abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119172777
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:23 schreef Lutte het volgende:

[..]

Ik heb stage dan, dus zal het later terug moeten kijken. Zonder jullie :'( En voor die tijd heb je al lang alles gehoord, het gaat er overal over :')

En ik mis ook de intocht hier, vind ik ook wel jammer :@
Oh, dat is idd jammer. ;( En de intocht nog meer denk ik, de (irl) gezelligheid -O-
Gelukkig is het van BZV alleen de laatste uitzending en zijn we niet net aan het begin de serie!
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_119172972
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oh, dat is idd jammer. ;( En de intocht nog meer denk ik, de (irl) gezelligheid -O-
Gelukkig is het van BZV alleen de laatste uitzending en zijn we niet net aan het begin de serie!
Ja het hoort erbij, maar het is wel zonde idd. Want als Sinterklaas daar komt ben ik net weg :P

Daarom, lang leve uitzending gemist *O* Voorpret :9
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_119182937
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 00:07 schreef Deckard het volgende:
Ja klaas is idd lomp. Ik snap niet wat hij daar doet in dat programma.
Ik denk dat Willems ongeremdheid en dwingelandij hem tot bezinning gebracht heeft. Daarnaast is het idee van een nieuwe relatie in de praktijk wat lastiger, als je de drempels tegenkomt.

Klaas blijft ook meer op contact met mensen van gelijk niveau, terwijl Willem met zijn tweeën onderduiken wil. Dat moet benauwend zijn, dan ga je vanzelf praten over eerst eigen leefruimte/stijl creëren. Vergeet niet, dat hij twee winkels leidt, hij moet flexibel en onder de mensen blijven. Willem kan het lekker in eenrichtingsverkeer blijven doen.
Ik denk dat Klaas het niet zo slecht aanpakt. Het lijkt me de enige manier waarop zo verschillende mensen tot een duurzame relatie kunnen komen.

Het valt me weer op, dat er via internet telkens stukken tussenuit vallen. Een deel van de forum-uitspraken zie ik wel terug, al is er nog wel eens iets verkeerd onhouden in de hektiek, maar er ontbreken ook delen. Ik denk dat er wat verloren raakt tijdens het tussentijdse laden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 13-11-2012 22:15:31 ]
pi_119185203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:49 schreef Pisces29 het volgende:
Kennelijk niet, ik verbaas me er ook telkens over hoeveel mensen enkel hun eigen provincie kennen, en dan het liefst max 40 km van hun eigen huis
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:20 schreef FrankRicard het volgende:
A'dam en R'dam is nog niet eens zo heel erg, maar dat je op je fucking 23e (en Bert is nog een klein decenium ouder gok ik) nog helemaal nooit in een wereldstad geweest bent is wel raar. Daarnaast denk ik dat een bezoekje aan Amsterdam ook gewoon bij je opvoeding hoort als Nederlander.

(En met wereldstad bedoel in bijvoorbeeld steden als Londen, Parijs, Berlijn, München, Madrid, Barcelona, Rome, Boedapest. Waarbij ik me even beperk tot Europa.)
Er is meer buiten je eigen provincie dan a'dam en r'dam.

Ik had op mijn 23 vrijwel elke grote stad in Nederland gezien, behalve Amsterdam, Rotterdam en Den Haag denk ik. Ik was overal in Europa geweest maar niet in een van die wereldsteden. Wel veel in de Alpen, Slovenie, Italie de Noorse bergen, maar geen stad.
Zo vreemd is het dus niet dat je nooit grote steden gezien hebt, vooral niet als je als kind voornamelijk naar andere plaatsen meegenomen wordt, hoef je echt niet wereldvreemd te zijn.
pi_119185464
Sowieso hoef je niet veel gereisd te hebben, of uberhaubt gereisd te hebben, om niet wereldvreemd te zijn.
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:03:35 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119185510
Ach, dat wereldvreemde van Bert wordt ook weer heerlijk overdreven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_119187048
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:10 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Klaas blijft ook meer op contact met mensen van gelijk niveau, terwijl Willem met zijn tweeën onderduiken wil. Dat moet benauwend zijn, dan ga je vanzelf praten over eerst eigen leefruimte/stijl creëren. Vergeet niet, dat hij twee winkels leidt, hij moet flexibel en onder de mensen blijven. Willem kan het lekker in eenrichtingsverkeer blijven doen.
Dat :)
pi_119187330
quote:

[..]

A'dam en R'dam is nog niet eens zo heel erg, maar dat je op je fucking 23e (en Bert is nog een klein decenium ouder gok ik) nog helemaal nooit in een wereldstad geweest bent is wel raar. Daarnaast denk ik dat een bezoekje aan Amsterdam ook gewoon bij je opvoeding hoort als Nederlander.

(En met wereldstad bedoel in bijvoorbeeld steden als Londen, Parijs, Berlijn, München, Madrid, Barcelona, Rome, Boedapest. Waarbij ik me even beperk tot Europa.)

FYI: Ik heb de eerste 20 jaar van mijn leven in een boerengat in Zuidoost-Brabant gewoond, terwijl de dichtstbijzijnde buren 350m verder wonen.
Ironisch dit, omdat de bekrompenheid er vanaf straalt in deze post.
Digo
  woensdag 14 november 2012 @ 00:01:51 #259
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_119187671
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:52 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ironisch dit, omdat de bekrompenheid er vanaf straalt in deze post.
Ja inderdaad! :D
Wat maakt het uit in het licht van de wereldvrede en de honger in Afrika of iemand in ieniemienie Nederland wel eens in ieniemienie Amsterdam o.d. is geweest? Wat een verbeelding.
Steden zijn van oudsher conglomeraten van wanhopigheid en niet per se van existentiële levensvervulling, dus sta je er maar niet op voor dat de beschaving zich dáár louter afspeelt en een mens onrustig sterft als hij niet over de hoofden van toeristen in een Noord-Europees stadje heeft gelopen.

Voor iedereen die denkt dat het neerlands stadse leven een onontbeerlijke levensles is: ga eens op reis buiten je eigen comfort zone.

;)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_119188926
quote:

[..]
Daarnaast denk ik dat een bezoekje aan Amsterdam ook gewoon bij je opvoeding hoort als Nederlander.

_O- grapjas :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119189037
quote:

[..]

FYI: Ik heb de eerste 20 jaar van mijn leven in een boerengat in Zuidoost-Brabant gewoond, terwijl de dichtstbijzijnde buren 350m verder wonen.
Ik wil helemaal niet in Londen, Parijs, Praag, etc. zijn. Als jij zo onnozel bent jezelf het licht der wereld te zien, dan mag je best in één gedachte door denken dat ik wereldvreemd ben. In Amsterdam/Rotterdam ging ik te voet, te fiets, met de tram. 'k Weet het, duidelijk bewijs van provinciaal zijn dat ik me niet in de metro stortte. Fijn voor je dat je zelfbeeld weer wat verhoogd is. Geniet er maar van.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:47 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat is niet raar, als je ouders nooit weg kunnen van de boerderij, dan kom je als kind dus al nooit buiten NL.

En denk eens aan budget?
Ik ben groot gebracht met het adagium tering naar nering zetten. En in het ouderlijk huis was er een klein budget. Als ik aan de blasé klasgenoten terugdenk, was het geen groot gemis dat we niet reisden.
quote:
Ik vloog de wereld over met m'n ouders, tijdens m'n schooltijd, mijn beste vriendin kwam 18 jaar lang nooit verder dan een camping(!) op de Veluwe :') Sommige gezinnen hebben gewoon geen geld om het buitenland te bezoeken. :)

Vliegtickets nu zijn wel van een hele andere prijs. Tripje Curacao kost ook geen drol meer, dat was vroeger wel anders.

Dat je als twintiger nooit A'dam/R'dam/Utrecht/Whatever wil bezoeken, dát vind ik dan wel weer raar :Y
Ok, ik ben raar.
O nee toch niet, toen wilde ik dat wel en ben er ook een paar keer geweest. Heb 1x gevlogen. Ben weer moe als ik er aan denk dat je om 05:00 vertrekken moet om op het vliegveld urenlang te hangen. Ben geen reiziger. Lang reizen kan ik overigens niet, ik háát elke reis met bagage en/of met overstappen en heb de pest aan winkelen. Voor mij is reizen het middel om van A naar B te gaan en aangezien ik niet bij een metro-halte woon en ook geen metrohalte als einddoel heb, valt de metro buiten mijn interesses. Als ik het nog meemaak dat we tegen betaalbare prijzen via telecabines (mét bagage) van A naar B kunnen, doe ik misschien weer de moeite om met vakantie te gaan, mits ook dat weer in het budget past.

Zit me nu af te vragen waarom metro in het echt gezien hebben tot je karakter behoort en wat naar Utrecht met je opvoeding te maken heeft. Zou Uterechs leren er ook bij horen? Maar Bert heeft dus een paar jaar in het Utrechtse rondgehangen, dus zijn opvoeding is ok :W

Edit: niet Utrecht maar Amsterdam. O arme Bert.
pi_119189199
Heb de aflevering nu pas gezien. Bert viel erg mee, hij zag er relatief ontspannen uit. De afwijzing was wel een klap, had-ie zeker niet meer op gerekend. Maar hij was dus niet de enige die zat te tetteren over dat het vanzelf komt.

Jeanet is bezig aan een gedaanteverwisseling en Aad is bezig om een beetje te kijken hoe zijn houding op haar overkomt. Ze hebben best reden voor goede toekomstverwachtingen.

Waarom wordt er getwijfeld aan Henk en Fiona? Omdat ze leuteren over beetje verliefd en sneller verliefd dan gedacht? Voor hun was het geen maanden. Maar wel meteen een goede klik. Ik ben wel wat geschrokken van dat kleine dolfijnbadje. Tegenwoordig weet je dat er meer ruimte en meer bewegingsvrijheid nodig is, dat die dressuursprongen niets zijn om je over te verheugen. Mét dolfijnen zwemmen moet wel een bijzondere ervaring zijn.

Zag er hier iemand lichaamstaal van Martin die zich van Wilma afwendt, dat het voor hem al over het hoogtepunt heen is? Volgens mij wendde hij zich om de haverklap naar haar toe, wilde met zijn grote kolenschop(pen) aan haar zitten, kreeg niet genoeg van haar, had veel plezier samen met haar. En Wilma is het observeren gewend, observeren om het goede te zien.
pi_119192052
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 33% gewijzigd door Mike op 14-11-2012 10:39:32 ]
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_119192644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:54 schreef Teslynd het volgende:

Edit: niet Utrecht maar Amsterdam. O arme Bert.
Het gaat mij meer om het reizen in je eigen land. Mensen die 20 jaar enkel in een straal van 30 km blijven.
En of je nou Groningen, Eindhoven, Texel, Amsterdam of Rotterdam bezoekt, dat doet er niet toe, maar het is toch leuk om wat van je eigen land te zien?
En dan ben je niet meteen wereldvreemd, maar bij sommige mensen merk je na een kort gesprek dat ze nooit ergens komen en wel erg weinig weten. En dan zijn ze wel een beetje vreemd, want ze denken echt dat alles gaat zoals zij het weten en dat alles is zoals in hun eigen durp.
Dus nee, we hoeven ons niet allemaal hier aangesproken te voelen ;)

Metro-verhaal doe ik niet aan mee, ik ken ook geen metro in Parijs (8>

En nu genoeg over het reizen :Y
  woensdag 14 november 2012 @ 10:28:58 #265
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_119193095
<samenvattende relativeringspost>
Ach mensen, we zijn allemaal wereldvreemd geboren. En als je ouders vroeger de mogelijkheid niet hadden om te reizen, of je was aan de boerderij gebonden, of je ouders hielden gewoon niet veel van reizen…dan zag je nou eenmaal ook niet zoveel van de wereld. Ben je dan meteen wereldvreemd omdat je nooit in Amsterdam bent geweest? Of in Thailand, of Brazilie? Natuurlijk niet. Ook iemand die is opgegroeid in de straten van Enschede kan heel streetwise zijn. Marco Polo is ook nog nooit met de metro in Parijs geweest he, komop zeg. Iemand die alleen in de stad komt kan overigens net zo goed wereldvreemd zijn, als je namelijk niet weet hoe het leven op het platteland eraan toe gaat ben je namelijk net zo onnozel en onwetend als ons aller Bert. Het platteland is ook wereld.
</samenvattende relativeringspost>

Persoonlijk ben ik van mening dat je echt een wereldvreemde imbeciele boerenpummel bent als je als Nederlander nog nooit in Amsterdam bent geweest. Maar dat terzijde.
Gourmetten of steengrillen?
pi_119193575
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:47 schreef Lief17 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry!! Was inderdaad de spoiler vergeten... o|O
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_119193665
wat moet je in Amsterdam? Niet dat ik er nog nooit geweest ben, maar wat is er zo ontzettend bijzonder aan dat plaatsje Amsterdam? Tell me. Waarom MOET je daar geweest zijn in je leven? Ik zie het niet. Het stadje laat me koud
  woensdag 14 november 2012 @ 10:54:44 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119193758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:51 schreef Apotheose het volgende:
wat moet je in Amsterdam? Niet dat ik er nog nooit geweest ben, maar wat is er zo ontzettend bijzonder aan dat plaatsje Amsterdam? Tell me. Waarom MOET je daar geweest zijn in je leven? Ik zie het niet. Het stadje laat me koud
Ik zou het ook mijden als de pest. Veel te druk met toeristen. Allemaal vervelende mensen die wereldwijs lopen te doen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:06:39 #269
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_119194125
Joh, het gaat er toch ook helemaal niet om dat je Amsterdam leuk moet vinden. :') Als jij liever in Zoetermeer of een dorp op de Veluwe woont, no problem.

Ik vind het gewoon redelijk onnozel om je op je 46e af te vragen of het in Amsterdam misschien ook druk zal zijn op terrasjes. Loop er een keer rond. Maak in ieder geval EEN keer een mooie reis naar het buitenland. Bestel EEN keer eens wat anders ipv elke dag sate. Dat is waar het om draait, dan leer je veel meer van het leven dan dat je je leven op de boerderij blijft wonen, elke dag sate eet, nooit buiten je eigen vertrouwde omgeving komt en je jezelf maar verdedigt met (al dan niet provinciale) drogredeningen als ‘dat stadje amsterdam is toch niet zo bijzonder’, ‘mijn koffers zijn zo zwaar om te sjouwen’ en ‘iedereen die daar loopt is vervelend en wereldwijs’. Dat laatste is bijvoorbeeld net zo’n domme opmerking als ‘alle boeren stinken naar koeienstront en zijn nog nooit buiten hun erf geweest’.
Gourmetten of steengrillen?
pi_119194142
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou het ook mijden als de pest. Veel te druk met toeristen. Allemaal vervelende mensen die wereldwijs lopen te doen.
true :)
pi_119194169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:06 schreef Silenus het volgende:

Bestel EEN keer eens wat anders ipv elke dag sate.
_O-
pi_119195157
Weet je wel hoe lekker saté is?
That's all folks!
pi_119195589
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:06 schreef Silenus het volgende:
Joh, het gaat er toch ook helemaal niet om dat je Amsterdam leuk moet vinden. :') Als jij liever in Zoetermeer of een dorp op de Veluwe woont, no problem.

Ik vind het gewoon redelijk onnozel om je op je 46e af te vragen of het in Amsterdam misschien ook druk zal zijn op terrasjes. Loop er een keer rond. Maak in ieder geval EEN keer een mooie reis naar het buitenland. Bestel EEN keer eens wat anders ipv elke dag sate. Dat is waar het om draait, dan leer je veel meer van het leven dan dat je je leven op de boerderij blijft wonen, elke dag sate eet, nooit buiten je eigen vertrouwde omgeving komt en je jezelf maar verdedigt met (al dan niet provinciale) drogredeningen als ‘dat stadje amsterdam is toch niet zo bijzonder’, ‘mijn koffers zijn zo zwaar om te sjouwen’ en ‘iedereen die daar loopt is vervelend en wereldwijs’. Dat laatste is bijvoorbeeld net zo’n domme opmerking als ‘alle boeren stinken naar koeienstront en zijn nog nooit buiten hun erf geweest’.
ja ok, nooit buiten je eigen erf komen is niet echt gezellig. Maar het kwam over alsof Amsterdam zo'n enorme culturele wereldstad is die je, voor je dood gaat, gezien MOET hebben. Dat vind ik namelijk onnozel.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:56:08 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119195725
Ik had ook niet het idee dat Aad zich afvroeg of het in Amsterdam ook druk was op de terrasjes, maar meer dat het een constatering was dat het in Amsterdam en Den Haag ook druk is op de terrasjes.

Als er al iets gekoppeld kan worden aan die opmerking is het vooral dat ze het niet zo hebben op drukke terrasjes.... en daar hoef je niet wereldvreemd voor te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 14 november 2012 @ 11:58:11 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119195785
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:52 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja ok, nooit buiten je eigen erf komen is niet echt gezellig. Maar het kwam over alsof Amsterdam zo'n enorme culturele wereldstad is die je, voor je dood gaat, gezien MOET hebben. Dat vind ik namelijk onnozel.
Het grappige is eigenlijk vaak dat mensen hun eigen omgeving slecht kennen.... ze kunnen dan wel in een "metropool" wonen, maar een hoop dingen hebben ze niet gezien omdat die "voor toeristen zijn".
Hoeveel Amsterdammers zijn nog nooit met een rondvaartboot geweest?

Aan de andere kant woon ik op fietsafstand van park de Hoge Veluwe, en kom ik er nooit :')
Ben er wel een paar keer geweest trouwens, maar al zeker 10 jaar niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')