SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 11-11-2012 18:28:17 ]If not now, then when.![]()
nog een vraagje, wil nmlk een leuke fullbody gaan maken voor 3x pw, doe er chest dips in, is een tricep isolatie dan nog nodig? en idem voor biceps, ik doe er pullups in (kan er nu 4)
voor de buik alleen hanging leg raises![]()
http://www.platte-buik.nl/afvaltip-drink-minder-frisdrank/
zijn er nou echt mensen die dit lezen en denken: oh, dat wist ik nog nietx100
![]()
quote:Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef mtchel112 het volgende:
Ik blijf nog wel groene ijsthee drinken, zit bar weinig kCal in
![]()
> 200 kcal per dagquote:Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef mtchel112 het volgende:
n er nou echt mensen die dit lezen en denken: oh, dat wist ik no
> "groot gedeelte van de totale caloriebehoefte"
verder inderdaad superlogisch, maar kan snappen dat er mensen zijn die er niet bij stilstaan.Of toch du vader?![]()
Vitamine D van 2000 IU per servering.
Elke dag eentje nemen is voldoende? Of moet ik nog hoger in dosering a la 5000IU ?![]()
Die domeinnaamquote:Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef mtchel112 het volgende:
![]()
Ik krijg altijd buikpijn als ik dat soort huismoedertermen hoor. 'Platte buik!', 'Weg met de vakantiekilo's', 'drink je slank met water' etc.
Een plaatsvervangende schaamte omdat dit soort termen zelfs in Nederland bij 99% van de bevolking gewoon nog steeds werkt.![]()
BEASTMODE![]()
erg lekker inderdaad, en lipton doet er tegenwoordig stevia in ipv suiker dus idd niks mis meequote:Op zondag 11 november 2012 17:11 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ik blijf nog wel groene ijsthee drinken, zit bar weinig kCal in
![]()
iemand nog voedsel tips om mee te nemen naar school (mn reistijd is helaas 1 uur en 10 minuten), brood liever niet. Havermout-whey-water shake staat al op mn lijstje, alleen mengt het voor geen meter, misschien vervangen door brinta.![]()
niet doen man is allemaal veel te overdreven die bodybuilding onzinquote:Op zondag 11 november 2012 17:53 schreef YeenBoutDatLife het volgende:
Vitamine D van 2000 IU per servering.
Elke dag eentje nemen is voldoende? Of moet ik nog hoger in dosering a la 5000IU ?
gewoon beetje trainen en veel eten![]()
hater, als jij mad knowledge heb , deel t.quote:Op zondag 11 november 2012 19:06 schreef 16meter het volgende:
[..]
niet doen man is allemaal veel te overdreven die bodybuilding onzin
gewoon beetje trainen en veel eten![]()
lol, het trollen wordt zo wel erg duidelijkquote:Op zondag 11 november 2012 19:17 schreef YeenBoutDatLife het volgende:
[..]
hater, als jij mad knowledge heb , deel t.![]()
![]()
Enige goede reactie voor trollsquote:Op zondag 11 november 2012 19:06 schreef 16meter het volgende:
[..]
niet doen man is allemaal veel te overdreven die bodybuilding onzin
gewoon beetje trainen en veel eten
Confidence through competence![]()
(ff iets totaal un-bodybuildingachtigs)quote:Op zondag 11 november 2012 18:34 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
erg lekker inderdaad, en lipton doet er tegenwoordig stevia in ipv suiker dus idd niks mis mee
Vreemd genoeg is de Pickwick ijsthee veel lichter in Kcal dan liptonice. En dat terwijl lipto idd wel stevia erin heeft zitten...![]()
Is niet vreemd als Lipton alsnog heeft aangevuld met sucrose, glucose-fructosestroop, of andere carbs.quote:Op zondag 11 november 2012 19:26 schreef RickoKun het volgende:
[..]
(ff iets totaal un-bodybuildingachtigs)
Vreemd genoeg is de Pickwick ijsthee veel lichter in Kcal dan liptonice. En dat terwijl lipto idd wel stevia erin heeft zitten...
Afaik wordt Stevia bijna nooit alleen gebruikt als zoetstof, vaak samen 50/50 met sucrose.
[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 11-11-2012 20:04:47 ]Confidence through competence![]()
Iemand tips hoe ik 4-5x per week boksen met Starting Strength kan combineren? Touw springen nadat je de dag ervoor zwaar hebt gesquat is bijna onmogelijk, Denk dat ik het beste dan Boksen en SS op 1 dag kan doen zodat ik toch nog een rustdag heb. Is voornamelijk voor onderhoud in de cut ik verwacht niet gains te maken![]()
Dit is wel bikkel.quote:
Ik boks zelf maar 2x in de week, naast SS en fysiek werk en heb al moeite met dat te combineren.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.![]()
Boksers hebben vaak toch een ziek fysiekquote:![]()
Waar ik nu bang voor ben als ik helemaal niet ga liften dat ik in de cut al mijn spieren kwijt raak omdat ik niet meer lift. Ik doe wel erg veel lichaamsgewichtoefeningen maar dat is toch niet hetzelfde![]()
Je raakt je spiermassa niet zomaar kwijt. Het ligt er ook een beetje aan hoe ver je nu bent en wat je doel natuurlijk is qua fysiek. Lean en ripped blijven met alleen boksen is op zich niet zo moeilijk als je dat nu al bent.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.![]()
Dat is Joe Rogan toch?quote:Op zondag 11 november 2012 20:59 schreef Stereotomy het volgende:
Haha, die gast erachter: 'Mirin' .... '
[ Bericht 16% gewijzigd door Dalliance op 11-11-2012 21:49:03 ]![]()
Yeah, hij is trouwens een ver familielid van mij.quote:
De broer van z'n vrouw heeft een relatie waarvan de zus een broer heeft die met mijn zus gaat.![]()
quote:Op zondag 11 november 2012 23:36 schreef kilozout het volgende:
[..]
Yeah, hij is trouwens een ver familielid van mij.
De broer van z'n vrouw heeft een relatie waarvan de zus een broer heeft die met mijn zus gaat.Leuk verhaal, niets van waar.
Deathlift or Die.![]()
Drie maanden geleden begonnen op boven de 20% BF. Zit nu wel een beetje vast en verwacht vanwege het starten van een nieuwe creatine cycle zelfs licht aan te komen. Wellicht mijn dieet een beetje tweaken de komende tijd. Ik wil naar die single digitszzquote:Op zondag 11 november 2012 11:09 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Netjes! Hoelang heb je gecut en vanaf waar ben je begonnen?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Scheren jullie trouwens allemaal je borst/buik?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Buik wel, borst af en toe wat zwarte haren weg, zit niet veel.. leven van een 16jarigequote:Op zondag 11 november 2012 23:56 schreef esv7 het volgende:
Scheren jullie trouwens allemaal je borst/buik?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Ahh netjes, ik ben benieuwd hoe ver voor de zomer ik moet beginnen. Eten jullie, als het cutdoel voor de zomer bereikt is, gewoon door op onderhoud?quote:Op zondag 11 november 2012 23:45 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Drie maanden geleden begonnen op boven de 20% BF. Zit nu wel een beetje vast en verwacht vanwege het starten van een nieuwe creatine cycle zelfs licht aan te komen. Wellicht mijn dieet een beetje tweaken de komende tijd. Ik wil naar die single digitszz"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Ik twijfel nog. Sinds ik een klein jongetje was wou ik altijd al een baard en borst-, buikhaar hebben en nu heb ik dat. Even afwachten totdat ik shredded ben.quote:Op zondag 11 november 2012 23:56 schreef esv7 het volgende:
Scheren jullie trouwens allemaal je borst/buik?If not now, then when.![]()
Dat ben ik wel van plan ja. Maar er moet toch eerst nog iets meer vanafquote:Op zondag 11 november 2012 23:59 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Ahh netjes, ik ben benieuwd hoe ver voor de zomer ik moet beginnen. Eten jullie, als het cutdoel voor de zomer bereikt is, gewoon door op onderhoud?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
quote:Op zondag 11 november 2012 23:56 schreef esv7 het volgende:
Scheren jullie trouwens allemaal je borst/buik?
-
Hoe gaan je benen nu eigenlijk? Al wat meer definitie in die tree trunks? Pics!quote:Op maandag 12 november 2012 00:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat ben ik wel van plan ja. Maar er moet toch eerst nog iets meer vanaf"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Begint te komen, maar echt vlotten wil t niet. Helaas nog steeds geen aderenquote:Op maandag 12 november 2012 00:02 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Hoe gaan je benen nu eigenlijk? Al wat meer definitie in die tree trunks? Pics!
-
Nog steeds niet?quote:Op maandag 12 november 2012 00:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Begint te komen, maar echt vlotten wil t niet. Helaas nog steeds geen aderen
Hoe sta je er nu voor qua BF% als je het koppelt aan je DXA scan?
[ Bericht 6% gewijzigd door Awesome_ op 12-11-2012 00:55:57 ]BEASTMODE![]()
Mijn aderen liggen bijna allemaal erg diep; zelfs die dikke tuinslang op de biceps is nog (zelfs bij een pump en stevige flex) volledige onzichtbaar. Ik verwacht dat die nooit zichtbaar gaat worden ook. Damn them geneticsquote:Op maandag 12 november 2012 00:25 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Nog steeds niet?
Hoe sta je er nu voor qua BF% als je het koppelt aan je DXA scan?![]()
Ik zit denk ik rond de 11 a 12% nu; zit behoorlijk vast al een week of twee. Volgende week wil ik een tweede scan gaan doen om te kijken waar ik daadwerkelijk sta.
Herkenbaar
-
Zo, weer vijf dozen Brinta binnen. Spul is heir ernstig duur (5 dollar voor een pak), maar ik vind Brinta veul lekkerder dan havermout.
-
dafuqquote:Op zondag 11 november 2012 23:56 schreef esv7 het volgende:
Scheren jullie trouwens allemaal je borst/buik?![]()
Tuurlijk niet, keihard bear/wolf mode hier.![]()
Jij zit in de bear scene?quote:Op maandag 12 november 2012 07:28 schreef Weissman het volgende:
[..]
dafuq![]()
Tuurlijk niet, keihard bear/wolf mode hier.
-
Trouwens ook een paar kleine chocoladeletters geleverd gekregen via mijn tante. Mooie macro's:
Per 100g (60g per letter):
540 kcal
6g eiwit
30g vet
56g koolhydraten (vooral suikers)
Goed dat mijn naam uit maar 4 letters bestaat. Toch maar even wachten op refeed day
-
Lolz. Nu je bewust bent van hoeveel kcals je eigenlijk eet schrik je wel af en toe als je erbij stilstaat dat je zoiets vroeger zonder nadenken opat.quote:Op maandag 12 november 2012 07:40 schreef star_gazer het volgende:
Trouwens ook een paar kleine chocoladeletters geleverd gekregen via mijn tante. Mooie macro's:
Per 100g (60g per letter):
540 kcal
6g eiwit
30g vet
56g koolhydraten (vooral suikers)
Goed dat mijn naam uit maar 4 letters bestaat. Toch maar even wachten op refeed dayIf not now, then when.![]()
Heeft iemand een studie waarin staat hoe hoog de eiwitsynthese is na een bepaalde tijd na een training? Volgt dit een lineair pad van hoog na laag?![]()
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9252485quote:Op maandag 12 november 2012 08:06 schreef kevin_ het volgende:
Heeft iemand een studie waarin staat hoe hoog de eiwitsynthese is na een bepaalde tijd na een training? Volgt dit een lineair pad van hoog na laag?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8563679
Ik wil graag meer studies zien hierover, dus als je links hebt dan hier dumpen.
Spiersynthese is sterk afhankelijk van hoe je eet na je training. Als je vast dan gaat het na de training naar beneden tot ca. 32 uur, als je eet lijkt het de volgende dag juist een mogelijk maximum te bereiken.
Hoe dan ook, training geeft een spierremoddeleringseffect van 0 tot ca. 32-48 uur na de training. Imho moet je hiervan gebruik maken door goed te eten.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 12-11-2012 09:39:56 ]Confidence through competence![]()
Aan het bulken? Allemaal mango vel eten jongens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik heb twee rundvleesburgers en een homp spinazie gemaakt. Evenveel kcal als 1 chocoladeletterquote:Op maandag 12 november 2012 07:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lolz. Nu je bewust bent van hoeveel kcals je eigenlijk eet schrik je wel af en toe als je erbij stilstaat dat je zoiets vroeger zonder nadenken opat.En wie zegt dat cutten saai is
-
Burgers(rundvlees hoef je niet te vermelden, een burger die niet 100% beef is, is geen burger)
SpinazieInformatieve shit weer, brah.quote:Op maandag 12 november 2012 09:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9252485
Spiersynthese is sterk afhankelijk van hoe je eet na je training. Als je vast dan gaat het na de training naar beneden tot ca. 32 uur, als je eet lijkt het de volgende dag juist een mogelijk maximum te bereiken.
Hoe dan ook, training geeft een spierremoddeleringseffect van 0 tot ca. 32-48 uur na de training. Imho moet je hiervan gebruik maken door goed te eten.
Vroeg me gister nog af hoe dit zat..
Toch maar geen IF als ik weer ga bulken.![]()
![]()
Kipburgers zijn anders ook goed te kanenquote:Op maandag 12 november 2012 11:07 schreef 16meter het volgende:
Burgers(rundvlees hoef je niet te vermelden, een burger die niet 100% beef is, is geen burger)
Spinazie
[..]
Informatieve shit weer, brah.
Vroeg me gister nog af hoe dit zat..
Toch maar geen IF als ik weer ga bulken.Wat overigens ook wel baas is, is een plakje kaas op je burger laten smelten in de pan
-
Ik werk direct na mijn training ongeveer 1000 kcal naar binnen (1 eiwitshake, 1 banaan, 1 maaltijd met slow carbs en ~50g eiwit). Mijn 16-uurs vast begint in principe na de betreffende maaltijd, maar volgens mij kunnen mijn spieren genoeg met die 80g eiwit die direct na mijn training naarbinnen gooi.quote:Op maandag 12 november 2012 09:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe dan ook, training geeft een spierremoddeleringseffect van 0 tot ca. 32-48 uur na de training. Imho moet je hiervan gebruik maken door goed te eten."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik heb de afgelopen 2 maanden IF geprobeerd, en vanaf deze maand tot januari ga ik normaal eten de dag na het trainen. Ben benieuwd of ik een verschil ga zien.![]()
![]()
Eet: 13:00-21:00quote:Op maandag 12 november 2012 11:13 schreef 16meter het volgende:
Wanneer is je fasting window, Stargazer? Hoe zien je dagen er uit?
Vast: 21:00-13:00
Training: 18:30 - 20:00 (dinsdag, donderdag) en 13:00 - 14:30 (zaterdag of zondag)
Op mijn trainingsdag in het weekend heb ik soms een iets kortere eetwindow, omdat ik dan soms een kater heb en pas om 15:00 honger heb ofzoDesondanks zorg ik er ook in het weekend voor dat ik voldoende eet. Als ik weet dat ik uit ga, sla ik overdag wat over zodat ik niet teveel over mijn calorieen ga.
Op maandag en woensdag doe ik yoga van 18:45 - 20:00."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Hoe maken jullie spinazie klaar? Vroeger toen ik nog bij m'n ouders woonde kreeg ik het altijd met aardappels erdoorheen geprakt, dat vond ik echt fucking ranzig. Daarom heb ik het al jaren niet meer gegeten.![]()
Gewoon koken in een beetje water (niet teveel, je wilt wel de micro's erin houden). Los eten met een flink stuk vlees en (op een workout dag) aardappels.quote:Op maandag 12 november 2012 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe maken jullie spinazie klaar? Vroeger toen ik nog bij m'n ouders woonde kreeg ik het altijd met aardappels erdoorheen geprakt, dat vond ik echt fucking ranzig. Daarom heb ik het al jaren niet meer gegeten."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Naar mijn mening is stomen het lekkerste. Zodra het klaar is een beetje olijfolie er doorheen en smullen maar.quote:Op maandag 12 november 2012 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe maken jullie spinazie klaar? Vroeger toen ik nog bij m'n ouders woonde kreeg ik het altijd met aardappels erdoorheen geprakt, dat vond ik echt fucking ranzig. Daarom heb ik het al jaren niet meer gegeten.
Ik heb ook ooit gehoord dat door stomen de voedingsstoffen beter behoud blijven, geen idee of dat waar is.If not now, then when.![]()
Spinazie.
Wel verse though, niet van die diepvriesrommel. Dat kan ik echt oneindig opscheppen. In tegenstelling tot andere groenten die ik redelijk snel zat ben.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
prakkenquote:Op maandag 12 november 2012 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe maken jullie spinazie klaar? Vroeger toen ik nog bij m'n ouders woonde kreeg ik het altijd met aardappels erdoorheen geprakt, dat vond ik echt fucking ranzig. Daarom heb ik het al jaren niet meer gegeten.![]()
gewoon uit het doosje in de magnetron
Of als je het lekker wilt:
Wok op standje 10, beetje olijfolie d'r in, teentje knoflook, en dan heeeel kort de bladspinazie d'r in en wokken en opgooien als een prof.
Het stort zo in.![]()
ik eet het samen met een pot appelmoes :pquote:Op maandag 12 november 2012 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
En 1/5 pot suiker dus.quote:Op maandag 12 november 2012 11:40 schreef Questular het volgende:
[..]
ik eet het samen met een pot appelmoes :p![]()
![]()
Wat pijnboompitjes erdoorheen.quote:Op maandag 12 november 2012 11:39 schreef RaymondK het volgende:
Wok op standje 10, beetje olijfolie d'r in, teentje knoflook, en dan heeeel kort de bladspinazie d'r in en wokken en opgooien als een prof.
Het stort zo in.![]()
Thanks.quote:Op maandag 12 november 2012 09:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Verrassend dat de eiwitsynthese 24 uur later nog meer dan 50% hoger is. Ik dacht dat dit wel veel lager zou zijn. Maar uitgaande van deze studies zou je dus spiergroei kunnen maximaliseren door 36 uur lang goed te eten en daarna te vasten totdat je weer klaar bent met je volgende training.![]()
Prak het altijd door mijn poverty kwark!quote:Op maandag 12 november 2012 12:12 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand hier weleens gebulked met kaviaar?![]()
Is die shit tegenwoordig nog zo stervensduur?quote:Op maandag 12 november 2012 12:12 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand hier weleens gebulked met kaviaar?![]()
euro/gramquote:Op maandag 12 november 2012 12:30 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Is die shit tegenwoordig nog zo stervensduur?
voor echte steureitjes dan.
Supermarkt is zalmeitjes met zout![]()
Dat is inderdaad mijn huidige interpretatie. Ben op zoek naar meer studies over het verloop van je spiersynthese/afbraak door training, en de invloed van voedsel daarop.quote:Op maandag 12 november 2012 12:22 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Thanks.
Verrassend dat de eiwitsynthese 24 uur later nog meer dan 50% hoger is. Ik dacht dat dit wel veel lager zou zijn. Maar uitgaande van deze studies zou je dus spiergroei kunnen maximaliseren door 36 uur lang goed te eten en daarna te vasten totdat je weer klaar bent met je volgende training.
Berkhan van Leangains heeft voor zover ik weet geen enkele keer zulke studies gequote en gerelateerd aan zijn protocol. Hij maakt de aanname dat de spiersynthese het hoogst is direct na trainen en dat 1-2 maaltijden daarna voldoende is, en dat hij de volgende ochtend gewoon weer kan vasten.
In mijn ogen gooi je dan een deel van je spiergroeimogelijkheden weg ten faveure van extra vetverbranding in de vast de ochtend na je training, wat onlogisch is. Je traint juist voor spiergroei/behoud, dus moet je ook het maximale uit je trainingseffect halen. Vasten komt wel weer idd als je training is uitgewerkt.
Maar zoals ik wel vaker zeg: dit is meer mierenneuken, het verschil tussen wel of niet vasten op lange termijn is denk ik nihil te noemen voor je daadwerkelijke resultaat. 't is waar je je het prettigst bij voelt.
Ik weet niet of 80g eiwit meer effect heeft dan 40g eiwit op het verloop van je spiersynthese. Teveel eiwit zal 1) je spiergroei niet verder stimuleren of 2) je aminozuurpool niet langer vol houden omdat het teveel aan eiwit via een ander pad omgezet wordt naar energie ipv als bouwstenen te dienen.quote:Op maandag 12 november 2012 11:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik werk direct na mijn training ongeveer 1000 kcal naar binnen (1 eiwitshake, 1 banaan, 1 maaltijd met slow carbs en ~50g eiwit). Mijn 16-uurs vast begint in principe na de betreffende maaltijd, maar volgens mij kunnen mijn spieren genoeg met die 80g eiwit die direct na mijn training naarbinnen gooi.
Er zijn wel wat studies geweest die de populaire kreet '30g / 40g protein in one setting bla bla' voort hebben gebracht.
http://suppversity.blogsp(...)-nigth-w-40g-of.html
Figure 1: Plasma levels of essential amino acids (µmol/L) and overnight mixed muscle fractional protein synthesis rates (measured by phenylalanine tracer) in subjects after receiving 40g of slow acting protein (casein) or placebo 30min before bed (at T=0; data adapted from Res. 2012)
Dat het handig is om je lichaam van langzame eiwitten te voorzien na training (om de aminozuurpool vol te houden en dus spiersynthese aan de gang te houden) klopt sowieso, zie bovenstaande link.
Maar let ook op de getallen langs de y-as van de rechter grafiek. We praten echt over minuscule verschillen waarvan ik niet weet wat ze IRL aan verschil zullen opleveren.Dit soort verschillen is keileuk voor wetenschappers (want kunnen ze weer publiceren) maar wordt naar mijn mening vaak 'misbruikt' door bro's die zeggen: 'Kijk, onderzoek heeft uitgewezen dat dit en dit beter is! Dus vanaf nu doe ik het altijd zo!' terwijl het verschil - dat er wel is - maar minuscuul is!
[ Bericht 13% gewijzigd door Stereotomy op 12-11-2012 14:00:58 ]Confidence through competence![]()
Zijn aanname is misschien wel nodig zodat zijn protocol werkt, i.e. spiergroei en toch vet verliezen. Zoals je zegt heeft geen enkel bewijs hiervoor.quote:Op maandag 12 november 2012 13:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mijn huidige interpretatie. Ben op zoek naar meer studies over het verloop van je spiersynthese/afbraak door training, en de invloed van voedsel daarop.
Berkhan van Leangains heeft voor zover ik weet geen enkele keer zulke studies gequote en gerelateerd aan zijn protocol. Hij maakt de aanname dat de spiersynthese het hoogst is direct na trainen en dat 1-2 maaltijden daarna voldoende is, en dat hij de volgende ochtend gewoon weer kan vasten.
In mijn ogen gooi je dan een deel van je spiergroeimogelijkheden weg ten faveure van extra vetverbranding in de vast de ochtend na je training, wat onlogisch is. Je traint juist voor spiergroei/behoud, dus moet je ook het maximale uit je trainingseffect halen. Vasten komt wel weer idd als je training is uitgewerkt.
Maar zoals ik wel vaker zeg: dit is meer mierenneuken, het verschil tussen wel of niet vasten op lange termijn is denk ik nihil te noemen voor je daadwerkelijke resultaat. 't is waar je je het prettigst bij voelt.
Ik ben wel benieuwd wat voor resultaten je zult krijgen als je elke traingingsdag iets over onderhoud eet en de dag daarna 24 uur lang vast tot na je volgende training.![]()
Zijn protocol 'werkt' sowieso als je onder onderhoud eet. Zodra je boven onderhoud eet 'werkt' het protocol niet. 't is meer waar je de nadruk op legt door niet/wel te vasten de ochtend na de training: spiersynthese of vetverbranding.quote:Op maandag 12 november 2012 14:18 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Zijn aanname is misschien wel nodig zodat zijn protocol werkt, i.e. spiergroei en toch vet verliezen. Zoals je zegt heeft geen enkel bewijs hiervoor.Confidence through competence![]()
Twee vragen.
1. Menno Henselmans vertelde mij dat het wel degelijk mogelijk is om spiermassa aan te zetten tijdens het cutten. De spiermassa vergroot zich in een langzaam tempo over een lange periode. Ik was verbaasd omdat hier in het topic en op fora meerdere malen uitgelegd is dat het niet mogelijk is.
2. Ik vroeg hem ook of hij bekend was met onderzoeken naar hoeveel Kcals surplus je MINIMAAL nodig hebt voor MAXIMALE spiergroei. Dit heb ik ook meerdere malen in dit topic gevraagd maar niemand kende ze. Hij gaf aan dat er onderzoek naar gedaan is maar niet zo heel veel. Toen ik ik vroeg naar die onderzoeken reageerde hij echter niet meer.
Naar hoogste waarschijnlijkheid gaf hij op beide vragen geen antwoord omdat hij natuurlijk wilt dat ik een schema van hem afneem.![]()
Wie o wie weet meer?If not now, then when.![]()
Da's onzin, afaik is de consensus in dit topic dat spieren bouwen in een energiedeficit kan voorkomen, hoe meer je beginner bent, hoe makkelijker dat gaat. En hoe kleiner je deficit is, hoe beter.quote:Op maandag 12 november 2012 15:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
1. Menno Henselmans vertelde mij dat het wel degelijk mogelijk is om spiermassa aan te zetten tijdens het cutten. De spiermassa vergroot zich in een langzaam tempo over een lange periode. Ik was verbaasd omdat hier in het topic en op fora meerdere malen uitgelegd is dat het niet mogelijk is.
Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat een regular van dit topic hier heeft gezegd dat dat niet zou kunnen.Confidence through competence![]()
Hij had het niet echt over een beginner oid. Daaruit kan ik aannemen dat het bij een gevorderde ook mogelijk zal zijn.quote:Op maandag 12 november 2012 15:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Da's onzin, afaik is de consensus in dit topic dat spieren bouwen in een energiedeficit kan voorkomen, hoe meer je beginner bent, hoe makkelijker dat gaat. En hoe kleiner je deficit is, hoe beter.
Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat een regular van dit topic hier heeft gezegd dat dat niet zou kunnen.If not now, then when.![]()
Hoe gevorderder je bent, hoe minder makkelijk het gaat.quote:Op maandag 12 november 2012 16:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hij had het niet echt over een beginner oid. Daaruit kan ik aannemen dat het bij een gevorderde ook mogelijk zal zijn.Confidence through competence![]()
Is er een manier om te kijken hoeveel massa het je kan opleveren?quote:Op maandag 12 november 2012 16:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe gevorderder je bent, hoe minder makkelijk het gaat.If not now, then when.![]()
Heel lastig te zeggen, hangt van de fysiologie van het individu af, wat hij al aan trainingshistorie heeft gehad, wat hij nu eet, etc. etc. Heel veel variabelen.quote:Op maandag 12 november 2012 16:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Is het op de één of andere manier na te gaan hoeveel massa je het kan opleveren?Confidence through competence![]()
Maar op basis van wat jij zegt, Stereotomy, lijkt me het logischer om tijdens een cut de spiersynthese op gang te houden door voldoendemet enige regelmaat (eiwitten) te eten, dan te gaan vasten. =S![]()
Ook in een cut lijkt het me idd niet ideaal om de ochtend na je training te gaan vasten.quote:Op maandag 12 november 2012 16:11 schreef 16meter het volgende:
Maar op basis van wat jij zegt, Stereotomy, lijkt me het logischer om tijdens een cut de spiersynthese op gang te houden door voldoende te eten, dan te gaan vasten. =S
Of was dat de vraag niet?
Als je alles op alles op vetverlies wil gooien, dan moet je idd niet gaan eten maar vasten, training of niet.quote:Op maandag 12 november 2012 16:14 schreef Nic1 het volgende:
Ligt eraan wat je belangrijker vind om tijdens je cut te bereiken lijkt me.
Maar je traint voor spierbehoud/-groei. Dat houdt niet op met je training, maar ook hoe je na je training eet achteraf bepaalt hoeveel effect je van je training krijgt. Als jij correct en hard traint, maar vervolgens eet je kut of eet je niet, dan kun je net zo goed niet trainen. De twee werken in samenwerking met elkaar.Confidence through competence![]()
Nu we toch lekker bezig zijn.
Stereo, hoeveel gram eiwit per kg lichaamsgewicht acht jij minimaal nodig om spierverlies in de cut zoveel mogelijk tegen te gaan? Eric Helms gaf in die Protein Roundtable aan dat uit een onderzoek naar voren kwam dat je met 2,5gr. per kg lichaamsgewicht in een zone zit waarbij er geen/bijna geen spierverlies was. Hij raadt dit dan ook aan.
Zijn PhD onderzoek gaat die hier toevallig aan wijden. Twee groepen van bodybuilders die voor een tijdje in een deficit gaan zitten. De ene groep krijgt ~ 1,2gr. per kg lichaamsgewicht en de andere ~ 2,8gr. per kg lichaamsgewicht.If not now, then when.![]()
Dat klopt, niemand kiest er voor om (regelmatig) te vasten direct na een training. Daarom vind ik het vreemd dat je er wel voor zou kiezen om per se te vasten de ochtend na een training, vanwege dezelfde redenen.quote:Op maandag 12 november 2012 16:26 schreef Nic1 het volgende:
Ach, zelfs bij het vasten eet je nog flink na je training.Confidence through competence![]()
Voor zover ik begrepen heb gaat je absolute behoefte aan eiwit voor maximaal behoud (of lichte gains, vooruitquote:Op maandag 12 november 2012 16:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu we toch lekker bezig zijn.
Stereo, hoeveel gram eiwit per kg lichaamsgewicht acht jij minimaal nodig om spierverlies in de cut zoveel mogelijk tegen te gaan? Eric Helms gaf in die Protein Roundtable aan dat uit een onderzoek naar voren kwam dat je met 2,5gr. per kg lichaamsgewicht in een zone zit waarbij er geen/bijna geen spierverlies was. Hij raadt dit dan ook aan.
Zijn PhD onderzoek gaat die hier toevallig aan wijden. Twee groepen van bodybuilders die voor een tijdje in een deficit gaan zitten. De ene groep krijgt ~ 1,2gr. per kg lichaamsgewicht en de andere ~ 2,8gr. per kg lichaamsgewicht.) net iets omhoog ten opzichte van je eiwitbehoefte in een bulk, omdat er meer eiwit voor energie verbruikt wordt ipv als bouwsteen.
Als je dus 2 g eiwit / kg lichaamsgewicht in een bulk zegt, moet ik het met Eric Helms eens zijn dat 2.5 g / kg in een cut wel een mooie richtlijn is. Maar ik zou zelf net zo blij zijn met 2 g / kg in een cut denk ik, lijkt me geen reden voor paniek.
Overigens vind ik roundtables die je hebt gepost altijd wel mooi: mensen die echt kennis van zaken hebben, maar toch soms het met elkaar oneens zijn over interpretatie van studies, of hoe een ideale methode of protocol eruit zou moeten zien. Is wel leuk om die verschillen van meningen + argumentaties te zien.
[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 12-11-2012 16:39:11 ]Confidence through competence![]()
Net gesquat, laatste rep van laatste set lukte bijna niet. Volgende training(woensdag) gewoon omhoog of keertje niet raisen?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Bijna niet? Hij lukte wel dus? Dan gewoon omhoog gaan zou ik doen.quote:Op maandag 12 november 2012 16:31 schreef esv7 het volgende:
Net gesquat, laatste rep van laatste set lukte bijna niet. Volgende training(woensdag) gewoon omhoog of keertje niet raisen?![]()
Kijk eerst hoe je ervoor staat tijdens je warming up. Voel je je goed? doe je er 2,5 kg bij. zo niet dan niet. Of je doet 2 sets met 2.5 kg erbij, en de 3e set met het gewicht vandaag. En dan vervolgens de volgende keer 3 volledige sets.quote:Op maandag 12 november 2012 16:31 schreef esv7 het volgende:
Net gesquat, laatste rep van laatste set lukte bijna niet. Volgende training(woensdag) gewoon omhoog of keertje niet raisen?Behulpzaam als een waterkraan.
Cool, cool.quote:Op maandag 12 november 2012 16:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb gaat je absolute behoefte aan eiwit voor maximaal behoud (of lichte gains, vooruit) net iets omhoog ten opzichte van je eiwitbehoefte in een bulk, omdat er meer eiwit voor energie verbruikt wordt ipv als bouwsteen.
Als je dus 2 g eiwit / kg lichaamsgewicht in een bulk zegt, moet ik het met Eric Helms eens zijn dat 2.5 g / kg in een cut wel een mooie richtlijn is. Maar ik zou zelf net zo blij zijn met 2 g / kg in een cut denk ik, lijkt me geen reden voor paniek.
Overigens vind ik roundtables die je hebt gepost altijd wel mooi: mensen die echt kennis van zaken hebben, maar toch soms het met elkaar oneens zijn over interpretatie van studies, of hoe een ideale methode of protocol eruit zou moeten zien. Is wel leuk om die verschillen van meningen + argumentaties te zien.
Ik vond het ook zeer leuk en interessant om het te volgen, ondanks dat ik i.t.t. hun nog een nubje ben.Dat channel is sowieso een leuk channel als je meer richting de wetenschap neigt.
Mja, misschien weten wij niet wat Martin wel weet. Als je zijn progressie pics ziet dan doet die toch wel iets goed.quote:Op maandag 12 november 2012 16:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat klopt, niemand kiest er voor om (regelmatig) te vasten direct na een training. Daarom vind ik het vreemd dat je er wel voor zou kiezen om per se te vasten de ochtend na een training, vanwege dezelfde redenen.
If not now, then when.![]()
Mensen die er buff uitzien, doen zéker veel meer goed dan niet + lading motivatie en discipline waar je bewondering voor mag hebben. Maar valt er nog wat te verbeteren aan hun methodes? Dat is de vraag.
Misschien wel, misschien niet. Wellicht dat hij meer kan vertellen over het fasten m.b.t. de spiersynthese periode. Ik mag aannemen dat hij hier zeker wel over nagedacht heeft, vooral omdat je de spiergroei wilt maximaliseren.quote:Op maandag 12 november 2012 16:54 schreef Stereotomy het volgende:
Maar valt er nog wat te verbeteren aan hun methodes? Dat is de vraag.
[ Bericht 1% gewijzigd door Yuri_Boyka op 12-11-2012 17:18:17 ]If not now, then when.![]()
Hij heeft in zijn blog wel vaak behandeld waarom je prima kunt groeien icm het vasten in de ochtend.![]()
Ik denk dat dit artikel hier goed antwoord op geeft.
http://www.leangains.com/(...)s-muscle-growth.htmlSowieso moet hier meer onderzoek naar gedaan worden indien dat al niet gedaan is.quote:So do I suggest everyone start training fasted from now on? Of course not. Remember, it is still not known if the net effect of fasted state training will lead to more favorable results in the long run.If not now, then when.![]()
Ok woensdag even aankijken hoe het gaat en dan zien wat ik ga doen. Was wel verbaasd, ben nu ook verrot.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Bij mensen nog heel weinig volgens mij, ik zie voornamelijk dierstudies. Ik probeer het nu zelf uit, en dan merk ik wel wat voor me werkt en wat niet.![]()
Ik kan niet wachten tot ik kan beginnen met bulken. Zoveel experimenteren wat bij mij wel en niet werkt, hoeveel Kcals surplus voor mij optimaal zijn etc.quote:Op maandag 12 november 2012 17:18 schreef Nic1 het volgende:
Bij mensen nog heel weinig volgens mij, ik zie voornamelijk dierstudies. Ik probeer het nu zelf uit, en dan merk ik wel wat voor me werkt en wat niet.If not now, then when.![]()
dit artikel heeft 0.0 te maken met waar we over praatten. Dit artikel geeft aan dat het vastend trainen de anabole stimulus postworkout kan vergroten.quote:Op maandag 12 november 2012 17:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik denk dat dit artikel hier goed antwoord op geeft.
http://www.leangains.com/(...)s-muscle-growth.html
[..]
Sowieso moet hier meer onderzoek naar gedaan worden indien dat al niet gedaan is.
Net zoals je insulinesensitiviteit verhoogd is na een tijd vasten.Confidence through competence![]()
Workout van vandaag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En altijd nadat ik in de Leg press heb gelegen met die steunen op mijn traps heb ik dikke bloeduitstortingen, iemand hier een verklaring voor? Deze keer valt het mee normaal is het veel extremer. En kan het blijvend zijn ofzo als je elke week bloeduitstortingen op dezelfde plek krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.inb4 sinds een bezeten kat mij krabt maak ik de gains van mijn leven.![]()
Meestal eerst chin upps en dan pas rows.quote:Op maandag 12 november 2012 19:13 schreef Bendoe het volgende:
Doen jullie eerst rows of chins/pull ups/pulldowns?![]()
SPOILER: Lifting weights like a sirOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 12 november 2012 18:29 schreef SunTzu het volgende:
Workout van vandaag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En altijd nadat ik in de Leg press heb gelegen met die steunen op mijn traps heb ik dikke bloeduitstortingen, iemand hier een verklaring voor? Deze keer valt het mee normaal is het veel extremer. En kan het blijvend zijn ofzo als je elke week bloeduitstortingen op dezelfde plek krijgt.ik had dat na de machine calve raise. Is na twee daagjes weer weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.inb4 sinds een bezeten kat mij krabt maak ik de gains van mijn leven.Deathlift or Die.![]()
Jullie bodybuilding-fanaten kennen Lazar Angelov natuurlijk, de man met de mooiste abs.
Mijn trainingsmaat beweert dat hij aan de roids zit, wat denken jullie? Zou dit natural behaald kunnen worden?190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.![]()
Eat clen and tren hard.quote:Op maandag 12 november 2012 21:19 schreef jeurse04 het volgende:
Jullie bodybuilding-fanaten kennen Lazar Angelov natuurlijk, de man met de mooiste abs.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn trainingsmaat beweert dat hij aan de roids zit, wat denken jullie? Zou dit natural behaald kunnen worden?Soukidan op je oogbal.![]()
Vandaag 50 chinups daarna 22 pullups, daarna TRX (div rug oefeningen) kort setje Rows.quote:Op maandag 12 november 2012 19:13 schreef Bendoe het volgende:
Doen jullie eerst rows of chins/pull ups/pulldowns?![]()
quote:Op maandag 12 november 2012 19:57 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Meestal eerst chin upps en dan pas rows.Ik doe meestal ook verticale oefeningen eerst, maar ga het nu afwisselen.quote:Op maandag 12 november 2012 21:37 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Vandaag 50 chinups daarna 22 pullups, daarna TRX (div rug oefeningen) kort setje Rows.![]()
Absoluut roids...Prohormonen of ander heerlijk middel.quote:Op maandag 12 november 2012 21:19 schreef jeurse04 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn trainingsmaat beweert dat hij aan de roids zit, wat denken jullie? Zou dit natural behaald kunnen worden?![]()
Wissel dit ook vaak om, gaat direct ten koste van de hoeveelheid chinns die ik in set kan doen.quote:Op maandag 12 november 2012 21:40 schreef Bendoe het volgende:
[..]
[..]
Ik doe meestal ook verticale oefeningen eerst, maar ga het nu afwisselen.
Maar dat maakt niet uit.
Soms train ik 40 minuten alleen maar chinups, gewoon om die spieren om zijn flikker te geven.
TRX kan je echt helpen je kracht te verbeteren, ik raad die iedereen dan ook aan.
Om een harde training af te sluiten pak ik latpulldown soms op een laag gewicht en pomp ik het bloed door mijn rugspieren, dit doe ik ook de dag na mijn rugtraining.
Het geeft mij het gevoel afval stoffen beter af te voeren.
Zelfde doe ik soms bij zware been training (laag gewicht leggpress), scheeld gewoon spierpijn en verkort herstel.
Send from Android![]()
Deze man.quote:Op maandag 12 november 2012 21:48 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Wissel dit ook vaak om, gaat direct ten koste van de hoeveelheid chinns die ik in set kan doen.
Maar dat maakt niet uit.
Soms train ik 40 minuten alleen maar chinups, gewoon om die spieren om zijn flikker te geven.
TRX kan je echt helpen je kracht te verbeteren, ik raad die iedereen dan ook aan.
Om een harde training af te sluiten pak ik latpulldown soms op een laag gewicht en pomp ik het bloed door mijn rugspieren, dit doe ik ook de dag na mijn rugtraining.
Het geeft mij het gevoel afval stoffen beter af te voeren.
Zelfde doe ik soms bij zware been training (laag gewicht leggpress), scheeld gewoon spierpijn en verkort herstel.
Send from Android![]()
![]()
Dat ga je niet halen op kipfilet en kwark..quote:Op maandag 12 november 2012 21:19 schreef jeurse04 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn trainingsmaat beweert dat hij aan de roids zit, wat denken jullie? Zou dit natural behaald kunnen worden?Behulpzaam als een waterkraan.
Met 4 jaar goed trainen kun je dat echt wel halen hoor...
Je moet alleen geen fucked up genen hebben.![]()
Zo hard!? Nee, denk niet dat het zonder hulp kan, zelf niet met Zyzz genen.quote:Op maandag 12 november 2012 22:06 schreef kevin_ het volgende:
Ik denk eigenlijk wel dat ik het zou kunnen.quote:Op maandag 12 november 2012 22:08 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Zo hard!? Nee, denk niet dat het zonder hulp kan, zelf niet met Zyzz genen.![]()
Niet in de war raken door de foto's he? Daar zijn de schaduwen allemaal wat dramatischer gemaakt. Kijk maar naar de (non-slomo) filmpjes van hem die niet bewerkt zijn. De abs zien er een stuk normaler uit dan (nog steeds erg goed, daar niet van).Confidence through competence![]()
Ja, daar zat ik net ook aan te denken, deze foto`s zijn bewerkt natuurlijk.quote:Op maandag 12 november 2012 22:10 schreef Stereotomy het volgende:
Niet in de war raken door de foto's he? Daar zijn de schaduwen allemaal wat dramatischer gemaakt. Kijk maar naar de (non-slomo) filmpjes van hem die niet bewerkt zijn. De abs zien er een stuk normaler uit dan (nog steeds erg goed, daar niet van).
Ken de man verder niet, maar post wat normale foto`s zou ik zeggen.![]()
1 vriend van mij komt toch best wel goed in de buurt, 7 jaar judo en een paar jaar fitness erbij,quote:Op maandag 12 november 2012 22:13 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik net ook aan te denken, deze foto`s zijn bewerkt natuurlijk.
Ken de man verder niet, maar post wat normale foto`s zou ik zeggen.![]()
Ik dacht ook eerst dat die aan de roids zat, maar die gozer sport zijn hele leven al en vele jaren daarvan heeft die ook gespendeerd aan bodybuilding.quote:Op maandag 12 november 2012 21:19 schreef jeurse04 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn trainingsmaat beweert dat hij aan de roids zit, wat denken jullie? Zou dit natural behaald kunnen worden?
Dit is een eerlijkere foto:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lol. Zijn twee verschillende dingen inderdaad, je hebt gelijk. Ik had het snel globaal doorgelezen (moest gaan trainen) en zag wat woorden staan die er wat mee te maken konden hebben, my bad.quote:Op maandag 12 november 2012 18:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
dit artikel heeft 0.0 te maken met waar we over praatten. Dit artikel geeft aan dat het vastend trainen de anabole stimulus postworkout kan vergroten.
Net zoals je insulinesensitiviteit verhoogd is na een tijd vasten.![]()
Hoe zou je de vraag m.b.t. protein synthese & fasten het beste kunnen stellen?If not now, then when.![]()
ik weet niet wie je op het oog hebt om de vraag aan te stellen, maar wat dacht je van: 'Wat is de invloed van vasten op spierafbraak en -synthese volgend na krachttraining' ?quote:Op maandag 12 november 2012 22:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe zou je de vraag m.b.t. protein synthese & fasten het beste kunnen stellen?
En een paar goede bronnen in z'n antwoord zou niet misstaanquote:Op maandag 12 november 2012 22:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit is een eerlijkere foto:Yuri, de photoshop druipt van die foto af manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 12 november 2012 22:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik dacht ook eerst dat die aan de roids zat, maar die gozer sport zijn hele leven al en vele jaren daarvan heeft die ook gespendeerd aan bodybuilding.
Dit is een eerlijkere foto:Deze foto is een stuk minder "hard" dit kan gewoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Lol. Zijn twee verschillende dingen inderdaad, je hebt gelijk. Ik had het snel globaal doorgelezen (moest gaan trainen) en zag wat woorden staan die er wat mee te maken konden hebben, my bad.![]()
Hoe zou je de vraag m.b.t. protein synthese & fasten het beste kunnen stellen?
Alleen die buik is wel soep
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2012 22:31:57 ]![]()
Wat is de invloed van vasten op spierafbraak en -synthese de volgende dag na de training? (lol ik zei protein synthese.quote:Op maandag 12 november 2012 22:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ik weet niet wie je op het oog hebt om de vraag aan te stellen, maar wat dacht je van: 'Wat is de invloed van vasten op spierafbraak en -synthese volgend na krachttraining' ?
En een paar goede bronnen in z'n antwoord zou niet misstaan
[..]
Yuri, de photoshop druipt van die foto af man![]()
![]()
)
Serieus? Hoe dan?
... gezien spiersynthese tot 32-48 uur na de training verhoogd kan zijn.quote:Op maandag 12 november 2012 22:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat is de invloed van vasten op spierafbraak en -synthese de volgende dag na de training? (lol ik zei protein synthese.)
(Misschien handig om bij te vermelden, want ik zie bv Berkhan deze studies niet noemen wat betekent dat hij 1) ze niet gelezen heeft, 2) hij ze negeert, 3) hij de afweging maakt dat dagelijks vasten beter vol te houden is.Hij ziet eruit alsof hij in een studio staat, eruit geknipt is, en daarna op het bos is geplakt, niet?quote:Serieus? Hoe dan?![]()
Naja ik ben erg nieuwsgierig en ik vind het ook belangrijk om te weten. Ik ga gewoon kijken wat ik kan doen.quote:Op maandag 12 november 2012 22:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
... gezien spiersynthese tot 32-48 uur na de training verhoogd kan zijn.
(Misschien handig om bij te vermelden, want ik zie bv Berkhan deze studies niet noemen wat betekent dat hij 1) ze niet gelezen heeft, 2) hij ze negeert, 3) hij de afweging maakt dat dagelijks vasten beter vol te houden is.
[..]
Hij ziet eruit alsof hij in een studio staat, eruit geknipt is, en daarna op het bos is geplakt, niet?![]()
Neeee toch?Hij shined gewoon zo hard.
whaha, never nooit, keep on dreamingquote:Op maandag 12 november 2012 22:06 schreef kevin_ het volgende:
Goed verhaal. Goeie site ookquote:Op maandag 12 november 2012 13:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik weet niet of 80g eiwit meer effect heeft dan 40g eiwit op het verloop van je spiersynthese. Teveel eiwit zal 1) je spiergroei niet verder stimuleren of 2) je aminozuurpool niet langer vol houden omdat het teveel aan eiwit via een ander pad omgezet wordt naar energie ipv als bouwstenen te dienen.
Er zijn wel wat studies geweest die de populaire kreet '30g / 40g protein in one setting bla bla' voort hebben gebracht.
http://suppversity.blogsp(...)-nigth-w-40g-of.html
[ afbeelding ]
Figure 1: Plasma levels of essential amino acids (µmol/L) and overnight mixed muscle fractional protein synthesis rates (measured by phenylalanine tracer) in subjects after receiving 40g of slow acting protein (casein) or placebo 30min before bed (at T=0; data adapted from Res. 2012)
Dat het handig is om je lichaam van langzame eiwitten te voorzien na training (om de aminozuurpool vol te houden en dus spiersynthese aan de gang te houden) klopt sowieso, zie bovenstaande link.
Maar let ook op de getallen langs de y-as van de rechter grafiek. We praten echt over minuscule verschillen waarvan ik niet weet wat ze IRL aan verschil zullen opleveren.Dit soort verschillen is keileuk voor wetenschappers (want kunnen ze weer publiceren) maar wordt naar mijn mening vaak 'misbruikt' door bro's die zeggen: 'Kijk, onderzoek heeft uitgewezen dat dit en dit beter is! Dus vanaf nu doe ik het altijd zo!' terwijl het verschil - dat er wel is - maar minuscuul is!
-
ik slaap er dieper door, maar merk qua training geen verschilquote:Op maandag 12 november 2012 22:47 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Heeft iemand ervaring met ZMA?![]()
Sinds ik ZMA in de kast heb staan, heb ik idee dat mijn kast voller is.quote:Op maandag 12 november 2012 23:44 schreef lol_wut het volgende:
[..]
ik slaap er dieper door, maar merk qua training geen verschil
Net alsof het net dat kleine beetje helpt het kastje wat onoverzichtelijker te maken.
Er is minder licht inval, en zoeken is lastiger omdat je steeds met je hand om het potje heen moet.
Ook een vervelend neveneffect dat hij soms omvalt en de hele keuken door rolt, soms gebruik ik het pak oude macaroni uit het kerstpakket van 2007 om voor het zma potje te zetten.
Pak rijst was te licht hiervoor, het stacken met de macaroni werkte bij mij dus het beste.
Succes.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2012 00:10:59 ]![]()
Ja.quote:Op maandag 12 november 2012 21:19 schreef jeurse04 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn trainingsmaat beweert dat hij aan de roids zit, wat denken jullie? Zou dit natural behaald kunnen worden?full stops and exclamation marks![]()
Ik twijfel aan mijn borst / triceps workout... Momenteel doe ik dit:Ik twijfel of ik echt twee keer een press moet doen. Misschien is het beter om dit te doen?quote:- Barbell bench press
- Incline dumbbell press
- Flat flyes
- Triceps push down
- Lying french pressPush ups zijn m.i. een mooie compound om toe te voegen aan borst / triceps dag. Als ik vervolgens flyes op de incline bench pak, train ik ook de clavicular head van de pecs. Meningen?quote:- Barbell bench press
- Incline flyes
- Triceps push down
- Lying french press
- Push ups"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Jij bent echt van het principe 'Less is more' he? No offence trouwens hoor... Waarom geen dips ipv push ups? Mijn inziens betere aanvulling op het tweede schema.![]()
Twee a drie compounds en per spiergroep een a twee iosaltie is denk ik wel genoeg; 6 oefeningen per workout. Ik heb geen zin om twee uur in de gym te staan... Drie kwartier gewichten, kwartiertje stretch/core (hip flexor stretches en planks) en een half uurtje cardio is wel genoeg vind ik. Zolang je de oefeningen maar zwaar pakt met goede form.quote:Op dinsdag 13 november 2012 02:03 schreef Shefkee het volgende:
Jij bent echt van het principe 'Less is more' he? No offence trouwens hoor... Waarom geen dips ipv push ups? Mijn inziens betere aanvulling op het tweede schema.
Dips zou ik heel graag willen, maar dat gaat helaas niet omdat mijn borstbeen al een paar maanden geïrriteerd is.
[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 13-11-2012 02:19:20 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik, kom er alleen bijna nooit.quote:Op maandag 12 november 2012 22:11 schreef MrGuma het volgende:
Deze week gratis sporten @ UvA. Weet niet of er uva studenten aanwezig zijn?![]()
![]()
idd. misschien wat langer dan 4jr, maar dit is echt wel te doen.quote:Op maandag 12 november 2012 22:06 schreef kevin_ het volgende:
Je moet alleen geen fucked up genen hebben.
Ik vind het verbazend hoe veel mensen hier altijd denken dat flinke grote gasten altijd maar aan de riods gezeten moeten hebben.
Deze gast heeft gewoon aanleg, is trouwens helemaal niet zo uber uber groot maar gewoon uber uber ripped, en heeft keihard getrained z'n hele leven.
Tuurlijk zijn er mensen die het niet zonder riods hadden gekund (hoofdzakelijk door gebrek aan discipline en geduld) maar dit is echt wel naturel te doen. Naast het fotoshoppen in de eerste foto's dan
Vergeet niet dat elke foto die die laat nemen en online zet gewoon keihard gepomped genomen is, en goed uitgelicht is ook.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 13-11-2012 07:19:59 ]![]()
Straks weer lekker borst en triceps trainen. Toch met afstand mijn favoriete dag. Triceps pump is zooo lekker. Wat BCAA en Jack3D naar binnen gieten en knallen met die handel. Zin in
-
Wil het een beetje lukken nu met je triceps? Je had toch elke keer last van je ellebogen als je ze wilde isoleren?quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:20 schreef star_gazer het volgende:
Straks weer lekker borst en triceps trainen. Toch met afstand mijn favoriete dag. Triceps pump is zooo lekker. Wat BCAA en Jack3D naar binnen gieten en knallen met die handel. Zin in![]()
Je maakt mij alleen niet wijs dat je 365 dagen per jaar er zo droog bijstaat zonder hulp.quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
idd. misschien wat langer dan 4jr, maar dit is echt wel te doen.
Ik vind het verbazend hoe veel mensen hier altijd denken dat flinke grote gasten altijd maar aan de riods gezeten moeten hebben.
Deze gast heeft gewoon aanleg, is trouwens helemaal niet zo uber uber groot maar gewoon uber uber ripped, en heeft keihard getrained z'n hele leven.
Tuurlijk zijn er mensen die het niet zonder riods hadden gekund (hoofdzakelijk door gebrek aan discipline en geduld) maar dit is echt wel naturel te doen. Naast het fotoshoppen in de eerste foto's dan
Vergeet niet dat elke foto die die laat nemen en online zet gewoon keihard gepomped genomen is, en goed uitgelicht is ook.Behulpzaam als een waterkraan.
nee hij zal best niet altijd zo droog zijn/zijn geweest. Maar dan laat i gewoon geen foto's makenquote:Op dinsdag 13 november 2012 07:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Je maakt mij alleen niet wijs dat je 365 dagen per jaar er zo droog bijstaat zonder hulp.![]()
1 ding is wel zeker, als hij eens goed ziek wordt (flinke griep of wat dan ook) dan heeft hij gewoon echt 0 reserves zo.![]()
Wat betreft eiwit inname... is dit nu gemiddeld genomen 2x je lichaamsgewicht in totaal of zonder je "vet" ?![]()
Ik denk dat dat best kan. tot mijn 27 had ik ook een vet percentage van 7/8 zonder er moeite voor te doen. Als je er moeite voordoet kan je echt wel 5% halen. Maar het is wel een kwestie van aanleg denk ik. Het zal niet voor iedereen weggelegd zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Je maakt mij alleen niet wijs dat je 365 dagen per jaar er zo droog bijstaat zonder hulp.![]()
In totaal.quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:17 schreef BadderAapje het volgende:
Wat betreft eiwit inname... is dit nu gemiddeld genomen 2x je lichaamsgewicht in totaal of zonder je "vet" ?![]()
Is ook niet zo.quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Je maakt mij alleen niet wijs dat je 365 dagen per jaar er zo droog bijstaat zonder hulp.
Altijd wel paar gasten die zeggen 'kan wel', 'valt mee', maar met alle respect, niemand in dit topic komt ook maar een beetje in de buurt van zo'n fysiek als Angelov. Waarom niet? Juice. Tuurlijk, de man is goed gebouwd, heeft een aardig genenpakketje meegekregen. Maar alleen daarmee krijg je niet die massa op zo'n laag vetpercentage.
[ Bericht 9% gewijzigd door 16meter op 13-11-2012 10:13:43 ]![]()
Dat vind ik heel moeilijk te geloven...quote:Op dinsdag 13 november 2012 09:47 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat best kan. tot mijn 27 had ik ook een vet percentage van 7/8 zonder er moeite voor te doen. Als je er moeite voordoet kan je echt wel 5% halen. Maar het is wel een kwestie van aanleg denk ik. Het zal niet voor iedereen weggelegd zijn.Behulpzaam als een waterkraan.
Op hardcore feesten zie je altijd ook genoeg gasten lopen die zonder moeite te doen zo'n laag vetpercentage hebben.![]()
![]()
Ik fietste elke dag 25km naar mijn werk. en liep 1x per week 10km hard en 4/5x in de week hardlopen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat vind ik heel moeilijk te geloven...
Maar het kostte me weinig moeite was recreatie zegmaar![]()
![]()
Hele dagen pep snuiven doet wonderen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:05 schreef 16meter het volgende:
Op hardcore feesten zie je altijd ook genoeg gasten lopen die zonder moeite te doen zo'n laag vetpercentage hebben.Behulpzaam als een waterkraan.
Dat is wel degelijk moeite. Je liet het klinken alsof je op 7% zat zonder erbij te sporten en wat aan je dieet te doen etc.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:09 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Ik fietste elke dag 25km naar mijn werk. en liep 1x per week 10km hard en 4/5x in de week hardlopen.
Maar het kostte me weinig moeite was recreatie zegmaar![]()
ik voel me altijd zo dik vergeleken met die uitgemergelde gastjes, voordeel in de tijd dat ik nog met aussie's en cavello's liep was mijn maat altijd verkrijgbaarquote:Op dinsdag 13 november 2012 10:05 schreef 16meter het volgende:
Op hardcore feesten zie je altijd ook genoeg gasten lopen die zonder moeite te doen zo'n laag vetpercentage hebben.![]()
![]()
Dat betekend dat het ook een behoorlijk risico vormt?quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:02 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee hij zal best niet altijd zo droog zijn/zijn geweest. Maar dan laat i gewoon geen foto's maken![]()
1 ding is wel zeker, als hij eens goed ziek wordt (flinke griep of wat dan ook) dan heeft hij gewoon echt 0 reserves zo.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
een heel laag lichaamsvet percentage verlaagd wel je weerstand ja.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:53 schreef esv7 het volgende:
[..]
Dat betekend dat het ook een behoorlijk risico vormt?![]()
d'r wordt gewoon altijd per defenitie gelult hier dat het allemaal niet kan zonder.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:03 schreef 16meter het volgende:
[..]
Is ook niet zo.
Altijd wel paar gasten die zeggen 'kan wel', 'valt mee', maar met alle respect, niemand in dit topic komt ook maar een beetje in de buurt van zo'n fysiek als Angelov. Waarom niet? Juice. Tuurlijk, de man is goed gebouwd, heeft een aardig genenpakketje meegekregen. Maar alleen daarmee krijg je niet die massa op zo'n laag vetpercentage.
En dat klopt niet.
Ik zeg niet dat hij het absoluut zeker zonder heeft gedaan.
Maar er zijn vergelijkbare gasten te vinden waarvan ik overtuigd ben dat ze het zonder doen.
Bewijzen achteraf is volgens mij alleen mogelijk met een leverpunctie. (is dat zo trouwens?)
Bijv Matt Ogus die zegt naturel te zijn. Misschien niet helemaal vegelijkbaar materiaal, maar volgens sommige hier wordt er gelijk gezegt dat i gejuiced heeft.
Ik ben d'r van overtuigd van niet. Waarom? Omdat ik die gozer z'n kanaal al een jaar of 4 volg, hij regelmatig update, geen moment extreme veranderingen heeft ondergaan, op z'n minst oprecht overkomt, zich inzet tegen het niet gebruiken enz enz.
'k heb het ook wel eens echt fout gehad hoor. Bijv. bij deze gast: http://www.youtube.com/user/tylermcpeak/videos?view=0
paar jaar dacht ik oke, dit is mijn doel, tot ik op z'n eigen site las dat i in het verleden gejuiced had.
Iets waar hij overigens enorm veel spijt van heeft nu, en een ieder probeert aan te sporen daar niet aan te beginnen. Vooral omdat hij merkt dat hij nu niet meer juiced, nog verbeterd, en dus blijkbaar nog niet aan z'n max zit, en dit wel naturel had kunnen halen.
Anyway, er is gewoon veel meer mogelijk naturel dan veel personen hier denken...
'k had het al eens eerder gezegd, maar ik zal d'r nog eens een paar neer plempen hier waarvan ik d'r van overtuigd ben dat het natuurlijk behaald is. ff zoeken alleen
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 13-11-2012 11:06:56 ]![]()
Ik ben gewoon een beetje sceptisch tegenover mensen die vooral heel hard roepen dat ze niet juicen. Maar dat kan komen omdat ik redelijk fanatiek het wielrennen volgquote:Op dinsdag 13 november 2012 10:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
d'r wordt gewoon altijd per defenitie gelult hier dat het allemaal niet kan zonder.
En dat klopt niet.
Ik zeg niet dat hij het absoluut zeker zonder heeft gedaan.
Maar er zijn vergelijkbare gasten te vinden waarvan ik overtuigd ben dat ze het zonder doen.
Bewijzen achteraf is volgens mij alleen mogelijk met een leverpunctie. (is dat zo trouwens?)
Bijv Matt Ogus die zegt naturel te zijn. Misschien niet helemaal vegelijkbaar materiaal, maar volgens sommige hier wordt er gelijk gezegt dat i gejuiced heeft.
Ik ben d'r van overtuigd van niet. Waarom? Omdat ik die gozer z'n kanaal al een jaar of 4 volg, hij regelmatig update, geen moment extreme veranderingen heeft ondergaan, op z'n minst oprecht overkomt, zich inzet tegen het niet gebruiken enz enz.
'k heb het ook wel eens echt fout gehad hoor. Bijv. bij deze gast: http://www.youtube.com/user/tylermcpeak/videos?view=0
paar jaar dacht ik oke, dit is mijn doel, tot ik op z'n eigen site las dat i in het verleden gejuiced had.
Iets waar hij overigens enorm veel spijt van heeft nu, en een ieder probeert aan te sporen daar niet aan te beginnen. Vooral omdat hij merkt dat hij nu niet meer juiced, nog verbeterd, en dus blijkbaar nog niet aan z'n max zit, en dit wel naturel had kunnen halen.
Anyway, er is gewoon veel meer mogelijk naturel dan veel personen hier denken...
'k had het al eens eerder gezegd, maar ik zal d'r nog eens een paar neer plempen hier waarvan ik d'r van overtuigd ben dat het natuurlijk behaald is. ff zoeken alleen
![]()
.
Behulpzaam als een waterkraan.
Ja ik heb dat zelfde idee. Vooral in topsport.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een beetje sceptisch tegenover mensen die vooral heel hard roepen dat ze niet juicen. Maar dat kan komen omdat ik redelijk fanatiek het wielrennen volg.
Ik kijk ook gewoon geen sport meer behalve F1.
Ik snap niet dat men bijv. olympische spelen nog leuk kan vinden als je er bijna met zekerheid van uit kan gaan dat d'r een paar tussen zitten die het niet eerlijk spelen.![]()
Hier staan nog wat dieet tips voor athleten in het algemeen. Zeggen hier voor strength 1,3-1,8 g/kg/d maar volgens mij is dit puur onderhoud en niet groei. Is wat laag naar mijn idee.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19225360
Hier een review over het gebruik van verschillende soorten en combinaties eiwitten:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22876721
of http://www.jacn.org/content/28/4_Supplement_1/464S.full.pdf+html
Anabolic window is 3 uur, dus vraag mij af of het veel uitmaakt of ik direct na trainen shake neem of bijv half uur later? Lijkt overigens ook of trainen en daarna 3 uur niet eten een weggegooide training is, maarja wie doet dat dan ook:
Hence, an anabolic window appears to exist within the
first 3 hours after resistance exercise. This helps to explain
why weight training combined with feeding protein during the
early hours after exercise leads to significant increases in lean
body mass compared to delaying the same feeding [23,24] and
why the failure to increase muscle amino acid availability
during recovery leads to muscle protein loss [19] and no lean
body mass gain
[ Bericht 25% gewijzigd door ssebass op 13-11-2012 12:20:00 ]"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Valt wel mee. Heb het alleen bij staande triceps extensions en met kick-backs. Als ik liggende extensions doe en push-downs, heb ik nergens last van.quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:21 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wil het een beetje lukken nu met je triceps? Je had toch elke keer last van je ellebogen als je ze wilde isoleren?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
En Martin Berkhan? Is hij ook aan de roids? Hij zit ook continu op single-digit.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:03 schreef 16meter het volgende:
[..]
Is ook niet zo.
Altijd wel paar gasten die zeggen 'kan wel', 'valt mee', maar met alle respect, niemand in dit topic komt ook maar een beetje in de buurt van zo'n fysiek als Angelov. Waarom niet? Juice. Tuurlijk, de man is goed gebouwd, heeft een aardig genenpakketje meegekregen. Maar alleen daarmee krijg je niet die massa op zo'n laag vetpercentage."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Hoe bouwen jullie trouwens de gewichten op? Ik train nu 3x per week en probeer elke keer zo'n 3 tot 5 kg per oefening omhoog te gaan (5x5 schema). Denk alleen dat ik zo snel tegen een plafond aan ga lopen."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Post hij regelmatig update foto's?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:29 schreef star_gazer het volgende:
[..]
En Martin Berkhan? Is hij ook aan de roids? Hij zit ook continu op single-digit.
disclaimer: ik insinueer niks, weet de ballen van AAS af
[ Bericht 5% gewijzigd door Stereotomy op 13-11-2012 12:38:16 ]Confidence through competence![]()
Goed lezen, dat staat er niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:44 schreef ssebass het volgende:
Lijkt overigens ook of trainen en daarna 3 uur niet eten een weggegooide training is, maarja wie doet dat dan ook:Confidence through competence![]()
Ik ben net begonnen met starting strength en verhoog het gewicht bij elke oefening met 2,5kg behalve deadlift daar 5kg per keer.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:31 schreef ssebass het volgende:
Hoe bouwen jullie trouwens de gewichten op? Ik train nu 3x per week en probeer elke keer zo'n 3 tot 5 kg per oefening omhoog te gaan (5x5 schema). Denk alleen dat ik zo snel tegen een plafond aan ga lopen.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Wat dacht je van gewoon het 5x5 schema aanhouden?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:31 schreef ssebass het volgende:
Hoe bouwen jullie trouwens de gewichten op? Ik train nu 3x per week en probeer elke keer zo'n 3 tot 5 kg per oefening omhoog te gaan (5x5 schema). Denk alleen dat ik zo snel tegen een plafond aan ga lopen.
Ik heb zelf vanaf januari stronglifts gedaan, later overgegaan op SS.
Nu zou ik wel een kleine wijziging willen doen, en dacht aan RPT.
iemand hier een nuttige tip?
Zelfde oefeningen aanhouden en dan per dag 2 oefeningen RPT en de 3e 3x5?
Of zou ik beter een dag minder gaan squatten en wat diversere oefeningen invoegen bv?Facet!![]()
deze sma gaat HAM
http://www.worldstarhipho(...)wshh60392eMPHPt1KV17
hebben jullie nog een voorbeeld aan!![]()
Die is een paar pagina's terug ook gepost:).No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ik heb zelf een splitschema en ben ook begonnen met RPT. Per training doe ik 1-2 oefeningen RPT en de rest doe ik normaal pyramid. (8x gewicht X, 6x gewicht Y, 4x gewicht Z)quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:40 schreef JanKort het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon het 5x5 schema aanhouden?
Ik heb zelf vanaf januari stronglifts gedaan, later overgegaan op SS.
Nu zou ik wel een kleine wijziging willen doen, en dacht aan RPT.
iemand hier een nuttige tip?
Zelfde oefeningen aanhouden en dan per dag 2 oefeningen RPT en de 3e 3x5?
Of zou ik beter een dag minder gaan squatten en wat diversere oefeningen invoegen bv?![]()
Beetje hetzelfde wat ik doe dus.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:36 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik ben net begonnen met starting strength en verhoog het gewicht bij elke oefening met 2,5kg behalve deadlift daar 5kg per keer.Houd ook het 5x5 schema aan maar het verhogen van gewichten is niet eenduidig.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:40 schreef JanKort het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon het 5x5 schema aanhouden?"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Slecht uitgevoerde pushups is het enige wat ik zie.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:44 schreef YeenBoutDatLife het volgende:
deze sma gaat HAM
http://www.worldstarhipho(...)wshh60392eMPHPt1KV17
hebben jullie nog een voorbeeld aan!![]()
Die schema's werken echt niet bij mij: Hoe zwaar ik kan trainen ligt heel erg aan mijn nachtrust, hoe zwaar mijn werkdag was cq hoe zwaar het weekend was. Ik voel per training wat ik kan en pas daarop mijn schema aan. (tijdens de warmup sets voel ik vaak al wel wat ik kan die dag)
Het kan bij de compounds soms wel 10kg schelen. (vooral dl en sq).![]()
Heel normaal, en idd. de reden noem je alquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:02 schreef Mithras82 het volgende:
Die schema's werken echt niet bij mij: Hoe zwaar ik kan trainen ligt heel erg aan mijn nachtrust, hoe zwaar mijn werkdag was cq hoe zwaar het weekend was. Ik voel per training wat ik kan en pas daarop mijn schema aan. (tijdens de warmup sets voel ik vaak al wel wat ik kan die dag)
Het kan bij de compounds soms wel 10kg schelen. (vooral dl en sq).![]()
![]()
Train, eat, sleep, repeat....quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:02 schreef Mithras82 het volgende:
Het kan bij de compounds soms wel 10kg schelen. (vooral dl en sq).
Maar voor beginners die starting strength volgen gaat die regel de eerste paar maanden meestal wel op. Temeer ook omdat je met een lege stang begint, en elke keer maar 2,5 kg extra laad. Ik neem aan dat de meeste gezonde hollandse jongens wel meer zouden kunnen squatten in het begin. Maar juist die lineaire progressie is de cornerstone van het programma. Maar als je rond de 100, 120 kg squat komt zullen de meesten merken dat ze niet meer voldoende herstellen met 3x per week squatten en neit meer iedere training extra gewicht kunnen laden.Behulpzaam als een waterkraan.
Ik squat momenteel net zoveel als ik bench en ik deadlift zo'n 60kg meer dan ik squat. Ik denk dat dit komt door mijn rare lichaams verhoudingen. lange benen kort boven lichaam. lange armen (zeg maar uber ecto).
Maybe kan ik meer squatten maar ik heb 2 zware knie blessures gehad (ontzette knie -> patella uit de goot.) en ben een beetje bang om heel zwaar te gaan. Meer mensen die evenveel benchen als ze squatten?![]()
Geef eens een voorbeeld?quote:![]()
[..]
Houd ook het 5x5 schema aan maar het verhogen van gewichten is niet eenduidig.Facet!![]()
Sergio Oliva is gister overleden.
dat waistquote:The first non-white athlete to win Mr. America, Mr. World, Mr. International, Mr. Universe, Mr. Olympia.
The second bodybuilder to win the Mr. Olympia competition.
The only bodybuilder to ever defeat Arnold Schwarzenegger in a Mr Olympia contest, 1969.![]()
Dat legs"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Wat vinden jullie trouwens van dry carb refeeds? Als in, een carb refeed waarin je bewust niet veel drinkt om onderhuids vocht naar het bijgevulde spierglycogeen te trekken? Ik heb net een stukje van Lyle McDonald hierover gelezen en hij voert de hypothese aan dat lege vetcellen zich met water kunnen 'volzuigen' in de laatste stadia van vetverlies. Hierdoor lijkt het alsof je gewichts- en vetverlies vast zit, terwijl je eigenlijk meer en meer vocht vasthoudt. Het heeft vooralsnog weinig wetenschappelijke basis (geeft hij ook eerlijk toe), maar vind het op zich een aannemelijk overlevingsmechanisme van het lichaam.
Stereo?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
dat klinkt echt als onnodig moeilijk maken in mijn oren imho..Behulpzaam als een waterkraan.
Dat weet ik niet. Ik denk dat dat soort zaken wel degelijk boeiend wordt als je van 6% naar 5% wilt ofzo (contest prep). Dan gaan complexe dingen als je elektrolyt-balans (K/Na, Mg/Ca) ook meespelen. Voor de gemiddelde fokker misschien niet boeiend nog, maar ik vind de hypothese wel interessant. Niet op de laatste plaats omdat ik nu rond de 11 à 12% ook muurvast zit en aan een refeed strategie zit te denken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:22 schreef fathank het volgende:
dat klinkt echt als onnodig moeilijk maken in mijn oren imho.."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
die rare dingen heb je soms ja. Ik had pas strakke biceps van cable Crunchesquote:Op dinsdag 13 november 2012 15:28 schreef Bendoe het volgende:
Spierpijn in je pecs na een rugtraining. Makes perfect senseWeet je in ieder geval zeker dat je form bagger is
-
Martin is ook het hele jaar rond de 5% en het lijkt mij dat hij al helemaal niet aan de roids zit.If not now, then when.![]()
je lichaam kan niet onder de 8% duiken, dat wordt vastgehouden voor je eigen veiligheid.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Martin is ook het hele jaar rond de 5% en het lijkt mij dat hij al helemaal niet aan de roids zit.![]()
bron? klinkt als brosciencequote:Op dinsdag 13 november 2012 16:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je lichaam kan niet onder de 8% duiken, dat wordt vastgehouden voor je eigen veiligheid.![]()
Kijk, die gast bedoelde ik, daar was ik ff naar opzoek zojuist.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Toevallig kwam ik net dit tegen in Misc.
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=149597323
Hij heeft ook een site.
Ik volg hem ook al een jaar of 4, en ben er van overtuigt dat hij naturel is.
Dus om nog ff terug te komen op die post 1 pagina terug![]()
![]()
R.I.P. De eerste Mr. Olympia die overlijdt...quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:43 schreef seto het volgende:
Sergio Oliva is gister overleden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat waist
[..]![]()
Verwarrend want hij is eigenlijk de tweede mr olympia. maar wel de eerste die overlijdt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
R.I.P. De eerste Mr. Olympia die overlijdt...![]()
Geinige hypothese, zou zelf niet kunnen zeggen of het waar is of niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:18 schreef star_gazer het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van dry carb refeeds? Als in, een carb refeed waarin je bewust niet veel drinkt om onderhuids vocht naar het bijgevulde spierglycogeen te trekken? Ik heb net een stukje van Lyle McDonald hierover gelezen en hij voert de hypothese aan dat lege vetcellen zich met water kunnen 'volzuigen' in de laatste stadia van vetverlies. Hierdoor lijkt het alsof je gewichts- en vetverlies vast zit, terwijl je eigenlijk meer en meer vocht vasthoudt. Het heeft vooralsnog weinig wetenschappelijke basis (geeft hij ook eerlijk toe), maar vind het op zich een aannemelijk overlevingsmechanisme van het lichaam.
Stereo?
Overigens zit ik ook vaak 'vast' rond 10-12% en ben daarom nog nooit in de single digit gedoken, maar ben ik weer gaan bulken naar 15%.
Weet niet of ik ooit interesse heb in single digit bf%; veel massa bij 10% ziet er ook al leuk uit, en per definitie grotere kans dat het gezonder is
zo raar is dat natuurlijk nietquote:Op dinsdag 13 november 2012 15:28 schreef Bendoe het volgende:
Spierpijn in je pecs na een rugtraining. Makes perfect sense
bij veel rug oefeningen gebruik je je pecs![]()
Ik heb een vraagje.. Ik ben sinds vorige week ook begonnen met krachttraining, om meer massa te krijgen en aan te komen. Nu heb ik een trainingsschema gekregen waarbij ik 3 setjes van 15 moet doen en heb ik het idee dat ik echt een vrouwenschema heb, terwijl mijn doel is om ook te sqautten en deadliften uiteindelijk. Lunges moet ik doen zonder gewicht, maar ik pak gewoon de stang erbij om toch het idee te hebben dat ik aan het werk ben.
Is het niet beter om setjes van 12 te doen met wat meer gewicht, in plaats van setjes van 15? En is het bij de leg press niet beter om het per been te doen, zodat mijn sterke been niet onbewust het meeste werk doet?![]()
Starting Strength is goed om mee te beginnen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:09 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Ik heb een vraagje.. Ik ben sinds vorige week ook begonnen met krachttraining, om meer massa te krijgen en aan te komen. Nu heb ik een trainingsschema gekregen waarbij ik 3 setjes van 15 moet doen en heb ik het idee dat ik echt een vrouwenschema heb, terwijl mijn doel is om ook te sqautten en deadliften uiteindelijk. Lunges moet ik doen zonder gewicht, maar ik pak gewoon de stang erbij om toch het idee te hebben dat ik aan het werk ben.
Is het niet beter om setjes van 12 te doen met wat meer gewicht, in plaats van setjes van 15? En is het bij de leg press niet beter om het per been te doen, zodat mijn sterke been niet onbewust het meeste werk doet?![]()
Zie hierboven ^^quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:09 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Is het niet beter om setjes van 12 te doen met wat meer gewicht, in plaats van setjes van 15? En is het bij de leg press niet beter om het per been te doen, zodat mijn sterke been niet onbewust het meeste werk doet?
En ik las gister net dit artikel over krachttrainende vrouwen. Weet niet hoe oud jij bent, maar als deze oma het kan:
http://everydaypaleo.com/2012/11/10/the-giant-women-experiment/
kun jij het ook.Confidence through competence![]()
Ik moet volgens mij eerst de grote spiergroepen sterker maken voordat ik mag squatten met gewicht, en mijn balans moet ik verbeteren, dat merk ik bij de lunges met de stang erbij. Het gaat me meer om de setjes, of ik beter setjes van 12 kan doen met wat meer gewicht, in plaats van setjes van 15. Misschien had ik ook beter geen roze handdoek mee kunnen nemen toen ik mijn schema liet maken![]()
Morgen train ik met een vriendin mee, en doe ik haar schema met minder gewicht om te kijken hoe dat gaat. Zij heeft wel een goed schema en squat ook met gewicht.![]()
Je moet gewoon net zo zwaar gaan squatten als je kan. Dat wil zeggen met een goede techniek, in het begin zal dat niet veel meer als alleen de stang zijn. Gewoon opbouwen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:17 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Ik moet volgens mij eerst de grote spiergroepen sterker maken voordat ik mag squatten met gewicht, en mijn balans moet ik verbeteren, dat merk ik bij de lunges met de stang erbij. Het gaat me meer om de setjes, of ik beter setjes van 12 kan doen met wat meer gewicht, in plaats van setjes van 15. Misschien had ik ook beter geen roze handdoek mee kunnen nemen toen ik mijn schema liet maken![]()
Morgen train ik met een vriendin mee, en doe ik haar schema met minder gewicht om te kijken hoe dat gaat. Zij heeft wel een goed schema en squat ook met gewicht.![]()
Om te leren squatten, moet je squatten. Niet op zo'n skippybal balanceren, leg pressen of wat dan ook.
Direct mee beginnen. Geen onzin aannemen dat je eerst een half jaar met machines moet kutten voordat het 'veilig' is. Je kunt tenslotte gewoon met een lege stang van amper 20kg beginnen.![]()
Ja en die roze dumbbels mag je ook laten liggen.
Schiet voor 3-5 setjes met 5-12 reps. Variëren kan, staar je je niet blind op één set of rep aantal. Er zijn twee dingen belangrijk:
1) Blijf als doel houden een hoger gewicht / meer reps te nemen de volgende training, alleen zo boek je progressie.
2) Train hard, dat je laatste rep van je laatste set echt zo'n beetje de laatste beweging is die je voor die oefening kan maken omdat je alles eruit hebt geknald.Confidence through competence![]()
Dat dacht ik dus ook! Nu moet ik buikspieroefeningen doen, zittend op zo'n stomme bal. Die heb ik de afgelopen 2x al overgeslagen en andere buikspieroefeningen voor gedaan, want ik voel me net zo'n huisvrouwtje op die bal... Ik ga wel vaak, donderdag heb ik mijn schema gekregen en ben nu al 3x geweest, morgen weer. Dus aan mijn inzet ligt het in ieder geval niet!quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:17 schreef 16meter het volgende:
Om te leren squatten, moet je squatten. Niet op zo'n skippybal balanceren, leg pressen of wat dan ook.![]()
Als jullie de gewichten (aantal kilo's) van bankdrukken, squat etc neerzetten hier is dat dan incl het gewicht van de stang?![]()
ik deel altijd door 500 en post het danquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:20 schreef Questular het volgende:
Als jullie de gewichten (aantal kilo's) van bankdrukken, squat etc neerzetten hier is dat dan incl het gewicht van de stang?![]()
Ja.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:20 schreef Questular het volgende:
Als jullie de gewichten (aantal kilo's) van bankdrukken, squat etc neerzetten hier is dat dan incl het gewicht van de stang?
Minus correctie voor locatie van de gym (op de evenaar ben je lichter dan in de poolcirkel).Confidence through competence![]()
Kun je niet met die vriendin mee trainen, die al goed bezig is met squats e.d.? Ze wil het je vast leren en kan je techniek in de gaten houden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:19 schreef NietJouwVrouw het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook! Nu moet ik buikspieroefeningen doen, zittend op zo'n stomme bal. Die heb ik de afgelopen 2x al overgeslagen en andere buikspieroefeningen voor gedaan, want ik voel me net zo'n huisvrouwtje op die bal... Ik ga wel vaak, donderdag heb ik mijn schema gekregen en ben nu al 3x geweest, morgen weer. Dus aan mijn inzet ligt het in ieder geval niet!
Luister niet te veel naar 'instructeurs', het is in hun belang dat mensen geen moeilijke vragen stellen en geen 'lastige' of 'gevaarlijke' oefeningen willen leren. Daarom zetten ze je op die curl/ab crunch machines met een of ander achterlijk pasjessysteem. Alles om het de sportschool en haar werknemers zo makkelijk mogelijk te maken.
De beste resultaten boek je met compound oefeningen zoals de squat, deadlift en bench press. Al dan niet met aanvulling van machines.![]()
hmmmm Maastricht is dus iets aan de lichtere kant...quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja.
Minus correctie voor locatie van de gym (op de evenaar ben je lichter dan in de poolcirkel).![]()
Op die machines hoef ik niet. Ik doe de chest press, de pulley, en de leg press, en dan voor mijn onderrug nog op zo'n apparaat waar je op moet staan en schuin naar voren hangt, om steeds weer naar boven te gaan. Verder moet ik dan op die bal maar dat doe ik niet, buikspieroefeningen op de grond en voor de schuine buikspieren nog met gewichten staan en naar de zijkant leunen steeds.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:22 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kun je niet met die vriendin mee trainen, die al goed bezig is met squats e.d.? Ze wil het je vast leren en kan je techniek in de gaten houden.
Luister niet te veel naar de 'instructeurs', het is in hun belang dat mensen geen moeilijke vragen stellen en geen 'lastige' oefeningen willen leren. Daarom zetten ze je op de curl/ab machines.
Ik kan niet altijd met die vriendin meetrainen, maar zij en haar vriend hebben wel verstand van krachttraining. Haar vriend wil ook een voedingsschema voor mij maken als hij ziet dat ik het krachttrainen echt door zet en ik wil vanaf volgende maand ook eiwitshakes nemen.![]()
Ik gaf maar een voorbeeld. Een lower back machine en chest press zijn net zo oninteressant. Hoogstens als aanvulling een optie.
Eiwitshakes moet je pas aan denken als het echt lastig voor je blijkt om met voeding aan je dagelijkse eiwitbehoefte (2g/kg lichaamsgewicht) te voldoen. Maar als vrouw van pak 'm beet 55-65kg is dat makkelijk met voeding te doen.
Een bakje magere kwark, paar handjes noten, stukje vlees, paar glazen melk, broodje tonijn en je zit zo boven de 120g. Zonde van je geld dus. Investeer liever regelmatig in een lekkere steak, verse vis, goede groenten. Goed voedsel is al prijzig genoeg imo.![]()
Ok, ik heb echt best hoge doelen voor ogen en pas over 3 maanden krijg ik weer een nieuw schema, dus in de tussentijd zal het een beetje zoeken zijn naar wat voor mij werkt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:27 schreef 16meter het volgende:
Ik gaf maar een voorbeeld. Een lower back machine en chest press zijn net zo oninteressant. Hoogstens als aanvulling een optie.
De eiwitshakes wilde ik nemen na het trainen, om het weer aan te vullen. Ik zit aan het randje van ondergewicht, dus op mijn voeding moet ik ook goed letten. Ik ben niet gek op eieren en zuivelproducten reageert mijn lichaam soms wat vreemd op, dus die eet ik niet vaak. Steaks is geen probleem, daar ben ik gek op en ik voel ook dat mijn lichaam daar behoefte aan heeft.![]()
Ik ben zelf vorige week met starting strength gestart, na 3 weken een flut schema van een instructeur. Gewoon gestart mer de lege bar met alles.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ja, al gezien op exrx. Ik had weer eens dumbbell rows gedaan in een tijd.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:09 schreef 16meter het volgende:
[..]
zo raar is dat natuurlijk niet
bij veel rug oefeningen gebruik je je pecs![]()
bro-tip nr 1: http://www.slank-en-sterk.nl/quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:09 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Is het niet beter om setjes van 12 te doen met wat meer gewicht, in plaats van setjes van 15? En is het bij de leg press niet beter om het per been te doen, zodat mijn sterke been niet onbewust het meeste werk doet?Behulpzaam als een waterkraan.
Thanks bodybuilderbro's. Ik ga in elk geval meer gewicht pakken met minder herhalingen. Ik moet mezelf nu verplichten om thuis te blijven omdat ik gister al ben gaan trainen en ik morgen met die vriendin ga. Fijn, als de sportschool 3 minuten lopen is... Dat Starting Strength ziet er ook wel goed uit en ook daar zijn het minder herhalingen dan ik in mijn schema heb gekregen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:39 schreef fathank het volgende:
[..]
bro-tip nr 1: http://www.slank-en-sterk.nl/![]()
Er is trouwens ook een speciale vrouwen sectie op DBB, wellicht dat je daar nog iets aan hebt. Als je vragen hebt over training/voeding dan kun je het wel beter hier vragen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:45 schreef NietJouwVrouw het volgende:
[..]
Thanks bodybuilderbro's. Ik ga in elk geval meer gewicht pakken met minder herhalingen. Ik moet mezelf nu verplichten om thuis te blijven omdat ik gister al ben gaan trainen en ik morgen met die vriendin ga. Fijn, als de sportschool 3 minuten lopen is... Dat Starting Strength ziet er ook wel goed uit en ook daar zijn het minder herhalingen dan ik in mijn schema heb gekregen.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/If not now, then when.![]()
Same here. Bench rond 100kg zelfde als squat. Meniscusoperatie gehad 2 jaar terug.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:26 schreef Mithras82 het volgende:
Ik squat momenteel net zoveel als ik bench en ik deadlift zo'n 60kg meer dan ik squat. Ik denk dat dit komt door mijn rare lichaams verhoudingen. lange benen kort boven lichaam. lange armen (zeg maar uber ecto).
Maybe kan ik meer squatten maar ik heb 2 zware knie blessures gehad (ontzette knie -> patella uit de goot.) en ben een beetje bang om heel zwaar te gaan. Meer mensen die evenveel benchen als ze squatten?Patience is a virtue![]()
Dit.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:39 schreef fathank het volgende:
[..]
bro-tip nr 1: http://www.slank-en-sterk.nl/![]()
En dit.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Er is trouwens ook een speciale vrouwen sectie op DBB, wellicht dat je daar nog iets aan hebt. Als je vragen hebt over training/voeding dan kun je het wel beter hier vragen.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/
Verder is Starting Strength een goede start.![]()
Ja, die stang is immers niet van lucht.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:20 schreef Questular het volgende:
Als jullie de gewichten (aantal kilo's) van bankdrukken, squat etc neerzetten hier is dat dan incl het gewicht van de stang?
Moet zeggen dat bij mij het trainen momenteel op een laag pitje staat, motivatie is een beetje weg op de een of andere manier. Heb ik wel vaker gehad, ben een beetje (erg) zwak op het gebied van discipline. Daarnaast merk ik dat ik massa veel makkelijker en langer behoud dan (pak m beet) anderhalf jaar geleden, geen idee hoe dat komt. Misschien omdat ik ouder word? Mijn voeding is momenteel niet geweldig, eet wel onder onderhoud.![]()
quote:Op maandag 12 november 2012 21:48 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
t.
Soms train ik 40 minuten alleen maar chinups, gewoon om die spieren om zijn flikker te geven.![]()
Moet ik eigenlijk ook weer eens gaan doen, vroeger kon ik er twaalf, ben bang dat ik nu niet boven de vier uit ga komen![]()
Over fucked up genen gesproken trouwensquote:Op maandag 12 november 2012 22:06 schreef kevin_ het volgende:
Je moet alleen geen fucked up genen hebben.Paar weken terug kwam er een nieuwe jongen bij mij op het werk (bijbaantje). Ik hoorde hem tegen iemand vertellen dat krachtraining zijn lust en leven is. Nou hebben wij op het werk vrij wijde truien aan dus kan zijn fysiek niet goed inschatten, maar het zag er wel niet geweldig uit.
Daarna zag ik hem op een feest in een shirtje, gewoon echte ecto-armen, alleen aan zijn borst kon je zien dat hij trainde maar verder echt een pussy-fysiek. Maar hij beweert dat hij 5 x in de week traint, en ook wat hij bijv. zegt over voeding en trainen klopt eigenlijk allemaal. Dus de kennis is er, hij eet goed (tenminste, op het werk zie ik hem eigenlijk altijd flink bunkeren en hij heeft er genoeg verstand van) en hij zegt ook dat hij zijn rust pakt. Maar dan nog zo een fysiek hebben. Dan doe je toch wat verkeerd, of heb je echt kutgenen?
Zelf heb ik een vrij sterke core, maar mijn armen zijn echt zwak. Mijn polsen zijn bijvoorbeeld ontzettend dun, en mijn biceps groeien ook voor geen meter. Triceps zijn dan wel weer vrij groot..heel raar.![]()
Genetics zijn heel erg overdreven de laatste tijd. Natuurlijk maakt het iets uit, maar zoveel.. naah. Als je keigoed traint, keigoed eet en keigoed slaapt dan kan alles.If not now, then when.![]()
Onzin. M'n broer is minder strikt met voeding, denkt veel minder na over z'n workouts, traint ongeveer net zo lang maar is veel sterker en heeft aanzienlijk meer massa dan ik.
Wat te denken van die negers die in 1 jaar meer gains maken dan de gemiddelde blanke in z'n hele leven.
Zie ook Chestbrah die met alle HGH en AAS van de wereld nog niet kan tippen aan z'n broertje. Ook niet nu hij een jaar verder is.
Genetics kunnen een grote rol spelen, maar zijn natuurlijk geen excuus om niet je best te doen.![]()
![]()
Je moet ook niet gaan vergelijken want ieder reageert anders. Echter zijn genetics inderdaad zoals jij zegt geen excuus voor het niet groter worden bij een gemiddeld/normaal fysiek. Ieder persoon kan massa aanzetten, ook al zijn de genetics kut. Je vatte het verkeerd op.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:04 schreef 16meter het volgende:
Onzin. M'n broer is minder strikt met voeding, denkt veel minder na over z'n workouts, traint ongeveer net zo lang maar is veel sterker en heeft aanzienlijk meer massa dan ik.
Wat te denken van die negers die in 1 jaar meer gains maken dan de gemiddelde blanke in z'n hele leven.
Zie ook Chestbrah die met alle HGH en AAS van de wereld nog niet kan tippen aan z'n broertje. Ook niet nu hij een jaar verder is.
Genetics kunnen een grote rol spelen, maar zijn natuurlijk geen excuus om niet je best te doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 13-11-2012 20:19:50 ]If not now, then when.![]()
no way in hell dat ie natty is!quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Kijk, die gast bedoelde ik, daar was ik ff naar opzoek zojuist.
Hij heeft ook een site.
Ik volg hem ook al een jaar of 4, en ben er van overtuigt dat hij naturel is.
Dus om nog ff terug te komen op die post 1 pagina terug![]()
![]()
Moet weer nieuwe whey bestellen maar ik twijfel of ik de normale of de isolaat versie moet nemen. Ik zag ook ineens deze staan en ik vraag mij af hoeveel beter deze whey is in vergelijking met de twee bovengenoemde. Iemand een idee?
http://www.xxlnutrition.nl/all-day-protein/xxl-nutritionIf not now, then when.![]()
alweer de whey discussiequote:Op dinsdag 13 november 2012 20:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Moet weer nieuwe whey bestellen maar ik twijfel of ik de normale of de isolaat versie moet nemen. Ik zag ook ineens deze staan en ik vraag mij af hoeveel beter deze whey is in vergelijking met de twee bovengenoemde. Iemand een idee?
http://www.xxlnutrition.nl/all-day-protein/xxl-nutrition![]()
![]()
Dit is geen discussie maar een vraag, en het gaat niet over smaken of merk. Het gaat er om of de 6 verschillende soorten eiwit daadwerkelijk meer bijdragen i.t.t. de normale/isolaat whey.quote:If not now, then when.![]()
Zodat je 1.9x BW moet eten ipv. 2.0x BW?quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:42 schreef Awesome_ het volgende:
Korte vraag:
Kan het aantal gram eiwit per dag niet beter gekoppeld worden aan de VVM?![]()
het is allemaal hetzelfde! 90% marketing 10% werkingquote:Op dinsdag 13 november 2012 20:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit is geen discussie maar een vraag, en het gaat niet over smaken of merk. Het gaat er om of de 6 verschillende soorten eiwit daadwerkelijk meer bijdragen i.t.t. de normale/isolaat whey.![]()
Dat wou ik dus weten! Is het marketing of écht beter.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is allemaal hetzelfde! 90% marketing 10% werking
Standaard aardbei, en speculaas erbij besteld. Ben benieuwd naar de speculaas. Heb gelijk zo'n sample pack erbij genomen zodat ik de volgende keer een andere lekkere smaak kan bestellen.If not now, then when.![]()
Het is duidelijk.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:58 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Zodat je 1.9x BW moet eten ipv. 2.0x BW?
Jij bent shredded as fuck.
Nee maar ik doel op mensen die van verder komen qua BF%, tijdens het cutten.BEASTMODE![]()
erg slim, zo'n sample pack erbij bestellenquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat wou ik dus weten! Is het marketing of écht beter.
Standaard aardbei, en speculaas erbij besteld. Ben benieuwd naar de speculaas. Heb gelijk zo'n sample pack erbij genomen zodat ik de volgende keer een andere lekkere smaak kan bestellen.![]()
![]()
Best grappig om de mannen die er 4 maanden geleden redelijk ripped er uit zagen inmiddels een "bulkbuikje " beginnen te krijgen..Patience is a virtue![]()
Beste Bro's
Ik wil na enige tijd een split te hebben gevolgd, overstappen op een FB Schema.
Hetgeen wat ik in gedachten had":
Ma/Wo/Vrij
Squat
DL
BP
MP
BB Curl
Kickback
Wirst Curls. ( Vanwege zwakke polsen )
Squat of Lunges
BOR
Incline BP
DB Shoulder press
Incline DB Curl
BB Tricep extension
Wrist curl
Squat
DB Row
Db fly (incline of vlak)
Db Lateral Raise
Ez Curl
Close grip BP
Wrist Curls.
Voor elke oefening wil ik 3*8/12 aanhouden, met rust van max 1,5 minuut.
Ik train vanwege financiële redenen op dit moment thuis, maar heb wel de beschikking over een powercage, bank e.d.
Graag meningen, tips of suggesties.
Bij voorbaat dank.
Straks Caseïne shake en dan slapen![]()
![]()
Tussen Isolaat en Concentraat zit zo ver ik weet weinig tot geen verschil qua anabole werking, 't is meer dat wanneer je extreem lactose intolerant bent je meer gebaat bent bij de Isolaat.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat wou ik dus weten! Is het marketing of écht beter.
Overigens de mixjes, zoals Whey Perfection bij B&F, bevatten 95% concentraat, 4% Isolaat en 1% hydrolisaat (ongeveer die verhoudingen) zodat ze in de beschrijving wel kunnen zetten dat alledrie erin zit, maar 1% van dat spul in je scoop gaat natuurlijk niks uitmaken.
Dat is geen mix, maar de standaard. De mixjes als Protein Perfection, daar doelt Yuri meer op, die bevatten per shake 7 gram Bcaa's en zo'n 6 gram aan glutamine. Alleen daar is de verdeling van snelle, normale en langzame eiwitten, onbekend. Althans, ik kan het niet vinden..![]()
Ah, dat spul.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:56 schreef Shefkee het volgende:
Dat is geen mix, maar de standaard. De mixjes als Protein Perfection, daar doelt Yuri meer op, die bevatten per shake 7 gram Bcaa's en zo'n 6 gram aan glutamine. Alleen daar is de verdeling van snelle, normale en langzame eiwitten, onbekend. Althans, ik kan het niet vinden..
Nouja, voor die postworkout 'boost' waar whey / BCAA om bekend staat, heb je domweg rond de 3 gram Leucine voor nodig. Moet je even uitrekenen of je dat eruit haalt. Ik ben wel voorstander van gemixte spul, maar ik doe mijn whey na de training altijd in chocolademelk en heb dus mijn eigen 'mix' van snelle en langzame eiwitten. Niet lang daarna ga ik toch een normale maaltijd vreten.Confidence through competence![]()
Isolaat is alleen nodig als je problemen hebt met lactose. Isolaat en hydrolisaat zijn m.i. echt onzin, tenzij je een pre-contest pro bent en/of problemen hebt met het verteren van concentraat.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
http://www.xxlnutrition.nl/all-day-protein/xxl-nutrition"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Thnx guys maar ik doelde meer op die 6 bronnen van eiwit in All day protein van XXL.quote:Om tot de perfecte allround proteïne te komen hebben we gekozen uit de beste eiwitten en deze in een unieke verhouding bijeengebracht.
Whey concentraat - de meest gebruikte whey met een snelle opname
Micellar caseïne - eiwit met een langzame opname tot wel zeven uur na inname
Calcium caseinaat - melkeiwit met een langzame opname
Ei-albumine - zeer compleet eiwit van kippeneieren, met een middelsnelle opname
Whey isolaat - whey met een zeer snelle opname
Whey hydrolisaat - whey voorverteerd naar di- en tripeptiden voor een directe opname
Glutaminepeptiden - de best opneembare vorm van glutamine, voor spierbehoudIf not now, then when.![]()
Iets boven de 3 gram per serving, dus dat zit wel goed. Overigens is die samenstelling 47,5% concentraat, 47,5% caseine en 5% 'overig'. Overig zou dan iso, hydro e.d. moeten zijn. Opzich wel een redelijke samenstelling, kijkend naar de prijs. Prijs per kilo ligt ongeveer bij de prijs van een kilo concentraat.. Mocht je whey bestellen, dan zou ik ook altijd voor die mix gaan.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ah, dat spul.
Nouja, voor die postworkout 'boost' waar whey / BCAA om bekend staat, heb je domweg rond de 3 gram Leucine voor nodig. Moet je even uitrekenen of je dat eruit haalt. Ik ben wel voorstander van gemixte spul, maar ik doe mijn whey na de training altijd in chocolademelk en heb dus mijn eigen 'mix' van snelle en langzame eiwitten. Niet lang daarna ga ik toch een normale maaltijd vreten.![]()
Dan zoek ik die met zo hoog mogelijke marketing.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is allemaal hetzelfde! 90% marketing 10% werking
Want 10% van de hoogste marketing geeft dan de beste 10%
Thanks
![]()
![]()
Even een off-topic vraag,
Mannen, iemand hier buitengewoon goed met een zoekmachine en Portugees enigszins machtig?![]()
quote:Op woensdag 14 november 2012 00:24 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Dan zoek ik die met zo hoog mogelijke marketing.
Want 10% van de hoogste marketing geeft dan de beste 10%
Thanks
![]()
![]()
Als jullie nou ff een Fitocracy account aanmaken dan krijgen we inzicht in elkaar workouts. Niet om de discussie van hier naar een ander platform te verplaatsen, maar het lijkt me wel handig.![]()
Hey, even een opmerking: ik ben gaan minderen met eiwitten eten (Ik at altijd ~150 gram eiwit per dag) omdat ik nu steeds meer onderzoeken vind die zeggen dat je door eiwitten een hoger IGF-1 gehalte krijgt. Dat is een groeihormoon wat kanker aanwakkert.
Bijvoorbeeld dit:
http://www.houseofcycling.nl/blog/voeding/146-zuivel-en-kanker
http://www.fonteine.com/groeihormoon_igf1.html
Maar ook interessante video:
Doe er mee wat je wilt, maar het is dus blijkbaar niet zo dat er geen risico's zijn aan heel veel eiwit eten..
[ Bericht 5% gewijzigd door the85mc op 14-11-2012 12:42:22 ]![]()
Meer dan wat er gemiddeld in de westerse wereld wordt gegeten. Wat ik dus deed (en de meesten dus hier) , en vooral eiwit uit melk(producten) zorgen voor hogere Igf-1 waarden.![]()
Die docu is hier al tig keer voorbij gekomen.
Hoog IGF-1 is juist in het belang van een BB'er.
Als je doel kanker preventie en zo lang mogelijk leven is, dan doe je er misschien goed aan om je eiwit inname te beperken, maar daar gaat dit topic niet over.![]()
Is er geen programma (niet voor de telefoon) waarbij je een aantal mooie grafieken krijgt als je je resultaten invoert gedurende een bepaalde periode?![]()
Zou kunnen, maar ik wist dat niet. Ik dacht dat het misschien interessant was om hier te posten. Maar goed, prima dat jullie dat al wisten dan. Ik ben intussen wel gestopt met bakken kwark wegstouwen.![]()
Ik heb het toevallig ook gelezen vandaag, en het geeft wel stof tot nadenken.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:46 schreef the85mc het volgende:
Zou kunnen, maar ik wist dat niet. Ik dacht dat het misschien interessant was om hier te posten. Maar goed, prima dat jullie dat al wisten dan. Ik ben intussen wel gestopt met bakken kwark wegstouwen.![]()
Klinkt wel geinig.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:24 schreef Dalliance het volgende:
Als jullie nou ff een Fitocracy account aanmaken dan krijgen we inzicht in elkaar workouts. Niet om de discussie van hier naar een ander platform te verplaatsen, maar het lijkt me wel handig.If not now, then when.![]()
Weet je wat voor lagere IGF-1 waarden zorgt? Niet eten. Brotip: stop met eten.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:39 schreef the85mc het volgende:
Meer dan wat er gemiddeld in de westerse wereld wordt gegeten. Wat ik dus deed (en de meesten dus hier) , en vooral eiwit uit melk(producten) zorgen voor hogere Igf-1 waarden.Confidence through competence![]()
Mijn doel is om zo lang mogelijk vitaal te blijven. Ik voel me de laatste jaren topfit met meer sport en op voeding te letten. Krachttraining en voeding maken een belangrijk deel daarvan uit. Als ik door anders te eten 10 jaar langer fit blijf wil ik best stoppen met kwark eten en easy gains maken. Maar dat valt inderdaad niet onder bodybuilding, daar heb je gelijk in. Hoe ver gaat je liefde voor de sport? ik wil er geen levenskwaliteit op inleveren in de toekomst.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:45 schreef 16meter het volgende:
Die docu is hier al tig keer voorbij gekomen.
Hoog IGF-1 is juist in het belang van een BB'er.
Als je doel kanker preventie en zo lang mogelijk leven is, dan doe je er misschien goed aan om je eiwit inname te beperken, maar daar gaat dit topic niet over.![]()
Jezus christus, men kijkt 1 documentaire en trekt weer volledig uit verband getrokken conclusies.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:58 schreef the85mc het volgende:
[..]
Mijn doel is om zo lang mogelijk vitaal te blijven. Ik voel me de laatste jaren topfit met meer sport en op voeding te letten. Krachttraining en voeding maken een belangrijk deel daarvan uit. Als ik door anders te eten 10 jaar langer fit blijf wil ik best stoppen met kwark eten en easy gains maken. Maar dat valt inderdaad niet onder bodybuilding, daar heb je gelijk in. Hoe ver gaat je liefde voor de sport? ik wil er geen levenskwaliteit op inleveren in de toekomst.
Denk je nou echt dat je 10 jaar langer fit blijft als je van 150 gram eiwit per dag naar 100 gram eiwit per dag gaat?
Denk je nou echt dat eiwitinname de enige of zelfs maar de belangrijkste pathway naar IGF-1 regulatie is?
Denk je dat IGF-1 regulatie de enige of zelfs maar de belangrijkste pathway naar oncogenese is?
Zou kunnen wat je zegt. Maar heb je bronnen?quote:Op woensdag 14 november 2012 13:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jezus christus, men kijkt 1 documentaire en trekt weer volledig uit verband getrokken conclusies.
Denk je nou echt dat je 10 jaar langer fit blijft als je van 150 gram eiwit per dag naar 100 gram eiwit per dag gaat?
Denk je nou echt dat eiwitinname de enige of zelfs maar de belangrijkste pathway naar IGF-1 regulatie is?
Denk je dat IGF-1 regulatie de enige of zelfs maar de belangrijkste pathway naar oncogenese is?
![]()
Jij poneert een stelling, dus jij mag beginnen. 10 jaar langer fit blijven? Waar? Wie zegt dat?quote:Op woensdag 14 november 2012 13:10 schreef the85mc het volgende:
[..]
Zou kunnen wat je zegt. Maar heb je bronnen?
Als jij uit observationele correlatiestudies ergens leest dat men heeft gezien dat low-protein etende mensen vs. high protein etende mensen langer leven dan kún je daar geen harde conclusies uit trekken. Net zoals mensen over de hele wereld gemiddeld genomen met een BMI van 27 het langst leven: dat bekent niet dat een BMI van 27 het ideaalst is oid.
Ik gaf het als voorbeeld. In die docu blijkt dat IGF-1 zorgt voor meer groei, maar ook voor korter leven. IGF-1 komt vooral uit melk(eiwit). Melk is natuurlijk niet echt natuurlijk om te eten/drinken door ons, het is bedoeld om jonge mensen/dieren te ondersteunen in de groei. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat melk niet bepaald gezond is als je niet meer in de groei bent en dat het wildgroei (kanker) kan stimuleren. Dat is mijn gedachtengang, Ik verban niet alle eiwitten, maar wel vooral melk eiwitten.![]()
Nogmaals, hoeveel korter leven en wat was de onderzoeksmethode? Observationele correlatie? Experimentele studie?quote:Op woensdag 14 november 2012 13:17 schreef the85mc het volgende:
Ik gaf het als voorbeeld. In die docu blijkt dat IGF-1 zorgt voor meer groei, maar ook voor korter leven.Nee. Nee. Nee. Nee! IGF-1 is een natuurlijk voorkomend hormoon in het lichaam en wordt o.a. beinvloed door vetinname, carbs inname en óók melkeiwitinname. Maar het wordt ook beinvloed door stress, je trainingsstatus, etc. etc.quote:IGF-1 komt vooral uit melk(eiwit).Wake-up call: een stofje als glucose bijvoorbeeld voedt via een andere pathway wildgroei aan kanker nog veel meer. Maar daar hoor ik je niet over omdat dat toevallig niet het onderwerp van je documentaire was.quote:Melk is natuurlijk niet echt natuurlijk om te eten/drinken door ons, het is bedoeld om jonge mensen/dieren te ondersteunen in de groei. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat melk niet bepaald gezond is als je niet meer in de groei bent en dat het wildgroei (kanker) kan stimuleren. Dat is mijn gedachtengang, Ik verban niet alle eiwitten, maar wel vooral melk eiwitten.
Je hoort 1 ding dat aan je gepresenteerd wordt en trekt daar ongelovelijk uit de verband gerukte conclusies uit, omdat je het niet in context kunt plaatsen. Oncogenese is een véél, véél complexere proces dat ingewikkelder gereguleerd wordt dan 'hey, wat minder melk drinken'.Confidence through competence![]()
lijkt me nogal rigoreus, ik vrees dat praktisch alles wat je binnenkrijgt wel op een bepaalde manier schadelijk is.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:17 schreef the85mc het volgende:
Ik gaf het als voorbeeld. In die docu blijkt dat IGF-1 zorgt voor meer groei, maar ook voor korter leven. IGF-1 komt vooral uit melk(eiwit). Melk is natuurlijk niet echt natuurlijk om te eten/drinken door ons, het is bedoeld om jonge mensen/dieren te ondersteunen in de groei. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat melk niet bepaald gezond is als je niet meer in de groei bent en dat het wildgroei (kanker) kan stimuleren. Dat is mijn gedachtengang, Ik verban niet alle eiwitten, maar wel vooral melk eiwitten.![]()
Thanks, dat is wel een goede samenvatting.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:27 schreef Questular het volgende:
[..]
lijkt me nogal rigoreus, ik vrees dat praktisch alles wat je binnenkrijgt wel op een bepaalde manier schadelijk is.
Zolang je niet rookt en niet onder een zonnebank loopt te koken heb je denk ik de meest schadelijke externe factoren wel uitgeschakeld....
Maarja, dat scoort weer niet goed als moderne documentaire
Jij bent echt een lopend boek man. Propsquote:Op woensdag 14 november 2012 13:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nogmaals, hoeveel korter leven en wat was de onderzoeksmethode? Observationele correlatie? Experimentele studie?
[..]
Nee. Nee. Nee. Nee! IGF-1 is een natuurlijk voorkomend hormoon in het lichaam en wordt o.a. beinvloed door vetinname, carbs inname en óók melkeiwitinname. Maar het wordt ook beinvloed door stress, je trainingsstatus, etc. etc.
[..]
Wake-up call: een stofje als glucose bijvoorbeeld voedt via een andere pathway wildgroei aan kanker nog veel meer. Maar daar hoor ik je niet over omdat dat toevallig niet het onderwerp van je documentaire was.
Je hoort 1 ding dat aan je gepresenteerd wordt en trekt daar ongelovelijk uit de verband gerukte conclusies uit, omdat je het niet in context kunt plaatsen. Oncogenese is een véél, véél complexere proces dat ingewikkelder gereguleerd wordt dan 'hey, wat minder melk drinken'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
quote:Op woensdag 14 november 2012 13:36 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Jij bent echt een lopend boek man. PropsHaha, inderdaad, wat een genie die kerel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al krijg ik wel steeds meer het idee dat er een hoop hier te veel gefocust zijn op details![]()
![]()
Muizen met laag IGF-1 gehalte leven 40% langer. IDat komt dus uit observatie. (Vanaf 19:00 minuten in de docu). Er is ook een bepaalde groep mensen die genetisch anders is die ook bijna geen IGF-1 aanmaken. Die blijken geen kanker te kunnen krijgen. Ik weet niet hoe dat zit, maar het is ook geobserveerd.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nogmaals, hoeveel korter leven en wat was de onderzoeksmethode? Observationele correlatie? Experimentele studie?
Het klopt wel wat je zegt dat in principe alles vergif is, maar de mate bepaalt de toxiciteit. Maar ik kan wel voorstellen dat melk drinken niet natuurlijk en gezond voor je is.![]()
Ja ben ik met je eens. Ik lees me dan ook (mede door tijdgebrek) niet meer zoveel in over allerlei (bij)zaken. Goed eten, hard trainen en genoeg slaap proberen te krijgen en daarbij de grote lijnen volgen vind ik voldoende en werkt voor mij prima.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:39 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha, inderdaad, wat een genie die kerel.
Al krijg ik wel steeds meer het idee dat er een hoop hier te veel gefocust zijn op detailsIk ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Dat Panzer dit zou zeggen, okee... maar ben jij een muis?quote:Op woensdag 14 november 2012 13:39 schreef the85mc het volgende:
[..]
Muizen met laag IGF-1 gehalte leven 40% langer. IDat komt dus uit observatie. (Vanaf 19:00 minuten in de docu). Er is ook een bepaalde groep mensen die genetisch anders is die ook bijna geen IGF-1 aanmaken. Die blijken geen kanker te kunnen krijgen. Ik weet niet hoe dat zit, maar het is ook geobserveerd.
Het klopt wel wat je zegt dat in principe alles vergif is, maar de mate bepaalt de toxiciteit. Maar ik kan wel voorstellen dat melk drinken niet natuurlijk en gezond voor je is.
Er zijn natuurlijk experimentele aanwijzingen (ook bij mensen, niet alleen bij muizen) dat zuivel niet goed voor je kan zijn om verschillende redenen. Maar er zijn ook genoeg aanwijzingen dat zuivelconsumptie wél voordelen heeft.
Uiteindelijk gaat het om een blend-in lifestyle van alles bij elkaar.Confidence through competence![]()
Ehm, volgens mij heb jij de docu niet goed geïnterpreteerd.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:39 schreef the85mc het volgende:
[..]
Muizen met laag IGF-1 gehalte leven 40% langer. IDat komt dus uit observatie. (Vanaf 19:00 minuten in de docu). Er is ook een bepaalde groep mensen die genetisch anders is die ook bijna geen IGF-1 aanmaken. Die blijken geen kanker te kunnen krijgen. Ik weet niet hoe dat zit, maar het is ook geobserveerd.
Het klopt wel wat je zegt dat in principe alles vergif is, maar de mate bepaalt de toxiciteit. Maar ik kan wel voorstellen dat melk drinken niet natuurlijk en gezond voor je is.If not now, then when.![]()
Neuh, ik zie mezelf niet als muis neequote:Op woensdag 14 november 2012 13:44 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat Panzer dit zou zeggen, okee... maar ben jij een muis?
Er zijn natuurlijk experimentele aanwijzingen (ook bij mensen, niet alleen bij muizen) dat zuivel niet goed voor je kan zijn om verschillende redenen. Maar er zijn ook genoeg aanwijzingen dat zuivelconsumptie wél voordelen heeft.
Uiteindelijk gaat het om een blend-in lifestyle van alles bij elkaar.Ik schrap ook niet alle melk, maar ik ga toch wat gevarieerder eten. Niet meer standaard iedere dag een bak kwark en 2 bekers melk. Variatie is denk ik het best, dan zal ik vast 'verkeerde' dingen eten, maar ook wel goede.
Oh, en Yuri, als je dit vervelend vind prima. Maar zeg het dan gewoon ipv een halfslachtige hint te geven. Ik ben gewoon geïnteresseerd in voeding en wat de effecten van voeding zijn op je lichaam. Lijkt mij voor BB een behoorlijk belangrijk element.![]()
Ik heb een fucking bazen site gekregen van iemand.
http://www.omawapsie.nl/dieetrecepten/hoofdrecepten/intro.htmlIf not now, then when.![]()
Welke wraps zijn <60 cal?quote:Op woensdag 14 november 2012 14:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb een fucking bazen site gekregen van iemand.
http://www.omawapsie.nl/dieetrecepten/hoofdrecepten/intro.htmlStaat op die site een recept voor 60cal per portie.
http://www.omawapsie.nl/d(...)_gevuld_met_kip.html
Geloof er niets van.
edit:zal even nieuwe openenBodybuilding #1
Hardlopen #2
Forum Opties Forumhop: Hop naar: