abonnement Unibet Coolblue
pi_121414078
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:22 schreef crv het volgende:

[..]

je hebt ze neem ik aan zelf besteld O-)
off topic:jaaaa, tuurlijk: zelf bedacht en betaald.
Het zou een werkplek met / voor de laptop worden ^O^
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 22:41:37 #202
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121415155
Dat brengt ons tot onze enige positieve ervaring bij een heel andere keten, namelijk bij de Bruynzeel.
Ook daar een hele poos door de showroom gelopen, rond gekeken, gevoeld aan het materiaal en tot de conclusie dat een bepaalde keuken in de showroom toch wel erg mooi en naar onze zin was ! *)

Zo op het oog en eerste gevoel het soort keuken wat we beide mooi vinden en misschien ook wel zochten. Maar het was daar druk in de zaak dus echt een gesprek met een verkoper was op dat moment wat lastig. Toch na een uurtje kijken bij de concurrenten maar weer de showroom in gelopen en onze situatie uitgelegd en eigenlijk hebben we gewoon tegen hem gezegd.

"Dit is de beschikbare ruimte voor de keuken, dit model keuken vinden we allebei mooi, ongeveer dit moet er in passen qua apparaten; dat hoeft van ons echt geen topklasse ala siemens oi.d.te zijn"
"Wat zijn de mogelijkheden in deze ruimte en wat zouden we ongeveer bij jullie kwijt zijn voor een keuken"

Nou, hij had wel even drie kwartier tijd en hij wou er geheel vrijblijvend wel eens even zijn blik op werpen. Hij hoefde geen enkele contactgegevens van ons geen adres, geen telefoonnummer zelfs geen email adres. Mochten we wat in zijn idee zien dan moesten we maar bellen met hun ^O^

Onder het genot van een bakje koffie is hij even aan het stoeien geweest met de indeling en hij moest ook toegeven dat het allemaal wel wat lastig was. Voor het gemak hebben we een gemiddeld pakket genomen aan merk en type apparaten die volgens hem vrij veel gekozen werden.
Geen budget meuk, maar ook geen hele overdreven dure apparaten :)

Hij kwam in ieder geval op de volgende indeling.



- Helemaal uiterst links een hoge kast met daarin een koelkast en een oven boven elkaar; die kast reikt dan tot aan het plafond. En je hebt de oven op een goede handige hoogte zitten.
- Links daarnaast een smalle spoelkast.
- Links daarvan zeg maar in de hoek een banaan kast met zo'n plateau wat je naar je toe kunt trekken. Voor de pannen en de voorraad.
- Dan de kookplaat met daar onder een kast met één besteklade en twee grotere laden waar dan eventueel de borden e.d. in zouden kunnen. Boven de kookplaat een schouwkap.
- En dan op de hoek net voorbij het muurtje de vaatwasser.
- Optioneel nog een kastje in de tegenoverliggende hoek een onderkast met een aanrechtblad van 35 cm diep waar de waterkoker en het koffiezetapparaat zou kunnen staan; met daaronder een x aantal lades met daar boven weer een klein kastje waar glaswerk in bewaard zou kunnen worden.

Dat ontwerp levert wel minder werkruimte op dan dat van ons; maar volgens hem was dit nog meer dan voldoende voor het gewone gebruik ? :? ook was het een voordeel volgens hem dat de oven niet onder het fornuis zat want waar moet je dan met je bestek la e.d. heen :+ ook was de warme oven dan buiten het bereik van kinderhandjes en was de keuken in ze geheel veel overzichtelijker :?

In ieder geval viel de prijs voor het geheel niet tegen; we moesten rekenen op een bedrag ergens tussen de ¤ 4.700 en de ¤ 5.500 daar moesten we toch wel op uit komen; en daar zat dan de plaatsingskosten bij in en 10 jaar garantie op de keuken en 5 jaar garantie op de apparatuur.

Al met al de eerste positieve ervaring met een keukenverkoper ! ^O^
Je moet er goed naar zoeken maar ze zijn er wel..

We hebben volgende week zaterdag al een afspraak lopen bij een andere keukenzaak; mocht hier ook een dergelijk bedrag uit komen maar dan met een door ons compleet naar wens uitgezochte keuken dan gaan we in ieder geval zeker nog even terug naar deze zaak om eens echt serieus over een keuken te gaan praten *O*
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 22:45:56 #203
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121415453
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:14 schreef crv het volgende:

[..]

Het is heel vervelend, maar op de e.o.a. manier wordt de prijs erg hoog zodra er keuken of badkamer in voor komt. Als je de boel stript blijft het vaak spaanplaat met een laagje fineer :X
Goed, er zijn natuurlijk behoorlijke kwaliteitsverschillen, maar of dat nu de prijzen waard is.....
Ik begreep overigens wel dat onze keuken in Nederland minimaal 30% duurder uitgevallen zou zijn. :o

Wij hebben hem gekocht bij Plana, wat onderdeel is van Mandemakers
Het is uiteindelijk allemaal spaanplaat met fineer met een belachelijke winstmarge !
Het is volgens mij gewoon de kunst om een keuken te kopen die naar wens is en ook nog voor een redelijk bedrag zonder het gevoel te hebben gigantisch genaaid te worden. 8)7
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:21:08 #204
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_121417617
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat brengt ons tot onze enige positieve ervaring bij een heel andere keten, namelijk bij de Bruynzeel.
Ook daar een hele poos door de showroom gelopen, rond gekeken, gevoeld aan het materiaal en tot de conclusie dat een bepaalde keuken in de showroom toch wel erg mooi en naar onze zin was ! *)

Zo op het oog en eerste gevoel het soort keuken wat we beide mooi vinden en misschien ook wel zochten. Maar het was daar druk in de zaak dus echt een gesprek met een verkoper was op dat moment wat lastig. Toch na een uurtje kijken bij de concurrenten maar weer de showroom in gelopen en onze situatie uitgelegd en eigenlijk hebben we gewoon tegen hem gezegd.

"Dit is de beschikbare ruimte voor de keuken, dit model keuken vinden we allebei mooi, ongeveer dit moet er in passen qua apparaten; dat hoeft van ons echt geen topklasse ala siemens oi.d.te zijn"
"Wat zijn de mogelijkheden in deze ruimte en wat zouden we ongeveer bij jullie kwijt zijn voor een keuken"

Nou, hij had wel even drie kwartier tijd en hij wou er geheel vrijblijvend wel eens even zijn blik op werpen. Hij hoefde geen enkele contactgegevens van ons geen adres, geen telefoonnummer zelfs geen email adres. Mochten we wat in zijn idee zien dan moesten we maar bellen met hun ^O^

Onder het genot van een bakje koffie is hij even aan het stoeien geweest met de indeling en hij moest ook toegeven dat het allemaal wel wat lastig was. Voor het gemak hebben we een gemiddeld pakket genomen aan merk en type apparaten die volgens hem vrij veel gekozen werden.
Geen budget meuk, maar ook geen hele overdreven dure apparaten :)

Hij kwam in ieder geval op de volgende indeling.

[ afbeelding ]

- Helemaal uiterst links een hoge kast met daarin een koelkast en een oven boven elkaar; die kast reikt dan tot aan het plafond. En je hebt de oven op een goede handige hoogte zitten.
- Links daarnaast een smalle spoelkast.
- Links daarvan zeg maar in de hoek een banaan kast met zo'n plateau wat je naar je toe kunt trekken. Voor de pannen en de voorraad.
- Dan de kookplaat met daar onder een kast met één besteklade en twee grotere laden waar dan eventueel de borden e.d. in zouden kunnen. Boven de kookplaat een schouwkap.
- En dan op de hoek net voorbij het muurtje de vaatwasser.
- Optioneel nog een kastje in de tegenoverliggende hoek een onderkast met een aanrechtblad van 35 cm diep waar de waterkoker en het koffiezetapparaat zou kunnen staan; met daaronder een x aantal lades met daar boven weer een klein kastje waar glaswerk in bewaard zou kunnen worden.

Dat ontwerp levert wel minder werkruimte op dan dat van ons; maar volgens hem was dit nog meer dan voldoende voor het gewone gebruik ? :? ook was het een voordeel volgens hem dat de oven niet onder het fornuis zat want waar moet je dan met je bestek la e.d. heen :+ ook was de warme oven dan buiten het bereik van kinderhandjes en was de keuken in ze geheel veel overzichtelijker :?

In ieder geval viel de prijs voor het geheel niet tegen; we moesten rekenen op een bedrag ergens tussen de ¤ 4.700 en de ¤ 5.500 daar moesten we toch wel op uit komen; en daar zat dan de plaatsingskosten bij in en 10 jaar garantie op de keuken en 5 jaar garantie op de apparatuur.

Al met al de eerste positieve ervaring met een keukenverkoper ! ^O^
Je moet er goed naar zoeken maar ze zijn er wel..

We hebben volgende week zaterdag al een afspraak lopen bij een andere keukenzaak; mocht hier ook een dergelijk bedrag uit komen maar dan met een door ons compleet naar wens uitgezochte keuken dan gaan we in ieder geval zeker nog even terug naar deze zaak om eens echt serieus over een keuken te gaan praten *O*
Ondanks dat je hier inderdaad minder werkruimte hebt en de spoelbak en de vw niet naast elkaar zitten wat de meeste mensen toch wel belangrijk vinden. Voelt dit ontwerp voor mij logischer als de andere. Vraag me niet waarom, maar zo lijkt het.

Prijs klinkt voor de eerste berekening ook zeker niet slecht, denk dat je bij Ikea niet heel veel minder kwijt zal zijn.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_121421046
Zit net te denken... je hebt ook nog extra hoge onderkasten (dus weinig plint) waarbij je dan een extra lade hebt, maar volgens mij zijn jullie niet zo lang ;)

Had je nog aan plintlades gedacht?

En naar je tekening kijkend kom ik op een werkblad van 50cm (+60 in de hoek) links van de gootsteen? Ruim is het niet, en het is ook oppassen omdat je met je linker elleboog vlak naast de pannen bezig bent...

Waterkoker en koffiezetter helemaal aan de andere kant lijkt me niet praktisch, maar die zijn zo verplaatst natuurlijk...

Verder heb ik liever de koelkast dan de oven op een handige hoogte zitten, daar moet je tenslotte veel vaker in zijn...

O ja, werkblad van 70 diep is erg aan te raden!
pi_121421087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:37 schreef popvette het volgende:
Zit net te denken... je hebt ook nog extra hoge onderkasten (dus weinig plint) waarbij je dan een extra lade hebt, maar volgens mij zijn jullie niet zo lang ;)

Had je nog aan plintlades gedacht?

En naar je tekening kijkend kom ik op een werkblad van 50cm (+60 in de hoek) links van de gootsteen? Ruim is het niet, en het is ook oppassen omdat je met je linker elleboog vlak naast de pannen bezig bent...

Waterkoker en koffiezetter helemaal aan de andere kant lijkt me niet praktisch, maar die zijn zo verplaatst natuurlijk...

Verder heb ik liever de koelkast dan de oven op een handige hoogte zitten, daar moet je tenslotte veel vaker in zijn...

O ja, werkblad van 70 diep is erg aan te raden!
(kan het verwijderknopje niet vinden, deze post kan weg, verkeerde knopje gebruikt...)
pi_121423358
Is een keukeneiland niet iets voor jullie situatie. Zitten nog wel veel nadelen aan denk ik. Maar het is nu wel genoemd en wie weet met wat nadenken dat het toch wel iets is.

Tegen over dit eiland misschien twee hoge kasten met alle apparatuur. En het blad iets langer maken als een soort bar ?? In de hoek kom je niet uit met de kastjes en heb je een loze ruimte. Blad moet speciaal gemaakt worden, misschien wel gewoon even een beton blad. En zo zijn er nog heel veel mitsen en maren.



Denk je ook nog aan het kastje in de hoek. Nu je door hebt dat een carousel niet werk in een kleine keuken.



[ Bericht 0% gewijzigd door jpajs op 11-01-2013 08:44:59 ]
Jeroentje.
pi_121423782
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat brengt ons tot onze enige positieve ervaring bij een heel andere keten, namelijk bij de Bruynzeel.
Ook daar een hele poos door de showroom gelopen, rond gekeken, gevoeld aan het materiaal en tot de conclusie dat een bepaalde keuken in de showroom toch wel erg mooi en naar onze zin was ! *)

Zo op het oog en eerste gevoel het soort keuken wat we beide mooi vinden en misschien ook wel zochten. Maar het was daar druk in de zaak dus echt een gesprek met een verkoper was op dat moment wat lastig. Toch na een uurtje kijken bij de concurrenten maar weer de showroom in gelopen en onze situatie uitgelegd en eigenlijk hebben we gewoon tegen hem gezegd.

"Dit is de beschikbare ruimte voor de keuken, dit model keuken vinden we allebei mooi, ongeveer dit moet er in passen qua apparaten; dat hoeft van ons echt geen topklasse ala siemens oi.d.te zijn"
"Wat zijn de mogelijkheden in deze ruimte en wat zouden we ongeveer bij jullie kwijt zijn voor een keuken"

Nou, hij had wel even drie kwartier tijd en hij wou er geheel vrijblijvend wel eens even zijn blik op werpen. Hij hoefde geen enkele contactgegevens van ons geen adres, geen telefoonnummer zelfs geen email adres. Mochten we wat in zijn idee zien dan moesten we maar bellen met hun ^O^

Onder het genot van een bakje koffie is hij even aan het stoeien geweest met de indeling en hij moest ook toegeven dat het allemaal wel wat lastig was. Voor het gemak hebben we een gemiddeld pakket genomen aan merk en type apparaten die volgens hem vrij veel gekozen werden.
Geen budget meuk, maar ook geen hele overdreven dure apparaten :)
Een echte professional dus. Iemand die graag een uitdaging heeft. Het ontwerpen van een keuken in jullie ruimte lijkt mij veel leuker dan het ontwerpen van een keuken in een grote ruimte.

En hij ziet er netjes uit, je hebt de hoekruimte om wat spulletjes op het aanrecht te zetten zonder dat je teveel werkblad kwijt raakt, je hebt werkruimte naast je wasbak en je kunt niet per ongeluk de pannen van het fornuis gooien als je naar de keuken loopt. Het blijft natuurlijk maar krap (het is en blijft weinig ruimte, maar daar doe je niets aan tenzij je gaat uitbouwen!) maar volgens mijn wel werkbaar wanneer je niet helemaal gek bent van koken.

De prijs is ook niet verkeerd. Voor dat geld hadden wij nog niet eens ons fornuis :P (die was 7000 euro, fornuis + schouw, ik schijn een hele dure smaak te hebben!)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 08:10:33 #209
102912 crv
Screwed up
pi_121423817
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:45 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het is uiteindelijk allemaal spaanplaat met fineer met een belachelijke winstmarge !
Het is volgens mij gewoon de kunst om een keuken te kopen die naar wens is en ook nog voor een redelijk bedrag zonder het gevoel te hebben gigantisch genaaid te worden. 8)7
ik zou ook eens de eilandoptie uitzoeken zoals geopperd. kan soms heel goed uitkomen.

maar wil jij hem niet zelf plaatsen ?
zo te zien ben je handig genoeg :+
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_121441644
Ik zou kijken hoe de eettafel als werktafel bij het keukenblok gebruikt kan worden.
Bij het kookeiland in kleine keuken moet je ook denken aan eetplaatsen voor 2 en meer personen zonder dat ze het gevoel hebben de rest van hun leven aan een bar te moeten eten.

Mijn ervaring is dat een spoelbak met maar één werkblad ernaast erg onhandig kan zijn. Dat was toen wel zonder vaatwasser, maar er is van alles wat niet in de vaatwasser kan door omvang, vorm en/of materiaal.
pi_121443905
Het feit dat je een goede keukenontwerper hebt gevonden bij een grote landelijke keten is opzich al een felilictatie waard. :D Wel knap dat je er zo lang de tijd voor neemt, maar laat je vooral niet gek maken. Met een kleine keuken zul je altijd een compromis moeten sluiten, je moet alleen zelf nog even bepalen welke. ;) Maar zo te zien ben je goed op weg! Al enig idee van het 'uiterlijk' van de keuken?
pi_121446724
Is 45 cm niet heel smal voor een spoelkast, Vonk?
Ik neem aan dat je dan een enkele spoelbak hebt van ook maximaal die breedte?
pi_121463162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:24 schreef Gwywen het volgende:
Is 45 cm niet heel smal voor een spoelkast, Vonk?
Ik neem aan dat je dan een enkele spoelbak hebt van ook maximaal die breedte?
Dat is mijn inziens het nadeel van een keukenboer / installateur. In die kleine keukens heb je gewoon maatwerk oplossingen nodig. Als je dus een kastje hebt van 45 cm en een een spoelbak van 60 cm moet je zagen in de wandjes. Kan best maar dat zal de pro vakman niet doen.

Een kookplaat boven de vaatwasmachine kan niet omdat je onder aan sluiting heb. Word heel sterk afgeraden en willen we niet verkopen.
Met heel veel zoeken en puzzelen krijg je het uiteindelijk voor elkaar. Klant tevreden en eeuwige roem.
Situatie was een bribus keuken blokje in ex huurwoning. Zag er nog strak uit. Dus maatwerkoplossing met een kastje van 29,5 cm er tussen.

Dat dan de gasaansluiting wel erg kort door de bocht is en maatwerk.......

Wel gas dicht en inmidels twee jaar naar volle tevredenheid in gebruik.

Was ook wel leuk. Tante (altijd speciale klant) wilde rode deurtjes. Had ze gezien bij Scheer en Foppe in de winkel. Dus mooi twee rode deurtje voor afwas machine en maatkastje besteld. O-)
Jeroentje.
pi_121464686
Een kijkje bij de buren, die een dooie hoek hebben ingevuld met een fraaie carroussel.

Kastje dicht:



En kastje gaat open:



En kastje is open:



En boven / onder gaan onafhankelijk van elkaar , hé.
Het draait naar buiten ( als een carroussel) en dan nog eens een twist en beide planken zijn op volle diepte bereikbaar !
# Een Brugman- keuken.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:20:31 #215
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121465107
''Dag buurman, mag ik even uw keukenkastjes op de gevoelige plaat zetten?'' :P
pi_121467162
Dat is zo'n dure LeMans zeker? Ikea heeft ze ook en ik wil er een!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 11:42:58 #217
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121497569
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 06:36 schreef jpajs het volgende:
Is een keukeneiland niet iets voor jullie situatie. Zitten nog wel veel nadelen aan denk ik. Maar het is nu wel genoemd en wie weet met wat nadenken dat het toch wel iets is.

Tegen over dit eiland misschien twee hoge kasten met alle apparatuur. En het blad iets langer maken als een soort bar ?? In de hoek kom je niet uit met de kastjes en heb je een loze ruimte. Blad moet speciaal gemaakt worden, misschien wel gewoon even een beton blad. En zo zijn er nog heel veel mitsen en maren.

[ afbeelding ]

Denk je ook nog aan het kastje in de hoek. Nu je door hebt dat een carousel niet werk in een kleine keuken.

[ afbeelding ]
We hebben ook al eens gekeken naar een eiland idee maar daar zitten in onze ogen toch echt teveel haken en ogen aan. Dat komt natuurlijk ook omdat we de wens hebben om straks aan een gewone tafel met een x aantal stoelen te kunnen gaan zitten tijdens het eten.

Als we nou gewoon met het bord op schoot voor de televisie zouden gaan zitten eten scheelde dat ook al een hoop :+ maar dat gaan we dus niet doen, ook extreem onhandig vinden we.
Dat hoek kastje kunnen we idd. nog in overweging nemen; we gaan het eens aan kaarten bij onze keuken afspraak van komende zaterdag.

quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 08:10 schreef crv het volgende:

[..]

ik zou ook eens de eilandoptie uitzoeken zoals geopperd. kan soms heel goed uitkomen.

maar wil jij hem niet zelf plaatsen ?
zo te zien ben je handig genoeg :+
Naja, samen kunnen paps en ik een hoop, dus ik denk ook wel dat we het zouden kunnen; maar wij hebben nog wel veertienduizend andere dingen die ook nog moeten gebeuren :+
Dus laat ik het plaatsen van een keuken graag over aan mensen die dat gewoon dagelijks doen :s).

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:54 schreef Teslynd het volgende:
Ik zou kijken hoe de eettafel als werktafel bij het keukenblok gebruikt kan worden.
Bij het kookeiland in kleine keuken moet je ook denken aan eetplaatsen voor 2 en meer personen zonder dat ze het gevoel hebben de rest van hun leven aan een bar te moeten eten.

Mijn ervaring is dat een spoelbak met maar één werkblad ernaast erg onhandig kan zijn. Dat was toen wel zonder vaatwasser, maar er is van alles wat niet in de vaatwasser kan door omvang, vorm en/of materiaal.
Dat laatste probleem gaan we oplossen door een vaatwasser te nemen van 60 cm, en die paar dingen die er dan echt niet in passen die wassen we wel met de hand even af.
Ik schat zelf dat er niet zo heel veel overblijft wat niet past in de vaatwasser.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:24 schreef Gwywen het volgende:
Is 45 cm niet heel smal voor een spoelkast, Vonk?
Ik neem aan dat je dan een enkele spoelbak hebt van ook maximaal die breedte?
Daar hebben we verder niet tot details over gehad; we kwamen de winkel meer binnen met de gedachte; die keuken vinden we leuk, dit is de beschikbare ruimte en wat zouden we kwijt zijn als ik hier een keuken met x aantal apparaten zou kopen want ik heb geen flauw idee wat ik moet verwachten. Praat ik over ¤ 12.000 euro of ¤ 5000,- ? :P

Maar 45 cm voor een spoelbak is niet erg groot; ik ga er voor het gemak ook maar vanuit dat een spoelkast van 45 cm ook maximaal een spoelbak van 45 cm in kan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:56 schreef AnneX het volgende:
Een kijkje bij de buren, die een dooie hoek hebben ingevuld met een fraaie carroussel.

Kastje dicht:

[ afbeelding ]

En kastje gaat open:

[ afbeelding ]

En kastje is open:

[ afbeelding ]

En boven / onder gaan onafhankelijk van elkaar , hé.
Het draait naar buiten ( als een carroussel) en dan nog eens een twist en beide planken zijn op volle diepte bereikbaar !
# Een Brugman- keuken.
^O^, nu is het verschil in ieder geval duidelijk voor ons :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:06 schreef 4wood het volgende:
Het feit dat je een goede keukenontwerper hebt gevonden bij een grote landelijke keten is opzich al een felilictatie waard. :D Wel knap dat je er zo lang de tijd voor neemt, maar laat je vooral niet gek maken. Met een kleine keuken zul je altijd een compromis moeten sluiten, je moet alleen zelf nog even bepalen welke. ;) Maar zo te zien ben je goed op weg! Al enig idee van het 'uiterlijk' van de keuken?
Tjah, we bereiden ons liever goed voor !
Zeker omdat er toch ook behoorlijk wat geld mee gemoeid is en we natuurlijk een keuze maken over iets dat toch wel een jaar of 10 á 15 toch zeker wel mee moet gaan. Het wordt dus ook geen design keuken met de nieuwste snufjes o.i.d. maar een lekker traditionele landelijke keuken in de kleur wit of gebroken wit, vanille-achtig of wellicht heel licht grijzig.

Met als aanrechtblad iets met een heel lichte kleur in houtmotief; we zaten eerst te denken aan een zwart stenen blad maar volgens mij zie je daar in het dagelijks leven gewoon echt alles op; ieder stofje, ieder vlekje.

En als grepen dan iets lekker robuust wat weer past bij de bakelieten deurklinken die we in het huis hebben. En gelukkig zitten ik en lief wat betreft het uiterlijk op vrijwel één lijn *O*
  zondag 13 januari 2013 @ 11:53:38 #218
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_121497914
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:42 schreef Vonkenboer het volgende:
...
Met als aanrechtblad iets met een heel lichte kleur in houtmotief; we zaten eerst te denken aan een zwart stenen blad maar volgens mij zie je daar in het dagelijks leven gewoon echt alles op; ieder stofje, ieder vlekje.
...
Wij hebben een gezoet zwart natuurstenen blad in onze keuken. We waren gewaarschuwd dat je op gezoet alles zo zien en vlekken zou krijgen (itt tot gepolijst (en dus glanzend) blad). Na ruim 3 jaar zijn we echter nog steeds super blij met onze keuze. Er zit nergens een vlekje op het blad, het is heel makkelijk schoon te maken en te houden. En onze keuken word heel intensief gebruikt. Dus mocht je het toch mooier vinden zou ik het daarom niet afschrijven.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 18:28:32 #219
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121512903
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wij hebben een gezoet zwart natuurstenen blad in onze keuken. We waren gewaarschuwd dat je op gezoet alles zo zien en vlekken zou krijgen (itt tot gepolijst (en dus glanzend) blad). Na ruim 3 jaar zijn we echter nog steeds super blij met onze keuze. Er zit nergens een vlekje op het blad, het is heel makkelijk schoon te maken en te houden. En onze keuken word heel intensief gebruikt. Dus mocht je het toch mooier vinden zou ik het daarom niet afschrijven.
Prijstechnisch en qua onderhoud is een laminaatblad natuurlijk wel het meest interessant om in een keuken op te nemen. :)
  zondag 13 januari 2013 @ 18:41:27 #220
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_121513600
Wij hebben een laminaatblad dat op 2 punten beschadigd is door een mes oid en het is gevoelig voor kerrie poeder. Ik zou nooit weer zo'n blad nemen!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 19:17:14 #221
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121515316
En zo tussen alle keuken ontwerpen en verhalen door hebben we ook nog even tijd gevonden voor een reguliere klus-update :P.



Alle netwerkbekabeling is nu volledig afgemonteerd, in deze Attema patchkast gebruik je hiervoor gewone AMP cat5e keystone jacks. Er zijn nog twee posities over; eentje daarvan wordt nog gebruikt om een data aansluiting ergens in de keuken te maken.

Zodat we daar zo'n internet telefoon toestel neer kunnen zetten of dat we daar ooit met een laptopje aan de eet tafel kunnen gaan zitten internetten. Dan blijft er nog één loze aansluiting over voor toekomstige uitbreiding. Dan heb ik denk ik ook voorlopig genoeg mogelijkheden om in huis zaken op het netwerk aan te kunnen sluiten. :s)


Verder is het AOP voor UPC weer in de meterkast gemonteerd; dit is een TRASS1000b van Hirschmann die dubbel galvanisch gescheiden uitgevoerd in. Dat houdt in dat de cai installatie van het net buiten electrisch gezien gescheiden is van het deel wat ik in huis hebt.
Zo'n AOP moet je daarom ook zelf weer op de hoofdaardrail aansluiten van je eigen installatie.


Alle coax kabels zijn afgemonteerd op de Hirschmann multitap, deze heeft verschillende dempingswaarden waar je rekening mee dient te houden. Op de zesvoudige multitap heb je 6 verschillende aansluitingen zitten met een demping van 12,5db tot 17,5db.

Het belangrijkste bij het monteren is dat je de langste kabel altijd aansluit op de aansluiting met de laagste waarde. Bij deze multitap is dat dus 12,5 dB.
De kortste kabel komt op de aansluiting met de hoogste waarde. Dat is dan 17,5db.

De rest van de kabels verdeel je naar gelang de lengtes van de kabels zijn ;)
Verder moet je de F-connectors natuurlijk goed aansluiten en moet je de doorlus mogelijkheid van de multitap even afsluiten met een weerstandje.

Straks zal er waarschijnlijk nog een cai versterker tussen het AOP en de multitap moeten want ik vermoed dat er anders van het signaal te weinig over blijft maar dat bekijken we dan wel wanneer we er eindelijk in gaan wonen. :+




De vloer in het toilet beneden is er uitgebroken en afgevoerd en omdat de weersomstandigheden toelaten hebben we het riool in de badkamer en het toilet vast naar binnen gebracht :s).
Ook is er uit de badkamer en het toilet twee volle aanhangers met zand afgevoerd, de badkamer en het toilet lag vroeger ongeveer 8 cm hoger dan de rest van het huis.
Dit proberen we straks toch min of meer te beperken :).

Voor de badkamer en het toilet hebben we nog geen heel duidelijke plannen gemaakt, eerst maar eens een keuken kopen en dan kijken we wel weer verder :+



In de woonkamer hebben we toch besloten om het deksel van de kelder zover mogelijk weg te hakken; daar leggen we straks dan de isolatie en de vloerverwarming overheen.
En daaroverheen natuurlijk nog de cementdekvloer ;) in het totaal komt er volgens mij nog 9 cm bij de ruwe betonvloer op.



Ik heb mij niet meer kunnen inhouden en heb aan de voorkant van het huis de buitenverlichting vast aangebracht :+, dat komt ook omdat ik nieuwsgierig was of mijn schakeling met de klok en de schemerschakelaar in de meterkast goed werkte. En de schakeling werkt eigenlijk prima !.

De schakelklok in de meterkast bepaald wanneer (vanaf welke tijd en tot welk tijdstip) de lamp mag branden en de schemerschakelaar meet in de tussentijd of het buiten wel of niet donker genoeg is dat de lamp ingeschakeld mag worden. Dus als de klok zegt dat de lamp mag branden EN het buiten donker genoeg is; dan gaat de lamp branden.

Naast de voordeur en achterdeur heb ik dan weer een soort van overbruggingsschakelaar zitten waarmee je de lamp handmatig aan of uit kunt zetten ongeacht wat de klok of schemerschakelaar doet ^O^.



En we hebben alle deuren weer tevoorschijn gehaald om ze allemaal mooi pas te kunnen maken en de laatste keer te controleren op gaatjes e.d. en waar nodig zetten we ze nog even een laatste keer in de grondverf. *O*

Zodra het duidelijk is hoe de keuken precies wordt dan storten we ons op het laatste installatiewerk in de keuken, dan kan het plafond in de keuken uiteindelijk dicht, de isolatie voor de vloerverwarming erin, de vloerverwarming geïnstalleerd worden en dan kan de cementdekvloer er ook in ! w/
pi_121516495
Houden jullie nog een megadeal in het achterhoofd van keuken+toilet+bk
bij dezelfde leverancier...

En voor dat ukke-stukkie aanrecht kun je gelijk graniet kiezen o|O
Van de steenhouwer w/

# eersteklasmaterialen.gebruikt.tot.nu.toe :7
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 19:44:00 #223
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121516803
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:38 schreef AnneX het volgende:
Houden jullie nog een megadeal in het achterhoofd van keuken+toilet+bk
bij dezelfde leverancier...

En voor dat ukke-stukkie aanrecht kun je gelijk graniet kiezen o|O
Van de steenhouwer w/

# eersteklasmaterialen.gebruikt.tot.nu.toe :7
Dat is wel iets waar we op uit zijn; de afspraak van zaterdag loopt ook bij zo'n bedrijf dat ook badkamers e.d. verkoopt :9
Maar waarom graniet ? :P
pi_121517840
Het oog wil ook wat ... ;)

Omdat je op laminaat geen hete pannen kunt zetten, (dus altijd klooien met onderzetters), zie post220.
Evt. leg je laminaat op de vloer.

Omdat je daar hete pannen op kunt zetten, je kunt er pizza en taart deeg oprollen,
omdat het spekglad en hygies verantwoord is...

De steenhouwer maakte ons blad uit éen stuk / naadloos de hoek om ( zíjn expertise)
De keukenboer van de buren, die heeft een groef in het werkblad ~O>
  zondag 13 januari 2013 @ 21:35:25 #225
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_121523389
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:17 schreef Vonkenboer het volgende:
...De schakelklok in de meterkast bepaald wanneer (vanaf welke tijd en tot welk tijdstip) de lamp mag branden en de schemerschakelaar meet in de tussentijd of het buiten wel of niet donker genoeg is dat de lamp ingeschakeld mag worden. Dus als de klok zegt dat de lamp mag branden EN het buiten donker genoeg is; dan gaat de lamp branden.

Naast de voordeur en achterdeur heb ik dan weer een soort van overbruggingsschakelaar zitten waarmee je de lamp handmatig aan of uit kunt zetten ongeacht wat de klok of schemerschakelaar doet ^O^.
...
Dit klinkt heel bekend, zo is bij ons de buitenverlichting ook geschakeld aan de voor en achterkant van het huis (zijkant alleen op schemerschakelaar ivm inbraakrisico).
Maar ja ik heb ook zo'n elekro nerd in huis ;)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 13 januari 2013 @ 21:38:38 #226
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_121523627
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:17 schreef Vonkenboer het volgende:....

En we hebben alle deuren weer tevoorschijn gehaald om ze allemaal mooi pas te kunnen maken en de laatste keer te controleren op gaatjes e.d. en waar nodig zetten we ze nog even een laatste keer in de grondverf. *O*
...
Hou er rekening mee dat je de spleten lekker groot laat van de deuren! Wij hebben er een paar gehad die voor het schilderen mooi sloten en na het schilderen net te groot waren. }:|
pi_121531753
Mijn aanrechtkastje met spoelbak is krap 50 cm breed. De binnenmaat van de spoelbak is 40 cm breed en nipt 35 cm diep. Met oplegrand is hij ruim 44 cm breed. Het vorige spoelbakaanrechtkastje zal even breed geweest zijn, maar de spoelbak was smaller.

Ik heb een nogal onhandige motoriek en de vorige was voor mij te smal. Maar het is maat die ik veel gezien heb en onder normale omstandigheden geen problemen opgeleverd zal hebben. Het pannenrooster van het smalle gasstel kon er diagonaal in.
  maandag 14 januari 2013 @ 08:33:09 #228
102912 crv
Screwed up
pi_121535866
Wij hebben nu ook graniet, en ik vind het super



Wil je in de keuken een eettafel dat je geen "eiland" wil?
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_121540491
Je kunt ook eiland en eettafel combineren, ik heb er wel plaatjes van op Pinterest gezien.
Ja ik ben dus zo'n muts die plaatjes van mooie keukens en interieurs verzamelt op Pinterest

Klik hier
of hier.
Levert volgens mij veel ruimte op.
Het is dat wij al een mooie tafel van m'n ouders hebben gekregen, anders had ik het ook overwogen voor onze keuken.
pi_121541449
Ik vind dat een eetbar.
pi_121542245
Het probleem wat ik vaak heb met eilanden is dat je er aan alle kanten omheen moet kunnen lopen. En niet langs moet persen. Een schiereiland zou dan beter zijn. Daarom hebben wij ook een U-vormige keuken gemaakt, omdat ik de ruimte om het eiland heen te smal vond.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 20:13:53 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121562235
quote:
99s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:38 schreef TR08 het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je de spleten lekker groot laat van de deuren! Wij hebben er een paar gehad die voor het schilderen mooi sloten en na het schilderen net te groot waren. }:|
Nou, dat zal denk ik wel meevallen; aangezien wij de neiging hebben om alles net te krap te zagen of te schaven; wat tot het gevolg heeft dat je bijvoorbeeld met twee man een gips plaat van 120 breed bij 260 lang om hoog staat te houden/balanceren die dan net op 5 mm niet past -O-

Dus ik ben niet bang dat de deuren straks net te groot zijn :+

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 00:11 schreef Teslynd het volgende:
Mijn aanrechtkastje met spoelbak is krap 50 cm breed. De binnenmaat van de spoelbak is 40 cm breed en nipt 35 cm diep. Met oplegrand is hij ruim 44 cm breed. Het vorige spoelbakaanrechtkastje zal even breed geweest zijn, maar de spoelbak was smaller.

Ik heb een nogal onhandige motoriek en de vorige was voor mij te smal. Maar het is maat die ik veel gezien heb en onder normale omstandigheden geen problemen opgeleverd zal hebben. Het pannenrooster van het smalle gasstel kon er diagonaal in.
^O^, het lijkt mij dus beter dat we het spoelkastje 60 cm breed kunnen houden; eventueel kunnen we altijd een snijplank nemen die we over de bak van de gootsteen kunnen plaatsen.
Tenminste zoiets zie je wel eens in programma's op tv en op internet voorbij komen.

quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 08:33 schreef crv het volgende:
Wij hebben nu ook graniet, en ik vind het super

[ afbeelding ]

Wil je in de keuken een eettafel dat je geen "eiland" wil?
Als we iets leuk tegenkomen gaan we het in ieder geval een granieten blad overwegen.
Heeft dat eigenlijk nog bijzonder onderhoud nodig of zijn er dingen waar je voor moet oppassen ?

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:51 schreef Gwywen het volgende:
Je kunt ook eiland en eettafel combineren, ik heb er wel plaatjes van op Pinterest gezien.
Ja ik ben dus zo'n muts die plaatjes van mooie keukens en interieurs verzamelt op Pinterest

Klik hier
of hier.
Levert volgens mij veel ruimte op.
Het is dat wij al een mooie tafel van m'n ouders hebben gekregen, anders had ik het ook overwogen voor onze keuken.
Ik voel er zelf nog vrij weinig voor om een kookeiland of schier-eiland of bar op te nemen om daar mee mogelijk ruimte te besparen. Ik zie het gewoon niet voor me hoe je daar fatsoenlijk aan kunt zitten eten of werken :@ :?
pi_121563972
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:13 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, dat zal denk ik wel meevallen; aangezien wij de neiging hebben om alles net te krap te zagen of te schaven; wat tot het gevolg heeft dat je bijvoorbeeld met twee man een gips plaat van 120 breed bij 260 lang om hoog staat te houden/balanceren die dan net op 5 mm niet past -O-

Dus ik ben niet bang dat de deuren straks net te groot zijn :+
Ah, u is er ook zo één :')

Heb mezelf al heel wat keer vervloekt. Maar ik leer het al. De laatste 3 gipsplaten zijn lekker een halve tot en cm te kort boven of onder of beide... klap tegen de muur en niemand die het straks ziet met vloer, plafond... maar het heeft even geduurd :+

Kookeiland lijkt me heel tof met een ontbijtbar... maar er moet écht wel een grote eettafel in, 240+...
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 21:18:47 #234
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121565882
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:45 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ah, u is er ook zo één :')

Heb mezelf al heel wat keer vervloekt. Maar ik leer het al. De laatste 3 gipsplaten zijn lekker een halve tot en cm te kort boven of onder of beide... klap tegen de muur en niemand die het straks ziet met vloer, plafond... maar het heeft even geduurd :+

Kookeiland lijkt me heel tof met een ontbijtbar... maar er moet écht wel een grote eettafel in, 240+...
Nou, het is een gebrek van mijzelf en van mijn vader _O-

Hoe vaak we wel niet met een plank of plaat heen en weer sjouwen omdat hij gewoon "weer eens" 5mm te lang is..

Ja, stel je voor dat iets ooit te kort zou zijn :+
pi_121566575
Stel je voor ja, ik moet gemiddeld ook altijd 2-3 keer heen en weer iets fixen.

Nou, ik was net begonnen met mijn pa te klussen in huis. Vloertje verlengen op zolder, schuin kantje eraan want er moest een plaat tegen etc... Dus pa alles meten, dubbelcheck... prima.

Dus hop, geleideprofieltjes (nouja, latjes met 2 schroeven) op de plaat OSB en bzzzzp met de splinternieuwe cirkelzaag. Trots, mooi ding, goed gedaan!

O, pa, 5 cm te smal |:( c_/

Over gipsplaten gesproken... ik zie er tegenop straks in de woonkamer op 2.80 hoogte iets van 40 m² gipsplaten aanbrengen... en ik wil nog 12,5 of dubbel 9,5 ook i.v.m. geluid... Misschien toch maar stucplaatjes en laten meestucen met de muren :X
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 21:56:53 #236
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121568233
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:30 schreef Gieliovd het volgende:
Stel je voor ja, ik moet gemiddeld ook altijd 2-3 keer heen en weer iets fixen.

Nou, ik was net begonnen met mijn pa te klussen in huis. Vloertje verlengen op zolder, schuin kantje eraan want er moest een plaat tegen etc... Dus pa alles meten, dubbelcheck... prima.

Dus hop, geleideprofieltjes (nouja, latjes met 2 schroeven) op de plaat OSB en bzzzzp met de splinternieuwe cirkelzaag. Trots, mooi ding, goed gedaan!

O, pa, 5 cm te smal |:( c_/

Over gipsplaten gesproken... ik zie er tegenop straks in de woonkamer op 2.80 hoogte iets van 40 m² gipsplaten aanbrengen... en ik wil nog 12,5 of dubbel 9,5 ook i.v.m. geluid... Misschien toch maar stucplaatjes en laten meestucen met de muren :X
Met voldoende mankracht en twee stempels is het allemaal wel te doen hoor; die van ons waren zelfs een keer zo breed (120 i.p.v. standaard 60) het belangrijkste is nog dat je in het midden van de ruimte begint en vandaar uit links en rechts naar de kant werkt. Het is wel wat gehannes met die platen, maar het is te doen.

We hebben platen van 120 gebruikt omdat je dan veel minder naden hebt; normaal gebruikt men platen van die afmetingen alleen voor wanden :P
  maandag 14 januari 2013 @ 23:05:32 #237
102912 crv
Screwed up
pi_121572449
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:13 schreef Vonkenboer het volgende:

Als we iets leuk tegenkomen gaan we het in ieder geval een granieten blad overwegen.
Heeft dat eigenlijk nog bijzonder onderhoud nodig of zijn er dingen waar je voor moet oppassen ?
Gewoon normaal schoonmaken na gebruik met water (en/of sopje) geen agressieve middelen gebruiken.
quote:
Ik voel er zelf nog vrij weinig voor om een kookeiland of schier-eiland of bar op te nemen om daar mee mogelijk ruimte te besparen. Ik zie het gewoon niet voor me hoe je daar fatsoenlijk aan kunt zitten eten of werken :@ :?
Als je eraan wilt werken/eten is een eiland wellicht niet handig.
Of een deel van het eiland met kastjes en de rest als "tafel" als je enkel met zijn 2tjes eraan zit
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_121575937
Even tussen al jouw harde werken door, waarom eigenlijk in het midden beginnen met de gipsplaten?

En voor graniet moet je eens bij mebla kijken, daar komt ons blad vandaan. Erg goede prijs en ik ben er erg tevreden over. Onderhoud is gemakkelijk en het blijft mooi.
pi_121580130
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, het is een gebrek van mijzelf en van mijn vader _O-

Hoe vaak we wel niet met een plank of plaat heen en weer sjouwen omdat hij gewoon "weer eens" 5mm te lang is..

Ja, stel je voor dat iets ooit te kort zou zijn :+
Zit zo'n raar hoekje in het plafond. Dus mijn partner alles netjes uittekenen. Precies in spiegelbeeld... Dat is hem zo vaak overkomen.
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 19:59:46 #240
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121607162
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:10 schreef jdel het volgende:
Even tussen al jouw harde werken door, waarom eigenlijk in het midden beginnen met de gipsplaten?

En voor graniet moet je eens bij mebla kijken, daar komt ons blad vandaan. Erg goede prijs en ik ben er erg tevreden over. Onderhoud is gemakkelijk en het blijft mooi.
We zijn in het midden van de ruimte begonnen omdat dit veel mooier uitkomt met de verdeling van de platen. Ook hadden we precies in het midden van de ruimte een markering op de latten gezet zodat de plaat helemaal recht en haaks in de ruimte gemonteerd werd.



Als je de eerste aantal platen heel precies monteert kun je de rest van de platen er zo min of meer links en rechts klakkeloos tegen aan leggen :9

quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:05 schreef crv het volgende:

[..]

Gewoon normaal schoonmaken na gebruik met water (en/of sopje) geen agressieve middelen gebruiken.

[..]

Als je eraan wilt werken/eten is een eiland wellicht niet handig.
Of een deel van het eiland met kastjes en de rest als "tafel" als je enkel met zijn 2tjes eraan zit
Oke, opzich valt dat onderhoud dan erg goed mee :)
pi_121610958
Vonk, ga jij de gipsplaten niet laten stucen? Zo nee; hoe werk je de kopse kanten van de gipsplaten dan netjes af?
  Moderator dinsdag 15 januari 2013 @ 21:14:09 #242
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121611332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:07 schreef 4wood het volgende:
Vonk, ga jij de gipsplaten niet laten stucen? Zo nee; hoe werk je de kopse kanten van de gipsplaten dan netjes af?
Eigenlijk weten we nog niet best hoe we het plafond precies gaan afwerken; we kunnen het of allemaal glad uit laten stucen en dan het plafond vervolgens gaan sausen. Of naden dicht laten zetten en het hele plafond met een fijne korrel laten spac spuiten.

We hebben ook al eens nagevraagd wat het uit stucen van het plafond en het aanbrengen van stuc plinten zou gaan kosten, want dat past zo lekker bij het bouwjaar van de woning.
Van die indicatie daar zijn we zo van geschrokken dat we dat dus maar niet gaan doen :X :N
pi_121611416
OK, ik zit er zelf ook een beetje mee namelijk. :) Voor boven vind ik sauzen wel OK, maar beneden wil ik het eigenlijk ook wel superstrak hebben.
pi_121612529
Ik heb het laten spuiten met een korrel erin. Had er wel rekening mee gehouden door platen met 4 afgeschuinde kanten te nemen.
Omdat ik 1 plaat te weinig had en nog wel eentje had met een rechte kant, heb ik die maar gebruikt in 1 geval.
En ik moet zeggen je ziet er niks van. Ik heb echt al meerdere malen geprobeerd om te kijken waar de naden zitten, maar ik kan ze niet vinden.

Prijs was 18 Euro per m² all in, dat betekent dat ik zelf alleen de platen tegen het plafond heb gezet, niks dichtgemaakt of afgesmeerd en na afloop was alles klaar. Voor die prijs ga ik zelf niet lopen klooien met plamuur en verf, want strak wordt het dan toch niet, tenzij ik een jaar bezig ben.
pi_121617266
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Met als aanrechtblad iets met een heel lichte kleur in houtmotief; we zaten eerst te denken aan een zwart stenen blad maar volgens mij zie je daar in het dagelijks leven gewoon echt alles op; ieder stofje, ieder vlekje.
Wij hadden in ons vorige huis een zwart stenen blad en daar zag je juist niks op, super tevreden mee, in de nieuwe keuken komt weer zo'n blad.

Ik zat nog eens even te denken aan jouw plekgebrek in de keuken (ja, ook als ik niet zit te internetten denk ik aan je) maar is het geen idee om in dat spoelkastje van 45 cm een smalle vaatwasser te zetten, en dan een normale spoelbak in een kastje van 60 cm?
Ik denk nl. dat je spijt gaat krijgen als je maar een enkel klein spoelbakje hebt, wij hebben dit nu ook (nog, zolang het duurt) en als er een kopje in de gootsteen staat kan ik de groente al bijna niet meer afgieten zonder het om te stoten wegens plaatsgebrek, zo onhandig.
Ik zou minimaal voor zoiets gaan, in ons geval komt er in elk geval weer zo'n grote stenen bak van 60 breed.
pi_121617489
Dat zou ik ook heel graag willen, een dubbele spoelbak !
Laat die handjes wapperen!
pi_121618291
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:52 schreef Gieliovd het volgende:
Dat zou ik ook heel graag willen, een dubbele spoelbak !
Ik vind persoonlijk één grote fijner dan een dubbele. Hoewel een dubbele weer handiger kan zijn als je iets even apart wilt wegspoelen/afspoelen.
pi_121623907
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:07 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk één grote fijner dan een dubbele. Hoewel een dubbele weer handiger kan zijn als je iets even apart wilt wegspoelen/afspoelen.
Daarom hebben wij ook zo'n klein bakje naast de grote bak. Ik vind een dubbele zo zonde van de ruimte.
pi_121636303
Ik ben opgegroeid met een Bruynzeel-keuken. In de gootsteen konden twee ruime ronde afwasbakken naast elkaar staan en een van de granito aanrechten was extra lang. Mijn droomhuis heeft een dubbele gootsteen, elk groter dan wat ik nu heb. Zowel gootsteen als kooktoestel hebben aan beide kanten minstens 60 cm werkruimte. Verspilling van ruimte is dat niet, want die droomkeuken is gewoon groot genoeg. Maar dat blijft natuurlijk gedroom, want ik ben geen miljonair. Dat kleine bakje ernaast is wel handig als je de gootsteen als afwasbak gebruikt en dan een in de week staande pan moet legen (ik moet er nu dus mee naar de wc). Verder vind ik het maar niets, want kan je verder met zo'n klein dingetje doen?

Ik zou nooit een Ikea-keuken of wastafel kopen, vanwege die akelige afvoeren. Daarin kan nog meer verdwijnen dan in de Duitse. In de Nederlandse wastafelafvoer verdwijnen geen contactlenzen. In Nederlandse keukenafvoer wèl, maar daar kan je een plat roostertje in leggen om het te voorkomen.
pi_121636448
O, foto van aanrecht met nevenbakje pas erna bekeken. Ik dacht aan de smalle bakjes die halflang zijn. Zie ik het goed dat de smalle ondieper is? Ik zou in dit geval één grote bak genomen hebben.
pi_121637127
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:57 schreef Teslynd het volgende:
O, foto van aanrecht met nevenbakje pas erna bekeken. Ik dacht aan de smalle bakjes die halflang zijn. Zie ik het goed dat de smalle ondieper is? Ik zou in dit geval één grote bak genomen hebben.
Ik niet. Het lijkt overbodig, maar wij gebruiken hem erg veel. Bijvoorbeeld om groente te wassen, of, zoals je zelf al aangeeft, om even water af te gieten als de grote bak in gebruik is. We hebben er zelf ook een inzetbakje bij, die we als vergiet gebruiken.

En qua afvoer, ik hoef niet meer zo'n klein rotputje, geef mij maar zo'n mooie grote ronde zoals op de foto in de link.
pi_121646036
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Eigenlijk weten we nog niet best hoe we het plafond precies gaan afwerken; we kunnen het of allemaal glad uit laten stucen en dan het plafond vervolgens gaan sausen. Of naden dicht laten zetten en het hele plafond met een fijne korrel laten spac spuiten.

We hebben ook al eens nagevraagd wat het uit stucen van het plafond en het aanbrengen van stuc plinten zou gaan kosten, want dat past zo lekker bij het bouwjaar van de woning.
Van die indicatie daar zijn we zo van geschrokken dat we dat dus maar niet gaan doen :X :N
Al eens gekeken naar Agnes plafondplaten? Begrijp dat je de gipsplaten er al op hebt zitten, maar misschien voor een andere kamer o.i.d.
pi_121654817
Ik heb wel eens naar die kant en klare plafondplaten gekeken maar die kosten een klein fortuin...

Stuk duurder dan gipsplaatjes met wat vulspul en een laagje muurverf.
Laat die handjes wapperen!
pi_121668384
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:18 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb wel eens naar die kant en klare plafondplaten gekeken maar die kosten een klein fortuin...

Stuk duurder dan gipsplaatjes met wat vulspul en een laagje muurverf.
Als je geen naden wilt zien, heb je wel meer dan een "laagje" muurverf nodig... Wij hebben er ook naar gekeken en berekend dat het goedkoper was...
pi_121686188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 08:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Als je geen naden wilt zien, heb je wel meer dan een "laagje" muurverf nodig... Wij hebben er ook naar gekeken en berekend dat het goedkoper was...
In ieder geval minimaal drie lagen gipsvuller en nauwkeurig schuurwerk.
  Moderator maandag 21 januari 2013 @ 21:54:20 #256
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121864686
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:33 schreef R2R het volgende:
Ik heb het laten spuiten met een korrel erin. Had er wel rekening mee gehouden door platen met 4 afgeschuinde kanten te nemen.
Omdat ik 1 plaat te weinig had en nog wel eentje had met een rechte kant, heb ik die maar gebruikt in 1 geval.
En ik moet zeggen je ziet er niks van. Ik heb echt al meerdere malen geprobeerd om te kijken waar de naden zitten, maar ik kan ze niet vinden.

Prijs was 18 Euro per m² all in, dat betekent dat ik zelf alleen de platen tegen het plafond heb gezet, niks dichtgemaakt of afgesmeerd en na afloop was alles klaar. Voor die prijs ga ik zelf niet lopen klooien met plamuur en verf, want strak wordt het dan toch niet, tenzij ik een jaar bezig ben.
18 euro per m² is een best nette prijs voor spuitwerk op het plafond. Wij hebben al wel bijna alle gaten dichtgemaakt en afgesmeerd dus dat hoeft hij dan niet te doen.
Maar hoogstwaarschijnlijk gaan we het plafond ook spacken en rondom monteren we zelf één of ander gips-achtige sierlijst in plaats van standaard plinten.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:41 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Al eens gekeken naar Agnes plafondplaten? Begrijp dat je de gipsplaten er al op hebt zitten, maar misschien voor een andere kamer o.i.d.
Daar hebben we ook al eens naar gekeken; maar ik vind ze zelf niet mooi.
Ik blijf er zeg maar zo'n systeemplafond idee bij houden :+

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik niet. Het lijkt overbodig, maar wij gebruiken hem erg veel. Bijvoorbeeld om groente te wassen, of, zoals je zelf al aangeeft, om even water af te gieten als de grote bak in gebruik is. We hebben er zelf ook een inzetbakje bij, die we als vergiet gebruiken.

En qua afvoer, ik hoef niet meer zo'n klein rotputje, geef mij maar zo'n mooie grote ronde zoals op de foto in de link.
Ik ben al blij dat ik überhaupt een normaal formaat gootsteen kwijt zou kunnen _O-
pi_121876453
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:54 schreef Vonkenboer het volgende:

Ik ben al blij dat ik überhaupt een normaal formaat gootsteen kwijt zou kunnen _O-
Een advies: neem geen ronde bak! Dat hadden we in onze oude keuken, wat een rotding was dat... Je kan er geen schaal in zetten ...
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 22:40:30 #258
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121913853
Eindelijk tijd gevonden om dit topic echt te updaten, ik kreeg verontrustende prive berichten toegestuurd van users die mijn wekelijkse update al misten :P;)

We zijn afgelopen zaterdag eens serieus met een keukenboer om tafel gaan zitten om eens te kijken naar de mogelijkheden in de relatief kleine ruimte die wij de keuken noemen :+.
Gezamenlijk hebben we even een rondje door de showroom gelopen, waarin zei wat dingen liet zien en onze mening wou horen over de keukens; en vroeg naar wat voor keuken we eigenlijk op zoek waren.

We hebben heel wat kastfrontjes in de handen gehad, maar verrassend genoeg waren we daar snel genoeg over uit ! :s)
En om dan toch nog even een tipje van de sluier op te lichten, dit is onze uiteindelijke keuze geworden.



De deurtjes zijn uit volwaardig hout gemaakt, het profiel is er zeg maar echt ingefreest; het zijn geen losse delen die op een later stadium in de fabriek weer aan elkaar gezet zijn om samen een deurtje te vormen. Ze zijn ook echt zwaar.

Verder zijn de deurtjes in de fabriek door en door gekleurd, dus niet zoals je vaak ziet achteraf in een kleurtje gespoten of dat er achteraf een motiefje opgeplakt is.
Het keukenblad zijn we nog niet helemaal over uit.

En toen hebben we de creativiteit van de keukenverkoopster maar eens volledige vrijheid gegeven, wij gaven aan hoe groot de ruimte precies was en wat voor apparatuur er in verwerkt moest worden en wat ons beeld van de keuken zou zijn. Nou, en dat hebben we geweten ! :s)



Haar voorstel was om een kast van 90 cm te nemen met daarop de inductiekookplaat en daaronder drie gelijke lades op te nemen.
In de bovenste kon je dan al het bestek en kookgerei kwijt, daaronder dan de borden e.d. en dan blijft er nog een lade over waar het grootste gedeelte van onze pannen dan wel in zou passen.

Boven die 90 cm kast zouden we dan een schouw kunnen crëeren met een inbouw afzuigkap, wat dan eigenlijk ook wel weer past bij onze woning.

In de hoek nemen we dan een kast van 110cm met daarin twee planken; geen carrousel, geen banaankast, gewoon twee legplanken. Qua afmetingen komen gewoon echt anders niet weg. En met een paar mandjes o.i.d. is daar vast nog wel een handig iets van te maken.

Daarna volgt dan een spoelkast van 45cm met een daarin een normaal formaat rechthoekige wasbak. daaronder is dan ruimte voor een kleine afvalbak e.d.

En daarna komt in de hoek een vaatwasser van 60cm.

Op deze manier hebben we toch voldoende werkruimte gecrëerd voor doorsnee gebruik.
Nu hoor ik jullie al denken :+ : "Waar is de oven en de koelkast dan gebleven" :o



Nou het idee is om aan de andere kant, in de hoek van 49 bij 80 cm de oven en de koelkast boven elkaar te plaatsen in een half hoge kast.

Deze zouden we dan iets uit de hoek moeten plaatsen omdat we anders in de knel komen met de vensterbank en de oven en de koelkast moeten ook nog kunnen ventileren, maar hij zou dan ook een centimeter of 7 voor het raam komen te staan.
Dit zouden we dan weer min of meer kunnen camoufleren met een koofje van 15cm diep wat we zouden kunnen maken boven de halfhoge kast en met het gordijn wat daar links en rechts van het raam komt te hangen lijkt het ineens nog niet eens zo heel raar meer.

Eventueel zouden we een vaste eettafel kunnen laten maken van hetzelfde materiaal als het keukenblad ook is en dat daar weer tegenaan kunnen zetten. Zodat we de half hoge kast wat meer bij de rest van de keuken betrekken.

Het ontwerp wat ze heeft getekend lijkt ons de oplossing voor onze in ruimte beperkte keuken, alleen dat idee met die half hoge kast ben ik nog niet helemaal van overtuigd; van de week moeten we het maar eens nakijken in de ruimte hoe dat precies uitkomt.

Hoe ver komen we precies uit die hoek en hoe kunnen we dat "probleem" dat die kast uit de hoek komt min of meer camoufleren w/
pi_121914369
Vonk als je dan een schouw overweegt, overweeg dan gewoon een grote combi bovenkastletter boven de kookplaat met een inbouw afzuigen met zo'n trekplank geval. Pak je veel ruimte mee denk ik.

Verdér zou ik wel een banaan carrousel overwegen hoor!! Planken zijn zoooo onpraktisch... Verder is die kast bij het raam wellicht een oplossing ja... Als het maar niet raar is voor het raam.

Wel tof zo'n creatieve impressie :)
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 22:55:11 #260
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_121914863
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:47 schreef Gieliovd het volgende:
Vonk als je dan een schouw overweegt, overweeg dan gewoon een grote combi bovenkastletter boven de kookplaat met een inbouw afzuigen met zo'n trekplank geval. Pak je veel ruimte mee denk ik.
We hebben het ook al over bovenkastjes gehad met zo'n inbouw afzuigkap met zo'n trekplank geval :+, maar daar de keukenzaak heel weinig goede ervaringen mee. Ze zogen nooit echt goed af doordat het zuig gedeelte zeg maar achterin de afzuigkap zit; dat voorste deel wat je uit trekt lijkt wel leuk met die roosters; maar effectief zuigt hij daar niks af.

Dus het grootste gedeelte van de kookdampen walmt dan nog steeds langs de kap.
En hij zit vaak in de weg als je goed in de achtste pannen die op het fornuis staan wilt werken/kijken.

quote:
Verdér zou ik wel een banaan carrousel overwegen hoor!! Planken zijn zoooo onpraktisch... Verder is die kast bij het raam wellicht een oplossing ja... Als het maar niet raar is voor het raam.

Wel tof zo'n creatieve impressie :)
Een carrousel heeft zo veel loze ruimte erom heen vind ik; en ze passen niet in een kast van 110 :)
pi_121933308
Mooie ideen zo op de tekening.
De koelkast en oven weet ik nog niet wat ik er van moet vinden. Daar moet jij toch wat beters voor kunnen verzinnen ;)
pi_121933650
Ik vind die carrousels ook te veel ruimte onbenut laten.
Die halfhoge kast maak je gewoon een volledig hoge kast van, dat kan toch geen probleem zijn? Die kastruimte erboven zal je goed kunnen gebruiken. Ze heeft er al rommel bovenop getekend. Als een plafondhoge kast te zwaar uitvalt, kunnen er nog plankjes boven komen. Dat is netter dan zooi op de kast. Maar het zal wel veel stof/vet vangen.

Het leuke plaatje oogt rustig, wat in een kleine keuken wel goed uitkomt. Je hebt met dit haakse aanrechtblad zowel voor het koken als spoelen links en rechts werkruimte. Het is de beste oplossing die ik zag.

Hoe is het met de ruimte voor het raam? Is de getekende tafel de enige oplossing?
pi_121934087
Ik zou een gewone koelkast in de keuken zetten en een gewone kast in die "extra" kast. Dat heb ik in onze keuken ook gedaan :D De magnetron/oven staat in een hoge kast, aan de andere kant van de keuken (bij de eettafel). Die koelkast is wel handig om altijd bij de hand te hebben als je aan het koken bent.
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:37:27 #264
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_121937212
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Haar voorstel was om een kast van 90 cm te nemen met daarop de inductiekookplaat en daaronder drie gelijke lades op te nemen.
In de bovenste kon je dan al het bestek en kookgerei kwijt, daaronder dan de borden e.d. en dan blijft er nog een lade over waar het grootste gedeelte van onze pannen dan wel in zou passen.
Ziet er al goed uit!
Wat betreft de lades onder de kookplaat: 3 gelijke lades gaat volgens mij niet werken, de onderste lade is dan echt niet hoog genoeg om je pannen in kwijt te kunnen. Wij hebben 2 lage besteklades en dan daaronder een hoge lade voor de pannen.
pi_121938566
Ben benieuwd hoe gelukkig jullie gaan worden met de koelkast en oven in die hoek en een druppel met twee stoeltjes. Zelf zou ik daar liever servies en andere keukenbenodigdheden hebben. Tevens een tafeltje voor twee te vergroten voor vier.
Plankjes zijn heel modern, maar eigenlijk kun je er niets op kwijt en je blijft poetsen.
pi_121942542
Wij hebben in onze keuken op advies van de keukenhandel een extra hoog en extra diep model gekozen. Hoogte 86 cm, diepte ladenblok 70 cm. Staat bij ons op de laagste plint die mogelijk is, nl 7 cm. Dat gaf één lade winst.

Maar de grootste winst zat in het diepe ladenblok. Daar is door de keukenplaatser direct de zaag in gezet. Keukenbouwers reserveren bij onderkasten aan de achterzijde standaard een leidingruimte van ca 5 cm. Die is er bij ons afgehaald. Onze ladenblok staat nu direct tegen de muur en is 5 cm. dieper dan de standaardkast. Maar de la is 10 cm dieper dan de standaard en geeft daardoor veel meer ruimte.
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 22:10:47 #267
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122007181
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:05 schreef jdel het volgende:
Mooie ideen zo op de tekening.
De koelkast en oven weet ik nog niet wat ik er van moet vinden. Daar moet jij toch wat beters voor kunnen verzinnen ;)
Daar zijn we zelf ook nog niet helemaal van overtuigd :)
We hebben vanmiddag eens een proefopstelling opgezet en die halfhoge kast komt dan zover uit die hoek. Als hij aan de achterkant al 15 cm uit de hoek staat vinden we dat eigenlijk te ver :{

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:12 schreef Teslynd het volgende:
Ik vind die carrousels ook te veel ruimte onbenut laten.
Die halfhoge kast maak je gewoon een volledig hoge kast van, dat kan toch geen probleem zijn? Die kastruimte erboven zal je goed kunnen gebruiken. Ze heeft er al rommel bovenop getekend. Als een plafondhoge kast te zwaar uitvalt, kunnen er nog plankjes boven komen. Dat is netter dan zooi op de kast. Maar het zal wel veel stof/vet vangen.

Het leuke plaatje oogt rustig, wat in een kleine keuken wel goed uitkomt. Je hebt met dit haakse aanrechtblad zowel voor het koken als spoelen links en rechts werkruimte. Het is de beste oplossing die ik zag.

Hoe is het met de ruimte voor het raam? Is de getekende tafel de enige oplossing?
We hadden al het idee om van die half hoge kast een hoge kast te maken maar zelf vind ik dat wat te zwaar ogen, het wordt dan wel ineens een heel aanwezig massief 60cm breed blok.
De werkruimte zijn we meer dan tevreden over, zelfs als we het koffiezetapparaat en waterkoker in de hoek plaatsen blijft er nog meer dan voldoende effectieve werkruimte over.
Zeker de afleg-ruimte links en rechts van het fornuis is erg handig.

De getekende tafel is niet de enige oplossing; dit was echt een hersenspinsel van de keukenzaak opzich. Mijn gevoel zegt dat we nog voldoende ruimte hebben om een rechthoekige of ronde tafel kwijt te kunnen met daaraan dan vier stoelen. Dan zijn we ook vast een beetje op de toekomst voorbereid :+

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik zou een gewone koelkast in de keuken zetten en een gewone kast in die "extra" kast. Dat heb ik in onze keuken ook gedaan :D De magnetron/oven staat in een hoge kast, aan de andere kant van de keuken (bij de eettafel). Die koelkast is wel handig om altijd bij de hand te hebben als je aan het koken bent.
Het voordeel van deze halfhoge kast is dat de oven op een mooie hoogte zit en dat we plaats hebben voor een goed formaat koelkast van 136 liter. Een kleine diepvries met lades past weer mooi in de kelder en zo hebben we toch alles nog bij de hand :s)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:04 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ben benieuwd hoe gelukkig jullie gaan worden met de koelkast en oven in die hoek en een druppel met twee stoeltjes. Zelf zou ik daar liever servies en andere keukenbenodigdheden hebben. Tevens een tafeltje voor twee te vergroten voor vier.
Plankjes zijn heel modern, maar eigenlijk kun je er niets op kwijt en je blijft poetsen.
Met de koelkast en de oven in die hoek kan ik prima leven, de keuken is niet zo heel groot en dan moet je ergens keuzes maken.
We kunnen jammer genoeg niet alles aan één wand kwijt en dan lijkt mij dit de handigste oplossing, je moet in een kleine keuken toch ergens een compromie sluiten; de getekende druppel als eet tafel ben ik net zoals jij veel minder enthousiast over en dat gaan we dus ook niet in de praktijk uitvoeren.

Een nette tafel met vier stoelen past denk ik veel beter en daar is eigenlijk ook gewoon genoeg ruimte voor :s)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:37 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ziet er al goed uit!
Wat betreft de lades onder de kookplaat: 3 gelijke lades gaat volgens mij niet werken, de onderste lade is dan echt niet hoog genoeg om je pannen in kwijt te kunnen. Wij hebben 2 lage besteklades en dan daaronder een hoge lade voor de pannen.
Daar moeten we de details ook nog van bespreken ;) , we nemen wel een hogere keuken dan standaard, namelijk een keuken van 96 á 98 cm hoog en dat is dan bovenkant werkblad.
De plinthoogte heeft ze op 14 cm getekend en dan moeten we rekening houden dat de besteklade niet direct onder de inductiekookplaat mag zitten maar daar een x aantal centimeters tussenruimte moet zitten. Maar zoals ik al zei, we moeten de details daarvan nog even bespreken.

Misschien is er met een hoger model keuken en een nog wat lagere plint wel voldoende ruimte; of is er überhaupt in deze constructie zoals hij nu getekend is al voldoende ruimte aanwezig.
We gaan er in ieder geval even extra op letten ! ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:28 schreef Plankje55 het volgende:
Wij hebben in onze keuken op advies van de keukenhandel een extra hoog en extra diep model gekozen. Hoogte 86 cm, diepte ladenblok 70 cm. Staat bij ons op de laagste plint die mogelijk is, nl 7 cm. Dat gaf één lade winst.

Maar de grootste winst zat in het diepe ladenblok. Daar is door de keukenplaatser direct de zaag in gezet. Keukenbouwers reserveren bij onderkasten aan de achterzijde standaard een leidingruimte van ca 5 cm. Die is er bij ons afgehaald. Onze ladenblok staat nu direct tegen de muur en is 5 cm. dieper dan de standaardkast. Maar de la is 10 cm dieper dan de standaard en geeft daardoor veel meer ruimte.
Ook dat is iets om te onthouden; we hebben bij die 90 cm brede kast in principe geen achterliggende leidingruimte nodig. ^O^
pi_122015947
Nu ben ik even kwijt, hoe hoog het is hier.
Zeker 1 meter.
Héel soms zet ik de deegkom om te kneden in de ( schone) spoelbak.
Verder bevalt de hoogte prima !

En onder de inductieplaat is een la voor keukengerei en 2 laden voor pannen en
een inspringende hoge plint.
Goed te stapelen. De kast hier is 70 breed trouwens.
Zie je, hoe zo'n keukenmevrouw met een praktische oplossing komt van de 90 cm kast.
Daar kwamen wij niet op !
Overigens vind ik de banaan? kast ook nog handig, hoor.

Alvast een plaatje.
Als je meer wilt weten, lees ik het wel.

pi_122019901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:

Daar moeten we de details ook nog van bespreken ;) , we nemen wel een hogere keuken dan standaard, namelijk een keuken van 96 á 98 cm hoog en dat is dan bovenkant werkblad.
De plinthoogte heeft ze op 14 cm getekend en dan moeten we rekening houden dat de besteklade niet direct onder de inductiekookplaat mag zitten maar daar een x aantal centimeters tussenruimte moet zitten. Maar zoals ik al zei, we moeten de details daarvan nog even bespreken.

Misschien is er met een hoger model keuken en een nog wat lagere plint wel voldoende ruimte; of is er überhaupt in deze constructie zoals hij nu getekend is al voldoende ruimte aanwezig.
We gaan er in ieder geval even extra op letten ! ^O^

[..]

Ook dat is iets om te onthouden; we hebben bij die 90 cm brede kast in principe geen achterliggende leidingruimte nodig. ^O^
Die lage plint van 7 cm is in de hele keuken, hoekopstelling 2,2 x 2,4m, doorgevoerd. De diepe ladekast maar op één kant (ladenblok, gootsteenkastje, carrousel) Daar is het aanrecht dus ook 5cm. dieper. Ook dat lijkt niet veel maar scheelt toch in werkruimte. Werkhoogte is 7 + 86 + 4 = 97 cm. Bevalt ons, allen boven de 180 cm. zeer goed.
Overigens een granieten aanrechtblad, dat vooralsnog (5 jaar) onderhoudsvrij is en mooi blijft.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 09:37:51 #270
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_122020202
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:

....dan moeten we rekening houden dat de besteklade niet direct onder de inductiekookplaat mag zitten maar daar een x aantal centimeters tussenruimte moet zitten...
Ben ik benieuwd hoeveel eigenlijk, onze besteklade zit er vrij direct onder.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JKCUMJZE.jpg
pi_122023377
Wij hadden dat ook in het oude huis, nooit een probleem, geloof dat er in de handleiding van de kookplaat stond dat er officieel wel een houten plaat tussen de lade en de kookplaat moet zitten, maar dat lijkt me niet zo'n probleem.
  Moderator zaterdag 26 januari 2013 @ 18:32:32 #272
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122079211
Deze zaterdag was het dan tijd om eens serieus te gaan kijken naar een andere badkamer; voor het gemak hebben we bij de zaak waar we de keuken vandaan hebben gehaald ook eens gekeken naar een mogelijke invulling van de badkamer.

De badkamer meet ongeveer 242 bij 182; ook niet heel groot ;) maar wel groot genoeg.
De eisen waren ook niet heel erg bijzonder; we willen een functionele mooie badkamer zonder veel poespas of design sanitair o.i.d.

De harde eisen waren een bad met thermostatische badkraan, een goede wastafel met een éénhendelmengkraan, een oplossing voor de douche hoek met een glijstang, douchekop en een thermostatische mengkraan.

En in het naast gelegen toilet een inbouwreservoir met een wc pot zonder softclose o.i.d. en een simpel fonteintje. :), zoals je ziet dus geen duur badkamermeubel, geen poespas, gewoon een simpele badkamer en toilet. :s)

Een hele dag zijn we bijna daar geweest, hoop bekeken, hoop keuzes gemaakt qua sanitair en kranen, paar mogelijke indelingen bekeken... vervolgens de tegels uitgezocht voor de wanden en voor de vloer, in de badkamer en het toilet hadden we een op de wand een heel lichtgrijze tegel van 30 x 45, met een grijs mozaïek rondom de douche wand en achter het toilet en vloer tegels van ik meen 40 x 40.

En toen maar is aangehoord wat het allemaal te samen zou gaan kosten excl. montage e.d. want dat doen we zelf dan wel weer O-)

Nou, :X 8)7

We zijn ons wezenloos geschrokken van het bedrag wat de beste man ons met droge ogen kwam vertellen; ¤ 4400,- voor alleen het sanitair en installatietoebehoren en ¤ 2500,- voor alle tegels met dan wel alle toebehoren als lijm, voegsel en kit e.d. :{

De beste man maar verteld dat dit toch echt wel buiten ons haalbare budget lag; we hebben dan nog even gekeken naar alternatieve tegels en daar konden we dan nog wel wat mee "verdienen" door andere keuzes te maken (de eerste keer was het nog niet eens natuursteen ofzo hoor, gewoon keramische tegels die we kozen) en zonder voegsel en lijm kon er dan nog wel iets van af en dan was ¤ 1385,= toch wel de prijs voor de tegels.

Ja, en de prijs van het sanitair was ook nog wel wat aan te doen maar dan moesten we toch wel andere keuzes maken; terwijl het helemaal niet luxe was wat we uitgezocht hadden.

We hebben de heer in kwestie maar vriendelijk bedankt :W
Maar de badkamer gaan we daar dus niet kopen ! :+
  Moderator zaterdag 26 januari 2013 @ 18:48:51 #273
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122079998
De keuken gaan we bij die winkel zoals gepland wel kopen; daar hadden we vanaf het eerste contact en uit tekenen van de mogelijkheden ook gewoon direct allebei een goed gevoel over.

Vanmiddag was die "klik" er ook niet echt; zo'n gevoel dat je op een punt bent dat je bij jezelf nagaat; is dit nu echt wat ik zoek of wil ? :{
pi_122089630
Sanidump w/

En zelf de tegelaar/ collega regelen.
pi_122103129
Ja die sanitairwinkels zijn schreeuwend duur.
Ik had bij mijn nieuwbouwhuis een stelpost in zitten voor de badkamer, bij de sanitairspecialist van de installateur heb ik toen wat spullen uitgezocht en een offerte laten maken.
Dat waren ook schandalige prijzen, ik had geloof ik ¤ 5000 zonder tegels !
Voor bijvoorbeeld het inbouwreservoir van de WC vroegen ze ¤280 ex BTW, terwijl deze online voor ¤175 incl. BTW verkocht worden ! :X

Na enig onderhandelen kon ik dan 15% korting krijgen via mijn installateur ;( 8)7 , dus toen zei ik dag tegen de installateur :W .
En heb ik hem alleen de leidingen laten leggen, de muurplaten voor de kranen laten plaatsen in de muur en de riolering laten plaatsen, daar moest ik dan ¤600 voor betalen, mijn stelpost kreeg ik dan volledig terug van de aannemer.
De rest heb ik zelf geplaatst en besteld via sites als http://www.badkamerconcurrent.nl/ en installand, de tegels heb ik in Duitsland gekocht voor ¤20 /m2
Badmeubels zijn ook schrikbarend duur, misschien kun je die kopen bij een bouwmarkt als ze een stickerplak-korting-actie hebben.
pi_122103483
We hebben alle sanitair besteld bij badkamermarkt.nl, was binnen 2 dagen netjes geleverd en lagere prijzen hebben we niet kunnen vinden.

Badmeubel bij Karwei gekocht met. stickerkorting, maar daarvan zien de handgrepen er na 1 jaar al niet meer uit (krijgen wel nieuwe van karwei maar toch).
Klussen deel 1 en 2
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 11:28:20 #277
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122104970
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:06 schreef AnneX het volgende:
Sanidump w/

En zelf de tegelaar/ collega regelen.
Het idee is ook om enkele artikelen uit te zoeken die we sowieso op het oog hebben en dan eens webshops naast elkaar te vergelijken; dat beetje installatiewerk wat er bij komt kijken dat kunnen we zelf aan de hand van schema's en handleidingen van de fabrikant zelf ook wel doen.

En voor het tegelwerk hebben we onze metselende stucadorende tegelzetter Jeroen altijd nog :D

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja die sanitairwinkels zijn schreeuwend duur.
Ik had bij mijn nieuwbouwhuis een stelpost in zitten voor de badkamer, bij de sanitairspecialist van de installateur heb ik toen wat spullen uitgezocht en een offerte laten maken.
Dat waren ook schandalige prijzen, ik had geloof ik ¤ 5000 zonder tegels !
Voor bijvoorbeeld het inbouwreservoir van de WC vroegen ze ¤280 ex BTW, terwijl deze online voor ¤175 incl. BTW verkocht worden ! :X
Wij hadden ¤ 4400,- euro aan sanitair en de enige echte merk artikelen die daar bij zaten kon je op de vingers van één hand tellen. Namelijk een Grohe 2000 thermostatische douche mengkraan, een Grohe 2000 thermostatische bad mengkraan, een Geberit frame met een Samba drukker en een Sphinx 300 pot. En die ¤ 4400,- euro was dan nog zonder tegels.

Die tegels konden we daar dan ook uitzoeken en die kosten zonder blikken of blozen in eerste instantie ¤ 2285,- incl, lijm e.d.
Daarna maar een heel ander alternatief uitgezocht qua tegels en dat kostte dan "maar" ¤ 1385,- incl. lijm e.d. :W

quote:
De rest heb ik zelf geplaatst en besteld via sites als http://www.badkamerconcurrent.nl/ en installand, de tegels heb ik in Duitsland gekocht voor ¤20 /m2
Badmeubels zijn ook schrikbarend duur, misschien kun je die kopen bij een bouwmarkt als ze een stickerplak-korting-actie hebben.
Bij dat bedrag van ¤ 4400,- euro zat nog niet eens een badkamermeubel bij _O-, we hadden gewoon een simpele 60cm brede Keramag wastafel uitgezocht zelfs zonder een spiegelkast.
En toen kon hij mij nog met droge ogen vertellen dat het sanitair maar ¤ 4400,- :W

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:11 schreef sheonlydreams86 het volgende:
We hebben alle sanitair besteld bij badkamermarkt.nl, was binnen 2 dagen netjes geleverd en lagere prijzen hebben we niet kunnen vinden.

Badmeubel bij Karwei gekocht met. stickerkorting, maar daarvan zien de handgrepen er na 1 jaar al niet meer uit (krijgen wel nieuwe van karwei maar toch).
We gaan ook eerst prijzen vergelijken op internet, dan weet ik tenminste echt wanneer ik genaaid word of niet _O-
  zondag 27 januari 2013 @ 11:30:11 #278
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_122104997
voor tegels misschien eens kijken bij http://www.fliesen-huening.de/ in Bocholt? Of Betting Ressing in groenlo (al hoor ik wel veel dat die ook wel aardig aan de prijs zijn?) Of misschien Wessels Tegels in Lichtenvoorde?

zo maar ff een paar namen die ik veel tegenkom
pi_122105111
Mijn badkamermeubel kwam hier http://www.albers.de/nederlands/moebel-albers/startpagina/ weg uit Duitsland (Meppen), was totaal ¤800 voor hoge kast, onderkast, wastafel van 100cm breed en spiegelkast, de kraan heb ik voor ¤25 bij Hornbach gekocht.
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 11:39:55 #280
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122105217
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:30 schreef gateway het volgende:
voor tegels misschien eens kijken bij http://www.fliesen-huening.de/ in Bocholt? Of Betting Ressing in groenlo (al hoor ik wel veel dat die ook wel aardig aan de prijs zijn?) Of misschien Wessels Tegels in Lichtenvoorde?

zo maar ff een paar namen die ik veel tegenkom
We zijn al een paar keer bij Betting en Rensing geweest (daar komen de tegels voor het toilet bij mijn ouders en van het toilet bij mijzelf boven ook vandaan) maar daar heb ik echt de indruk dat je voor de echte koopjes daar dus echt niet moet zijn; hij heeft wel een groot assortiment maar voornamelijk echt groot formaat wand en vloertegels; 60x60, 40x40, 40x34, en soms zelfs nog groter.

Bij Wessels tegels en sanitair wil ik in ieder geval nog even kijken, maar ik ben er bang voor dat ook daar de hoofdprijs gevraagd wordt. Alleen al als ik dat pand en de website van hun zie :X

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Mijn badkamermeubel kwam hier http://www.albers.de/nederlands/moebel-albers/startpagina/ weg uit Duitsland (Meppen), was totaal ¤800 voor hoge kast, onderkast, wastafel van 100cm breed en spiegelkast, de kraan heb ik voor ¤25 bij Hornbach gekocht.
Jammer genoeg licht dat nu net niet in de buurt ..
pi_122107025
Je woont toch bij Hengelo in de buurt of vergis ik mij ?
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 12:32:15 #282
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122107080
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Je woont toch bij de Hengelo in de buurt of vergis ik mij ?
Gelderland of Overijssel ?
pi_122107153
Overijssel toch :@
pi_122107509
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

We zijn al een paar keer bij Betting en Rensing geweest (daar komen de tegels voor het toilet bij mijn ouders en van het toilet bij mijzelf boven ook vandaan) maar daar heb ik echt de indruk dat je voor de echte koopjes daar dus echt niet moet zijn; hij heeft wel een groot assortiment maar voornamelijk echt groot formaat wand en vloertegels; 60x60, 40x40, 40x34, en soms zelfs nog groter.

Bij Wessels tegels en sanitair wil ik in ieder geval nog even kijken, maar ik ben er bang voor dat ook daar de hoofdprijs gevraagd wordt. Alleen al als ik dat pand en de website van hun zie :X

[..]

Jammer genoeg licht dat nu net niet in de buurt ..
Is Megategel ook een optie? Daar hebben wij onze vloertegels weg en die waren erg leuk geprijsd.
  zondag 27 januari 2013 @ 14:45:22 #285
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_122113608
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Overijssel toch :@
hengelO is dichterbij dan Hengelo GLD denk ik ja :)
  zondag 27 januari 2013 @ 22:40:10 #286
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_122141138
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het idee is ook om enkele artikelen uit te zoeken die we sowieso op het oog hebben en dan eens webshops naast elkaar te vergelijken; dat beetje installatiewerk wat er bij komt kijken dat kunnen we zelf aan de hand van schema's en handleidingen van de fabrikant zelf ook wel doen.

En voor het tegelwerk hebben we onze metselende stucadorende tegelzetter Jeroen altijd nog :D

[..]

Wij hadden ¤ 4400,- euro aan sanitair en de enige echte merk artikelen die daar bij zaten kon je op de vingers van één hand tellen. Namelijk een Grohe 2000 thermostatische douche mengkraan, een Grohe 2000 thermostatische bad mengkraan, een Geberit frame met een Samba drukker en een Sphinx 300 pot. En die ¤ 4400,- euro was dan nog zonder tegels.

Die tegels konden we daar dan ook uitzoeken en die kosten zonder blikken of blozen in eerste instantie ¤ 2285,- incl, lijm e.d.
Daarna maar een heel ander alternatief uitgezocht qua tegels en dat kostte dan "maar" ¤ 1385,- incl. lijm e.d. :W

[..]

Bij dat bedrag van ¤ 4400,- euro zat nog niet eens een badkamermeubel bij _O-, we hadden gewoon een simpele 60cm brede Keramag wastafel uitgezocht zelfs zonder een spiegelkast.
En toen kon hij mij nog met droge ogen vertellen dat het sanitair maar ¤ 4400,- :W

[..]

We gaan ook eerst prijzen vergelijken op internet, dan weet ik tenminste echt wanneer ik genaaid word of niet _O-
voor een grohe kraan raad ik toch echt Hornbach aan (op voorraad en goede prijs) anders de Sanidump, maar die is aardig geprijsd (uitgezonderd aanbiedingen)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_122151258
Het duurste bij ons in de badkamer was onze radiator. Die is op maat gemaakt omdat hij niet breder dan 30cm mocht zijn, met verticale buizen en in het antraciet...

Het bad, douchebak, douchedeuren, wasmeubel en wc komen bij de gamma vandaan.
De tegels en kranen komen bij de Hornbach vandaan.

Ik denk dat we totaal voor alles zo'n 1500-200 euro kwijt waren. En ik heb absoluut geen goedkope smaak, want de WC is duurder uitgevallen omdat we een rechte pot wilden (normaal zijn wc brillen "rond", die van ons heeft een rechte rand), de douchedeur was natuurlijk het duurste in het assortiment, de kranen waren meer dan twee keer zo duur dan die andere die het "net niet" waren...
  maandag 28 januari 2013 @ 09:40:50 #288
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_122152538
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Mijn badkamermeubel kwam hier http://www.albers.de/nederlands/moebel-albers/startpagina/ weg uit Duitsland (Meppen), was totaal ¤800 voor hoge kast, onderkast, wastafel van 100cm breed en spiegelkast, de kraan heb ik voor ¤25 bij Hornbach gekocht.
:X
Je gaat me toch niet vertellen dat je dáár geslaagd bent? Oef, alles wat ik altijd in hun folder zie staan vindt ik zo hässlich... :r

sorry voor de offtopic hoor... ;) Maar daar zou ik nou niemand naar toe sturen. Kun je beter bij de XXXL Prutz kijken.
pi_122157970
Het is een badkamermeubel van het merk Pelipal http://www.pelipal.nl/badmeubelen/1-Home.html,
type weet ik niet exact meer (ben momenteel aan het werk offshore)
Dit verkopen ze volgens mij ook wel bij badkamerzaken in NL.

Je hebt wel gelijk, sommige typisch duitse meubelen bij Albers zijn echt zum kotzen :r , maar deze viel wel mee.
pi_122159015
Ik vind dat allemaal maar duur, voor de badkamer. Wij hebben destijds in ons vorige huis alle badkamerspullen, accessoires en tegels bij verschillende winkels bij elkaar gezocht, gewoon waar de combinatie mooi/prijs het best uitviel.
Voor ons huidige huis gaan we het weer op dezelfde manier aanpakken, ook met de keuken.
Al dat standaard spul is volgens mij onnodig duur en dat het dan 'beter bij elkaar past' is volgens mij eerder een verkooppraatje, je maakt toch zeker zelf uit wat je mooi vindt, en 60 cm is bij de ene winkel echt even groot als bij de andere.
  Moderator zondag 3 februari 2013 @ 11:44:31 #291
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122411229
Eindelijk weer eens tijd gevonden voor een echte klus update :9 :@
Qua foto verslag liepen we toch al snel weer een week of 3 achter...

Twee weken terug vroor het als het kraakt en daardoor konden ik en een aantal collega's niet verder op het bouwproject waar we op dat moment aan het werk waren; en aangezien ik nog een ruim overschot aan vrijde dagen had staan leek het mijn werkgever een goed idee om mij even bij huis te laten tot dat de vorst voorbij was; "kon ik mooi verder met de verbouwing *)" zei hij :+

Deze twee weken hebben we gebruikt om een start te maken met het behangen van de wanden van de slaapkamers en het trapgat op de bovenverdieping.
De bedoeling is dat we bijna alle wanden in de glasvlies-behang gaan zetten en vervolgens op kleur gaan brengen met muurverf.

De kleinste slaapkamer boven zetten we helemaal in de glasvlies maar in de andere twee slaapkamers krijgt één wand nog een nader uit te zoeken patroon.


Allereerst hebben we alle wanden maar eens met voorstrijkmiddel tegen zuigende ondergronden behandeld.


Toen hebben we maar eens naar aanleiding van dit topic (K&W / Behangplaktafel - Is dat standaard te koop bij een bouwmarkt ?); zelf een behang plaktafel in elkaar geknutseld. Met behulp van een oude binnendeur en twee schragen,
inclusief een behang afrol systeem :s).

Ook deze slaapkamer is inmiddels helemaal klaar, op 3 van de 4 muren zit glasvliesbehang op, op de resterende muur achter het bed komt nog een patroon behang op.


We zijn maar begonnen met behangen in de moeilijkste ruimte van het huis de trapopgang; een groot voordeel van glasvliesbehang is dat je de wanden in moet lijmen in plaats van het behang zelf.
Dat is ook wel net zo handig bij het verwerken van grote lengtes behang, die we hier ook nodig hadden.

Zo'n trapgat levert wel ontzettend veel snijverlies op zeg ! :%
Veel meer als dat we van te voren eigenlijk gedacht hadden.


We zijn bijna !


Deze baan glasvliesbehang aanbrengen ging nog wel zoveel, dat stuk daarna waar de radiator en het fonteintje hing en een stuk uit gesneden moest worden vanwege die balk die daar zit. Leverde op het zachts gezegd aan paps en aan mij een hele hoop frustratie op :(

Maar we hebben elkaar nog net niet vermoord, dus wat dat betreft ! :+
Het trapgat zelf is helemaal klaar qua behang, alleen boven op de overloop moeten nog twee banen geplakt worden.


De andere slaapkamer aan de straatkant is ook helemaal klaar, hier zit een iets grover motiefje op.
Hier zit op 3 van de 4 muren glasvliesbehang op, op de resterende muur komt een patroon behang op.


Waar we weer hetzelfde feest hadden bij de radiator O-)


En de kleine slaapkamer is inmiddels ook helemaal klaar :)

Nu nog twee soorten patroon behang uitzoeken voor in de twee slaapkamers en dan kunnen we de overige wanden in die slaapkamers op kleur sausen waarna het patroon behang er op kan.
En dan lopen we boven ook officieel veel verder voor dan dat we beneden qua werkzaamheden zijn.

Daar is echt in drie weken tijd ook nog helemaal niks meer gedaan.
De keuken gaan we waarschijnlijk over een week of twee helemaal rond maken en dan dus ook definitief bestellen, dan kan al het installatiewerk wat in de keuken moet gebeuren ook op de definitieve plek gemaakt worden en kan het plafond ook eindelijk helemaal dicht.

En verder zijn we druk aan het uitzoeken wat voor materiaal en spul we in de badkamer en het toilet willen hebben. We gaan het in ieder geval helemaal zelf uitzoeken en bij elkaar sprokkelen.
Aangezien dat prijstechnisch gewoon het voordeligst is, en ik niet vies ben van een beetje uitzoekwerk.

Zeker als het onder aan de streep geld oplevert ! :)
  Moderator zondag 3 februari 2013 @ 13:46:18 #292
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122415659
En voor de nieuwsgierigheid bezoeken we volgende week ook nog even de bouwbeurs in Utrecht *O*
pi_122419109
Lenige vader ! w/

Keep the good work going *O*
  Moderator zondag 3 februari 2013 @ 18:31:35 #294
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122427995
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:13 schreef AnneX het volgende:
Lenige vader ! w/

Keep the good work going *O*
Dank je AnneX !

Het vordert allemaal wat langzaam maar gestaag zullen we maar zeggen !
pi_122428441
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:46 schreef Vonkenboer het volgende:
En voor de nieuwsgierigheid bezoeken we volgende week ook nog even de bouwbeurs in Utrecht *O*
wij gaan er ook heen morgen, eens even kijken of we daar wat informatie kunnen verzamelen. Jullie zijn inmiddels een heel eind, mooi hoor!
  maandag 4 februari 2013 @ 19:06:47 #296
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_122474443
vordert mooi vonkie! ik zou nog foto's plaatsen van mijn ledspotjes:



Deze spotjes zitten er nu in



en zo ziet het eruit :) (let niet op de rommel :P )

licht genoeg :) 's Morgens ook gelijk fel! er zitten 11 watt spaarlampen in met GU10 fitting, die moesten ff opwarmen....
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 10:44:39 #297
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122704730
Je weet dat je langdurig aan het verbouwen bent als je de layout van de plaatselijke g/k/p bouwmarkten zo in je hoofd heb zitten dat je gedachteloos naar binnen kunt lopen en precies weet waar je bepaalde product moet zoeken. _O-

Hetzelfde overkomt me trouwens ook al bij de plaatselijke professionele bouwmaterialen zaak in het dorp :')
  zondag 10 februari 2013 @ 11:02:53 #298
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_122705090
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:06 schreef gateway het volgende:
vordert mooi vonkie! ik zou nog foto's plaatsen van mijn ledspotjes:

[ afbeelding ]

Deze spotjes zitten er nu in

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en zo ziet het eruit :) (let niet op de rommel :P )

licht genoeg :) 's Morgens ook gelijk fel! er zitten 11 watt spaarlampen in met GU10 fitting, die moesten ff opwarmen....
Wat een rommel zeg o|O De Ikea verkoopt tegenwoordig ook prima GU10 leds:

quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 10:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Je weet dat je langdurig aan het verbouwen bent als je de layout van de plaatselijke g/k/p bouwmarkten zo in je hoofd heb zitten dat je gedachteloos naar binnen kunt lopen en precies weet waar je bepaalde product moet zoeken. _O-

Hetzelfde overkomt me trouwens ook al bij de plaatselijke professionele bouwmaterialen zaak in het dorp :')
Je bedoelt de Mors? O+
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 11:06:29 #299
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122705172
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 11:02 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat een rommel zeg o|O De Ikea verkoopt tegenwoordig ook prima GU10 leds:

[..]

Je bedoelt de Mors? O+
Ik weiger pertinent om in Borculo te komen om zaken te kopen. :s)

Nee, ik ga liever naar Te Koppele of ECB.
En hier in het dorp zit ook nog zo'n klein bouwmarktje :P
  Moderator donderdag 21 februari 2013 @ 22:20:58 #300
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123181890
Nou, het heeft even geduurd _O- maar we hebben vandaag de keuken definitief bij de keukenboer op papier gezet. Zo moesten we onder andere nog de greepjes voor de kastdeuren, een kraan uitzoeken en hebben we op het laatste moment toch nog een ander werkblad uitgezocht; we hadden eerst een heel licht houtmotief laminaat-achtig blad uitgezocht, maar op de manier waarop dat vanaf de fabriek in verstek in gezaagd wordt is op ze minst gezegd afgrijselijk lelijk :X

En omdat we een pvc vloer willen nemen in de woonkamer/keuken met een houtachtig motief oid. leek het ons niet mooi om dan ook een houtachtig motief op het keukenblad te nemen, zo'n keukenblad mag er eigenlijk best wel een beetje uitspringen !

Verder zijn er nog wat wijzigingen gemaakt wat betreft de keukenapparatuur; we hebben gekozen voor een wat stillere vaatwasser omdat we toch een open keuken hebben.
En ik straks niet op de bank wil zitten om me naar al het harde werken te gaan irriteren aan het geluid van de vaatwasser :+

Levertijd is ergens in week 20 of week 21 _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')