abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119140684
Ik geloof dat er genoeg stadse fok!ers zijn die in hun leven nog geen koe af graanhalm hebben aangeraakt...

Zullen boeren ook wel om lachen...
  maandag 12 november 2012 @ 20:44:47 #202
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_119140709
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:42 schreef elkravo het volgende:

[..]

Kom jij uit de stad?
Hoe vaak loop jij op een akker of weiland?
Op een akker heb ik niets te zoeken, maar met de hond wandelen brengt je nog wel eens naar het platteland :Y.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_119140773
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 20:44 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Op een akker heb ik niets te zoeken, maar met de hond wandelen brengt je nog wel eens naar het platteland :Y.
Wees je hond dankbaar dan ;) ;)
pi_119141554
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:15 schreef Cee het volgende:
Zou me ook niets verbazen als dit (het schrijven naar BZV) Bert's eigen keuze was, dat z'n familie alle hoop al had opgegeven om Bert ergens toe aan te sporen, nukkig dat hij is. Hij ziet de aflevering waarin Henrieke zich voorstelt, denkt "Daseenleukmeid." Net zoals hij dat vast wel vaker denkt op het jaarlijkse schuurfeest in 't durp, maar al die meiden zijn omringd door jongens die meer praten dan Bert, er vlotter uit zien dan Bert, meer vrienden hebben dan Bert (niet meer kunnen zuipen dan Bert, in dat opzicht wint ie). Dus die stap zet ie niet.

Aangezien zijn eerste grote stap bij Henrieke inhoudt dat hij in de pen/laptop (mwoah, houd het maar bij een pen in Bert's geval :P ) moet klimmen is dat voor hem ook wél realiseerbaar, in ieder geval minder eng dan het direct aanspreken van een Echt Meisje (iiiieeee!).

Hij waait in 't leven een beetje met de winden mee en kijkt niet te ver vooruit, vindt het allemaal wel best en denkt dat die brief van hem toch linea recta opzij wordt geschoven. In het geheim, met het schaamrood op de kaken, doet hij z'n brief op de post. Dit is het meest spontane dat Bert ooit heeft gedaan en godverrrrdomme een week later hangt de KRO aan de telefoon met de mededeling dat hij als de wiedeweerga zijn beste outfit aan moet trekken voor de volgende ronde. En daar slaat de paniek toe, complete onmacht, niemand die hij om raad kan vragen. Of misschien kan hij dat wel, maar hij wil het niet. Wie laat hem anders die bodywarmer aantrekken? Nee, hij trekt z'n eigen plan wel want hij realiseert zich dat die Henrieke misschien nog wel een leuke meid is maar al die rondzoemende media-tiepjes werken op zijn zenuwen. Hoe meer hij zich daaraan stoort, hoe meer hij dichtklapt totdat uiteindelijk zelfs Henrieke niet meer zo leuk lijkt, want overal waar Henrieke is, is een camera. Maar ja, hij zat nu eenmaal in die TGV en kon er niet meer uit stappen dus hij zit het ritje wel uit.

Hij had even aan de noodrem durven trekken tijdens de logeerpartij maar dat werkte niet. In dat opzicht heeft hij zich wel makkelijk over laten halen.

[/psycholoogmodus]
_O_
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_119147180
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 20:44 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Of met een paard. Ik kom uit een stad van meer dan 200.000 inwoners, maar omdat ik al vanaf mijn 7e paardrij ben ik ook altijd met het boerenleven in aanraking gekomen. En geloof me, er zijn er genoeg bij die gewoon op vakantie gaan, net zoals er stadse mensen zijn die dat nooit doen.
  ESF Reporter maandag 12 november 2012 @ 22:40:06 #206
87554 Cee
Welluk?
pi_119147554
Ja joh, er zijn mensen die doen alsof alle boeren wereldvreemd zijn. Het zijn best wel globetrotters hoor! Voornamelijk Canada, vaak om werkgerelateerde redenen, maar toch.

Ik baal nog steeds een beetje dat mijn boerennicht destijds de verloving met de achterneef van deze jongeman heeft afgebroken omdat ze uiteindelijk toch in Nederland wilde blijven terwijl hij wou emigreren. -O-
pi_119147747
De cultuur op het platteland is in Nederland langzamerhand beschaafder dan die in de stad.
pi_119148373
Toch vind ik het onvoorstelbaar dat ze nog nooit van hun leven in een ' stad' zijn geweest hoor.
Op je 30ste of nog ouder nog nooit een keertje Amsterdam, Rotterdam of Utrecht of zo te hebben gezien....
Die Aad en Jeannette zaten zich af te vragen of het ook in een Nederlandse stad druk zou zijn op terrasjes...
Je kunt het druk hebben met je koeien en je boerderie, maar een middagje of zo heb je toch wel een keertje om eens je land af te komen?

Ze moeten het zelf weten hoor, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je in je leven niet eens een keetje van je vierkante meters af komt....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  maandag 12 november 2012 @ 22:58:26 #209
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_119148556
Nou pardon hoor dat ik een soort van grappige opmerking over wereldstadsvreemde boeren gemaakt heb :'), als ik wist dat er zo serieus op gereageerd zou worden dan had ik 'm niet gemaakt :D.
Hoogachtend,
Erik.
pi_119148626
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 22:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou pardon hoor dat ik een soort van grappige opmerking over wereldstadsvreemde boeren gemaakt heb :'), als ik wist dat er zo serieus op gereageerd zou worden dan had ik 'm niet gemaakt :D.
Ik vind ze ook stadsvreemd. Dat je nog nooit een metro hebt gezien of op een terrasje hebt gezeten...
Pffffff, ik krijg het er benauwd van.. ;)
pi_119149127
Eigenlijk heb ik best wel medelijden met Aad. Hij kan beter z'n geweer uit de kast halen, want Janet wil veroverd worden. Heel ouderwets, dat geeft ze zelf ook wel toe. Maar dat Aad liever heeft dat er voor hem gekookt wordt, dat staat haar niet aan. Dat is misschien toch weer iets té ouderwets. Maar de liefde van de man gaat door de maag en ik zie Janet nog weinig tonen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  ESF Reporter maandag 12 november 2012 @ 23:08:54 #212
87554 Cee
Welluk?
pi_119149131
quote:
Ik wil kamervragen hierover, Jezus. Niets meer en niets minder. :(
  maandag 12 november 2012 @ 23:10:43 #213
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_119149217
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:08 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik wil kamervragen hierover, Jezus. Niets meer en niets minder. :(
Okay. Ik heb alleen nog maar het kleinste kamertje over. Succes.
Hoogachtend,
Erik.
  ESF Reporter maandag 12 november 2012 @ 23:17:10 #214
87554 Cee
Welluk?
pi_119149492
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 23:10 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Okay. Ik heb alleen nog maar het kleinste kamertje over. Succes.
Die staat wel buiten 't huis, met zo'n hartje in de deur.
Moet daarbij overigens weer denken aan de twee vrijgezelle boeren-ooms van mijn vader, die woonden tot hun dood samen. Gingen we vroeger soms bij op bezoek. En hun wc was buiten in een hokje in de moestuin. Brrr.
pi_119149558
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:55 schreef Injetta het volgende:
Op je 30ste of nog ouder nog nooit een keertje Amsterdam, Rotterdam of Utrecht of zo te hebben gezien....
Die mensen zijn er genoeg en zijn niet eens boer. Op Fok! verbaas ik me ook altijd over, en in het dagelijks leven hoor ik het ook zo vaak. Dertigers die echt alléén hun eigen provincie kennen :') En alleen Amsterdam en verder niks. Van een boer begrijp ik het wel, je groeit als kind al op met ouders waarbij alles in het teken van de boerderie staat :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_119149626
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:43 schreef Kiyoaki het volgende:
De cultuur op het platteland is in Nederland langzamerhand beschaafder dan die in de stad.
Nou, nou, de schuurfeesten _O-
pi_119149648
quote:
O+
pi_119149715
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 23:08 schreef rijsttafel het volgende:
Hij kan beter z'n geweer uit de kast halen, want Janet wil veroverd worden.
_O-
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 november 2012 @ 23:23:02 #219
862 Arcee
Look closer
pi_119149794
Hoe oud is Jeannet eigenlijk? :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_119149901
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 23:19 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Nou, nou, de schuurfeesten _O-
Ik heb in zowel een grote Nederlandse stad als het platteland (en dan hardcore CDA gebied) gewoond. Ik merk wel dat er in dorpen tegenwoordig beleefder en persoonlijker met elkaar wordt omgegaan, en mensen daar niet meer onderdoen voor stadsbewoners qua algemene ontwikkeling. 20 jaar geleden was dat nog omgekeerd.
pi_119149941
Stadsmensen zijn soms wereldvreemden dan mensen uit het dorp, valt mij op.
pi_119150137
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:25 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

I, en mensen daar niet meer onderdoen voor stadsbewoners qua algemene ontwikkeling. 20 jaar geleden was dat nog omgekeerd.
Nou dan zijn deze boeren blijkbaar allemaal een uitzondering. Hun algemene ontwikkeling gaat niet verder dan hun koeien, hun aardappelen met groenten en met als uitspatting een sateetje.
Ze spreken een dialect dat een gem. Nederlander niet kan verstaan, maar zijn verbijsterd dat ze in het Buitenland geen Engels spreken (doen ze zelf ook niet). Ik weet het niet hoor.
Er komt niet veel naar buiten van hun algemene ontwikkeling in BZV.
pi_119150415
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:30 schreef Injetta het volgende:

[..]

Nou dan zijn deze boeren blijkbaar allemaal een uitzondering. Hun algemene ontwikkeling gaat niet verder dan hun koeien, hun aardappelen met groenten en met als uitspatting een sateetje.
Ze spreken een dialect dat een gem. Nederlander niet kan verstaan, maar zijn verbijsterd dat ze in het Buitenland geen Engels spreken (doen ze zelf ook niet). Ik weet het niet hoor.
Er komt niet veel naar buiten van hun algemene ontwikkeling in BZV.
Nee natuurlijk niet, het programma is immers gebaseerd op het idee dat een stereotype boer met een leuke vrouw wordt gekoppeld, dan selecteren ze ook wel typische "boersige" mensen.

Niet dat dat soort lui in werkelijkheid niet bestaat hoor, maar toch merk ik dat ook de laten we zeggen ietwat "lokaal" ingestelde mensen op het platteland vaak onverwacht kennis hebben van bepaalde dingen en op hun eigen manier geinteresseerd zijn. Het uit zich alleen niet in de vorm van cosmopolitise waar mensen uit de stad mee bekend zijn. In elk geval is het nauwgeestige, xenofobe tegenwoordig een heel stuk afgenomen terwijl dat in de stad alleen maar toe lijkt te nemen.

In zijn algemeenheid dan.
pi_119150487
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:59 schreef Injetta het volgende:

[..]

Ik vind ze ook stadsvreemd. Dat je nog nooit een metro hebt gezien of op een terrasje hebt gezeten...
Pffffff, ik krijg het er benauwd van.. ;)
Veel mensen die op het platteland opgroeien krijgen het juist benauwd van de stad.
know'm sayin?
word? word.
pi_119150859
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:01 schreef Injetta het volgende:
Hoe verlegen of onhandig een man ook is. Als Bert echt verliefd wordt, dan zal zelfs hij die vrouw willen aanraken en haar aankijken. Want dat doet de verliefdheid wel. En in deze situatie zou het zelfs nog makkelijker moeten zijn, want de vrouw in kwestie heeft hem gekozen. Ook zonder camera's zijn er momenten genoeg geweest voor hem.
Ze is hem op een presenteerblaadje aangeboden.
Hij is gewoon domweg niet verliefd en of hij dat ooit gaat worden, weten we niet. Maar de vonk is bij hem niet overgesprongen, dat is wel duidelijk.
Op zich komt het hier op neer.
En de een is inderdaad handiger met vrouwen dan de ander. Laten we hier ook geen doodzonde van maken.
Digo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')