Jazeker...ik twijfel ook nog om te gaan maar dan wordt het weer zo laat (gister Django Django en woensdag Calexico) dus ik denk dat ik pas. Moet ook nog hard werkenquote:
Leuk zo'n beetje op de achtergrond als ik bezoek heb ofzo, maar meer heb ik er niet mee. Ben wel benieuwd op zich wat ze er live van maken in zulke grote zalen. Kan me voorstellen dat het wel mooi kan zijn hoorquote:
Vorig jaar wel geweest, dit jaar sla ik over.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:23 schreef Bol_Wan het volgende:
Gaat er nog iemand naar State-X New Forms dit jaar? toffe line-up weer (o.a. Bong-Ra, Mission of Burma, NomeansNo)
Yup. Beide dagen. Kijk het meest uit naarquote:Op donderdag 22 november 2012 10:23 schreef Bol_Wan het volgende:
Gaat er nog iemand naar State-X New Forms dit jaar? toffe line-up weer (o.a. Bong-Ra, Mission of Burma, NomeansNo)
Daar heeft Boris ook wel een handje van. MoB spelen overigens op verzoek een set van 90 minuten, das wel baasquote:Op donderdag 22 november 2012 20:11 schreef Z het volgende:
Neem je oordoppen mee bij Mission of Burma. Tof live maar knetter hard.
Wat is dat?quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:31 schreef emokid het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Broeder-Dieleman.html
Het langspeeldebuut van Broeder Dieleman is er bíjna(1 dec), maar nu al te beluisteren op luisterpaal. Fantastische cd. Kanshebber op plaat van het jaar hier.
Ja zoiets bedoelde ik, maar dacht wellicht komt die vent van een band vandaan ofzo...en hadden we hem moeten kennenquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:13 schreef emokid het volgende:
[..]
Zeeuws-Vlaams. (of bedoel je dat niet?)
Hij is niet bepaald onbekend. Hij zit nu bij Beep Beep! Back up the Truck, en speelde al eerder een dagje op Le Guess Who (mini). Staat er volgende week ook weer. 'De Mannenbroeders' zat hij tevens in. Ik zag een tijd geleden dat je Mensenkinderen een rating hebt gegeven op rym, dan moet dit jou wel liggen denk ik.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja zoiets bedoelde ik, maar dacht wellicht komt die vent van een band vandaan ofzo...en hadden we hem moeten kennen
quote:Pop music is often considered to be synonymous with escapism, but it can also be cathartic, and many records this year have shared (III)'s apocalyptic bent. Albums by Swans and Godspeed You! Black Emperor view 2012 in the Mayan sense, predicting a form of divine retribution that will be cataclysmic but also possibly awesome. And while the typical goth jokes came easy when "Affection" dropped on Halloween, look at it in the context of being just another day: the New York Marathon planned to go on despite the destruction of Hurricane Sandy, the cover of the latest Sports Illustrated featured a story surveying the "resilience" of the Penn State football team a year after the Jerry Sandusky scandal erupted, and we were in the homestretch of an American presidential election that actually fostered the discussion of what constitutes "legitimate rape." Whether you listen to Crystal Castles or not, this is a time of confrontation, conflict, and stress, and the success of (III) is how it brings you close enough to the evil that men do to be shocked, repulsed, and affected by it.
Ik vond het wel goed, zette het album op 21 in mijn jaarlijst, maar pas sinds kort noem ik het een meesterwerk. Zojuist heb ik mijn rating op RYM verhoogd van 3,5 naar 4,5 sterren. Nou, dat zegt wel wat!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef DO2 het volgende:
Oh, ik heb altijd gedacht dat het een jongetje was. En hoezo bij nader inzien?
Vond je het in eerste instantie niks?
Lekker duidelijke tekst ook. "Alles in de wereld is kut dus ik wil geen liedjes meer zingen"quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:58 schreef Arn0 het volgende:
http://pitchfork.com/news/48688-wu-lyf-break-up/
Hopelijk is het niet waar
Ja leuk, maar ik luister het en ben echt permanent aan het wachten tot er écht eens wat spannends gebeurt...en het gebeurt maar niet. Maar het klinkt zeker wel aardig hoor, maar goed, het boeit me in ieder geval niet genoeg om weer eens zijn cd op te zetten.quote:Op zondag 25 november 2012 23:15 schreef Moody het volgende:
Nog eentje van de EP:
Ik ben ook geen Howard-liefhebber, maar dit zit wel bij de beste 10-15 nummers van dit jaar.
Zeker, en heb ook wel respect voor de man. Hij zet een zeer respectabele live-show neerquote:Op zondag 25 november 2012 23:25 schreef Moody het volgende:
Ligt er net aan wat je zoekt denk ik. De combinatie van stem, gitaarspel en spanning is toch wel aardig. Andere artiesten doen het beter in dit subgenre (bijv. Fink), maar het is toch te prijzen dat hij de stap maakt van luisterpop naar minder radiovriendelijke muziek.
Ik weet niet waar jij van houdt, maar ik vind dat niet echt een aanbeveling.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:39 schreef Bol_Wan het volgende:
Metz. Als schuurpapier tegen je neusschotje
Haha, laat ik het dan anders verwoorden: Heerlijk raggende plaatquote:Op donderdag 29 november 2012 12:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij van houdt, maar ik vind dat niet echt een aanbeveling.
Bizar om over een "3FM-sound" te spreken bij Ben Howard. De beste man tourde al vier jaar door Nederland met hetzelfde materiaal dat in 2011 pas op plaat uitkwam. Ik had hem geloof ik al 6 of 7 keer live gezien (vooral festivals en voorprogramma's) voordat ie ook maar 1 seconde radiotijd had gekregen...quote:Op zondag 25 november 2012 23:11 schreef Moody het volgende:
Lekker donker, anders dan zijn "3FM-sound".
Was toch vooral een hoop gebakken lucht. Als er een paar leuke nieuwe projecten uit voortkomen waarbij de leden wat minder diep in hun eigen achterwerk zitten dan wordt niemand daar slechter van lijkt me.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:58 schreef Arn0 het volgende:
http://pitchfork.com/news/48688-wu-lyf-break-up/
Hopelijk is het niet waar
En dit is een fijn plaatje inderdaad. Net als de nieuwe Metz. En Jacco Gardner kan me ook bijzonder goed bekoren.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:00 schreef neohu het volgende:
Allah-las!
Staat ook op Le Guess Who dit jaar!
Mwah, er werd veel over hun houding gesproken maar wat mij betreft hebben ze een erg fijn debuutalbum afgeleverd en dat is het enige wat telt voor mij.quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Was toch vooral een hoop gebakken lucht. Als er een paar leuke nieuwe projecten uit voortkomen waarbij de leden wat minder diep in hun eigen achterwerk zitten dan wordt niemand daar slechter van lijkt me.
Ik bedoelde "3FM sound" niet op de manier zoals jij hem interpreteert denk ikquote:Op zaterdag 1 december 2012 22:28 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Bizar om over een "3FM-sound" te spreken bij Ben Howard. De beste man tourde al vier jaar door Nederland met hetzelfde materiaal dat in 2011 pas op plaat uitkwam. Ik had hem geloof ik al 6 of 7 keer live gezien (vooral festivals en voorprogramma's) voordat ie ook maar 1 seconde radiotijd had gekregen...
Goed, helemaal mijn ding is het ook niet, maar in dit geval heeft hij het toch echt afgedwongen met zijn eigen talent, en niet omdat één of andere radioplugger een ingangetje wist bij Giel. Als ie een 3FM-sound heeft is dat toch echt avant la lettre.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |