Of door de advocaat van de crimineel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:02 schreef HD9 het volgende:
Als de rechter hier mee akkoord gaat dan laat ie zich piepelen, door een crimineel
Ah ok, mi maakt het nogal wat uit of Badr een broodje haalt bij de subway, of in een restaurant gaat lunchen of gaat come zuipen in Heeren van Aemstel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het verbod is heel duidelijk: geen horeca bezoeken.
Een restaurant is horeca. Klip en klaar.
Ik had toch sterk de indruk dat je de afgelopen tijd juist doelbewust bezig bent geweest om hier "gejank" uit te lokken. En af en toe ook behoorlijk succesvol.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:57 schreef Jappie het volgende:
[..]
Je rijbewijs wordt dan ingenomen....period.
Zou er nou een speciale voorwaarde aan verbonden worden dan ist een ander verhaal..
Maar goed, als jullie maar niet weer 3 topics vol gaan lopen janken als ie straks weer op straat staat dan doe ik het omgekeerd ook niet.
En mij maakt dat niet uit. En mijn buurman een beetje. Daarom is er een duidelijke beperking opgelegd: geen horeca. Punt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah ok, mi maakt het nogal wat uit of Badr een broodje haalt bij de subway, of in een restaurant gaat lunchen of gaat come zuipen in Heeren van Aemstel.
Het voorkomt iedere keer een stille dood van het topic.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik had toch sterk de indruk dat je de afgelopen tijd juist doelbewust bezig bent geweest om hier "gejank" uit te lokken. En af en toe ook behoorlijk succesvol.
Ik hóóp juist dat hij weer losgelaten wordt. Het wachten is dan op een volgende overtreding die leugenachtig door Badr of Ficq gebagatelliseerd wordt.
As ifquote:Op dinsdag 13 november 2012 14:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik had toch sterk de indruk dat je de afgelopen tijd juist doelbewust bezig bent geweest om hier "gejank" uit te lokken. En af en toe ook behoorlijk succesvol.
Klopt, het concept van verdachte en voorarrest blijkt weer veel te ingewikkeld voor te velen. En het niet weten wat er gebeurd is stuit op mentale problemen om daarmee om te gaan. Blijf dan lekker in SHO, daar heeft Ferhat Y. ook niets te zoeken, maar dat het geen BN-er is wil niet zeggen dat hij dan dus niks gedaan heeft.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:19 schreef Jappie het volgende:
[..]
As if
Nope, ik verbaas me echt in negatieve zin over hoe de meeste Fokkertjes hier persoonlijk hoogst verontwaardigd zitten zijn alsof hun persoonlijk leed wordt aangedaan door elementaire basisbegrippen als wat een rechtbank nu eigenlijk doet en waar zaken als innocent untill proven guilty voor staan. Dat Badr toevallig een publiek figuur is maakt het voor mij geen uitzondering.
Dat is heel lang geleden want vormfouten worden al heel lang niet meer van dergelijke sancties voorzien. Ik vrees dat menigeen hier 'gebrek aan bewijs' als vormfout ziet, ze weten immers toch altijd al wat er gebeurd is.quote:Het OM heeft te hoog ingezet en zoals wel vaker geprobeerd door en passant her en der een beetje valsspelen om de door haar geinvesteerde onderzoeksuren te kunnen verantwoorden en zichzelf daarmee behoorlijk in de voet geschoten.
De verdediging doet wat het moet doen en zal elk klein beetje twijfel wat er is 10-voudig versterken.
Er zijn in het verleden verdachten van moord vrijgekomen op basis van vormfouten for crying out loud.
Ach ja, eerst is de rechter een kneus omdat hij het vluchtgevaar niet zo groot acht, en nu is het door hem gebruikte woord 'horeca' zonder enige concrete invulling absoluut en heilig.quote:De intentie van de restricties zijn volkomen helder. Dat je daar vervolgens niet eenduidig een naampje aan kan geven ook. Dat Badr een oetlul is dat ie niet low-profile blijft idem dito...maar de burgertruttige verontwaardiging en wijzen naar het letterlijke begrip Horeca geeft ook wel te denken hoor...pfft..kneuters.
Lang verhaal terwijl het toch maar om 1 ding gaat: Badr Hari mocht zich niet in de horeca begeven, en deed dat toch.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, het concept van verdachte en voorarrest blijkt weer veel te ingewikkeld voor te velen. En het niet weten wat er gebeurd is stuit op mentale problemen om daarmee om te gaan. Blijf dan lekker in SHO, daar heeft Ferhat Y. ook niets te zoeken, maar dat het geen BN-er is wil niet zeggen dat hij dan dus niks gedaan heeft.
[..]
Dat is heel lang geleden want vormfouten worden al heel lang niet meer van dergelijke sancties voorzien. Ik vrees dat menigeen hier 'gebrek aan bewijs' als vormfout ziet, ze weten immers toch altijd al wat er gebeurd is.
[..]
Ach ja, eerst is de rechter een kneus omdat hij het vluchtgevaar niet zo groot acht, en nu is het door hem gebruikte woord 'horeca' zonder enige concrete invulling absoluut en heilig.
En de politie arresteert hem natuurlijk niet voor niks.... Nee, omdat het OM dat wil, want die vond de beslissing van de rechter 'onbegrijpelijk'. Als je die beslissing niet begrijpt dan heb je bij het OM niks te zoeken want daar horen juristen met een IQ van boven de 80 te werken, dat was dus voor de bühne, olie op het vuur van de hetze.
Mooi rancuneus lulverhaal dat volledig voorbij gaat waarover het gaat: dat meneertje Hari de regels heeft overtreden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, het concept van verdachte en voorarrest blijkt weer veel te ingewikkeld voor te velen. En het niet weten wat er gebeurd is stuit op mentale problemen om daarmee om te gaan. Blijf dan lekker in SHO, daar heeft Ferhat Y. ook niets te zoeken, maar dat het geen BN-er is wil niet zeggen dat hij dan dus niks gedaan heeft.
[..]
Dat is heel lang geleden want vormfouten worden al heel lang niet meer van dergelijke sancties voorzien. Ik vrees dat menigeen hier 'gebrek aan bewijs' als vormfout ziet, ze weten immers toch altijd al wat er gebeurd is.
[..]
Ach ja, eerst is de rechter een kneus omdat hij het vluchtgevaar niet zo groot acht, en nu is het door hem gebruikte woord 'horeca' zonder enige concrete invulling absoluut en heilig.
En de politie arresteert hem natuurlijk niet voor niks.... Nee, omdat het OM dat wil, want die vond de beslissing van de rechter 'onbegrijpelijk'. Als je die beslissing niet begrijpt dan heb je bij het OM niks te zoeken want daar horen juristen met een IQ van boven de 80 te werken, dat was dus voor de bühne, olie op het vuur van de hetze.
In hoeverre dit betekent dat hij zal moeten blijven zitten tot de inhoudelijke behandeling, dat zullen we eind vd dag pas weten.quote:De rechtbank legde de voorwaarde op om te voorkomen dat Badr zich in openbare gelegenheden opnieuw schuldig zou maken aan gewelddadigheden. Het openbaar ministerie voerde vanavond overleg over de vraag of Badr Hari opnieuw wordt gearresteerd.
In soortgelijke gevallen van schending van de schorsingsvoorwaarden gaat het OM vrijwel altijd tot arrestatie over. Een raadkamer van de rechtbank moet dan in een later stadium bepalen of de schorsing komt te vervallen.
Ja eh. Een beetje horeca aanzien voor horeca. Dat kost je toch gauw 40 punten IQ hoor!quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lang verhaal terwijl het toch maar om 1 ding gaat: Badr Hari mocht zich niet in de horeca begeven, en deed dat toch.
Mooi verwoordquote:Op dinsdag 13 november 2012 15:02 schreef Leandra het volgende:
Het niet verlengen van het voorarrest lijkt voor sommigen ook te betekenen dat hij "vrijgesproken" is... dus wat dat betreft zitten er in beide kampen geestelijk uitgedaagden.
En sommigen schijnen zelfs te denken dat omdat een derde partij (John vd Heuvel) beweerd zou hebben dat het slachtoffer iets beweerd heeft en dat dit (nog) niet geverifieerd is meneer Hari eigenlijk helemaal niets gedaan kan hebben.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:02 schreef Leandra het volgende:
Het niet verlengen van het voorarrest lijkt voor sommigen ook te betekenen dat hij "vrijgesproken" is... dus wat dat betreft zitten er in beide kampen geestelijk uitgedaagden.
Oh, in zo'n geval zou ik gewoon keihard blijven beweren dat hij zelfs de dingen die hij toegegeven heeft niet gedaan heeft.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En sommigen schijnen zelfs te denken dat omdat een derde partij (John vd Heuvel) beweerd zou hebben dat het slachtoffer iets beweerd heeft en dat dit (nog) niet geverifieerd is meneer Hari eigenlijk helemaal niets gedaan kan hebben.
Over geestelijk uitgedaagd zijn gesproken.
Het heeft er iig alle schijn van dat hij voor deze zaak (buiten een mogelijk voorarrest) niet meer de bak in draaitquote:Op dinsdag 13 november 2012 15:02 schreef Leandra het volgende:
Daar ben je wel blij om?quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:48 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Het heeft er iig alle schijn van dat hij voor deze zaak (buiten een mogelijk voorarrest) niet meer de bak in draait
Dat wordt weer een feestjequote:
ergens te volgen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:59 schreef shmoopy het volgende:
Hij zou om 16:00 uur voorgeleid worden, ben benieuwd.
Zal wel niet, is besloten.quote:
Ga naar Sensation of Club Air. Misschien kom je hem tegenquote:
Nu daar komt hij voorlopig niet meer, dat zou een grove schending zijn van zijn voorwaardequote:Op dinsdag 13 november 2012 16:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ga naar Sensation of Club Air. Misschien kom je hem tegen
Een "Horeca-verbod" is algeheel daar specificatie ontbreekt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:05 schreef schizovreemd het volgende:
Een broodje moet kunnen en als de rechters anders besluiten dan hadden ze duidelijker moeten communiceren en hem een algeheel horeca-verbod moeten opleggen
quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:05 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Nu daar komt hij voorlopig niet meer, dat zou een grove schending zijn van zijn voorwaarde![]()
Een broodje moet kunnen en als de rechters anders besluiten dan hadden ze duidelijker moeten communiceren en hem een algeheel horeca-verbod moeten opleggen
http://www.nu.nl/binnenla(...)-voorlopig-vrij.htmlquote:De kickbokser mag van de rechters totdat de rechtszaak begint, niet in horecagelegenheden komen en geen contact opnemen met slachtoffers en getuigen. Uitzondering daarop is zijn vriendin, Estelle Cruijff.
Hoe stond het in de uitspraak dan? Wat heeft de rechter eigenlijk precies gezegd? Op de zitting ging het over het uitgaansleven, als de rechter het daar over had is het een ander verhaal. Doe me het citaat uit de uitspraak even.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lang verhaal terwijl het toch maar om 1 ding gaat: Badr Hari mocht zich niet in de horeca begeven, en deed dat toch.
bron: http://www.at5.nlquote:'Hari was in café en zocht contact met getuigen'
Badr Hari heeft maandag niet alleen gegeten in een restaurant, hij is zondag ook in een café geweest.
Dit heeft het Openbaar Ministerie dinsdag gezegd tijdens de behandeling van Hari's arrestatie. Ook heeft Hari contact gezocht met twee getuigen, terwijl ook dit hem uitdrukkelijk was verboden, zo meldt het OM.
Het OM heeft de rechtbank dinsdag verzocht de schorsing van Hari's voorarrest op te heffen.
De raadkamer van de rechtbank in Amsterdam bekijkt dinsdagmiddag vanaf 16.00 uur of kickbokser Badr Hari inderdaad de voorwaarden waaronder hij vrijdag werd vrijgelaten, maandag daadwerkelijk heeft overtreden. De uitspraak van de rechtbank volgt in de loop van de middag.
Kun je het zelf niet vinden dan?quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe stond het in de uitspraak dan? Wat heeft de rechter eigenlijk precies gezegd? Op de zitting ging het over het uitgaansleven, als de rechter het daar over had is het een ander verhaal. Doe me het citaat uit de uitspraak even.
Zie dit net op twitter...........quote:OM_Amsterdam @OM_Amsterdam
#BadrHari heeft 2 cafés bezocht en contact gehad met 2 getuigen. OM vraagt rb schorsing op te heffen.
quote:AMSTERDAM - Badr Hari heeft zowel maandag als dinsdag horecagelegenheden bezocht en bovendien twee getuigen in de zaak tegen hem benaderd.
Dat bevestig het Openbaar Ministerie aan NU.nl.
Maandagmiddag werd Hari echter in een restaurant in Amsterdam gezien met zijn partner Estelle Cruijff. In RTL Boulevard gaf hij die avond toe daar te hebben geluncht. Hij gaf aan dat hij niet had verwacht dat het horecaverbod daar betrekking op had.
Het is niet aan vechtsporter Badr Hari te wijten dat hij maandag ondanks een horecaverbod een broodje heeft gegeten in een Amsterdamse horecagelegenheid.
Kan ook zijn dat ie gewoon echt oerdom is.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:37 schreef Lavenderr het volgende:
Hij zat zondag al in een cafe, en maandag in een restaurant. Het is pure minachting en ik begrijp niet dat er nog beraadslaagd moet worden of hij de regels heeft overtreden. Eh...ja??
Hij provoceert gewoon. Dat is mijn gevoel hierover.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ie gewoon echt oerdom is.
Dat van de broodjeszaak zou nog onder de noemer "oerdom" kunnen vallen, de rest niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ie gewoon echt oerdom is.
IK weet niet of ik moet lachen of huilenquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar Irish coffee is toch geen sterke drank?
Dan is ie echt dom bezig. Zit ie zo weer vast en zal de straf straks alleen maar hoger uitvallen. Daarom: hij is niet de slimste.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij provoceert gewoon. Dat is mijn gevoel hierover.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij provoceert gewoon. Dat is mijn gevoel hierover.
Dit. Willens en wetens getuigen benaderen en in een café gaan zitten heeft niets meer met dom te maken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:41 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Dat van de broodjeszaak zou nog onder de noemer "oerdom" kunnen vallen, de rest niet.
De rechtbank had getuigen maar beter moeten specificeren hoor, Hari kan hier niks aan doenquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:44 schreef Lavenderr het volgende:
Fick zit nu vast van "fuck fuck" .
Wat moet ze nu weer verzinnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |