Ze moeten er all 4 binnenkort uitquote:Op maandag 12 november 2012 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
Och, de tijd is er toch ook wel rijp voor dat er wat meer verstand komt?
Indeed. Altijd goed als je de jonge garde voor blijft.quote:Op maandag 12 november 2012 12:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo gala gehad, als oude lul als laatste het pand verlaten geeft een prima gevoel
Jups, en hen allemaal boven de pot of een willekeurige heg in duiken / liggen / hangen. En ik 'fris' naar huis gaquote:Op maandag 12 november 2012 14:01 schreef freud het volgende:
[..]
Indeed. Altijd goed als je de jonge garde voor blijft.
Dat gevoel had ik nadat ik in Mexico een stel engelsen en amerikanen compleet lam had gezopen, en ik en An liepen nog frisjes de club uit. Tutjes konden niet tegen tequillaquote:Op maandag 12 november 2012 14:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jups, en hen allemaal boven de pot of een willekeurige heg in duiken / liggen / hangen. En ik 'fris' naar huis ga
Tja, engelsen en ieren drink je zo onder tafel, die eten namelijk pas als ze al bezopen zijn. Heb legio ieren onder tafel gedronken omdat ik eerst wat stevigs in mijn mik schuif voor ik ga drinkenquote:Op maandag 12 november 2012 15:45 schreef freud het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik nadat ik in Mexico een stel engelsen en amerikanen compleet lam had gezopen, en ik en An liepen nog frisjes de club uit. Tutjes konden niet tegen tequilla
quote:Op maandag 12 november 2012 17:54 schreef freud het volgende:
Mijn oma vond je een hele aardige jongen Xil
quote:Op maandag 12 november 2012 17:54 schreef freud het volgende:
Mijn oma vond je een hele aardige jongen Xil
Zo te horen heb ik vrienden gemaakt daar!quote:
Nee, helaas niet. Ik ben er verder ook nooit mee bezig, maar dat is eigenlijk wat mij ooit gezegd is. Nu, als je dit kan kopen voor 200 euro, standaard cameraflitser kost al anderhalf keer zoveel en heb je er ook twee van nodig.quote:Op zondag 11 november 2012 22:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:
pizza: had jij dan suggesties voor iets wat binnen mijn budget past qua flitsset?
Weet je wat het is?! Ik heb ook wel een Nikon SB-700. Dat werkt in principe natuurlijk wel hetzelfde lijkt me...quote:Op maandag 12 november 2012 21:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Ik ben er verder ook nooit mee bezig, maar dat is eigenlijk wat mij ooit gezegd is. Nu, als je dit kan kopen voor 200 euro, standaard cameraflitser kost al anderhalf keer zoveel en heb je er ook twee van nodig.
Haalt het niet bij een studioflitser. Kort door de bocht:quote:Op maandag 12 november 2012 22:03 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Weet je wat het is?! Ik heb ook wel een Nikon SB-700. Dat werkt in principe natuurlijk wel hetzelfde lijkt me...
Wat heb ik dan precies nodig om die mooi neer te zetten etc?
Ik kan mijn flitser draadloos aansturen inderdaad.quote:Op maandag 12 november 2012 22:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Lijkt mij zo'n softbox en een statief (en nog 1) + RC ontvangers (of heeft Nikon, net als Sony, een eigen build in draadloos systeem?).
Het ging mij in deze vooral om het vermogen, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 12 november 2012 22:43 schreef freud het volgende:
[..]
Haalt het niet bij een studioflitser. Kort door de bocht:
Studioflitser --> lichtopbrengst en alles handmatig instellen
Repoflitser --> slim flitsen, maar minder opbrengst
Mijn niet uit de verf komende interesse...quote:Op maandag 12 november 2012 22:43 schreef freud het volgende:
Als je met repoflitsers wil werken gewoon eens googlen op 'strobist'.
Ik heb er momenteel geen een. Wel mee gespeeld, is best leuk. Even wennen met gebruiken, maar als je weet hoe te richten (ook met half open kappen bijv.), kan je er zeer effectief lichtgebruik mee behalen.quote:Op maandag 12 november 2012 23:21 schreef Doodkapje het volgende:
Heb een Falcon Eyes set van 200 Watt/sec... Meer dan genoeg.
Nu we het er toch over hebben, gebruikt iemand een snoot en gebruiken jullie het veel? Zie dat t voor haarlicht wordt gebruikt. Over twee weken doen we een jaren 20 shoot en het leek me wel tof een snoot te gebruiken.
Ah ja, tof. Ik wil m voor mijn studioflitskoppen hebben, maar weet niet of een diameter van 8 cm te groot is of niet. Je hebt namelijk ook van 6 cm.quote:Op maandag 12 november 2012 23:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb er momenteel geen een. Wel mee gespeeld, is best leuk. Even wennen met gebruiken, maar als je weet hoe te richten (ook met half open kappen bijv.), kan je er zeer effectief lichtgebruik mee behalen.
Bepaalde zijn ook makkelijk zelf te maken trouwens: voorbeeldje.
quote:
We gaan een poging maken wagen met de monsters hier!quote:Op dinsdag 13 november 2012 19:57 schreef Ynske het volgende:
Zijn er hier nog mensen die mee willen doen?
Foto's en dieren
F&F / Winactie 10 jaar F&F!
3 stuk door jou rijstijl?quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:22 schreef Isdatzo het volgende:
Zo, 5 motoren waarvan er drie stuk. Nu is 't m'n dagelijkse heen-en-weer-naar-de-Uithof-barrel.
Neejoh gekkie!quote:
Gewoon plaatje erop en gaan brap brap!quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:43 schreef Isdatzo het volgende:
Heb je er 5, zijn er 3 stuk en de 2 die het nog doen zijn circuit-only.
Het was inderdaad wel heerlijk weer!quote:Op woensdag 14 november 2012 18:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iedereen was natuurlijk het bos in om met dit heerlijke herfstzonnetje foto's te maken
Dametje mee, en ik heb even wat portretten geschoten in het zonnetjequote:Op woensdag 14 november 2012 18:31 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Het was inderdaad wel heerlijk weer!
Foto's maken is altijd goed. De herfstkleuren waren prachtig vandaagquote:Op woensdag 14 november 2012 18:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dametje mee, en ik heb even wat portretten geschoten in het zonnetje
Helaas, al 3 dagen ziek... Ik heb aangegeven dat ik morgen weer op mijn werk kom, maar inmiddels heb ik daar weer een hard hoofd in. Blegh!quote:Op woensdag 14 november 2012 18:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iedereen was natuurlijk het bos in om met dit heerlijke herfstzonnetje foto's te maken
Ja, het was prachtig om te zien vanaf de bankquote:Op woensdag 14 november 2012 18:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nope, werk. Backup/restoreplan geschreven voor een architectuur van 150 servers. Vreugde.quote:Op woensdag 14 november 2012 18:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zullen we het op werk houden? Wel een leuk belletje gehad, wordt een dure, mja, er is iets wits voor me binnen gekomen bij de winkel.quote:Op woensdag 14 november 2012 18:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Freudmans, ervaring met het structureren van AD's? Zo ja, wat is de beste literatuur om er eens wat over te lezen?quote:Op woensdag 14 november 2012 22:53 schreef freud het volgende:
[..]
Nope, werk. Backup/restoreplan geschreven voor een architectuur van 150 servers. Vreugde.
Neuhquote:
Allemaal krachtig genoeg lijkt me.quote:Op donderdag 15 november 2012 07:35 schreef kanovinnie het volgende:
Flitser voor op hotshoe voor canon voor portretjes en inflitsen als donker. Welke? 430, 580 of 600?
Nog steeds ziek?quote:
Vandaag is de eerste dag dat ik me weer enigsinds ok voel eigenlijk. Ik hoop dat het vandaag door zet en ik morgen weer kan werkenquote:Op donderdag 15 november 2012 12:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Allemaal krachtig genoeg lijkt me.
[..]
Nog steeds ziek?
Oud....quote:
Nee, nooit echt mee bezig gehouden. Kan morgen wel eens een goeroe aan z'n jasje trekken. Had je trouwens mijn WA nog gezien over of je een 580EX te leen hebt?quote:Op woensdag 14 november 2012 23:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Freudmans, ervaring met het structureren van AD's? Zo ja, wat is de beste literatuur om er eens wat over te lezen?
Voor DE shoot?quote:Op donderdag 15 november 2012 19:47 schreef freud het volgende:
[..]
Nee, nooit echt mee bezig gehouden. Kan morgen wel eens een goeroe aan z'n jasje trekken. Had je trouwens mijn WA nog gezien over of je een 580EX te leen hebt?
Niet gezien, maar geen probleem hoorquote:Op donderdag 15 november 2012 19:47 schreef freud het volgende:
[..]
Nee, nooit echt mee bezig gehouden. Kan morgen wel eens een goeroe aan z'n jasje trekken. Had je trouwens mijn WA nog gezien over of je een 580EX te leen hebt?
Nee, die opdracht van komende donderdag. Weet niet of mijn 430EX een groepsfoto van 600 man redtquote:
Ah, tof. Wanneer komt het uit om langs te komen? Heb hem 22e nodig, en is wel weer OK om even bij te roddelenquote:Op donderdag 15 november 2012 20:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet gezien, maar geen probleem hoor
Ik ken de nex niet, is lenzen wisselen echt een eis? Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van supercompactjes zoals de SX40.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:21 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zondag naar de Efteling met de familie. Wil, bij dit soort dingen, niet mijn D700 meenemen en hier wil ik (en vooral mijn vriendin) eigenlijk een klein cameraatje voor. Lenzen kunnen verwisselen hierop wil ik dan wel.
Is de Sony NEX-5N momenteel nog een goede keus?
Zondag, maandag of dinsdagquote:Op donderdag 15 november 2012 21:35 schreef freud het volgende:
Ah, tof. Wanneer komt het uit om langs te komen? Heb hem 22e nodig, en is wel weer OK om even bij te roddelen
Oh denk je zo over onsquote:Op donderdag 15 november 2012 22:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zondag, maandag of dinsdagMorgen en zaterdag zit ik op Crossing Border in Den Haag. Maareh...sms maar ff
Of Whatsapp of zo. Dan hoef ik dit niet bij te houden
Da's makkelijk.... Nee.....quote:Op donderdag 15 november 2012 21:35 schreef freud het volgende:
[..]
Nee, die opdracht van komende donderdag. Weet niet of mijn 430EX een groepsfoto van 600 man redt
Nikon 1? Desalniettemin, de NEX zijn volwaardige sensoren die ook gewoon in de translucent camera's geprakt worden.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:27 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maar wat zijn, Nikon-wise, goede kleine camera's?
Ik heb als 'kleine' camera naast mn D700 een Fuji X100 gekocht. Nog nooit zoveel lol gehad met een cameraquote:Op donderdag 15 november 2012 22:27 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja op NEX kun je vrijwel alles zetten inderdaad. Van de NEX-5n vind ik het mooi dat hij wel een goede grote sensor heeft, maar lekker klein is. D700 is te groot om overal mee naartoe te nemen. Zeker als je met vrienden ergens heen gaat.
Maar wat zijn, Nikon-wise, goede kleine camera's?
Volgens mij zou het weinig verschil uit moeten maken...quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:42 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag aan de Nikon kenners.
Ik heb laatst voor een leuke prijs onderstaande pocketcamera bij de Media Markt gezien
[ afbeelding ]
Vreemd genoeg vond ik de foto's vrij onscherp en terwijl mijn ervaring met Nikon altijd goed
tot zeer goed is. Nu heb ik een onderstaande Samsung gezien die een paar tientjes duurder
is maar veel scherpere foto's maakt.
[ afbeelding ]
Ligt het echt alleen maar aan de lens die de laatste heeft? ( ja,ik ben een ervaren amateur fotograaf)
Je vergat je [/marokkaan] tag.quote:
Nikon DLSR en nikon compact zijn twee verschillende werelden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:42 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag aan de Nikon kenners.
Ik heb laatst voor een leuke prijs onderstaande pocketcamera bij de Media Markt gezien
[ afbeelding ]
Vreemd genoeg vond ik de foto's vrij onscherp en terwijl mijn ervaring met Nikon altijd goed
tot zeer goed is. Nu heb ik een onderstaande Samsung gezien die een paar tientjes duurder
is maar veel scherpere foto's maakt.
[ afbeelding ]
Ligt het echt alleen maar aan de lens die de laatste heeft? ( ja,ik ben een ervaren amateur fotograaf)
Tjsah, belachelijk he! Ik ben al langsgeweest hier, maar konden ze niks aan doen...quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:23 schreef freud het volgende:
[..]
Je vergat je [/marokkaan] tag.
PS
DVD nog steeds niet binnen. Iemand bij de TNT weer een dvd rijker denk ik...
Zie pats hier met je fotomeuk.quote:
Op dvd9?quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Tjsah, belachelijk he! Ik ben al langsgeweest hier, maar konden ze niks aan doen...
Zelf nu ook al zoiets meegemaakt: Halo 4 gekocht, maar doet er ook al anderhalve week over... Verkoper is wel schappelijk btw: we delen het verlies 50/50
Maareh: ik heb Snow Leopard ook wel gebrand?
kijk dat is genietenquote:Op zondag 18 november 2012 12:09 schreef PdeHoog het volgende:
Wat ijverig, XilHier net een beetje mens na twee dagen festival
Gisteravond wat toffe, voor mij nieuwe, dingen gehoord. Leuk weekend zo!
Gebrand is uiteraard ook geen probleem. Waar woon je, anders kom ik het ophalen, vertrouwen op de TNT is natuurlijk vragen om problemen...quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Tjsah, belachelijk he! Ik ben al langsgeweest hier, maar konden ze niks aan doen...
Zelf nu ook al zoiets meegemaakt: Halo 4 gekocht, maar doet er ook al anderhalve week over... Verkoper is wel schappelijk btw: we delen het verlies 50/50
Maareh: ik heb Snow Leopard ook wel gebrand?
Ja, film was tof. Zaten wel een aantal overgangen van scene naar scene in die imo beter uitgewerkt hadden kunnen worden. Maar het verhaal is goed, de actie ook. Alleen vind ik de actie wel een beetje soft, want ondanks alle vechtmove's waarbij hij armen klemzet enzo breekt er nietsquote:
Moet dat op dvd9 perse? Die heb ik niet meer...quote:Op zondag 18 november 2012 14:30 schreef freud het volgende:
[..]
Gebrand is uiteraard ook geen probleem. Waar woon je, anders kom ik het ophalen, vertrouwen op de TNT is natuurlijk vragen om problemen...
Ik vond online een versie die 6,5Gb was. Ik haal dit weekend wel een DVD9, probeer ik het zelf even met een van het interwebs geleende versie. Blijft kut dat je dvd pleite is door de TNT!quote:Op woensdag 21 november 2012 08:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Moet dat op dvd9 perse? Die heb ik niet meer...
Tsjah, doe je niks aan johquote:Op woensdag 21 november 2012 20:19 schreef freud het volgende:
[..]
Ik vond online een versie die 6,5Gb was. Ik haal dit weekend wel een DVD9, probeer ik het zelf even met een van het interwebs geleende versie. Blijft kut dat je dvd pleite is door de TNT!
EDIT:
Zeer fout Gangnam style shirt besteld![]()
Als de kwaliteit echt zo goed is, voor ongeveer de helft van een merk-eigen 35 1,4. Dan is het niet zo vreemd dat ze lekker verkopenquote:Op woensdag 21 november 2012 23:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
we gaan nog eens blij worden van een Sigma![]()
http://www.lensrentals.co(...)nces-new-world-order
quote:Op woensdag 21 november 2012 22:33 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Tsjah, doe je niks aan joh
Welk shirt?!
quote:Op woensdag 21 november 2012 20:19 schreef freud het volgende:
[..]
Ik vond online een versie die 6,5Gb was. Ik haal dit weekend wel een DVD9, probeer ik het zelf even met een van het interwebs geleende versie. Blijft kut dat je dvd pleite is door de TNT!
EDIT:
Zeer fout Gangnam style shirt besteld![]()
zit er een omnibounce achtige kap op?quote:Op donderdag 22 november 2012 16:24 schreef kanovinnie het volgende:
Het aantal mm op mijn flitser staat nu vast op 14, ook met een andere lens erop. Hoe krijg ik dat weer dattie meezoomt met camera?
Hem van manuele zoom afhalen?quote:Op donderdag 22 november 2012 16:24 schreef kanovinnie het volgende:
Het aantal mm op mijn flitser staat nu vast op 14, ook met een andere lens erop. Hoe krijg ik dat weer dattie meezoomt met camera?
Omnibounce zit er op ja.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
zit er een omnibounce achtige kap op?
ff zoekenquote:Op donderdag 22 november 2012 18:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hem van manuele zoom afhalen?
Euh, dat zijn er 5 per minuut? Is 't gelukt allemaal?quote:Op donderdag 22 november 2012 22:03 schreef freud het volgende:
Heb ik ook gehad hoor, is net als iso op hoog laten staan en zo.
Net leuke uitdaging gehad net. 300 portretjes in 1 uur, en groepsfoto van 300 man
Als je je studiobelichting eenmaal goed hebt staan is het lopende bandwerk. Wel stressen lijkt mequote:Op donderdag 22 november 2012 22:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, dat zijn er 5 per minuut? Is 't gelukt allemaal?
Hoe laat was je klaar?quote:Op donderdag 22 november 2012 22:03 schreef freud het volgende:
Heb ik ook gehad hoor, is net als iso op hoog laten staan en zo.
Net leuke uitdaging gehad net. 300 portretjes in 1 uur, en groepsfoto van 300 man
Vroegquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe laat was je klaar?En hoe laat stond je op vanmorgen?
Jeetje Yns, jullie hebben toch wel genoeg van die mensenquote:
quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:54 schreef freud het volgende:
Met je 580EXii op je cam frontstage. Some people...
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik op een bevrijdingsfestival ook met flister heb staan werken, net als de andere fotografen overigens. Maarja, bij gebrek aan licht.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:54 schreef freud het volgende:
Met je 580EXii op je cam frontstage. Some people...
Mwah, wat is gebrek aan licht. Afgelopen weekend tijdens de popronde bij bar weinig licht moeten werken, ISO 6400, 1/40 en 1.6.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik op een bevrijdingsfestival ook met flister heb staan werken, net als de andere fotografen overigens. Maarja, bij gebrek aan licht.
ik wil nieuwe mensen ook een kans gevenquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jeetje Yns, jullie hebben toch wel genoeg van die mensen
Moettut kosten?quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:19 schreef freud het volgende:
Dik uitgelicht Ahoy. Dan ben je een rund met een flitser. Was gistern wel erg gecharmeerd van de 580EXii van Pdehoog, dus....
Iemand trouwens serieuze interesse in een Canon 135L f2?
Mij niet gezien. Vandaag een sinterklaasfeest gefotografeerd en ik ben er wel weer klaar meequote:Op zaterdag 24 november 2012 15:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik wil nieuwe mensen ook een kans geven
Ja, ging goed. Vooraf alles goed doorgesproken met de lichtman, senior managers waren goed geinstrueerd, was toch zwaar. Goeie planning is de keyquote:Op donderdag 22 november 2012 22:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, dat zijn er 5 per minuut? Is 't gelukt allemaal?
1100Dquote:Op maandag 26 november 2012 11:24 schreef Iemand91 het volgende:
dSLR's kosten ook niets meer. Saturn geeft deze week voor elke ¤100 ¤15 korting.
Zo hebben zij de Canon 1100D + 18-55mm DC III (in de Tweakers pricewatch vanaf ¤318) voor ¤300.
Daar gaat nog ¤25 Canon Cashback vanaf waarmee je op ¤275 uitkomt.
BBC volgt Saturn en biedt 'm ook voor ¤300 aan.
Die dingen geven ze ook bijna weg...
Helaas heb ik geen idee wat Saturn vestigingen voor de 650D (evt. met 18-55mm IS) vragen, want in de pricewatch staat die vanaf ¤574 (body) / ¤635 (inc. lens) ofwel met Saturn's korting actie gaat daar ¤75 - 90 af. En nog een Canon Cashback van ¤40. Dus dat kan voordelig uitwerken, maar heb zo'n gevoel dat Saturn de 650D duur verkoopt (MM bijvoorbeeld heeft 'm erg duur in de winkel staan)...
Mwah, het is maar hoe je het bekijkt. Wil je gebruik maken van verwisselbare lenzen en de vele mogelijkheden van een SLR t.o.v. een compactcamera dan zie ik niet wat er mis mee is. Zo zit ik nu nog met een 350D (hopelijk snel naar de 650D) en voor heel veel mensen zou dit ook al veel mogelijkheden geven die een compact niet heeft. En t.o.v. een 350D is de 1100D een heel grote upgrade (focussing, lcd-scherm, video-functie, betere ruis-prestaties en nog wel meer).quote:Op maandag 26 november 2012 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
1100D
Volgens mij is de verkoopstratagie daarvan dat je eerst een dingetje verkoopt wat DSLR genoemd kan worden, zodat mensen daarna extra (duurdere) lenzen en body's gaan kopen.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een 1100D kopen en er dan oude lenzen op gaan zetten. Dat zal hooguit degene zijn die vroeger ook al fotografeerde.quote:Op maandag 26 november 2012 13:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mwah, het is maar hoe je het bekijkt. Wil je gebruik maken van verwisselbare lenzen en de vele mogelijkheden van een SLR t.o.v. een compactcamera dan zie ik niet wat er mis mee is. Zo zit ik nu nog met een 350D (hopelijk snel naar de 650D) en voor heel veel mensen zou dit ook al veel mogelijkheden geven die een compact niet heeft. En t.o.v. een 350D is de 1100D een heel grote upgrade (focussing, lcd-scherm, video-functie, betere ruis-prestaties en nog wel meer).
Het is gewoon een prima instapper als je de mogelijkheden van een SLR wil proberen, niet iedereen haalt direct even een 60D, 7D of iets dergelijks. En bovendien is met objectieven vaak meer te behalen dan met een body.
Plus je hebt een vloot aan oude en nieuwe objectieven die erop kunnen, en als je het een leuke uitdaging vind d.m.v. adapters nóg meer.
Daar heb je een punt. Laten we het erop houden dat Canon er een markt in ziet.quote:Op maandag 26 november 2012 19:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een 1100D kopen en er dan oude lenzen op gaan zetten. Dat zal hooguit degene zijn die vroeger ook al fotografeerde.
Ik mag ze alleen nog niet op internet gooien, dat was de afspraak, maar oh mijn god, wat is het tof om met water en uitgelopen make-up aan te kutten.quote:
Ik heb nu 200 foto's waar ik een collectie van zo'n 5 tot 15 foto's van moet maken. Sommige foto's passen totaaaaaaaaaal niet bij de sfeer, maar die zijn dan wel weer leuk. Enfin, mijn dag is geslaagd.quote:Op maandag 26 november 2012 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
Mijne was ook geweldig. Geen foto's gemaakt. Scheelt, want er liggen nog wel een paar die ik moet nabewerken.
Ik heb een vriendinnetje onder de douche gezet met lagen make-up op en een feestjurk aan. "Zielig kijken nu, je bent net terug van een feestje en je voelt je kuuuuuuut."quote:Op maandag 26 november 2012 22:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb waardeloze bands staan fotograferen.
Mooi eindresultaat had hij vind ik.quote:Op maandag 26 november 2012 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
Net voor 't eerst een hasselblad in actie gezien, bij ruben vs nicolai.
Ik vind met water kutten ook leuk, daarom zit ik op kanoquote:Op maandag 26 november 2012 22:16 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik mag ze alleen nog niet op internet gooien, dat was de afspraak, maar oh mijn god, wat is het tof om met water en uitgelopen make-up aan te kutten.
Waren de bands waardeloos, of is je smaak datquote:Op maandag 26 november 2012 22:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb waardeloze bands staan fotograferen.
Oh, das toch niet zo moeilijk?quote:Op maandag 26 november 2012 22:17 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb nu 200 foto's waar ik een collectie van zo'n 5 tot 15 foto's van moet maken. Sommige foto's passen totaaaaaaaaaal niet bij de sfeer, maar die zijn dan wel weer leuk. Enfin, mijn dag is geslaagd.
Ik ben een verwaande pop fotograaf dan vind je al snel iets kut natuurlijkquote:Op maandag 26 november 2012 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waren de bands waardeloos, of is je smaak dat
Hij was degene met dat ene meisje.quote:Op maandag 26 november 2012 22:18 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Mooi eindresultaat had hij vind ik.
Moet toch ook echt een een flitsset kopen...
Dat ook, maar ik had het alleen over je smaak.quote:Op maandag 26 november 2012 22:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik ben een verwaande pop fotograaf dan vind je al snel iets kut natuurlijk
Dan heb je zegmaar 10 foto's die allemaal hetzelfde lijken. Ja, ehm, welke moet ik dan kiezen?quote:Op maandag 26 november 2012 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind met water kutten ook leuk, daarom zit ik op kano
[..]
Waren de bands waardeloos, of is je smaak dat
[..]
Oh, das toch niet zo moeilijk?
1tje.quote:Op maandag 26 november 2012 22:20 schreef arachide. het volgende:
[..]
Dan heb je zegmaar 10 foto's die allemaal hetzelfde lijken. Ja, ehm, welke moet ik dan kiezen?
Joppie smaak vind ik het lekkerst.quote:Op maandag 26 november 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ook, maar ik had het alleen over je smaak.
ff goed kijken naar de details. Waar kijken haar ogen net mooi, waar zit haar hand net anders, waar is het licht net beter of de druppels?quote:Op maandag 26 november 2012 22:20 schreef arachide. het volgende:
[..]
Dan heb je zegmaar 10 foto's die allemaal hetzelfde lijken. Ja, ehm, welke moet ik dan kiezen?
Dat heb je natuurlijk zelf in de handquote:Op maandag 26 november 2012 22:21 schreef arachide. het volgende:
[..]
I guess so
Ik ben allang blij dat mijn camera niet in het water is gevallen.
Ja, ik wil sowieso geen dubbele.quote:Op maandag 26 november 2012 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ff goed kijken naar de details. Waar kijken haar ogen net mooi, waar zit haar hand net anders, waar is het licht net beter of de druppels?
Je moet toch naar 1 toe, want 2 bijna dezelfde foto's vind ik vaak ook niet mooi.
Ik naturel.quote:Op maandag 26 november 2012 22:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Joppie smaak vind ik het lekkerst.
GMTAquote:
Risico van 't vak. Op vakantie gooide ik mijn camera met 70-200 op een gegevenmoment 2 meter naar benden naar een vriend toe. Daarna dacht ik ook "had ik beter niet kunnen doen"quote:Op maandag 26 november 2012 22:21 schreef arachide. het volgende:
[..]
I guess so
Ik ben allang blij dat mijn camera niet in het water is gevallen.
En voor de zekerheid om mijn nek. Pleurde één keer bijna het bad in. Dat was even schrikken. Gelukkig stond ik tegen die tijd al in mijn onderbroek foto's te maken zodat mijn kleding niet nat zou worden. alles voor de kunst.quote:Op maandag 26 november 2012 22:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dat heb je natuurlijk zelf in de hand
M'n jeugdquote:
Dat klinkt ook gewoon niet slimquote:Op maandag 26 november 2012 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik naturel.
[..]
GMTA
[..]
Risico van 't vak. Op vakantie gooide ik mijn camera met 70-200 op een gegevenmoment 2 meter naar benden naar een vriend toe. Daarna dacht ik ook "had ik beter niet kunnen doen"
Waren op rotsen aan het klauteren
Dat dacht ik ook ja. Nu is het JONGquote:
Klopt. Achjah. Alssie kapot ging had ik een reden om een f/2.8 te kopenquote:Op maandag 26 november 2012 22:23 schreef arachide. het volgende:
[..]
Dat klinkt ook gewoon niet slim
Het punt was dus, het was haar badkamer en ik heb haar ouders nog nooit gezien. Dus het was een beetje van "hoi, ik ben arachide. en ja, ik sta in mijn onderbroek foto's te maken terwijl jullie dochter in een feestjurk in bad ligt. Aangenaam kennis te maken."quote:Op maandag 26 november 2012 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
Klinkt als een leuke shoot. Ik zou wel raar opkijken als mijn zus zo bezig in de badkamer met een vriendin
Was er net even gaan spieken.quote:Op maandag 26 november 2012 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja. Nu is het JONG
Heel, heel erg mee eens.quote:Op maandag 26 november 2012 22:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Woehoe,
Uitzoeken = het allerallerkutste van fotograferen.
Kloptquote:Op maandag 26 november 2012 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij was degene met dat ene meisje.
quote:Op maandag 26 november 2012 22:25 schreef arachide. het volgende:
[..]
Het punt was dus, het was haar badkamer en ik heb haar ouders nog nooit gezien. Dus het was een beetje van "hoi, ik ben arachide. en ja, ik sta in mijn onderbroek foto's te maken terwijl jullie dochter in een feestjurk in bad ligt. Aangenaam kennis te maken."
Uitzoeken gaat nog wel, nabewerken is driedubbelkut. Want 9 van de 10 keer heb ik geen idee van wat ik wil en doe ik maar een paar standaard dingen. Maargoed, dat zeg ik al een jaar of 2. En ik heb nog steeds geen zin om er wat aan te doen waardoor ik er beter in wordt.quote:Op maandag 26 november 2012 22:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Woehoe,
En dan het bewerken, BLOARHGGHHquote:
Ik zat niet zo heel erg op te letten toenquote:
Ik heb helaas een stijl gehanteerd wat altijd even werk is.quote:Op maandag 26 november 2012 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Uitzoeken gaat nog wel, nabewerken is driedubbelkut. Want 9 van de 10 keer heb ik geen idee van wat ik wil en doe ik maar een paar standaard dingen. Maargoed, dat zeg ik al een jaar of 2. En ik heb nog steeds geen zin om er wat aan te doen waardoor ik er beter in wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#TeamMiley
Kan.quote:Op maandag 26 november 2012 22:29 schreef kanovinnie het volgende:
De smaaklozebandstijl?
Kan je niet switchen van stijl?
Inkoppertje he.quote:
Het was het nu niet echt waard met mijn compactcamera. Ik had echt NERGENS invloed op.quote:Op maandag 26 november 2012 22:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Vakantiefoto's doe ik juist weer direct. Vaak zit ik op de terugreis al uit te zoeken (of onderweg als ik lang in de trein zit).
Eensch!quote:Op maandag 26 november 2012 22:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Woehoe,
Dubbel eensch!quote:Op maandag 26 november 2012 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Uitzoeken gaat nog wel, nabewerken is driedubbelkut. Want 9 van de 10 keer heb ik geen idee van wat ik wil en doe ik maar een paar standaard dingen. Maargoed, dat zeg ik al een jaar of 2. En ik heb nog steeds geen zin om er wat aan te doen waardoor ik er beter in wordt.
Dat was met mijn oude istDs. In de tijd dat ISO 3200 nog extreem was.quote:Op dinsdag 27 november 2012 06:34 schreef kanovinnie het volgende:
Jezus Ivo, nog meer ruis dan mijn 400D!
Waar staat mijn handtekening dan?quote:Op maandag 26 november 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Was getekend. De meest waardeloze photoshopper van FOT
Jawel, why.quote:
Glamrockquote:Op maandag 26 november 2012 23:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
het niveau van de avond
Dude, jij hebt een Pius met tankpas, dus na Londen en Parijs is Berlijn logisch. Nu alleen nog even kijken wanneer het fotografisch handig is. Iets zoals we in Londen hadden. Lekker met modellen de stad in en zo.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:58 schreef Xilantof het volgende:
Berlijn is een toffe stad voor fotografie! Heb er jaren geleden tijdens m'n studie eens rondgelopen met m'n D70 toen... Zou ik nu nog eens moeten doen
Ja Xil, rijden jullie. Heb ik weer eens Freudvrijquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:21 schreef freud het volgende:
[..]
Dude, jij hebt een Pius met tankpas, dus na Londen en Parijs is Berlijn logisch. Nu alleen nog even kijken wanneer het fotografisch handig is. Iets zoals we in Londen hadden. Lekker met modellen de stad in en zo.
Jij hebt hele andere belangenquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja Xil, rijden jullie. Heb ik weer eens Freudvrij![]()
Meer dat je er blijkbaar baat bij hebt als Freud er ff niet isquote:
Zo klinkt het net als een klusje wat je even in de avond erbij hebt gedaanquote:
Oh dat is wel heel erg vervelendquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:32 schreef SP22 het volgende:
van een appartement van 50m2 waar ik 7.5 jaar heb gewoond naar een mini kamertje bij mn pa en de zolder met vlizotrap als opslag..
Niet ff een avondje dus.. ben bont en blauw en alles doet zeer
Berlijn is een toffe stad voor parttttyyy. Binnenkort weer eens die kant opquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:58 schreef Xilantof het volgende:
Berlijn is een toffe stad voor fotografie! Heb er jaren geleden tijdens m'n studie eens rondgelopen met m'n D70 toen... Zou ik nu nog eens moeten doen
In die vooral de leuke kroegjes af gegaanquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Berlijn is een toffe stad voor parttttyyy. Binnenkort weer eens die kant op.
Balen. Je had nu toch wel een baan? Dan is er toch wel weer zicht op vooruitgang?quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:32 schreef SP22 het volgende:
van een appartement van 50m2 waar ik 7.5 jaar heb gewoond naar een mini kamertje bij mn pa en de zolder met vlizotrap als opslag..
Niet ff een avondje dus.. ben bont en blauw en alles doet zeer
Zeker! Dit jaar ga ik naar lissabon in februari denk ik, maar Berlijn wil ik ook nog wel eens heen!quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Berlijn is een toffe stad voor parttttyyy. Binnenkort weer eens die kant op.
Kroegjes? Clubs!quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:37 schreef Xilantof het volgende:
[..]
In die vooral de leuke kroegjes af gegaan![]()
Kan me nog een tentje herinneren genaamd "Wohnzimmer". Heerlijk relaxed tentje was dat.
Helaasch niet..quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Balen. Je had nu toch wel een baan? Dan is er toch wel weer zicht op vooruitgang?
Laatste paar weken jaquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:39 schreef Isdatzo het volgende:
Ben de laatste tijd niet heel veel in FOT te bekennen maar heb het nu ff teringdruk met m'n studie.
Netwerk gebruiken! Werkt 't beste voor een baan!quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:39 schreef SP22 het volgende:
[..]
Helaasch niet..Maar zit hier wat centraler in NL, dus hopelijk meer kansen.
Ben in die club geweest om de 10de verdieping ofzo van een leeg pand. Toffe avond. En nog wat andere clubsquote:
quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Meer dat je er blijkbaar baat bij hebt als Freud er ff niet is
of je bent gewoon ff toe aan rust, dat kan ook
Ach soms wel, maar goed haal er nog steeds veel plezier uit. Al is het laatste weken wel lopende band werk.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:15 schreef freud het volgende:
[..]
Glamrockarme jij! Gaat het trouwens niet een beetje vervelen dat je steeds aan dezelfde compo en hoek vastzit bij je concertplaten?
Mwah lui zou ik het niet willen noemen, als ik deze resultaten doorzet dan zit cum laude er wel inquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Laatste paar weken jaNog niet uitgestudeerd? Luielangstudereerder!
Aardwetenschappen, 24.quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
Dus er is wel resultaat. Wat doe je nu eigenlijk en hoe oud ben je?
Veelquote:
Aardwetenschappen... is dat hetzelfde als geologie?quote:Op woensdag 28 november 2012 15:27 schreef Isdatzo het volgende:
Utrecht. En nee, niet dat ik weet. In elk geval niet qua onderwijs. Hoezo?
Er wordt natuurlijk wel regelmatig onderzoek in samenwerking met andere universiteiten gedaan.
Ik werk op het ITC in Enschede, daar geven ze volgens mij hetzelfde, maar dan voornamelijk voor buitenlandse studenten. Ze bieden ook studies aan in samenwerking met o.a. Utrecht (GIMA).quote:Op woensdag 28 november 2012 15:27 schreef Isdatzo het volgende:
Utrecht. En nee, niet dat ik weet. In elk geval niet qua onderwijs. Hoezo?
Er wordt natuurlijk wel regelmatig onderzoek in samenwerking met andere universiteiten gedaan.
Geologie is een onderdeel, maar het is veel breder. Je hebt vrij veel keuze in de vakken die je volgt. Je krijgt alleen in het eerste jaar verplicht wat geologie, maar als je dat wil, dan hoef je verder geen geologie meer in je studie tegen te komenquote:Op woensdag 28 november 2012 15:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Aardwetenschappen... is dat hetzelfde als geologie?
Ah, ja dat is meer geografie (doe ik ze net iets minder mee tekort als met aardwetenschappen geologie noemenquote:Op woensdag 28 november 2012 15:35 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik werk op het ITC in Enschede, daar geven ze volgens mij hetzelfde, maar dan voornamelijk voor buitenlandse studenten. Ze bieden ook studies aan in samenwerking met o.a. Utrecht (GIMA).
Ja, wat ze precies allemaal geven weet ik ook zo niet, t'is vrij breed. De afdeling waar ik werk is meer de geo-informatie kant op.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geologie is een onderdeel, maar het is veel breder. Je hebt vrij veel keuze in de vakken die je volgt. Je krijgt alleen in het eerste jaar verplicht wat geologie, maar als je dat wil, dan hoef je verder geen geologie meer in je studie tegen te komen.
[..]
Ah, ja dat is meer geografie (doe ik ze net iets minder mee tekort als met aardwetenschappen geologie noemen) volgens mij. Wel onze faculteit maar verder heb ik daar niet heel veel mee te maken. Misschien volg ik er wat vakken voor m'n profileringsruimte.
LOL!quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Avondje kokkerelen
Wat heeft die buffel een rare aarsquote:
Ik niet, want ik heb de sleutel van mn huis met verwarming nog nietquote:Op vrijdag 30 november 2012 10:59 schreef Merlijn het volgende:
Brrr. wie heeft de verwarming uitgedaan vannacht?
Spannend... Waar ging je nu heen ?quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik niet, want ik heb de sleutel van mn huis met verwarming nog nietNog maar een paar nachtjes slapen
Tiel. Welgeteld 5 min rijden vanaf mijn huidige huisquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:04 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Spannend... Waar ging je nu heen ?
richting de rotonde? of de andere kant uit?quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Tiel. Welgeteld 5 min rijden vanaf mijn huidige huis
Ik DM je wel ffquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:10 schreef Merlijn het volgende:
[..]
richting de rotonde? of de andere kant uit?
Ik woon nu in een gehucht. Daar kan je wel letterlijk bepalen of het richting de rotonde is ja/neequote:Op vrijdag 30 november 2012 11:22 schreef bakkerl het volgende:
Tiel is zo groot... 1 straat met aan een kant daarvan een Rotonde?
Tiel is fan van rotondes, haha. T'is ook maar net welke rotonde het is, er zijn er genoeg.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:22 schreef bakkerl het volgende:
Tiel is zo groot... 1 straat met aan een kant daarvan een Rotonde?
Het kan erger. Tussen Kesteren/Lienden liggen er 4 op 500 meterquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:39 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Tiel is fan van rotondes, haha. T'is ook maar net welke rotonde het is, er zijn er genoeg.
Lol. Da's wel erg ja.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Het kan erger. Tussen Kesteren/Lienden liggen er 4 op 500 meter
Passewaay is erg veel rotondes. De rondweg in Tiel heeft er ook veel, maar verder valt het reuze meequote:Op vrijdag 30 november 2012 13:03 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Lol. Da's wel erg ja.
Als ik naar mijn vader ga, en pak Tiel-west op de snelweg, dan kom ik 6 rotondes tegen (passewaay). Ik wil niet weten hoeveel er tegen komen als afrit Tiel pak.
Dan heb ik de pech dat ik vooral de rondweg gebruik als ik in Tiel ben, hahaquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Passewaay is erg veel rotondes. De rondweg in Tiel heeft er ook veel, maar verder valt het reuze mee
Voornamelijk die rotonde met het fietspad er onder om de wijk Passewaay in te komen is horrorquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:41 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dan heb ik de pech dat ik vooral de rondweg gebruik als ik in Tiel ben, haha
Deze bedoel ik. Volgens mij bedoel jij dat ook met de tweebaans rotonde. En dat ding is echt heel raarquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:16 schreef taxibabe het volgende:
Bij de kwadrant?
Waar ik aan moest wennen was die tweebaans-rotonde aan het begin van Tiel voor het viaduct. Zulke rotondes hebben we niet bij ons. Dat is ook wel raar rijden dan. Of bedoel je die, omdat je op 2 manieren passewaay in kan komen. Bij de 2 baans-rotonde rechtsaf, of rechtdoor en dan bij de kwadrant rechtsaf.
Aan die kant heb ook nog gewoond (Hennepe), maar daar kan ik me niet veel van herinneren..quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:31 schreef Puala het volgende:
Oh leuk om te wetenIk ga nu aan de andere kant van Tiel wonen. Bij het van der valk hotel in de buurt
Die kwam vanavond langs ja, ik moest helaas rond 14 uur afhaken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:50 schreef freud het volgende:
Daar was Katja toch spreker vandaag? Marty nog gespot daar? Hij is tegenwoordig daar fotoman van.
Via m'n werk kreeg ik de kans er heen te gaan. Dus die greep ik welquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:17 schreef freud het volgende:
Lijkt me ook wel eens leuk een Tedx trouwens. Hoe kwam je er zo bij?
Waarom dat?quote:Op maandag 3 december 2012 12:26 schreef Merlijn het volgende:
Grrrr.... Verzekeringsgast is net langsgeweest. Van de 15k inbraakschade krijg ik er maar 5 vergoed waarschijnlijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |