee. Waarom heb jij de behoefte jouw slecht zijn in rekenen te labelen en de schuld op iets anders te gooien? En zie je zelf niet in dat de test die je hebt gedaan eigenlijk dikke bullshit is?
Procrastinatie?quote:Op woensdag 14 november 2012 14:51 schreef sinepedraap het volgende:
Hoe heet het als je wel kan lezen maar te lui bent om het te doen
"Bekende" Nederlander.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:32 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Waarom is jouw account geverifieerd? [ afbeelding ]
lolwutquote:Op woensdag 14 november 2012 15:15 schreef NrTH het volgende:
[..]
"Bekende" Nederlander.
Verder eens met de klacht, vooral vervelend voor mensen die echt zo'n aandoening hebben. Ik merk dat ik mensen die zeggen hieraan te lijden gewoon niet meer serieus neem door het vele misbruik van deze termen.
Owquote:Op woensdag 14 november 2012 15:20 schreef NrTH het volgende:
[..]
Big Brother Bart, die met die Vlemmix die geflopte reallife soap op Fok! deed.
Geeft niet, dat deed niemand.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:22 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
OwNaja dat volg ik allemaal niet
Ook lullig. Een bekende Nederlander waar mensen aan vragen waarom die een bekende Nederlander isquote:
Nou ja, dat Big Brother werd toch wel aardig bekeken hoor, dat is de reden dat het Fok!forum ooit groot is geworden zefs.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:23 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ook lullig. Een bekende Nederlander waar mensen aan vragen waarom die een bekende Nederlander is
Ik ken Big Brother meer als de term voor iets wat je niet wilquote:Op woensdag 14 november 2012 15:28 schreef NrTH het volgende:
[..]
Nou ja, dat Big Brother werd toch wel aardig bekeken hoor, dat is de reden dat het Fok!forum ooit groot is geworden zefs.
Bart werd vooral bekend door zijn neukavontuurtje op de nationale TV.
quote:Op woensdag 14 november 2012 15:32 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik ken Big Brother meer als de term voor iets wat je niet wil
Ik zal eens wat vaker naar niet boeiende commerciële tv met realityshows van barbies en barts kijken danquote:
O KIJK ZE HEEFT EEN KUT EN MAAR DIE VERSTOPT ZE TUSSEN DE BENEN EN KIJKT OOKNAAR IETS ANDERS OM NET ALSOF TE DOEN ALSOF ZE NIET DOORHEEFT DAT JE NAAR DE KUT KIJKTquote:
Que.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
O KIJK ZE HEEFT EEN KUT EN MAAR DIE VERSTOPT ZE TUSSEN DE BENEN EN KIJKT OOKNAAR IETS ANDERS OM NET ALSOF TE DOEN ALSOF ZE NIET DOORHEEFT DAT JE NAAR DE KUT KIJKT
Ja, omdat je liegtquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:49 schreef Tropanzia het volgende:
Ik kan evengoed reken als dat ik alle oost-Chinese dialecten ken. Dus ik ben onnozel?
Dit dus.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:28 schreef NrTH het volgende:
[..]
Nou ja, dat Big Brother werd toch wel aardig bekeken hoor, dat is de reden dat het Fok!forum ooit groot is geworden zefs.
Bart werd vooral bekend door zijn neukavontuurtje op de nationale TV.
Je bent gewoon ern mongooltje en hebt bevestiging en hulp nodig, accepteer het nou maar.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:06 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Dat die test bullshit is boeit me geen reet eigenlijk.
Ik heb er een officiele verklaring voor gekregen en ze zijn er mee bezig het als een officiele aandoening te erkennen. Dit doen ze bij mij op school zelfs al, en wat jij daar van vindt boeit me eigenlijk geen ene reet.
Jaren en jaren voordat de moderne taalziektes de kop opstaken. Man, we waren net van de échte nazi's af, laat staan dat we op taalnazi's zaten te wachten.quote:Op woensdag 14 november 2012 17:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Al sinds internet bestaat, is onze Bart lid.
Heb je nog steeds met Sabine dan?quote:Op woensdag 14 november 2012 17:04 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Dit dus.
En ik heb niet om dat vinkje gevraagd. Sterker nog, ze mogen het van mij wel weghalen
Ben jij 12?quote:Op woensdag 14 november 2012 17:11 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Heb je nog steeds met Sabine dan?
Weet ik veel, ik keek net die link die iemand heeft gepost over Bart en Sabine voor de eerste keer. Ik keek destijds geen Big Brother, was van jongs af aan al iemand die de nieuwste hypes bij voorbaat negeert.quote:
Nou, negeer het danquote:Op woensdag 14 november 2012 17:16 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik keek net die link die iemand heeft gepost over Bart en Sabine voor de eerste keer. Ik keek destijds geen Big Brother, was van jongs af aan al iemand die de nieuwste hypes bij voorbaat negeert.
Maar nu heb ik het bekeken via youtube en heeft het mijn interesse gewektquote:
me zusquote:Op woensdag 14 november 2012 12:46 schreef dieenebart het volgende:
[..]
En buiten dat: dit soort excuses werken alleen maar op school en bij het UWV. In de echte wereld, waar mensen werken voor een netto resultaat aan het eind van de maand, kom je niet weg met zulke lulsmoesjes.
Frans! Reken jij even deze cijfers door!
- Sorry chef, maar ik heb dyscalculie.
Huh? Nou ja, whatever. Controleer dan deze twee teksten maar op inhoud en spelling.
- Sorry chef, maar ik ben ook dyslectisch.
Wat?! Hoe de neuk hebben wij jou ooit aan kunnen nemen?
- Ehh, ja me zus heeft me sollicitatiebrief geschreven, chef.
Exit Frans.
Terechte klacht.
Ik heb het zelf ook, inclusief testen en een officiële verklaring. Maar mij zie je dat soort fouten ook niet maken, toch?quote:Op woensdag 14 november 2012 12:55 schreef 1parterretrap1 het volgende:
[..]
21 paginas document, er zijn honderde onderzoeken naar oorzaken en gevolgen van dyslexie. De mensen hebben die het hebben ervaren meer nadelen als voordelen hoor. Dus iedereen die zit te zeuren dat het iets is om je achter te verschuilen (enkele voordelen dan neem ik aan?) moeten maar bedenken dat de nadelen vele malen groter zijn, elke email eerst naar een colega sturen die al je fouten eruit haalt. Het door komen van je proefperiode, het inleveren van school werkstukken met maximal 3 fouten per pagina. Allemaal nadelige gevolgen ervaar je hier want je krijgt geen voorkeurs behandeling omdat je dyslextie hebt hoor... http://www.google.com/url(...)b2ZzBwjCH1hNUxacci7Q
ik bak er anders nog steeds niks vanquote:Op woensdag 14 november 2012 17:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook, inclusief testen en een officiële verklaring. Maar mij zie je dat soort fouten ook niet maken, toch?
Zodra er logica zit in de taal, zie je mij die fouten niet of nauwelijks maken. Zoiets als werkwoorden vervoegen, dat moet elk persoon kunnen. Ook iemand met dyslexie.
Ik heb nooit gezegd dat ik het echt had. Ik vermoed het.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:28 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Nee je bent dan gewoon slecht in rekenen. Dat an sich heeft helemaal niets te maken met discalculie.
Overigens, discalculiedat is ook maar zoiets wat alleen populair werd nadat dyslectie al te wijdverspreid en te vaak gebruikt was.
Beide zijn ongetwijfeld aandoeningen maar helaas heeft slechts een klein percentage van de mensen die claimen dat ze het hebben ook daadwerkelijk de aandoening.
Het probleem, beste supersof, is dus niet dat mensen slecht zijn in spellen of hoofdrekenen, maar dat ze dat slecht zijn gooien op een of andere verzonnen aandoening bij hunzelf om te kunnen zeggen dat het niet hun schuld is en om te doen alsof ze voor de rest eigenlijk wel heel erg slim zijn. Zoals je zelf zegt, iedereen heeft zwakke punten, en bij jou is dat dus rekenen. Niets om je over te schamen maar je hoeft niet meteen te pretenderen dat je discalculie hebt.
Dit dus. Dyslexie heeft niks met d/t fouten te maken, maar met het slecht onderscheid kunnen maken tussen letters, moeilijk woorden en zinnen kunnen vormen (zowel lezend als schrijvend).Helaas wordt luiheid tegenwoordig door velen al gezien als dyslexie.quote:Op woensdag 14 november 2012 17:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook, inclusief testen en een officiële verklaring. Maar mij zie je dat soort fouten ook niet maken, toch?
Zodra er logica zit in de taal, zie je mij die fouten niet of nauwelijks maken. Zoiets als werkwoorden vervoegen, dat moet elk persoon kunnen. Ook iemand met dyslexie.
Dat heeft gewoon met luiheid te maken. Ik betrap regelmatig mensen op het maken van dit soort fouten en dan moet ik als dyslectici ze erop wijzen dat het fout is om vervolgens te horen dat het door hun zelf gelabelde dyslexie komt. Ik hoop elke keer weer dat die mensen zich op dat moment ontzettend stom voelen en het dan wel gaan leren.quote:Op woensdag 14 november 2012 17:43 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik bak er anders nog steeds niks van![]()
bovendien kan zeker 50% van de Nederlanders nog geen eens fatsoenlijk werkwoorden vervoegen, en die zijn echt niet allemaal dyslectisch
ook d/t fouten vallen daaronder, veel dyslectici hebben moeite met het herkennen en gebruiken van verschillende werkwoordsvormen.quote:Op woensdag 14 november 2012 17:45 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Dit dus. Dyslexie heeft niks met d/t fouten te maken, maar met het slecht onderscheid kunnen maken tussen letters, moeilijk woorden en zinnen kunnen vormen (zowel lezend als schrijvend).Helaas wordt luiheid tegenwoordig door velen al gezien als dyslexie.
ik vind het eerder gewoon grappig, ik kan nog steeds geen werkwoorden vervoegen maar wel moeilijke wiskundige vraagstukken oplossen, en wat ik er ook aan doe, ik blijf er niks van bakkenquote:Op woensdag 14 november 2012 17:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat heeft gewoon met luiheid te maken. Ik betrap regelmatig mensen op het maken van dit soort fouten en dan moet ik als dyslectici ze erop wijzen dat het fout is om vervolgens te horen dat het door hun zelf gelabelde dyslexie komt. Ik hoop elke keer weer dat die mensen zich op dat moment ontzettend stom voelen en het dan wel gaan leren.
Nee, de dyslectici die daar moeite mee hebben, willen het blijkbaar niet leren en schuiven het af op hun beperking. Het is simpel regeltjes toepassen die het ontzettend duidelijk en makkelijk maken.quote:Op woensdag 14 november 2012 17:53 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ook d/t fouten vallen daaronder, veel dyslectici hebben moeite met het herkennen en gebruiken van verschillende werkwoordsvormen.
toch blijf ik steeds fout doen, hoe vaak ik er al na gekeken hebquote:Op woensdag 14 november 2012 17:58 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nee, de dyslectici die daar moeite mee hebben, willen het blijkbaar niet leren en schuiven het af op hun beperking. Het is simpel regeltjes toepassen die het ontzettend duidelijk en makkelijk maken.
Als jij begrijpt dat 1 + 1 = 2, moet je ook kunnen begrijpen dat het ik word is en niet ik wordt. Maar blijkbaar ben je te lui om de regels te leren begrijpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |