quote:Op maandag 12 november 2012 18:38 schreef BlackLining het volgende:
Mooi ding wel.
Misschien moet Ducati het voortaan maar houden bij showroom modellen. Ziet er mooi uit en het hoeft toch niet te werken.
Enkel dezequote:
Maar het probleem? Mis je grip? Merk je het met rotondes/bochten?quote:Op maandag 12 november 2012 19:56 schreef lipjes het volgende:
Banden laten inspecteren door de bandenboer, zijn inderdaad aan het blokken.
Niks aan te doen helaas, dus rijd ze zo ver mogelijk op en dan nieuwe.
Wat Triumph bezielt heeft om die botergeile dubbele koplamp van de Street Triple zo te verkrachten, ik snap het nog steeds nietquote:Op maandag 12 november 2012 19:58 schreef BlackLining het volgende:
Nou ja, ik zou daar ergens ook blij mee zijn. Als de trilling uit de motor zelf kwam was je waarschijnlijk verder van huis geweest.
Tevens vind ik de nieuwe line-up van Suzuki nou ook niet heel erg boeiend. Nieuwe V-Strom Concept is wel vet, maar die was al bekend. Blijft toch jammer dat er geen 'echte' naked bikes meer gemaakt worden, met zo'n mooie ronde chrome koplamp. Dat vind ik nog steeds het mooiste type motor.
Retromodel van Triumph. In grote lijnen nog wel natuurgetrouw, al zit er sinds 2008 een injectiemotor in.quote:Op maandag 12 november 2012 20:04 schreef BlackLining het volgende:
Vet, ik wist niet dat die nog gemaakt werden
Als je op zo'n motor rond rijdt ben je wel echt de ultieme eindbaas. Prachtig.
Ja inderdaad, anders konden we echt het blok open gaan makenquote:Op maandag 12 november 2012 19:58 schreef BlackLining het volgende:
Nou ja, ik zou daar ergens ook blij mee zijn. Als de trilling uit de motor zelf kwam was je waarschijnlijk verder van huis geweest.
Tevens vind ik de nieuwe line-up van Suzuki nou ook niet heel erg boeiend. Nieuwe V-Strom Concept is wel vet, maar die was al bekend. Blijft toch jammer dat er geen 'echte' naked bikes meer gemaakt worden, met zo'n mooie ronde chrome koplamp. Dat vind ik nog steeds het mooiste type motor. Hier staat trouwens hun Imazuma 250 niet bij. Leuk fietsje ook wel in die klasse. Had alleen wel wat meer 125cc'ers verwacht vanwege die nieuwe wanvertoning die voor rijbewijsstelsel door moet gaan.
Trillen, lijkt minder grip te hebben, schud wat meer tijdens gas gevenquote:Op maandag 12 november 2012 19:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar het probleem? Mis je grip? Merk je het met rotondes/bochten?
Lol ik stond er paar maand terug naast zo een, ik dacht nog die ziet er wel erg goed uit voor zoon oude brommer/zouden ze hem hebben nagebouwd? Maja toen werd rechts af al groen.quote:Op maandag 12 november 2012 20:04 schreef BlackLining het volgende:
Vet, ik wist niet dat die nog gemaakt werden
Als je op zo'n motor rond rijdt ben je wel echt de ultieme eindbaas. Prachtig.
Zo, stonden ze te flitsen? Trillen hangt je blok/uitlaat/spruitstuk niet gewoon los?quote:Op maandag 12 november 2012 20:22 schreef lipjes het volgende:
trouwens, denk dat ik vandaag even in een half uur tijd 2 boetes heb gereden.
1 van 30 te hard ongeveer waar je 120 mocht.
en 1tje van 40 te hard waar je 50 mocht2e ben ik echt niet trots op.
Nee dat gaat wel goed, laatst nog gechecktquote:Op maandag 12 november 2012 20:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zo, stonden ze te flitsen? Trillen hangt je blok/uitlaat/spruitstuk niet gewoon los?
Aah oke, maar dat het trillen lijdt tot minder grip?quote:Op maandag 12 november 2012 20:33 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee dat gaat wel goed, laatst nog gecheckt
quote:Op maandag 12 november 2012 20:45 schreef Dekatria het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van een specifiek soort smeringsspray. Uit een bus, en zodra je het aanbrengt wordt het een soort schuim - garages gebruiken het om assen/kettingen te smeren bij montage. Ik kan maar niet vinden hoe het heet
Heb je wel kans op.quote:Op maandag 12 november 2012 20:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aah oke, maar dat het trillen lijdt tot minder grip?
Spuitbussen zijn vrij duur, kijk is naar een pot vet kwast erbij en je bespaart zo 3kratten bier per maand.quote:
Nee geloof ik niet, band word warm en vooral in bochten komen daar aardig wat krachten op te staan.quote:Op maandag 12 november 2012 20:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
Heb je wel kans op.
Rubber is ongelijk afgesleten dus niet meer de volledige band is dan op het asfalt.
zorgt wel dat er geen vocht en viezigheid bij je ketting komtquote:
Ik heb zon bus thuis staan. Helaas ben ik niet thuis, dus ik kan pas volgende week kijken hos dat ook alweer heetquote:Op maandag 12 november 2012 20:45 schreef Dekatria het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van een specifiek soort smeringsspray. Uit een bus, en zodra je het aanbrengt wordt het een soort schuim - garages gebruiken het om assen/kettingen te smeren bij montage. Ik kan maar niet vinden hoe het heet
Tering, die ziet er vet uitquote:Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef Yreal het volgende:
Hyperstrada. Ducati komt ook met travel supermotards![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
Leipe shit
quote:Op maandag 12 november 2012 22:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb zon bus thuis staan. Helaas ben ik niet thuis, dus ik kan pas volgende week kijken hos dat ook alweer heet
Geen tijd voor. Dus ik moet 'm wegbrengen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:39 schreef lipjes het volgende:
Tijd om te klussen dus.
Ik ga vandaag nog ff een helmmuts halen zodat mijn kop wat warmer blijft, hopen dat ze er 1tje hebben die wat langer is zodat die ook mijn nek meepakt.
Ja, tank moet eraf. Maar het zijn klepstelplaatjes, die ik moet ruilen bij de motorzaak. En die in Apeldoorn is wel open tot 8 uur ofzo, maar de vorige keer hadden ze de goede dikte nietquote:Op dinsdag 13 november 2012 09:44 schreef lipjes het volgende:
Ai, Bij jou kan je er toch wel aardig makkelijk bij?
Bij mij kan het nét. Beste is wel om die los te halen, maar ik heb daar maar 1 kabel, dus zo'n ramp is dat niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:54 schreef lipjes het volgende:
Schiet lekker op dan.
Maar voordeel is wel dat je er zo makkelijk bij kan, bij mij moeten zelfs de gaskabels los om het klepdeksel eraf te halen
Ik 2 godverquote:Op dinsdag 13 november 2012 09:55 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Bij mij kan het nét. Beste is wel om die los te halen, maar ik heb daar maar 1 kabel, dus zo'n ramp is dat niet.
Dat is niet zo handig.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:34 schreef Yreal het volgende:
Mijne gaat gewoon braaf iedere 10.000 naar de dealer omdat ik geen flauw idee heb wat er allemaal gebeurd
Ik moet nog naar huisquote:Op dinsdag 13 november 2012 11:31 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou hem geen meter meer laten lopen Vinniiee, een verbogen klepsteel wil je echt niet..
De mijne moet over 2000 km ook weer..
Ook geen idee hoe ik zoiets zou moeten lerenquote:Op dinsdag 13 november 2012 11:40 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat is niet zo handig.
Ik zie het nog gerust gebeuren dat mijn motor het niet meer doet, ik de ANWB bel, en tegen de tijd dat de ANWB er is ik de halve motor al gedemonteerd heb om het probleem zelf te zoeken
Dat is juist handig. Scheelt de ANWB een hoop tijd als je al de helft gedemonteerd hebt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:40 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat is niet zo handig.
Ik zie het nog gerust gebeuren dat mijn motor het niet meer doet, ik de ANWB bel, en tegen de tijd dat de ANWB er is ik de halve motor al gedemonteerd heb om het probleem zelf te zoeken
Ik heb het geleerd door te doen, met een hoop gevloek en getier erbij waarbij er soms zelfs schroevendraaiers door de tuin vlogenquote:Op dinsdag 13 november 2012 11:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ook geen idee hoe ik zoiets zou moeten leren
Erger zou nog zijn als ik hem al weer aan het monteren ben omdat ik het zelf al gefixt heb, kan die mooi helpen met de kuip er weer op te hangen (gaat beter met zijn 2en)quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:42 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat is juist handig. Scheelt de ANWB een hoop tijd als je al de helft gedemonteerd hebt.
Schermclinic op je werk? Beetje rare clinic, wat voor werk doe je? Ridder in de efteling?quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:49 schreef stinkie het volgende:
Zo, net schermclinic gehad op mijn werk. Ik ben niet echt gewend af gedroogd te worden zodra ik een zwaard in mijn handen heb. Het is geen kendo meer
Hele keurige functie op kantoorquote:Op dinsdag 13 november 2012 12:06 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Schermclinic op je werk? Beetje rare clinic, wat voor werk doe je? Ridder in de efteling?
nee niet eens. Gaan naar ander pan toe een verdieping staat al leeg. Dus er zijn spullen geregeldquote:
Welke koplampquote:Op dinsdag 13 november 2012 14:45 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Beetje raar koplampje, maar voor de rest... gimme gimme gimme
Ik heb het grotendeels geleerd van een vriend van mij. Die heeft me nog eens geholpen een brommerblok weer in elkaar te zetten. De versnellingsbak zijn we niet geweest, maar het opbouwen van een cillinder (2takt) en aansluiten van ontsteking, carburateurs, timing, etc, heb op ik die manier geleerd. En dan verder met Youtube filmpjes en handleidingen. Viertakt is wel weer een heel ander verhaal, maar ook wel te doen. Alleen het uit elkaar halen van het blok zelf durf ik ook nog niet aan. Dat krijg ik waarschijnlijk de eerst komende 6 maanden niet meer in elkaar.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ook geen idee hoe ik zoiets zou moeten leren
Je moet je hele rijbewijs al hebben. Er is geen overgang voor mensen die al bezig zijn. Zou dus gewoon tot je 24ste wachtenquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:05 schreef Tharlinn het volgende:
Ik dacht hier eens proberen:
Zwaar motorrijbewijs halen, hoe ver moet je zijn (als 23-jarige) voor 19 jan 2013 (met die nieuwe categorieën)? Heb nog geen enkel motorrijbewijs of les gehad. 3 jaar niet schakel brommer gereden en 5 jaar autorijbewijs met 5000km.
Vragen:
-Mag je ergens halverwege zijn als 19 jan voorbijzoeft (dus AVB gehaald, AVD ingepland maar nog niet gehaald) of moet je AVD al gehaald hebben, of moet je hele rijbewijs al in de pocket hebben?
-Is 300 minuten AVB, 300 minuten AVD veel / gemiddeld / weinig? (Ja dit is zo'n typische vraag, maar ik kijk gewoon of het in die twee maanden te proppen is).
-Is lessen in nov/dec/jan uberhaupt te doen (koouuud) :p
Ah, ik was nog een randvoorwaarde vergeten: vanaf mijn 24e woon ik niet meer in Nederland.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je moet je hele rijbewijs al hebben. Er is geen overgang voor mensen die al bezig zijn. Zou dus gewoon tot je 24ste wachten
en mag je in het land van bestemming je nederlandse motorrijbewijs omzetten in een lokaal motorrijbewijs?quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:07 schreef Tharlinn het volgende:
[..]
Ah, ik was nog een randvoorwaarde vergeten: vanaf mijn 24e woon ik niet meer in Nederland.
Ja het blijft binnen EU. Het is misschien een optie om voor twee weken terug naar Nederland te komen voor een spoedcursus, maar ik wilde het rijbewijs eigenlijk al dit jaar/volgend jaar hebben.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
en mag je in het land van bestemming je nederlandse motorrijbewijs omzetten in een lokaal motorrijbewijs?
To little to late.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:05 schreef Tharlinn het volgende:
Ik dacht hier eens proberen:
Zwaar motorrijbewijs halen, hoe ver moet je zijn (als 23-jarige) voor 19 jan 2013 (met die nieuwe categorieën)? Heb nog geen enkel motorrijbewijs of les gehad. 3 jaar niet schakel brommer gereden en 5 jaar autorijbewijs met 5000km.
Vragen:
-Mag je ergens halverwege zijn als 19 jan voorbijzoeft (dus AVB gehaald, AVD ingepland maar nog niet gehaald) of moet je AVD al gehaald hebben, of moet je hele rijbewijs al in de pocket hebben?
-Is 300 minuten AVB, 300 minuten AVD veel / gemiddeld / weinig? (Ja dit is zo'n typische vraag, maar ik kijk gewoon of het in die twee maanden te proppen is).
-Is lessen in nov/dec/jan uberhaupt te doen (koouuud) :p
En dat komt omdat die twee examens een wachttijd hebben? Of baseer je dat op x uur per week les?quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
To little to late.
Als je nu nog moet beginnen heb je met geluk je AVB in december, reken er maar op dat je dan geen AVD meer kan krijgen.
Besluit tot afgifte moet voor 19 jan genomen zijn.
Aangezien mijn vriendin +/- 1.5 week geleden haar AVD aanvroeg en tot 11dec moet wachten voor ze op kan.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:16 schreef Tharlinn het volgende:
[..]
En dat komt omdat die twee examens een wachttijd hebben? Of baseer je dat op x uur per week les?
Okee, bedankt! Ik ben regio Nijmegen, dus als ik straks/morgen wat rijscholen aan de lijn heb kan ik meteen informeren of ze iets over AVB/AVD wachttijden weten. Het idee is inderdaad om veel te lessen (daar is tijd voor) en meteen AVB/AVD in te plannen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:20 schreef lipjes het volgende:
[..]
Aangezien mijn vriendin +/- 1.5 week geleden haar AVD aanvroeg en tot 11dec moet wachten voor ze op kan.
Daarnaast is er voor AVB ook nog een wachttijd, en je moet nog beginnen.
Tenzij je een instructeur zo gek kan krijgen om beide examens voor je in te kopen op je naam (weet niet eens of dat kan met AVD zonder dat je AVB hebt) en direct te gaan lessen 2 weken non-stop.
Dan maak je misschien nog een kans.
Enne, je puntje van kou.
Wees geen mietje en get over it.
Examen gedaan rond het vriespunt, heerlijk rijden.
Hoop dat je geluk hebt, maar ken geen rijschool die al je lessen inplant en ook gelijk een AVB & AVD inboekt zonder dat je sowieso ervaring & theorie hebt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:24 schreef Tharlinn het volgende:
[..]
Okee, bedankt! Ik ben regio Nijmegen, dus als ik straks/morgen wat rijscholen aan de lijn heb kan ik meteen informeren of ze iets over AVB/AVD wachttijden weten. Het idee is inderdaad om veel te lessen (daar is tijd voor) en meteen AVB/AVD in te plannen.
Kou was eigenlijk geen punt, maar ik lees dat veel mensen hun motoren nu stallen en met de auto gaan forensen, niet zonder reden.
Punt 2, superquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:25 schreef BlackLining het volgende:
Nee, gaat je denk ik niet lukken. Heel misschien in het oosten des lands waar de wachtrijen bij het CBR wat korter zijn. Je zou een rijschool kunnen bellen maar die hebben het ook enorm druk nu.
Overigens, lessen in de winter is beter dan in de zomer. Liever koud dan met AVB je pak uitdrijven omdat de volle zon anderhalf uur op je zwarte pak staat zonder rijwind.
Ik had trouwens 10 uur nodig met 2 jaar schakelbrommer ervaring en 2 jaar (denk ik?) auto.
Dat lelijke ding, what the fuck manquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:28 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat witte uitstekende ding op de voorvork.
Hoop het voor je maar zie het somber in.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:29 schreef Tharlinn het volgende:
Nou dan ga ik morgen informeren naar de AVB/AVD wachttijden en kijken of er al rijscholen zijn die me willen inplannen, anders kijken of ze me na een week lessen (deze/komende week) willen inplannen.
Ander koplampje erop zetten en je hebt een bazenbikequote:Op dinsdag 13 november 2012 16:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat lelijke ding, what the fuck man
Op naam inkopen is alleen voor het koekblikrijbewijs.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat lelijke ding, what the fuck man
[..]
Hoop het voor je maar zie het somber in.
Wachttijd voor AVB is in de drechtsteden geloof ik 3 weken, en dan AVD 4 tot 5 weken.
Dus als dat bij jou ook is ben je al 2 maanden kwijt.
En de grote rijscholen kunnen niet zomaar meer examens inkopen omdat ze nu op naam van de leerling ingekocht moeten worden.
Ah klopt! Dat staat hier ook: http://www.rijbewijsinfo.(...)men_Examen-aanvragenquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op naam inkopen is alleen voor het koekblikrijbewijs.
tijdelijk ook voor de motorquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op naam inkopen is alleen voor het koekblikrijbewijs.
quote:Bij de motorexamens is grote drukte ontstaan. Veel jongeren onder de 24 jaar willen hun motorrijbewijs nog halen vóór 19 januari 2013, als de regels rond dit rijbewijs veranderen door de invoering van een nieuwe Europese richtlijn. Vanaf die datum kun je pas vanaf 24 jaar direct examen doen voor het rijbewijs A (motor) met onbeperkt vermogen.
Motorexamens
“Het CBR heeft deze drukte voorzien en voor de laatste 4 maanden van 2012 3.600 extra motorexamens ingezet bovenop het normale aantal van 12.000 voor deze periode. Dit om ervoor te zorgen dat iedereen op tijd examen kan doen”, meldt het CBR.
Nu blijkt dat een beperkt aantal rijscholen in totaal al zo´n 2.300 motorexamens heeft gereserveerd terwijl daar nog geen concrete klant voor is. Daar worden kandidaten van andere rijscholen de dupe van, volgens het CBR.
En op jouw link staat ook het volgende:quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:38 schreef Tharlinn het volgende:
[..]
Ah klopt! Dat staat hier ook: http://www.rijbewijsinfo.(...)men_Examen-aanvragen
"De wachttijden voor een motorexamen kunnen per motorrijschool verschillen. Dit komt omdat motorrijscholen vooraf examendata kunnen inkopen via het reserveringssysteem van het CBR zonder dat hieraan een examenkandidaat is gekoppeld."
Maar ze zeggen wel dat kleine rijscholen daar nog steeds niet bij gebaat zijn..
Nah, niks voor mij.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ander koplampje erop zetten en je hebt een bazenbike
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |