22 euro voor 32 liter gas. Edochquote:Op dinsdag 13 november 2012 19:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Alsof je dat er niet uit haalt...
Precies, 12 liter benzine voor 22 euro.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
22 euro voor 32 liter gas. Edoch
quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:59 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies, 12 liter benzine voor 22 euro.
Ik zag gisteren net over de grens Euro 95 voor 1,51, náást een biergroothandel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:59 schreef Goddelijker het volgende:
Precies, 12 liter benzine voor 22 euro.
Is best interessant hoorquote:Op woensdag 14 november 2012 08:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind er weinig leuks aan. En toch kun je het hen niet kwalijk nemen, maar moet je bij de beleidsmakers in Den Haag zijn.
Daar moet ik ook weer eens heen. De bierwinkel.quote:Op woensdag 14 november 2012 08:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik zag gisteren net over de grens Euro 95 voor 1,51, náást een biergroothandel.
* JD heeft zijn weekendbesteding gevonden.
Germanië?quote:Op woensdag 14 november 2012 08:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik zag gisteren net over de grens Euro 95 voor 1,51, náást een biergroothandel.
* JD heeft zijn weekendbesteding gevonden.
Belgenland.quote:
En dan wordt de benzine (en het bier) uiteindelijk toch heel duurquote:Op woensdag 14 november 2012 10:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is te ver rijden voor mij
Hetzelfde bij onze oosterburen... Er voor omrijden gaat net te ver, zeker omdat je dan via de snelweg gaat. Maar als we er toch weer eens boodschappen doen... (hmm, we moeten een nieuwe grasmaaier hebben en die dingen zijn over de grens echt goedkoper!)quote:Op woensdag 14 november 2012 10:19 schreef JDude het volgende:
Mja, van hieruit is het eigenlijk ook net te ver (de besparing en de extra kilometers heffen elkaar op), dus tank eigenlijk alleen bij de Zuiderburen als ik een goeie reden heb om er toch al te moeten zijn.
Ik kan het zien liggen, maar ja, er is geen weg naar toe (alleen de A7)... (en ik lust geen bierquote:Op woensdag 14 november 2012 12:03 schreef Actaeon het volgende:
Duitsland is voor mij gelukkig nog heel goed te doen. En lekker bier daar.
Ik kan het niet zien liggen maar er is wèl een weg naar toe.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan het zien liggen, maar ja, er is geen weg naar toe (alleen de A7)... (en ik lust geen bier)
Als ze ooit eens een brug of tunnel zouden aanleggen van Delfzijl naar Emden...quote:Op woensdag 14 november 2012 12:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik kan het niet zien liggen maar er is wèl een weg naar toe.
Vind ik ook vies (ben de ideale bob! Ik drink geen alcohol...)quote:En ze hebben ook wel wijn hr
Waar ergens? BE of DE? Goedkoopste pomp die ik laatst zag was bij Emmerich... 1,56. Nog geld zat. Diesel zat overigens wel nog maar 5 cent boven de goedkoopste NL prijs, dat verschil was altijd een stuk groter.quote:Op woensdag 14 november 2012 08:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik zag gisteren net over de grens Euro 95 voor 1,51, náást een biergroothandel.
* JD heeft zijn weekendbesteding gevonden.
Het was in België ^^^quote:Op woensdag 14 november 2012 17:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Waar ergens? BE of DE? Goedkoopste pomp die ik laatst zag was bij Emmerich... 1,56. Nog geld zat. Diesel zat overigens wel nog maar 5 cent boven de goedkoopste NL prijs, dat verschil was altijd een stuk groter.
Oh als je zou willen doen? Die Tank+Shop iets verderop is trouwens soms goedkoper dan de Aral volgens mij.quote:Op woensdag 14 november 2012 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh wacht, had even verder moeten lezen.
Ik zal eens voor je in de gaten houden hoe duur de pomp bij Kranenburg is, die Aral (?) bij de kruising van de B9 en B504.
Baarle-Hertog (Be)quote:
Nee inderdaad wat een verschrikking is dat zeg. Ik dacht dat steden in Nederland al erg konden zijn, maar wat je daar ziet gebeuren slaat werkelijk alles.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:09 schreef JDude het volgende:
Je moet er al helemaal geen omleiding tegenkomen.
In Nederland zijn dat soort dingen heel vaak prima in vergelijking met andere landen.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:15 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Nee inderdaad wat een verschrikking is dat zeg. Ik dacht dat steden in Nederland al erg konden zijn, maar wat je daar ziet gebeuren slaat werkelijk alles.
Inderdaad.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan het zien liggen, maar ja, er is geen weg naar toe (alleen de A7)... (en ik lust geen bier)
Maar ook Parijs, Barcelona, Manchester, Berlijn, Hamburg en Praag vond ik prettiger dan Brussel. Enige stad die nog rampzaliger is om in te rijden is Londen.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:18 schreef Actaeon het volgende:
In Nederland zijn dat soort dingen heel vaak prima in vergelijking met andere landen.
Ja klopt Brussel is gewoon echt..een ramp.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar ook Parijs, Barcelona, Manchester, Berlijn, Hamburg en Praag vond ik prettiger dan Brussel. Enige stad die nog rampzaliger is om in te rijden is Londen.
Brussel weet ik niet, heb wel eens in Luik gereden, maar daar word je ook niet echt vrolijk van.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja klopt Brussel is gewoon echt..een ramp.
Luik is nog wel aardig te doen vond ik.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Brussel weet ik niet, heb wel eens in Luik gereden, maar daar word je ook niet echt vrolijk van.
Was er vorig jaar ofzo met werkzaamheden, dat was ook lichtelijk dramatisch. In de avondspitsquote:Op woensdag 14 november 2012 20:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Luik is nog wel aardig te doen vond ik.
Arnhem isquote:Op woensdag 14 november 2012 20:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Was er vorig jaar ofzo met werkzaamheden, dat was ook lichtelijk dramatisch. In de avondspits
Brussel is ook niet echt handig inderdaad, beetje 'n zooitje.
In Nederland vind ik Arnhem een irritante stad om te rijden. Zit vaak niet logisch in elkaar.
Zo, heb met de taxi in Arnhem eens een giga stuk om moeten rijden, moest op de kade zijn, maar had in het centrum niet door dat ik bij het kruispunt op de baan voor rechtdoor stond, en kon niet meer op de baan naar links..quote:Op woensdag 14 november 2012 20:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Arnhem isinderdaad.
Met die werkzaamheden is wel minder inderdaad. Maar doorgaans valt het wel mee vind ik.
Dan moet je tanken bij Firezone, Ulgersmaweg, of wanneer je via A28 moet rijden bij afslag Tynaarlo. Zelf tank ik altijd bij Komas in hoogeveenquote:Op woensdag 14 november 2012 19:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Al waren er wel ooit plannen voor een brug dacht ik..
Vanaf achter Aldel(weg naar Termunten dus) naar de overkant..
Maandag in Delfzijl alweer bijna 82 cent per liter moeten betalen voor gas..Weet nog dat ik ooit 35 cent betaalde per liter, en een volle tank had voor 14,-
![]()
Toen had ik net mijn rijbewijs, dus zo'n 5 jaar geleden.
Zijn die ook nog om 23.00 open? En kan je er dan nog gas tanken? Kom dan namelijk toch 1x per week langs Stad.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan moet je tanken bij Firezone, Ulgersmaweg, of wanneer je via A28 moet rijden bij afslag Tynaarlo. Zelf tank ik altijd bij Komas in hoogeveen
Goed voor je rijervaring, vaak als ik naar het buitenland ga besef ik me dat ik dan pas echt aan het autorijden ben. Vooral in Italië ofzo.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:56 schreef Carlos93 het volgende:
Brussel waren wij vorige week woensdag dus. Tussen 16:00 en 18:00 in file gestaan. Vooral in het centrum op die 5 baans wegen waar ze voorsorteren niet kennen.
Dan heb je nog rotondes in een stuk waar veel gebouwd wordt, heb je voor t stoplicht 4 rijbanen, en dan ineens midden op de rotonde nog maar 1 rijbaan. Totale chaos.
Denk niet dat ik daar snel opnieuw voor m'n plezier heen ga.
Het was zeker goed voor mijn rijervaring, zeker omdat ik pas een jaar over m'n rijbewijs beschik. Leuk ook al die wegen die stijl omhoog lopen daar waar het file is. Al met al een mooie ervaring. Volgende trip wordt met de auto naar Londenquote:Op woensdag 14 november 2012 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed voor je rijervaring, vaak als ik naar het buitenland ga besef ik me dat ik dan pas echt aan het autorijden ben. Vooral in Italië ofzo.
Het zou mij niet trekken, Londen met de auto. Liever lekker scheuren over verlaten D wegen in Noord Frankrijk.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:09 schreef Carlos93 het volgende:
Het was zeker goed voor mijn rijervaring, zeker omdat ik pas een jaar over m'n rijbewijs beschik. Leuk ook al die wegen die stijl omhoog lopen daar waar het file is. Al met al een mooie ervaring. Volgende trip wordt met de auto naar Londen
Bij Tynaarlo eraf, niet richting Vries maar andere kant op, Plantinga. Is tot 2300 open afaik.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zijn die ook nog om 23.00 open? En kan je er dan nog gas tanken? Kom dan namelijk toch 1x per week langs Stad.
Vlakbij Zuidlaren zit een goedkope Shell(zou best kunnen inderdaad dat dat bij afslag Tynaarlo is..).
Om nou namelijk apart naar Groningen of Hoogeveen te gaan om te tanken kan ook niet echt uit(Groningen 30 km, Hoogeveen 60 ofzo? )
Wel humor, bedenk me net dat ik computerles geef aan een René.. 1 die ook altijd dat streepje op de E wil(en boos doet als ik het "vergeet"...![]()
Ben jij niet..quote:Op woensdag 14 november 2012 21:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Bij Tynaarlo eraf, niet richting Vries maar andere kant op, Plantinga. Is tot 2300 open afaik.
Computerles, kan best zijn dat ik dat ben
Dat zou je niet zeggen als je dagelijks een hoop van die knakkers ziet rijdenquote:Op woensdag 14 november 2012 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Autorijden is in Nederland eigenlijk te makkelijk.
Ik weet dat ik nog voor 1.20 tankte...quote:Op woensdag 14 november 2012 19:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Al waren er wel ooit plannen voor een brug dacht ik..
Vanaf achter Aldel(weg naar Termunten dus) naar de overkant..
Maandag in Delfzijl alweer bijna 82 cent per liter moeten betalen voor gas..Weet nog dat ik ooit 35 cent betaalde per liter, en een volle tank had voor 14,-
![]()
Toen had ik net mijn rijbewijs, dus zo'n 5 jaar geleden.
Oh, maar dat diesel was nog niet zo lang geleden ook nogh zo. Toen ik nog maar net bij Van Dijk werkte(4 jaar geleden) was diesel nog iets van 95 cent.. )quote:Op donderdag 15 november 2012 07:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik nog voor 1.20 tankte...
En nog vroeger, toen ik not thuis woonden, hadden mijn ouders een auto die op Super reed. Dat zat toen bijna tegen de twee gulden per liter aan. Die auto is verkocht en er kwam een nieuwe voor terug die op diesel reed. Zeker bij die eerste pompbeurten keken wij (de kinderen) de ogen uit, de liters gingen harder dan de guldens!
Ja, maar toen was jij (mag ik hopen!) geen kind meer van 10quote:Op donderdag 15 november 2012 13:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Oh, maar dat diesel was nog niet zo lang geleden ook nogh zo. Toen ik nog maar net bij Van Dijk werkte(4 jaar geleden) was diesel nog iets van 95 cent.. )
Toen kwam de euro inderdaadquote:Op donderdag 15 november 2012 14:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar toen was jij (mag ik hopen!) geen kind meer van 10Ik wist niet beter of de benzine ging sneller dan de guldens. En ineens was dat niet meer zo
Nee, dat duurde nog wel een aantal jaren extra hoor... En toen de euro kwam had ik nog geen rijbewijsquote:
nope, 19 was ik. Had net een half jaar mijn rijbewijs..quote:Op donderdag 15 november 2012 14:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar toen was jij (mag ik hopen!) geen kind meer van 10Ik wist niet beter of de benzine ging sneller dan de guldens. En ineens was dat niet meer zo
Mijn allereerste tankbeurt: 1.20 (geen idee van de precieze prijs) voor Euro 95quote:Op vrijdag 16 november 2012 00:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mijn allereerste tankbeurt... 1.059 voor Euro 95
Ik ook! Ik had toen trouwens wel geluk in die periode. De benzine was toen ergens rond de 1.30 en spoot omhoog naar de 1.50. Maar net in die maand had ik een klusje in Assen (waar ik toen ook nog woonde) waardoor ik met de fiets ging, en niet met de autoquote:Op vrijdag 16 november 2012 09:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik weet 't nog goed, omdat ik het toen ook al veel geld vond. Nu rij ik diesel dus is een vergelijking lastiger, maar ik zou tekenen voor 1,20
Tot aan de M25 is het prima te doen. Daarna in toenemende mate vooral héél véél geduld hebben.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:19 schreef kaasplankje het volgende:
Het zou mij niet trekken, Londen met de auto.
Signalrot. Felrood dus, alleen door de glans word het met ge gsm camera meer roze..quote:
remklauwen geverfd inderdaad, en logo's niet gestript maar grille verwisseld..quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:18 schreef Actaeon het volgende:
Dan nog aparte kleurEn je hebt andere remklauwen? Alle logo's gestript?
Ah oke. Wel sportiever uiterlijk natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
remklauwen geverfd inderdaad, en logo's niet gestript maar grille verwisseld..
jup, paar kleine subtiele wijzigingen..quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke. Wel sportiever uiterlijk natuurlijk.
Nu nog een sportieve motor danquote:Op zondag 18 november 2012 14:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
jup, paar kleine subtiele wijzigingen..
Ach, zolang ik met mijn 101pk nog altijd stukken sneller de bocht door ben en bij het verkeerslicht weg ben als 95% van het overige verkeer vind ik het nu nog wel prima.quote:
Je maakt er wel een sport van he?quote:Op zondag 18 november 2012 17:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ach, zolang ik met mijn 101pk nog altijd stukken sneller de bocht door ben en bij het verkeerslicht weg ben als 95% van het overige verkeer vind ik het nu nog wel prima.
nee, dat niet eens. Rij gewoon graag vlot door..quote:Op zondag 18 november 2012 19:08 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Je maakt er wel een sport van he?
Dat ie lekker door een bocht gaat geloof ik graag, maar snel kun je hem toch niet noemen volgens mij.quote:Op zondag 18 november 2012 19:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nee, dat niet eens. Rij gewoon graag vlot door..
Als je normaal gesproken(zeker toen ik hem net had) alleen maar oude Mercedes Sprinters/Ford Transit's rijd is dat ding best rap.. En met een 0-100 tijd van 10 seconden is het nog steeds niet traag te noemen vind ik.quote:Op zondag 18 november 2012 19:28 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dat ie lekker door een bocht gaat geloof ik graag, maar snel kun je hem toch niet noemen volgens mij.
Nah, soms wel leuk. Ik reed tot 70kmph (max) door en zij reden met 90 voorbij. En stoer kijken. En ik maar lachenquote:Op zondag 18 november 2012 19:39 schreef JDude het volgende:
Aan dat soort figuren zou ik niet eens aandacht besteden.
Maar je hebt je wel mooi laten kennen. Dat soort gasten moet je gewoon mooi in hun waan laten blijven joh. Gisteren ook twee van die tjappies in een Micra stoer lopen doen en met piepende bandjes ervandoor stuiven.quote:Op zondag 18 november 2012 19:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nah, soms wel leuk. Ik reed tot 70kmph (max) door en zij reden met 90 voorbij. En stoer kijken. En ik maar lachen
Soms is het wel geinig ja om een petje eruit te trekken.quote:Op zondag 18 november 2012 21:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kan het soms ook niet laten, als er een of andere aftandse verlaagde en van sportuitlaat voorziene bak met marginalen aan boord naast me staat bij het verkeerslicht. En dan ze eruit sprinten met de bestelbus.
Ach zolang je het leuk hebt en/of tevreden bent is het primaquote:Op zondag 18 november 2012 17:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ach, zolang ik met mijn 101pk nog altijd stukken sneller de bocht door ben en bij het verkeerslicht weg ben als 95% van het overige verkeer vind ik het nu nog wel prima.
quote:Op zondag 18 november 2012 22:05 schreef Sjoegerd het volgende:
Mijn autootje heeft denk ik een lekke koppakking.. Hokje braakt veel witte rook uit
Ik ga eerst de APK keuring van aanstaande woensdag afwachten. Dan goed nadenken of ik het ga fixen of niet. Laten fixen is sowieso veel te duur in verhouding tot de auto.quote:
Hmm ja dat sowieso inderdaad. Dus wellicht dat je dan nu toch een andere auto gaat aanschaffen?quote:Op zondag 18 november 2012 22:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ga eerst de APK keuring van aanstaande woensdag afwachten. Dan goed nadenken of ik het ga fixen of niet. Laten fixen is sowieso veel te duur in verhouding tot de auto.
Who knows, als het echt de koppakking is en niet gewoon ongelooflijk veel condensvorming in de uitlaat dan gaan mijn pa en ik bekijken of we het aandurven of niet.quote:Op zondag 18 november 2012 22:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ja dat sowieso inderdaad. Dus wellicht dat je dan nu toch een andere auto gaat aanschaffen?
Spannend dan....hoop dat alles meevalt en goed komtquote:Op zondag 18 november 2012 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Who knows, als het echt de koppakking is en niet gewoon ongelooflijk veel condensvorming in de uitlaat dan gaan mijn pa en ik bekijken of we het aandurven of niet.
Vast wel, op de één of andere manier blijf ik vervoer houden. Ik moet welquote:Op zondag 18 november 2012 22:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Spannend dan....hoop dat alles meevalt en goed komt
Ja maar dat het wel leuk vervoer isquote:Op zondag 18 november 2012 22:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vast wel, op de één of andere manier blijf ik vervoer houden. Ik moet wel
Ach eigenlijk is het belangrijkste dat ie zuinig is, een werkende radio heeft en een warme kachel.quote:Op zondag 18 november 2012 22:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja maar dat het wel leuk vervoer is
Ah oke. Dat maakt het makkelijker.quote:Op zondag 18 november 2012 22:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach eigenlijk is het belangrijkste dat ie zuinig is, een werkende radio heeft en een warme kachel.
Misschien een 106je met iets meer luxe als nu ofzo. Is voor een paar honderd euro wel te vinden.quote:Op zondag 18 november 2012 22:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke. Dat maakt het makkelijker.
Of een 460quote:Op zondag 18 november 2012 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Misschien een 106je met iets meer luxe als nu ofzo. Is voor een paar honderd euro wel te vinden.
Gelijk stuk zwaarder en onzuinigerquote:
Da's waar. Of een Saxo VTS /VTR dan? Of ook te onzuinig? Weet eigenlijk niet wat die dingen lopen.quote:Op zondag 18 november 2012 23:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Gelijk stuk zwaarder en onzuiniger.. Met een 106 1.1 moet ik wel weer gemiddeld 1 op 15 kunnen halen denk ik.
Maak je nog maar niet te opgewondenquote:Op zondag 18 november 2012 23:05 schreef Goddelijker het volgende:
Alvast welkom bij la famille, Sjoegerd
Maar er komt een moment dat het gebeurt tochquote:Op zondag 18 november 2012 23:06 schreef Hyman het volgende:
[..]
Maak je nog maar niet te opgewondendie jongen zegt elke maand wel een andere auto die ie wil
Voordeel: als die auto geen klap meer waard is, kun je er niet veel aan verklotenquote:Op zondag 18 november 2012 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Who knows, als het echt de koppakking is en niet gewoon ongelooflijk veel condensvorming in de uitlaat dan gaan mijn pa en ik bekijken of we het aandurven of niet.
Land Rover, Volvo, Peugeot...quote:Op zondag 18 november 2012 23:06 schreef Hyman het volgende:
[..]
Maak je nog maar niet te opgewondendie jongen zegt elke maand wel een andere auto die ie wil
Hij heeft het al dag en jaar over een andere autoquote:Op zondag 18 november 2012 23:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar er komt een moment dat het gebeurt toch
Dat sowieso.quote:Op zondag 18 november 2012 23:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Voordeel: als die auto geen klap meer waard is, kun je er niet veel aan verkloten
Ja oke dat is ook wel weer waarquote:Op zondag 18 november 2012 23:09 schreef Hyman het volgende:
[..]
Hij heeft het al dag en jaar over een andere auto
Ik ook. De XF sedan met geblazen 5.0 V8. Had je wel gegokt denk ikquote:Op zondag 18 november 2012 23:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoe staat men hier eigenlijk tegenover de shooting brake van de Panamera en de XF?
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Ik zou 't wel weten
Hier is het nu nog steeds mistig!quote:Op maandag 19 november 2012 08:44 schreef FalleNk810i het volgende:
Goedemorgen!
Die Jag station vind ik wel wat hebben, toch zal ik gewoon de sedan nemen![]()
Wat een mist vanochtend zeg, en dan nog van die kut fietsers die zonder licht in de mist op de dijk gaan rijden
Ja, kun je wel zeggen!quote:Op maandag 19 november 2012 10:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier is het nu nog steeds mistig!![]()
En dat soort mensen
Ik bijna! Hoefde net niet echt. Was nog niet echt bevroren zeg maar. Maar het wordt echt winter inderdaad.quote:Op maandag 19 november 2012 10:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, kun je wel zeggen!
Ik heb gisteravond ook voor het eerst weer moeten krabben toen ik naar huis ging.
Dacht ik eerst ook, dus deed m'n ruitenwisser aan, alleen toen bleef het gewoon zitten.quote:Op maandag 19 november 2012 10:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik bijna! Hoefde net niet echt. Was nog niet echt bevroren zeg maar. Maar het wordt echt winter inderdaad.
Ik check dat altijd van tevoren even door te voelen als ik twijfelquote:Op maandag 19 november 2012 10:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook, dus deed m'n ruitenwisser aan, alleen toen bleef het gewoon zitten.
Moet toch al nieuwe ruitenwissers, dusja.quote:Op maandag 19 november 2012 10:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik check dat altijd van tevoren even door te voelen als ik twijfelzal vandaag ook wel weer koud zijn denk ik.
Oh ja dan care inderdaad.quote:Op maandag 19 november 2012 11:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Moet toch al nieuwe ruitenwissers, dusja.
Nee, maart pas. Maar ze strepen behoorlijk, dat is niet prettig in de winter.quote:Op maandag 19 november 2012 11:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh ja dan care inderdaad.![]()
Gaat ie voor beurt binnenkort?
Aerotwins lijken mij ook wel wat, alleen heb ik met mijn auto problemen gelezen dat ze niet de gehele ruit raken ofzo. En ze zijn stuk duurder, dus ga maar gewoon Bosch halen denk ik.quote:Op maandag 19 november 2012 11:22 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik wil Aerotwins, moet toch nieuwe ruitenwissers aangezien ik nu zowat meer zie als ik ze niet gebruik als dan dat ik ze aanzet.
Van het weekend in de Subaru Impreza STI van een vriend gereden, jesus wat gaat dat ding hard![]()
In elke versnelling in je stoel gedrukt worden en binnen een paar seconden op snelheden zitten waarbij je je rijbewijs 3x kan kwijtraken![]()
Maar goed dat ik zoiets zelf niet kan betalen
Het was iets mistig, trok op en trok weer dichtquote:Op maandag 19 november 2012 10:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hier is het nu nog steeds mistig!![]()
En dat soort mensen
Moet je gaan samenwonen, probleem opgelost.quote:Op maandag 19 november 2012 11:30 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Het was iets mistig, trok op en trok weer dichthet ziet er maar koud uit buiten, blij dat ik vandaag niet op de taxi hoef te wachten (da's natuurlijk het nadeel van carpoolen, ik werk aan de ene kant van de stad, m'n partner aan de andere kant en het is makkelijker als hij me niet hier voor de deur ophaalt....)
Of gewoon niet carpoolen. Zelf rijden is veel leuker. Probleem ook opgelostquote:Op maandag 19 november 2012 11:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Moet je gaan samenwonen, probleem opgelost.
Ah oke. Nee inderdaad dat is klote.quote:Op maandag 19 november 2012 11:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nee, maart pas. Maar ze strepen behoorlijk, dat is niet prettig in de winter.
En een nieuw laagje Rain-X moet erop.
Klopt, je hebt nieuwe ruitenwisser armen nodig daarvoor.quote:Op maandag 19 november 2012 11:23 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Aerotwins lijken mij ook wel wat, alleen heb ik met mijn auto problemen gelezen dat ze niet de gehele ruit raken ofzo. En ze zijn stuk duurder, dus ga maar gewoon Bosch halen denk ik.
Vind die krengen sowieso best prijzig.
Ik krijg korting bij een automaterialenhandel, dus dat scheelt nogal op de 'normale' prijs.quote:Op maandag 19 november 2012 11:45 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klopt, je hebt nieuwe ruitenwisser armen nodig daarvoor.
Maar als je de prijs voor 2 nieuwe bosch wissers naast de prijs van een set aerotwins legt dan is het verschil het misschien nog wel waard.
Maar we zijn al getrouwd! Ik werk alleen aan de zuidelijke ringweg en hij aan de noordelijkequote:Op maandag 19 november 2012 11:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Moet je gaan samenwonen, probleem opgelost.
Echt niet... Ben altijd blij dat ik 's middags niet hoef te rijden, heb al genoeg van die eikels voor me in de morgen... (ik rijd 's morgens naar mijn werk, dan neemt hij de auto mee naar zijn werk en haalt 'ie me aan het eind de middag weer op om naar huis te rijden).quote:Op maandag 19 november 2012 11:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Of gewoon niet carpoolen. Zelf rijden is veel leuker. Probleem ook opgelost
Oh, ja dat zijn wel fijne dingen ja. Dan zou ik het wel wetenquote:Op maandag 19 november 2012 11:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik krijg korting bij een automaterialenhandel, dus dat scheelt nogal op de 'normale' prijs.
In de garage betaal je >40 euro voor Bosch.
Ik betaalde toen ergens begin 20 euro.
Dus jullie hebben maar 1 auto? Ik zou knettergek worden, weg vrijheid. Altijd maar wachten en afstemmen. Hoe doen jullie dat dan als 1 iemand naar de tandarts moet?quote:Op maandag 19 november 2012 11:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Maar we zijn al getrouwd! Ik werk alleen aan de zuidelijke ringweg en hij aan de noordelijke
[..]
Echt niet... Ben altijd blij dat ik 's middags niet hoef te rijden, heb al genoeg van die eikels voor me in de morgen... (ik rijd 's morgens naar mijn werk, dan neemt hij de auto mee naar zijn werk en haalt 'ie me aan het eind de middag weer op om naar huis te rijden).
En we hebben eens een rekensommetje gedaan. Twee auto's die (tegelijkertijd) direct naar Groningen gaan (en weer terug naar huis ook weer tegelijkertijd) of 1 auto die twee punten in Groningen aan doet... Vooral omdat zijn route via de N46 zou gaan wat onzuiniger rijdt dan de N360... Het scheelt ons erg veel in benzine gebruik! en met die benzine prijzen van tegenwoordig...
Tja ik vind autorijden leuk. Dus no way dat ik ga carpoolen. Als het dan iets meer benzine kost dan doe ik dat maar. En ach spitsrijden went wel.quote:Op maandag 19 november 2012 11:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Maar we zijn al getrouwd! Ik werk alleen aan de zuidelijke ringweg en hij aan de noordelijke
[..]
Echt niet... Ben altijd blij dat ik 's middags niet hoef te rijden, heb al genoeg van die eikels voor me in de morgen... (ik rijd 's morgens naar mijn werk, dan neemt hij de auto mee naar zijn werk en haalt 'ie me aan het eind de middag weer op om naar huis te rijden).
En we hebben eens een rekensommetje gedaan. Twee auto's die (tegelijkertijd) direct naar Groningen gaan (en weer terug naar huis ook weer tegelijkertijd) of 1 auto die twee punten in Groningen aan doet... Vooral omdat zijn route via de N46 zou gaan wat onzuiniger rijdt dan de N360... Het scheelt ons erg veel in benzine gebruik! en met die benzine prijzen van tegenwoordig...
Wie zegt dat we maar 1 auto hebben? Maar die starlet kost niet zoveel. Maar als hij dagelijks zou moeten rijden, wel. We moeten wel twee auto's hebben, als je buiten de stad woont. Het kan wel eens voorkomen dat de een later moet beginnen of langer moet blijven. En dan gaan we gewoon individueel hoor! Maar voor het normale woon-werk verkeer, op zo'n doodgewone week, is het gewoon goedkoper om samen te rijden.quote:Op maandag 19 november 2012 12:01 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dus jullie hebben maar 1 auto? Ik zou knettergek worden, weg vrijheid. Altijd maar wachten en afstemmen. Hoe doen jullie dat dan als 1 iemand naar de tandarts moet?
Ik heb er een bloedhekel aan (spitsrijden dan, auto rijden is leuk!). Al die zeikerds die niet doorrijden. 40 gaan rijden omdat er weer eens een flitspaal staat. 70 gaan rijden omdat (weet ik veel waarom mensen 70 gaan waar ze 80 mogen) En dat is dan 70 op mijn teller! Van die idioten die hem ervoor gooien, dan niet doortrekken, waardoor jij in de ankers moet (terwijl het achter jou leeg is). Nee, ik ben blij dat ik alleen 's morgens rijd...quote:Op maandag 19 november 2012 12:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Tja ik vind autorijden leuk. Dus no way dat ik ga carpoolen. Als het dan iets meer benzine kost dan doe ik dat maar. En ach spitsrijden went wel.
Wij hebben alleen ons rijbewijs gehaald omdat we buiten de stad wilden wonen. Als ik in de stad had gewoond, had ik niet eens een auto gehad, denk ik.quote:Op maandag 19 november 2012 13:13 schreef kaasplankje het volgende:
Ik gebruik mijn auto 9 van de 10x voor vervoer buiten de stad. Als ik in de stad moet zijn ga ik wel op de tweewieler.
Tja zoals ik zei ik vind het wel wennen. Na een tijdje sta je van veel minder te kijken dan voorheen. En ach lekker muziekje erbij en jezelf kalmeren en niet zo druk maken doet wonderen.quote:Op maandag 19 november 2012 12:39 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wie zegt dat we maar 1 auto hebben? Maar die starlet kost niet zoveel. Maar als hij dagelijks zou moeten rijden, wel. We moeten wel twee auto's hebben, als je buiten de stad woont. Het kan wel eens voorkomen dat de een later moet beginnen of langer moet blijven. En dan gaan we gewoon individueel hoor! Maar voor het normale woon-werk verkeer, op zo'n doodgewone week, is het gewoon goedkoper om samen te rijden.
[..]
Ik heb er een bloedhekel aan (spitsrijden dan, auto rijden is leuk!). Al die zeikerds die niet doorrijden. 40 gaan rijden omdat er weer eens een flitspaal staat. 70 gaan rijden omdat (weet ik veel waarom mensen 70 gaan waar ze 80 mogen) En dat is dan 70 op mijn teller! Van die idioten die hem ervoor gooien, dan niet doortrekken, waardoor jij in de ankers moet (terwijl het achter jou leeg is). Nee, ik ben blij dat ik alleen 's morgens rijd...
Wij rijden altijd om-en-om. Vaak de heenweg de ene en de terugweg de ander.
Ik zou altijd een auto nemen. Ook , zoals nu, in de stad.quote:Op maandag 19 november 2012 13:38 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wij hebben alleen ons rijbewijs gehaald omdat we buiten de stad wilden wonen. Als ik in de stad had gewoond, had ik niet eens een auto gehad, denk ik.
Het is maar wat je gewend bent. Ik heb pas mijn eerste auto gekocht toen ik de 30 voorbij was en heb dus alles met de fiets en trein gedaan. En schoonmoeder was over de 50 toen zij haar rijbewijs haalde (toen waren de kinderen het huis al uit) dus mijn partner heeft vroeger ook alles met de bus en trein gedaan (en brommer en fiets natuurlijk) en ze woonden zelfs nog op het platteland ook (buiten Diever). Mijn ouders hadden wel beiden een auto maar zelfs toen deden wij (de kinderen) altijd alles op de fiets of de brommer. Dus ik was niet anders gewend... En mijn partner dus al helemaal niet.quote:Op maandag 19 november 2012 13:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou altijd een auto nemen. Ook , zoals nu, in de stad.
Waarschijnlijk dan. Wij hebben gewoon altijd auto's gehad hier.quote:Op maandag 19 november 2012 14:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Het is maar wat je gewend bent. Ik heb pas mijn eerste auto gekocht toen ik de 30 voorbij was en heb dus alles met de fiets en trein gedaan. En schoonmoeder was over de 50 toen zij haar rijbewijs haalde (toen waren de kinderen het huis al uit) dus mijn partner heeft vroeger ook alles met de bus en trein gedaan (en brommer en fiets natuurlijk) en ze woonden zelfs nog op het platteland ook (buiten Diever). Mijn ouders hadden wel beiden een auto maar zelfs toen deden wij (de kinderen) altijd alles op de fiets of de brommer. Dus ik was niet anders gewend... En mijn partner dus al helemaal niet.
En mijn ervaring: op de fiets ben je sneller, in de stad
Dat is vaak waar ja. Maar je bent regelmatig ook natquote:Op maandag 19 november 2012 14:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
En mijn ervaring: op de fiets ben je sneller, in de stad
Dat inderdaad!quote:Op maandag 19 november 2012 18:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is vaak waar ja. Maar je bent regelmatig ook nat
Ik ben ook gewoon afhankelijk van m'n auto voor m'n werk dus heb geen keuze, maar ook voorheen kon het in theorie wel met het OV, maar had toch echt een auto. Zou 'm niet meer willen missen
Exact. Ook altijd van die mensen in het OV waar je eigenlijk helemaal niks mee te maken wilt hebben maar waar je dan toch mee geconfronteerd wordt. Of er wordt tegen je aangepraat op een moment dat je met rust gelaten wilt worden.quote:Op maandag 19 november 2012 18:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
OV. Hmpf. Buiten in de kou op de bus wachten, op het station wachten, zit je eindelijk in de bus maar ben je een beetje lang dus zit je met je benen in je nek zo ongeveer, en ondertussen allemaal mensen om je heen die je helemaal niet wil zien.
Dan liever met m'n eigen muziek in de file.
quote:Op maandag 19 november 2012 19:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Of ga je in de bus in zo'n vierzits ding zitten omdat dat de enige plek is waar je je benen wél kwijt kan, komt er zo'n dik stinkwijf naast je zitten. Terwijl er nog zeker vijf dubbelzitjes vrij zijn, maar daar past ze met haar dikke reet niet tussen
Andermans ellende/leven is nou niet iets waar ik altijd op zit te wachten zeg maar.quote:Op maandag 19 november 2012 21:04 schreef Goddelijker het volgende:
Vermaak me soms best wel hoor. Sommigen vertellen hun hele weekend door de telefoon tegen een vriend/vriendin, soms best vermakelijk.
Of gewoon leuk vrouwen kijken.
Het is ook meer vermakelijk dat iemand zo onbeschaamd iets door de bus heen blert.quote:Op maandag 19 november 2012 21:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Andermans ellende/leven is nou niet iets waar ik altijd op zit te wachten zeg maar.
Dat zijn inderdaad de +punten. Vooral chicks hahaquote:Op maandag 19 november 2012 21:04 schreef Goddelijker het volgende:
Vermaak me soms best wel hoor. Sommigen vertellen hun hele weekend door de telefoon tegen een vriend/vriendin, soms best vermakelijk.
Of gewoon leuk vrouwen kijken.
Vermakelijk voor 5 secondes. Daarna verschrikkelijk irritant.quote:Op maandag 19 november 2012 21:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het is ook meer vermakelijk dat iemand zo onbeschaamd iets door de bus heen blert.
Die boerka's en asociale kutkoters wordt je inderdaad minder blij van.quote:Op maandag 19 november 2012 21:08 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad de +punten. Vooral chicks haha
Ik ben er op aangewezen, dus zit er bijna elke dag in.quote:Op maandag 19 november 2012 21:27 schreef FalleNk810i het volgende:
Klopt, gelukkig maak ik maar een paar keer per jaar gebruik van het OV dus het is nog te overzien.
Je hebt toch een auto?quote:Op maandag 19 november 2012 21:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik ben er op aangewezen, dus zit er bijna elke dag in.
Maar jij woont dicht bij je studieplek, dan heb je geen OV nodig.quote:Op maandag 19 november 2012 22:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ben ook student. Ga ook zo min mogelijk met OV
Dat is nog wel een pluspunt ja. Dat je wat mensen met een 'quote:Op maandag 19 november 2012 21:04 schreef Goddelijker het volgende:
Vermaak me soms best wel hoor. Sommigen vertellen hun hele weekend door de telefoon tegen een vriend/vriendin, soms best vermakelijk.
Of gewoon leuk vrouwen kijken.
Ik had dat laatst toen m'n fiets kapot wasquote:Op dinsdag 20 november 2012 00:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar jij woont dicht bij je studieplek, dan heb je geen OV nodig.
Ik weet nog dat ik ooit toen 't pisweer was, besloot om met de bus naar de uni te gaan. Ipv zo'n tien minuten fietsen, was ik 50 minuten onderweg. Ook zo'n drama.
[..]
Dat is nog wel een pluspunt ja. Dat je wat mensen met een ''-hoofd kan aankijken uit meelij, en dat je leuke vrouwen kan kijken, mits ze er zitten. Meestal zijn het echter van die 40+'ers met shag onder hun oksels en al die Vinexers die zich een baan in de Randstad hebben laten aanpraten.
Daarom heb ik mijn rijbewijs gehaald, ja. We gingen naar Hoogkerk (langs de A7), en dat was 30 minuten met de auto of 60 minuten met de trein + bus. Ik vind het niet erg om langer in het OV te zitten, maar ik heb wel een bloedhekel aan moeten overstappen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan is 't een ander verhaal omdat je echt vlakbij het station zit en anders een parkeerprobleem hebt. Maar als je niet dicht bij een centrum of station zit, is de trein gewoon een boutoptie. En de kans dat er een directe busverbinding van je huis naar je werk gaat, is ook klein.
Ik kon s'weekends en sávonds de auto altijd gewoon daar in de parkeergarage zetten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Bij mijn vorige baan was het gewoon niet eens een optie om met de auto te gaan. Op het station van Assen kon je de auto nauwelijks kwijt, en op het station van Groningen al helemaal niet. Dus op de fiets naar het station in Assen, dan met de trein naar Groningen en vanaf het perron het kantoor binnen stappen.... Ideaal! Heb het op de terugweg wel eens gehad dat ik dacht: nog even iets afmaken, dan op de klok kijken en zien dat je nog 3 minuten hebt. En dan toch de trein nog halen
Naar mijn weten heeft het Hunzehuis geen parkeergarage... En Assen ook niet. En het beleid van KPN was dat mensen die makkelijk met het OV konden (en dat kon ik) ook geen parkeerkaart o.i.d. kregen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik kon s'weekends en sávonds de auto altijd gewoon daar in de parkeergarage zetten.
Flauwerikken zijn het ookquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Naar mijn weten heeft het Hunzehuis geen parkeergarage... En Assen ook niet. En het beleid van KPN was dat mensen die makkelijk met het OV konden (en dat kon ik) ook geen parkeerkaart o.i.d. kregen.
Had ook geen parkeerkaart, maar mocht als ik een weekend dienst of pas s'avonds hoefde te beginnen in Groningen in de parkeergarage parkeren. Alleen even mezelf melden bij de slagboom, pasnummer doorgeven en klaar.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Naar mijn weten heeft het Hunzehuis geen parkeergarage... En Assen ook niet. En het beleid van KPN was dat mensen die makkelijk met het OV konden (en dat kon ik) ook geen parkeerkaart o.i.d. kregen.
Bedoel je de Borg? (het gebouw rechts van het station). Het Hunzehuis zit nu UWV in geloof ik....quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Had ook geen parkeerkaart, maar mocht als ik een weekend dienst of pas s'avonds hoefde te beginnen in Groningen in de parkeergarage parkeren. Alleen even mezelf melden bij de slagboom, pasnummer doorgeven en klaar.Gaat dan om de parkeergarage in het gebouw naast de hoofdingang.
yup...quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Bedoel je de Borg? (het gebouw rechts van het station). Het Hunzehuis zit nu UWV in geloof ik....
Ja, ik dacht ook dat het 3500kg was voor B... Mijn moeder had een camper die op het randje zat (maar dat was geen probleem, want die heeft B, C, D en Equote:Op dinsdag 20 november 2012 12:00 schreef JDude het volgende:
Nooit vsn gehoord, rij ook regelmatig met een bus met 1300 kg. laadvermogen. Alleen het leeggewicht plus laadvermogen samen mag niet meer dan 3,5t. zijn voor zover ik weet.
quote:Rijbewijs B:
Voor motorvoertuigen, ingericht voor vervoer van maximaal 8 personen (inclusief bestuurder 9), en met een maximumgewicht van 3.500 kilo (leeggewicht plus laadvermogen). U mag eventueel een aanhangwagen of oplegger trekken van maximaal 750 kilo (leeggewicht plus laadvermogen). Wilt u meer dan 750 kilo trekken dan mag het totaal leeggewicht plus laadvermogen van de combinatie, niet boven de 3.500 kilo liggen én het leeg gewicht plus laadvermogen van de aanhanger mag dan niet boven het leeg gewicht van de trekkende auto liggen.
Even uitgezocht en dit klopt. Het gaat hier om een vergunning die nodig is enkel bij beroepsgoederenvervoer.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:05 schreef JDude het volgende:
Nou rij ik wel voor een transportfirma, dus misschien dat het iets in de vergunningensfeer is waar je op doelt.
Bullshit, mits particulier. Voor zakelijk gelden andere regels. Maar dat heeft meer met de belastingwetgeving te maken.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:40 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een zakelijke bestelauto en ik hoorde gisteren van iemand dat een normaal rijbewijs B je een auto of bus mag besturen met een max. laadgewicht van 500kg.
Ik vind 't allebei niks, maar dan liever de Xsara jaquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:17 schreef Fiorano het volgende:
Hopelijk vandaag m'n autootje weer terug. Weekje rond gereden in een C4 Picasso, doe mij maar mn Xsara....
Ik kan niet eens altijd m'n begintijd halen met het OV.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Daarom heb ik mijn rijbewijs gehaald, ja. We gingen naar Hoogkerk (langs de A7), en dat was 30 minuten met de auto of 60 minuten met de trein + bus. Ik vind het niet erg om langer in het OV te zitten, maar ik heb wel een bloedhekel aan moeten overstappen.
Ik zou niet kunnen kiezen denk ikquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vind 't allebei niks, maar dan liever de Xsara ja
Watvoor C5 is het? Een familielid van mij heeft er ook een en ben er nooit zo weg vanquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:43 schreef Fiorano het volgende:
Citroën boven alles. En zeker My Little Tank.
Overigens rijd ik het liefste in de C5 van vader, een echte met hydropneumatische vering. Zoef zoef
De nieuwe DS lijn vind ik erg mooi.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:48 schreef Actaeon het volgende:
De enige Citroën waar ik nog wel eens een paar maanden tot een jaar in zou willend rondrijden is een C6
Lijkt mij niet; Ik rij regelmatig in personenbusjes en verlengde rolstoelbussen die echt wel wat meer laadvermogen hebben als 500kg.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:40 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een zakelijke bestelauto en ik hoorde gisteren van iemand dat een normaal rijbewijs B je een auto of bus mag besturen met een max. laadgewicht van 500kg. Nu mag er in mijn auto dik 705kg, ik heb het nagekeken op het kentekenbewijs. Officieel mag ik dus eigenlijk die auto niet rijden zonder een toevoeging op het rijbewijs, ongeacht het gewicht van de lading op dat moment, dit is vergelijkbaar met een aanhangwagen toevoeging.
Dit kan mij bij een controle een boete opleveren die als ik zakelijk rijd, 3500.- Euro kan bedragen ivm het plegen van een economisch delict.
Nu kan ik dus kiezen of ik het kentekenbewijs laat wijzigen tot een max. laadvermogen van 500kg of ik haal die toevoeging op het rijbewijs. In het eerste geval moet ik de kentekenpapieren opsturen met een wijzigingsformulier naar de RDW.
Goede tip, dit wist ik niet.
Hmm ik respecteer de gewaagdheid maar het is niet mijn ding.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De nieuwe DS lijn vind ik erg mooi.
Ja, maar:quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maximaal gewicht inclusief lading is dan 3500kg toch.
Ik vraag me af waar die 500kg vandaan komt.. Aanhangers tot 750kg zijn vrij, daarboven moet je een E hebben. C is voor zwaardere auto's en D voor meer dan 8 personen. En B gewoon tot 3500kg en maximaal 8 personen (exclusief de bestuurder)quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet; Ik rij regelmatig in personenbusjes en verlengde rolstoelbussen die echt wel wat meer laadvermogen hebben als 500kg.
Zelfs onze Astra heeft een laadvermogen van boven de 500 kg(532 geloof ik.).. Als ik die zou leasen zou ik ook eerst een ander rijbewijs moeten halen dus?
quote:Voor het beroepsmatig besturen van een vrachtauto met een toegestaan maximumgewicht boven de 7.500 kilo of een autobus, is een zogenaamd chauffeursdiploma nodig naast rijbewijs C of D. Er zijn uitzonderingen op deze regel.
C5 III exclusive (nieuwste model) met een 1.6 THP motorquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Watvoor C5 is het? Een familielid van mij heeft er ook een en ben er nooit zo weg van
Dat is zo'n bazenbak. Staat absoluut op mijn lijstje voor "over een paar jaar"quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:48 schreef Actaeon het volgende:
De enige Citroën waar ik nog wel eens een paar maanden tot een jaar in zou willend rondrijden is een C6
Hoezo niet? Wat dan wel.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, maar:
Niet als je zakelijk goederen voor derden vervoert dus.
Ook echt, bij mij op het lijstje "Als ik ooit teveel geld heb dan..."quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:10 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat is zo'n bazenbak. Staat absoluut op mijn lijstje voor "over een paar jaar"
Hehe, gevonden. Het gaat dus om een NIWO vergunning.quote:
quote:Artikel 2.1 Toepassing van en uitzonderingen op de marktverordening
1. De marktverordening voor het wegvervoer is van overeenkomstige toepassing op het:
a. binnenlands beroepsvervoer door een in Nederland gevestigde vervoerder;
b. binnenlands beroepsvervoer door een in een andere lidstaat gevestigde vervoerder;
c. grensoverschrijdend beroepsvervoer, bedoeld in de punten 2, 3 en 5 van de bij de vrijstellingsrichtlijn voor het wegvervoer behorende bijlage, door een in Nederland gevestigde vervoerder voor trajecten over het grondgebied van lidstaten.
2. De marktverordening voor het wegvervoer is in afwijking van het eerste lid niet van overeenkomstige toepassing op het beroepsvervoer door een in Nederland gevestigde vervoerder dat wordt verricht met een of meer vrachtauto’s met een laadvermogen van niet meer dan 500 kg.
quote:HOOFDSTUK 5 DIENSTBETREKKING
Artikel 12
Het model voor een verklaring als bedoeld in artikel 2.11, tweede lid, van de wet wordt vastgesteld
overeenkomstig de bij deze regeling behorende bijlage, die ter inzage ligt ten kantore van het
ministerie van Verkeer en Waterstaat, Koningskade 4 te ’s-Gravenhage.
Artikel 13
1. Van artikel 2.11, eerste lid, van de wet, wordt ontheffing verleend indien vervoer wordt verricht
met een of meer vrachtauto’s met een laadvermogen van niet meer dan 500 kg.
Inderdaad.. Reed ook wel eens in bussen met een ledig gewicht van 2500kg. Met passagiers erbij zat ik soms zeker over de 3500kg. (zeker als er een aantal een scootmobiel hadden, die wegen ook al snel ruim 100 kg per stuk... )quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm apart, rijd beroepsmatig soms in flinke bussen met mijn B-kenteken (maximum toelaatbaar gewicht 3500kg) en kan dan 1,5 ton laden in theorie (en soms 2,5 in praktijk).
"...nog zou ik iets anders kopen?"quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ook echt, bij mij op het lijstje "Als ik ooit teveel geld heb dan..."
Ik zou 'm nooit nooit aanschaffen. Alleen als de gelegenheid zich voor zou doen erin te rijden een keer zou ik dat wel graag willen. Als ik dat kan betalen kwam er wel wat andersquote:Op dinsdag 20 november 2012 13:10 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dat is zo'n bazenbak. Staat absoluut op mijn lijstje voor "over een paar jaar"
Ah oke. Als je al een C5 wilt is dat wel het mooiste model. Ik heb alleen ervaring met dat model hiervoor. Is die 1.6THP een beetje lekker? Hij lijkt mij op basis van de specs zo futloos.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:09 schreef Fiorano het volgende:
[..]
C5 III exclusive (nieuwste model) met een 1.6 THP motor
Ik vind die ds5 wel wat hoor. Een behoorlijk sportief ogende auto, de prestaties blijven wat achter, maar er is niets mis mee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ik respecteer de gewaagdheid maar het is niet mijn ding.
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Ik erken ook dat het qua design leuk is want het is geen eenheidsworst. Ik zeg alleen dat het niks voor mij is. En verder saaie motoren zoals praktisch alle Citroëns.Met uitzondering van de C6 dan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:22 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik vind die ds5 wel wat hoor. Een behoorlijk sportief ogende auto, de prestaties blijven wat achter, maar er is niets mis mee.
Wat je ook vervoert, als je een beetje professioneel doet en je krijgt ervoor betaald dan is het beroepsvervoer.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.. Reed ook wel eens in bussen met een ledig gewicht van 2500kg. Met passagiers erbij zat ik soms zeker over de 3500kg. (zeker als er een aantal een scootmobiel hadden, die wegen ook al snel ruim 100 kg per stuk... )
Ben benieuwd of taxivervoer dan ook onder beroepsvervoer zou vallen. Lijkt mij wel.
eerste keer was 77 cent per liter (diesel), is daarna zelfs nog gezakt naar onder de 70 cent.... Nu het dubbele..quote:Op vrijdag 16 november 2012 00:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mijn allereerste tankbeurt... 1.059 voor Euro 95
Hoezo een leuke rekening?quote:Op woensdag 21 november 2012 08:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
De auto piepte vanmorgen... Wordt weer een leuke rekening vanavond...
Zag wel dat de benzine een cent naar beneden was sinds maandag!
Op die manier piepen.quote:Op woensdag 21 november 2012 09:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Lege tank... Mag hem dus weer volgooien met dat vloeibare goud...
En nu weer helemaal heelquote:
Mwah 150 pk komt er uit die 1.6 dus hij gaat best aardig vooruit. C5 is overigens ook nog te krijgen met 3.0 V6quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zou 'm nooit nooit aanschaffen. Alleen als de gelegenheid zich voor zou doen erin te rijden een keer zou ik dat wel graag willen. Als ik dat kan betalen kwam er wel wat anders
[..]
Ah oke. Als je al een C5 wilt is dat wel het mooiste model. Ik heb alleen ervaring met dat model hiervoor. Is die 1.6THP een beetje lekker? Hij lijkt mij op basis van de specs zo futloos.
Eeuwig zonde dat Citroën niks meer met V6'en doet. Met uitzondering van de C6 dan.
Net als Renault overigens. Zo'n Laguna Coupe met V6 heeft nog wel iets. Nu is het slechts een auto met sportieve aspiraties die ie nooit waar kan maken door crappy motorisaties.
Elk nadeel heeft zijn voordeel.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:07 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En nu weer helemaal heel
En m'n portemonnee weer helemaal leeg
Maar het is ook een zware auto dus dan is dat geen luxe lijkt mij. Ik bedoel die 120pk VTi is gewoon idioot traag voor een auto in die klassequote:Op woensdag 21 november 2012 10:08 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Mwah 150 pk komt er uit die 1.6 dus hij gaat best aardig vooruit. C5 is overigens ook nog te krijgen met 3.0 V6
Mwah, nog niet echt last van gehad eigenlijk. En natuurlijk is een Citroën bedoelde om comfortabel over de weg te zoefen. Niet om zo snel mogelijk van a naar b te komenquote:Op woensdag 21 november 2012 10:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar het is ook een zware auto dus dan is dat geen luxe lijkt mij. Ik bedoel die 120pk VTi is gewoon idioot traag voor een auto in die klasse![]()
Echt? Die zijn toch niet meer leverbaar? Staan niet meer in de prijslijsten dacht ik.
Uiteraard maar een beetje (over)vermogen draagt ook bij aan je comfort.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:20 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Mwah, nog niet echt last van gehad eigenlijk. En natuurlijk is een Citroën bedoelde om comfortabel over de weg te zoefen. Niet om zo snel mogelijk van a naar b te komen
De V6 staat inderdaad niet meer in de prijslijsten....
klopt, maar 155 PK (toch 5 meer als dat ik dacht) is voldoend voor ons. Het is opzich wel jammer, maar ik denk als je naar de afnemersaantallen kijkt toen de V6 nog wel geleverd werd dat een heel klein percentage is.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Uiteraard maar een beetje (over)vermogen draagt ook bij aan je comfort.En ik vind het wel jammer dat Citroën in hun topmodellen (m.u.v. de C6 dan) allemaal van die basale motoren aanbiedt. Renault doet dat ook op een verschrikkelijke manier trouwens.
Voor zover ik weet is het niet meer leverbaar^^ en kan je alleen nog de C6 met V6 krijgen.
Ik rij standaard te hard in de auto van m´n pa, ding is 10x stiller dan die Xsara.... Snelweg zit je zo op de 140/145 als het een beetje rustig is.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:40 schreef Goddelijker het volgende:
Hoe meer pk, des te meer kans op een bekeuring en ongemerkt te hard rijden.
Afgelopen zomer de auto van mijn ouders meegenomen op vakantie, ongemerkt reed ik 160 op de Autobahn, reed gewoon ontspannen met de rest mee.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:46 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik rij standaard te hard in de auto van m´n pa, ding is 10x stiller dan die Xsara.... Snelweg zit je zo op de 140/145 als het een beetje rustig is.
Mijn eigen gaat max 170, dus dan is 150/160 niet erg relaxt meer.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:49 schreef Fiorano het volgende:
Autobahn is sowieso erg relaxed, rij ook meestal rond de 150/160
Ja helaas wel. Maar maak dan ook geen Laguna Coupe (toch een GrandTourer) als je alleen maar van basis motoren levert.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:28 schreef JDude het volgende:
Het aanbieden van dikke motoren lijkt me voor merken als Renault en Citroen gewoon niet meer interessant met alle milieuheffingen en andere hippietaks. Er zijn waarschijnlijk simpelweg te weinig klanten voor een Megane, Laguna of C5 van ettelijke tienduizenden euri's.
Ja het is natuurlijk ook wat je wilt en gewend bent ofzo. Als je er geen behoefte aan hebt is 155pk in zo'n C5 meer dan afdoende natuurlijk. Ik zou het persoonlijk dan weer erg krap vinden.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:38 schreef Fiorano het volgende:
[..]
klopt, maar 155 PK (toch 5 meer als dat ik dacht) is voldoend voor ons. Het is opzich wel jammer, maar ik denk als je naar de afnemersaantallen kijkt toen de V6 nog wel geleverd werd dat een heel klein percentage is.
Er staat trouwens wel een 200 pk sterke diesel in de prijslijst...
Heb je zelf een voorkeur? Ik wacht meestal de tests van de ANWB/ADAC af. Die testen tenminste op meerdere fronten. Nadeel bij deze labels is dat een band er specifiek op ontwikkeld kan worden, en op veel andere gebieden dus ruk kan scoren. Grip op droog en slijtvastheid vind ik bijvoorbeeld minstens zo belangrijk, maar daar is geen label voor.quote:Op woensdag 21 november 2012 09:35 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb voor komende zomerbandenperiode, twee nieuwe zomerbanden nodig.
Nu was ik van de week aan het zoeken, toen kwam ik tegen:
Hankook K425
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
72,40 FairTyre
79,00 Topbanden
76,70 Autobandenmarkt
70,60 Reifen
Vredestein SPORTRAC 3
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
76,60 FairTyre
82,40 Topbanden
80,90 Autobandenmarkt
67,90 Reifen
Vredestein Sportrac 5
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
67,90 Reifen
84,80 Topbanden
90,70 Autobandenmarkt
78,50 FairTyre
Wat een prijsverschillen!
Weet iemand misschien een goede band in de maat 195/55/15?
Of iemand ervaring met één van deze banden?
quote:
Netjes! Geen hele gekke dingen dus.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
- Veerpoot vervangen omdat gebroken veer, had een poot van de sloop en hebben ze zo over gezet.
- Draagarm vervangen vanwege speling op de fuseekogel.
- Stofhoes van de aandrijfas vervangen omdat er een gaatje in zat.
Voor de rest nog wat versnellingsbak olie bijgevuld en wat dingetjes beter bevestigd of gangbaarder gemaakt.
Hierdoor ga ik toch de poging wagen om de koppakking te vervangen in de nabije toekomst.
Geen gekke dingen inderdaad naar mijn idee. Het is gewoon een oudere auto, daar slijt gewoon het één en ander van. Het kostte wel wat tijd om het allemaal te doen maar goed, als ik een andere auto koop kan er ook binnen korte tijd het één en ander het begeven. Ik weet nu zo'n beetje hoe deze auto er aan toe is.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Netjes! Geen hele gekke dingen dus.
Dan toch wel de moeite idd.
En emotionele band enzo?quote:Op woensdag 21 november 2012 22:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Geen gekke dingen inderdaad naar mijn idee. Het is gewoon een oudere auto, daar slijt gewoon het één en ander van. Het kostte wel wat tijd om het allemaal te doen maar goed, als ik een andere auto koop kan er ook binnen korte tijd het één en ander het begeven. Ik weet nu zo'n beetje hoe deze auto er aan toe is.
Vanmiddag nog stuk onder de auto schoongemaakt en opnieuw gespoten en getectyleerd. Wil zo de hele bodem gaan doen eigenlijk.
Hmm, ja toch wel naar mijn idee. Eerste auto, heeft me al veel plezier en onafhankelijkheid bezorgd.quote:
Ja daarom...dat telt ook meequote:Op woensdag 21 november 2012 22:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hmm, ja toch wel naar mijn idee. Eerste auto, heeft me al veel plezier en onafhankelijkheid bezorgd.
Waarschijnlijk wel. Kijk ik mis wat luxe en comfort in vergelijking met andere auto's.. Maar krijg er wel een goedkope auto voor terugquote:Op woensdag 21 november 2012 22:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja daarom...dat telt ook meeen het scheelt ook geld denk ik ?
Je bent financieel gezien vaak slechter uit met een andere autoquote:Op woensdag 21 november 2012 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's ook wat waard. En ondanks dat het een gebruiksvoorwerp is, ben ik nog steeds wel benieuwd wat er met m'n oude kar gebeurd is, m'n eerste eigen auto.
Hij rijdt nog steeds rond, APK is een paar maanden oud en hij is de in de tussentijd niet verkocht. Als ik niet veel meer ging rijden en luxer wilde, had ik 'm nooit weg moeten doen...
Dat is dan zeker de moeite! Is toch weer de kosten voor een onderhoudsbeurtquote:Op woensdag 21 november 2012 23:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Eh, jep.
Als ik kijk hoe de onderhoudskosten bij m'n huidige zijn in vergelijking met m'n vorige.... Brandstof valt dan weer mee en de prestaties zijn een stuk beter!
En vandaag maar eens een nieuwe verzekering afgesloten. Nagenoeg dezelfde dekking, maar wel ruim 250 euro per jaar minder duur. Dat leek me wel de moeite.
Ik hoef er sowieso niet over na te denkenquote:Op woensdag 21 november 2012 23:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat dacht ik! En mooi in december de factuur in één keer betalen, hoef ik er daarna een jaar niet meer over na te denken
Ik denk dat te belangrijkste reden voor de meeste meer luxe is. Of gewoon een wat modernere auto. Dat was voor ons ook de enige reden waarom we de Yaris weggedaan hebben.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:28 schreef Goddelijker het volgende:
Als je een andere koopt zit er ook vaak (achterstallig) onderhoud aan, dat is vaak de reden waarom een auto verkocht wordt.
Klopt, maar als er (duur) onderhoud aan zit te komen, is het natuurlijk een ideaal moment om je auto in te ruilen, zodat je deze kosten niet meer hoeft te maken.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik denk dat te belangrijkste reden voor de meeste meer luxe is. Of gewoon een wat modernere auto. Dat was voor ons ook de enige reden waarom we de Yaris weggedaan hebben.
Als mijn moeder niet in Hongarije en m'n schoonmoeder niet in Spanje had gewoond, weet ik niet of we die Auris hadden gekocht...
Die hadden we allemaal al gehadquote:Op donderdag 22 november 2012 09:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Klopt, maar als er (duur) onderhoud aan zit te komen, is het natuurlijk een ideaal moment om je auto in te ruilen, zodat je deze kosten niet meer hoeft te maken.
Opzoek gaan waar het vocht vandaan komt? Vieze/kapotte rubbers? Vieze ruiten?quote:Op donderdag 22 november 2012 10:01 schreef Fiorano het volgende:
Ook altijd fijn in deze tijd van het jaar zijn de beslagen ruiten. Volgens mij is mijn auto zo vochtig als ik weet niet wat. Wie weet hier een goede oplossing voor? En wat is volgens jullie de beste manier om je ruiten te ontvetten?
Kan ook met een goede ruitenreiniger, zolang het maar geen Glassex is.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Reinigen van ramen; met schoonmaakazijn en een goede doek.
Beste oplossing voor minder vocht; tijdje laten bakken in een spuitcabine. Lekker warm stoken en dan alles open zetten.
Wat was je eerste auto?quote:Op woensdag 21 november 2012 23:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's ook wat waard. En ondanks dat het een gebruiksvoorwerp is, ben ik nog steeds wel benieuwd wat er met m'n oude kar gebeurd is, m'n eerste eigen auto.
Hij rijdt nog steeds rond, APK is een paar maanden oud en hij is de in de tussentijd niet verkocht. Als ik niet veel meer ging rijden en luxer wilde, had ik 'm nooit weg moeten doen...
Heb er zelfs aan gedacht om een nieuwere 206 te kopen.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarom zal ik nooit mijn eerste auto verkopen.
Goed idee... moet mijn ramen ook eens goed schoonmaken van binnen. Net als de rest van het dashboard... (maak alleen regelmatig m'n stuur en pook schoon...)quote:Op donderdag 22 november 2012 10:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Reinigen van ramen; met schoonmaakazijn en een goede doek.
quote:Beste oplossing voor minder vocht; tijdje laten bakken in een spuitcabine. Lekker warm stoken en dan alles open zetten.
Hebben we ook aan zitten denken, maar toch besloten de starlet te houden...quote:Op donderdag 22 november 2012 10:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach ik heb er nog een auto naast en vorig jaar de 2e verkocht maar mijn allereerste houd ik gewoonde rest blijft komen en gaan.
Ofcourse, ik was achteropkomend heh.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:44 schreef FalleNk810i het volgende:
Heb je die 1400 helemaal zelf betaald dan?
Dat je dat er nog voor over had joh, blijft toch erg veel geld voor zo'n auto..?quote:Op donderdag 22 november 2012 12:50 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ofcourse, ik was achteropkomend heh.
Dagwaarde ongeveer 2500. Zit CC, Airco, Radio Bluetooth etc. etc. op. Auto heeft net 150.000 gelopen en is technisch gezien gewoon top.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat je dat er nog voor over had joh, blijft toch erg veel geld voor zo'n auto..?
Ja lach maar, maar het is wel de beste oplossingquote:
Het is ook een coupe ofniet? Zo'n sport?quote:Op donderdag 22 november 2012 13:24 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dagwaarde ongeveer 2500. Zit CC, Airco, Radio Bluetooth etc. etc. op. Auto heeft net 150.000 gelopen en is technisch gezien gewoon top.
Weet nu wat ik heb, als je wat anders koopt is dat altijd weer de vraag.
Coupé ja, Geen VTS/VTS maar een Ligne Prestige. 1 uitvoering onder de Exclusive. Heb bv geen lederen bekleding.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is ook een coupe ofniet? Zo'n sport?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wel lekker luxe dan nog. De 2.0?quote:Op donderdag 22 november 2012 13:45 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Coupé ja, Geen VTS/VTS maar een Ligne Prestige. 1 uitvoering onder de Exclusive. Heb bv geen lederen bekleding.
How How, Coupé is de officiële naam. Geen gebitch. Ik heb een Coupé.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Coupé? 3drs hatchback eerder.
1.6quote:Op donderdag 22 november 2012 14:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar wel lekker luxe dan nog. De 2.0?
Inderdaad. Ik zei expres Coupé omdat ie als Coupé verkocht isquote:Op donderdag 22 november 2012 14:32 schreef Fiorano het volgende:
[..]
How How, Coupé is de officiële naam. Geen gebitch. Ik heb een Coupé.
[..]
1.690 knalharde PK's.
1043 Kilo leeggewicht. Dus valt mee. Best een scheurijzertje hoor, zeker over rotondes en klaverblaadjes.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zei expres Coupé omdat ie als Coupé verkocht is
Hehe maar hij is ook niet zo zwaar toch? Ik moest overigens wel glimlachen om je formulering
quote:Op donderdag 22 november 2012 14:25 schreef Goddelijker het volgende:
En weer schoon.Nice! Flink zitten waxen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag vandaag weer erg veel auto's met de deuren helemaal onder een grijs/bruine laag meuk. Duidelijk dat de winterbanden weer vaker geïnstalleerd worden en veel meuk opwerpen...Da's waar. 1.400 euro is veel geld, maar 'm wegdoen, een andere kopen voor 1.000 en daar 750 aan moeten verspijkeren, dat schiet ook niet op.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:24 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Dagwaarde ongeveer 2500. Zit CC, Airco, Radio Bluetooth etc. etc. op. Auto heeft net 150.000 gelopen en is technisch gezien gewoon top.
Weet nu wat ik heb, als je wat anders koopt is dat altijd weer de vraag.Nissan Almera jongûh! Wat een bazenbak. Nog geen 90pk, echt een oude lullen-uiterlijk, maar ik kon er harder mee over drempels en rotondes dan met de Bimmer nuquote:. Technisch altijd goed bijgehouden, optisch minder. Hij bleef maar gaan. Verkocht met 199.8xx op de teller en hij rijdt nu nog.
Schip ahoy!
Het is ook een Coupé hèquote:Op donderdag 22 november 2012 15:17 schreef Fiorano het volgende:
[..]
1043 Kilo leeggewicht. Dus valt mee. Best een scheurijzertje hoor, zeker over rotondes en klaverblaadjes.
Zo'n oude/first gen. Almera?quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nissan Almera jongûh! Wat een bazenbak. Nog geen 90pk, echt een oude lullen-uiterlijk, maar ik kon er harder mee over drempels en rotondes dan met de Bimmer nu. Technisch altijd goed bijgehouden, optisch minder. Hij bleef maar gaan. Verkocht met 199.8xx op de teller en hij rijdt nu nog.
Nou, niet die winterbanden, maar die trekker banden! Het zit bij ons weer tot op het dak... En bermen, wat zijn dat? Oh, die moddergaten aan de zijkant van de weg. Hoewel, de weg... Ja, die van klei is gemaaktquote:Op vrijdag 23 november 2012 00:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nice! Flink zitten waxen?
Ik zag vandaag weer erg veel auto's met de deuren helemaal onder een grijs/bruine laag meuk. Duidelijk dat de winterbanden weer vaker geïnstalleerd worden en veel meuk opwerpen...
Alleen een vloeibare wax (Dodo Red Mist).quote:Op vrijdag 23 november 2012 00:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nice! Flink zitten waxen?
Ik zag vandaag weer erg veel auto's met de deuren helemaal onder een grijs/bruine laag meuk. Duidelijk dat de winterbanden weer vaker geïnstalleerd worden en veel meuk opwerpen...
Jazekers! Met 15" velgen, like a bossquote:
Die klachten over het oogstseizoen hoor je ook overal. Maar ik zie zulke auto's ook overal.quote:Op vrijdag 23 november 2012 07:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nou, niet die winterbanden, maar die trekker banden! Het zit bij ons weer tot op het dak... En bermen, wat zijn dat? Oh, die moddergaten aan de zijkant van de weg. Hoewel, de weg... Ja, die van klei is gemaakt
Ik kocht hem een week voor ik moest afrijden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:07 schreef JDude het volgende:
Mijn eerste ootoo zou volgens de kentekengegevens ook nog gewoon in Nederland rond moeten rijden. De verkoop was toch vooral een zakelijke beslissing omdat de MRB te gek werd voor weinig kilometers. Scheelde misschien ook dat ik 'm kocht toen ik al 11 jaar m'n rijbewijs had na vele kilometers in vele andere voertuigen. Als je écht meteen je eerste autootje koopt zodra je mag rijden heb je er toch een andere band mee denk ik.
Heel goed, heel goed. En gelukkig heb ik alle originele embleempjes nog waar Coupé opstaat. Zijn er bij 9 vd 10 afgesloopt, en op een hoop zelfs niet eens geleverdquote:Op vrijdag 23 november 2012 07:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is ook een Coupé hèen met 90pk op +/- 1000kg kan je wel redelijk gaan ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |