SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 11-11-2012 18:28:17 ]If not now, then when.![]()
nog een vraagje, wil nmlk een leuke fullbody gaan maken voor 3x pw, doe er chest dips in, is een tricep isolatie dan nog nodig? en idem voor biceps, ik doe er pullups in (kan er nu 4)
voor de buik alleen hanging leg raises![]()
http://www.platte-buik.nl/afvaltip-drink-minder-frisdrank/
zijn er nou echt mensen die dit lezen en denken: oh, dat wist ik nog nietx100
![]()
quote:Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef mtchel112 het volgende:
Ik blijf nog wel groene ijsthee drinken, zit bar weinig kCal in
![]()
> 200 kcal per dagquote:Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef mtchel112 het volgende:
n er nou echt mensen die dit lezen en denken: oh, dat wist ik no
> "groot gedeelte van de totale caloriebehoefte"
verder inderdaad superlogisch, maar kan snappen dat er mensen zijn die er niet bij stilstaan.Of toch du vader?![]()
Vitamine D van 2000 IU per servering.
Elke dag eentje nemen is voldoende? Of moet ik nog hoger in dosering a la 5000IU ?![]()
Die domeinnaamquote:Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef mtchel112 het volgende:
![]()
Ik krijg altijd buikpijn als ik dat soort huismoedertermen hoor. 'Platte buik!', 'Weg met de vakantiekilo's', 'drink je slank met water' etc.
Een plaatsvervangende schaamte omdat dit soort termen zelfs in Nederland bij 99% van de bevolking gewoon nog steeds werkt.![]()
BEASTMODE![]()
erg lekker inderdaad, en lipton doet er tegenwoordig stevia in ipv suiker dus idd niks mis meequote:Op zondag 11 november 2012 17:11 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ik blijf nog wel groene ijsthee drinken, zit bar weinig kCal in
![]()
iemand nog voedsel tips om mee te nemen naar school (mn reistijd is helaas 1 uur en 10 minuten), brood liever niet. Havermout-whey-water shake staat al op mn lijstje, alleen mengt het voor geen meter, misschien vervangen door brinta.![]()
niet doen man is allemaal veel te overdreven die bodybuilding onzinquote:Op zondag 11 november 2012 17:53 schreef YeenBoutDatLife het volgende:
Vitamine D van 2000 IU per servering.
Elke dag eentje nemen is voldoende? Of moet ik nog hoger in dosering a la 5000IU ?
gewoon beetje trainen en veel eten![]()
hater, als jij mad knowledge heb , deel t.quote:Op zondag 11 november 2012 19:06 schreef 16meter het volgende:
[..]
niet doen man is allemaal veel te overdreven die bodybuilding onzin
gewoon beetje trainen en veel eten![]()
lol, het trollen wordt zo wel erg duidelijkquote:Op zondag 11 november 2012 19:17 schreef YeenBoutDatLife het volgende:
[..]
hater, als jij mad knowledge heb , deel t.![]()
![]()
Enige goede reactie voor trollsquote:Op zondag 11 november 2012 19:06 schreef 16meter het volgende:
[..]
niet doen man is allemaal veel te overdreven die bodybuilding onzin
gewoon beetje trainen en veel eten
Confidence through competence![]()
(ff iets totaal un-bodybuildingachtigs)quote:Op zondag 11 november 2012 18:34 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
erg lekker inderdaad, en lipton doet er tegenwoordig stevia in ipv suiker dus idd niks mis mee
Vreemd genoeg is de Pickwick ijsthee veel lichter in Kcal dan liptonice. En dat terwijl lipto idd wel stevia erin heeft zitten...![]()
Is niet vreemd als Lipton alsnog heeft aangevuld met sucrose, glucose-fructosestroop, of andere carbs.quote:Op zondag 11 november 2012 19:26 schreef RickoKun het volgende:
[..]
(ff iets totaal un-bodybuildingachtigs)
Vreemd genoeg is de Pickwick ijsthee veel lichter in Kcal dan liptonice. En dat terwijl lipto idd wel stevia erin heeft zitten...
Afaik wordt Stevia bijna nooit alleen gebruikt als zoetstof, vaak samen 50/50 met sucrose.
[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 11-11-2012 20:04:47 ]Confidence through competence![]()
Iemand tips hoe ik 4-5x per week boksen met Starting Strength kan combineren? Touw springen nadat je de dag ervoor zwaar hebt gesquat is bijna onmogelijk, Denk dat ik het beste dan Boksen en SS op 1 dag kan doen zodat ik toch nog een rustdag heb. Is voornamelijk voor onderhoud in de cut ik verwacht niet gains te maken![]()
Dit is wel bikkel.quote:
Ik boks zelf maar 2x in de week, naast SS en fysiek werk en heb al moeite met dat te combineren.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.![]()
Boksers hebben vaak toch een ziek fysiekquote:![]()
Waar ik nu bang voor ben als ik helemaal niet ga liften dat ik in de cut al mijn spieren kwijt raak omdat ik niet meer lift. Ik doe wel erg veel lichaamsgewichtoefeningen maar dat is toch niet hetzelfde![]()
Je raakt je spiermassa niet zomaar kwijt. Het ligt er ook een beetje aan hoe ver je nu bent en wat je doel natuurlijk is qua fysiek. Lean en ripped blijven met alleen boksen is op zich niet zo moeilijk als je dat nu al bent.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.![]()
Dat is Joe Rogan toch?quote:Op zondag 11 november 2012 20:59 schreef Stereotomy het volgende:
Haha, die gast erachter: 'Mirin' .... '
[ Bericht 16% gewijzigd door Dalliance op 11-11-2012 21:49:03 ]![]()
Yeah, hij is trouwens een ver familielid van mij.quote:
De broer van z'n vrouw heeft een relatie waarvan de zus een broer heeft die met mijn zus gaat.![]()
quote:Op zondag 11 november 2012 23:36 schreef kilozout het volgende:
[..]
Yeah, hij is trouwens een ver familielid van mij.
De broer van z'n vrouw heeft een relatie waarvan de zus een broer heeft die met mijn zus gaat.Leuk verhaal, niets van waar.
Deathlift or Die.![]()
Drie maanden geleden begonnen op boven de 20% BF. Zit nu wel een beetje vast en verwacht vanwege het starten van een nieuwe creatine cycle zelfs licht aan te komen. Wellicht mijn dieet een beetje tweaken de komende tijd. Ik wil naar die single digitszzquote:Op zondag 11 november 2012 11:09 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Netjes! Hoelang heb je gecut en vanaf waar ben je begonnen?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Scheren jullie trouwens allemaal je borst/buik?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Buik wel, borst af en toe wat zwarte haren weg, zit niet veel.. leven van een 16jarigequote:Op zondag 11 november 2012 23:56 schreef esv7 het volgende:
Scheren jullie trouwens allemaal je borst/buik?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Ahh netjes, ik ben benieuwd hoe ver voor de zomer ik moet beginnen. Eten jullie, als het cutdoel voor de zomer bereikt is, gewoon door op onderhoud?quote:Op zondag 11 november 2012 23:45 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Drie maanden geleden begonnen op boven de 20% BF. Zit nu wel een beetje vast en verwacht vanwege het starten van een nieuwe creatine cycle zelfs licht aan te komen. Wellicht mijn dieet een beetje tweaken de komende tijd. Ik wil naar die single digitszz"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Ik twijfel nog. Sinds ik een klein jongetje was wou ik altijd al een baard en borst-, buikhaar hebben en nu heb ik dat. Even afwachten totdat ik shredded ben.quote:Op zondag 11 november 2012 23:56 schreef esv7 het volgende:
Scheren jullie trouwens allemaal je borst/buik?If not now, then when.![]()
Dat ben ik wel van plan ja. Maar er moet toch eerst nog iets meer vanafquote:Op zondag 11 november 2012 23:59 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Ahh netjes, ik ben benieuwd hoe ver voor de zomer ik moet beginnen. Eten jullie, als het cutdoel voor de zomer bereikt is, gewoon door op onderhoud?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
quote:Op zondag 11 november 2012 23:56 schreef esv7 het volgende:
Scheren jullie trouwens allemaal je borst/buik?
-
Hoe gaan je benen nu eigenlijk? Al wat meer definitie in die tree trunks? Pics!quote:Op maandag 12 november 2012 00:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat ben ik wel van plan ja. Maar er moet toch eerst nog iets meer vanaf"If you do what you always did, then you will get what you always got."
Begint te komen, maar echt vlotten wil t niet. Helaas nog steeds geen aderenquote:Op maandag 12 november 2012 00:02 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Hoe gaan je benen nu eigenlijk? Al wat meer definitie in die tree trunks? Pics!
-
Nog steeds niet?quote:Op maandag 12 november 2012 00:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Begint te komen, maar echt vlotten wil t niet. Helaas nog steeds geen aderen
Hoe sta je er nu voor qua BF% als je het koppelt aan je DXA scan?
[ Bericht 6% gewijzigd door Awesome_ op 12-11-2012 00:55:57 ]BEASTMODE![]()
Mijn aderen liggen bijna allemaal erg diep; zelfs die dikke tuinslang op de biceps is nog (zelfs bij een pump en stevige flex) volledige onzichtbaar. Ik verwacht dat die nooit zichtbaar gaat worden ook. Damn them geneticsquote:Op maandag 12 november 2012 00:25 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Nog steeds niet?
Hoe sta je er nu voor qua BF% als je het koppelt aan je DXA scan?![]()
Ik zit denk ik rond de 11 a 12% nu; zit behoorlijk vast al een week of twee. Volgende week wil ik een tweede scan gaan doen om te kijken waar ik daadwerkelijk sta.
Herkenbaar
-
Zo, weer vijf dozen Brinta binnen. Spul is heir ernstig duur (5 dollar voor een pak), maar ik vind Brinta veul lekkerder dan havermout.
-
dafuqquote:Op zondag 11 november 2012 23:56 schreef esv7 het volgende:
Scheren jullie trouwens allemaal je borst/buik?![]()
Tuurlijk niet, keihard bear/wolf mode hier.![]()
Jij zit in de bear scene?quote:Op maandag 12 november 2012 07:28 schreef Weissman het volgende:
[..]
dafuq![]()
Tuurlijk niet, keihard bear/wolf mode hier.
-
Trouwens ook een paar kleine chocoladeletters geleverd gekregen via mijn tante. Mooie macro's:
Per 100g (60g per letter):
540 kcal
6g eiwit
30g vet
56g koolhydraten (vooral suikers)
Goed dat mijn naam uit maar 4 letters bestaat. Toch maar even wachten op refeed day
-
Lolz. Nu je bewust bent van hoeveel kcals je eigenlijk eet schrik je wel af en toe als je erbij stilstaat dat je zoiets vroeger zonder nadenken opat.quote:Op maandag 12 november 2012 07:40 schreef star_gazer het volgende:
Trouwens ook een paar kleine chocoladeletters geleverd gekregen via mijn tante. Mooie macro's:
Per 100g (60g per letter):
540 kcal
6g eiwit
30g vet
56g koolhydraten (vooral suikers)
Goed dat mijn naam uit maar 4 letters bestaat. Toch maar even wachten op refeed dayIf not now, then when.![]()
Heeft iemand een studie waarin staat hoe hoog de eiwitsynthese is na een bepaalde tijd na een training? Volgt dit een lineair pad van hoog na laag?![]()
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9252485quote:Op maandag 12 november 2012 08:06 schreef kevin_ het volgende:
Heeft iemand een studie waarin staat hoe hoog de eiwitsynthese is na een bepaalde tijd na een training? Volgt dit een lineair pad van hoog na laag?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8563679
Ik wil graag meer studies zien hierover, dus als je links hebt dan hier dumpen.
Spiersynthese is sterk afhankelijk van hoe je eet na je training. Als je vast dan gaat het na de training naar beneden tot ca. 32 uur, als je eet lijkt het de volgende dag juist een mogelijk maximum te bereiken.
Hoe dan ook, training geeft een spierremoddeleringseffect van 0 tot ca. 32-48 uur na de training. Imho moet je hiervan gebruik maken door goed te eten.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 12-11-2012 09:39:56 ]Confidence through competence![]()
Aan het bulken? Allemaal mango vel eten jongens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik heb twee rundvleesburgers en een homp spinazie gemaakt. Evenveel kcal als 1 chocoladeletterquote:Op maandag 12 november 2012 07:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lolz. Nu je bewust bent van hoeveel kcals je eigenlijk eet schrik je wel af en toe als je erbij stilstaat dat je zoiets vroeger zonder nadenken opat.En wie zegt dat cutten saai is
-
Burgers(rundvlees hoef je niet te vermelden, een burger die niet 100% beef is, is geen burger)
SpinazieInformatieve shit weer, brah.quote:Op maandag 12 november 2012 09:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9252485
Spiersynthese is sterk afhankelijk van hoe je eet na je training. Als je vast dan gaat het na de training naar beneden tot ca. 32 uur, als je eet lijkt het de volgende dag juist een mogelijk maximum te bereiken.
Hoe dan ook, training geeft een spierremoddeleringseffect van 0 tot ca. 32-48 uur na de training. Imho moet je hiervan gebruik maken door goed te eten.
Vroeg me gister nog af hoe dit zat..
Toch maar geen IF als ik weer ga bulken.![]()
![]()
Kipburgers zijn anders ook goed te kanenquote:Op maandag 12 november 2012 11:07 schreef 16meter het volgende:
Burgers(rundvlees hoef je niet te vermelden, een burger die niet 100% beef is, is geen burger)
Spinazie
[..]
Informatieve shit weer, brah.
Vroeg me gister nog af hoe dit zat..
Toch maar geen IF als ik weer ga bulken.Wat overigens ook wel baas is, is een plakje kaas op je burger laten smelten in de pan
-
Ik werk direct na mijn training ongeveer 1000 kcal naar binnen (1 eiwitshake, 1 banaan, 1 maaltijd met slow carbs en ~50g eiwit). Mijn 16-uurs vast begint in principe na de betreffende maaltijd, maar volgens mij kunnen mijn spieren genoeg met die 80g eiwit die direct na mijn training naarbinnen gooi.quote:Op maandag 12 november 2012 09:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe dan ook, training geeft een spierremoddeleringseffect van 0 tot ca. 32-48 uur na de training. Imho moet je hiervan gebruik maken door goed te eten."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik heb de afgelopen 2 maanden IF geprobeerd, en vanaf deze maand tot januari ga ik normaal eten de dag na het trainen. Ben benieuwd of ik een verschil ga zien.![]()
![]()
Eet: 13:00-21:00quote:Op maandag 12 november 2012 11:13 schreef 16meter het volgende:
Wanneer is je fasting window, Stargazer? Hoe zien je dagen er uit?
Vast: 21:00-13:00
Training: 18:30 - 20:00 (dinsdag, donderdag) en 13:00 - 14:30 (zaterdag of zondag)
Op mijn trainingsdag in het weekend heb ik soms een iets kortere eetwindow, omdat ik dan soms een kater heb en pas om 15:00 honger heb ofzoDesondanks zorg ik er ook in het weekend voor dat ik voldoende eet. Als ik weet dat ik uit ga, sla ik overdag wat over zodat ik niet teveel over mijn calorieen ga.
Op maandag en woensdag doe ik yoga van 18:45 - 20:00."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Hoe maken jullie spinazie klaar? Vroeger toen ik nog bij m'n ouders woonde kreeg ik het altijd met aardappels erdoorheen geprakt, dat vond ik echt fucking ranzig. Daarom heb ik het al jaren niet meer gegeten.![]()
Gewoon koken in een beetje water (niet teveel, je wilt wel de micro's erin houden). Los eten met een flink stuk vlees en (op een workout dag) aardappels.quote:Op maandag 12 november 2012 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe maken jullie spinazie klaar? Vroeger toen ik nog bij m'n ouders woonde kreeg ik het altijd met aardappels erdoorheen geprakt, dat vond ik echt fucking ranzig. Daarom heb ik het al jaren niet meer gegeten."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Naar mijn mening is stomen het lekkerste. Zodra het klaar is een beetje olijfolie er doorheen en smullen maar.quote:Op maandag 12 november 2012 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe maken jullie spinazie klaar? Vroeger toen ik nog bij m'n ouders woonde kreeg ik het altijd met aardappels erdoorheen geprakt, dat vond ik echt fucking ranzig. Daarom heb ik het al jaren niet meer gegeten.
Ik heb ook ooit gehoord dat door stomen de voedingsstoffen beter behoud blijven, geen idee of dat waar is.If not now, then when.![]()
Spinazie.
Wel verse though, niet van die diepvriesrommel. Dat kan ik echt oneindig opscheppen. In tegenstelling tot andere groenten die ik redelijk snel zat ben.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
prakkenquote:Op maandag 12 november 2012 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe maken jullie spinazie klaar? Vroeger toen ik nog bij m'n ouders woonde kreeg ik het altijd met aardappels erdoorheen geprakt, dat vond ik echt fucking ranzig. Daarom heb ik het al jaren niet meer gegeten.![]()
gewoon uit het doosje in de magnetron
Of als je het lekker wilt:
Wok op standje 10, beetje olijfolie d'r in, teentje knoflook, en dan heeeel kort de bladspinazie d'r in en wokken en opgooien als een prof.
Het stort zo in.![]()
ik eet het samen met een pot appelmoes :pquote:Op maandag 12 november 2012 11:34 schreef Jahr00n het volgende:
En 1/5 pot suiker dus.quote:Op maandag 12 november 2012 11:40 schreef Questular het volgende:
[..]
ik eet het samen met een pot appelmoes :p![]()
![]()
Wat pijnboompitjes erdoorheen.quote:Op maandag 12 november 2012 11:39 schreef RaymondK het volgende:
Wok op standje 10, beetje olijfolie d'r in, teentje knoflook, en dan heeeel kort de bladspinazie d'r in en wokken en opgooien als een prof.
Het stort zo in.![]()
Thanks.quote:Op maandag 12 november 2012 09:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Verrassend dat de eiwitsynthese 24 uur later nog meer dan 50% hoger is. Ik dacht dat dit wel veel lager zou zijn. Maar uitgaande van deze studies zou je dus spiergroei kunnen maximaliseren door 36 uur lang goed te eten en daarna te vasten totdat je weer klaar bent met je volgende training.![]()
Prak het altijd door mijn poverty kwark!quote:Op maandag 12 november 2012 12:12 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand hier weleens gebulked met kaviaar?![]()
Is die shit tegenwoordig nog zo stervensduur?quote:Op maandag 12 november 2012 12:12 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand hier weleens gebulked met kaviaar?![]()
euro/gramquote:Op maandag 12 november 2012 12:30 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Is die shit tegenwoordig nog zo stervensduur?
voor echte steureitjes dan.
Supermarkt is zalmeitjes met zout![]()
Dat is inderdaad mijn huidige interpretatie. Ben op zoek naar meer studies over het verloop van je spiersynthese/afbraak door training, en de invloed van voedsel daarop.quote:Op maandag 12 november 2012 12:22 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Thanks.
Verrassend dat de eiwitsynthese 24 uur later nog meer dan 50% hoger is. Ik dacht dat dit wel veel lager zou zijn. Maar uitgaande van deze studies zou je dus spiergroei kunnen maximaliseren door 36 uur lang goed te eten en daarna te vasten totdat je weer klaar bent met je volgende training.
Berkhan van Leangains heeft voor zover ik weet geen enkele keer zulke studies gequote en gerelateerd aan zijn protocol. Hij maakt de aanname dat de spiersynthese het hoogst is direct na trainen en dat 1-2 maaltijden daarna voldoende is, en dat hij de volgende ochtend gewoon weer kan vasten.
In mijn ogen gooi je dan een deel van je spiergroeimogelijkheden weg ten faveure van extra vetverbranding in de vast de ochtend na je training, wat onlogisch is. Je traint juist voor spiergroei/behoud, dus moet je ook het maximale uit je trainingseffect halen. Vasten komt wel weer idd als je training is uitgewerkt.
Maar zoals ik wel vaker zeg: dit is meer mierenneuken, het verschil tussen wel of niet vasten op lange termijn is denk ik nihil te noemen voor je daadwerkelijke resultaat. 't is waar je je het prettigst bij voelt.
Ik weet niet of 80g eiwit meer effect heeft dan 40g eiwit op het verloop van je spiersynthese. Teveel eiwit zal 1) je spiergroei niet verder stimuleren of 2) je aminozuurpool niet langer vol houden omdat het teveel aan eiwit via een ander pad omgezet wordt naar energie ipv als bouwstenen te dienen.quote:Op maandag 12 november 2012 11:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik werk direct na mijn training ongeveer 1000 kcal naar binnen (1 eiwitshake, 1 banaan, 1 maaltijd met slow carbs en ~50g eiwit). Mijn 16-uurs vast begint in principe na de betreffende maaltijd, maar volgens mij kunnen mijn spieren genoeg met die 80g eiwit die direct na mijn training naarbinnen gooi.
Er zijn wel wat studies geweest die de populaire kreet '30g / 40g protein in one setting bla bla' voort hebben gebracht.
http://suppversity.blogsp(...)-nigth-w-40g-of.html
Figure 1: Plasma levels of essential amino acids (µmol/L) and overnight mixed muscle fractional protein synthesis rates (measured by phenylalanine tracer) in subjects after receiving 40g of slow acting protein (casein) or placebo 30min before bed (at T=0; data adapted from Res. 2012)
Dat het handig is om je lichaam van langzame eiwitten te voorzien na training (om de aminozuurpool vol te houden en dus spiersynthese aan de gang te houden) klopt sowieso, zie bovenstaande link.
Maar let ook op de getallen langs de y-as van de rechter grafiek. We praten echt over minuscule verschillen waarvan ik niet weet wat ze IRL aan verschil zullen opleveren.Dit soort verschillen is keileuk voor wetenschappers (want kunnen ze weer publiceren) maar wordt naar mijn mening vaak 'misbruikt' door bro's die zeggen: 'Kijk, onderzoek heeft uitgewezen dat dit en dit beter is! Dus vanaf nu doe ik het altijd zo!' terwijl het verschil - dat er wel is - maar minuscuul is!
[ Bericht 13% gewijzigd door Stereotomy op 12-11-2012 14:00:58 ]Confidence through competence![]()
Zijn aanname is misschien wel nodig zodat zijn protocol werkt, i.e. spiergroei en toch vet verliezen. Zoals je zegt heeft geen enkel bewijs hiervoor.quote:Op maandag 12 november 2012 13:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mijn huidige interpretatie. Ben op zoek naar meer studies over het verloop van je spiersynthese/afbraak door training, en de invloed van voedsel daarop.
Berkhan van Leangains heeft voor zover ik weet geen enkele keer zulke studies gequote en gerelateerd aan zijn protocol. Hij maakt de aanname dat de spiersynthese het hoogst is direct na trainen en dat 1-2 maaltijden daarna voldoende is, en dat hij de volgende ochtend gewoon weer kan vasten.
In mijn ogen gooi je dan een deel van je spiergroeimogelijkheden weg ten faveure van extra vetverbranding in de vast de ochtend na je training, wat onlogisch is. Je traint juist voor spiergroei/behoud, dus moet je ook het maximale uit je trainingseffect halen. Vasten komt wel weer idd als je training is uitgewerkt.
Maar zoals ik wel vaker zeg: dit is meer mierenneuken, het verschil tussen wel of niet vasten op lange termijn is denk ik nihil te noemen voor je daadwerkelijke resultaat. 't is waar je je het prettigst bij voelt.
Ik ben wel benieuwd wat voor resultaten je zult krijgen als je elke traingingsdag iets over onderhoud eet en de dag daarna 24 uur lang vast tot na je volgende training.![]()
Zijn protocol 'werkt' sowieso als je onder onderhoud eet. Zodra je boven onderhoud eet 'werkt' het protocol niet. 't is meer waar je de nadruk op legt door niet/wel te vasten de ochtend na de training: spiersynthese of vetverbranding.quote:Op maandag 12 november 2012 14:18 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Zijn aanname is misschien wel nodig zodat zijn protocol werkt, i.e. spiergroei en toch vet verliezen. Zoals je zegt heeft geen enkel bewijs hiervoor.Confidence through competence![]()
Twee vragen.
1. Menno Henselmans vertelde mij dat het wel degelijk mogelijk is om spiermassa aan te zetten tijdens het cutten. De spiermassa vergroot zich in een langzaam tempo over een lange periode. Ik was verbaasd omdat hier in het topic en op fora meerdere malen uitgelegd is dat het niet mogelijk is.
2. Ik vroeg hem ook of hij bekend was met onderzoeken naar hoeveel Kcals surplus je MINIMAAL nodig hebt voor MAXIMALE spiergroei. Dit heb ik ook meerdere malen in dit topic gevraagd maar niemand kende ze. Hij gaf aan dat er onderzoek naar gedaan is maar niet zo heel veel. Toen ik ik vroeg naar die onderzoeken reageerde hij echter niet meer.
Naar hoogste waarschijnlijkheid gaf hij op beide vragen geen antwoord omdat hij natuurlijk wilt dat ik een schema van hem afneem.![]()
Wie o wie weet meer?If not now, then when.![]()
Da's onzin, afaik is de consensus in dit topic dat spieren bouwen in een energiedeficit kan voorkomen, hoe meer je beginner bent, hoe makkelijker dat gaat. En hoe kleiner je deficit is, hoe beter.quote:Op maandag 12 november 2012 15:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
1. Menno Henselmans vertelde mij dat het wel degelijk mogelijk is om spiermassa aan te zetten tijdens het cutten. De spiermassa vergroot zich in een langzaam tempo over een lange periode. Ik was verbaasd omdat hier in het topic en op fora meerdere malen uitgelegd is dat het niet mogelijk is.
Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat een regular van dit topic hier heeft gezegd dat dat niet zou kunnen.Confidence through competence![]()
Hij had het niet echt over een beginner oid. Daaruit kan ik aannemen dat het bij een gevorderde ook mogelijk zal zijn.quote:Op maandag 12 november 2012 15:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Da's onzin, afaik is de consensus in dit topic dat spieren bouwen in een energiedeficit kan voorkomen, hoe meer je beginner bent, hoe makkelijker dat gaat. En hoe kleiner je deficit is, hoe beter.
Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat een regular van dit topic hier heeft gezegd dat dat niet zou kunnen.If not now, then when.![]()
Hoe gevorderder je bent, hoe minder makkelijk het gaat.quote:Op maandag 12 november 2012 16:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hij had het niet echt over een beginner oid. Daaruit kan ik aannemen dat het bij een gevorderde ook mogelijk zal zijn.Confidence through competence![]()
Is er een manier om te kijken hoeveel massa het je kan opleveren?quote:Op maandag 12 november 2012 16:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe gevorderder je bent, hoe minder makkelijk het gaat.If not now, then when.![]()
Heel lastig te zeggen, hangt van de fysiologie van het individu af, wat hij al aan trainingshistorie heeft gehad, wat hij nu eet, etc. etc. Heel veel variabelen.quote:Op maandag 12 november 2012 16:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Is het op de één of andere manier na te gaan hoeveel massa je het kan opleveren?Confidence through competence![]()
Maar op basis van wat jij zegt, Stereotomy, lijkt me het logischer om tijdens een cut de spiersynthese op gang te houden door voldoendemet enige regelmaat (eiwitten) te eten, dan te gaan vasten. =S![]()
Ook in een cut lijkt het me idd niet ideaal om de ochtend na je training te gaan vasten.quote:Op maandag 12 november 2012 16:11 schreef 16meter het volgende:
Maar op basis van wat jij zegt, Stereotomy, lijkt me het logischer om tijdens een cut de spiersynthese op gang te houden door voldoende te eten, dan te gaan vasten. =S
Of was dat de vraag niet?
Als je alles op alles op vetverlies wil gooien, dan moet je idd niet gaan eten maar vasten, training of niet.quote:Op maandag 12 november 2012 16:14 schreef Nic1 het volgende:
Ligt eraan wat je belangrijker vind om tijdens je cut te bereiken lijkt me.
Maar je traint voor spierbehoud/-groei. Dat houdt niet op met je training, maar ook hoe je na je training eet achteraf bepaalt hoeveel effect je van je training krijgt. Als jij correct en hard traint, maar vervolgens eet je kut of eet je niet, dan kun je net zo goed niet trainen. De twee werken in samenwerking met elkaar.Confidence through competence![]()
Nu we toch lekker bezig zijn.
Stereo, hoeveel gram eiwit per kg lichaamsgewicht acht jij minimaal nodig om spierverlies in de cut zoveel mogelijk tegen te gaan? Eric Helms gaf in die Protein Roundtable aan dat uit een onderzoek naar voren kwam dat je met 2,5gr. per kg lichaamsgewicht in een zone zit waarbij er geen/bijna geen spierverlies was. Hij raadt dit dan ook aan.
Zijn PhD onderzoek gaat die hier toevallig aan wijden. Twee groepen van bodybuilders die voor een tijdje in een deficit gaan zitten. De ene groep krijgt ~ 1,2gr. per kg lichaamsgewicht en de andere ~ 2,8gr. per kg lichaamsgewicht.If not now, then when.![]()
Dat klopt, niemand kiest er voor om (regelmatig) te vasten direct na een training. Daarom vind ik het vreemd dat je er wel voor zou kiezen om per se te vasten de ochtend na een training, vanwege dezelfde redenen.quote:Op maandag 12 november 2012 16:26 schreef Nic1 het volgende:
Ach, zelfs bij het vasten eet je nog flink na je training.Confidence through competence![]()
Voor zover ik begrepen heb gaat je absolute behoefte aan eiwit voor maximaal behoud (of lichte gains, vooruitquote:Op maandag 12 november 2012 16:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu we toch lekker bezig zijn.
Stereo, hoeveel gram eiwit per kg lichaamsgewicht acht jij minimaal nodig om spierverlies in de cut zoveel mogelijk tegen te gaan? Eric Helms gaf in die Protein Roundtable aan dat uit een onderzoek naar voren kwam dat je met 2,5gr. per kg lichaamsgewicht in een zone zit waarbij er geen/bijna geen spierverlies was. Hij raadt dit dan ook aan.
Zijn PhD onderzoek gaat die hier toevallig aan wijden. Twee groepen van bodybuilders die voor een tijdje in een deficit gaan zitten. De ene groep krijgt ~ 1,2gr. per kg lichaamsgewicht en de andere ~ 2,8gr. per kg lichaamsgewicht.) net iets omhoog ten opzichte van je eiwitbehoefte in een bulk, omdat er meer eiwit voor energie verbruikt wordt ipv als bouwsteen.
Als je dus 2 g eiwit / kg lichaamsgewicht in een bulk zegt, moet ik het met Eric Helms eens zijn dat 2.5 g / kg in een cut wel een mooie richtlijn is. Maar ik zou zelf net zo blij zijn met 2 g / kg in een cut denk ik, lijkt me geen reden voor paniek.
Overigens vind ik roundtables die je hebt gepost altijd wel mooi: mensen die echt kennis van zaken hebben, maar toch soms het met elkaar oneens zijn over interpretatie van studies, of hoe een ideale methode of protocol eruit zou moeten zien. Is wel leuk om die verschillen van meningen + argumentaties te zien.
[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 12-11-2012 16:39:11 ]Confidence through competence![]()
Net gesquat, laatste rep van laatste set lukte bijna niet. Volgende training(woensdag) gewoon omhoog of keertje niet raisen?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Bijna niet? Hij lukte wel dus? Dan gewoon omhoog gaan zou ik doen.quote:Op maandag 12 november 2012 16:31 schreef esv7 het volgende:
Net gesquat, laatste rep van laatste set lukte bijna niet. Volgende training(woensdag) gewoon omhoog of keertje niet raisen?![]()
Kijk eerst hoe je ervoor staat tijdens je warming up. Voel je je goed? doe je er 2,5 kg bij. zo niet dan niet. Of je doet 2 sets met 2.5 kg erbij, en de 3e set met het gewicht vandaag. En dan vervolgens de volgende keer 3 volledige sets.quote:Op maandag 12 november 2012 16:31 schreef esv7 het volgende:
Net gesquat, laatste rep van laatste set lukte bijna niet. Volgende training(woensdag) gewoon omhoog of keertje niet raisen?Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Cool, cool.quote:Op maandag 12 november 2012 16:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb gaat je absolute behoefte aan eiwit voor maximaal behoud (of lichte gains, vooruit) net iets omhoog ten opzichte van je eiwitbehoefte in een bulk, omdat er meer eiwit voor energie verbruikt wordt ipv als bouwsteen.
Als je dus 2 g eiwit / kg lichaamsgewicht in een bulk zegt, moet ik het met Eric Helms eens zijn dat 2.5 g / kg in een cut wel een mooie richtlijn is. Maar ik zou zelf net zo blij zijn met 2 g / kg in een cut denk ik, lijkt me geen reden voor paniek.
Overigens vind ik roundtables die je hebt gepost altijd wel mooi: mensen die echt kennis van zaken hebben, maar toch soms het met elkaar oneens zijn over interpretatie van studies, of hoe een ideale methode of protocol eruit zou moeten zien. Is wel leuk om die verschillen van meningen + argumentaties te zien.
Ik vond het ook zeer leuk en interessant om het te volgen, ondanks dat ik i.t.t. hun nog een nubje ben.Dat channel is sowieso een leuk channel als je meer richting de wetenschap neigt.
Mja, misschien weten wij niet wat Martin wel weet. Als je zijn progressie pics ziet dan doet die toch wel iets goed.quote:Op maandag 12 november 2012 16:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat klopt, niemand kiest er voor om (regelmatig) te vasten direct na een training. Daarom vind ik het vreemd dat je er wel voor zou kiezen om per se te vasten de ochtend na een training, vanwege dezelfde redenen.
If not now, then when.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: