SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:53 schreef Tommeke het volgende:
Echt hoor Patroon, heerlijk om op zo'n lomp ding mannetjes als jij in te halen.
Het trainingsethos van deze Mr. Professeur!quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:35 schreef Patroon het volgende:
[..]![]()
Zelfs al haalt een bejaarde op een driewieler mij in. Als ik in D1 zit blijf ik in D1.
Jonguh, relnicht. Jij altijd met je acties tegen toerdertjes.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:35 schreef Patroon het volgende:
[..]![]()
Zelfs al haalt een bejaarde op een driewieler mij in. Als ik in D1 zit blijf ik in D1.
Maar gast, iets stoer vinden omdat je dan denkt dat een ander denkt van "who die is goed" haha![]()
Niet met hartslagmeters om kunnen gaanquote:Op dinsdag 13 november 2012 19:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jonguh, relnicht. Jij altijd met je acties tegen toerdertjes.
Ik vind overigens dat hartslagmeters voor homo's zijn.
Dat is nog gayer man.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet met hartslagmeters om kunnen gaan![]()
Maar ben het met je eens, vermogensmeter isMaar dat zul je wel niet bedoelen
Nee, te duur voor het niveau waar ik op fiets. Op hartslag is prima te trainen op dit niveau. Ben ook bang dat ik dan verdwaal in de getallen en het plezier van lekker fietsen op 2e plek komt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:03 schreef kanovinnie het volgende:
Wil je zo'n vermogensmeter in je nieuwe fiets?
Je verdwaalt nu al in de cijfers volgens mijquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, te duur voor het niveau waar ik op fiets. Op hartslag is prima te trainen op dit niveau. Ben ook bang dat ik dan verdwaal in de getallen en het plezier van lekker fietsen op 2e plek komt.
Begrijp wel de meerwaarde van trainen op vermogen en waarom profs er wel op trainen. "power is what you do, heartrate is what you feel". Met vermogensmeter kan je dus veel meer je training sturen.
Haha nee ik weet nu wel goed wat ik doe, maar als je bedoelt dat ik tijdens de training wel eens vergeet te genieten, heb je gelijkquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je verdwaalt nu al in de cijfers volgens mij
Vaker met vrienden fietsen en je garmin in je zak stoppen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha nee ik weet nu wel goed wat ik doe, maar als je bedoelt dat ik tijdens de training wel eens vergeet te genieten, heb je gelijk
Spaghetti met kaas.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:32 schreef Gripper het volgende:
Kaas, ik moet elke keer zo lachen om die rondjes van jou op Strava. Net een tekening van mn kleine neefje
En wanneer gaat kanovinnie herstellen ivm op de loer liggend blessureleed of overtraindheid?quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:15 schreef kanovinnie het volgende:
Kut, die challange is zaterdag alweerDat gaat 130 km op mijn MTB worden.
Daarna, want dan is het haltertijd. Ik heb nu ook al 3 dagen niet gefietst!quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En wanneer gaat kanovinnie herstellen ivm op de loer liggend blessureleed of overtraindheid?
Respect voor je motivatie, maar pas op dat je niet teveel doet. Het is nu koud buiten en dat geeft ook meer kans op fysieke ellende aan knie of achilles enz.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
Daarna, want dan is het haltertijd. Ik heb nu ook al 3 dagen niet gefietst!
Kleed me warm aan, heb nu, afgezien van dat dingetje in mijn enkel nergens last van. En dat is erger geworden door 't hardlopen van maandag dus dat ga ik morgen maar niet doen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Respect voor je motivatie, maar pas op dat je niet teveel doet. Het is nu koud buiten en dat geeft ook meer kans op fysieke ellende aan knie of achilles enz.
Oké, valt mee. Misschien daarna beter om even een week of 3/4 op een laag pitje te trainen en dan in Januari weer aan de bak?quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
Kleed me warm aan, heb nu, afgezien van dat dingetje in mijn enkel nergens last van. En dat is erger geworden door 't hardlopen van maandag dus dat ga ik morgen maar niet doen.
79 mile, 120 km ongeveer in 1 rit binnen 24 uur.
Hoezo niet? Ik sport al jarenlang 3 keer per week, dus zo'n 3 tot 5 uur. Nu fietsen erbij sinds 2 jaar. Nog nooit enig schema gevolgd en het is altijd goed gegaan. Nu is het misschien wat meer dan normaal, maar ik let heus wel op mezelf hoor.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:37 schreef Patroon het volgende:
Wel verstandig was Kaas zegt. Kano heeft ook niet bepaald de uren rustig opgebouwd, dus ff je lichaam laten supercompenseren.
Samen fietsen? Ben alleen wel traag want MTBquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:40 schreef eentwee het volgende:
Ik heb ook nog steeds veel zin om te fietsen, ondanks de challenge en het feit dat ik een week in 25-30 graden vertoefd heb.
Klopt, alleen diegene zelf kan het voelen. Maar dan moet je de signalen wel herkennen. De ene is ook blessure gevoeliger dan de ander. Zo snel ben je ook niet overtraind.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:38 schreef kaasplankje het volgende:
Het is altijd moeilijk om dat voor een ander te bepalen. De balans moet er zijn; tussen rusten en trainen.
Dat is mooi. Weet jouw sportleven ook niet. Van 3-5uren sporten raak je ook niet overtraind. Dat kan wel van 15+ uren met de verkeerde verhouding arbeid/rust. Mooi dat je op jezelf let, dat is het belangrijkste.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik sport al jarenlang 3 keer per week, dus zo'n 3 tot 5 uur. Nu fietsen erbij sinds 2 jaar. Nog nooit enig schema gevolgd en het is altijd goed gegaan. Nu is het misschien wat meer dan normaal, maar ik let heus wel op mezelf hoor.
Het mooie is dat van iedereen bij ons op de vereniging alleen degene met een sportopleiding constant blessure's hebbenquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, alleen diegene zelf kan het voelen. Maar dan moet je de signalen wel herkennen. De ene is ook blessure gevoeliger dan de ander. Zo snel ben je ook niet overtraind.
Hoezo?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:43 schreef MarcoD het volgende:
Vrijdag en zaterdag werken dus dan zondag die challenge fietsen, de afstand is het probleem niet maar het volbrengen is wel erg afhankelijk van het weer.
Samen fietsen? Dan moet ik welquote:Op dinsdag 13 november 2012 22:43 schreef MarcoD het volgende:
Vrijdag en zaterdag werken dus dan zondag die challenge fietsen, de afstand is het probleem niet maar het volbrengen is wel erg afhankelijk van het weer.
zag je vandaag op de willemsbrug 10:00uur je ging naar huis denk ik , ik was een rondje bruggen aan het doen en reed aan de andere kant richting stad, heb wel gezwaaid deze keer maar je zag het niet vast en zeker met je hoofd al bij de warme chocoladequote:Op woensdag 14 november 2012 10:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoezo?
Geen meter sneeuw verwacht voor aankomend weekend hoor.
Ik had honger.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:16 schreef dop het volgende:
[..]
zag je vandaag op de willemsbrug 10:00uur je ging naar huis denk ik , ik was een rondje bruggen aan het doen en reed aan de andere kant richting stad, heb wel gezwaaid deze keer maar je zag het niet vast en zeker met je hoofd al bij de warme chocolade
Binnenbanden weg (ik lees in de natuur) flikkeren is gewoon negatieve karma verdienen, vandaar dat je die buitenband er niet om kreeg.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:30 schreef hollander87 het volgende:
Toch mooi dat er weer behulpzame medemensen zijn op deze aardkloot. Vandaag aan het eind van mijn rondje, moest nog een kilometer of 5, m'n voorband lekgereden op een steentje in het schemerdonker. Buitenbandje eraf, binnenbandje weggeflikkerd, nieuwe binnenband erin en dan altijd hetzelfde gekut om die buitenband er weer op te krijgen. Na een goed kwartier heb ik de strijd maar opgegeven en ben ik maar begonnen aan de wandeling naar huis toe. Gelukkig was daar de vriendelijke fietsmeneerdie, met jarenlange ervaring waarschijnlijk, de hele bende binnen 5 minuten weer op de rit had. Ik kon met verkleumde handen nog bijlichten maar veel meer kon ik niet meer doen. Dus dankzij de vriendelijke fietsmeneer hoefde ik gelukkig geen 45 minuten te gaan lopen
Van pure frustatie heb ik de binnenband weggeflikkerd maar ik ben nog wel zo opgevoed dat deze gewoon netjes mee naar huis is gekomen in de een van de achterzakken van m'n jack. Dat bandenwisselen moet ik idd nog wel goed leren, in de zon op m'n balkonnetje was het goed te doen maar in de wijde wereld met koude klauwen ging het toch wat minder soepelquote:Op woensdag 14 november 2012 19:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Binnenbanden weg (ik lees in de natuur) flikkeren is gewoon negatieve karma verdienen, vandaar dat je die buitenband er niet om kreeg.Mensen die zelf geen band kunnen wisselen moet je trouwens lekker laten lopen...
![]()
biba verteerd toch niet? Sowieso zit er altijd nog een stukkie gegalvaniseerd/verzinkt staal aan.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:26 schreef Oksel het volgende:
Doe 't altijd met de wippers. Heb van die wijvenhandjes. De bouwvakkers in onze groep trekken de band eraf zonder wippers, en gaat er ook weer op zonder wippers. Echte mannen.
Morgen lekker weer. Maarja, fietsen gaat 'm niet worden. Alhoewel..
En zo'n binnenbandje is binnen no-time weg, dus echt schokkend is het niet om dat weg te mikken (doch niet netjes). Die Co2 patronen, da's een ander verhaal.
Met wippers heb je kans dat je de biba kapot knijpt. Ik ben ook geen bouwvakker met kleine handen, volgens mij is het gewoon een handigheidje ipv kracht.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:26 schreef Oksel het volgende:
Doe 't altijd met de wippers. Heb van die wijvenhandjes. De bouwvakkers in onze groep trekken de band eraf zonder wippers, en gaat er ook weer op zonder wippers. Echte mannen.
Morgen lekker weer. Maarja, fietsen gaat 'm niet worden. Alhoewel..
En zo'n binnenbandje is binnen no-time weg, dus echt schokkend is het niet om dat weg te mikken (doch niet netjes). Die Co2 patronen, da's een ander verhaal.
Ja, ik krijg een jampotje amper open maar met banden geen probleem.quote:Op donderdag 15 november 2012 07:05 schreef Patroon het volgende:
Met wippers heb je kans dat je de biba kapot knijpt. Ik ben ook geen bouwvakker met kleine handen, volgens mij is het gewoon een handigheidje ipv kracht.
In elk geval vanaf de zijkanten werken, niet het laatste stukje in één keer over de rand van de velg willen trekken.quote:Op donderdag 15 november 2012 07:18 schreef kanovinnie het volgende:
't laatste stukkie is het altijd net niet bij mij.
Jep, eerste keer als ze opgevouwen uit het postpakket komen is het lastig werken, maar dat is lekker thuis in de garage, en daarna is het allemaal best soepel met die Conti gp4000s.quote:Op donderdag 15 november 2012 08:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ook nog nooit moeite mee gehad. Contie GP 4000s (maar zullen de meeste wel mee rijden hier). Gaat er ook zonder bandenlichters af.
Een duim heeft geen middenstuk, want maar 2 kootjesquote:Op donderdag 15 november 2012 11:22 schreef muzas het volgende:
Ik duw het laatste stukje altijd met 't middenstuk van m'n duimen omhoog zeg maar. Terwijl ik 't wiel grijp als een autostuur.
Arts Gripperquote:Op donderdag 15 november 2012 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een duim heeft geen middenstuk, want maar 2 kootjes
Daar waar de 2 kootjes grenzen is dus het midden stukjequote:Op donderdag 15 november 2012 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goedemiddag mijnheer Patroon,quote:Op donderdag 15 november 2012 11:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Arts Gripper
Arts heeft u ook verstand van rustpolsen? Ik ben momenteel wat verkouden en mijn rustpols is hoger maar vooral ook onregelmatiger, schommelt steeds 60 naar 70 en terug. Ik weet dat een hogere rustpols normaal is bij een malaise maar dat hij onregelmatiger is ook? Als ik fit ben blijft de pols in rust veel stabieler. Ben nieuwsgierig..
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goedemiddag mijnheer Patroon,
Dit hartslagpatroon -(Haha grapje meneer Patroon, hartslagpatroon-Patroon, snapt u m meneer Patroon? Dat mag wel he, een klein grapje om het ijs te breken?)- is typerend voor een overbelast sporthart, veroorzaakt door teveel trainen. Het hart weet van gekkigheid niet meer in welke zone het moet kloppen, dus klopt het maar gewoon een beetje lukraak rond. U kunt daarvan hartkloppingen krijgen, of erger nog, het klopt helemaal niet meer. En u snapt: dat klopt niet! Haha meneer Patroon, weer een grapje!
Ik raad u aan om serieus rust te nemen, gewoon eens een maand helemaal niet fietsen. Ook geen seksuele activiteit of het bekijken van sexueel getinte afbeeldingen op fora, die kunnen de hartslag ook danig in de war brengen. Rookt en drinkt u weleens meneer Patroon? Bijna nooit maar onlangs excessief blowen en veel wodka? Dat kan ook bijdragen aan het ongemak wat u nu voelt. Incidenteel overmatig alcohol~ en softdrugsgebruik is vele malen gevaarlijker dan met regelmaat in kleine hoeveelheden.
Voor een second No-pinion raad ik u wel sterk aan om nog even een echte dokter te raadplegen: dokter No-P
Gezien ik als mod een soort van verantwoordelijk heb:quote:Op donderdag 15 november 2012 12:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit hartslagpatroon -(Haha grapje meneer Patroon, hartslagpatroon-Patroon, snapt u m meneer Patroon? Dat mag wel he, een klein grapje om het ijs te breken?)- is typerend voor een overbelast sporthart, veroorzaakt door teveel trainen. Het hart weet van gekkigheid niet meer in welke zone het moet kloppen, dus klopt het maar gewoon een beetje lukraak rond. U kunt daarvan hartkloppingen krijgen, of erger nog, het klopt helemaal niet meer. En u snapt: dat klopt niet! Haha meneer Patroon, weer een grapje!
Ik raad u aan om serieus rust te nemen, gewoon eens een maand helemaal niet fietsen. Ook geen seksuele activiteit of het bekijken van sexueel getinte afbeeldingen op fora, die kunnen de hartslag ook danig in de war brengen. Rookt en drinkt u weleens meneer Patroon? Bijna nooit maar onlangs excessief blowen en veel wodka? Dat kan ook bijdragen aan het ongemak wat u nu voelt. Incidenteel overmatig alcohol~ en softdrugsgebruik is vele malen gevaarlijker dan met regelmaat in kleine hoeveelheden.
Voor een second No-pinion raad ik u wel sterk aan om nog even een echte dokter te raadplegen: dokter No-P
Ja, duh. Je bent ziek. Maak je niet zo druk.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Arts Gripper
Arts heeft u ook verstand van rustpolsen? Ik ben momenteel wat verkouden en mijn rustpols is hoger maar vooral ook onregelmatiger, schommelt steeds 60 naar 70 en terug. Ik weet dat een hogere rustpols normaal is bij een malaise maar dat hij onregelmatiger is ook? Als ik fit ben blijft de pols in rust veel stabieler. Ben nieuwsgierig..
Waar lees jij dat ik me druk maak? Ik weet dat ik niet fit ben en dat mijn rustpols hoger is, het enige wat ik wil weten (uit nieuwsgierigheid en om wat van te leren) is of het normaal is dat de pols grotere schommelingen laat zien. Dus minder constant is. Maak jij het nou ff niet zwaarder dan het isquote:Op donderdag 15 november 2012 12:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gezien ik als mod een soort van verantwoordelijk heb:
Ga niet naar een forumuser luisteren over je gezondheid. No offence tegen No-P als hij een dokter of medicus is, maar wie zegt dat hij je niet loopt te trollen?
Als je denkt dat het niet goed is, bel de dokter.
[..]
Ja, duh. Je bent ziek. Maak je niet zo druk.
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
quote:We'll pull and analyze the data this week and will be sending out the newsletter wrap up (w/ Siffer Score winners announced) next week.
quote:“This is my body, and I can do whatever I want to it. I can push it; Study it; Tweak it; Listen to it. Everybody wants to know what I am on. What am I on? I am consulting No-P six hours a day; What are YOU on?”
Haha ja idd, mijn arts ziet me aankomen...quote:Op donderdag 15 november 2012 12:25 schreef eentwee het volgende:
Op welke tijdschaal vinden die schommelingen plaats? Bedoel je dagen naeen (bij consistent uitgevoerde metingen) of losse metingen met enkele ogenblikken ertussen? Het bepalen van de rustpols is al met enige omzekerheid omgeven, het constateren van een verhoogde rustpols dus minstens even veel. Uitspraken doen over de volatiliteit van de rustpols gaat nog een stap verder. Ik kan je nu al verklappen dat mijn huisarts me glazig aan zou kijken als ik dit zou vragen (doet-ie overigens meestal als ik iets vraag).
Van die pedalen met aan 1 kant SPD en de andere een normale trapper?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben vanmorgen met mijn voet van het pedaal gegleden. Ik was met de Bullit en die heeft van die scherpe dubbel functie shimano pedalen met zo'n kartelrand. Nu is het vel van mijn scheen foetsie over 20cm lengte, het bloed kwam gelukkig maar op een klein stukje door de broek heen.
Klotedingen.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Van die pedalen met aan 1 kant SPD en de andere een normale trapper?
heb ik op m'n vakantiefiets. Elke keer weer lachen, of je kuit, of je enkel wordt minstens 1 keer op dat kreng gespietst. Geeft wel stoere littekens.
Gassie, hou eens op met die aannames, zonder de achtergrond te weten. Waar lees jij dat ik mij dwangmatig ga meten? ik meet nooit mijn rustpols maar moet het voor de anaerobe drempeltest in kaart brengen, diegene die de test bij mij gaat uitvoeren heeft mij gevraagd mijn rustpols vast te leggen, omdat het meten van de rustpols bij de test altijd hoger is dan normaal.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben ik even blij dat ik geen hartslagmeter heb nog...,je wordt er kennelijk heel onrustig van, en gaat jezelf dwangmatig meten. Waar je weer erg onrustig van kan worden. Wat weer slecht is voor je hart.
Crisis, ben ik blij dat ik nog gewoon met een duimpje op de pols m'n hartslag meet, dat is nooit hetzelfde., dus het is altijd goed, want het kan niet fout zijn. Heerlijk.
Op het moment dat jij Dr Gripper om raad gaat vragen, neem ik je al niet meer serieus, dus ik dacht helemaal niet dat je je druk maakte, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gassie, hou eens op met die aannames, zonder de achtergrond te weten.
Deze zomer al bij het de fiets de trein insjouwen toen ik begon. Gelijk met sterilon en pleisters in de weer, bloed liep langs m'n enkel de schoen in. Hele hap vlees d'r uit. Bastards.quote:
Dat zei je laatst ook al. Ik ontspan mij prima momenteel, maar als ik gewoon een vraag stel over de rustpols zonder mij druk te maken, trek ik het niet dat ik allemaal adviezen krijg over dat ik niet mijn rustpols meot meten want ik ben te obsessief bezig, terwijl je niet eens weet waarom ik het meet.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Op het moment dat jij Dr Gripper om raad gaat vragen, neem ik je al niet meer serieus, dus ik dacht helemaal niet dat je je druk maakte, eerlijk gezegd.
Maar als je zo overtrokken reageert, zou je toch eens moeten leren ontspannen, dan leer je misschien ironie of carcasme te herkennen. Sommige mensne, vinden dat leuke dingen
Heb je dit jaar eigenlijk wel op de racert gezeten?quote:Op donderdag 15 november 2012 14:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
No hard feelings hoor. Ik ben misschien irritant als je echt fanatiek met fietsen bezig bent. Ik fiets om mooi landschap te zien met m'n kampeerspullen, en de rest van het jaar als het een beetje weer is om te onstpannen door lekker een stuk te rijden. Draai me al genoeg op tijdens m'n werk, ben daar nu een paar keer flink ziek van geweest, en competitie wie het beste wielrennertje speelt, is mijn ding daarom niet.
Iedereen zijn eigen benadering van de sport. Ik kan niet sporten op de manier dat jij het doet, ik mag graag het beste uit mezelf halen qua sport en vind het leuk om gericht te trainen. Dat maakt mij niet een betere wielrenner dan jij, iedereen zijn eigen belevingquote:Op donderdag 15 november 2012 14:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
No hard feelings hoor. Ik ben misschien irritant als je echt fanatiek met fietsen bezig bent. Ik fiets om mooi landschap te zien met m'n kampeerspullen, en de rest van het jaar als het een beetje weer is om te onstpannen door lekker een stuk te rijden. Draai me al genoeg op tijdens m'n werk, ben daar nu een paar keer flink ziek van geweest, en competitie wie het beste wielrennertje speelt, is mijn ding daarom niet.
Das 't nadeel als je 't in lekentaal wil doen,... IP'tjes danquote:Op donderdag 15 november 2012 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jammer dat ik er momenteel geen ruimte voor heb.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand hier nog interesse voor een bankdrukbankje, lange halterstang, gewichten 2x 20 2x 10 2x 5kg
2 dumbels 12.5 kg met schijven uitwisselbaar met die van de stang, een houder om te squatten en een paar knijpers?
Ik moet er van af.
Zelfde probleem hier, en ik heb al een abbo op de gym. Het staat maar in de weg, anders gaat het maar op MP.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:54 schreef Patroon het volgende:
Jammer dat ik er momenteel geen ruimte voor heb.
Zeker.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:31 schreef kaasplankje het volgende:
Sinds ik bij Dr. No-P onder consult ben geweest rijd ik zeker 20% harder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
quote:Op donderdag 15 november 2012 17:04 schreef No-P het volgende:
[..]
Zeker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Stalen gewichten? Of kunststof? Hoe ziet die squathouder er uit?quote:Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand hier nog interesse voor een bankdrukbankje, lange halterstang, gewichten 2x 20 2x 10 2x 5kg
2 dumbels 12.5 kg met schijven uitwisselbaar met die van de stang, een houder om te squatten en een paar knijpers?
Ik moet er van af.
quote:Op donderdag 15 november 2012 19:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stalen gewichten? Of kunststof? Hoe ziet die squathouder er uit?
Dat lijkt wel een liefdesverklaring aan een strakke meid op een racefiets........quote:Op woensdag 14 november 2012 11:16 schreef dop het volgende:
[..]
zag je vandaag op de willemsbrug 10:00uur je ging naar huis denk ik , ik was een rondje bruggen aan het doen en reed aan de andere kant richting stad, heb wel gezwaaid deze keer maar je zag het niet vast en zeker met je hoofd al bij de warme chocolade
Pics!quote:Op donderdag 15 november 2012 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben vanmorgen met mijn voet van het pedaal gegleden. Ik was met de Bullit en die heeft van die scherpe dubbel functie shimano pedalen met zo'n kartelrand. Nu is het vel van mijn scheen foetsie over 20cm lengte, het bloed kwam gelukkig maar op een klein stukje door de broek heen.
je bent gewoon jaloersquote:Op donderdag 15 november 2012 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat lijkt wel een liefdesverklaring aan een strakke meid op een racefiets........
leuk speelgoedjequote:Op vrijdag 16 november 2012 08:36 schreef the_critic het volgende:
Gister mijn nieuwe speeltje opgehaald. Nieuw in doos, ongebruikte Edge 800, voor zacht prijsje op marktplaatsMorgen wordt mijn Dakota 20 opgehaald
Beeld is helderder en aparaat is kleiner en compacter. enige minpunt dat ik nu ontdekt heb tov dakota is max aantal velden. Als ik de kaart ervoor heb, kan ik er maar 2 velden opzetten. Op de dakota waren dit er 4. Verder super en alleen maar pluspunten!!
Check.quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:49 schreef Oksel het volgende:
Dus op zondag.. ergens in februari ofzo? Eentwee komt natuurlijk, Grip is van de partij + chick, Kaasmans? Zin in ATB ritje?
iig is de 705 een stuk groter. Er zijn best veel websites en fora waar ze worden vergeleken: http://www.qooqle.nl/?q=Garmin+705+vs+800quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:05 schreef dop het volgende:
[..]
leuk speelgoedje
heb een bryton rider , en dat is voor de racefiets prima , maar wil ook nog wel een keer een echte fiets navi.
kijk dus regelmatig of er nog een leuke garmin te vinden is, voor de 705 zie je vaak langs komen voor weinig.
toch twijfel ik vaak , wat is er aan de 800 nu echt beter t.o.v de 705, om toch een 800 te kiezen?
Jep, als jij dat organiseert zijn wij erbij!quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:49 schreef Oksel het volgende:
Dus op zondag.. ergens in februari ofzo? Eentwee komt natuurlijk, Grip is van de partij + chick, Kaasmans? Zin in ATB ritje?
Waar gaan jullie dan fietsen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:49 schreef Oksel het volgende:
800 is voor rond de 250 al prima te vinden op marktplaats.. Benieuwd wat ze nieuw, in uitverkoop gaan doen..quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
iig is de 705 een stuk groter. Er zijn best veel websites en fora waar ze worden vergeleken: http://www.qooqle.nl/?q=Garmin+705+vs+800
Hoe dan ook, als je rustig op zoek bent is het misschien aan te raden nog even te wachten. Je hoort steeds meer verhalen over een opvolger voor de 800. Zelfs al voegt dat nieuwe ding weinig toe, dan gaat de 800 natuurlijk wel in de uitverkoop. Kan je een hoop euro's besparen.
Dit is wel een mooie: http://www.wintermarathon.nl/quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:49 schreef Oksel het volgende:
Baal er altijd van dat ik in de polder woon en zulke tochten me een halve dagreis kosten om er te komen/terug te reizen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dit is wel een mooie: http://www.wintermarathon.nl/
Kun je tenminste eindelijk eens echt MTB-en. Zo'n vette 29-er en je rijdt er voor 80% asfalt mee en de resterende 20% langs het keiharde zand van de vloedlijn...quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:09 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Baal er altijd van dat ik in de polder woon en zulke tochten me een halve dagreis kosten om er te komen/terug te reizen.
Geen challenge vandaag en wellicht helemaal niet. Buikgriep gaat maar niet weg en om nou te zeggen dat ik de energie heb om 5 uur te trappen... Kloteweek.
Spaarnwoude..quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:02 schreef Gripper het volgende:
NL is toch al zo'n armoedig MTB land, als je er wat van wilt maken zul je echt naar de heuvelrug, Posbank of Holterberg moeten afreizen. En bij een meet kun je vast wel iets carpool-technisch afspreken
Vanuit Utreg is alles toch een stukje dichterbij.....quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:09 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Baal er altijd van dat ik in de polder woon en zulke tochten me een halve dagreis kosten om er te komen/terug te reizen.
Geen challenge vandaag en wellicht helemaal niet. Buikgriep gaat maar niet weg en om nou te zeggen dat ik de energie heb om 5 uur te trappen... Kloteweek.
Tuurlijk, de duinen bij Schoorl en dat draaien&keren op Spaarnwoude zijn leuk hoor.quote:
Yes I know. Ben ook een schijterd wat echt mtb'en betreft maar vind het wel leuk om te doen. Woon voor Schoorl en Spaarnwoude net te ver weg om er 'ff' op de fiets heen te gaan. Maak hier gemiddeld iets meer dan 1 hoogtemeter per kilometer zo plat is het.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kun je tenminste eindelijk eens echt MTB-en. Zo'n vette 29-er en je rijdt er voor 80% asfalt mee en de resterende 20% langs het keiharde zand van de vloedlijn...
NL is toch al zo'n armoedig MTB land, als je er wat van wilt maken zul je echt naar de heuvelrug, Posbank of Holterberg moeten afreizen. En bij een meet kun je vast wel iets carpool-technisch afspreken
Als het me uitkomt kom ik wel langs.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:11 schreef Oksel het volgende:
Beetje weinig animo voor een ATB / crosser meet, of niet?
Zeker. Die 100km lijkt me wel leuk. Ik ben bang dat ik alleen geen fiets heb om mee te rijden. Die Principia is er nog wel, maar staat in Hardenberg bij moeders nieuwe man. Ik zou ze dit weekeinde al ontvangen voor een servicebeurt maar dat wordt ws. iets later.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Vorig jaar gefietst, de 100. Kapot was ik.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Is dat een offroadfiets dan? Anders moet je de oude mtb van Okkie lenen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zeker. Die 100km lijkt me wel leuk. Ik ben bang dat ik alleen geen fiets heb om mee te rijden. Die Principia is er nog wel, maar staat in Hardenberg bij moeders nieuwe man. Ik zou ze dit weekeinde al ontvangen voor een servicebeurt maar dat wordt ws. iets later.
Oh was dat die, staat me nog vaag iets van bij. Wel de moeite waard dus?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:15 schreef Oksel het volgende:
[..]
Vorig jaar gefietst, de 100. Kapot was ik.
Laat ik het zo zeggen: het begin was nog ontopic.quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:15 schreef JohnDDD het volgende:
Vannacht gedroomd dat ik aan een tourtocht deelnam. Midden in de tourtocht werd ik door 3 wielrenners van mijn route gedwongen zo een oude hangar binnen. Daar zat een oude vent in een rolstoel die me dwong om hem te pijpen en anders mijn nek wilde doorsnijden...
Denk dat ik de verwarming wat te hoog had laten staan vannacht
Het is koud hoor, maar als je goed gekleed bent wordt je wel warm na een half uur stevig trappen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:45 schreef Holenbeer het volgende:
gisteravond de fiets al klaar gemaakt om straks een rondje te fietsen. Ik heb al zo'n 5 weken niet meer op dat ding gezeten en de laatste keer was het nog iets van 15 graden. Vrees dat het afzien wordt
Je hebt vannacht nog gefietst. Ik zag je wel fietsen naar de gayclubquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:45 schreef Holenbeer het volgende:
gisteravond de fiets al klaar gemaakt om straks een rondje te fietsen. Ik heb al zo'n 5 weken niet meer op dat ding gezeten en de laatste keer was het nog iets van 15 graden. Vrees dat het afzien wordt
shit, had al zo'n voorgevoel dat ik betrapt zou wordenquote:Op zaterdag 17 november 2012 11:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt vannacht nog gefietst. Ik zag je wel fietsen naar de gayclub
Zoiets als de droom is de wens van de gedachte? Veel plezier met je onaangepaste sexuele gevoelens, maar val me er hier niet me lastig svp.quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:15 schreef JohnDDD het volgende:
Vannacht gedroomd dat ik aan een tourtocht deelnam. Midden in de tourtocht werd ik door 3 wielrenners van mijn route gedwongen zo een oude hangar binnen. Daar zat een oude vent in een rolstoel die me dwong om hem te pijpen en anders mijn nek wilde doorsnijden...
Denk dat ik de verwarming wat te hoog had laten staan vannacht
Hebben wij thuis ook last van. Vorige winter begonnen met ieder weekend de kat van schoonmoederlief in huis te nemen. Sindsdien geen muis meer gezien. Zodra de eerste nu z'n snuit laat zien mag kareltje weer komen logerenquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:52 schreef Holenbeer het volgende:
De temperatuur wordt ook de voornaamste reden dat het afzien wordt
we hebben weer last van muizen hier. Die beesten komen bij ons pas naar binnen wanneer het echt koud is buiten
Wat is er mis met sex in een ouwe hangar? OK, de rest van het verhaal was misschien net niet helemaal Vinexwijk-sexueel gezien verantwoord, maar leven en laten leven, zeg maar...quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:21 schreef buzz1291 het volgende:
Veel plezier met je onaangepaste sexuele gevoelens, maar val me er hier niet me lastig svp.
De sexuele avonturen van de recreatieve fietser zou iemand toch eehns moeten opschrijven, kan die 50 tinten rommel eens uit de handel. Dit + JohnDDD's avonturen, is toch minstens een hoofdstukje. Oksel z'n neigingen om z'n hol stuk te rijden en dan zich eens lekker in de vaseline te laten zetten door z'n dinnetje heeft ook wel potentie...ik zeg bestseller. Gripper, nog wat Tipi avonturen om het af te ronden?quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:27 schreef muzas het volgende:
Had mijn fiets een beurt gegeven bij de fietsenmaker
Ja tegen een stoel aan of naast een kratje ofzo. Ze moeten er wel op kunnen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:11 schreef Holenbeer het volgende:
weer terug van een prima rondje Gildehaus. qua temperatuur was het prima te doen, had alleen op het laatst een wat stijve nek. Ondanks de buff waarschijnlijk toch wat te koud geworden.
Muzas,
Ik neem aan dat je die emmer dan rechtop zet? kunnen de muizen er dan wel makkelijk in? Ik gebruik gewoon de oudewetse muizenklem. Met wat pindakaas heb je ze zo te pakken.
Kijk Kano, dat zijn nou de plekken waar de jongens van de mannen gescheiden worden. Gewoon alles op de kant zetten en rammen maar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is die dijk van enkhuizen naar lelystad toch kut zeg. En van lelystad naar almere ook.
Nooit meer. Kutwind.
Tsjah, ik hoor al bij de mannen als ik zie dat ik als enige van dit hele zooitje ongeregeld deze challange heb volbracht, op dit moment #1 van nl en #90 overall staquote:Op zaterdag 17 november 2012 14:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk Kano, dat zijn nou de plekken waar de jongens van de mannen gescheiden worden. Gewoon alles op de kant zetten en rammen maar.
Ik weet niet over welke Chalange dit gaat, zal wel zo'n Strava dingetje zijn, maar dat doe je goed. Kijk maar uit dat je niet te fanatiek wordt want dan heb jevzo een blessure te pakken in dit k u t weer. Koud vandaag!quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, ik hoor al bij de mannen als ik zie dat ik als enige van dit hele zooitje ongeregeld deze challange heb volbracht, op dit moment #1 van nl en #90 overall sta
Ekte mannen koersen en zetten daar alles op de kant.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, ik hoor al bij de mannen als ik zie dat ik als enige van dit hele zooitje ongeregeld deze challange heb volbracht, op dit moment #1 van nl en #90 overall sta
Tis alweer klaar, meost 79 mijl fietsen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik weet niet over welke Chalange dit gaat, zal wel zo'n Strava dingetje zijn, maar dat doe je goed. Kijk maar uit dat je niet te fanatiek wordt want dan heb jevzo een blessure te pakken in dit k u t weer. Koud vandaag!
Daar hoor jij dan ook niet bij Patroon, want ik heb van mijn neefje vernomen dat op de dag van de elfstedentocht er ook vaak een koers is, dus vandaar dattie die niet met mij kon fietsen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ekte mannen koersen en zetten daar alles op de kant.
Kano ouwe sterritcoureur
Ik ben ook geen Ekte manquote:Op zaterdag 17 november 2012 14:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tis alweer klaar, meost 79 mijl fietsen.
[..]
Daar hoor jij dan ook niet bij Patroon, want ik heb van mijn neefje vernomen dat op de dag van de elfstedentocht er ook vaak een koers is, dus vandaar dattie die niet met mij kon fietsen.
Ouwe rammer, dikveel respect hoor, op de mtb. Vies, nat, koud weer. Die route is alleen enigszins leuk op een mooie zomerdag/in een groepje.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is die dijk van enkhuizen naar lelystad toch kut zeg. En van lelystad naar almere ook.
Nooit meer. Kutwind.
Die Steigerpijp rijdt alleen nog maar Snitskoersjes bij de amateurs?quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Ekte man. Klopt tijdens de 11stedentocht is het districtkampioenschap ook altijd. Heb getwijfeld maar omdat ik in groep 1 mocht starten (gebeurt niet vaak) en familie en vriendin bij de 11stedentocht waren heb ik daarvoor gekozen. Wel scherp Kano.
Sierd Steigenga rijdt ook altijd de tocht ipv de districtkampioenschap en zeg nou niet dat dat geen Ekte man is...brrr wat een power..
Wat verwacht je dan? Hij is al 40. Een keer 4e in de Ster van Zwolle zie ik jou nog niet zomaar doenquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die Steigerpijp rijdt alleen nog maar Snitskoersjes bij de amateurs?
Als je een beetje coureur bent rij je gewoon het DK.
RVV is in hetzelfde weekand als mijn 300.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:03 schreef the_critic het volgende:
Zijn er hier mensen die RVV of AGR gaan rijden??
Heb me gister ingeschreven voor de RVV, Inschrijving volgens eerste 15000 inschrijvingen mogen starten.
AGR is inschrijven open voor bepaalde periode en dan worden er 12000 ingeloot. (inschrijving AGR opent medio november maar is op dit moment nog niet mogelijk.)
In de 300 heb ik wel weer een soort zin. Leuke rit.quote:Op zondag 18 november 2012 02:35 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
RVV is in hetzelfde weekand als mijn 300.
quote:Op zondag 18 november 2012 02:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
In de 300 heb ik wel weer een soort zin. Leuke rit.
Same! Carpoolen?quote:Op zondag 18 november 2012 03:14 schreef MarcoD het volgende:
Ik wil die 300 ook wel rijden evenals die mtb meet (zonder erwtensoep) in februari! Heb in ieder geval in de weekenden tijd
Prima! Ik kan ook de auto lenen van ouders en we hebben ook een fietsendrager, maar dat zien we tegen die tijd wel.quote:
Mooi.quote:
Onzin. De RVV voor wielertoeristen is de dag ervoor en die is 240km met veel meer zware beklimmingen. Daar doen bijna 20.000 wielertoeristen aan mee en dat zijn toch ook geen ultrafietsers?quote:Op zondag 18 november 2012 12:09 schreef eentwee het volgende:
Het is een absurd moment voor een niet-ultrafietser om 300km te rijden. Met een beetje geluk is het dan al 2 keer boven de 10 graden geweest. Het kan ook niet doorgaan omdat het sneeuwt.
Vorig jaar nog later, toen fietsen we m op 8 april.quote:Op zondag 18 november 2012 11:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De 31e hé? Dan is het bijna april, Pasen valt laat.
Ik twijfel. Of op de crosser, of 1,5 uur hardlopen.quote:Op zondag 18 november 2012 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
En nu naar 't krachthonk. Mooi fietsweer hier. Geen tijd voor de fiets vandaag want straks Asper Gavere op de buis. Bovendien mag er ook 1 rustdag in de week.
240 km RVV daar schrijft nog geen 10% van de max. 16.000 deelnemers op in. En zeker niet in maart. Die maand is voor mij gezien het kwakkel weer overwegend duurtraining met hooguit 1of 2 x een 200 km Audax tochtje in Grupetto mee peddelen.quote:Op zondag 18 november 2012 12:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Onzin. De RVV voor wielertoeristen is de dag ervoor en die is 240km met veel meer zware beklimmingen. Daar doen bijna 20.000 wielertoeristen aan mee en dat zijn toch ook geen ultrafietsers?
En het kan ook 25 graden zijn.
Vloeken zeker?quote:Op zondag 18 november 2012 12:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat een rottraining gehad gisteren. Gevallen door de modder. Die boeren ruimen ook niks op he. Ik slipte met beide wielen weg nog gelukkig snel uitklikken en mij min of meer recht houden, heb wel mijn knie en voet pijn gedaan.
Later nog een keer goed weggeslipt in een bocht maar kon de fiets wel recht houden, ben toen maar gelijk naar huis gereden. Bah, koud en miezer en blubber.
Straks maar een betere poging doen.
quote:Op zondag 18 november 2012 16:42 schreef marcodej het volgende:
Wel speling op mn achterwiel geconstateerd. Nieuwe naaf nodig?
Tja, kan zijn dattie alleen even wat vet nodig heeft en wat bijstellen. Als de naaf al oud is kan dit het begin van het einde betekenen. Nieuwe naaf invlechten in een bestaand wiel is vrij kostbaar.quote:Op zondag 18 november 2012 16:42 schreef marcodej het volgende:
Wel speling op mn achterwiel geconstateerd. Nieuwe naaf nodig?
Alesa-wielen (ken het zelf niet), Deore XT-naven. Fiets vorig jaar tweedehands gekocht, was toen 2 jaar oud.quote:Op zondag 18 november 2012 16:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Tja, kan zijn dattie alleen even wat vet nodig heeft en wat bijstellen. Als de naaf al oud is kan dit het begin van het einde betekenen. Nieuwe naaf invlechten in een bestaand wiel is vrij kostbaar.
Wat voor wielen heb je? Welke naven zitten er in en hoe oud is het?
XT naaf is technisch een goede naaf. Je kan de conussen vervangen maar de naafcups niet.quote:Op zondag 18 november 2012 16:59 schreef marcodej het volgende:
Alesa-wielen (ken het zelf niet), Deore XT-naven. Fiets vorig jaar tweedehands gekocht, was toen 2 jaar oud.
Dank. Maar weer eens mn FM bezoeken dan.quote:Op zondag 18 november 2012 17:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
XT naaf is technisch een goede naaf. Je kan de conussen vervangen maar de naafcups niet.
Breng ze eens naar je FM voor een servicebeurt nieuw vet en evt. nieuwe kogels.
Oh, ik zag net een trekker met een kar vol suikerbieten erachter op de dijk. Kwam een hoop modder van de wielen af maar gelukkig liep er een knecht met een bezem achteraan. Lijkt me naar werk, 5 km dijk schoonvegen. Maar ja, het zijn dan ook nette en welopgevoede boeren hier in utrecht hèquote:Op zondag 18 november 2012 12:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Gevallen door de modder. Die boeren ruimen ook niks op he.
Niet toevallig maar speciaal voor jou gemaaktquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:20 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Heb je toevallig een foto van hoe die raceblade achter is gemonteerd?
Bedankt! dat maakt het duidelijker hoe het vastzit, toevallig zie ik ook net een foto langskomen op de fiets facebook pagina van een fiets met raceblades gemonteerd.quote:Op zondag 18 november 2012 20:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Niet toevallig maar speciaal voor jou gemaakt
[ afbeelding ]
Niet echt soigne die raceblades. Geef mij maar Crudz MK2 Roadracer.quote:Op zondag 18 november 2012 20:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Niet toevallig maar speciaal voor jou gemaakt
[ afbeelding ]
Mooi. Zal de eigenaar van Sensa eens lief aankijkenquote:Op zondag 18 november 2012 22:12 schreef Patroon het volgende:
Ondanks dat ik niet zo Sensa achtig was vind ik die nieuwe Giulia 2013 erg fraai. Hij schijnt ook nog eens erg strak te rijden en mooi stuurgedrag. Mooie slanke achtervork. Gewicht is ook op orde. Is ook nog een 100gram lichter frame voor iets meer geld. Spuitwerk is dan iets anders.
[ afbeelding ]
Staat op mijn voorkeurslijstje. Als ik in juli 2013 afgestudeerd ben ga ik mezelf eens trakteren. Kan je niet een sponsordeal voor de fokploeg regelen?quote:Op zondag 18 november 2012 22:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mooi. Zal de eigenaar van Sensa eens lief aankijken
Och, je kan ook een lorini kopen, maar das van hetzelfde laken een pak heb ik gelezenquote:Op zondag 18 november 2012 22:34 schreef kaasplankje het volgende:
Wel mooi maar,
Het blijft een Sensa.
Ik denk te gewoontjes. Ik mis een beetje finesse met merken als Sensa, Bulls, etc. Nu is het wel zo dat wanneer je een fiets voor weinig doekoe wilt verkopen je daar niet aan ontkomt, maar als je meer te besteden hebt zou ik toch iets anders kiezen.quote:Op zondag 18 november 2012 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
Och, je kan ook een lorini kopen, maar das van hetzelfde laken een pak heb ik gelezen![]()
Maar wat is er op tegen om op sensa te rijden? Te gewoontjes, of vind je de kwaliteit niet goed?
Nou Kaas, ik heb eens even naar die Lorini's zitten kijken maar daar trek je ook geen volle zalen mee. Met die "nieuwste" LTC10 lijkt het er zwaar op dat ze de hele overjarige voorraad TiCa;'s van Van Tuyl hebben opgekocht. En zo niet dat is het een gevalletje van beter goed gejat dan slecht gekopieerd. Ziet er niet uit man. Alleen de prijs lijkt wel OK.quote:Op zondag 18 november 2012 22:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk te gewoontjes. Ik mis een beetje finesse met merken als Sensa, Bulls, etc. Nu is het wel zo dat wanneer je een fiets voor weinig doekoe wilt verkopen je daar niet aan ontkomt, maar als je meer te besteden hebt zou ik toch iets anders kiezen.
Deze laatste natuurlijkquote:Op zondag 18 november 2012 22:30 schreef Patroon het volgende:
Dit is die 300eu duurdere en 100gram lichter.
[ afbeelding ]
Ik weet niet of ik nu deze of die ander mooier vind.
Mijn Lorini was met 200.- voor de frameset ook vooral qua prijs aantrekkelijk. Ik zou er nooit de volle mep voor betaald hebben. Maar toch ben ik er wel blij mee.quote:Op zondag 18 november 2012 22:59 schreef buzz1291 het volgende:
Nou Kaas, ik heb eens even naar die Lorini's zitten kijken maar daar trek je ook geen volle zalen mee. Met die "nieuwste" LTC10 lijkt het er zwaar op dat ze de hele overjarige voorraad TiCa;'s van Van Tuyl hebben opgekocht. En zo niet dat is het een gevalletje van beter goed gejat dan slecht gekopieerd. Ziet er niet uit man. Alleen de prijs lijkt wel OK.
Nee groepen zijn uiteraard gelijk. Enkel het frame is 100gr lichter en daar betaal je 300 extra voor (volgens mij lichter soort carbon). De lichtere met ultegra kosten 2300euro bij Bikeparts4u. Daar staan de andere prijzen ook.quote:Op zondag 18 november 2012 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
Euh, betere groep erop, dus lichter? Dan ben je toch goedkoper uit en stoerder want betere groep? Of die 300 euro in de wielen steken?
Tsja ik vind de mat zwarte met witte letters ook niet onaardig. Maar dat grijze op die lichtere en het merk zo doorlopend op de onderbuis is ook erg gaaf. Die lichtere oogt wel wat duurder zonder die witte letters.quote:
Beterschap!quote:Op zondag 18 november 2012 14:01 schreef Patroon het volgende:
Het is inderdaad prachtig weer nu. Helaas ben ik zo ziek als heen hond... kwakkelde al een week, maar lijkt nu door te pakken.
Dat heb ik hier nog nooit gezien het is 1 grote modderpoel hier. Ik ga de volgende keer met dit weer lekker in de sportschool trainen.quote:Op zondag 18 november 2012 19:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, ik zag net een trekker met een kar vol suikerbieten erachter op de dijk. Kwam een hoop modder van de wielen af maar gelukkig liep er een knecht met een bezem achteraan. Lijkt me naar werk, 5 km dijk schoonvegen. Maar ja, het zijn dan ook nette en welopgevoede boeren hier in utrecht hè
Heerlijk gefietst, gisteren 50 km MTB en vandaag 85 km race. Wel 2 vieze fietsen nu...
Dank. Keel is net schuurpapier. Zal vanmiddag ff goed aangekleed een ritje maken.quote:
Ik bedoel dat je voor die 300 euro op de 100 gram zwaardere fiets van ultegra naar dura ace gaat.quote:Op maandag 19 november 2012 07:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee groepen zijn uiteraard gelijk. Enkel het frame is 100gr lichter en daar betaal je 300 extra voor (volgens mij lichter soort carbon). De lichtere met ultegra kosten 2300euro bij Bikeparts4u. Daar staan de andere prijzen ook.
Mijn FM wil er ook altijd wel Athena opzetten voor bijbetaling van de meerprijs.
Haha Nee joh. Voor die 300 euro ga je dat niet redden. Verschil tussen dura ace en ultegra afmontage bij die fietsen is 700 euro ongeveer.quote:Op maandag 19 november 2012 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je voor die 300 euro op de 100 gram zwaardere fiets van ultegra naar dura ace gaat.
En in een betere wielset?quote:Op maandag 19 november 2012 08:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha Nee joh. Voor die 300 euro ga je dat niet redden. Verschil tussen dura ace en ultegra afmontage bij die fietsen is 700 euro ongeveer.
Dat zou kunnen. Maar als ik een nieuwe fiets koop, laat ik de keuze echt afhangen welke ik mooier vind. Gaat me dan niet om die 100gram. Als ik duurdere mooier vind, dan spaar ik wel ff door, is toch iets waar je een paar jaar naar moet kijken.quote:
Gaat er niet om wat jij mooi vind, maar wat soignee isquote:Op maandag 19 november 2012 08:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar als ik een nieuwe fiets koop, laat ik de keuze echt afhangen welke ik mooier vind. Gaat me dan niet om die 100gram. Als ik duurdere mooier vind, dan spaar ik wel ff door, is toch iets waar je een paar jaar naar moet kijken.
Wat ik mooi vind, is soignee Kanoquote:Op maandag 19 november 2012 08:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat jij mooi vind, maar wat soignee is
MAar je hebt gelijk hoor.
quote:Op zondag 18 november 2012 22:34 schreef kaasplankje het volgende:
Wel mooi maar,
Het blijft een Sensa.
Rijden gewoon goed en strak. Tegenwoordig worden alle carbon frames in China ofzo gemaakt. Het is maar net welk stickertje er op komt.quote:
Ik vind het fietsen met 0,0 uitstraling, dat ze goed zijn geloof ik best. Ik zou alleen zelf voor een dergelijk bedrag nooit voor een sensa gaanquote:Op maandag 19 november 2012 09:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rijden gewoon goed en strak. Tegenwoordig worden alle carbon frames in China ofzo gemaakt. Het is maar net welk stickertje er op komt.
Zulke opmerkingen worden altijd in stand gehouden door mee praters die het product nog nooit in handen hebben gehad, dus geen waarde oordeel kunnen vellen, he Yankee
Ik vond de designs van Sensa ook niets. Canyon was beter maar Rose is ook smaakloos (vind ik). Deze Sensa is idd een stuk beter en komt daarmee op de lijn van Canyon. Let wel, alleen dit type, de rest is nog gelijk.quote:Op maandag 19 november 2012 09:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Van de "budgetmerken" vind ik dan Rose en vooral Canyon ook veel meer uitstraling hebben. Design van Sensa was ook altijd 3 keer niks, al ziet deze er wel een stuk beter uit.
Tsja ik hecht meer waarde aan of de geometrie goed bij mij past en het uiterlijk dan de uitstraling. Een colnago bijvoorbeeld is al jaren niet meer Italiaans maar gewoon uit China...net als alle andere merken. Het is zo relatief allemaal.quote:Op maandag 19 november 2012 09:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik vind het fietsen met 0,0 uitstraling, dat ze goed zijn geloof ik best. Ik zou alleen zelf voor een dergelijk bedrag nooit voor een sensa gaan
Kan prima als je ziet hoeveel krachten een crank te verwerken krijgt.quote:Op maandag 19 november 2012 09:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren voor het eerst gaan mountainbiken. We hadden er niet echt over nagedacht dat het zo modderig zou zijn. We hadden de fietsen gewoon achterin liggen dus moest op de terugweg ook, hele auto vol modder![]()
We hebben wel zo'n fietsendrager maar die zet de fietsen vast aan de crankarm. Dit lijkt me niet echt een veilige manier voor een racefiets/mtb toch? Wat voor systeem hebben jullie daarvoor?
Zou je niet beter ff uitzieken? Beterschap in ieder gevalquote:Op maandag 19 november 2012 08:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dank. Keel is net schuurpapier. Zal vanmiddag ff goed aangekleed een ritje maken.
Wel verstandig idd. Dacht rustig fietsen kan geen kwaad. 6 dagen geleden voor het laatst gefietst.quote:Op maandag 19 november 2012 09:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zou je niet beter ff uitzieken? Beterschap in ieder geval
ik heb zo'n ding van thule:quote:Op maandag 19 november 2012 09:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
We hebben wel zo'n fietsendrager maar die zet de fietsen vast aan de crankarm. Dit lijkt me niet echt een veilige manier voor een racefiets/mtb toch? Wat voor systeem hebben jullie daarvoor?
Zo'n bevestiging is wel lekker makkelijk, die "scharnier" je gewoon over de trekhaak toch? Bij die van mij is dat toch meer gedoe. Maar lijkt wel weinig ruimte voor de fietsen, passen daar gewoon 2 mtbs?quote:Op maandag 19 november 2012 09:50 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
ik heb zo'n ding van thule: [ afbeelding ]
Ben daar echt super tevreden over. zeer degelijk met sterke rubbere bevestigingsmaterialen en ingeklapt neemt het heel weinig ruimte in. Ik heb hem gewoon altijd in de achterbak liggen.
Echt niet zo dat alle frames uit China komen hoor, alleen de goedkopere.quote:Op maandag 19 november 2012 09:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja ik hecht meer waarde aan of de geometrie goed bij mij past en het uiterlijk dan de uitstraling. Een colnago bijvoorbeeld is al jaren niet meer Italiaans maar gewoon uit China...net als alle andere merken. Het is zo relatief allemaal.
Maar bijvoorbeeld een Bulls vind ik weer helemaal niks. Niet mooi afgewerkte lasnaden en kaal.
Mja, ik zou liever zeggen, alleen de allerduurste worden niet in China (Taiwan) gemaaktquote:Op maandag 19 november 2012 10:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Echt niet zo dat alle frames uit China komen hoor, alleen de goedkopere.
Dit. Net als met wielen. Kuiper haalt noname carbonvelgen uit China en vlecht ze zelf en plakt er wat stickers op. Dikke winst marge jonguhquote:Op maandag 19 november 2012 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja, ik zou liever zeggen, alleen de allerduurste worden niet in China (Taiwan) gemaakt![]()
Ook de middenklasse frames worden niet meer in Italië gemaakt.
zijn die dingen wel geschikt voor rijden op hogere snelheden (80/100/120)?quote:Op maandag 19 november 2012 09:50 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
ik heb zo'n ding van thule: [ afbeelding ]
Ben daar echt super tevreden over. zeer degelijk met sterke rubbere bevestigingsmaterialen en ingeklapt neemt het heel weinig ruimte in. Ik heb hem gewoon altijd in de achterbak liggen.
Ja dat zal, ik bedoel ze zeggen NL wielen maar het enige wat NL is, is het vlechten.quote:Op maandag 19 november 2012 10:42 schreef eentwee het volgende:
Die velgen komen uit Taiwan (uit dezelfde fabriek als FFWD velgen), zijn beduidend duurder en beter dan vrijwel alles uit China.
meestal duurt het bevestigen zo'n 3 tot 5 seconden, ligt een beetje aan de vorm van de dagquote:Op maandag 19 november 2012 09:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zo'n bevestiging is wel lekker makkelijk, die "scharnier" je gewoon over de trekhaak toch? Bij die van mij is dat toch meer gedoe. Maar lijkt wel weinig ruimte voor de fietsen, passen daar gewoon 2 mtbs?
quote:Op maandag 19 november 2012 10:46 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
zijn die dingen wel geschikt voor rijden op hogere snelheden (80/100/120)?
Mijn ouders hadden ook een dergelijk systeem, maar gebruikte het louter voor vervoer van fiets in de stad. Voor grotere afstanden gebruiken ze een andere.
Alles wat je buiten aan de auto bevestigd is slecht voor het brandstofverbruik.quote:Op maandag 19 november 2012 11:04 schreef buzz1291 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is Thule hoor, dat waait er bij 170 km p/uur nog niet af! Duitse degelijkheid zullen we maar zeggen. Wel even je gereedschapskoffer demonteren want dat scheelt zo een paar k/m per uur.
heb ik in ieder geval iemands dag nog goed gemaakt met mijn vraagquote:Op maandag 19 november 2012 11:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is Thule hoor, dat waait er bij 170 km p/uur nog niet af! Duitse degelijkheid zullen we maar zeggen. Wel even je gereedschapskoffer demonteren want dat scheelt zo een paar k/m per uur.
Daarom carbonquote:Op maandag 19 november 2012 11:09 schreef eentwee het volgende:
Je kunt denk ik beter vragen of de fiets wel geschikt is. Zou m'n sub-1kg carbon framepje nooit aan zulke krachten blootstellen.
Redbull is nu Rose.quote:Op maandag 19 november 2012 14:38 schreef Oksel het volgende:
Canyon vind ik ook wel tof. Sensa vond ik echt niets, maar deze is wel echt mooi. Bulls / Redbull vind ik weinig. Rose sowieso niet, je koopt ook geen fiets van het merk Albert Heijn.
Het komt niet vaak voor, maar ben het met je eens.quote:Op maandag 19 november 2012 14:38 schreef Oksel het volgende:
Canyon vind ik ook wel tof. Sensa vond ik echt niets, maar deze is wel echt mooi. Bulls / Redbull vind ik weinig. Rose sowieso niet, je koopt ook geen fiets van het merk Albert Heijn.
5 á 6 bar. Ik ben de gehele zomer niet 1x lek gereden. Nu een paar x achter elkaar, geen stootlek.quote:Op maandag 19 november 2012 18:21 schreef Oksel het volgende:
Lek is kut.
Hoeveel bar rij je in R'dam?
Dat is idd weinig, maar met het oog op comfort enerzijds en het beroerde wegdek in de stad (zoals verzakte trambaansporen, gaten en klinkerwegen) anderzijds is dat beter naar mijn idee. Als ik ga trainen in de polder doe ik er ook 7/8 in.quote:Op maandag 19 november 2012 19:09 schreef Patroon het volgende:
Ik ram er altijd 7-8 bar in. Voor vaak halve bar minder dan achter. Is 5-6 niet erg weinig?
Ah, polsklachten, herkenbaar. Heb ook last van mijn rechterpols gehad, wat na kraken over was. Nu mijn linkerpols nog. Is wat stijf en kan er niet echt op steunen bij opdrukken. Is dan wat stijf en pijnlijk tussen het kraakbeen bovenop de pols. Waar had jij last van?quote:Op maandag 19 november 2012 20:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is idd weinig, maar met het oog op comfort enerzijds en het beroerde wegdek in de stad (zoals verzakte trambaansporen, gaten en klinkerwegen) anderzijds is dat beter naar mijn idee. Als ik ga trainen in de polder doe ik er ook 7/8 in.
Ik had na 2 jaar koerieren chronische polsklachten tengevolge van overbelasting. Sindsdien heb ik de bandenspanning op de werkfiets verlaagd en dat helpt. In de winter reed ik al met die lage bandenspanning ivm de grip. Nu zeg je vast: Waarom geen bredere band kiezen? Wel, dat past niet met mijn spatborden, te weinig clearance.
Tja, gewoon stekende pijn in de polsen. Echt niet oké.quote:Op maandag 19 november 2012 20:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah, polsklachten, herkenbaar. Heb ook last van mijn rechterpols gehad, wat na kraken over was. Nu mijn linkerpols nog. Is wat stijf en kan er niet echt op steunen bij opdrukken. Is dan wat stijf en pijnlijk tussen het kraakbeen bovenop de pols. Waar had jij last van?
Oke, bij mij is het dat ik niet volledig kan steunen op een platte hand, net of wordt de pols dan geblokkeerd door pijn. Na het kraken lijkt mijn pols ook een stuk vrijer. Zal eens vragen aan de fysio of er ook oefeningen zijn om de spieren rond de pols sterker te maken.quote:Op maandag 19 november 2012 20:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, gewoon stekende pijn in de polsen. Echt niet oké.
meer rukken met linksquote:Op maandag 19 november 2012 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
Tsjah, ik heb vooral van mijn linkerpols last als ik ga fietsen, rechts is op de 1 of andere manier wel sterk. Vraag me af hoe dat kan, misschien is het het gooien van de bal met poloën....
Damn..quote:Op maandag 19 november 2012 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
Kaas, ben wel benieuwd hoeveel km's jij maakt in een jaar. Want je zit nu al op 1000 km, en dat na slechts 1 week.
2 weken toch?quote:Op maandag 19 november 2012 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
Kaas, ben wel benieuwd hoeveel km's jij maakt in een jaar. Want je zit nu al op 1000 km, en dat na slechts 1 week.
Ook goedquote:
Dat zou best eens kunnen, veel meer dan dat moet het ook niet worden, anders houd ik het niet vol op de lange termijn.quote:Op maandag 19 november 2012 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook goedZou betekenen dat je zo'n 20.000 km per jaar koeriert. Alleen daarmee sta je al vrij hoog op de wereldlijst denk ik.
Als 't alleen maar druppels zijn. IJspegels, dat moet het worden.quote:Op maandag 19 november 2012 21:55 schreef keesfietst het volgende:
Logisch dat je voorkeurshand/arm sterker is gezien je daar je leven lang meer kracht mee uitoefent.
Balaclava besteld, blijft m'n baard (en rest van m'n gezicht) lekker warm bij kou/mist. Afgelopen zaterdag hingen de druppels er alweer in.
Ja, al een tijdje hoor!quote:
Lijkt mij dat op den duur toch je gewrichten kapot gaan. Dat het je polsen als eerste zijn verbaasd me eigenlijk.quote:Op maandag 19 november 2012 22:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen, veel meer dan dat moet het ook niet worden, anders houd ik het niet vol op de lange termijn.
Welke wereldlijst bedoel je? Ik ken sterrittoerders die zo'n 35.000 km per jaar fietsen. Ja, niet normaal.quote:Op maandag 19 november 2012 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook goedZou betekenen dat je zo'n 20.000 km per jaar koeriert. Alleen daarmee sta je al vrij hoog op de wereldlijst denk ik.
Strava, what else?quote:Op maandag 19 november 2012 22:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Welke wereldlijst bedoel je? Ik ken sterrittoerders die zo'n 35.000 km per jaar fietsen. Ja, niet normaal.
Beweging is uiteindelijk goed voor een gewricht. Het maakt de spieren rondom ook sterker. De polsen doen voornamelijk de klappen opvangen. Vandaar dat ik ook op relatief slap jaren 80 staal de bulk rijd.quote:Op maandag 19 november 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt mij dat op den duur toch je gewrichten kapot gaan. Dat het je polsen als eerste zijn verbaasd me eigenlijk.
Dat zijn baarden ja. Mijne is nu op de helft van die, ga nog wel even door. Heb hem al een paar jaar niet meer zo lang gehad.quote:Op maandag 19 november 2012 22:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als 't alleen maar druppels zijn. IJspegels, dat moet het worden.
[ afbeelding ]
Die rijdt ook al zo lang op topniveau. Idd een baas.quote:Op maandag 19 november 2012 22:58 schreef kaasplankje het volgende:
Nys vind ik een goed voorbeeld van een renner in balans. Dit jaar klopt het allemaal bij hem, tot dusver.
Je verwacht zeker een reaktie van mij? OK dan:quote:Op maandag 19 november 2012 22:58 schreef kaasplankje het volgende:
Nys vind ik een goed voorbeeld van een renner in balans. Dit jaar klopt het allemaal bij hem, tot dusver.
Wat je hier schetst heb ik gehad aan mijn rechter hand, hier heb ik toen zo'n 6 jaar mee omgelopen (dacht dat het RSI ofzo was) en is na het kraken van de fysio verholpen. Nu heb de dezelfde klachten aan de linker hand. Zover ik weet ben ik er niet op gevallen, maar moet wel vaak zware wasmachines verschuiven, misschien is hierbij wat mis gegaan in de pols.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
patroon, ben je soms een tijd terug gevallen, en heb je de klap opgevangen met je hand? Had dat ook een keer, door de klap waren deze jongens
[ afbeelding ]
niet meer goed uitgelijnd. Manuele therapeut heeft het allemaal weer op z'n plek geknepen en geduwd, kon m'n pols nog maar voor de helft buigen, ongemakkelijke zaak.
Haha, ja het was helemaal vastgegroeid. De pijn was niet ondragelijk en eigenlijk niet altijd aanwezig. Voelde een beetje als RSI bij het gebruiken van de muis (zat toen ook veel achter de pc). Ik kon me alleen niet opdrukken op die hand, teveel pijn, tenzij ik mij opdrukte op mijn vuisten, dat ging ook prima. Of mezelf uit het water hijsen uit het zwembad ging lastig, maar ja wanneer zwem je nou?quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
6 jaar, jij bent een harde, of je hebt een bord voor je hoofd
Eh nee hoor sommige Trek fietsen zijn geen Chinees carbon.quote:Op maandag 19 november 2012 09:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rijden gewoon goed en strak. Tegenwoordig worden alle carbon frames in China ofzo gemaakt. Het is maar net welk stickertje er op komt.
Zulke opmerkingen worden altijd in stand gehouden door mee praters die het product nog nooit in handen hebben gehad, dus geen waarde oordeel kunnen vellen, he Yankee
Ja! Moet maar even kijken of het wat comfortabel fietst met gewone kleding.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef the_critic het volgende:
wel met worstenhelmpje en retro shirt!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |