Zocht hij altijd ruzie in restaurantsquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:00 schreef HD9 het volgende:
[..]
omdat ie altijd ruzie zoekt in Rstaurants en Bars
Dattie Estele in elkaar ramt, ok, daar vraagt ze zelf om , maar andere mensen die wat willen drinken in elkaar rammen, dat kan niet.
Ht was een regel van de rechter, daar mag je geen grapjes mee maken
En de rechter pikt dat niet , als je hem voor aap zet
Nee, dat schreef ik ook: zelfs een volledig co-ouderschap hoeft geen invloed te hebben op de hoogte van de alimentatie.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:02 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Het is toch óf het alimentatiesysteem, óf een co-ouderschap?
Het was koffiequote:Op dinsdag 13 november 2012 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Badr eist respect weet je. Niemand die met Badr moet spotten als hij een broodje kaas met een glas melk zit te nuttigen in het lokale restaurant.
Dat, plus dat als hij hier wel een broodje mag eten, mag hij er dan ook dineren?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zocht hij altijd ruzie in restaurants![]()
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de rechter alle horeca verboden terrein verklaarde omdat het verbod anders niet uit te drukken is, zoals alleen "uitgaansgelegenheden" wat een hoop grijs gebied oplevert
Ik kan hem hier niet openen, maar ik weet zeker dat daar niet staat dat bij co-ouderschap de alimentatie vervalt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:09 schreef n00b13 het volgende:
Mijn bron was:
http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/scheiden/co-ouderschap.html
Er staat dat bij co-ouderschap de kosten verdeelt worden tussen de ouders. Waarbij onderscheid gemaakt wordt tussen eigen kosten en gedeelde kosten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan hem hier niet openen, maar ik weet zeker dat daar niet staat dat bij co-ouderschap de alimentatie vervalt.
quote:Een scheiding heeft naast emotionele, ook praktische en financiële gevolgen. Als ouders bent u beiden wettelijk verplicht de kosten te betalen van de verzorging en opvoeding van de kinderen. U kunt dan kiezen voor co-ouderschap.
Samen de zorg regelen
Als ouders maakt u samen afspraken hoe u de zorg gaat regelen. Er zijn twee mogelijkheden:
Kinderalimentatie
De kinderen wonen bij een van de ouders. Die ouder ontvangt meestal kinderalimentatie en eventueel partneralimentatie.
Co-ouderschap
De kinderen verblijven afwisselend bij de ene en de andere ouder. Beide ouders dragen, in praktisch en financieel opzicht, min of meer gelijkwaardig bij aan de dagelijkse verzorging van de kinderen. Co-ouders verdelen de kosten van kinderen.
Verdeling van de kosten
Het is belangrijk dat u bij co-ouderschap van tevoren afspreekt welke kosten worden verdeeld en welke niet. Voorkom bijvoorbeeld dat de ene ouder meebetaalt aan de duurdere smaak van de andere ouder. Kosten zoals vakantie en uitstapjes kunt u daarom beter buiten de verdeling houden. Het is bij de verdeling belangrijk om onderscheid te maken tussen eigen kosten en te verdelen kosten.
Eigen kosten
Eigen kosten zijn de kosten die elk huishouden voor zich maakt, zoals huur, telefoon en boodschappen. Deze kosten lopen sterk uiteen (bijvoorbeeld door inkomensverschillen). Daarom worden ze meestal buiten de verrekening gehouden. Eigen kosten zijn ook de uitgaven voor de kinderen die beide ouders doen. Bijvoorbeeld dubbel schoolmateriaal, speelgoed of een fiets.
Te verdelen kosten
Te verdelen kosten zijn uitgaven die door één ouder worden gedaan. Bijvoorbeeld verzekeringen, abonnementen, contributies of schoolkosten. Er zijn drie manieren om deze kosten te verdelen:
• Naar draagkracht. Deze optie vergt regelmatig overleg. Verandering in inkomen van een van de ouders heeft gevolgen voor de verdeling. Bovendien moet u elk jaar de inkomensgegevens met uw ex-partner uitwisselen.
• Naar het aantal dagen dat het kind in elk van de huishoudens verblijft. Of u verrekent de kosten op basis van een vast bedrag per periode.
• Beide ouders nemen de helft van de kosten voor rekening. Deze regeling is overzichtelijk en men blijft financieel onafhankelijk. Nadeel is dat de ouder die het minst verdient, in de praktijk de verdeling als onredelijk ervaart.
Horeca is waar mensen samen komen, openbare gelegenheden had de rechter ook kunnen zeggen maar dan had ie huisarrest gehadquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:05 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de rechter alle horeca verboden terrein verklaarde omdat het verbod anders niet uit te drukken is, zoals alleen "uitgaansgelegenheden" wat een hoop grijs gebied oplevert
quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:13 schreef HD9 het volgende:
[..]
Horeca is waar alcohol gedronken wordt
Neenquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:13 schreef HD9 het volgende:
[..]
Horeca is waar alcohol gedronken wordt
Luister maat ik ben van de straat je weet zeker niet tegen wie de neuk je praat.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Godverdomme, heeft dan helemaal niemand meer respect met een hoofdletter R voor Badr? Die jongen komt van de straat. Toon wat respect mensen. Respect.
Broodjeszaak. Badr had het liever als HoReCaBr gezien.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:14 schreef Kentoet het volgende:
HOtel REstaurant CAfe, welk deel begrijpen ze niet?
Nog een keer zo tegen mij praten een ik ram je onder je autoquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Luister maat ik ben van de straat je weet zeker niet tegen wie de neuk je praat.
Hoi Ijsblokquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Luister maat ik ben van de straat je weet zeker niet tegen wie de neuk je praat.
Dat is een niet te maken onderscheid. Wat is dit bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik begrijp dat verbod niet helemaal. Dat ie nou uit skyboxen en disco's geweerd wordt okee, maar restaurants..?
Def Pquote:
Ja, maar het een sluit het ander niet uit.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:12 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Er staat dat bij co-ouderschap de kosten verdeelt worden tussen de ouders. Waarbij onderscheid gemaakt wordt tussen eigen kosten en gedeelde kosten.
Wacht. Ik zal het even quoten:
[..]
Pak je zo ook je schietpistool?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou als je het leest, dan staat er ook dat er naar draagkracht kan worden bijgedragen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar het een sluit het ander niet uit.
Als de een 5 keer zoveel verdient als de ander vallen de kosten niet gelijk te verdelen, dus dan moet een gelijke verdeling eerst mogelijk gemaakt worden, en dat doe je met kinderalimentatie.
Zulke lui zouden zelfs van de aardbodem geweerd moeten worden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik begrijp dat verbod niet helemaal. Dat ie nou uit skyboxen en disco's geweerd wordt okee, maar restaurants..?
Hij mag al blij zijn dat hij in vrijheid zijn zaak mag afwachten. Dat hij het woord horeca niet begrijpt is niet het probleem van de rechter.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het maakt een advocaat niets uit of een cliënt liegt of niet. Als hij maar vrijkomt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:20 schreef Leandra het volgende:
Als Ficq nog met het "natte horeca" excuus komt dan heb ik het idee dat ze zelf ook nog denkt dat het om een elite versie van de Subway gaat, en nog steeds niet de moeite heeft genomen om te controleren of de broodjeszaak-verklaring van haar cliënt wel klopt.
Idd het is gewoon één grote volkshetze...quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:26 schreef n00b13 het volgende:
Jongens, laten we eerlijk zijn, het anagram Horeca zegt niks over een broodjeszaak.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat we Badr met excuses weer uit de cel laten.
Dit kon hij niet weten!
Maar deze advocaat zet zichzelf nogal te kijk en da's wel dommigquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:29 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Het maakt een advocaat niets uit of een cliënt liegt of niet. Als hij maar vrijkomt.
Heel dommig inderdaad.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar deze advocaat zet zichzelf nogal te kijk en da's wel dommig
Amsterdam is toch al stom. Dus ja, Badr kan er ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:32 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Heel dommig inderdaad.
(Toch ben ik bang voor de normale Amsterdammer dat hij er mee wegkomt).
Ik weet niet, al met al is het toch minachting van de rechtbank en ik weet niet hoe vrolijk ze daarvan worden...quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:32 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Heel dommig inderdaad.
(Toch ben ik bang voor de normale Amsterdammer dat hij er mee wegkomt).
En jij mag je kennis over het het begrip 'anagram' ook wel even bijspijkerenquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:26 schreef n00b13 het volgende:
Jongens, laten we eerlijk zijn, het anagram Horeca zegt niks over een broodjeszaak.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat we Badr met excuses weer uit de cel laten.
Dit kon hij niet weten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |