Mijn moeder heeft wel op de Twin Towers gestaan maar is nog nooit in Amsterdam geweest, dat gebeurt denk ik wel vakerquote:Op maandag 12 november 2012 22:55 schreef Injetta het volgende:
Toch vind ik het onvoorstelbaar dat ze nog nooit van hun leven in een ' stad' zijn geweest hoor.
Op je 30ste of nog ouder nog nooit een keertje Amsterdam, Rotterdam of Utrecht of zo te hebben gezien....
Die Aad en Jeannette zaten zich af te vragen of het ook in een Nederlandse stad druk zou zijn op terrasjes...
Je kunt het druk hebben met je koeien en je boerderie, maar een middagje of zo heb je toch wel een keertje om eens je land af te komen?
Ze moeten het zelf weten hoor, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je in je leven niet eens een keetje van je vierkante meters af komt....
En twin towers bestaat niet eens meer. In feite is ze dus nog nergens geweest.quote:Op maandag 12 november 2012 23:48 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft wel op de Twin Towers gestaan maar is nog nooit in Amsterdam geweest, dat gebeurt denk ik wel vaker![]()
wtf!quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:03 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik vind iemand als Klaas eigenlijk ook een vorm van lompheid hebben. De manier waarop hij spreekt komt heel redelijk en ontwikkeld over, maar het heeft iets gemaakts en doms. Stel je voor dat in Brokeback mountain die ene cowboy in dat tentje z'n lul te voorschijn haalt, er op spuugt, maar dat die andere zegt dat hij eerst even stapsgewijs een relatieplan wil opstellen.
En ik wilde net gaan slapen, als ik aan Heath en Jake denk lukt dat nog wel, maar Klaas en Willem...quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:06 schreef mootie het volgende:
[..]
Think happy thoughts, think happy thoughts!
Gewoon aan zijn knikkende hoofd denken, werkt hypnotiserend. Voor je het weet ben je in dromenland.quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:08 schreef alors het volgende:
[..]
En ik wilde net gaan slapen, als ik aan Heath en Jake denk lukt dat nog wel, maar Klaas en Willem...
Met dat wiebelhoofd en die grote tanden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 00:08 schreef alors het volgende:
[..]
En ik wilde net gaan slapen, als ik aan Heath en Jake denk lukt dat nog wel, maar Klaas en Willem...
Ik vind dat een mooie scene, het goede aan Brokeback Mountain is juist de combinatie van het particuliere en het universele: het is een film over homo's zonder dat het een "homofilm" is. Daarom gaat het ook over boerenkinkels, het was niet interessant geweest als het over twee zeikerige, postmodern stadse homo's als Klaas was gegaan. Juist de beperkte, boersige omgeving staat een zekere verfijning en schoonheid toe.quote:
quote:Op maandag 12 november 2012 10:58 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Hey you![]()
Al jaren trouwe volger hoor![]()
![]()
Aflevering was wel ok. Vooral de Bert en Henrieke scenes
Ik woon op het platteland, kom geregeld in (grote) steden en ben altijd zeer blij weer thuis te zijn waar geen files zijn, waar het niet zo druk is op de weg, geen stoplichten, waar je eindeloos ver kunt zien, enz. Het benauwt me inderdaad terwijl ik toch opgegroeid ben in een redelijke stad.quote:Op maandag 12 november 2012 23:38 schreef alors het volgende:
[..]
Veel mensen die op het platteland opgroeien krijgen het juist benauwd van de stad.
Hier hetzelfde, kom ook van het platteland maar ben wel hoger opgeleid, grote steden in Europa bezocht. Ook ik zou hier niet weg willen. Mensen groetten je inderdaad, zijn vriendelijk en niet zo gehaast als in de stad. Nemen de tijd voor een praatje, en zijn geďnteresseerd. En inderdaad, nooit files.quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:21 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Ik woon op het platteland, kom geregeld in (grote) steden en ben altijd zeer blij weer thuis te zijn waar geen files zijn, waar het niet zo druk is op de weg, geen stoplichten, waar je eindeloos ver kunt zien, enz. Het benauwt me inderdaad terwijl ik toch opgegroeid ben in een redelijke stad.
Mijn neef - nu 45 - leerde zo'n 20 jaar geleden een meisje kennen die was opgegroeid in het oosten van het land. Absoluut géén boerendochter. Ze was werkelijk nog nooit op het strand geweest. Dát verbaasde ons dan weer zeer...
Onlangs kwamen een paar vakantievriendinnen van zoon hier logeren, meisjes uit de randstad. Ze verbaasden zich erover dat hier iedereen hun groette, ook al kenden ze hen niet.
Zie alleen al de meningen over mensen op het platteland, als je niet allemaal steden hebt bezocht ben je gelijk een wereldvreemde boer. Alsof het zo vreemd is dat je een metro niet kent bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 november 2012 23:37 schreef Kiyoaki het volgende:
In elk geval is het nauwgeestige, xenofobe tegenwoordig een heel stuk afgenomen terwijl dat in de stad alleen maar toe lijkt te nemen.
A'dam en R'dam is nog niet eens zo heel erg, maar dat je op je fucking 23e (en Bert is nog een klein decenium ouder gok ik) nog helemaal nooit in een wereldstad geweest bent is wel raar. Daarnaast denk ik dat een bezoekje aan Amsterdam ook gewoon bij je opvoeding hoort als Nederlander.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:24 schreef -0- het volgende:
[..]
Zie alleen al de meningen over mensen op het platteland, als je niet allemaal steden hebt bezocht ben je gelijk een wereldvreemde boer. Alsof het zo vreemd is dat je een metro niet kent bijvoorbeeld.
Als je uit het oosten van het land komt zul je niet vaak een metro tegenkomen, en als je dan meer van het landelijke dan van het stadse bent zul je ook in je uitjes en vakanties weinig metro tegenkomen.
Ik zat op mijn 23e ook voor het eerst in een metro,gewoon omdat ik nog nooit in Amsterdam of Rotterdam was geweest, ik heb echter wel vrijwel elk land in Europa en bijna heel Scandinavië gezien.
Ik kom uit de Randstad en was tot mijn 22e nog nooit in een wereldstad uit jouw rijtje geweest...quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:20 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
A'dam en R'dam is nog niet eens zo heel erg, maar dat je op je fucking 23e (en Bert is nog een klein decenium ouder gok ik) nog helemaal nooit in een wereldstad geweest bent is wel raar. Daarnaast denk ik dat een bezoekje aan Amsterdam ook gewoon bij je opvoeding hoort als Nederlander.
(En met wereldstad bedoel in bijvoorbeeld steden als Londen, Parijs, Berlijn, München, Madrid, Barcelona, Rome, Boedapest. Waarbij ik me even beperk tot Europa.)
Hier krijg ik altijd zo'n horrorfilm idee bij. Het idee dat je 's nachts nergens heen kunt rennen als er een moordenaar achter je aan zit omdat je de dichtstbijzijnde buren niet kunt bereikenquote:FYI: Ik heb de eerste 20 jaar van mijn leven in een boerengat in Zuidoost-Brabant gewoond, terwijl de dichtstbijzijnde buren 350m verder wonen.
Dat is niet raar, als je ouders nooit weg kunnen van de boerderij, dan kom je als kind dus al nooit buiten NL.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:20 schreef FrankRicard het volgende:
maar dat je op je fucking 23e (en Bert is nog een klein decenium ouder gok ik) nog helemaal nooit in een wereldstad geweest bent is wel raar.
Kennelijk niet, ik verbaas me er ook telkens over hoeveel mensen enkel hun eigen provincie kennen, en dan het liefst max 40 km van hun eigen huisquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:53 schreef Silenus het volgende:
Komop zeg, je bent toch wel een keer in je jeugd (voor mijn part met school) in A'dam of R'dam geweest zeg.
Bedoel je om te kijken of ze nog samen zijn? Of mis je het geleuter van hier, de hele dag?quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:52 schreef Lutte het volgende:
Ik ga het missen zondagDat is nog tot daar aan toe, maar dan kun je dus ook niet op Facebook/Twitter/FOK! kijken
Ik heb stage dan, dus zal het later terug moeten kijken. Zonder julliequote:Op dinsdag 13 november 2012 18:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bedoel je om te kijken of ze nog samen zijn? Of mis je het geleuter van hier, de hele dag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |