abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119006775
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Inderdaad. Kleinere overheid, minder uitgaven, lagere belastingen.
Gaat toch niet gebeuren...
pi_119006805
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet zolang je denkt de belastingen maar te kunnen blijven verhogen.
pi_119006846
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee niet zolang men ons kan bedienen met allerlei onzin regels zoals hoofddoekjes onzin, id plichten en wietpasjes :').
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:54:45 #64
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_119007325
quote:
1s.gif
Op vrijdag 9
november 2012 09:27
schreef
Nielsch het
volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk als je het er niet mee eens bent.
Hoe kun je nou een inhoudelijke reactie verwachten op een uitspraak als 'Marx Rutte'? Het slaat gewoon helemaal nergens op. Zeker niet als je later ineens pleit voor een belastingverhoging naar 60%!!!! Abnormaal hoog.
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:05:46 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119007597
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:54 schreef n00b13 het volgende:
een belastingverhoging naar 60%!!!! Abnormaal hoog.
60% is lange tijd de norm geweest. Het is "paars" wat dat is gaan verlagen (voor zichzelf!), en Rutte doet dat nu nogmaals (wederom voor zichzelf!).
Het valt in tijden van bezuinigingen totaal niet uit te leggen dat mensen die 2+ ton per jaar verdienen, er vele duizenden euro's op vooruit gaan.
censuur :O
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:06:19 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119007616
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:22 schreef Nielsch het volgende:
Doe het hoogste tarief maar omhoog naar 60% ofzo, maar bouw wel de HRA af.
Waarom lasten verlagen en niet de uitgaves?
Meer belastingen -> minder economische groei -> minder belasting opbrengsten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119007966
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

60% is lange tijd de norm geweest. Het is "paars" wat dat is gaan verlagen (voor zichzelf!), en Rutte doet dat nu nogmaals (wederom voor zichzelf!).
Het valt in tijden van bezuinigingen totaal niet uit te leggen dat mensen die 2+ ton per jaar verdienen, er vele duizenden euro's op vooruit gaan.
Hoho. Die verlaging destijds ging gepaard met het schrappen van vele aftrekposten.
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:25:04 #68
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_119008222
quote:
0s.gif
Op vrijdag 9
november 2012 10:05
schreef
RemcoDelft het
volgende:

[..]

60% is lange tijd de norm geweest. Het is "paars" wat dat is gaan
verlagen (voor zichzelf!), en Rutte doet dat nu nogmaals (wederom voor
zichzelf!).
Het valt in tijden van bezuinigingen totaal niet uit te leggen dat
mensen die 2+ ton per jaar verdienen, er vele duizenden euro's op
vooruit gaan.
Maar dat klopt toch niet met zijn uitspraak over Marx Rutte?
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:44:41 #69
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119008922
Ik pleit er nog steeds voor om de zorgpremie weer gewoon te laten zoals hij nu is, en allerlei vorm van toeslagen en aftrekposten >>voor zover mogelijk<< (dus zorgtoeslag bijvoorbeeld) gewoon in het schijvenstelsel te verwerken.
Hoop dat ze dat nu ook gaan doen.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119009271
Dit is trouwens wel de meest succesvolle topicreeks die ik ooit ben begonnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2012 10:55:10 ]
pi_119009877
Het is crisis dus ik wil best een beetje inleveren, maar dan wel maximaal 4% van het besteedbaar inkomen (voor de rest moeten ze zelf maar eens hun uitgaven aanpassen ipv het bij de burgers te halen). Moeten ze ovreigens wel alles meenemen, dus ook de plannen die al op tafel lagen, de btw verhoging etc. Als we uit de crisis zijn over een aantal jaar verwacht ik wel dat ook dit aan de burgers wordt doorgerekend. Maar dan zal het extra geld wel opgaan aan hobbyprojecten van Den Haag.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_119010050
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:11 schreef ssebass het volgende:
Het is crisis dus ik wil best een beetje inleveren, maar dan wel maximaal 4% van het besteedbaar inkomen (voor de rest moeten ze zelf maar eens hun uitgaven aanpassen ipv het bij de burgers te halen). Moeten ze ovreigens wel alles meenemen, dus ook de plannen die al op tafel lagen, de btw verhoging etc. Als we uit de crisis zijn over een aantal jaar verwacht ik wel dat ook dit aan de burgers wordt doorgerekend. Maar dan zal het extra geld wel opgaan aan hobbyprojecten van Den Haag.
De crisis heeft helemaal niets te maken met deze nivelleringsplannen, dat is al lang en breed uitgemeten. Deze plannen komen rechtstreeks voort vanuit het oneerlijkheidsgevoel wat de PvdA heeft.
pi_119010201
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:16 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De crisis heeft helemaal niets te maken met deze nivelleringsplannen, dat is al lang en breed uitgemeten. Deze plannen komen rechtstreeks voort vanuit het oneerlijkheidsgevoel wat de PvdA heeft.
Oh ja stom van mij, ik ging er even vanuit dat de mensen in de tweede kamer in landsbelang handelde. Ze zouden hun kinderen nog aan de duivel verkopen voor meer zetels, of eigenlijk andermans want dat is meer in de lijn van hun handelen.
pi_119010245
Zo het plan is van de baan.

Hoe zullen we nu genaaid gaan worden?
pi_119010453
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk als je het er niet mee eens bent.
Je kan het niet eens zijn met de lijn van Rutte, maar opmerkingen als "Marx Rutte" en "rooie rakker" nodigen nou niet echt uit tot een hele serieuze reactie.

Ik denk trouwens ook niet dat Rutte nogmaals de VVD zal gaan aanvoeren. De zorgpremie was inderdaad een flinke uitglijder, ook voor de PvdA.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:29:40 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119010525
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:22 schreef Tha_Duck het volgende:

Standaard-tactiek wat politici al vele jaren toepassen: doe iets, roep dat het niet duurder wordt, en maak het toch duurder. Daar komen ze heel vaak mee weg, alleen dit keer viel dat tegen.
Een andere tactiek: roep eerst dat het X duurder wordt, maak het daarna X-10% duurder, en iedereen is opgelucht!
censuur :O
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:30:41 #77
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119010572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Een andere tactiek: roep eerst dat het X duurder wordt, maak het daarna X-10% duurder, en iedereen is opgelucht!
Net als met de kilometerheffing, toen riepen sommigen ook "maak desnoods de wegenbelasting of benzine maar iets duurder, als er maar geen kilometerheffing komt!!". :P
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119010789
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:22 schreef Tha_Duck het volgende:

Ik gok belastingverhoging in de lagere schalen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:55:23 #79
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_119011433
Als de info uit de media klopt, dan heeft is de nivellering middels de zorgkosten budgetneutraal. Dat wil zeggen, dat het netto effect 0 is (het is dus geen bezuiniging of extra belastingheffing), er wordt gepakt bij de rijken en gegeven aan de armen. Als alles dus bij het oude blijft, dan hoeven er geen extra maatregelen genomen worden voor de schatkist. Echter is de nivellering weer grotendeels ongedaan gemaakt. Daar zal PvdA geen vrede mee hebben. Ze zullen hopelijk wel inzien dat ze niet zo maar >5% kunnen korten bij de groep 2x modaal.

Een mooie maatregel om dan toch enigszins aan het nivelleren te raken, is het verlagen van de onderste belastingschaal met nog eens 1 a 2% en de hoogste belastingschaal laten voor wat hij was (52%). De lage inkomens profiteren hier volledig van, en naarmate je meer verdient ga je dit meer voelen. De perfecte nivellering, echter een die niet meer dan 4% gaat worden en dus aanvaardbaar lijkt voor de in Den Haag geldende criteria.
pi_119011495
Zo, las vandaag in de krant dat de kans aanwezig is dat er met de inkomstenbelasting wordt gepielt om te bezuinigen. Dat is veel beter dan de inkomensafhankelijke zorgpremie. :') hoe kwamen ze er ook op, achterelijke politici. Je zou maar een lokale VVD'er zijn die dan de plannen moet verdedigen van Markje.
pi_119011583
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:55 schreef Coelho het volgende:
Als de info uit de media klopt, dan heeft is de nivellering middels de zorgkosten budgetneutraal. Dat wil zeggen, dat het netto effect 0 is (het is dus geen bezuiniging of extra belastingheffing), er wordt gepakt bij de rijken en gegeven aan de armen. Als alles dus bij het oude blijft, dan hoeven er geen extra maatregelen genomen worden voor de schatkist. Echter is de nivellering weer grotendeels ongedaan gemaakt. Daar zal PvdA geen vrede mee hebben. Ze zullen hopelijk wel inzien dat ze niet zo maar >5% kunnen korten bij de groep 2x modaal.

Een mooie maatregel om dan toch enigszins aan het nivelleren te raken, is het verlagen van de onderste belastingschaal met nog eens 1 a 2% en de hoogste belastingschaal laten voor wat hij was (52%). De lage inkomens profiteren hier volledig van, en naarmate je meer verdient ga je dit meer voelen. De perfecte nivellering, echter een die niet meer dan 4% gaat worden en dus aanvaardbaar lijkt voor de in Den Haag geldende criteria.
Precies, gewoon simpel houden en zoiets als jouw post uitvoeren.
pi_119011933
quote:

[..]

Standaard-tactiek wat politici al vele jaren toepassen: doe iets, roep dat het niet duurder wordt, en maak het toch duurder. Daar komen ze heel vaak mee weg, alleen dit keer viel dat tegen.
Ach, belangrijkste was dat de discussie over de HRA hiermee de doofpot in gegaan is. En daar was het ze om te doen volgens mij.
pi_119012153
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:10 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ach, belangrijkste was dat de discussie over de HRA hiermee de doofpot in gegaan is. En daar was het ze om te doen volgens mij.
Dacht ik ook al ja, de HRA-plannen sneeuwen helemaal onder nu, terwijl die ook enorme effecten gaan hebben.
pi_119012192
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:17 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dacht ik ook al ja, de HRA-plannen sneeuwen helemaal onder nu, terwijl die ook enorme effecten gaan hebben.
Yep, eigenlijk de enige plannen die hout snijden en iets op gaan leveren op termijn. Heel goed dat het aangepakt wordt. Alleen de taboe erop maakt het lastig, kwestie van onder laten sneeuwen en klaar.
pi_119012268
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:18 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Yep, eigenlijk de enige plannen die hout snijden en iets op gaan leveren op termijn. Heel goed dat het aangepakt wordt. Alleen de taboe erop maakt het lastig, kwestie van onder laten sneeuwen en klaar.
Ik ben niet erg te spreken over de manier waarop; een nieuwe hypotheek gaat je volgend jaar gemiddeld 20% hogere maandlasten opleveren dan als je dit jaar nog een nieuwe hypotheek afsluit. Maar dát het aangepakt wordt, daar ben ik het mee eens.

Ik ben heel erg benieuwd wat nu de plannen worden nu de inkomensafhankelijke zorgpremie van de baan lijkt te zijn.
quote:

[..]

vrijdag 9 november 2012 @ 12:24:36 #86
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_119012384
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:17 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat er iets met HRA zou gebeuren is natuurlijk al heel lang duidelijk. Ik denk dat de methode die nu beschreven is nog een van de vriendelijkste methoden van aanpassing is. Voor elke ¤100.000,- tegen 5% rente die je nu tegen 52% mag aftrekken, ben je straks maandelijks 2 euro meer kwijt. Da's bij een huis van een miljoen(!) 2 tientjes per maand, en dan moet je dus al zo'n ¤120.000,- per jaar verdienen om je rente nog volledig tegen 52% af te kunnen trekken. Lijkt me nog redelijk te overzien.
pi_119012407
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:24 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dat er iets met HRA zou gebeuren is natuurlijk al heel lang duidelijk. Ik denk dat de methode die nu beschreven is nog een van de vriendelijkste methoden van aanpassing is. Voor elke ¤100.000,- tegen 5% rente die je nu tegen 52% mag aftrekken, ben je straks maandelijks 2 euro meer kwijt. Da's bij een huis van een miljoen(!) 2 tientjes per maand, en dan moet je dus al zo'n ¤120.000,- per jaar verdienen om je rente nog volledig tegen 52% af te kunnen trekken. Lijkt me nog redelijk te overzien.
Oh, over dat stuk ben ik ook wel te spreken, alleen niet over het feit dat je straks alleen met annuitair aflossen nog HRA hebt :). Maar ik hou erover op, daar gaat dit topic niet over :P.
pi_119012450
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:20 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ben niet erg te spreken over de manier waarop; een nieuwe hypotheek gaat je volgend jaar gemiddeld 20% hogere maandlasten opleveren dan als je dit jaar nog een nieuwe hypotheek afsluit. Maar dát het aangepakt wordt, daar ben ik het mee eens.
Het is of op deze manier of op de Finse manier (lees: in 1 keer alles weg).
Wat er nu gebeurd is aan de ene kant de afbouw van nieuwe aanwas in de HRA regeling en aan de andere kant het langzame afbouwen van de huidige gevallen. Die 0,5 procent per jaar is voor de meeste mensen nog een ver van het bed show, de meeste mensen zullen er pas over een jaar of 20 wat mee te maken krijgen bijvoorbeeld. Behalve de hoogste inkomens, die zullen het wel gaan merken langzaam bij beetje.

Als het allemaal doorgaat is het over 28 jaar beperkt tot 38% teruggaaf. Waarschijnlijk worden er voor die tijd aanvullende maatregelen genomen of wordt het tegen die tijd verlengd.

Maar het is goed dat de afbouw nu begint en dat die de hoogste inkomens die het meeste voordeel en breedste schouders hebben hiermee gaan beginnen. De gewone modale Nederlander wordt nog een jaar of 20 ontzien en kan langzaam gaan werken aan de toekomst.
pi_119012820
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:24 schreef n00b13 het volgende:

[..]

:')
Het enige wat ik dacht was 'goh, iemand heeft de krant van panikerend Nederland gelezen'
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:47:29 #90
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_119013117
quote:
0s.gif
Op vrijdag 9
november 2012 12:39
schreef
HiZ het volgende:

[..]

Het enige wat ik dacht was 'goh, iemand heeft de krant van panikerend
Nederland gelezen'
Dat ook ja. Maar het slaat vooral nergens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')