abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119189562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:01 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Opzich niet zo veel, maar iemand doet een bewering en dan wil ik daar graag een bewijs voor hebben. Als hij aangeeft, ik geloof niet in een god, maar ik sluit niets uit, is het al een ander verhaal. Nu doet hij een interessante bewering, maar helaas zonder onderbouwing. Als hij die wel heeft, is meneer wereldberoemd en ben ik hem dankbaar.
Je hebt een punt. Daarom ben ik zelf agnost: ik vind dat ik in redelijkheid geen uitspraak kan doen over het bestaan van een god. Althans: een god zoals in onze cultuur bedoeld wordt: almachtig, alwetend, alomtegenwoordig, eeuwigdurend etc.
Maar om een aardse ordening te baseren op het al dan niet geloven in een dergelijke god, gaat mij ook te ver.

O ja, en gewoon in god geloven. Volgens mij is dat helemaal niet zo gewoon.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119189568
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt een punt. Daarom ben ik zelf agnost: ik vind dat ik in redelijkheid geen uitspraak kan doen over het bestaan van een god. Althans: een god zoals in onze cultuur bedoeld wordt: almachtig, alwetend, alomtegenwoordig, eeuwigdurend etc.
Maar om een aardse ordening te baseren op het al dan niet geloven in een dergelijke god, gaat mij ook te ver.

O ja, en gewoon in god geloven. Volgens mij is dat helemaal niet zo gewoon.
Een gedeeltelijk verstandige redenatie in mijn ogen. Wat wel en niet gewoon is, is voor iedereen anders. Vandaar ook 'gewoon' i.p.v. van gewoon, of was je dat niet opgevallen?
We conservatives don't have a corner on saying 'no'. We're just the ones who say it when it's the right thing to say.
  woensdag 14 november 2012 @ 02:10:43 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_119189572
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:01 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Opzich niet zo veel, maar iemand doet een bewering en dan wil ik daar graag een bewijs voor hebben. Als hij aangeeft, ik geloof niet in een god, maar ik sluit niets uit, is het al een ander verhaal. Nu doet hij een interessante bewering, maar helaas zonder onderbouwing. Als hij die wel heeft, is meneer wereldberoemd en ben ik hem dankbaar.
Gelovigen stellen dat er een God is, de bewijslast ligt bij hen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119189582
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gelovigen stellen dat er een God is, de bewijslast ligt bij hen.
Hoezo bij hen? Als ik iets beweer en jij iets beweert, zouden we, als we dat al moeten, beiden ons standpunt moeten bewijzen.
We conservatives don't have a corner on saying 'no'. We're just the ones who say it when it's the right thing to say.
  woensdag 14 november 2012 @ 02:14:34 #205
pi_119189584
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:13 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Hoezo bij hen? Als ik iets beweer en jij iets beweert, zouden we, als we dat al moeten, beiden ons standpunt moeten bewijzen.
Het is onmogelijk te bewijzen dat iets niet bestaat. Wetenschap 101
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_119189588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:08 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Een gedeeltelijk verstandige redenatie in mijn ogen. Wat wel en niet gewoon is, is voor iedereen anders. Vandaar ook 'gewoon' i.p.v. van gewoon, of was je dat niet opgevallen?
Gedeeltelijk? Algeheel!

Dat was me niet meteen opgevallen. Maar dan nog: 1 miljard katholieken, 1 miljard andere christenen, 1 miljard moslims en 12 miljoen joden. Dus "gewoon"?
Verder: de stelling was:
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aangezien God niet bestaat is religie slechts een middel om macht uit te oefenen.
Of god wel of niet bestaat: hij blijft vooral een middel om macht uit te oefenen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119189591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:13 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Goed dan: bewijs dat god bestaat.

Al is dit wel erg buiten de orde van dit topic.
Oh ja? Ja!
De joden baseren hun recht op de vestiging van een Joodse staat Israel toch niet op een goddelijke beschikking?
Of wel dan?
pi_119189593
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is onmogelijk te bewijzen dat iets niet bestaat. Wetenschap 101
Als dat jou conclusie is, kan je het ook niet als feit stellen dat er geen god is. Gelovigen hebben in hun ogen vaak feiten, maar ongelovigen zien dat niet als feiten. Andersom geldt precies hetzelfde principe. Er bestaat geen 100% dekkend bewijs voor het bestaan van een god of tegen het bestaan daarvan.
  woensdag 14 november 2012 @ 02:18:56 #209
pi_119189598
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:17 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Als dat jou conclusie is, kan je het ook niet als feit stellen dat er geen god is.
Dat kan ik wel, het is alleen geen wetenschappelijke uitspraak.
quote:
Gelovigen hebben in hun ogen vaak feiten, maar ongelovigen zien dat niet als feiten. Andersom geldt precies hetzelfde principe. Er bestaat geen 100% dekkend bewijs voor het bestaan van een god of tegen het bestaan daarvan.
Mooi, dan kunnen we religie gewoon wegzetten als een middel om macht uit te oefenen.
pi_119189601
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed dan: bewijs dat god bestaat.
Je hebt het verhaal niet helemaal goed begrepen zo te zien. Probeer het nog eens te lezen. Ik geef net aan dat er geen 100% dekkend bewijs voor of tegen is. Het heet geloven he......
pi_119189607
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan ik wel, het is alleen geen wetenschappelijke uitspraak.

[..]

Mooi, dan kunnen we religie gewoon wegzetten als een middel om macht uit te oefenen.
Nee hoor, maar dat mag jouw mening zijn. Als jij denkt/gelooft dat er daarom Moslims, Joden, Christenen, Hindoes etc... zijn, dan is dat jouw goed recht.
pi_119189609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:20 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Je hebt het verhaal niet helemaal goed begrepen zo te zien. Probeer het nog eens te lezen. Ik geef net aan dat er geen 100% dekkend bewijs voor of tegen is. Het heet geloven he......
Oh, je vraagt van je opponent een bewijs van iets terwijl je zelf weet dat er geen bewijs van te leveren is.
Lijkt me een schijnargument.
Waarvan je je zelf bewust bent. dus een ..
pi_119189610
Zullen we dit subtopic maar sluiten en verder gaan over de Palestijnen en de Israelis.
pi_119189614
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, je vraagt van je opponent een bewijs van iets terwijl je zelf weet dat er geen bewijs van te leveren is.
Lijkt me een schijnargument.
Waarvan je je zelf bewust bent. dus een ..
Precies, ik vraag iets wat hij in mijn ogen niet kan leveren. Heb je het eindelijk begrepen, duurde ff he.
pi_119189628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:25 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Precies, ik vraag iets wat hij in mijn ogen niet kan leveren. Heb je het eindelijk begrepen, duurde ff he.
Pff. 8)7 8)7 8)7 Laat ook maar.
Hoogstens bruikbaar om idioten die stellen dat god bestaat tot enige bescheidenheid te brengen.
Al zal dat ook niet lukken.
pi_119189633
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Pff. 8)7 8)7 8)7 Laat ook maar.
Hoogstens bruikbaar om idioten die stellen dat god bestaat tot enige bescheidenheid te brengen.
Al zal dat ook niet lukken.
Jij mag het laatste woord hebben.....we wijken toch steeds meer van elkaar af, dacht dat we elkaar even begrepen.
pi_119189635
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:25 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Dan blijft godsdienst dus een middel om macht uit te oefenen.
Duurde ff he.
pi_119189642
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan blijft godsdienst dus een middel om macht uit te oefenen.
Duurde ff he.
Als jij denkt dat daarom mensen geloven dan mag dat. Vrijheid van mening he. Nogmaals zullen we het weer over het Palestina-conflict hebben?
pi_119189671
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 02:35 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Als jij denkt dat daarom mensen geloven dan mag dat. Vrijheid van mening he. Nogmaals zullen we het weer over het Palestina-conflict hebben?
Dat zeg ik niet. Ik zeg niet dat mensen geloven om macht uit te oefenen. Ik constateer dat geloof gebruikt wordt om macht uit te oefenen.

Laten we voor de goede orde even afspreken dat we de basisregels van de logica hanteren.
Dat maakt het leven een stuk eenvoudiger.

En als je onderscheid wilt maken tussen deze discussie en die over het bezette Palestina, vind ik dat best. Maar jij bent begonnen met opmerkingen maken in dit topic.
pi_119190560
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dit vind ik racistische, denigrerende en vooral domme uitspraken. Het feit alleen al dat jij zo over moslims praat als een stel hoofddoeken en dat jij op zo'n manier over Palestijnen praten.
Ik vind van niet.
quote:
Het beste was natuurlijk geweest als Palestijnen en Israëlies vredig naast elkaar konden leven, en van wat ik begrepen heb leefden de Joden en moslims die er eerst leefden ook gewoon vredig naast elkaar, maar na de grote toestroom van kolonisten uit allerlei gebieden is het fout gegaan. Dat heeft helemaal niks te maken met dat ze Joods zijn, dat heeft er juist alles mee te maken dat het kolonisten zijn uit een totaal andere cultuur die een ander land binnenkomen, bij de VS en Australië is het net zo goed foutgegaan door die kolonisten en ik neem dat Amerikanen en Australiërs ook kwalijk.
Ja het is allemaal de schuld van de kolonisten. Die arme Palestijnen zijn volledig onschuldig. Die stenen vielen gewoon uit hun handen.
quote:
Ik ga me hierover denk ik niet meer uitlaten in ieder geval, dan ben ik namelijk weer aan antisemiet (onzin trouwens, omdat ik Hebreeuws leer en graag synagoges zou bezoeken, alleen steun ik Israël en zijn onmenselijke beleid absoluut niet, dat is niet omdat het Joods is, maar omdat ze precies net zoals de Verenigde Staten toen die gesticht werden een stuk grond claimen).
Dat lijkt mij het beste ja. Want je begint aardig antisemitische taal uit te blaten. Dus zeg dan maar niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')