abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119193876
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:53 schreef LadyBlack het volgende:
Wie kijken er anders allemaal mee dan? :?

:W trouwens, ik ben terug uit Canada en onderweg naar huis O+
Morgenmiddag de 20-weken echo!!
Oh, sommigen nemen de ouders mee, en schoonouders en broers en zussen en gaan dan broodjes shoarma eten enzo..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119193904
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

We lichten ook nog niemand in dat wij stiekem al gaan kijken. 18 dec. zou ik pas een nieuwe echo hebben (20 wkn) en dan gaan onze moeders mee. Nu gaan we maandag alvast kijken en houden we het eventjes geheim. Dag of wat later zullen we het wel vertellen, dan niet de 18e pas. Maar we willen deze echo toch graag even met z'n tweeën. :) We denken een jongen, zou verrast zijn bij een meisje. Maar wat hebben we er zin in!
De 20 weken echo is wel een medische echo... Je kan ook nieuws krijgen op dat moment waar je de oma's helemaal niet bij wilt hebben...

Dat zou ik toch nog eens overdenken.
pi_119193916
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Oh da's wel leuk, de oma's mee!

Hier mag dat helemaal niet omdat het een medische echo is.
Hier ook niet, ook de kinderen niet mee...
  woensdag 14 november 2012 @ 11:00:49 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119193946
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh, sommigen nemen de ouders mee, en schoonouders en broers en zussen en gaan dan broodjes shoarma eten enzo..
_O-
pi_119194002
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:17 schreef Estrys het volgende:

[..]

Heeft niet gewerkt denk ik of wel? Of heeft ie last van zijn korte kortetermijngeheugen?
die is braaf aan het hoofdeinde blijven staan. Dus die heeft niks van de ravage down under gezien ;)
pi_119194049
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De 20 weken echo is wel een medische echo... Je kan ook nieuws krijgen op dat moment waar je de oma's helemaal niet bij wilt hebben...

Bij ons staat er nadrukkelijk bij dat het NIET de bedoeling is dat er meer mensen meekomen met de 20 weken echo.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119194053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken om met een heel gevolg naar de seo te gaan eerlijk gezegd. En inderdaad wat Tico zegt.
pi_119194075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:04 schreef Estrys het volgende:

[..]

Bij ons staat er nadrukkelijk bij dat het NIET de bedoeling is dat er meer mensen meekomen met de 20 weken echo.
Hier ook, en ook dat je eventuele kinderen beter thuis kunt laten.
pi_119194189
quote:
17s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook, en ook dat je eventuele kinderen beter thuis kunt laten.
Hier staan die bij dat rijtje van niet meebrengen. Kinderen hebben ze bij ons ook liever niet bij de groei echo's erbij.

Ik vond het juist zo knus om met zijn tweetjes die 3d echo te doen. De ouders mochten de DVD kijken. En Seb heeft 2 seconde naar die DVD gekeken maar die snapt dat nog niet.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119194339
Gefeliciteerd cathmar! Geniet van je dametjes
  woensdag 14 november 2012 @ 11:14:48 #111
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119194356
Pfoeh, had er ook niet aan moeten denken tbh. Beide keren was ik behoorlijk zenuwachtig, ik vond de 20-wekenecho's echt loeispannend! Precies wat Tico zegt, ze kijken heel veel dingen na die een enorme impact kunnen hebben als het niet goed is.
3!
pi_119194389
Hier ook het advies om geen anderen/kinderen mee te brengen naar de seo. Het is geen pretecho he, het heeft echt een doel. Ik zou niet graag twee oma's erbij hebben mochten we slecht nieuws krijgen dan.
pi_119194450
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Oh da's wel leuk, de oma's mee!

Hier mag dat helemaal niet omdat het een medische echo is.
Ik heb toen uiteindelijke een pretecho ingepland waar de toekomstige oma's & overgrootmoeder mee naartoe gingen. Sfeer is wat meer ongedwongen, er wordt meer de tijd genomen, etc. Ziekenhuis blijft toch een ziekenhuis. Mijn ervaring is dat ze daar ook heel lief zijn, maar ze hebben nou eenmaal minder tijd en -nogmaals- het blijft een ziekenhuis.

De oma's en overgrootmoeder vonden het overigens wel heel speciaal om erbij aanwezig te zijn :Y
pi_119194472
Het verhaal van Tan staat me nog wel bij, die gewoon hoorde bij de 20 weken echo dat het kindje waarschijnlijk niet zou overleven...
  woensdag 14 november 2012 @ 11:23:20 #115
95408 Incantrix
pi_119194602
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:18 schreef Ticootje het volgende:
Het verhaal van Tan staat me nog wel bij, die gewoon hoorde bij de 20 weken echo dat het kindje waarschijnlijk niet zou overleven...
Dat moment, dat die echoscopiste tegen je zegt "ik zeg het maar gewoon.. Maar dit is écht niet goed." Hoe je dan door de grond zakt..
3!
  woensdag 14 november 2012 @ 11:25:15 #116
95408 Incantrix
pi_119194660
Ik ga maar even wat anders doen. ;(
3!
pi_119194665
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef Incantrix het volgende:
:*
pi_119194667
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:23 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat moment, dat die echoscopiste tegen je zegt "ik zeg het maar gewoon.. Maar dit is écht niet goed." Hoe je dan door de grond zakt..
Het kan gewoon.... Een pretecho vooraf is geen garantie dat alles op de 20 weken echo wel goed is. Als ze echt iets zien bij de pretecho dan zullen ze je doorsturen, maar ze gaan niet specifiek opzoek naar afwijkingen, en dat doen ze bij de 20 weken echo wel.
pi_119194689
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef Incantrix het volgende:

sorry...
pi_119194694
seo was hier ook echt zoeken, meten en uitleg geven en als blijkt dat alles goed is nog even de leuke plaatjes maken.
pi_119194788
quote:
17s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef Kyara het volgende:
seo was hier ook echt zoeken, meten en uitleg geven en als blijkt dat alles goed is nog even de leuke plaatjes maken.
Ja zoeken, meten, uitleggen... Van bovenaf, van de zijkant, door de midden... Of ik even wilde springen, want baby lag net niet goed voor een andere meting...

Ondertussen ook wel gewoon gelachen, want het was wel vrij snel duidelijk dat er niets mis was met de kleine.
pi_119194972
Ik had mn moeder wel mee naar de 20 weken echo, ik had het ook heel fijn gevonden als ze erbij was terwijl het niet goed was geweest, maar ik wist heel goed dat het een medische echo was en het ook echt mis kon zijn.. En hier was ook het grootste deel van de tijd meten etc, de leuke plaatjes waren even snel aan het einde.

:* inca!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119194974
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja zoeken, meten, uitleggen... Van bovenaf, van de zijkant, door de midden... Of ik even wilde springen, want baby lag net niet goed voor een andere meting...

Ondertussen ook wel gewoon gelachen, want het was wel vrij snel duidelijk dat er niets mis was met de kleine.
dat laatste hier ook inderdaad. Al blijft het dan nog steeds spannend want als je er 1 hebt gehad moet de volgende nog.
pi_119195117
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sowieso wij en onderzoeken bij verloskundige is gewoon lachen :')
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119195287
Hier ook verder niemand mee naar de SEO,de dvd is later wel bekeken door de trotse zussen en opa's en oma's.Mini zag de baby op tv en riep: hee, babyboerke! Die was al wel eens mee geweest naar de vk.

Vanochtend moest ik naar de gyn, dezelfde die ik ook had gehad met de jongste. Vijf weken terug kwam ik in het ziekenhuis met dat darmgedoe hem tegen en hij stond er op dat ik een afspraak met hem maakte, vond het zelfs vreemd dat ik bij de verloskundige liep omdat ik de vorige zwangerschap ook bij hem liep. Dus ik braaf er heen, vraagt ie me hoe het met mijn Chlomidkuur gaat. Uuh, dat is niet helemaal meer nodig want ik zit hier 22 weken zwanger te wezen. Dat wist ie niet?! (Nee, ik loop altijd met zo'n pens rond). Wat een vent ook......
Daarna nog even controle gehad, alles was goed, hij vond het zo leuk dat we nu een ventje kregen na twee meiden en wilde graag mijn keizersnede doen. Over een week of 16........Whaaaah dacht ik, dat kan helemaal niet, dan al een baby, we moeten nog de kamers verbouwen, trouwen en ik heb nog niks voor hem!
pi_119195783
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:44 schreef milka82 het volgende:
Hier ook verder niemand mee naar de SEO,de dvd is later wel bekeken door de trotse zussen en opa's en oma's.Mini zag de baby op tv en riep: hee, babyboerke! Die was al wel eens mee geweest naar de vk.

Vanochtend moest ik naar de gyn, dezelfde die ik ook had gehad met de jongste. Vijf weken terug kwam ik in het ziekenhuis met dat darmgedoe hem tegen en hij stond er op dat ik een afspraak met hem maakte, vond het zelfs vreemd dat ik bij de verloskundige liep omdat ik de vorige zwangerschap ook bij hem liep. Dus ik braaf er heen, vraagt ie me hoe het met mijn Chlomidkuur gaat. Uuh, dat is niet helemaal meer nodig want ik zit hier 22 weken zwanger te wezen. Dat wist ie niet?! (Nee, ik loop altijd met zo'n pens rond). Wat een vent ook......
Daarna nog even controle gehad, alles was goed, hij vond het zo leuk dat we nu een ventje kregen na twee meiden en wilde graag mijn keizersnede doen. Over een week of 16........Whaaaah dacht ik, dat kan helemaal niet, dan al een baby, we moeten nog de kamers verbouwen, trouwen en ik heb nog niks voor hem!
Moet je een keizersnede omdat je dat al eerder hebt gehad?
pi_119195998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Moet je een keizersnede omdat je dat al eerder hebt gehad?
:Y , zwei!
pi_119196078
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:03 schreef milka82 het volgende:

[..]

:Y , zwei!
Dan snap ik zn verbazing ja :D
pi_119196611
Venco, wat leuk dat je morgen de geslachtsbepaling heb. Ik dacht zelf ook de hele tijd dat ik een jongen kreeg. Maar het blijkt dus een meisje (twee keer bevestigd nu)

Bellelena, *O* voor je 19 weken

LadyBlack, spannend morgen de echo. En hoe is je vakantie geweest?

Bij mijn 20 weken echo waren mijn zus en mijn moeder. Ik vond het erg fijn dat ze er allebei bij waren. Wilde ik heel graag. Al was ik bloednerveus voor deze echo hoor. Maar ik had hun ook bij slecht nieuws erbij willen hebben. Maar gelukkig bleek alles helemaal in orde

Inca, :*
pi_119196839
Jemig, ik word gewoon nu al nerveus voor die 20-weken echo door jullie! :D :')

Ik mag nog struisvogelen tot ergens rond 10 januari.

pi_119197218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan snap ik zn verbazing ja :D
Om het feit dat ik me nog een keer liet bezwangeren ( hij begon wel meteen erover dat een sterilisatie tijdens een keizersnede mogelijk was :') Dat is heel mooi, die optie wil ik) of dat ik gewoon bij een verloskundige loop? Want dat kan gewoon tot de 36 e week, daarna naar de gyn.
  woensdag 14 november 2012 @ 12:43:25 #132
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119197288
Hier staat in de folder dat er geen kids mee naar binnen mogen tijdens medische echo's. Wel mag er een oppas met je kind in de wachtkamer zitten.

Milka, volgens mij wordt een sterilisatie tijdens een ks niet vergoed door je zorgverzekeraar.

Hooi, bedoel je niet 10 december? 10 januari ben ik 34 weken en dan ben jij de 20 weken al lang voorbij.

Cathmar, je kleine duo is gekomen! Van harte gefeliciteerd! Mooie gewichten hebben ze ook! *O* *O*
pi_119197305
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:40 schreef milka82 het volgende:

[..]

Om het feit dat ik me nog een keer liet bezwangeren ( hij begon wel meteen erover dat een sterilisatie tijdens een keizersnede mogelijk was :') Dat is heel mooi, die optie wil ik) of dat ik gewoon bij een verloskundige loop? Want dat kan gewoon tot de 36 e week, daarna naar de gyn.
Oh dat van de verloskundige... ik dacht namelijk dat als je al meerdere keizersnedes hebt gehad je een kans had dat de placenta zich op het litteken nestelt en dat is niet doorbloed enzo, en dus moet je gewoon sowieso onder controle... Joh ik heb er ballen verstand van.

Oh en dat steriliseren!!! Kijk even goed naar je verzekering of dat wordt vergoed, een rekening van 1100 eu achteraf is niet grappig.
pi_119197369
Ik heb net gekeken, op advies van de gyn want die begon er ook al over dat een rekening achteraf niet tof is, en het wordt volledig vergoed, godzijdank.
pi_119197407
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:45 schreef milka82 het volgende:
Ik heb net gekeken, op advies van de gyn want die begon er ook al over dat een rekening achteraf niet tof is, en het wordt volledig vergoed, godzijdank.
Welke verzekering?? O-)
pi_119197482
De Friesland AV gezin
pi_119197565
Hier is de 20 weken echo al weer 10 weken terug, maar ook bij ons het advies sta er goed bij stil dat het geen pret echo is. We zijn gewoon met ons 2en gegaan en ondanks dat heel snel bleek dat alles wel goed was, was het zeker spannend. Met zijn 2en maakte het ergens ook heel intiem, verlos nam toen echt alle tijd voor ons legde veel uit en werd ook zeker 'n grapje gemaakt. Zou het achteraf echt niet anders gewild hebben. Enkel als manlief niet had meegekund had ik mijn (schoon)moeder meegenomen voor als het toch mis is om er niet alleen te hoeven te zijn.

Hier vandaag de 30 weken controle / echo gehad. Had weer de lieve vlos van vorige keer O+ . De kleine loopt volgens de metingen "ietsjes" achter op het gemiddelde. Maar absoluut niets om me zorgen om te maken. Helemaal als ik zelf gewoon besef dat gemiddelde door extremen komen vind ik het ergens zelfs fijn. Door mijn eigen gewicht val ik zeker in de risico groep zwangerschapsdiabetis en werd er bij afspraak 1 al gezegd we doen mede daarom extra groei echo's. Je leest dan natuurlijk ook direct over te "dikke" babytjes enzo. Mag zelf wel zeggen dat ik kwa eetgewoonten en gewicht aankomen het de afgelopen maanden heel netjes heb gedaan, en ben ook gewoon echt blij dat de kleine geen last ondervind van mijn eigen oude foute eet gewoonte.
Mijn bloedsuikers, zowel nuchter als niet nuchter, HB, bloeddruk en andere zaken waren helemaal volgens het boekje. Ik voel me persoonlijk ook voor de afspraak echt beter als 2 weken geleden. Helemaal happy dus vandaag *; .

Oow en mochten we nog twijfelen omdat de 20 weken echo de enige echo was met geslachts bepaling, weer heel duidelijk kunnen zien dat het echt nog steeds een meisje is :)
  woensdag 14 november 2012 @ 12:56:59 #138
95408 Incantrix
pi_119197675
quote:
17s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

O+

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

sorry...
O+

Geeft niet hoor, het zijn de dingen die erbij horen.. Maar ik ben nu al 1 grote brok jankende hormonen en vrijdag over een week is het een jaar geleden dat we te horen kregen dat het niet goed was. Die zaterdag is Stef jarig en is de vlokkentest alweer een jaar geleden. En dan komt 13 december nog.. Ik hoop zo dat deze baby die dag binnen blijft!

En nouja, ik vind het ook belangrijk dat mensen goed voorgelicht worden :*
3!
pi_119197701
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:49 schreef milka82 het volgende:
De Friesland AV gezin
Ik zie dit:

Inhoud zorg
De vrouwelijke verzekerde heeft vanaf de leeftijd van 21 jaar recht op vergoe- ding van de volgende anticonceptiva:
- orale anticonceptiva (de pil);
- de prikpil;
- het spiraaltje;
- het pessarium occlusivum;
- het implanteerbare hormoonstaafje; - hormonale pleisters;
- de vaginale ring;
- de morning-after pil.
pi_119197742
Incantrix :*
Wil je wel iets heel liefs zeggen maar dit soort momenten blijven waarschijnlijk altijd lastig. We moeten het topic op 13 december maar gewoon op slot gooien, want dan mag/kan er helemaal niemand bevallen!
pi_119197774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zie dit:

Inhoud zorg
De vrouwelijke verzekerde heeft vanaf de leeftijd van 21 jaar recht op vergoe- ding van de volgende anticonceptiva:
- orale anticonceptiva (de pil);
- de prikpil;
- het spiraaltje;
- het pessarium occlusivum;
- het implanteerbare hormoonstaafje; - hormonale pleisters;
- de vaginale ring;
- de morning-after pil.
Ik keek bij sterilisatie...
  woensdag 14 november 2012 @ 13:00:26 #142
95408 Incantrix
pi_119197778
Omentielvo :*

Belle, 19 weken al!! *O*

Papillon, wat fijn dat het zo goed gaat! *O* krijg je nog meer echo's?
3!
pi_119197818
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:00 schreef milka82 het volgende:

[..]

Ik keek bij sterilisatie...
Ik zie de AV gezin ook niet op de site voor 2013... Alleen dat het bij de AV van 35 eu per maand vergoed wordt...

Laat maar...
pi_119197865
Trix :*

Net de box mobile opgehaald bij mjn schoonzusje. Is dr een op batterijen, lijkt me best makkelijk.
*poef* nu is het weg
  woensdag 14 november 2012 @ 13:03:56 #145
95408 Incantrix
pi_119197884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:59 schreef papillion het volgende:
Incantrix :*
Wil je wel iets heel liefs zeggen maar dit soort momenten blijven waarschijnlijk altijd lastig. We moeten het topic op 13 december maar gewoon op slot gooien, want dan mag/kan er helemaal niemand bevallen!
Dankjewel O+ :* en als er andere mensen bevallen vind ik dat wel mooi ofzo, maar ik hoop wel heel erg dat ons meisje een eigen datum mag krijgen. Ik vind het al erg genoeg dat ik zaterdagochtend als ik mijn zoon feliciteer in mijn achterhoofd waarschijnlijk niet denk "hij is zo groot!" oid maar "vorig jaar kon ik jou nu niet feliciteren, want jij sliep bij opa en oma omdat wij naar Leiden moesten" ofzo.

Maargoed, het komt wel goed, het is alleen een confronterende tijd.
3!
  woensdag 14 november 2012 @ 13:04:43 #146
95408 Incantrix
pi_119197906
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zie de AV gezin ook niet op de site voor 2013... Alleen dat het bij de AV van 35 eu per maand vergoed wordt...

Laat maar...
Wij hebben Delta Lloyd compleet en daar zit het ook in als het goed is.
3!
  woensdag 14 november 2012 @ 13:05:37 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119197935
Let op dat er verzekeringen zijn waarbij de sterilisatie als een aparte operatie gedaan moet worden en niet gelijk tijdens de KS mag.
Had simmu niet daarom nog een rekening achteraf?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119197961
Ik bel wel even dan, just to be sure!

:* voor Trix
pi_119197980
Ik heb eerlijk gezegd helemaal niet meer gevraagd of ik nog meer echo's krijg, en is me ook niet verteld. Heel stom maar ik kan me er ook niet druk om maken over 10 weken dan is de kleine er al bijna, zo niet helemaal.

Al staat het me ergens bij dat ze op het einde nog wel eens willen controleren hoe de ligging exact is en waar de placenta ligt, of als de groei echt gaat afwijken. Maar zoals de hele tijd al ligt de placenta mooi achter, de kleine ligt momenteel mooi met het hoofd naar beneden en kan zo als het moet zakken, en de groei is wat dat betreft niet afwijkend.

We hadden ook nog het kraamhotel mogen zien. Dacht dat ik die niet te zien zou krijgen omdat de info avond daarover al helemaal vol zat en ik de volgende eind december beetje laat vond omdat ik de keuze dan wss toch al gemaakt zou hebben. Maar ze boden heel enthousiast aan om het toch te laten zien. Al is het maar omdat ze wel indekken dat als je thuis bevalt maar er zijn 2 bevallingen op vrijwel het zelfde moment dat ze je beiden naar het kraam hotel laten komen voor betere zorg.

Heb niet spontaan de behoefte gekregen om in het kraamhotel te bevallen, blijf liever lekker thuis. Maar het stond me zeker niet tegen. Je hebt iig een eigen douche en iig een schone/nette kamer.
pi_119197991
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:05 schreef laziness het volgende:
Let op dat er verzekeringen zijn waarbij de sterilisatie als een aparte operatie gedaan moet worden en niet gelijk tijdens de KS mag.
Had simmu niet daarom nog een rekening achteraf?
Dat zou ik echt naadje vinden, je ligt dan toch al open en op de o.k. Geldbesparing eerder toch?
Ik bel nu!
pi_119198005
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:03 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dankjewel O+ :* en als er andere mensen bevallen vind ik dat wel mooi ofzo, maar ik hoop wel heel erg dat ons meisje een eigen datum mag krijgen. Ik vind het al erg genoeg dat ik zaterdagochtend als ik mijn zoon feliciteer in mijn achterhoofd waarschijnlijk niet denk "hij is zo groot!" oid maar "vorig jaar kon ik jou nu niet feliciteren, want jij sliep bij opa en oma omdat wij naar Leiden moesten" ofzo.

Maargoed, het komt wel goed, het is alleen een confronterende tijd.
Dat is toch compleet begrijpelijk. Ik krijg al een brok in mijn keel als ik dit lees. Hoop echt van harte dat het je bespaard blijft!
pi_119198008
Oh, ook nog even hier, V&D online heeft momenteel 20% korting op baby- en kinderkleertjes. Vind dat ze er echt heel leuke spulletjes bij hebben :)
pi_119198022
*komt ook om het hoekje kijken
*O* Coco en Cathmar nog gefeliciteerd!! *O* *O*

Ik kom nog even officieel afscheid nemen oO<;
Na twee dagen gel om de bbm te laten verstrijken hebben ze mij maar bruut aan de weeënopwekkers gehangen, 2,5 uur later zat ik op de 10 cm. Bij het persen was de koek op, dus vacuümpomp en bijzonder flinke knip (gezien de plek waar de knip eindigt had het gerust een totaalruptuurtje kunnen worden) maar toen was mini er dan ook echt O+ Het was wat moeilijk op gang komen maar nu we thuis zijn gaat het een stuk beter O+
pi_119198079
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:04 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Wij hebben Delta Lloyd compleet en daar zit het ook in als het goed is.
Ja, ik kijk ook nu bij delta loyd, daar zit het al in de goedkoopste... Daar zit ook de eigen bijdrage kraamzorg en ziekenhuis gewoon gedekt...
pi_119198098
*zwaait naar _Ophelia_*
Heftig hoor, maar super fijn dat het thuis nu een stuk beter gaat. Geniet lekker van je gezinnetje!

@Coco, wat doe je? Ik moet helemaal geen spulletjes meer willen kopen.
pi_119198187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:08 schreef _Ophelia_ het volgende:

Na twee dagen gel om de bbm te laten verstrijken hebben ze mij maar bruut aan de weeënopwekkers gehangen, 2,5 uur later zat ik op de 10 cm. Bij het persen was de koek op, dus vacuümpomp en bijzonder flinke knip (gezien de plek waar de knip eindigt had het gerust een totaalruptuurtje kunnen worden) maar toen was mini er dan ook echt O+ Het was wat moeilijk op gang komen maar nu we thuis zijn gaat het een stuk beter O+
Fijn om weer wat van je te horen! Hopelijk herstel je snel en kun je goed van je meisje genieten. :*
  woensdag 14 november 2012 @ 13:13:41 #157
95408 Incantrix
pi_119198190
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:08 schreef papillion het volgende:

[..]

Dat is toch compleet begrijpelijk. Ik krijg al een brok in mijn keel als ik dit lees. Hoop echt van harte dat het je bespaard blijft!
Dankjewel :* we zullen zien, haha!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, ik kijk ook nu bij delta loyd, daar zit het al in de goedkoopste... Daar zit ook de eigen bijdrage kraamzorg en ziekenhuis gewoon gedekt...
Ik zat ook net te kijken dat je al met een veel minder uitgebreid pakket veel vergoed krijgt. Wij hebben de compleet omdat dat de 'laagste' polis is waarbij fysio 100% vergoed wordt, maar als je niet zo'n gammel lijf hebt als het onze kun je met een lagere dekking prima verzekerd zijn daar :Y
3!
  woensdag 14 november 2012 @ 13:14:52 #158
95408 Incantrix
pi_119198236
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:08 schreef _Ophelia_ het volgende:

Jenig, wat heftig! Ik wens je een heel vlot herstel en heel veel geluk met de mini O+ *O*
3!
pi_119198324
Ik hang nu aan de telefoon, nu wil ik het weten ook. ben er iig al achter dat AV gezin volgend jaar AV optimaal heet en dat sterilisaties vergoed worden. Nu zoeken ze uit of dat ook geldt voor tijdens een keizersnede.

Heel veel geluk Ophelia
pi_119198329
Oja verzekering, eens gaan kijken wat onze verzekeraar bied. Weet niet goed of ik wel naar een andere verzekering over durf, ook omdat kraamzorg nu al geregeld is en bevallen in 2012 zeker nog kan gebeuren.

Wel of niet aanvullend aanzetten moeten we iig herzien. Op basis van de vergoedingen/kosten van dit jaar het wel al uitgerekend en daar was de conclusie dat het eigenlijk niet nodig is. Pas als we van alles wat we eventueel gebruik willen maken ook echt gebruik maken dan worden de kosten van verzekeren goedkoper dan het zelf betalen. Maar wie weet is er nu toch iets veranderd waardoor het wel interessant wordt.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:19:00 #161
244125 laziness
pi_119198380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zowel ik als Mignonne zijn met die Start verzekering van Delta Lloyd bevallen en kwamen er goed mee uit :Y
pi_119198412
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:19 schreef laziness het volgende:

[..]

Zowel ik als Mignonne zijn met die Start verzekering van Delta Lloyd bevallen en kwamen er goed mee uit :Y
Ja waarschijnlijk gaat het ook die verzekering worden.

Alleen er staat uiterlijk aanvragen kraamzorg bij 4 maanden, en op moment van overstappen, heb ik nog 2 weken tot mn datum.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:21:04 #163
244125 laziness
pi_119198451
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:17 schreef papillion het volgende:
Oja verzekering, eens gaan kijken wat onze verzekeraar bied. Weet niet goed of ik wel naar een andere verzekering over durf, ook omdat kraamzorg nu al geregeld is en bevallen in 2012 zeker nog kan gebeuren.

Wel of niet aanvullend aanzetten moeten we iig herzien. Op basis van de vergoedingen/kosten van dit jaar het wel al uitgerekend en daar was de conclusie dat het eigenlijk niet nodig is. Pas als we van alles wat we eventueel gebruik willen maken ook echt gebruik maken dan worden de kosten van verzekeren goedkoper dan het zelf betalen. Maar wie weet is er nu toch iets veranderd waardoor het wel interessant wordt.
Ik zou toch wel iets aanzetten als je gaat bevallen.
De eventuele ziekhuiskosten, eigen bijdrage kraamzorg. Je weet niet hoe je uit de bevalling komt en of je daar nog extra kosten op zal maken.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:22:02 #164
244125 laziness
pi_119198479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja waarschijnlijk gaat het ook die verzekering worden.

Alleen er staat uiterlijk aanvragen kraamzorg bij 4 maanden, en op moment van overstappen, heb ik nog 2 weken tot mn datum.
Ik was 8 maanden zwanger toen ik per 1 januari overstapte. Was geen probleem. Wel van tevoren geinformeerd naar het kraambureau.
Bij FBTO had ik vrije keuze en bij Delta Lloyd niet maar het was allemaal zo geregeld.
pi_119198581
Bij delta loyd zou ik rond de 130 eu per maand komen, met tandartsverzekering... Dat is een tientje meer dan ik nu betaal bij ohra, maar met een veel uitgebreidere dekking.
pi_119198657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zou toch wel iets aanzetten als je gaat bevallen.
De eventuele ziekhuiskosten, eigen bijdrage kraamzorg. Je weet niet hoe je uit de bevalling komt en of je daar nog extra kosten op zal maken.
Ik ga het in ieder geval op een rijtje zetten, dan kan ik beter inschatten wat ik kan verwachten. Voor nu is het ergens ook nog vaag om "extra kosten" te verwerken. Denk dat zodra ik 'n mooi lijstje heb ik gewoon nog hier om info kom polsen :).
pi_119198697
Nou ze hadden er hier nog nooit van gehoord? Ik ben de eerste die zoiets doet? Yeah right. Ze gaan het nu binnen het team bespreken en dan hoor ik meer. bedankt Laziness, dat je me er op wees
  woensdag 14 november 2012 @ 13:28:52 #168
244125 laziness
pi_119198700
Dat is ook lastig papillion.
De modules van de FBTO die je aan en uit kan zetten wanneer je het nodig hebt zijn daarom wel een erg fijn bedenksel vind ik zelf.
pi_119198778
Het systeem van FBTO ziet er wel fijn uit. Denk dat ik een klus heb gevonden om me de komende dagen mee te vermaken.
pi_119198862
Toevallig ben ik nu ook zorgverzekeringen aan het vergelijken voor komend jaar. Waarschijnlijk wordt het hier Ohra, daar heb ik al wat verzekeringen lopen, en ik heb een donorcodicil, dat geeft allemaal korting bij Ohra. Dat loont best, alles bij elkaar!

Ik richt me met name op de vergoeding voor alternatieve geneeswijzen. Ik ben jaarlijks 500 a 600,- kwijt aan de chiropractor namelijk. :)

Zit alleen te twijfelen over een tandartsverzekering.
pi_119198964
Ik blijf bij mijn verzekering. Ik betaal veel, maar krijg ook veel. Ik heb de meest uitgebreidde tandartsverzekering, maar heb die met mijn gebit ook echt nodig. Met de kraamzorg krijg ik bijv. nu 20 uur extra als ik dat wil. Is de vorige keer heel handig gebleken. Die 20 uur gebruik ik nu zodat de kraamhulp bij de bevalling in het ziekenhuis kan zijn.
Daarbij betaald mijn werk ook mee aan de verzekering van mij en mijn man (ok, maar 7 euro pp, maar tis toch weer wat)
*poef* nu is het weg
pi_119199031
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:38 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik blijf bij mijn verzekering. Ik betaal veel, maar krijg ook veel. Ik heb de meest uitgebreidde tandartsverzekering, maar heb die met mijn gebit ook echt nodig. Met de kraamzorg krijg ik bijv. nu 20 uur extra als ik dat wil. Is de vorige keer heel handig gebleken. Die 20 uur gebruik ik nu zodat de kraamhulp bij de bevalling in het ziekenhuis kan zijn.
Daarbij betaald mijn werk ook mee aan de verzekering van mij en mijn man (ok, maar 7 euro pp, maar tis toch weer wat)
Als je al een slecht gebit hebt en je nu goed verzekerd bent, moet je zeker blijven zitten.. Dikke kans namelijk dat een andere verzekering je medisch wilt keuren als je een goed uitgebreide tandarts verzekering afsluit en dan kom je dus niet eens door de acceptatie..
  woensdag 14 november 2012 @ 13:40:55 #173
95408 Incantrix
pi_119199048
Milka, huh? Wazig hoor.. Hoop dat je snel meer weet! :*

Nu ik de dekkingen van 2013 nog eens na zit te kijken zie ik dat onze aanvullende verzekering flink is uitgekleed. Geen 100% fysio meer en nog wat van die dingen.. Premieberekening zegt dat als wij 1 stapje terug doen, we 10 euro per maand minder kwijt zijn als gezin, laten we het zo betalen we komend jaar 11 euro meer als nu. Een stapje terug doen betekent 9 fysio-behandelingen minder vergoed krijgen, dus nu slaat de twijfel toe.. Ik heb nu bi, stel dat ik daar flinke nasleep van heb (en misschien ook nog eens bekkenbodemfysio na de bevalling?) is het niet heel handig nú terug te schroeven, maar ik vind meer als 300 euro als gezin wel weer veel. Hmpf. Maar eens even bedenken wat wijsheid is.. Volgens mij is het niet mogelijk per persoon verschillende dekkingen te doen, anders schroefde ik lief alvast terug.
3!
pi_119199095
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:43 schreef pessie het volgende:
Hier staat in de folder dat er geen kids mee naar binnen mogen tijdens medische echo's. Wel mag er een oppas met je kind in de wachtkamer zitten.

Hooi, bedoel je niet 10 december? 10 januari ben ik 34 weken en dan ben jij de 20 weken al lang voorbij.
Nou, ik ben morgen 12 weken en volgens mij duurt het dan toch nog een week of 8 voor ik 20 weken ben, dus dan zitten we toch ergens in januari... Of is de naam misleidend en wordt die echo in een andere week gedaan :?.
pi_119199101
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:40 schreef Incantrix het volgende:

Nu ik de dekkingen van 2013 nog eens na zit te kijken zie ik dat onze aanvullende verzekering flink is uitgekleed. Geen 100% fysio meer en nog wat van die dingen.. Premieberekening zegt dat als wij 1 stapje terug doen, we 10 euro per maand minder kwijt zijn als gezin, laten we het zo betalen we komend jaar 11 euro meer als nu. Een stapje terug doen betekent 9 fysio-behandelingen minder vergoed krijgen, dus nu slaat de twijfel toe.. Ik heb nu bi, stel dat ik daar flinke nasleep van heb (en misschien ook nog eens bekkenbodemfysio na de bevalling?) is het niet heel handig nú terug te schroeven, maar ik vind meer als 300 euro als gezin wel weer veel. Hmpf. Maar eens even bedenken wat wijsheid is.. Volgens mij is het niet mogelijk per persoon verschillende dekkingen te doen, anders schroefde ik lief alvast terug.
Ik was net aan het vergelijken!

Maar delta loyd zit toch wel met een volledige vergoeding? die compleet?

27 behandelingen...

Maar je kunt dan ook nog combineren met chiropractor, die je ook nog voor 500 eu kunt gebruiken.

Toch?
  woensdag 14 november 2012 @ 13:44:54 #176
95408 Incantrix
pi_119199165
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je al een slecht gebit hebt en je nu goed verzekerd bent, moet je zeker blijven zitten.. Dikke kans namelijk dat een andere verzekering je medisch wilt keuren als je een goed uitgebreide tandarts verzekering afsluit en dan kom je dus niet eens door de acceptatie..
Dat is met aanvulldende verzekeringen ook, daarom durf ik al jaren niet over te stappen. Ik heb belachelijk veel fysio gehad de afgelopen jaren. Bekkenbodemfysio na bevalling, scheurtje in enkelband, bi en ischias voor en na zwangerschap Stef, nu weer bi en ischias, zo kan ik nog wel even doorgaan :')
3!
  woensdag 14 november 2012 @ 13:45:14 #177
244125 laziness
pi_119199178
Tenzij je een gezinpolis hebt is de polis toch ieder voor zich en dus ook of je aanvullend verzekerd of niet?
pi_119199216
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:44 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat is met aanvulldende verzekeringen ook, daarom durf ik al jaren niet over te stappen. Ik heb belachelijk veel fysio gehad de afgelopen jaren. Bekkenbodemfysio na bevalling, scheurtje in enkelband, bi en ischias voor en na zwangerschap Stef, nu weer bi en ischias, zo kan ik nog wel even doorgaan :')
Ik ben lichamelijk ook een wrak, dus ik zet wat dat betreft hoog in op die vergoedingen. De kans dat je het gaat gebruiken is gewoon groot natuurlijk.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:46:31 #179
95408 Incantrix
pi_119199228
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik was net aan het vergelijken!

Maar delta loyd zit toch wel met een volledige vergoeding? die compleet?
Ik zit nu in een dekkingsoverzicht van 2013 en daar zit bij het stapje voor de compleet 27x fysio, bij de compleet 36x -O-

Maar dit jaar dus nog wel volledig, ik zat me net af te vragen wanneer dat veranderd is..
3!
  woensdag 14 november 2012 @ 13:48:34 #180
95408 Incantrix
pi_119199310
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:45 schreef laziness het volgende:
Tenzij je een gezinpolis hebt is de polis toch ieder voor zich en dus ook of je aanvullend verzekerd of niet?
Klopt. Wij hebben nu alleen 1 polis met z'n allen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ben lichamelijk ook een wrak, dus ik zet wat dat betreft hoog in op die vergoedingen. De kans dat je het gaat gebruiken is gewoon groot natuurlijk.
Jah, ik denk dat ik het voor nu ook maar even zo laat. Maar per 2014 ga ik echt weer even flink spitten hoor, ik vind het zo veel geld!
3!
pi_119199311
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:42 schreef Hooiwagen het volgende:

[..]

Nou, ik ben morgen 12 weken en volgens mij duurt het dan toch nog een week of 8 voor ik 20 weken ben, dus dan zitten we toch ergens in januari... Of is de naam misleidend en wordt die echo in een andere week gedaan :?.
Volgens mij klopt het wel, ik heb nog 9 weken te gaan tot de 40 weken en dat is 17 januari. Dus ben je nu 12 dan is 10 januari logisch voor 20 weken echo. Die word wel zo goed mogelijk in de 20 weken gepland, ooit weekje eerder ik had hem pas op 21 zelfs, maar heel misleidend is de naam dus niet.
pi_119199327
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:46 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik zit nu in een dekkingsoverzicht van 2013 en daar zit bij het stapje voor de compleet 27x fysio, bij de compleet 36x -O-

Maar dit jaar dus nog wel volledig, ik zat me net af te vragen wanneer dat veranderd is..
Ja de aanvullende verzekeringen worden behoorlijk aangepast... Daarom ben ik behoorlijk aan het vergelijken en aan het zoeken.. Ook voor J... Die moet 11 eu extra betalen voor dezelfde verzekering die hij nu heeft, maar alle vergoedingen worden minder... Dus goed aan het kijken...

Maar die compleet kun je behoorlijk mee uit de voeten? Dan doe je toch fysio en chiropractor... J loopt nu ook bij de chiropractor omdat zn SI gewricht steeds verschuift..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 november 2012 @ 13:50:02 #183
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_119199344
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:40 schreef Incantrix het volgende:

dat is wel mogelijk om als partners verschillende verzekeringen te hebben, let alleen even op dat de kinderen op de hoogste dekking staat.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_119199351
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:48 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Klopt. Wij hebben nu alleen 1 polis met z'n allen :)

[..]

Jah, ik denk dat ik het voor nu ook maar even zo laat. Maar per 2014 ga ik echt weer even flink spitten hoor, ik vind het zo veel geld!
Straks in je verlof? Dagje voor gaan zitten?

Maakt je man ook zoveel gebruik van zorg? Misschien kun je die behoorlijk terugschroeven?
pi_119199370
Chiropractor komt uit een ander potje dan de fysio, dus die twee combineren is slim, ik doe het ook. :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 november 2012 @ 13:53:25 #186
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_119199461
En de gezinspolius kun je vaak ook voor 1 persoon afsluiten, t is aar een naam van t beestje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_119199509
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef L-E het volgende:
Chiropractor komt uit een ander potje dan de fysio, dus die twee combineren is slim, ik doe het ook. :)
Het is geniaal... Ik kom er pas net achter door het vergelijken...

Dus met 27 behandelingen fysio en 500 eu voor de chiropractor moet J prima uitkomen..
  woensdag 14 november 2012 @ 13:55:10 #188
95408 Incantrix
pi_119199525
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja de aanvullende verzekeringen worden behoorlijk aangepast... Daarom ben ik behoorlijk aan het vergelijken en aan het zoeken.. Ook voor J... Die moet 11 eu extra betalen voor dezelfde verzekering die hij nu heeft, maar alle vergoedingen worden minder... Dus goed aan het kijken...

Maar die compleet kun je behoorlijk mee uit de voeten? Dan doe je toch fysio en chiropractor... J loopt nu ook bij de chiropractor omdat zn SI gewricht steeds verschuift..
Nou, idd zeg, ik heb dat nooit bedacht eigenlijk :@ maar ik zie nu ook weer op 2 sites staan dat de compleet in 2012 ook max. 27 fysio-behandelingen vergoed, dus dan is een stapje terug geen stap terug in dat opzicht, zeg maar ;) sowieso kan ik lief wel terugschroeven idd (thnx, Ynske!) want hij gebruikt niet zo veel. Maar als ik nu ook 27 max heb denk ik dat ik er wel mee uitkom, ik zit er nu ook nog niet overheen. Ik ga morgen mijn ex-collega even bellen denk ik, als zij beaamt wat ik nu denk te zien schroef ik 'm terug (met extra dank voor de chiropractir-tip! :))
3!
pi_119199545
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:25 schreef Ticootje het volgende:
Bij delta loyd zou ik rond de 130 eu per maand komen, met tandartsverzekering... Dat is een tientje meer dan ik nu betaal bij ohra, maar met een veel uitgebreidere dekking.
Ik betaal dat ongeveer per jaar :o. Voor een van de meest uitgebreide verzekeringen...
Da's hier gelukkig dus wel allemaal goed geregeld.
Wat dan weer bizar is: als je in een ziekenhuis bevalt, betaalt de verzekering gewoon alles op de rekening, ook luiers, verzorgingsproducten, ...
Beval je thuis (wat hen een pak minder kost), dan kan je niets van die kosten inbrengen 8)7...
  woensdag 14 november 2012 @ 13:58:43 #190
95408 Incantrix
pi_119199634
Chiropractir, valt dat onder alternatieve geneeswijzen? Zie 'm niet staan in het dekkingenoverzicht.
3!
  woensdag 14 november 2012 @ 13:59:58 #191
95408 Incantrix
pi_119199666
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:55 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Ik betaal dat ongeveer per jaar :o. Voor een van de meest uitgebreide verzekeringen...
Da's hier gelukkig dus wel allemaal goed geregeld.
Wat dan weer bizar is: als je in een ziekenhuis bevalt, betaalt de verzekering gewoon alles op de rekening, ook luiers, verzorgingsproducten, ...
Beval je thuis (wat hen een pak minder kost), dan kan je niets van die kosten inbrengen 8)7...
Per jáár?? :o wij betalen dit jaar 293,nogwat met z'n tweeën (kinderen <18 jaar zijn gratis).

En volgens mij is dat laatste hier ook!
3!
pi_119199680
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:58 schreef Incantrix het volgende:
Chiropractir, valt dat onder alternatieve geneeswijzen? Zie 'm niet staan in het dekkingenoverzicht.
Ja, is alternatief.
pi_119199683
Kleding voor babyjongetjes in v&a (maat 50-56). Voor de liefhebber ;)
pi_119199692
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:48 schreef papillion het volgende:

[..]

Volgens mij klopt het wel, ik heb nog 9 weken te gaan tot de 40 weken en dat is 17 januari. Dus ben je nu 12 dan is 10 januari logisch voor 20 weken echo. Die word wel zo goed mogelijk in de 20 weken gepland, ooit weekje eerder ik had hem pas op 21 zelfs, maar heel misleidend is de naam dus niet.
Ja, zie :). Ik struisvogel dus gewoon even lekker voort dit jaar :z.
pi_119199737
27 behandelingen, uitgaande dat een jaar 52 weken heeft, kun je ongeveer elke 2 weken naar de fysio...
pi_119199782
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:02 schreef Ticootje het volgende:
27 behandelingen, uitgaande dat een jaar 52 weken heeft, kun je ongeveer elke 2 weken naar de fysio...
Nou ik hoop niet dat ik zo vaak moet zeg.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:05:24 #197
95408 Incantrix
pi_119199809
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, is alternatief.
Thnx :) goede tips wel hier O+

Nog een extra euvel bedacht: eens in de twee jaar krijgen wij beiden 100 euro vergoed op een nieuwe bril. Lief kan dit jaar nog wel een nieuwe bril kopen (we zitten alweer aan de twee jaar), maar ik kan dit jaar niet meer, omdat je ogen/sterkte door de zwangerschap kunnen wijzigen. Denk dat ik dan toch maar alleen lief terugschroef, komend jaar die 100 euro cashen en eventueel die 9 extra behandelingen fysio en dan het jaar erop zelf ook terug.
3!
pi_119199827
Overigens, de eventuele chiropractor-behandelingen in een jaar die je niet meer vergoed krijgt, kun je opgeven aan de belastingdienst, en daar kun je dan mogelijk een deel van terug krijgen. :)
pi_119199912
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:05 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Thnx :) goede tips wel hier O+

Nog een extra euvel bedacht: eens in de twee jaar krijgen wij beiden 100 euro vergoed op een nieuwe bril. Lief kan dit jaar nog wel een nieuwe bril kopen (we zitten alweer aan de twee jaar), maar ik kan dit jaar niet meer, omdat je ogen/sterkte door de zwangerschap kunnen wijzigen. Denk dat ik dan toch maar alleen lief terugschroef, komend jaar die 100 euro cashen en eventueel die 9 extra behandelingen fysio en dan het jaar erop zelf ook terug.
Voor die 50 eu per jaar.... Daar zou ik me dan toch weinig druk om maken..

J heeft vorig jaar nog een nieuwe bril aangeschaft, die was in totaal iets van 400 eu :') Dus of ik nu 400 eu per 2 jaar betaal of 300... Dat zal me werkelijk aan mn anus oxideren.. Zeker omdat de verzekeringen die brillen wel goed dekken erg duur zijn. Vaak heb je die aanbiedingen dat je dan het montuur gratis krijgt... Dus huppa, 120 eu eraf... Extra korting bij betaalde opticien... uiteindelijk betaal je iets van 200 eu ofzo?
--Bij die compleet aanvulling, 1x per 2 jaar 100 eu... Dus als jij compleet blijft en je je vent terugschroeft, moet hij ff in dec een bril gaan halen... En kan jij dus volgend jaar weer.

Oh en ik geef het uit aan een zonnebril....
pi_119200018
Bedankt voor jullie advies mbt die 20 wkn echo. Helemaal niet bedacht dat die medisch is en alleen man en vrouw mogen komen. Zal er morgen eens naar bellen om te vragen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')