quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:41 schreef Sorella het volgende:
chilli con carne meatballs servings 4 | 437 calories
Ingredients
1 mug (300g) of bulgur wheat
1 preserved lemon
1 cinnamon stick
Meatballs
400g lean beef mince
1 heaped tsp garam masala
olive oil
3 jarred red peppers
4 spring onions
1 tsp smoked paprika
700g passata
1 bunch of fresh coriander
1 x 400g tin of red kidney beans
1 pinch of cumin seeds
4 tbsp fat-free natural yoghurt
1 lime
Grilled chillies
4 fresh chillies
Beetje meer improviseren en je verwerkt makkelijk die ingrediënten in andere gerechtenquote:Op vrijdag 9 november 2012 09:52 schreef Zapata het volgende:
Precies de reden dat ik een tering hekel heb aan kook programma's.
Een hele waslijst aan ingrediënten die ik ten eerste niet ken en bij god niet weet waar moet kopen en ook nog eens nooit meer gebruik na die tijd.
[..]
Zo exotisch zijn die ingrediënten niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:52 schreef Zapata het volgende:
Een hele waslijst aan ingrediënten die ik ten eerste niet ken en bij god niet weet waar moet kopen en ook nog eens nooit meer gebruik na die tijd.
[..]
Kostte denk ik ook wel minder dan 15 minuten toch? Dan noemen we het gewoon "variatie op het thema"quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:35 schreef Sorella het volgende:
Ik zou dit gerecht gisternavond maken maar door omstandigheden is het patat bij de snackbar vandaan geworden, wordt verolgd.
Als je de wasemkap tijdens het flamberen heel even uit doet zal de vlam er niet in gezogen worden. Als je daarnaast de roosters zo nu en dan reinigt om vetophoping te voorkomen is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:49 schreef Sorella het volgende:
Ik heb de wodka in laten koken durfde het niet echt aan onder de wasemkap.
wat zijn die blokjes?quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:49 schreef Sorella het volgende:
De zweedse ballen
[ afbeelding ]
Zoon vond de rijst niet lekker en mijn man de ballen niet.
Komt misschien omdat ik inplaats van een eetlepel dille er een half bosje ingedaan heb.
Ik vond beide wel lekker ondanks het teveel aan dille.
Heb er 20 minuten over gedaan inplaats van 15 (ik heb het rustig aangedaan maar in theorie moet het kunnen in die 15 minuten). Ik heb de wodka in laten koken durfde het niet echt aan onder de wasemkap.
Knolselderij.quote:Op zondag 18 november 2012 23:57 schreef new_moon het volgende:
[..]
wat zijn die blokjes?
ziet er wel heel lekker uit allemaal!!
Die doen mij denken aan frikandellen qua smaakquote:Op maandag 19 november 2012 14:28 schreef misterfdude het volgende:
doe mij maar de zweedse balle van de ikea! lekker en sneller dan 15 min! ze zien er wel lekker uit
Zoals ik het een beetje had aangepast was het prima te eten.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:41 schreef Sorella het volgende:
De knolselderij ging bij mij de meeste tijd inzitten, eidooier heb ik niet in de gehakt gedaan dan moet je langer kneden.
Ben benieuwd wat jij er van vind golfer![]()
Welk gerecht?quote:Op zondag 25 november 2012 13:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb een gerecht gekookt en ik vond het recept stuitend slecht opgebouwd en eigenlijk vol fouten staan. Je komt er wel uit, maar ik vond dat echt teleurstellend!
Een pasta met chorizo was het. Weet even niet meer precies hoe het gerecht heette. Niet mijn eigen boek.quote:
Is die 20 minuten inclusief of exclusief het schoonmaken van de knolselderijquote:Op zaterdag 24 november 2012 15:41 schreef Sorella het volgende:
De knolselderij ging bij mij de meeste tijd inzitten, eidooier heb ik niet in de gehakt gedaan dan moet je langer kneden.
Ben benieuwd wat jij er van vind golfer![]()
Valt best mee hoorquote:Op maandag 26 november 2012 11:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is die 20 minuten inclusief of exclusief het schoonmaken van de knolselderij(wat een teringklus is dat zeg)
quote:Op maandag 26 november 2012 11:04 schreef Zo-is-dat het volgende:
Valt best mee hoorde truc is eerst plakken te snijden en dan de randjes te schillen!
Je kan ook zo,n rasp met een schaafgedeelte gebruiken of een mandoline o.i.d.,quote:Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef _Loki het volgende:
Ik vind het nogal bout dat ik niks kan maken zonder foodprocessor
Die zijn nu op 24 Kitchen, Jamie doet t voorquote:Op maandag 26 november 2012 09:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga van de week die Zweedse ballen maar eens maken.
Niemand wordt boos als je een paar dingetjes vervangt door wat vergelijkbaars... Wij koken ook vaak "Jamie" omdat 't simpel maar toch origineel is, maar sommige verse ingrediënten vervangen we gewoon door potjes en poedertjes.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:52 schreef Zapata het volgende:
Hahaha ik heb zitten lachen voor de tv hier, niet normaalquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:09 schreef tombolafan het volgende:
"This jam is gonna put some shine to my balls" OMG
Ik ook, ik spuugde bijna mn koffie over mn laptopquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:28 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hahaha ik heb zitten lachen voor de tv hier, niet normaal
ik voelde me net een 12-jarige.
Best welquote:
Oeh, dat ziet er ook lekker uit. Ook vast lekker zonder groene asperges. Die vind ik erg lekker maar nogal aan de prijs.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:28 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hahaha ik heb zitten lachen voor de tv hier, niet normaal
ik voelde me net een 12-jarige.
Oh trouwens, net was de aflevering voor lentils met spinazie-wortel-iets, asperges, bacon en kip op tv, zou iemand die over kunnen typen? Zag er heul lekker uit!
Yeh die asperges zijn gewoon voor erbij dus die kun je makkelijk weglaten, ga ik ook doen denk ik.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oeh, dat ziet er ook lekker uit. Ook vast lekker zonder groene asperges. Die vind ik erg lekker maar nogal aan de prijs.
Weet je of hij de ui en wortel echt tot pulp maalde? Zou ui choppen en wortels grof raspen ook ok zijn?
En ze zijn awesome!quote:Op woensdag 28 november 2012 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
De chili con carne meatballs zijn volgende week aan de beurt.
Had ik 'm maar gebookmarked, recept staat niet meer op zijn sitequote:Op dinsdag 27 november 2012 11:30 schreef MaximusTG het volgende:
http://www.jamieoliver.co(...)-asparagus-amp-spina
Wat heb je wel van het recept overgelaten?quote:Op woensdag 5 december 2012 20:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ze zijn awesome!
Voor twee personen (grote eters) heb ik een klein blikje kidneybonen, 500g passata en 1,5-2 gegrillde paprika's genomen. De rest bleef hetzelfde. Daarnaast was ik de limoen vergeten, die heb ik weggelaten. De verse koriander is vervangen door gedroogde, had geen tijd om naar de Turk te lopen. En het zelf grillen van de pepers heb ik achterwege gelaten. Ik vond het teveel gedoe.
De bulgur maak ik volgende keer volgens de verpakking en niet volgens Jamie. In plaats van preserved lemon heb ik 3 el citroensap toegevoegd. Ik denk trouwens at zilvervliesrijst er ook prima bij smaakt.
Game on!
Zal morgen nog eens op de pc kijken.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:07 schreef MaximusTG het volgende:
Huh, hier wel, heb je op view recipe geklikt?
Nou, hier is iig vereeuwigdquote:Op woensdag 5 december 2012 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zal morgen nog eens op de pc kijken.
SPOILER: Recept JamieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: zie nu pas dat de link inderdaad niet meer werkt, hij linkt naar een ander recept. Dit is nu de goeie, uit google cache!
[ Bericht 29% gewijzigd door MaximusTG op 06-12-2012 14:10:26 ]Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl
Ik pak gewoon mijn grote koksmes en rammel de buitenkant eraf. Beetje afval, maa r niet meer dan een minuut werk...quote:Op maandag 26 november 2012 11:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is die 20 minuten inclusief of exclusief het schoonmaken van de knolselderij(wat een teringklus is dat zeg)
He shit, die link is ineens dood =(quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:30 schreef MaximusTG het volgende:
http://www.jamieoliver.co(...)-asparagus-amp-spina
Zie mn post hierboven, in de spoilerquote:Op donderdag 6 december 2012 07:39 schreef _Loki het volgende:
[..]
He shit, die link is ineens dood =(
Nee, heb ik pas na jou post ge-edit hoorquote:Op donderdag 6 december 2012 09:34 schreef _Loki het volgende:
Oke ik moet echt eens wat beter op gaan letten.
SPOILER: kofte curry, fluffy rice, beans & peasOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: incredibly delicious chicken saladOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: lamb kofte, pitta & greek saladOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: lamb meatballs, chop salad & harissa yoghurtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: mexican tomato soup, chilli nachos, veggie & feta sprinklesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ricotta fritters with tomato sauce and courgette saladOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Lucky_Strike op 06-12-2012 15:09:10 ]Spoilers!![]()
SPOILER: Zo moet datOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Kerstcadeau?quote:Op donderdag 6 december 2012 13:36 schreef nijenhuisjeroen het volgende:
Mocht er nog iemand een recept willen, ik heb het boek nog 2 weken thuis liggen dus zou zo een scan kunnen maken![]()
![]()
Ohja, dat kan ook nog. Gelukkig, vond het al lullig als je iemand anders' kerstcadeau zou gaan scannen.quote:
Een vriendin heeft het boek nu ook en vraagt wanneer ik kom koken, yay! Waar zullen we beginnen...![]()
De Mexican tomato soup is ook al een aanrader. Een heerlijke zondagmaaltijd. Lekker anders dan door de week en gezellig met allemaal bakjes op tafel.Spoilers!![]()
Ik heb hem ook gekregen voor sinterklaas afgelopen weekend. Dus vanavond even doorbladeren en dan even wat leuks kiezen om te gaan proberen. Dus binnenkort hier ook wat reviews van mij.![]()
Zaterdag de Kip Tikka gemaakt. Ondanks dat alles klaar stond, pannen heet waren en ik zeer snel heb gewerkt heb ik de 15 minuten niet weten te halen. Met een half uur stond de salade op tafel. Was zeer smakelijk, vooral de pittige linze in combinatie met de frisse yoghurt-korianderdressing was zeer smakelijk. Hoe Jamie dit in 15 minuten denkt te redden vraag ik me nog steeds af
[ Bericht 0% gewijzigd door nijenhuisjeroen op 10-12-2012 12:24:18 (typfout) ]![]()
Ja echt in 15 minuten is het me ook nog niet gelukt. Maar ik denk dat als je een gerecht een tweede keer maakt, het ook weer sneller gaat.
Het valt me wel op dat hij vaak gehakt, garam masala, yoghurt en lente-ui gebruikt.Spoilers!![]()
Ik krijg het boek met kerst
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!![]()
Goed idee! Ik ga zorgen dat hij hier ook onder de kerstboom ligt straks.quote:Ben er erg benieuwd naar, ik hoop dat alle gerechten uit de show ook in het boek staan.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.![]()
Vanavond de aardappel gratin gemaakt maar dankzij de bevroren tuinerwtjes en de kip (niet plat genoeg geslagen) heb ik er 20 minuten over gedaan inplaatst van 15.
Was lekker![]()
![]()
De beef kofte curry is erg lekker! En tot nu toe het makkelijkste en snelste gerecht van alles wat ik heb geprobeerd. Er hoeft niet eens iets voor gesneden worden want bijna alles gaat in de blender. En ik had eindelijk eens iets met mijn kardemompeulen en mijn diepgevroren gember te doen
Spoilers!![]()
Ik kan dus echt helemaal niets met dit boek zonder keukenmachine en blender![]()
Had ik me even beter in kunnen verdiepen voor aanschaf
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors![]()
Een blender of staafmixer is genoeg hoor. En dat is altijd handig om in huis te hebben, niet alleen voor Jamie.
Ik heb een alles in één apparaat: keukenmachine met alles erop en eraan, citruspers, sapcentrifuge en blender. Reuzehandig
Spoilers!![]()
Hebben jullie de NL versie van het boek? ik wil hem graag voor kerst vragen maar ik twijfel of ik het in het nederlands wil...**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.![]()
Als je Engels geen problemen oplevert, waarom niet?quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:30 schreef bitterend het volgende:
Hebben jullie de NL versie van het boek? ik wil hem graag voor kerst vragen maar ik twijfel of ik het in het nederlands wil...Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!![]()
Is het niet zo dat de Engelse uitgave alles in een ander metriek stelsel heeft staan?quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:14 schreef Skaai het volgende:
[..]
Als je Engels geen problemen oplevert, waarom niet?Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...![]()
Nee, Engels is geen probleem.
Ik dacht dat het vinden van bepaalde ingrediënten zou versimpelen.**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.![]()
Ik weet niet of het boek met een ander metriek stelsel werkt. Ik vind het fijn dat Jamie het op tv altijd over grammen, milliliters en graden celcius heeft en soms adviseert hij welke gasstand je moet gebruiken.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de Engelse uitgave alles in een ander metriek stelsel heeft staan?
Op zijn site gebruikt hij wel ons metriek stelsel.Fat bikers bounce better.
Ja klopt op tv werkt ie altijd met gram en Celsius en dat is heel fijn! Hij is ook erg duidelijk, en hier te lezen zijn mensen ook over het boek enthousiast! Alleen ik twijfel over de taal...of ik ingrediënten namen moet gaan googelen bij elke gerecht of het in het Nederlands voor mij makkelijker zou zijn**human milk for human babies**
Ik heb de uk versie en vind hem duidelijker dan mijn 30 minutes NL versie..
Engaging Infinite Improbability Drive..![]()
Ik heb gisteren het dim sum kip recept gemaakt uit zijn boek (in de Nederlandse versie het allereerste recept) maar er stond helemaal niet expliciet bij hoe lang de broodjes moesten stomen.![]()
Uiteindelijk wel alles gaar gekregen en het was erg lekker, maar vond het wel wat vreemd. Ben benieuwd of de kook/stoom/baktijden bij nog meer recepten ontbreken. Verder lijkt het boek een prima aanvulling voor de gehaaste kok die eens wat anders op tafel wil zetten.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.![]()
Ik vind het Nederlandse boek echt heel slecht. Ik denk dat het aan de vertaling ligt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors![]()
Ik ben er ook niet kapot van. Inderdaad geen duidelijke tijden en ik hou niet van recepten waar je twee lepels uit een pot moet gebruiken terwijl op de pot staat dat je de hele pot na aanbreken direct moet gebruiken.The love you take is equal to the love you make.![]()
Ik merk dat met kooktijden van rijst of pasta ook wel. Ik denk dat Jamie er vanuit gaat dat je je echt aan die 15 minuten houdt. Als de rest klaar is, is je rijst ook klaar volgens die logica.
Ben nog geen recepten tegengekomen met potjes die gelijk leeg moeten eigenlijk.Spoilers!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: