abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 november 2012 @ 18:03:07 #201
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119607971
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:58 schreef fh101 het volgende:
Ik zat gisteren even een en ander te vergelijken. Kwam bij een verzekering waarbij je geen eigen zorgkeuze had. Dus ik even kijken waar ik allemaal terecht kon, bleek dat de huisartsenpost hier er niet bij stond? Dat kan toch helemaal niet? Je hebt toch gewoon 1 HAP per gebied, en dan kan je niet opeens naar een andere gestuurd worden?
Voor zover ik weet geldt bezoek aan de huisartsenpost onder gewoon huisartsenbezoek, en die zit gewoon in de basisverzekering? Die wordt dus gewoon vergoed, en valt niet onder je eigen risico.

Tenzij, maar dat weet ik niet meer zeker, er nog die 50 euro eigen bijdrage gaat worden gevraagd bij bezoek aan huisartsenpost/EHBO, dat zat in die nu afgekeurde plannen van het kabinet. Ik weet even niet of dit nog doorgaat... wie?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 25 november 2012 @ 18:16:56 #202
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119608433
En dan nog een vraagje:
Ik botste op een verzekeringsmaatschappij die NIET voorkomt in de bekende vergelijkingssites, namelijk Promovendum (https://aanvragen.promove(...)r-de-zorgverzekering).

Het ziet er allemaal zeer aantrekkelijk uit moet ik zeggen, fijne premie ook, bijna twee tientjes lager dan bij het Zilveren Kruis waar ik nu zit.
Heeft er iemand hier ervaring met deze club?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119609541
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En dan nog een vraagje:
Ik botste op een verzekeringsmaatschappij die NIET voorkomt in de bekende vergelijkingssites, namelijk Promovendum (https://aanvragen.promove(...)r-de-zorgverzekering).

Het ziet er allemaal zeer aantrekkelijk uit moet ik zeggen, fijne premie ook, bijna twee tientjes lager dan bij het Zilveren Kruis waar ik nu zit.
Heeft er iemand hier ervaring met deze club?
Damn, zou 2,50 per maand schelen met wat ik net heb afgesloten..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119609934
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En dan nog een vraagje:
Ik botste op een verzekeringsmaatschappij die NIET voorkomt in de bekende vergelijkingssites, namelijk Promovendum (https://aanvragen.promove(...)r-de-zorgverzekering).

Het ziet er allemaal zeer aantrekkelijk uit moet ik zeggen, fijne premie ook, bijna twee tientjes lager dan bij het Zilveren Kruis waar ik nu zit.
Heeft er iemand hier ervaring met deze club?
Promovendum / National Academic / Besured zijn één en dezelfde aanbieder die hun verzekeringen aanbieden in de vorm van een collectief. Zo richt Besured zich op studenten en young professionals en Promovendum op academici, midden- en hoger opgeleid personeel o.i.d. Dit is tevens de reden waarom ze niet voorkomen op de bekende vergelijkingssites. Volgens mij zijn het naturapolissen (Besured is eigenlijk een combinatiepolis). In 2012 waren ze nog aangesloten bij Avéro Achmea als risicodrager, maar ze stappen aankomend jaar over naar VGZ.

Heb het afgelopen jaar bij Besured gezeten met aanvullend + tand. Geen klachten.
  zondag 25 november 2012 @ 18:52:04 #205
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119610075
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:49 schreef Mallet het volgende:

[..]

Promovendum / National Academic / Besured zijn één en dezelfde aanbieder die hun verzekeringen aanbieden in de vorm van een collectief. Zo richt Besured zich op studenten en young professionals en Promovendum op academici, midden- en hoger opgeleid personeel o.i.d. Dit is tevens de reden waarom ze niet voorkomen op de bekende vergelijkingssites. Volgens mij zijn het naturapolissen (Besured iig). In 2012 waren ze nog aangesloten bij Avéro Achmea als risicodrager, maar ze stappen aankomend jaar over naar VGZ.

Heb het afgelopen jaar bij Besured gezeten met aanvullend + tand. Geen klachten.
Dank je. Ja die van Promovendum is ook een naturapolis. Ze zitten volgend jaar inderdaad bij VGZ.
Nou tenzij ik de komende weken nog iets beters vind dan moet dit 'm maar worden.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119610126
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dank je. Ja die van Promovendum is ook een naturapolis. Ze zitten volgend jaar inderdaad bij VGZ.
Nou tenzij ik de komende weken nog iets beters vind dan moet dit 'm maar worden.
Ik heb er ook sterk over getwijfeld om over te stappen naar Promovendum, maar het lokkertje van de 75,- terug in maart 2013 van Zilveren Kruis heeft me over de streep getrokken :P.
  zondag 25 november 2012 @ 18:54:37 #207
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119610187
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:53 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik heb er ook sterk over getwijfeld om over te stappen naar Promovendum, maar het lokkertje van de 75,- terug in maart 2013 van Zilveren Kruis heeft me over de streep getrokken :P.
Daar ga ik dus net weg. :P
Nou, misschien in 2014 maar weer stuivertje wisselen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119610229
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Voor zover ik weet geldt bezoek aan de huisartsenpost onder gewoon huisartsenbezoek, en die zit gewoon in de basisverzekering? Die wordt dus gewoon vergoed, en valt niet onder je eigen risico.

Tenzij, maar dat weet ik niet meer zeker, er nog die 50 euro eigen bijdrage gaat worden gevraagd bij bezoek aan huisartsenpost/EHBO, dat zat in die nu afgekeurde plannen van het kabinet. Ik weet even niet of dit nog doorgaat... wie?
Ja, ik vond het dus ook al zo gek. Waren nog wat meer dingen op die site waardoor die verzekering sowieso afviel. Zo was de dichtstbijzijnde HAP volgens de zoekmachine op de site in Eindhoven, wat toch echt op een uur rijden ligt vanaf hier :')

Ik zit bij National Academic, lijkt op Promovendum en ben er eigenlijk hartstikke tevreden over. Je moet wel zelf je kosten declareren, maar daar zijn ze heel snel in. Op emails wordt snel gereageerd en bij bellen wordt je ook snel geholpen :) En de vergoedingen zijn netjes!
  zondag 25 november 2012 @ 19:00:16 #209
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119610424
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:55 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ja, ik vond het dus ook al zo gek. Waren nog wat meer dingen op die site waardoor die verzekering sowieso afviel. Zo was de dichtstbijzijnde HAP volgens de zoekmachine op de site in Eindhoven, wat toch echt op een uur rijden ligt vanaf hier :')
Dat is wel heel erg mal inderdaad. Op die manier zijn ze dus een potentiele klant kwijtgeraakt.

quote:
Ik zit bij National Academic, lijkt op Promovendum en ben er eigenlijk hartstikke tevreden over. Je moet wel zelf je kosten declareren, maar daar zijn ze heel snel in. Op emails wordt snel gereageerd en bij bellen wordt je ook snel geholpen :) En de vergoedingen zijn netjes!
Promovendum is een naturapolis, dus die rekent direct af. Maar goed te weten dat dat dezelfde club is en dat ze dus goed werk leveren. Dank! Ze staan nu bovenaan mijn kandidatenlijstje.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119611280
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg mal inderdaad. Op die manier zijn ze dus een potentiele klant kwijtgeraakt.

[..]

Promovendum is een naturapolis, dus die rekent direct af. Maar goed te weten dat dat dezelfde club is en dat ze dus goed werk leveren. Dank! Ze staan nu bovenaan mijn kandidatenlijstje.
Dus moet je nou zelf achteraf declareren bij Promovendum of niet?
  zondag 25 november 2012 @ 19:23:17 #211
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119611451
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 19:19 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Dus moet je nou zelf achteraf declareren bij Promovendum of niet?
Het is een naturaverzekering, dus nee.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119613388
Mijn vrouw en kinderen zitten ook bij Promovendum en naar tevredenheid. (was vooral vanwege de beugel van de oudste). Ik ga misschien ook wel mee volgend jaar :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_119613684
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 20:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Mijn vrouw en kinderen zitten ook bij Promovendum en naar tevredenheid. (was vooral vanwege de beugel van de oudste). Ik ga misschien ook wel mee volgend jaar :)
Ja die vergoeden ze 100% hè bij hun 2 beste aanvullende pakketten? Ook redelijk ongekend volgens mij.
pi_119613846
Klopt, is ook direct de reden om er voorlopig te blijven zitten... ;)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 25 november 2012 @ 20:43:03 #215
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_119614838
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 15:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Hier iemand die al vanaf het eerste begin van dit systeem alleen een basisverzekering heeft genomen.
Heel simpel: alle echt noodzakelijke medische behandelingen zitten in het basispakket, en mocht het ooit gebeuren dat ik fysiotherapie oid nodig heb, dan kan ik dat gewoon uit eigen zak betalen (al is het maar vanwege de uitgespaarde premie, toch zo'n 35 euro per maand - loopt op tot een aardig bedragje over de loop der jaren...). In alternatieve hocus-pocus geloof ik niet dus daar ga ik al helemaal niet voor dokken.
En voor mensen met een redelijk gebit is de tandartsverzekering puur weggegooid geld. Ga maar na: minstens een tientje extra premie, zijnde 120 euro per jaar. Ik heb de afgelopen 20 jaar welgeteld 1 gaatje laten vullen. Ik ga eens in de drie jaar op controle, dat kost me dan ongeveer 20 euro + nog wat tientjes voor gebitsreiniging.
Een simpele rekensom leert mij dat ik inmiddels een aardig potje bijelkaar heb gespaard voor het geval dat er ooit iets 'serieus' moet gebeuren.
Ik heb nog weleens iets met mijn gebit. Dit jaar heb ik een kroon gekregen, nadat ik in 2009 een wortelkanaalbehandeling heb gehad. Er zitten helaas ook nog twee gaatjes in de pijplij voor januari. En ik bezoek de mondhygieniste twee keer per jaar. Maar als ik een aanvullende tandartsverzekering neem (van zestien euro p.m.), moet ik ook een gewone aanvullend everzekering nemen (van 27 euro p.m.). Weet niet wat verstandig is...
quote:
[..]

Eh... JUIST WEL! Je krijgt fikse kortingen bij het nemen van een vrijwillig hoger eiger risico. Uiteraard, anders deed niemand dat toch?

Je moet natuurlijk wel een buffer hebben voor als je eens een ongeluk krijgt en in het ziekenhuis belandt - dan betaal je uiteraard eerst je eigen risico zelf. Je moet voor jezelf een afweging maken of je dat wil. Heb je eigenlijk 'nooit' iets, doe je niet aan gevaarlijke hobby's/sporten oid, ben je redelijk gezond: omhoog dat eigen risico. :Y
Vooral mijn gebit is nog weleens een probleem. Geldt dat eigen risico ook voor huisartsbezoek, medicijnen etc? Ik heb geen idee want dit is de eerste keer dat ik me erin verdiep.
pi_119615286
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:43 schreef Extraneus het volgende:

Vooral mijn gebit is nog weleens een probleem. Geldt dat eigen risico ook voor huisartsbezoek, medicijnen etc? Ik heb geen idee want dit is de eerste keer dat ik me erin verdiep.
Waarvoor geldt het eigen risico?
Het eigen risico geldt voor alle zorg vanuit de basisverzekering.

Uitzonderingen hierop zijn:

Huisartsenzorg. Behalve door de huisarts aangevraagde onderzoeken zoals bijvoorbeeld urine- en bloedonderzoek. Dit onderzoek valt wél onder het eigen risico;
Verloskundige zorg en kraamzorg;
Nacontroles van de orgaandonor;
Ketenzorg;
Hulpmiddelen in bruikleen;
Zorg die uit een aanvullende verzekering wordt vergoed.

Dus je hoeft geen eigen risico te betalen voor een consult bij de huisarts. Je betaalt wel eigen risico voor medicijnen.
  zondag 25 november 2012 @ 20:54:25 #217
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_119615463
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:51 schreef Mallet het volgende:

[..]

Waarvoor geldt het eigen risico?
Het eigen risico geldt voor alle zorg vanuit de basisverzekering.

Uitzonderingen hierop zijn:

Huisartsenzorg. Behalve door de huisarts aangevraagde onderzoeken zoals bijvoorbeeld urine- en bloedonderzoek. Dit onderzoek valt wél onder het eigen risico;
Verloskundige zorg en kraamzorg;
Nacontroles van de orgaandonor;
Ketenzorg;
Hulpmiddelen in bruikleen;
Zorg die uit een aanvullende verzekering wordt vergoed.

Dus je hoeft geen eigen risico te betalen voor een consult bij de huisarts. Je betaalt wel eigen risico voor medicijnen.
Oké, dank je wel.
  zondag 25 november 2012 @ 20:55:02 #218
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_119615490
Ik hoorde laatst op tv dat je ook je basisverzekering bij verzekeraar X kunt sluiten en een aanvullende verzekering bij verzekeraar Y. Zijn er hier mensen die dat doen?
  zondag 25 november 2012 @ 20:57:51 #219
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119615642
Prettig om te lezen dat er zoveel mensen tevreden zijn met Promovendum!

quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:43 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Ik heb nog weleens iets met mijn gebit. Dit jaar heb ik een kroon gekregen, nadat ik in 2009 een wortelkanaalbehandeling heb gehad. Er zitten helaas ook nog twee gaatjes in de pijplij voor januari. En ik bezoek de mondhygieniste twee keer per jaar. Maar als ik een aanvullende tandartsverzekering neem (van zestien euro p.m.), moet ik ook een gewone aanvullend everzekering nemen (van 27 euro p.m.). Weet niet wat verstandig is...
Vervelend zeg, die 'koppelverkoop'. Kun je niet bij een andere verzekeraar een losse tandartsverzekering regelen? Voor zover ik weet hoef je niet bij de zelfde verzekeraar zowel de basisverzekering te nemen als de aanvullende/tandartsverzekeringen. Dat willen ze natuurlijk liever wel, dus het zal vrij lastig worden, maar volgens mij kan het.

quote:
Vooral mijn gebit is nog weleens een probleem. Geldt dat eigen risico ook voor huisartsbezoek, medicijnen etc? Ik heb geen idee want dit is de eerste keer dat ik me erin verdiep.
Huisartsenbezoek valt niet onder het eigen risico, medicijnen dus wel. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 25 november 2012 @ 20:59:56 #220
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119615753
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:55 schreef Extraneus het volgende:
Ik hoorde laatst op tv dat je ook je basisverzekering bij verzekeraar X kunt sluiten en een aanvullende verzekering bij verzekeraar Y. Zijn er hier mensen die dat doen?
Ja, dat kan, alleen willen de verzekeraars dat liever niet (en ze willen ook liever niet dat je het weet ;)). De verzekeraars halen namelijk verreweg het grootste gedeelte van hun winsten uit de verkoop van aanvullende pakketten...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119615833
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:55 schreef Extraneus het volgende:
Ik hoorde laatst op tv dat je ook je basisverzekering bij verzekeraar X kunt sluiten en een aanvullende verzekering bij verzekeraar Y. Zijn er hier mensen die dat doen?
Daar komt bij dat ze niet verplicht zijn om hieraan mee te werken. Voor de aanvullende verzekeringen hebben verzekeraars namelijk geen acceptatieplicht. Bij ONVZ kan het bijvoorbeeld nog redelijk makkelijk, maar betaal je 50% toeslag op de premie van je aanvullende verzekering als je niet je basis bij ze onderbrengt.
  zondag 25 november 2012 @ 21:31:27 #222
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119617651
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:01 schreef Mallet het volgende:

[..]

Daar komt bij dat ze niet verplicht zijn om hieraan mee te werken. Voor de aanvullende verzekeringen hebben verzekeraars namelijk geen acceptatieplicht. Bij ONVZ kan het bijvoorbeeld nog redelijk makkelijk, maar betaal je 50% toeslag op de premie van je aanvullende verzekering als je niet je basis bij ze onderbrengt.
Helaas ja. Onder het mom van 'geen acceptatieplicht' kunnen ze er makkelijk mee wegkomen.
En zo word je dus gedwongen tot gedwongen winkelnering... schandalig eigenlijk.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 26 november 2012 @ 16:09:20 #223
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119641205
Zojuist geswitched van Zilveren Kruis Achmea naar Promovendum!

Van 108,25 euro premie per maand naar 92,90 euro.

Is op jaarbasis toch mooi 184,20 eurootjes bespaard!!!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119648637
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 16:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Zojuist geswitched van Zilveren Kruis Achmea naar Promovendum!

Van 108,25 euro premie per maand naar 92,90 euro.

Is op jaarbasis toch mooi 184,20 eurootjes bespaard!!!
Waarom geen Besured dan? ;)
pi_119648783
Welke basisverzekering is het goedkoopste als je max eigen risico neemt? Zoals eerder in dit topic is gezegd scheelt dit enorm veel als je geen zorg consumeert en dit enkele jaren volhoudt.
  maandag 26 november 2012 @ 20:02:28 #226
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119649895
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 19:35 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Waarom geen Besured dan? ;)
Positieve berichten/ervaringen over Promovendum. Maar wellicht had Besured ook gekund, hoor.
Ik ben allang tevreden. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119656362
Ik heb inmiddels ook een nieuw polisblad ontvangen met voorstel.
Voor de ¤133,- euro welke ik vanaf volgend jaar per maand zou moeten betalen krijg ik een basispolis, aanvullend compleet en tand compact.

Op zich een redelijk aanbod ware het niet dat ik tot dusver geen medische kosten heb gehad en slechts 2 x per jaar naar de tandarts ga ter controle.

Helaas speelt de zorgverzekeraar zoals reeds door een andere user aangegeven, in op het onverwachte, wat vooral voor mij een struikelblok is. In andere gevallen had ik mijn verzekering allang beperkt tot het basispakket.
pi_119656994
Zet geld opzij voor het onverwachte, tenzij je het onverwachte verwacht.
pi_119657993
Ik zit bij besured, kreeg kanker, werd supervriendelijk geholpen en alles werd vergoed en weet ik het wat allemaal. Maw ik blijf hier lekker. Voor mensen die twijfelden over besured ofzo.
pi_119668093
Zijn er hier mensen die weten hoe, in het geval van een Interpolis Studentencollectief of Zilveren Kruis + ISO/LSVb collectief verzekering, het in zijn werk gaat nadat je afstudeert? Ik ben van plan komende augustus/september af te studeren, maar als het kan neem ik nog graag tot dan een korting mee.

Zou de verzekering tot het eind van het jaar doorlopen of moet ik tussendoor overstappen/meer premie gaan betalen?

Overigens kwam ik er vandaag mee aan het vergelijken en het lijkt dat Zilveren Kruis Beter af Polis + 2 sterren aanvullend een stuk voordeliger is dan (precies) hetzelfde pakket bij Interpolis (ook via Achmea) Zorgactief 2 sterren. De laatste is dit jaar opeens een stuk duurder geworden door een voordeel op eigen risico dat weg valt. Als ik dan ook nog ¤ 75 cashback krijg lijkt het voordeliger om over te stappen op Zilveren Kruis.

Interpolis Zorgactief 2 sterren
Basis: ¤ 98,78
Aanvullend (2 sterren): ¤ 9,95
Totaal per maand: ¤ 108,83

Zilveren Kruis Beter af 2 sterren
Basis: ¤ 97,73
Aanvullend: ¤ 4,66
Totaal per maand: ¤ 102,09

Dit voorbeeld is met een eigen risico van ¤ 350 en een 2 sterren aanvullende beurs, welke mij volgens de vergoedingen overzichten dezelfde dekking lijkt te hebben bij beide opties.

Een overstap zou me per jaar 12*¤ 6,64 + ¤ 75 cashback = ¤154,68 kunnen schelen. (Iets minder aangezien ik het ineens betaal en de korting bij beiden 3% op het totaal is, en deze korting dus een paar euro hoger is bij Interpolis)

Is er een misschien een addertje dat ik gemist heb?
pi_119668833
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 28-11-2012 13:45:20 ]
pi_119670017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:53 schreef Melissa26 het volgende:
spam
Univé Zekur?
Heb je goed gekeken of het ziekenhuis in jouw woonplaats is gecontracteerd? Voor spoedeisende zorg mag je naar ieder willekeurig ziekenhuis, maar niet voor geplande zorg. Mijn ziekenhuis is niet gecontracteerd, dus ondanks hun nette prijs is het voor mij geen optie. Ik moet dan iets van een uur rijden.

[ Bericht 12% gewijzigd door Five_Horizons op 28-11-2012 13:45:12 ]
pi_119678568
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:38 schreef Wokkel het volgende:
Welke basisverzekering is het goedkoopste als je max eigen risico neemt? Zoals eerder in dit topic is gezegd scheelt dit enorm veel als je geen zorg consumeert en dit enkele jaren volhoudt.
Anderzorg 72,25 p.mnd of 70,0825 p.mnd als je ineens heel jaar betaal 3% korting.
Via independer.nl 10 euro retour, dus mijn premie 2013 is maar 830,99 p.j. en dus 69,25 p. mnd.
Doe al 7 jaren de goedkoopst internet zorg, 5jr Anderzorg, 1jr Zekur, jr Youcare en volgend jr terug bij Anderzorg.
hahaha
pi_119679931
Heeft er hier iemand ervaring met CZ Direct?

Kreeg net alvast mn nieuwe zorgpas voor volgend jaar van mn huidige verzekeraar, handig. Ga toch bij ze weg.
pi_119689153
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:48 schreef douche-eendje het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met CZ Direct?

Zat ik vorig jaar bij. Geen verkeerde club, vergoeden snel. Maar ik heb niet veel byzonders, alleen een klap standaardpillen. Had een extra tandartsverzekering(doe ik meestal); die heb ik er 2x uitgehaald.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119689880
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Positieve berichten/ervaringen over Promovendum.
Wat me een beetje tegenstaat, is dat ze (zeggen) zich speciaal richten op akademiki en HBO-ers. Terwijl iedereen er gewoon kan verzekeren tegen dezelfde ziektekostenverzekering. Ik heb het niet zo op akademiki O-) .
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119690205
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat me een beetje tegenstaat, is dat ze (zeggen) zich speciaal richten op akademiki en HBO-ers. Terwijl iedereen er gewoon kan verzekeren tegen dezelfde ziektekostenverzekering. Ik heb het niet zo op akademiki O-) .
Dat is sowieso typerend voor die drie labels. Nergens staat volgens mij echt concreet wanneer je nu in aanmerking komt voor hun zogenaamde collectief. Bij Besured moest ik wel mijn onderwijsinstelling opgeven, maar ik betwijfel toch echt of ze dat actief checken en of ze dat mogen checken. Daarnaast wat is een "young professional" precies volgens hun definitie? En moet je bij Promovendum je functie doorgeven? Lijkt me niet.. Maar ze richten zich op middelbaar en hoger personeel, hoe weten ze of je dat bent dan? Volgens mij accepteren ze iedereen gewoon.
pi_119690319
Het zal een soort marketingstrategie zijn. Zo halen ze een relatief goedkope (minder roken, minder lichamelijke slijtage, meer sportende) klient binnen. Hoewel, de rekening van een overspannen klient die bij een psiech loopt,.....

[ Bericht 9% gewijzigd door blomke op 27-11-2012 22:09:19 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 28 november 2012 @ 02:52:53 #239
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119699724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:48 schreef blomke het volgende:
Het zal een soort marketingstrategie zijn. Zo halen ze een relatief goedkope (minder roken, minder lichamelijke slijtage, meer sportende) klient binnen. Hoewel, de rekening van een overspannen klient die bij een psiech loopt,.....
Het IS natuurlijk een marketing strategie, uiteraard.
De vraag is, 'trap je erin?' als Promovendum stelt dat hun verzekering zogenaamd alleen voor 'hoger personeel' en academici is en zo.

Mijn vriendje - programmeur annex data-klopper (verdient 'ietsje-boven-het-minimum-loon'), nooit iets met zijn opleiding gedaan (drs. theoretische natuurkunde haha :')) - heeft zich vandaag ook bij die club aangemeld.
Niks aan het handje. ;)
Ikzelf - juristje, maar al X jaar zonder functie in loondienst, want afgestudeerd als 40+-er.
Maakt ze kennelijk geen ene drol uit.

Het komt inderdaad allemaal neer op MARKETING.
Maakt mij ook niks uit, als ze een leukere premie vragen dan de concurrent. :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 28-11-2012 03:00:58 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119703758
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Zat ik vorig jaar bij. Geen verkeerde club, vergoeden snel. Maar ik heb niet veel byzonders, alleen een klap standaardpillen. Had een extra tandartsverzekering(doe ik meestal); die heb ik er 2x uitgehaald.
Kan kiezen tussen 3 verschillende aanvullende verzekeringen, als ik dan de middelste neem kom ik met een jaarbetaling op een premie uit die zeker 10 euro lager ligt dan mijn huidige verzekering + ik krijg mijn anticonceptie (30euro per 2 maanden want er is geen merkloze versie :X) deels vergoed... Ga maandag even verder alle voorwaarden doorlezen, er is iig aardig wat winst te behalen voor mij volgend jaar :Y
pi_119703792
Ik ben op zoek naar een zorgverzekeraar die orthodontie voor volwassenen vergoedt.

Suggesties? Ik weet dat FBTO 350 euro vergoedt.
pi_119705270
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:04 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben op zoek naar een zorgverzekeraar die orthodontie voor volwassenen vergoedt.

Suggesties? Ik weet dat FBTO 350 euro vergoedt.
Ik zou gewoon, als ik jou was, alle zorgverzekeraars afbellen. Dat of even via independer.nl een vergelijking invullen ;)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_119705361
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 07:35 schreef kikoooooo het volgende:
De premie voor 2013 is bekend. En we hebben goed nieuws voor je! Voor de Basisverzekering met een maximaal vrijwillig eigen risico betaal je ¤ 72,25. En dat is de laagste premie van Nederland. Ontdek waarom je volgend jaar ook goed zit bij Anderzorg.

Ik blijf weer :Y Met max eigen risico.
Zow, die bieden wel een heel leuke premie! Is er 'een catch'?

[edit]Never mind :) Heb mijn keuze net gemaakt, het niet gekozen voor AnderZorg. 9 Behandelingen hebben me over de streep getrokken en CZ Direct is de winnaar geworden ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door MNR op 28-11-2012 12:20:21 ]
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_119705427
Ik heb lenzen maar heb mijn vorige paar echt wel >10 jaar gedaan. Onlangs een nieuw paar aangeschaft, maar verwacht met dit paar minstens zo lang te doen als de vorige.

Nu vraag ik me af: zal ik me dan wel aanvullend verzekeren voor lenzen? Ik bedoel: is dat niet alleen nuttig als je ook daadwerkelijk weer een nieuw paar aan gaat schaffen?

Notes? Comments?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_119705521
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:54 schreef MNR het volgende:
Ik heb lenzen maar heb mijn vorige paar echt wel >10 jaar gedaan. Onlangs een nieuw paar aangeschaft, maar verwacht met dit paar minstens zo lang te doen als de vorige.

Nu vraag ik me af: zal ik me dan wel aanvullend verzekeren voor lenzen? Ik bedoel: is dat niet alleen nuttig als je ook daadwerkelijk weer een nieuw paar aan gaat schaffen?

Notes? Comments?
Wat kosten je lenzen en wat levert het op als je gaat verzekeren? Ik draag een bril maar mijn glazen zijn zo rond de 200 euro, montuur erbij en je zit zo over de 300 euro heen. Wil ik dat bedrag verzekeren, krijg ik vaak maar 1x in de 2-3 jaar een beperkte vergoeding waardoor de kosten van de premie hoger ligt dan de bril zelf betalen.
Het is mooi meegenomen als je een aanvullende verzekering hebt voor andere dingen en dit als een extraatje kunt gebruiken, anders echt kijken of het wel effectief is.
pi_119708327
Iemand ervaringen met bij je huidige Zorgverzekeraar aangeven dat je van plan bent om over te stappen en wil weten of je Zorgverzekeraar leuke acties heeft om bestaande klanten te behouden? (zelf net een mail de deur uit gedaan).
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 28 november 2012 @ 16:03:55 #247
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_119713666
Hier is de keuze ook op CZ direct gevallen, max eigen risico en basis aanvullend (incl tand) kom ik toch uit op een mooie 83,50 !
PSN-ID: SoliD_S
pi_119714247
Leuk hoe torenhoge premies inmiddels al als 'mooi' worden gezien _O-
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_119714389
quote:
11s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk hoe torenhoge premies inmiddels al als 'mooi' worden gezien _O-
Voor studenten en lage inkomens wel, door de hoge zorgtoeslag krijg je in enkele gevallen zelfs geld toe!
  woensdag 28 november 2012 @ 16:21:52 #250
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119714414
quote:
11s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk hoe torenhoge premies inmiddels al als 'mooi' worden gezien _O-
Ja, daar heb je wel een punt... ik weet nog heel goed de tijd te herinneren dat het 30 gulden per maand was. :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119714465
Confronterend artikel: http://www.2013zorgverzek(...)e-eigen-portemonnee/

Zit ik daar met mijn dure tandartsverzekering en fysio pakket.
Ik rij in een paarse auto.
pi_119714488
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:21 schreef tralalala het volgende:

[..]

Voor studenten en lage inkomens wel, door de hoge zorgtoeslag krijg je in enkele gevallen zelfs geld toe!
Dat had je met een lagere premie ook wel gehad....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_119714572
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat had je met een lagere premie ook wel gehad....
Nee want vorig jaar was het nog 3 á 4 euro duurder.
Buiten beschouwing gelaten dat de basisverzekering wel weer verder uitgekleed is en je een hoger eigen risico hebt. :')
pi_119714604
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:25 schreef tralalala het volgende:

[..]

Nee want vorig jaar was het nog 3 á 4 euro duurder.
Buiten beschouwing gelaten dat de basisverzekering wel weer verder uitgekleed is en je een hoger eigen risico hebt. :')
Dat laatste is nogal een relevant punt :')

Je betaalt minder, maar je krijgt dan ook, indien nodig, een flink stuk minder...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 28 november 2012 @ 16:36:45 #255
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_119715045
quote:
11s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk hoe torenhoge premies inmiddels al als 'mooi' worden gezien _O-
"mooier" dan dit gaat het niet meer worden.. kan me ook betere tijden herinneren.
PSN-ID: SoliD_S
pi_119715209
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 02:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Mijn vriendje - programmeur annex data-klopper (verdient 'ietsje-boven-het-minimum-loon'), nooit iets met zijn opleiding gedaan (drs. theoretische natuurkunde haha :')) -
:') haha, beter 'n vriendje nemen die drs. experimentele natuurkunde is O-)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119715398
FBTO doet aan 100% vergoedingen van tandartsdekkingen tot een bepaald bedrag, itt YouCare.

Iemand goede ervaringen met FBTO? Anders stap ik toch over, scheelt 2 euro's per maand (dus 24 euro per jaar, kan je eenmaal met dat bedrag boodschappen doen en voor iemand koken (gezellig :) ))

En ja, in België betaal je nog steeds maar 40 euro/ maand voor je zorgverzekering ofzo :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_119715947
stomme vraag denk ik maar hoe werkt het met de verzekering als ik met het aan mijn mond zetten van een glas n stuk van mn tand afstoot?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 28 november 2012 @ 17:00:35 #259
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119716144
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:55 schreef swarmahoer het volgende:
stomme vraag denk ik maar hoe werkt het met de verzekering als ik met het aan mijn mond zetten van een glas n stuk van mn tand afstoot?
Dat hangt ervan af. De basisverzekering vergoedt dat niet, dan moet je dat dus zelf betalen (voorzichtigheid loont, hoor ;)).
Je moet je afvragen of de kans dat je dat overkomt wel de moeite waard is om je voor te verzekeren.
Ik vind dus van niet.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119716156
Even een lijst van de goedkoopste basisverzekeringen:

Voor studenten (t/m 30 jaar) die nog geen klant zijn bij Zilveren Kruis:

Beter Af Selectief Polis + Plus Polis* met ER ¤ 850,-:
- Betaling per maand: ¤ 73,99 - ¤ 6,25 (¤ 75,- / 12) = ¤ 67,74 p/m
- Betaling per jaar: ¤ 861,26 - ¤ 75,- = ¤ 786,26 p/j

Voor studenten (t/m 24 jaar) die dit jaar al klant zijn bij Zilveren Kruis:

Zorg en Zekerheid met ER ¤ 850,-:
- Betaling per maand: ¤ 71,07 p/m
- Betaling per jaar: ¤ 827,28 p/j

Voor iedereen en ER ¤ 850,-:

Anderzorg:
- Betaling per maand: ¤ 72,25 p/m
- Betaling per jaar: ¤ 840,96 p/j

Voor iedereen en ER ¤ 350,-:

Besured (geldt voor iedereen, dus ook ouderen ed. (heb al 2x nagevraagd)):
- Betaling per maand: ¤ 91,90 p/m

Voor iedereen en ER ¤ 0,- (voor mensen die altijd de max ER bereiken):

Zorgeloos:
- Betaling per maand: ¤ 96,21 + ¤ 12,50 of ¤ 17,50 (afh. van leeftijd) = ¤ 109,21 of ¤ 114,21 p/m
- Betaling per jaar: ¤ 1269,84 of 1329,84 p/j (afh. van leeftijd)

Hierbij geldt ook dat voor veel zorgverzekeraars een extra cashback kan worden verkregen t/m ¤ 40,- via de verschillende cashbacksites.

Mis je nog iets in dit rijtje, meld het even en ik zoek het uit en voeg het toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door geen1 op 28-11-2012 17:13:20 ]
pi_119716281
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af. De basisverzekering vergoedt dat niet, dan moet je dat dus zelf betalen (voorzichtigheid loont, hoor ;)).
Je moet je afvragen of de kans dat je dat overkomt wel de moeite waard is om je voor te verzekeren.
Ik vind dus van niet.
tnx
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 28 november 2012 @ 17:09:14 #262
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119716480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:04 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

tnx
Kijk eens wat zo'n tandartsverzekering je extra kost. Doorgaans toch zeker wel een tientje per maand (en dat is dan de goedkoopste, die doorgaans maar tot een bepaald maximum vergoedt - enkele honderden euro's). Ga dus uit van minimaal 120 euro per jaar wat je er aan kosten aan kwijt bent.
Zet die 120 euro per jaar af tegen de kans dat je zoiets overkomt (volgens mij minimaal), en tadaa...
Nog een beter plan: spaar die 120 euro jaarlijks op, zodat ALS je een ongelukje krijgt waarvoor je de tandarts nodig hebt, je dat mooi cash kunt betalen van je opgespaarde geld. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119740102
Stekker nu al uit Zorgeloos; verzekeraar zonder eigen risico (linkje)
Ik rij in een paarse auto.
pi_119741732
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Kijk eens wat zo'n tandartsverzekering je extra kost. Doorgaans toch zeker wel een tientje per maand (en dat is dan de goedkoopste, die doorgaans maar tot een bepaald maximum vergoedt - enkele honderden euro's). Ga dus uit van minimaal 120 euro per jaar wat je er aan kosten aan kwijt bent.
Zet die 120 euro per jaar af tegen de kans dat je zoiets overkomt (volgens mij minimaal), en tadaa...
Nog een beter plan: spaar die 120 euro jaarlijks op, zodat ALS je een ongelukje krijgt waarvoor je de tandarts nodig hebt, je dat mooi cash kunt betalen van je opgespaarde geld. :)
Ja, zo dacht ik ook min of meer. ¤120 betalen en ¤250 dekking. Fijn als er eens een gaatje was en m'n 2x per jaarlijkse controles ook betaald.

Toen had ik 1x een gaatje. Oh, nou ja geen probleem.
Toen besloot de wortel in de tand van dat gaatje te ontsteken en was ik 4x een wortelkanaalbehandeling en ¤870 verder... mogelijk moet daar een kroon nu op, dus 2013 wordt een duur tandarts jaar, dus leuke verzekering d'r op :P Een kroon kost tussen de ¤600-¤1000 euro.
pi_119742293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:00 schreef geen1 het volgende:
Mis je nog iets in dit rijtje, meld het even en ik zoek het uit en voeg het toe.
CZ direct.
pi_119751021
Ik had mijn huidige Zorgverzekeraar nog een mailtje gestuurd met de vraag of ze nog wat deden om bestaande klanten te behouden en dit was de respons:
quote:
"Beste MNR,

Hartelijk bedankt voor jouw e-mail waarin jij informeert naar onze verzekering. Ik help jou graag verder.

Wij hebben door het hele jaar heen verschillende acties voor onze vaste klanten. Deze zijn te vinden op onze website."
Mijn verdict: toe-de-loe. Weinig betrokkenheid, nihiele moeite. Ik heb me zojuist aangemeld bij CZdirect
*G* Ben erg blij met mijn keuze want nu ook een app en verder komt het over alsof ze de dingen goed hebben geregeld ^O^
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_119751909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:43 schreef MNR het volgende:
Ik had mijn huidige Zorgverzekeraar nog een mailtje gestuurd met de vraag of ze nog wat deden om bestaande klanten te behouden en dit was de respons:
Mijn verdict: toe-de-loe. Weinig betrokkenheid, nihiele moeite. Ik heb me zojuist aangemeld bij CZdirect
Heb ik goede ervaringen mee.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119760168
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:55 schreef swarmahoer het volgende:
stomme vraag denk ik maar hoe werkt het met de verzekering als ik met het aan mijn mond zetten van een glas n stuk van mn tand afstoot?
Nou. Als dat onder tandartszorg valt, dan mag de tandarts het doen en gaat het uit je tandartsverzekering. En wanneer het onder tandartszorg valt, schat de tandarts zelf in.

Voorbeeld is verstandskiezen trekken; een gemakkelijke extractie doet de tandarts zelf, en dus komt het uit je tandartsverzekering (als je die hebt) en een gecompliceerde extractie (kiezen breken, snijden in je kaak enzovoorts) schuift hij door naar de kaakchirurg en dan krijg je basisverzekering, nadat je je eigen risico hebt betaald.

Nu is in jouw voorbeeld niet echt chirurgisch werk nodig (lijkt mij, maar ik ben geen tandarts, laat staan een kaakchirurg), dus die kosten zul je zelf dragen als je geen tandartsverzekering hebt.

Dus.. het hangt er vanaf hoe erg je kaak in gruzelementen ligt!
  donderdag 29 november 2012 @ 21:50:19 #269
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119762434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:08 schreef Quirine het volgende:
Nu is in jouw voorbeeld niet echt chirurgisch werk nodig (lijkt mij, maar ik ben geen tandarts, laat staan een kaakchirurg), dus die kosten zul je zelf dragen als je geen tandartsverzekering hebt.

Dus.. het hangt er vanaf hoe erg je kaak in gruzelementen ligt!
Vandaar ook mijn eerdere opmerking... voorzichtigheid loont! ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119763255
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Kijk eens wat zo'n tandartsverzekering je extra kost. Doorgaans toch zeker wel een tientje per maand (en dat is dan de goedkoopste, die doorgaans maar tot een bepaald maximum vergoedt - enkele honderden euro's). Ga dus uit van minimaal 120 euro per jaar wat je er aan kosten aan kwijt bent.
Zet die 120 euro per jaar af tegen de kans dat je zoiets overkomt (volgens mij minimaal), en tadaa...
Nog een beter plan: spaar die 120 euro jaarlijks op, zodat ALS je een ongelukje krijgt waarvoor je de tandarts nodig hebt, je dat mooi cash kunt betalen van je opgespaarde geld. :)
Die 120 euro is natuurlijk wel positief gerekend. Of bezoek je de tandarts ook niet voor controle, een beperkte gebitsreiniging en een foto van je stralende gebitje? Dan valt dat opgespaarde geld nog maar te bezien.
pi_119779757
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb ik goede ervaringen mee.
I'm guessing dat we het dan niet over dezelfde Zorgverzekeraar hebben ;) Top dat jij er een goede ervaring mee hebt. Voor mij was het een extra bevestiging dat ik de goede keuze hebt gemaakt en ben overgestapt.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_119783335
quote:
5s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:43 schreef Godshand het volgende:
Iemand goede ervaringen met FBTO? Anders stap ik toch over, scheelt 2 euro's per maand (dus 24 euro per jaar, kan je eenmaal met dat bedrag boodschappen doen en voor iemand koken (gezellig :) ))
Goede ervaring mee, WGR / Zorgverzekeringen 2013: waar de premies langzaam bekend worden.

Ik twijfel nog tussen overstappen naar Zilveren Kruis (collectiviteitskorting) of bij FBTO blijven.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  vrijdag 30 november 2012 @ 16:04:37 #273
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119783512
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:04 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Die 120 euro is natuurlijk wel positief gerekend. Of bezoek je de tandarts ook niet voor controle, een beperkte gebitsreiniging en een foto van je stralende gebitje? Dan valt dat opgespaarde geld nog maar te bezien.
Ik heb al 15 jaar niks meer aan mijn gebit gehad, op een incident met een afgebroken kies na (10 jaar geleden), die mijn tandarts ( ^O^ ) er toen weer aangeplakt heeft. Ik ga eens in de drie jaar bij hem op controle. Op eigen verzoek laat ik dan ook foto's maken om te bekijken of dat metselwerkje, en mijn tig-jaar oude vullingen, nog okee zijn.

In de tussentijd is het spaarpotje van uitgespaarde tandartsverzekeringen - voor ALS er ooit iets echt vervelends aan de hand is - behoorlijk gevuld.

NB: mijn tandarts is overigens zo'n hele vriendelijke die zijn patienten zelf al vertelt of een tandartsverzekering voor hun nuttig zou kunnen zijn - en in mijn specifieke geval noemde hij het "geld door het putje spoelen".
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119787338
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik heb al 15 jaar niks meer aan mijn gebit gehad,
Je bent toch van "mijn"generatie? Dan behoor je tot de uitzonderingen. veelal is het 2x jaar controle, tandsteen verwijderen en af en toe een vulling vervangen. Wordt er bij jou dan geen tandsteen verwijderd?

Ik zit met alles jaarlijks op > ¤200 tandartskosten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:01:11 #275
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119788936
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Je bent toch van "mijn"generatie? Dan behoor je tot de uitzonderingen. veelal is het 2x jaar controle, tandsteen verwijderen en af en toe een vulling vervangen. Wordt er bij jou dan geen tandsteen verwijderd?

Ik zit met alles jaarlijks op > ¤200 tandartskosten.
- Ja. met zeer gelukkige tand-genen. Mijn ma loopt tegen de 80, en heeft een beeldschone rij hagelwitte tanden in haar bakkes. Echte, bedoel ik. :)
- tandsteen verwijderen: nou soms 'gebitsreiniging eenvoudig', als mijn tandarts er zin in heeft.
- mijn vullingen (4 stuks)... de laatste is 35 jaar geleden gezet. Ik heb er nog nooit eentje hoeven laten vervangen (laat wel af en toe foto's maken om te controleren).

Niet iedereen heeft die mazzel, dat weet ik. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119789292
Het lastige van 'extra' verzekeringen is dat je toch een vrij groot bedrag opeens moet betalen mocht je iets hebben en geen verzekering hebben. Dan wordt wel gezegd dat je veel uitspaart door maandelijks geen premie te betalen en apart een potje op te bouwen, maar hoeveel mensen doen dat daadwerkelijk? Ik denk dat de meeste mensen denken: ha, dat hoef ik niet te betalen! en het geld vervolgens vrolijk aan wat anders uitgeven.

Voorlopig hou ik mijn tandartsverzekering nog even. Ik heb alle 4 mn verstandskiezen nog en als die eruit zouden moeten loopt dat snel in de kosten..
pi_119789407
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:12 schreef fh101 het volgende:
Het lastige van 'extra' verzekeringen is dat je toch een vrij groot bedrag opeens moet betalen mocht je iets hebben en geen verzekering hebben. Dan wordt wel gezegd dat je veel uitspaart door maandelijks geen premie te betalen en apart een potje op te bouwen, maar hoeveel mensen doen dat daadwerkelijk? Ik denk dat de meeste mensen denken: ha, dat hoef ik niet te betalen! en het geld vervolgens vrolijk aan wat anders uitgeven.

Voorlopig hou ik mijn tandartsverzekering nog even. Ik heb alle 4 mn verstandskiezen nog en als die eruit zouden moeten loopt dat snel in de kosten..
Als het door de kaakchirurg moet worden gedaan valt het niet onder je tandartsverzekering..
sig verwijderd door FA
pi_119789491
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:15 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Als het door de kaakchirurg moet worden gedaan valt het niet onder je tandartsverzekering..
Klopt, maar dat hoeft niet altijd ;) En volgens mij valt het dan wel weer onder je basisverzekering omdat het in het ziekenhuis gebeurd? Dat laatste weet ik trouwens absoluut niet zeker, moet dat eigenlijk nog een keertje opzoeken
pi_119789572
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:17 schreef fh101 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat hoeft niet altijd ;) En volgens mij valt het dan wel weer onder je basisverzekering omdat het in het ziekenhuis gebeurd? Dat laatste weet ik trouwens absoluut niet zeker, moet dat eigenlijk nog een keertje opzoeken
Klopt, dus eerst van je eigen risico. Maar dus niet echt een goede reden om een tandartsverzekering te nemen. Bovendien hoeft dat meestal niet meteen, dus mogelijk kun je dat dan uitstellen tot 2014 of iig 6 maanden als je je verzekert bij FBTO.
sig verwijderd door FA
pi_119789997
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:21 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Klopt, dus eerst van je eigen risico. Maar dus niet echt een goede reden om een tandartsverzekering te nemen. Bovendien hoeft dat meestal niet meteen, dus mogelijk kun je dat dan uitstellen tot 2014 of iig 6 maanden als je je verzekert bij FBTO.
Oh ja, eigen risico is er ook nog :') Ik zou er eigenlijk nog even kritisch naar moeten kijken dan inderdaad. Uitstellen tot 2014 lijkt me alleen niet zo'n goed idee, waarschijnlijk is het eigen risico dan weer flink verhoogd.
pi_119790084
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:35 schreef fh101 het volgende:

[..]

Oh ja, eigen risico is er ook nog :') Ik zou er eigenlijk nog even kritisch naar moeten kijken dan inderdaad. Uitstellen tot 2014 lijkt me alleen niet zo'n goed idee, waarschijnlijk is het eigen risico dan weer flink verhoogd.
Ik bedoel meer geen tandartsverzekering in 2013 en wanneer de tandarts het kan doen, het laten doen in 2014 met tandartsverzekering.
sig verwijderd door FA
pi_119790612
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:38 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik bedoel meer geen tandartsverzekering in 2013 en wanneer de tandarts het kan doen, het laten doen in 2014 met tandartsverzekering.
Oh dat is een hele goede idd! Voorlopig is het helemaal niet aan de orde gelukkig, maar dat zou een mooie oplossing zijn.
pi_119795893
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:38 schreef Ambrosius het volgende:

Ik bedoel meer geen tandartsverzekering in 2013 en wanneer de tandarts het kan doen, het laten doen in 2014 met tandartsverzekering.
Wel eens kiespijn of ontstoken wortelpunt gehad? Dat dult geen uitstel hoor.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 30 november 2012 @ 21:58:12 #284
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119796206
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:12 schreef fh101 het volgende:
Het lastige van 'extra' verzekeringen is dat je toch een vrij groot bedrag opeens moet betalen mocht je iets hebben en geen verzekering hebben. Dan wordt wel gezegd dat je veel uitspaart door maandelijks geen premie te betalen en apart een potje op te bouwen, maar hoeveel mensen doen dat daadwerkelijk?
Ik.
quote:
Ik denk dat de meeste mensen denken: ha, dat hoef ik niet te betalen! en het geld vervolgens vrolijk aan wat anders uitgeven.
Tsja, je houdt natuurlijk altijd mensen die sowieso niet kunnen sparen en alles meteen over de balk smijten aan weet-ik-wat.
quote:
Voorlopig hou ik mijn tandartsverzekering nog even. Ik heb alle 4 mn verstandskiezen nog en als die eruit zouden moeten loopt dat snel in de kosten..
Als je 'geluk' hebt dan word je doorgestuurd naar de kaakchirurg en die valt onder de basisverzekering. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119804128
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Als je 'geluk' hebt dan word je doorgestuurd naar de kaakchirurg en die valt onder de basisverzekering. ;)
Kost je dan toch wel je verplichte eigen risico van 350 euro?
pi_119806097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Als je 'geluk' hebt dan word je doorgestuurd naar de kaakchirurg en die valt onder de basisverzekering. ;)
Dit ben ik toch niet helemaal met je eens.
En ter illustratie heb ik de rekening van de verwijdering van mijn eigen verstandskiezen erbij gepakt.
Het verwijderen van 1 kies heeft me ongeveer 80 euro gekost. Inclusief het maken van een foto én de verdoving (ik zeg.. koopje trouwens, maar goed). Stel dát de tandarts ze allemaal 'kan' verwijderen kost je dat dus.. 4 x 80¤ = 320¤. En dat is nog er vanuit gaande dat de tandarts voor iedere kies weer een nieuwe foto maakt! (uiteraard doet hij dat, de gluiperd)

De meeste tandartsen hebben geen moeite met het verwijderen van de bovenste verstandskiezen, de onderste laten ze meestal liever doen door een kaakchirurg. Dus dan kost het je én tandartskosten én je eigen risico. Ze mogen je namelijk voor een eenvoudige extractie niet doorsturen naar de kaakchirurg (die is duurder, dus op deze manier worden de kosten van de zorg beperkt ;))

Voordat de opmerking komt: deze bedragen zijn van 2011, dus inderdaad van enige tijd geleden. Echter je moet er rekening mee houden dat in 2012 de tarieven voor tandartsen waren vrijgegeven (dus reken maar dat het in 2012 duurder is geworden) en dat ze in 2013 weer vast worden gelegd (en dus waarschijnlijk goedkoper weer dan in 2012).
pi_119814385
Weet iemand hoe hij hier aankomt, 67.74 per maand is wel lekker. Ik heb hem al gepmd :)

Voor studenten (t/m 30 jaar) die nog geen klant zijn bij Zilveren Kruis:

Beter Af Selectief Polis + Plus Polis* met ER ¤ 850,-:
- Betaling per maand: ¤ 73,99 - ¤ 6,25 (¤ 75,- / 12) = ¤ 67,74 p/m
- Betaling per jaar: ¤ 861,26 - ¤ 75,- = ¤ 786,26 p/j
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:20:22 #288
388816 Haantje_pappie
toradora is lekker
pi_119814637
Ik betaal 79 euro premie per maand als een echte baas. :7
ik ben haar vriend
pi_119834860
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:12 schreef Appo het volgende:
Weet iemand hoe hij hier aankomt, 67.74 per maand is wel lekker. Ik heb hem al gepmd :)

Voor studenten (t/m 30 jaar) die nog geen klant zijn bij Zilveren Kruis:

Beter Af Selectief Polis + Plus Polis* met ER ¤ 850,-:
- Betaling per maand: ¤ 73,99 - ¤ 6,25 (¤ 75,- / 12) = ¤ 67,74 p/m
- Betaling per jaar: ¤ 861,26 - ¤ 75,- = ¤ 786,26 p/j
Beter Af Selectief Polis + Eigen Risico 850 met collectiviteit 207000892 (HBO/WO Student). Kom je op een maandpremie uit van 72,99. Daarbij krijg je 75,- retour als je naar ze overstapt. 75 / 12 = 6,25. 72,99 - 6,25 = 66,74.
pi_119836233
De Tandartstarieven voor 2013 zijn bekend. Hierdoor kun je eenvoudig berekenen wat de kosten zijn als je geen gaatjes hebt en 2x per jaar voor controle gaat http://vergelijkmondzorg.nl/files/tandarts_tarieven_2013.pdf
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_119836243
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:12 schreef Appo het volgende:
Weet iemand hoe hij hier aankomt, 67.74 per maand is wel lekker. Ik heb hem al gepmd :)

Voor studenten (t/m 30 jaar) die nog geen klant zijn bij Zilveren Kruis:

Beter Af Selectief Polis + Plus Polis* met ER ¤ 850,-:
- Betaling per maand: ¤ 73,99 - ¤ 6,25 (¤ 75,- / 12) = ¤ 67,74 p/m
- Betaling per jaar: ¤ 861,26 - ¤ 75,- = ¤ 786,26 p/j
Hoe kan ZK eigenlijk controleren of je student bent?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  zondag 2 december 2012 @ 11:28:29 #292
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119836939
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 08:33 schreef Quirine het volgende:

[..]

Dit ben ik toch niet helemaal met je eens.
En ter illustratie heb ik de rekening van de verwijdering van mijn eigen verstandskiezen erbij gepakt.
Het verwijderen van 1 kies heeft me ongeveer 80 euro gekost. Inclusief het maken van een foto én de verdoving (ik zeg.. koopje trouwens, maar goed). Stel dát de tandarts ze allemaal 'kan' verwijderen kost je dat dus.. 4 x 80¤ = 320¤. En dat is nog er vanuit gaande dat de tandarts voor iedere kies weer een nieuwe foto maakt! (uiteraard doet hij dat, de gluiperd)

De meeste tandartsen hebben geen moeite met het verwijderen van de bovenste verstandskiezen, de onderste laten ze meestal liever doen door een kaakchirurg. Dus dan kost het je én tandartskosten én je eigen risico. Ze mogen je namelijk voor een eenvoudige extractie niet doorsturen naar de kaakchirurg (die is duurder, dus op deze manier worden de kosten van de zorg beperkt ;))
Klopt allemaal, ik ben het best met je eens.
Vandaar ook mijn opmerking 'als je geluk hebt word je doorgestuurd naar de kaakchirurg', En ja, natuurlijk ben je dan je eigen risico kwijt. ;)

Ben ik nou echt de enige die die 320 euro (willekeurig bedrag, de geldpot is inmiddels een tikkie groter geworden) gewoon fluitend uit eigen zak kan betalen en daarom geen tandartsverzekering/aanvullende verzekering neemt?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119837898
Potjandosie als ik geen aanvullend neem en een kleine tandartspolis bij die promovendum club scheelt mij dat bijna 100 per maand voor twee personen.
De aanvullende hebben we meer genomen vanwege de fysio omdat mijn man rugpatient is maar met die 100 euro per maand minder kunnen we de 21 behandelingen zelf wel betalen.

Aangevraagd van 308 aanvullend en tandarts 2 (vgz) naar 210 afgerond zonder aanvullend en met tandarts beperkt voor 2 personen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sorella op 02-12-2012 13:29:34 ]
  zondag 2 december 2012 @ 12:26:26 #294
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119838295
Mijn premie bedraagt nu 110 euro per maand (basis + aanvullend) en vind het helemaal prima zo.

Bij declaraties staat het binnen no-time op de rekening, tot nu toe geen klachten gehad, altijd behulpzaam personeel.

Waarom switchen voor die paar euro'tjes. ^O^
pi_119840473
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:26 schreef ikjijallebei het volgende:
Mijn premie bedraagt nu 110 euro per maand (basis + aanvullend) en vind het helemaal prima zo.

Bij declaraties staat het binnen no-time op de rekening, tot nu toe geen klachten gehad, altijd behulpzaam personeel.

Waarom switchen voor die paar euro'tjes. ^O^
Als je tevreden bent, is er geen reden.

Ik ben wel geswitched en er erg blij mee! :)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_119841038
Vandaag ben ik overgestapt: CZ Direct wordt mijn zorgverzekeraar voor 2013.
pi_119858662
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 14:17 schreef lyolyrc het volgende:
Vandaag ben ik overgestapt: CZ Direct wordt mijn zorgverzekeraar voor 2013.
Ik vond bij CZ direct een vrij grote adder dat ze heel weinig gecontracteerde aanbieders hebben.... (vergeleken met bijv Zilveren Kruis)
  zondag 2 december 2012 @ 22:03:24 #298
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119858714
Ik zit bij de CZ (de gewone variant) maar daar heb ik vrije keuze in alles. Zijn de voorwaarden voor direct dan zo anders?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119858981
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:03 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit bij de CZ (de gewone variant) maar daar heb ik vrije keuze in alles. Zijn de voorwaarden voor direct dan zo anders?
Nou als ik bijv zoek op een tandarts in Nieuwegein is de dichtsbijzijnde gecontracteerde tandarts in Utrecht, geld overigens ook voor Besured. Bij Zilveren Kruis bijvoorbeeld (die noem ik als voorbeeld omdat dit ook een van de partijen is die ik overweeg) vind ik er meer dan 10 in Nieuwegein...

Er staat dan bij dat je er wel heen mag maar dat je te maken kunt krijgen met een lagere vergoeding. Maar hoe dit precies werkt kan ik dan weer nergens vinden...
  zondag 2 december 2012 @ 22:18:40 #300
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119859619
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:07 schreef Trusten het volgende:
Er staat dan bij dat je er wel heen mag maar dat je te maken kunt krijgen met een lagere vergoeding. Maar hoe dit precies werkt kan ik dan weer nergens vinden...
Ik kan me vergissen, aangezien ik geen tandartsverzekering heb, maar volgens mij is het bovenstaande de routine bij elke ziektekostenverzekeraar. Je mag je wel door een niet-gecontracteerde hulpverlener laten behandelen, alleen wordt er dan minder vergoed, vaak 80% van de rekening. Dus volgens mij is wat ZK aanbiedt niks bijzonders.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')