'Switched at birth', leuke serie, inderdaad.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:13 schreef koekii het volgende:
Geen idee. Zoiets wil ik ook wel weten en meer eigenlijk. Ik volg nu al tijdje een familieserie met acteurs die echt doof zijn. Vind het wel knap van hun dat ze goed bezig zijn. Ik dacht altijd dat mensen die doof zijn meer met hun 'soortgelijken' wilden omgaan.
Waarom zou een dove dat niet kunnen? Wij kunnen ook gewoon Nederlands schrijven en lezen. We denken ook gewoon in het Nederlands. We zeggen vaak; we verschillen in niets met jullie, alleen we kunnen niet horen..quote:Op woensdag 14 november 2012 23:20 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gedachte/denken/dromen=praten in mijzelf, als ik in mijn droom denk "Oh wat mooi!" dan hoor ik mij dit ook tegen mijzelf zeggen.
Voor een dove lijkt dit voor mij als onwetende onmogelijk.
Dat bedoelt TS toch?
Vanwege de klanken, maar ik zeg ook als onwetende...quote:Op woensdag 14 november 2012 23:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zou een dove dat niet kunnen? Wij kunnen ook gewoon Nederlands schrijven en lezen. We denken ook gewoon in het Nederlands. We zeggen vaak; we verschillen in niets met jullie, alleen we kunnen niet horen..
Nee ik had wel gedacht dat ze communiceren maar vroeg me af of hun ook gewoon smsen en dat soort dingen.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
je denkt toch niet serieus dat dove mensen geen manieren van communiceren hebben he?
Iik communiceer op vele manieren net mijn moeder, waaronder sms, whatsapp, facebook, mail, gebarentaal en liplezen.
Ja, juist, omdat bellen natuurlijk niet kanquote:Op donderdag 15 november 2012 20:27 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Nee ik had wel gedacht dat ze communiceren maar vroeg me af of hun ook gewoon smsen en dat soort dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |