abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119195783
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:44 schreef milka82 het volgende:
Hier ook verder niemand mee naar de SEO,de dvd is later wel bekeken door de trotse zussen en opa's en oma's.Mini zag de baby op tv en riep: hee, babyboerke! Die was al wel eens mee geweest naar de vk.

Vanochtend moest ik naar de gyn, dezelfde die ik ook had gehad met de jongste. Vijf weken terug kwam ik in het ziekenhuis met dat darmgedoe hem tegen en hij stond er op dat ik een afspraak met hem maakte, vond het zelfs vreemd dat ik bij de verloskundige liep omdat ik de vorige zwangerschap ook bij hem liep. Dus ik braaf er heen, vraagt ie me hoe het met mijn Chlomidkuur gaat. Uuh, dat is niet helemaal meer nodig want ik zit hier 22 weken zwanger te wezen. Dat wist ie niet?! (Nee, ik loop altijd met zo'n pens rond). Wat een vent ook......
Daarna nog even controle gehad, alles was goed, hij vond het zo leuk dat we nu een ventje kregen na twee meiden en wilde graag mijn keizersnede doen. Over een week of 16........Whaaaah dacht ik, dat kan helemaal niet, dan al een baby, we moeten nog de kamers verbouwen, trouwen en ik heb nog niks voor hem!
Moet je een keizersnede omdat je dat al eerder hebt gehad?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119195998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Moet je een keizersnede omdat je dat al eerder hebt gehad?
:Y , zwei!
pi_119196078
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:03 schreef milka82 het volgende:

[..]

:Y , zwei!
Dan snap ik zn verbazing ja :D
pi_119196611
Venco, wat leuk dat je morgen de geslachtsbepaling heb. Ik dacht zelf ook de hele tijd dat ik een jongen kreeg. Maar het blijkt dus een meisje (twee keer bevestigd nu)

Bellelena, *O* voor je 19 weken

LadyBlack, spannend morgen de echo. En hoe is je vakantie geweest?

Bij mijn 20 weken echo waren mijn zus en mijn moeder. Ik vond het erg fijn dat ze er allebei bij waren. Wilde ik heel graag. Al was ik bloednerveus voor deze echo hoor. Maar ik had hun ook bij slecht nieuws erbij willen hebben. Maar gelukkig bleek alles helemaal in orde

Inca, :*
pi_119196839
Jemig, ik word gewoon nu al nerveus voor die 20-weken echo door jullie! :D :')

Ik mag nog struisvogelen tot ergens rond 10 januari.

pi_119197218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan snap ik zn verbazing ja :D
Om het feit dat ik me nog een keer liet bezwangeren ( hij begon wel meteen erover dat een sterilisatie tijdens een keizersnede mogelijk was :') Dat is heel mooi, die optie wil ik) of dat ik gewoon bij een verloskundige loop? Want dat kan gewoon tot de 36 e week, daarna naar de gyn.
  woensdag 14 november 2012 @ 12:43:25 #132
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119197288
Hier staat in de folder dat er geen kids mee naar binnen mogen tijdens medische echo's. Wel mag er een oppas met je kind in de wachtkamer zitten.

Milka, volgens mij wordt een sterilisatie tijdens een ks niet vergoed door je zorgverzekeraar.

Hooi, bedoel je niet 10 december? 10 januari ben ik 34 weken en dan ben jij de 20 weken al lang voorbij.

Cathmar, je kleine duo is gekomen! Van harte gefeliciteerd! Mooie gewichten hebben ze ook! *O* *O*
pi_119197305
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:40 schreef milka82 het volgende:

[..]

Om het feit dat ik me nog een keer liet bezwangeren ( hij begon wel meteen erover dat een sterilisatie tijdens een keizersnede mogelijk was :') Dat is heel mooi, die optie wil ik) of dat ik gewoon bij een verloskundige loop? Want dat kan gewoon tot de 36 e week, daarna naar de gyn.
Oh dat van de verloskundige... ik dacht namelijk dat als je al meerdere keizersnedes hebt gehad je een kans had dat de placenta zich op het litteken nestelt en dat is niet doorbloed enzo, en dus moet je gewoon sowieso onder controle... Joh ik heb er ballen verstand van.

Oh en dat steriliseren!!! Kijk even goed naar je verzekering of dat wordt vergoed, een rekening van 1100 eu achteraf is niet grappig.
pi_119197369
Ik heb net gekeken, op advies van de gyn want die begon er ook al over dat een rekening achteraf niet tof is, en het wordt volledig vergoed, godzijdank.
pi_119197407
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:45 schreef milka82 het volgende:
Ik heb net gekeken, op advies van de gyn want die begon er ook al over dat een rekening achteraf niet tof is, en het wordt volledig vergoed, godzijdank.
Welke verzekering?? O-)
pi_119197482
De Friesland AV gezin
pi_119197565
Hier is de 20 weken echo al weer 10 weken terug, maar ook bij ons het advies sta er goed bij stil dat het geen pret echo is. We zijn gewoon met ons 2en gegaan en ondanks dat heel snel bleek dat alles wel goed was, was het zeker spannend. Met zijn 2en maakte het ergens ook heel intiem, verlos nam toen echt alle tijd voor ons legde veel uit en werd ook zeker 'n grapje gemaakt. Zou het achteraf echt niet anders gewild hebben. Enkel als manlief niet had meegekund had ik mijn (schoon)moeder meegenomen voor als het toch mis is om er niet alleen te hoeven te zijn.

Hier vandaag de 30 weken controle / echo gehad. Had weer de lieve vlos van vorige keer O+ . De kleine loopt volgens de metingen "ietsjes" achter op het gemiddelde. Maar absoluut niets om me zorgen om te maken. Helemaal als ik zelf gewoon besef dat gemiddelde door extremen komen vind ik het ergens zelfs fijn. Door mijn eigen gewicht val ik zeker in de risico groep zwangerschapsdiabetis en werd er bij afspraak 1 al gezegd we doen mede daarom extra groei echo's. Je leest dan natuurlijk ook direct over te "dikke" babytjes enzo. Mag zelf wel zeggen dat ik kwa eetgewoonten en gewicht aankomen het de afgelopen maanden heel netjes heb gedaan, en ben ook gewoon echt blij dat de kleine geen last ondervind van mijn eigen oude foute eet gewoonte.
Mijn bloedsuikers, zowel nuchter als niet nuchter, HB, bloeddruk en andere zaken waren helemaal volgens het boekje. Ik voel me persoonlijk ook voor de afspraak echt beter als 2 weken geleden. Helemaal happy dus vandaag *; .

Oow en mochten we nog twijfelen omdat de 20 weken echo de enige echo was met geslachts bepaling, weer heel duidelijk kunnen zien dat het echt nog steeds een meisje is :)
  woensdag 14 november 2012 @ 12:56:59 #138
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119197675
quote:
17s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

:*
O+

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:*

sorry...
O+

Geeft niet hoor, het zijn de dingen die erbij horen.. Maar ik ben nu al 1 grote brok jankende hormonen en vrijdag over een week is het een jaar geleden dat we te horen kregen dat het niet goed was. Die zaterdag is Stef jarig en is de vlokkentest alweer een jaar geleden. En dan komt 13 december nog.. Ik hoop zo dat deze baby die dag binnen blijft!

En nouja, ik vind het ook belangrijk dat mensen goed voorgelicht worden :*
3!
pi_119197701
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:49 schreef milka82 het volgende:
De Friesland AV gezin
Ik zie dit:

Inhoud zorg
De vrouwelijke verzekerde heeft vanaf de leeftijd van 21 jaar recht op vergoe- ding van de volgende anticonceptiva:
- orale anticonceptiva (de pil);
- de prikpil;
- het spiraaltje;
- het pessarium occlusivum;
- het implanteerbare hormoonstaafje; - hormonale pleisters;
- de vaginale ring;
- de morning-after pil.
pi_119197742
Incantrix :*
Wil je wel iets heel liefs zeggen maar dit soort momenten blijven waarschijnlijk altijd lastig. We moeten het topic op 13 december maar gewoon op slot gooien, want dan mag/kan er helemaal niemand bevallen!
pi_119197774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zie dit:

Inhoud zorg
De vrouwelijke verzekerde heeft vanaf de leeftijd van 21 jaar recht op vergoe- ding van de volgende anticonceptiva:
- orale anticonceptiva (de pil);
- de prikpil;
- het spiraaltje;
- het pessarium occlusivum;
- het implanteerbare hormoonstaafje; - hormonale pleisters;
- de vaginale ring;
- de morning-after pil.
Ik keek bij sterilisatie...
  woensdag 14 november 2012 @ 13:00:26 #142
95408 Incantrix
pi_119197778
Omentielvo :*

Belle, 19 weken al!! *O*

Papillon, wat fijn dat het zo goed gaat! *O* krijg je nog meer echo's?
3!
pi_119197818
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:00 schreef milka82 het volgende:

[..]

Ik keek bij sterilisatie...
Ik zie de AV gezin ook niet op de site voor 2013... Alleen dat het bij de AV van 35 eu per maand vergoed wordt...

Laat maar...
pi_119197865
Trix :*

Net de box mobile opgehaald bij mjn schoonzusje. Is dr een op batterijen, lijkt me best makkelijk.
*poef* nu is het weg
  woensdag 14 november 2012 @ 13:03:56 #145
95408 Incantrix
pi_119197884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:59 schreef papillion het volgende:
Incantrix :*
Wil je wel iets heel liefs zeggen maar dit soort momenten blijven waarschijnlijk altijd lastig. We moeten het topic op 13 december maar gewoon op slot gooien, want dan mag/kan er helemaal niemand bevallen!
Dankjewel O+ :* en als er andere mensen bevallen vind ik dat wel mooi ofzo, maar ik hoop wel heel erg dat ons meisje een eigen datum mag krijgen. Ik vind het al erg genoeg dat ik zaterdagochtend als ik mijn zoon feliciteer in mijn achterhoofd waarschijnlijk niet denk "hij is zo groot!" oid maar "vorig jaar kon ik jou nu niet feliciteren, want jij sliep bij opa en oma omdat wij naar Leiden moesten" ofzo.

Maargoed, het komt wel goed, het is alleen een confronterende tijd.
3!
  woensdag 14 november 2012 @ 13:04:43 #146
95408 Incantrix
pi_119197906
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zie de AV gezin ook niet op de site voor 2013... Alleen dat het bij de AV van 35 eu per maand vergoed wordt...

Laat maar...
Wij hebben Delta Lloyd compleet en daar zit het ook in als het goed is.
3!
  woensdag 14 november 2012 @ 13:05:37 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119197935
Let op dat er verzekeringen zijn waarbij de sterilisatie als een aparte operatie gedaan moet worden en niet gelijk tijdens de KS mag.
Had simmu niet daarom nog een rekening achteraf?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119197961
Ik bel wel even dan, just to be sure!

:* voor Trix
pi_119197980
Ik heb eerlijk gezegd helemaal niet meer gevraagd of ik nog meer echo's krijg, en is me ook niet verteld. Heel stom maar ik kan me er ook niet druk om maken over 10 weken dan is de kleine er al bijna, zo niet helemaal.

Al staat het me ergens bij dat ze op het einde nog wel eens willen controleren hoe de ligging exact is en waar de placenta ligt, of als de groei echt gaat afwijken. Maar zoals de hele tijd al ligt de placenta mooi achter, de kleine ligt momenteel mooi met het hoofd naar beneden en kan zo als het moet zakken, en de groei is wat dat betreft niet afwijkend.

We hadden ook nog het kraamhotel mogen zien. Dacht dat ik die niet te zien zou krijgen omdat de info avond daarover al helemaal vol zat en ik de volgende eind december beetje laat vond omdat ik de keuze dan wss toch al gemaakt zou hebben. Maar ze boden heel enthousiast aan om het toch te laten zien. Al is het maar omdat ze wel indekken dat als je thuis bevalt maar er zijn 2 bevallingen op vrijwel het zelfde moment dat ze je beiden naar het kraam hotel laten komen voor betere zorg.

Heb niet spontaan de behoefte gekregen om in het kraamhotel te bevallen, blijf liever lekker thuis. Maar het stond me zeker niet tegen. Je hebt iig een eigen douche en iig een schone/nette kamer.
pi_119197991
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:05 schreef laziness het volgende:
Let op dat er verzekeringen zijn waarbij de sterilisatie als een aparte operatie gedaan moet worden en niet gelijk tijdens de KS mag.
Had simmu niet daarom nog een rekening achteraf?
Dat zou ik echt naadje vinden, je ligt dan toch al open en op de o.k. Geldbesparing eerder toch?
Ik bel nu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')