quote:Op maandag 12 november 2012 18:31 schreef nathalie85 het volgende:
Gefeliciteerd Trovey! Klinkt als een heel leuk cadeau!
Neequote:Op maandag 12 november 2012 18:39 schreef Jumpsje het volgende:
Gefeliciteerd Trovey! Dat zijn de betere cadeaus hè! Heb je ook een Expedit of Curver erbij gekregen?
Herkenning!quote:Op maandag 12 november 2012 18:51 schreef DonnaRush het volgende:
Iemand nog goede Sinter-haak tips? Ik heb Clover naalden gevraagd en dat was het haha. Ik moet nog heel wat verzinnen voor m`n lijstje, maar ik kom er gewoon niet op![]()
Gefeliciteerd trovey!quote:Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef HelloBonjour het volgende:
Gefeliciteerd trovey!
Goed idee trouwens, ik ben compleet vergeten haak gerelateerde cadeautjes op mijn sint lijst te zetten. Ga ik nog ff doen.
Geen idee. Hij wordt gebruikt in een (gekocht) patroon van een babydeken. Dat patroon heb ik om die steek aangeschaft. Gekochte patronen mag je niet delen, maar het stekenprincipe wel? (Want de deken behelst meer dan alleen de steek).quote:Op maandag 12 november 2012 20:07 schreef Jumpsje het volgende:
Wauw dat is inderdaad een gave steek pluphy! Hoe heet ie?
Hij trekt wat bol in de waaiers maar misschien hoort dat bij het patroon? Ik denk dat ik hem gewoon verder ga haken!quote:Op maandag 12 november 2012 19:54 schreef phluphy het volgende:
Hoezo denk je dat hij te strak is? Ik vind 'm heel mooi. Maar op een foto is het misschien moeilijker in te schatten.
Gefeliciteerd en je bent aardig verwend!quote:Op maandag 12 november 2012 18:14 schreef trovey het volgende:
Ik ben vandaag jarigen heb uiteraard ook weer wat op haak/wolgebied gekregen(naast de andere cadeautjes en de cadeautjes die nog komen
)....een grote boodschappentas vol wol....ik kreeg eerst de tas van de persoon dus ik kon het eigenlijk wel verwachten dat er veel zou komen:') Bravo, Wibra, onbekende merken in allerlei kleuren, Het merk Teddy in 4 kleuren en van een webshop 10 bollen met apalca/zuiver scheerwolbollen
, verder nog een haaktechniekenboek en een opbergmap met haaknaalden can 0,70 t/m 6,5...tas was te klein voor al die wol.
![]()
Ik kan voorlopig weer haken en breien.
Zo'n krulfranjequote:Op maandag 12 november 2012 19:58 schreef phluphy het volgende:
Dames (en heer?), ik heb advies nodig.
Ik heb dit sjaaltje gemaakt, maar wil er nog iets aan toevoegen. Geen standaard franjes. Maar wat dan wel? Het ontbreekt me totaal aan creativiteit.![]()
[ afbeelding ]
Detail van de steek/patroon (mijn all time favoriet, nu al!)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 november 2012 20:18 schreef phluphy het volgende:
[..]
Geen idee. Hij wordt gebruikt in een (gekocht) patroon van een babydeken. Dat patroon heb ik om die steek aangeschaft. Gekochte patronen mag je niet delen, maar het stekenprincipe wel? (Want de deken behelst meer dan alleen de steek).
Ik weet niet zo goed hoe het zit. Maar als "men" (?) het o.k. vind wil ik het wel uitschrijven?
Ohhh die zag ik laatst ook al een keer, maar ik ben 'm vergeten op te slaan.quote:Op maandag 12 november 2012 20:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Zo'n krulfranje
Zoiets bedoel ik
[ afbeelding ]
Is dat gehaakt? Ziet er gebreid uit. Wel leuk overigens.quote:Op maandag 12 november 2012 20:47 schreef HelloBonjour het volgende:
[ afbeelding ]
voor een nichtje in Ierland gemaakt.
Hier showt mijn oudste hem even
[ afbeelding ]
Video's ook goed?quote:Op maandag 12 november 2012 20:49 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ohhh die zag ik laatst ook al een keer, maar ik ben 'm vergeten op te slaan.
Heb jij een linkje bij de hand?
Goed bezig, vrouwe !quote:
Opgeslagen op computer met foto.quote:Op maandag 12 november 2012 20:52 schreef phluphy het volgende:
De steek/stekencombinatie:
l = losse
v = vaste
dst = dubbel stokje
kleur 1:
Haak een rij losse (hoe breed je nodig acht), meervoud van 10 + 2 + 4
Rij 1:
4 l (telt als 1e dst), 3 dst in 5e l vanaf de naald, 1 l, 1 v in 5e l, * 4 l, 4 dst in 5e l, 1 l, 1 v in 5e
Herhaal * * tot het einde van de rij
Voeg 2e kleur toe
4 l, (telt als 1e dst), keer het werk, 3 dst, 1 l, 1 v, * 4 l, 4 dst (in vorige rij), 1 l, 1 v*
Herhaal * * tot het einde van de rij
Voeg 3e kleur toe
Idem als hiervoor (bij 2e kleur)
Hierna weer verder met kleur 1, dan 2, dan 3, dan 1, etc.
Het gaat dus om dit effect:
[ afbeelding ]
Klopt hoor, het viel heel erg op dat alles tot het eind werd bewaard, toen is overlegd dat we 4 random foto's doen.quote:Op maandag 12 november 2012 15:47 schreef trui het volgende:
[..]
ik geloof dat echt niet. maar wellicht ben ik te naief. en ik vind 't juist 'lelijk' om mensen van zoiets te beschuldigen.
Leukquote:Op maandag 12 november 2012 19:45 schreef Jumpsje het volgende:
[ afbeelding ]
TomTomTasje is af!! Voeringcredits voor MarinaJozina!
Ook leukquote:Op maandag 12 november 2012 20:47 schreef HelloBonjour het volgende:
[ afbeelding ]
voor een nichtje in Ierland gemaakt.
Hier showt mijn oudste hem even
[ afbeelding ]
wat ga je met die Anchor maken? Dat is wel erg dun! In een opwelling heb ik in Portugal ook een aantal bolletjes bijzonder dun garen gekocht en daar zit ik nu mooi meequote:
Ik vind hem ook erg mooi, wat voor garen en naald gebruik je?quote:Op maandag 12 november 2012 19:46 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben bezig met de shawl van hutsefluts maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, te strak?? Wat denken jullie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is Phildar aviso met haaknaald 5quote:Op maandag 12 november 2012 21:51 schreef Serinde het volgende:
[..]
wat ga je met die Anchor maken? Dat is wel erg dun! In een opwelling heb ik in Portugal ook een aantal bolletjes bijzonder dun garen gekocht en daar zit ik nu mooi mee![]()
(onder het mom van " ik ben op vakantie en heb een handwerkwinkel gevonden dus ik MOET wat kopen meegenomen naar NL)
@Jumpsje: gaaf tasje! Wat het veel werk met die verschillende kleurtjes zo? Mooi met die rits
[..]
Ik vind hem ook erg mooi, wat voor garen en naald gebruik je?
Ik heb zelf een keer een col gehaakt van Phildar Partner 6 (daar lijkt dit op!) en toen zag het er ook best compact uit maar die is heerlijk soepel en zacht. Gewoon even kijken of je het soepel genoeg vindt en anders een haaknaald van een maatje groter nemen?
@phluphy mooie sjaal! Ik zou hem zo laten maar als je er perse wat aan wilt dan houdt mijn fantasie bij franjes wel op eigenlijk
wat is dat voor deken?quote:Op maandag 12 november 2012 22:59 schreef trovey het volgende:
Bedankt meiden.Ik ga nog even in bed verder met de regenboog met zonsondergang en opgang deken...ik ben net bezig met de zonsondergang.
Nou, één met een zonsondergang en opgang.quote:
Je kunt ook gerust al een deel van je werk laten zien hoor, het hoeft niet af te zijn.quote:Op maandag 12 november 2012 22:55 schreef MQBM het volgende:
Trovey, van harte met je verjaardag!![]()
Alweer een nieuw deeltje, ik lees trouw met jullie mee! Bedankt voor alle fijne tips en trucs, voor de uitleg en patroontjes, én het delen van alle mooie projecten die jullie gemaakt hebben!![]()
Ik ben nog steeds druk bezig met sjaals en mutsen, dus niet echt interessant om te laten zien. Misschien als ik het helemaal klaar heb dat ik nog wel even een fotootje kom neerzetten hier.
Ik wou me even laten zien, anders zit ik zo stiekem mee te lezen![]()
ja is gehaakt.quote:Op maandag 12 november 2012 20:50 schreef phluphy het volgende:
[..]
Is dat gehaakt? Ziet er gebreid uit. Wel leuk overigens.
En mogen de foto's wat kleiner? Ik denk dat veel telefoons nu op tilt slaan. (Ik denk aan trui).
Je kan je foto kleiner maken door na de eerste img = 400 te zetten of eventueel =300, verschilt per fotoquote:Op dinsdag 13 november 2012 10:13 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
ja is gehaakt.
Ik heb geen idee hoe ik de foto's kleiner moet krijgen, ik zet ze er via de forum app op en op mijn telefoon zijn ze helemaal niet groot. Zet ze volgende keer wel in een spoiler dan. Al lijkt het me raar dat hij bij iemand anders die de app gebruikt groter verschijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |