abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118931733
Zwangerschap & geboorte

10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
17 december: ohnee (meisje)
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene*** (baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (meisjes-tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (tweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
12 april: _Wolk82_
15 april: Danic
16 april: L0t (meisje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante
03 mei: Vencodark
04 mei: Spirit82
06 mei: -mandy-
10 mei: Shandaly

1 juni: .Sparkling.
***12 juni: L-E & fokking.fokker***
25 juni: Vulpenballetje

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiƫle fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 07-11-2012 13:22:23 ]
pi_118931840
Nog wijzigingen?
pi_118932384
Achter mijn naam mag wel een JONGEN!
pi_118932419
Oh en Coco, van harte gefeliciteerd met Saar! Wat een lieve naam....
pi_118932806
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:10 schreef milka82 het volgende:
Achter mijn naam mag wel een JONGEN!
staat er bij!
pi_118933109
Das waar, tico bij nr 1 kon ik veel meer op bed
aan de andere kant trekt ze me nu juist ook door haar afleiding de dag door
al zou een middag slaapje voor beide geen overbodige luxe zijn
(evenals een nacht door slapen)

Ook hier nog kleine update trouwens, van de week controle gehad en zoals bij nr1 weer aan de kleine kant
bij minder leven voelen meteen bellen en van de week extra groei echo
(en verdorie toch weer afgevallen ondanks de sonde )

Maar nog een week of 10!
pi_118933203
Jeetje, draculettetje, heb je nog steeds een sonde? Wat heftig zeg :{
pi_118933454
Valt mee hoor oognip ben er ook tussendoor bijna 20wk vanaf geweest!
pi_118933522
Ik vind een derde zwangerschap fysiek wel zwaarder, je bekken is natuurlijk al twee keer eerder vernaggeld, je groeit sneller en der lopen al twee rond hier. Al mag ik niet klagen want midi is 10 en redt zichzelf zoveel mogelijk, fietst zelf naar school ( wat?! Ik mag niet eens meer mee, echt not done!) en mini slaapt s'middags nog zodat ik ook even rust kan nemen. Wat wel vervelend is, is dat mini peuterpubert en dat veel energie vergt. Maar ook dat heb ik liever nu dan over 18 weken (vandaag 21 weken zwanger!).
pi_118933878
Balen Draculettetje! :*

Ik vind de zwangerschap van de 3e eigenlijk niet heel verschillend dan die van de 2e.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:53:47 #11
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_118934175
Ik vond de zwangerschap van de derde fysiek niet zwaarder, maar idd het gebrek aan rust....
Geen moment voor jezelf of om even rust te nemen. En toen ik met verlof ging, waren we hier in huis nog bezig met een verbouwing die uitgelopen was, dus nog steeds elke dag bouwvakkers over de vloer. :')

En als de derde er is, heb je ook geen moment voor jezelf. Want er is er altijd wel een die iets wilt...Maar verder is het hartstikke gezellig hoor. :+
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_118934211
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:39 schreef draculettetje het volgende:
Valt mee hoor oognip ben er ook tussendoor bijna 20wk vanaf geweest!
Oh gelukkig! Maar toch kut dat het weer nodig is. Sterke vrouw :*
pi_118934214
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:47 schreef Kyara het volgende:
Balen Draculettetje! :*

Ik vind de zwangerschap van de 3e eigenlijk niet heel verschillend dan die van de 2e.
Echt?
:P
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118934292
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echt?
:P
:+
pi_118934335
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

:+
Nou ik denk dat je het straks niet eens dubbel zo druk gaat krijgen... Ik zou echt niet weten hoe je dat allemaal moet managen...
pi_118934646
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ik denk dat je het straks niet eens dubbel zo druk gaat krijgen... Ik zou echt niet weten hoe je dat allemaal moet managen...
Ik ook niet maar dat zien we dan wel. En linksom of rechtsom, het moet gewoon lukken dus het gaat lukken.
pi_118934780
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik ook niet maar dat zien we dan wel. En linksom of rechtsom, het moet gewoon lukken dus het gaat lukken.
Oh ja tuurlijk!!!
pi_118935164
Coco gefeliciteerd meis! *O* Wat een marathon heb jij moeten afleggen, petje af!
Nu lekker bijkomen en genieten van kleine Saar.

Estrys, ik herken het van de eerste zwangerschap hoor, toen kon ik ook niet kiezen. Daarom werd Eva pas Eva nį de geboorte, omdat ik niet kon kiezen tussen onze twee namenopties.
Maar het gebeurde ook regelmatig dat ik mijn vriend liet kiezen, of dat ik zonder een artikel de winkel weer uitliep, omdat ik niet kon kiezen tussen 2.
Volgens mijn beste vriendin had ik dan geen moeite met keuzes maken, want ik maakte op dat moment de keuze om niets te kopen :P Tja......Ze had een punt, maar ik had nog steeds niet waar ik voor naar de stad ging.

Twinkly *O* welkom terug! Ik ga duimen dat deze blijft plakken!
pi_118935268
Danic, hoe is het met jou? Jij had toch bloedverlies niet al te lang geleden? Is dat weer helemaal goedgekomen?
pi_118935306
Oke ik zit net een verhaal te lezen over een kindje wat tijdens de bevalling is overleden. WAAROM lees ik zo'n dingen? Echt. :{
ti amo pił di ieri ma meno di domani
  woensdag 7 november 2012 @ 14:22:57 #21
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_118935491
hier heb ik een kind die er niet helemaal over te spreken is dat zijn nieuwe kamer straks ietsiepietsie kleiner is dan die van de mini.
zegt hij nou het kan ook nog dood gaan en dan neem ik die andere kamer :o

maar wat betreft rust ben ik wel blij dat hij 10 is volgens mij scheelt dat een hele hoop.
W
Z
E
  woensdag 7 november 2012 @ 14:30:27 #22
258612 nytar
boys boys boys
pi_118935819
rust is idd heel veel waard. Vandaag even lekker bij kunnen tanken. Mn peuter sliep al 3 middagen niet. Is hij bij oma vandaag, slaapt hij natuurlijk wel... Maar goed, ik ook. En dat was de bedoeling :)

verder gisteren weer goedgekeurd bij de vk. Ik mag vanaf nu elke week langskomen. Morgen alweer 36 weken! Nog 1 week te gaan en dan mag ik (hopelijk dit keer wel) thuis bevallen! Eerst maar eens mn kraampakket halen en de klossen...ik heb er maar weinig haast mee merk ik.
pi_118936134
Merk zelf dat ik op het moment echt heel veel last heb van die fameuze vermoeidheid. Zit op mn werk geregeld tegen de slaap te vechten. Schijnt dat ik nu de placenta aan het aanleggen ben en dat dat naast de baby-bouw-activiteiten extra energie vraagt. Ik word er moe van :').
pi_118936339
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:18 schreef Hooiwagen het volgende:
Danic, hoe is het met jou? Jij had toch bloedverlies niet al te lang geleden? Is dat weer helemaal goedgekomen?
Lief dat je het vraagt.
Het is wisselend. Bloedingen zijn er nog steeds. Afgelopen donderdag weer begonnen tot afgelopen maandag. Iedere ochtend begint het en in het begin van de middag is het over. Altijd oud bloed.
Mijn vermoeden is nu dat het dus 's nachts ontstaat. Wellicht door een volle blaas die dan tegen mijn baarmoeder duwt en het kwetsbare vaatje wat een paar weken geleden ineens begon te bloeden, steeds weer triggert. Dat stopt al snel, dus in de ochtend verlies ik dan nog het oude bloed hiervan. De laatste twee dagen geen bloedverlies meer, maar ik ben dan ook een keer 's nachts gaan plassen tussendoor.
Mijn vk bevestigde vanmorgen dat dit zou kunnen en dat ik het maar eens moest uitproberen de komende tijd.

Hierdoor vind ik het emotioneel pittig. Je schrikt steeds, bent opgelucht als het weg is en dat zorgt voor een rollercoaster qua emoties. Ik ben daarom extra zenuwachtig voor de 20 weken echo. Ik wil graag weten wat het wordt, maar ik wil nu vooral alleen maar weten of alles goed gaat daarbinnen.

Rebel-angel, fijne reactie zeg van je kind. Gezien de leeftijd nog wel redelijk verklaarbaar en hij staat er niet bij stil wat dat met jou doet. Maar toch!
pi_118936429
wanneer heb je de seo Danic?
pi_118936464
26 november. Nog een kleine drie weken. Ik ben echt aan het aftellen. Leef er zó naar toe. Hoop dat het ook rust brengt.
pi_118936486
Oh, ik kan ook langere zinnen maken hoor, dan van 6 woorden :') dit ziet er een beetje stom uit zo.
pi_118936536
Kan me die spanning goed voorstellen danic, hoop dat die echo je inderdaad die rust gaat brengen :Y.
pi_118936598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:47 schreef danic het volgende:
26 november. Nog een kleine drie weken. Ik ben echt aan het aftellen. Leef er zó naar toe. Hoop dat het ook rust brengt.
blijft altijd spannend! :*

en ik geloof je wel hoor... dat je langere zinnen kunt maken ;)
pi_118937096
Jaaaaaaaaaaa Coco eindelijk is ze er! Een meisje *O* Lekker bijkomen van deze heftige dagen en vooral genieten O+ :*

Tico wat fijn dat er een oplossing is! Moet n hele opluchting zijn :*

Twinkly *O* wat een prachtig beebje heb je al :D
pi_118937776
Vandaag 24 weken *O*

net echo gehad en alles was goed O+ kleine meid loopt zelfs een week voor op de groei :)
Crevixlengte was top en de uitslag van de glucose test ook *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_118938266
Wat fijn klumsy!!!

Ik heb mijn dag niet vandaag. Ik ben enorm moe, en heb echt nergens zin in. Ik heb vannacht wel goed geslapen. Ik denk dat ik vanavond gewoon eerder naar bed ga.
Vanmorgen gelukkig wel weer gemasseerd door de fysio, die hoopte me volgende week niet meer te zien. Kan me niet voorstellen dat ik dr niet meer zie. Ik ben dan 37.6
*poef* nu is het weg
pi_118939203
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:20 schreef klumsy het volgende:
Vandaag 24 weken *O*

net echo gehad en alles was goed O+ kleine meid loopt zelfs een week voor op de groei :)
Wat een fijn nieuws!
Met een meidenkwartet
pi_118939580
Fijn Klums! *O*

ben benieuwd naar de pretecho van pessie!
pi_118943794
Jeej. Overlegt en we gaan het doen. Bevallen in den haag, in samenwerking met de verloskundigen Zoetermeer en ypenburg.

Oh en echo was goed. En opeens wilde de echo dame m'n datum toch weer wel 3 dagen terugzetten. Terwijl ik daar al een paar keer over had gehad, of dat kon enz enz. Nu is alles geregeld met verlof enzo, en nu moet opeens die datum terug. :s
Maar goed ik hoor wel weer wat daar weer uitkomt. Baby's komen toch nooit op de juiste datum.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:01:09 #36
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_118944148
*O* voor al mijlpalen en goede echo's *O*

Tico wat fijn dat het zo kan :Y
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_118944242
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:50 schreef Ticootje het volgende:
Jeej. Overlegt en we gaan het doen. Bevallen in den haag, in samenwerking met de verloskundigen Zoetermeer en ypenburg.

Goed geregeld. In zo'n kraamhotel, of zh? Zonde dat dat zo veel energie moet kosten hč, maar fijn zo. En ook van de goede echo.
Met een meidenkwartet
pi_118944247
Ja heel fijn. Echt opgelucht. Ook dat de vk hier gewoon willen meewerken.
26 nov even kijken bij Westeinde, en dan meteen inschrijven. Heerlijk. Luxe bevallen.
pi_118944258
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:03 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Goed geregeld. In zo'n kraamhotel, of zh? Zonde dat dat zo veel energie moet kosten hč, maar fijn zo. En ook van de goede echo.
Ja geboortekliniek ja.
pi_118944360
Hurrah voor de echo's! *O*
  woensdag 7 november 2012 @ 18:10:57 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118944444
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:20 schreef klumsy het volgende:
Vandaag 24 weken *O*

wat fijn!!! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118944592
Oh kleine puk lag al heel diep in de bekken. Goh, dan voelde ik dat dus goed. :X
En af en toe plopt pukje er dan weer uit en glijdt er weer in. :X
  woensdag 7 november 2012 @ 18:31:28 #43
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118945225
Niet bijgelezen. Echo vanmiddag was echt heel leuk! *O* . Alleen, het kindje kon heel goed de beentjes bijeenhouden. Af en toe iets uit elkaar en op basis daarvan heeft de echoscopiste iets gezegd, maar 100% weten we het dus niet. Wat wel heel leuk is, is dat we nu al vingertjes en teentjes hebben kunnen tellen! Oh, en de placenta ligt weer voor, verklaard wel waarom ik het kindje bij dezelfde termijn als Nathan voor het eerst voelde. Het ligt met zn billen naar beneden en houdt de vuistjes daar ook, daarmee wordt dus steeds vakkundig in mn lies/blaas gepord. Ik dacht dat het voetjes waren, maar niet dus. Ik vind het echt super O+
Ik moet zo weg dus zal morgen foto's inscannen en uploaden.
pi_118946313
Fijn Klumsy!

En Pessie, leuk! Ga je nog terug om tussen de beentjes te gluren? Jaa foto's!
pi_118948075
Wat fijn Tico! Zal een opluchting zijn denk ik.
Je kleintje houdt het spannend Pessie!

ik ga zo mijn meisje op bed gooien en zelf ook plat denk ik. Ik ben klaar met vandaag. Morgen weer naar de gyn, moet nu elke week.
*poef* nu is het weg
pi_118951359
*O* voor de goede echo's
pi_118953364
Jeeeee goede echo's!
En daar tel ik de 20 weken echo van Danic vast bij :)
pi_118953796
Meld! Maar dames, wat een tempo, ik kan zo niet volgen!

Coco mag ik eindelijk feliciteren, meid wat een bikkelbevalling! Feli met Saar!
Ik probeer bij te lezen, maar echt, 3 topics op een dag :o, hebben jullie niks beters te doen :D :P
pi_118955274
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:10 schreef OooLizaooO het volgende:
Meld! Maar dames, wat een tempo, ik kan zo niet volgen!

Coco mag ik eindelijk feliciteren, meid wat een bikkelbevalling! Feli met Saar!
Ik probeer bij te lezen, maar echt, 3 topics op een dag :o, hebben jullie niks beters te doen :D :P
Herkenbaar inderdaad.
Coco gefeliciteerd! Genietze!
pi_118955286
Coco, jullie dochter is er eindelijk O+
Gefeliciteerd *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_118955449
Ohohoh!!! Baby ging drinken! Heel duidelijk op de echo. Ik ben verliefd!
pi_118956099
Jaaaa dat zagen wij dus ook met 14 weken, dat is zoooo lief! O+
  donderdag 8 november 2012 @ 05:02:27 #53
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_118966483
Tico, fijn dat het gelukt is!

Draakje en Danic :* :*

En welkom nog, Twinkly! *O*

Hier blijkt meer als 5 uur slapen per nacht toch wel een beetje een illusie :') vroeg op bed betekent dan dus ook om 3 uur wakker.. Nouja.. Qua zwangerschap nu vind ik het enerzijds zwaarder want je kunt niet altijd even makkelijk toegeven aan de behoeften van je lichaam op dįt moment, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een aardig ritme te pakken heb met Stef. Ik kan niet zonder rustmoment, maar hij slaapt niet meer, dus nu gaan we eind van de middag een uurtje op het grote bed en dan mag hij met de ipad terwijl ik rust. Werkt heel goed. Voel me wel heel erg tekort schieten naar hem toe, want ik kan nog maar weinig en hij heeft heel veel energie. Bij mij kan hij dat nu niet goed kwijt, terwijl ik nu wel 4 dagen in de week alleen met hem ben omdat mijn lief de weekenden nodig heeft om aan zijn kamertje te klussen. Dat steekt me wel, te zien dat hij af en toe net een fles cola is die heel hard geschud is, dan bruist en borrelt hij en ik kan niet even met hem gaan lopen of naar de speeltuin ofzo -O- ik probeer wel elke dag een activiteit in te plannen voor hem, maar dat zijn dus niet de dingen waar hij even lekker mee los kan.

Anderzijds vind ik deze zwangerschap makkelijker als die van Stef, ik vind het veel makkelijker om mijn eigen grenzen te herkennen en te stellen. Daardoor hou ik het nu qua bi en ischias beter uit, al merk ik wel dat het nu al heel snel teveel is. Maar ik kom mijn dagen door en omdat ik nu waak voor overbelasting ipv constant over mijn grenzen te gaan lśkt het me wel nog, ook met Stef :)
3!
pi_118967053
Goedemorgen!

*O* 11 weken vandaag *O*
pi_118967106
Icantrix, dat is precies hoe ik me voel! Dat gevoel van tekort schieten. Gelukkig snapt hij heel goed dat het door de baby komt en dat dat straks over is.

Mijn man was voor zijn doen resoluut over het geboortekaartje. Deze gaat het worden. En de naam ook punt. Heel fijn dat hij even mijn onzekerheid de kop indrukt.
pi_118967231
Herkenbaar Icantrix. Ben blij dat ik een rustig kind heb dat niet van vies weer houd en dus met dit weer liever binnen speelt (en tv kijkt..). Maar tis wel sneu dat ik niet met m naar de speeltuin kan of kinderboerderij enzo. Misschien een keer als het wat opklaart met m door de plassen stampen ofzo (nouja hij dan, ik pas mn regenlaarzen niet momenteel :') )

Is het trouwens normaal dat je met 34 weken al oefenweeėn hebt?? Werd er vannacht wakker van :{ ... Had het met mn zoon 3 weken lang maar dat begon met week 38 pas.
pi_118967382
ik heb dat tekortschietgevoel ook wel. Ik ben nu soms echt geen leuke mama. Ik ga nu maar met Sofie naar de tuinland ofzo, dan kan zij vissies kijken, en is ze er gelijk even uit. Ik kan daarna niet veel meer, maar ja. Ik breng dr ook nog gewoon naar de opvang. Ze heeft het daar echt heel leuk, dus voel ik me daar niet echt schuldig over.

Vannacht een beroerde nacht gehad. Ik wist echt niet meer hoe ik me moest draaien. Toen heb ik op een gegeven moment een warme kruik tegen mijn bovenbenen aangelegd, en dat hielp wel wat. Denk dat ik dus de komende tijd maar met kruik slaap. Lekker charmant.
*poef* nu is het weg
pi_118967638
Ach KJ, charmant is het hier al lang niet meer! Komt wel weer, ooit.
Tekort schieten, check. Ik kom nergens meer met de kinderen. Volgens mijn man hebben ze er geen last van en snappen ze het echt wel. En hij doet enorm veel met ze zodat ze ook genoeg aandacht krijgen. Maar toch.
Met een meidenkwartet
pi_118967761
Gisteren eerste echte controle gehad en helemaal goedgekeurd. Mooie bloeddruk 120/80 (optimaal!), buik groeit goed en we hebben voor de allereerste keer het hartje gehoord O+

Vriend was weer mee... af en toe word ik echt gek van hem hoor. Hij had weer 100 vragen die ik allemaal al voor hem beantwoord had en wilde nu zelfs ook weten of er ook een zwangerschapscursus was waar hij iedere keer mee kon. Ik bedoel, heel lief hoor die betrokkenheid, maar je kunt ook te ver gaan!! }:|
Sarcasme. Herken het.
pi_118967788
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:50 schreef Spirit82 het volgende:
Gisteren eerste echte controle gehad en helemaal goedgekeurd. Mooie bloeddruk 120/80 (optimaal!), buik groeit goed en we hebben voor de allereerste keer het hartje gehoord O+

Vriend was weer mee... af en toe word ik echt gek van hem hoor. Hij had weer 100 vragen die ik allemaal al voor hem beantwoord had en wilde nu zelfs ook weten of er ook een zwangerschapscursus was waar hij iedere keer mee kon. Ik bedoel, heel lief hoor die betrokkenheid, maar je kunt ook te ver gaan!! }:|
*zucht* Het is ook NOOIT goed he!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118967807
quote:
12s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:51 schreef Tally het volgende:

[..]

*zucht* Het is ook NOOIT goed he!
Ik vind het af en toe een beetje beklemmend :@

De verloskundige zei nog dat mannen meestal onder de partneravond uit probeerden te komen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_118967843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:52 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik vind het af en toe een beetje beklemmend :@

De verloskundige zei nog dat mannen meestal onder de partneravond uit probeerden te komen :')
Zoals de mijne :') Het word toch een keizersnede dus waarom zou ik?
Nou misschien voor als het per ongeluk toch zelf begint? :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 8 november 2012 @ 08:57:29 #63
95408 Incantrix
pi_118967896
Toch wel een soort van fijn (niet voor jullie hoor) dat dat toch wel 'normaal' is, als kinderen het er al sinds mensenheugenis mee overleven zal de mijne dat ook wel doen ;) en hij krijgt er in elk geval een bazenkamer (en een zusje :P ) voor terug.

KJ, Stef gaat ook gewoon hoor! Hij vraagt er ook om, en daar kan hij lekker spelen met andere kindjes en zijn energie kwijt. Vind het ook beter als hij zijn eigen ritme zoveel mogelijk aanhoudt. En hihi, hier ook regelmatig naar de Avonturia, een giganorme dierenwinkel met allemaal reptielen, eekhoorns, beverratten en meer van zulks. Te gek voor hem en voor mij maar een minuut of 3 fietsen.
3!
pi_118967943
Hier is het de kerstshow in het tuincentrum :P En vanmiddag gaan we koffie drinken bij de Hema. Dat is het op de een of andere manier helemaal voor meneer. Zitten we daar met zijn tweetjes: gezellig he mama O+
pi_118967977
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:50 schreef Spirit82 het volgende:

Ergens vind ik het wel lief hoor...
pi_118968015
Sofie ging onregelmatig naar de opvang, maar nu probeer ik dr 1,5 a 2 dagen die kant op te doen. En bij de tuinland is nu ook de kerstshow. Sofie keek gister dr ogen uit. Zo leuk!

Ik vind het ook wel lief hoor Spirit.
*poef* nu is het weg
pi_118968056
Seb gaat twee dagen naar het kdv en 1 dag naar mijn moeder. Maar ik ben nog aan het werk dus echt aan mijn rust kom ik nu toch nog niet. Nog 4 dagen werken *O*
  donderdag 8 november 2012 @ 09:18:08 #68
258612 nytar
boys boys boys
pi_118968318
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 8 november 2012 08:15 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/369932]

Is het trouwens normaal dat je met 34 weken al oefenweeėn hebt?? Werd er vannacht wakker van :{ ... Had het met mn zoon 3 weken lang maar dat begon met week 38 pas.
zijn het geen indalingsweeėn? Ik heb ze ook al vroeg gekregen. Maar oefenweeėn zou volgens mij ook wel kunnen...
pi_118968409
Spirit hij is misschien gewoon onzeker en wil je zo goed mogelijk steunen! Mijn vriend had het advies van Kluun iets te serieus genomen en liet alles ineens van mij afhangen en reageerde overal positief op. Toen ik zei dat hij dat nooit maandenlang vol zou houden keek hij heel opgelucht en nu doet ie weer normaal :) Een beetje extra lief en begripvol, dat wel (en dat is maar goed ook)!
Gefeliciteerd met je goede controle trouwens! :)
pi_118968471
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:18 schreef nytar het volgende:

[..]

zijn het geen indalingsweeėn? Ik heb ze ook al vroeg gekregen. Maar oefenweeėn zou volgens mij ook wel kunnen...
Eh... Gister lag de kleine al heel diep in mn bekken bleek... 30 weken pas... En ja dat heb ik wel gevoeld... Maar die is nog te klein om te blijven liggen zo, dus dan glijdt puk toch weer naar boven, en dan daalt puk weer in, en ja dat doet zeer...
pi_118968723
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:22 schreef Suikertante het volgende:
Spirit hij is misschien gewoon onzeker en wil je zo goed mogelijk steunen! Mijn vriend had het advies van Kluun iets te serieus genomen en liet alles ineens van mij afhangen en reageerde overal positief op. Toen ik zei dat hij dat nooit maandenlang vol zou houden keek hij heel opgelucht en nu doet ie weer normaal :) Een beetje extra lief en begripvol, dat wel (en dat is maar goed ook)!
Gefeliciteerd met je goede controle trouwens! :)
Ja dat zou heel goed kunnen. Hij is uberzorgzaam en heeft idd ook Kluun gelezen!! Misschien gaat het daar gewoon fout :P Anyways, hij is superlief en liever dit dan het omgekeerde, maar soms is het gewoon even benauwend en beklemmend en superirritant en dan kan ik dat natuurlijk niet op hem afreageren dus dan post ik het gewoon even hier ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_118968792
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:18 schreef nytar het volgende:

[..]

Volgens de VK is ze in week 33 al ingedaald, dus dat lijkt me niet dan? Of kan dat ook nog als ze al laag ligt? soms ligt ze zo laag dat ik het gevoel heb dat ze eruit wil floepen zeg maar. :P
  donderdag 8 november 2012 @ 09:42:10 #73
258612 nytar
boys boys boys
pi_118968813
kutgevoel hč, af de toe kan ik echt niet meer normaal lopen. Maar goed, uk zit bij mij dit keer wel bijna vast.
Mag ook wel, vandaag 36 weken!

Zo anders dan de 1e keer. Toen was ie niet ingedaald en had ik van te voren geen krampje gehad!
pi_118968817
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:41 schreef ohnee het volgende:

[..]

Volgens de VK is ze in week 33 al ingedaald, dus dat lijkt me niet dan? Of kan dat ook nog als ze al laag ligt? soms ligt ze zo laag dat ik het gevoel heb dat ze eruit wil floepen zeg maar. :P
Maar dat is dus erg vroeg.. Dan zijn ze echt nog zo klein, dat ze ook nog uit je bekken kunnen glippen, en er daarna weer in glijden... Leuk joh.
pi_118968833
Mogguh :W
:* voor iedereen

Onderweg naar Zwolle en moet plassen :')
pi_118968872
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eh... Gister lag de kleine al heel diep in mn bekken bleek... 30 weken pas... En ja dat heb ik wel gevoeld... Maar die is nog te klein om te blijven liggen zo, dus dan glijdt puk toch weer naar boven, en dan daalt puk weer in, en ja dat doet zeer...
Oh dat kan ook nog? :O Beetje moedertje pesten :P Ik heb een gemiddeld groot kind, geen idee of die met 34 weken er nog uit kan als ze is ingedaald. :? Mocht t nog een keer gebeuren dat ik van die weeėn krijg zal ik de VK eens vragen hoe dat zit. Maar hoop dat ze nog ff paar weken wegblijven .. (of dat ze iiig wacht met eruit komen tot ik 37 weken zwanger ben)
pi_118968890
Ojee Logi, hoe lang moet je nog?
Ik vind dat plassen ook wel erg onhandig. Ik heb nog nooit zoveel gewildplast als sinds ik zwanger ben :')
Vooral bij boswandelingen enzo, dan ben je drie uur weg en zit ik vijf keer achter een boom.
pi_118968915
Mijn baas vond dat je het nu toch wel echt goed kon zien. JOH vroeg hč dat je het met 32 weken al kan zien?

Kijk maar even goed want na volgende week zie je me de komende 8 maanden hier niet meer. :P bye bye
pi_118968934
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dat is dus erg vroeg.. Dan zijn ze echt nog zo klein, dat ze ook nog uit je bekken kunnen glippen, en er daarna weer in glijden... Leuk joh.
Ah oke. Fijn.. }:| :P
Neem dat ik dat dan heb gevoeld ipv weeėn.. Deed wel verdraaide pijn ook... }:|

Estrys.. 8 maanden?! :D Dat doe je goed. En pas met 32 weken zien.. wat voor bescheiden buikje heb je wel niet dan? ^^
pi_118969068
Suiker: lang carpoolen ftw :')
pi_118969145
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:47 schreef ohnee het volgende:

[..]

Ah oke. Fijn.. }:| :P
Neem dat ik dat dan heb gevoeld ipv weeėn.. Deed wel verdraaide pijn ook... }:|

Estrys.. 8 maanden?! :D Dat doe je goed. En pas met 32 weken zien.. wat voor bescheiden buikje heb je wel niet dan? ^^

Ja goed hč! Heeeeeerlijk ouderschapsverlof. En ik ga ervan genieten tot en met!

Of hoe vaak kijkt je baas naar zijn personeel?
pi_118969200
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:52 schreef Logician het volgende:
Suiker: lang carpoolen ftw :')
Ooooh, dan kun je toch wel even stoppen bij een tankstation? :?
pi_118969223
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:45 schreef Suikertante het volgende:
Ojee Logi, hoe lang moet je nog?
Ik vind dat plassen ook wel erg onhandig. Ik heb nog nooit zoveel gewildplast als sinds ik zwanger ben :')
Vooral bij boswandelingen enzo, dan ben je drie uur weg en zit ik vijf keer achter een boom.
_O- Dat kan ik dus niet, wildplassen! En dat is best vervelend :') Laatst boswandeling gemaakt, na 10 minuten rechtsomkeert want ik moest plassen... Vriend vroeg nog of ik niet gewoon achter een boom kon, maar ik ben zo'n kluns dat ik dan of mezelf onderplas of met mn broek op mn knieen omkukel en niet meer overeind kom :')
Sarcasme. Herken het.
pi_118969529
Haha herkenbaar hoor Spirit! Op de een of andere manier heb ik het onder de knie gekregen..
pi_118969803
Fijn estrys dat je baas zo goed op zn werknemers let. Nouja heb jij straks geen last meer van, voor een heul lange tijd :+ .

En wildplassen kan ik sowieso al niet, laat staan nu met mn dikke buik en verweekte bekken :P...
pi_118970938
Logican, wat balen dat je nu al moet plassen. Kan er niet even gestopt worden bij een benzinestation?
Tijdens boswandelingen neem ik altijd wc papier mee. Dan kan ik tenminste wel wildplassen.

Estys, wat lekker joh acht maanden.
pi_118971015
Ik neem altijd wc papier mee :Y
Je weet maar nooit!
pi_118971029
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:01 schreef Suikertante het volgende:
Ik neem altijd wc papier mee :Y
Je weet maar nooit!
Spookpoep?
pi_118971050
Loopneus? :Y)
Gewoon, wildplassen. Vind ik toch fijner met wc-papier.
pi_118971067
*O* Spirit *O* een hartje gehoord! Ik snap het helemaal van je vriend dat je denkt moet dat nu, maar wel super lief.

Wellicht dat je net als ons ook naar een theoretische cursus kunt gaan. Daarvan vond ik het juist super fijn dat mijn man mee was. Bovendien was iedereen als stel en leken veel papas to be het echt wel interessant te vinden en waren die blij om zo alles mooi uitgelegd te krijgen en dat ze ook echt vragen konden stellen.
Zwangerschapsgym ed hoef ik ook niet met mijn partner te doen.

Vandaag 30 weken *O* sinds een paar dagen kan ik ook eindelijk zeggen dat ik mijn buik regelmatig duidelijk zie en voel bewegen. Van de buitenkant dan, ik voelde het al 10 weken echt zelf, maar heb last van iets te veel isolatie.
Ook de bevestiging dat mijn zwangerschapsverlof geregeld is. *O*
De badkamer is gesopt, de baby spulletjes zijn opgeborgen en het maagzuur lijkt weer te zakken. Helemaal tevreden dus vandaag :).
pi_118971552
Jeeeee 30 weken Papillion! *O* Je klinkt alsof je er helemaal klaar voor bent. Hoe lang nog tot je verlof?
  donderdag 8 november 2012 @ 11:27:54 #92
378192 -mandy-
I am who I am
pi_118971933
Coco gefeliciteerd met jullie dochter Saar!!!!! *O* *O* *O*

*O* *O* *O* Voor alle goede echo's en mijlpalen!

Tico! Wat mooi voor je dat je nu in een ander ziekenhuis kunt bevallen, moet een hele opluchting voor je zijn!

Ik weet niet meer wie de link over positiemode bij v&d postte, maar bedankt :D . Heb meteen een zwarte positie-jeans besteld via de site.

Vriend en ik hebben eergisteren ook weer een mooi kloppend hartje gehoord bij de vlos. Zat te twijfelen of ik wel of niet heen moest gaan door een flinke griep, maar een hartje horen doet je meteen weer beter voelen!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_118971962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:27 schreef -mandy- het volgende:
Ik weet niet meer wie de link over positiemode bij v&d postte, maar bedankt :D . Heb meteen een zwarte positie-jeans besteld via de site.
It was me 8-)
Ben zelf ook erg blij met mijn aankopen! O+

En hartjes zijn top :)
pi_118971986
Zucht, lekker hoor bijna verlof, ik mut nog even.. Wil het liefste doorwerken tot 36 weken en dan heerlijk lang verlof plus ouderschapsverlof. Laatste keer hier dus ik ga er van genieten ook!
Wel moeten we nu echt even kijken hoe deze kleine man straks opgevangen gaat worden na mijn verlof, waarschijnlijk een gastouder.

Ook ben ik de dozen op zolder aan het doorstruinen nu het dan toch echt een jongetje blijkt te zijn, al het roze kan der uit!
pi_118972087
Mandy fijn *O* Beterschap nog wel voor de griep!

@suikertante, mijn contract is helaas al afgelopen, dus werken hoef ik momenteel al niet meer. Officieel gaat 6 december het verlof in, maar nu gewoon al de luxe om rustig aan te doen. Ben er nog niet klaar voor dat de kleine nu al komt, in 2012 nog zie ik zeker niet zitten, maar zodra de klok slaat van oud op nieuw dan mag de kleine gaan komen :D. Heb iig het vertrouwen dat wat we nog moeten doen wel optijd af komt.

@Milka, hoop dat je van de 20 naar 30 weken net zo snel gaat als ik het achteraf vond gaan. Met 20 weken klonk alles nog heel ver weg, maar nu valt het opeens helemaal mee.
pi_118972616
ach, de weken vliegen vast voorbij, we komen in het feestseizoen op mijn werk (sint-maarten, sinterklaas en dan kerst. Daarna twee weken vakantie godzijdank!) dus genoeg afleiding.
pi_118972874
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:32 schreef papillion het volgende:
@suikertante, mijn contract is helaas al afgelopen, dus werken hoef ik momenteel al niet meer. Officieel gaat 6 december het verlof in, maar nu gewoon al de luxe om rustig aan te doen. Ben er nog niet klaar voor dat de kleine nu al komt, in 2012 nog zie ik zeker niet zitten, maar zodra de klok slaat van oud op nieuw dan mag de kleine gaan komen :D. Heb iig het vertrouwen dat wat we nog moeten doen wel optijd af komt.
Hmm, dit klinkt ingewikkeld, of moet je dat dan met het UWV regelen, dat je een zwangerschapsuitkering krijgt?
  donderdag 8 november 2012 @ 11:57:16 #98
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118973086
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:51 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hmm, dit klinkt ingewikkeld, of moet je dat dan met het UWV regelen, dat je een zwangerschapsuitkering krijgt?
I.p.v. dat het dan via je werkgever loopt, regel je het nu zelf direct bij het UWV.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118973108
Ah, net als ik met mijn ZEZ dus. Wat een lijst moet je dan invullen zeg!
pi_118973333
Het viel mee kwa moeilijkheid. Tenminste ze willen dat je alles digitaal doet en dat is dan weer enorm omslachtig en kwam steeds maar niet aan en/of werkt niet verwerkt. Gister 1 telefoontje en het was allemaal geregeld, al moeten ze officieel nog 1 brief thuis sturen die ik met 'n handtekening weer mee terug moet sturen.
pi_118973424
Oh, ik moet geloof ik een boek downloaden, uitprinten en invullen. En dan belastingaanslagen toevoegen enzo. Ik moet me er nog in verdiepen, maar ik geloof dat ik geen haast hoef te maken ;)
In elk geval fijn dat het voor jou geregeld is nu!
pi_118973624
Papillion, wat lekker dat je alweer 30 weken bent *O*
En je buik zien bewegen is zo leuk. Laatst in bad was mijn baby erg bezig. Was zo geweldig moment O+
  donderdag 8 november 2012 @ 12:39:54 #103
381212 Gulara
From the future
pi_118974511
Wel bijgelezen, maar de helft al vergeten.

In ieder geval Coco gefeliciteerd met Saar *O* (ik zit me te bedenken of ik dit al niet eerder gedaan heb: zwangerschapsdementie).

En Twinkly, welkom! *O*

Even een rare vraag. Er wordt flink bewogen in m'n buik, maar de laatste dagen lijkt het wel alsof er lucht verplaatst wordt. En dan met name in de onderste regionen. :') Het komt nergens echt naar buiten zeg maar, maar het voelt echt heel vreemd. Ik neem aan dat dit gewoon normaal is?
pi_118974781
Sorry, niet bijgelezen, tis zo'n drukte hier in t zhuis. Sowieso berg bezoek, maar ook gewoon allerlei zhuis dingen.

De clichés zijn trouwens allemaal waar O+ Saartje is zoooo awesome, is alle pijn, moeite en frustratie allemaal meer dan waard :Y En het lijkt alsof ze er altijd al was. Nu gewoon al! Ze is er verdorie pas net :+

M. stuurde me gisteren nog een berichtje voor t slapen. Hij is nog nooit zo gelukkig geweest al nu O+ Ook geweldig om hem met Saar te zien. De trotsheid en verliefdheid knalt ervan af, haha.

Oh, en morgen mag ik alweer naar huis *O*
pi_118974839
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Sorry, niet bijgelezen, tis zo'n drukte hier in t zhuis. Sowieso berg bezoek, maar ook gewoon allerlei zhuis dingen.

De clichés zijn trouwens allemaal waar O+ Saartje is zoooo awesome, is alle pijn, moeite en frustratie allemaal meer dan waard :Y En het lijkt alsof ze er altijd al was. Nu gewoon al! Ze is er verdorie pas net :+

M. stuurde me gisteren nog een berichtje voor t slapen. Hij is nog nooit zo gelukkig geweest al nu O+ Ook geweldig om hem met Saar te zien. De trotsheid en verliefdheid knalt ervan af, haha.

Wat heerlijk O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:07:03 #106
381212 Gulara
From the future
pi_118975459
quote:

O+
  donderdag 8 november 2012 @ 13:08:56 #107
381212 Gulara
From the future
pi_118975532
quote:

Ik moest trouwens bij de namen die jij had meteen aan Saartje en Tommie van Francine Oomen denken. O+
pi_118975770
Coco O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 8 november 2012 @ 13:17:07 #109
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_118975818
Coco, wat klink je goed! Saar stond ook bij ons heeeeeel hoog op het lijstje.... maar issem niet geworden.

Wat betreft quality time met de oudste, ben gister met haar gaan zwemmen en dat viel eigenlijk niet tegen, zij een beetje in het water ploeteren en ik heb als een walvis achter haar aan gezwommen.
Ging best lekker..... alleen dat aankleden he.
pi_118975848
Morgen ga ik ook weer zwemmen met mn 2 meiden.. ik walvis...
pi_118975951
Wij hebben ook een naam! *O*
Saar stond uiteraard ook hier op het lijstje, maar is het niet geworden. Maar nu hoort Saartje ook al bij Coco O+ Wat klink je happy Coco :)
pi_118976107
Aaaah Coco,wat klinkt dat heerlijk! Lekker genieten van jullie meisje.
pi_118976147
Oja,wij zijn ook uit de namen (denk ik). Meneer krijgt drie namen,eerste vinden we gewoon mooi en dan nog naar onze vaders.
pi_118976169
Volgens mij hebben wij ook een naam... We hebben het er in elk geval nooit meer over?
pi_118976203
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:26 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij hebben wij ook een naam... We hebben het er in elk geval nooit meer over?
We roepen na de geboorte vast allebei een andere naam :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118976230
quote:
8s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:27 schreef Joene het volgende:

[..]

We roepen na de geboorte vast allebei een andere naam :D
Dat zou wel weer een geniale stunt zijn...
pi_118976294
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zou wel weer een geniale stunt zijn...
We hebben nog niet genoeg gelachen bij de verloskundige :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118976329
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef Joene het volgende:

[..]

We hebben nog niet genoeg gelachen bij de verloskundige :D
We hebben gister niet gervaagd of ze de kleur van de baby kon zien.. En ook niet hoe de navelstreng aan mijn navel vastzet en of de placenta dan niet in de weg ligt...
pi_118976350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

We hebben gister niet gervaagd of ze de kleur van de baby kon zien.. En ook niet hoe de navelstreng aan mijn navel vastzet en of de placenta dan niet in de weg ligt...
Nee gister was ze boos omdat ik zei dat tijdens de pretecho de baby precies op schema lag qua lengte .
pi_118976364
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:31 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee gister was ze boos omdat ik zei dat tijdens de pretecho de baby precies op schema lag qua lengte .
Ja :')

Pretecho's zijn de duivel denk ik ik :')
pi_118976368
quote:

[..]

Jaja hier een grote mond...
pi_118976387
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:31 schreef Estrys het volgende:

[..]

Jaja hier een grote mond...
We krijgen een 2e kans... 6 dec nog een groeiecho..
pi_118976447
Het is een beetje een degelijke is het niet?

Mijn verloskundige twittert. Hoe hip :P Dat we tijdens de bevalling allemaal aan het twitteren zijn. :D
pi_118976499
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:34 schreef Estrys het volgende:
Het is een beetje een degelijke is het niet?

Mijn verloskundige twittert. Hoe hip :P Dat we tijdens de bevalling allemaal aan het twitteren zijn. :D
Ze zijn deel van een antroposofische zorginstelling.
pi_118977685
quote:

O+ O+ O+

En morgen lekker naar huis! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 november 2012 @ 14:31:37 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118978872
Coco, wat een heerlijk bericht om te lezen O+ O+ O+

Gaat het met jou lichamelijk ook goed?
  Vis een optie? donderdag 8 november 2012 @ 14:33:09 #127
70532 loveli
N
pi_118978923
quote:

O+ Super om te horen! Hoop dat je snel herstelt van de operatie :*
crap in = crap out
pi_118979105
Gaaf hč Coco! Gewoon je eigen baby O+
Fijn dat je naar huis mag, word je tenminste niet zo geleefd en kan het genieten echt beginnen.
Rustig aan! :*
  donderdag 8 november 2012 @ 14:40:16 #129
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118979166
Coco wat tof! O+ Je klinkt zo gelukkig :D
Heerlijk dat je morgen naar huis mag! Succes met je herstel en geniet van elkaar!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118979255
O+ Coco!
pi_118979661
Coco O+
pi_118979937
quote:

Mooi he meis.. Geniet er lekker van!

En ik onderschrijf jouw gevoel volledig! :-)
  donderdag 8 november 2012 @ 15:05:28 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118980009
Oh en jouw username herinnert mij eraan dat ik nog 2 mensen welkom terug moet heten!

Twinkly en vulpenballetje, gefeliciteerd!! *O*
  donderdag 8 november 2012 @ 15:08:39 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118980128
En OMG: aanstaande zondag ben ik al 20 weken! :o O+

Gaat zo verschrikkelijk snel ineens, ik vond het eerste deel echt superlangzaam gaan, maar vanaf het tweede trimester vliegt het voorbij :D

Ik ben nu nog in Canada, het congres van mn vriend is begonnen, en gisteravond was er een welkomstreceptie. Zo leuk de reacties van zijn collega's O+ We hebben zelfs al een klein lumberjackshirtje gekregen van iemand :D
pi_118980144
quote:

Goed om te lezen. Genieten jullie! :*
pi_118980941
Oh coco O+ wat heerlijk om te lezen, geniet er van! :*
pi_118981849
O+ Coco O+
pi_118982216
O+ Coco, alle geluk en liefde toegewenst met jullie eigenste Saar O+

Ladyblack :o O+ Bijna 20 weken, op de helft!! Hier ook nog minder dan 2 weken :o
  donderdag 8 november 2012 @ 16:03:44 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118982278
Belle :W ik vroeg me gisteren nog af of ik jou nog wel had zien posten! Alles goed?

Snel gaat het he??
pi_118982599
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
Belle :W ik vroeg me gisteren nog af of ik jou nog wel had zien posten! Alles goed?

Snel gaat het he??
:W

Jaaa, ontzettend snel! Ik voel me nog maar pas zwanger? De testen liggen hier nog op m'n bureau en bekijk ik elke dag nog wel even :@

Hoe is het met jou? In Canada? Lijkt me echt een heel tof land! Heb je al leuke babywinkeltjes gecheckt?

En het klopt wel dat ik hier wat minder aanwezig was. Druk bezig om te helpen bij het afscheidsconcert van mijn lief z'n band. Ze hebben besloten te stoppen en a.s. zaterdag is hun allerlaatste optreden! En ik help ook mee om het allemaal in goede banen te leiden, dus vooral daar veel mee bezig geweest. Na het weekend zullen we wel in een gat vallen :D
pi_118983018
quote:
17s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:29 schreef Logician het volgende:
Oh coco O+ wat heerlijk om te lezen, geniet er van! :*
Dat!
pi_118983100
egopost

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118983177
Goed gedaan Logician *O*

Gelukkig, het is al bijna avond. Het ging best redelijk vandaag, tot meneer de peuter besloot dat hij wilde gaan zeuren bij de Hema. En mijn geduld thuis was gebleven. O-)

En zo'n last van maagzuur. Moest er van overgeven. Gelukkig thuis pas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118983227
Ai Es.. -O- dat is niet leuk :*
  donderdag 8 november 2012 @ 16:41:26 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118983739
Top Logi! ^O^

En Estrys, ai.... niet fijn inderdaad. Is je peuter inmiddels wel weer lief? Vond het juist zo gezellig klinken, samen bij de Hema wat drinken *;
  donderdag 8 november 2012 @ 16:42:55 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118983788
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:11 schreef bellelena het volgende:

[..]

Hoe is het met jou? In Canada? Lijkt me echt een heel tof land! Heb je al leuke babywinkeltjes gecheckt?
Ik vind hier vooral alles heel erg duur :X maar ik heb wel een paar winkeltjes gespot ja, ga er zo nog even een opzoeken. Een rompertje moet sowieso kunnen O+
pi_118983944
quote:

[..]

pas maar op, straks willen ze je niet meer begeleiden en sturen ze je weer terug naar Z'meer....
pi_118983950
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:41 schreef LadyBlack het volgende:
Top Logi! ^O^

En Estrys, ai.... niet fijn inderdaad. Is je peuter inmiddels wel weer lief? Vond het juist zo gezellig klinken, samen bij de Hema wat drinken *;
Ja bij bij het koffie drinken was hij dan wel lief. Alleen toen we weggingen wilde hij ineens allerlei dingen die hij dus niet kreeg. "waarom heeft die meneer dat weeeeheeeel??"
Hij is gewoon erg moe merk ik. En ik ook. Hopen dat mn vent een beetje op tijd is dan kan hij mooi eten koken want ik heb er weinig zin in met mn maag in mijn keel. :6
pi_118983971
Coco van harte met jullie Saar, goed gedaan! Lekker naar huis morgen maar doe rustig aan!
Geniet met z'n drietjes, ik wens jullie alle geluk toe.
pi_118984017
Coco, wat fijn dat jullie morgen naar huis mogen. En wat klink je lekker verliefd O+ O+ O+

LadyBlack, gaat snel he! Alweer bijna op de helft!

Logi *O*

Estrys :*

Wij zijn geloof ik ook uit de namen. En welk kind welke naam krijgt.
pi_118984061
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:42 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik vind hier vooral alles heel erg duur :X maar ik heb wel een paar winkeltjes gespot ja, ga er zo nog even een opzoeken. Een rompertje moet sowieso kunnen O+
Vind ik ook, een aandenken aan deze bijzondere reis met dikke buik mag zeker wel!

Logician, wat goed!

Kyara, wat leuk O+
  donderdag 8 november 2012 @ 16:55:03 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118984210
Ja, eigenlijk wil ik een rompertje met maple leaf erop, dus ik zal denk ik de slechtste tourist-shops in moeten :')

Heb me in Londen een ongeluk gezocht naar een rompertje met de Union Jack, maar niet gevonden -O-
pi_118984289
die zijn vast wel via webshops te vinden. maar dat is vast minder leuk of niet?
  donderdag 8 november 2012 @ 17:01:29 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118984429
quote:
17s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:57 schreef Kyara het volgende:
die zijn vast wel via webshops te vinden. maar dat is vast minder leuk of niet?
Ja precies... misschien dat ik het alsnog wel doe hoor, ik was er tenslotte, zwanger en wel ;)

Maar eerst hier maar eens de mall in! :W
pi_118984478
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja precies... misschien dat ik het alsnog wel doe hoor, ik was er tenslotte, zwanger en wel ;)

En als je dan bij een Engelse webshop besteld, dat het overkomt uit Engeland, dan is het toch echt engels :)

Maar ik duim mee dat je in Canada wel een maple leaf rompertje gaat vinden O+
pi_118984783
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

veel plezier!
  donderdag 8 november 2012 @ 17:17:27 #157
95408 Incantrix
pi_118984948
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:03 schreef bellelena het volgende:

[..]

En als je dan bij een Engelse webshop besteld, dat het overkomt uit Engeland, dan is het toch echt engels :)

Maar ik duim mee dat je in Canada wel een maple leaf rompertje gaat vinden O+
Ja man, dat moet gewoon wel! Die lui zetten dat ding óveral op :D

Estrys, heb ik ook ja -O-

En Coco, wat klink je gelukkig O+ ik voel zomaar ineens een klein prikje 'jaloezie', je blijheid is aanstekelijk! Ik ben benieuwd naar mijn baby! Ennuhm, volgt er nog een picje van je trots? O+

Dus we fietsten langs de speeltuin en Stef vroeg het zo lief en ik was een beetje verdrietig om wat ik vanochtend schreef en dacht 'nouja, éven kan wel he?' En het ging best goed! En nu lig ik te wachten tot mijn lief thuiskomt en ik kan niet koken, want overeind komen en me voortbewegen lukt niet meer ;( damnit -O-
3!
pi_118985160
Hč wat rottig Incantrix... Maar Stef was vast heel gelukkig dat ie eventjes de speeltuin in mocht O+ Wel jammer dat je lichaam daar nu zo hevig van protesteert, hopelijk is je lief er snel en gaat ie lekker voor jullie koken :*
pi_118985275
wat vervelend Inca :*
pi_118985358
Bah inca, hopelijk is je man snel thuis :*
pi_118985409
Coco wat heerlijk O+ fijn dat je lekker naar huis mag. Ga je een foto posten of liever niet?

Ik heb last van maagzuur :{ af en toe n onwijs brandend gevoel, t komt net mn mond niet in. Het gaat echt met n soort golven, dan zakt t weer en dan komt t weer op.

Inca bah niet leuk :*

Zwerft er op Fok ergens een ultieme babyuitzet lijst rond? Ik bedoel niet een standaardlijst van internet maar aangepast door ervaren moeders. (Dingen die onzin zijn, dingen die er niet opstaan maar wel handig en dingen waar je er juist meer van moet aanschaffen enz)
pi_118985481
Mijn moeder is met mijn meiden een paar uur naar het tuincentrum geweest. Hoe simpel kan het zijn. En leuk dat ze het vonden.
Komt hij een beetje op tijd thuis Inca? Balen hč.
Met een meidenkwartet
pi_118985702
Coco, wat heerlijk. O+. Ik schoot even vol van je berichtje. Hoop dat je lichamelijke herstel ook voorspoedig gaat!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 8 november 2012 @ 17:46:29 #164
95408 Incantrix
pi_118985870
Thnx dames :* hormonale jankbui 2 sinds thuiskomst in progress :') maar mijn lief is net binnen, gelukkig eerder als normaal O+

Cathmar, fijn dat ze het zo leuk hadden O+

Belle, dat was het ook, hij was niet meer mee te krijgen naar huis en heeft voor het eerst in lange tijd blosjes van vermoeidheid op zijn wangen na een dag met mij samen O+
3!
pi_118986115
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:46 schreef Incantrix het volgende:
Thnx dames :* hormonale jankbui 2 sinds thuiskomst in progress :') maar mijn lief is net binnen, gelukkig eerder als normaal O+

Cathmar, fijn dat ze het zo leuk hadden O+

Belle, dat was het ook, hij was niet meer mee te krijgen naar huis en heeft voor het eerst in lange tijd blosjes van vermoeidheid op zijn wangen na een dag met mij samen O+
Ohhh en dat klinkt dan wel weer zo fijn voor hem O+ Hopelijk biedt dat toch ook een beetje troost en je lief is er nu gelukkig ook om jou weer op te vangen!
pi_118986180
Heel herkenbaar inca!
Coco, wat klink je goed!

Ik ben weer goedgekeurd door de gyn, het was een hork van een kerel, echt zo naar. Volgende week hem gelukkig niet.
*poef* nu is het weg
pi_118986280
Nou die van mij komt op mijn verzoek ook wat eerder naar huis. Is hij precies vijf minuten eerder dan normaal. Ik ben allang begonnen met koken anders is het veel te laat voor Seb. Laat natuurlijk het vlees uit mijn handen op de grond vallen. Ik vloekte even de hele tent bij elkaar en de pollepel ging door de keuken. Wat een k**zooi zeg. Mijn huis is een tering bende, overal ligt zooi. Een peuter die niks opruimt en aan m'n kop blijft zeuren.
Nu lig ik in bed en bekijkt iedereen het maar. :'( bah ik ben er klaar mee. Maak mij maar wakker als de bevalling begint.
  donderdag 8 november 2012 @ 18:00:19 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118986296
Inca, verdorie :*

Maar het is maar tijdelijk he, straks heeft Stef zn mobiele moeder weer terug, dus voel je niet schuldig!
  donderdag 8 november 2012 @ 18:01:30 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118986329
En Estrys -O- :*
pi_118986696
Oww Estrys :{ :*
pi_118986706

ik heb vandaag mijn 2! babydozen bij Prenatal opgehaald. Zitten er gewoon 30 new baby pampers in *O*
dat vond ik wel een leuke inhoud :D
pi_118986914
Echt Kyara?? Ik had er maar 2 -O- Hoorde wel dat er vroegah altijd een heel pak in zat...
pi_118987152
Oké het gaat wel weer. Mijn manneke van drie kwam aan mijn bed, aaide mij zachtjes over mijn gezicht en zei dat het eten klaar was. Nu speelt hij met zijn vader en lig ik weer even.
pi_118989873
Logican, *O*

Estrys, :* voor de maagzuur en dat je wilt slapen tot de bevalling. En dat van je spoiler is zo herkenbaar. Ook als ik hoest.

Kyara, wat leuk dat je de namen hebt. Hoe bepaal je welk kind welke naam krijg?

Inca, :*

KJ, wat fijn dat je weer goedgekeurd bent. *O*

Fieder, :* voor de maagzuur.
  donderdag 8 november 2012 @ 19:38:02 #176
95408 Incantrix
pi_118990128
Estrys :* :*

Kyara, dat is wel veel :o misschien toch maar zo'n doos aanvragen..

Belle, dat is ook wel, daarom ben ik uiteindelijk denk ik toch over mijn grens gegaan, het was zo fijn hem zo te zien rennen en spelen O+ hopelijk kan ik snel weer écht met hem spelen.

LB thnx :*

En KJ, fijn dat je weer een stickertje hebt :)
3!
pi_118990211
Ooooh estrys, wat doet seb dat lief!!
Wel balen van je humeur. Ook herkenbaar.vorige week was ik er om 16.00 klaar mee en ben tot het een blijven liggen.

Inca, stef heeft ws onwijs genoten, maar balen dat jij dan weer zo de prijs moet betalen.
pi_118990550
ja, dat is zeker veel dus daarom meld ik het ook maar even. De koelkast met het alcoholvrije bier is ook weer bijgevuld. :D
pi_118990591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:34 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara, wat leuk dat je de namen hebt. Hoe bepaal je welk kind welke naam krijg?
eigenlijk heel intuitief.
pi_118999399
Die box he, dat is toch gewoon die wij jonge ouders box?
Oja, ik zie het al.
  vrijdag 9 november 2012 @ 03:46:40 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119005024
Ik moet ook maar eens van die dozen op gaan halen. Moet je je daarvoor opgeven of kun je gewoon met je bolle pens naar de Etos/Prenatal lopen? :+

Zo grappig trouwens, ik deed net mn bekkenoefeningen, en nu wordt er volgens mij ook een soort fitness in mn buik gedaan :D
pi_119005146
Voor die boxen moet je je aanmelden. Na een aantal weken (etos eerder dan prenatal en kruidvat), krijg je aan afhaalbericht per mail. Die moet je meenemen naar de winkel.
De bon van babydump staat online, kwestie van invullen, uitprinten en naar de winkel ermee.
  vrijdag 9 november 2012 @ 06:49:12 #183
95408 Incantrix
pi_119005233
Ik heb me gisteravond toch maar opgegeven voor 2 van die dozen. Benieuwd wanneer ik een afhaalbericht krijg, de twee maanden voor de ud ben ik al wel voorbij :P
3!
  vrijdag 9 november 2012 @ 08:00:30 #184
259886 pessie
pi_119005606
Ik heb gisteren pas het kaartje voor de etos doos op de bus gedaan. Moet ook maar eens kijken naar wat de kruidvat levert. Ik vind het wel grappig, van die gratis dozen vol cadeautjes. Wanneer krijg je de bon van de prenatal doos? In het derde trimester toch? Daar heb ik me al wel een tijdje terug voor aangemeld, zitten idd een leuk aantal luiers in. Mijn schoonzus kreeg 7 jaar geleden idd een pak luiers, maar dat was een minipak. Ik schat in dat daar destijds ook zo'n 30 luiers inzaten.
pi_119005745
Je krijgt nu bij de een 2 luiers en de ander 8 luiers... Dus voor 1 dag aan luiers :P. Van kruitvat krijg je een minipak met 28 luiers oid.
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:07:36 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119006363
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 08:00 schreef pessie het volgende:
Ik heb gisteren pas het kaartje voor de etos doos op de bus gedaan. Moet ook maar eens kijken naar wat de kruidvat levert. Ik vind het wel grappig, van die gratis dozen vol cadeautjes. Wanneer krijg je de bon van de prenatal doos? In het derde trimester toch? Daar heb ik me al wel een tijdje terug voor aangemeld, zitten idd een leuk aantal luiers in. Mijn schoonzus kreeg 7 jaar geleden idd een pak luiers, maar dat was een minipak. Ik schat in dat daar destijds ook zo'n 30 luiers inzaten.
die bon voor de prenatal vorige week ontvangen en ik ben nu 22 weken.

Is inderdaad een minipak maar vond er toch behoorlijk veel luiers inzitten inderdaad. Vorig jaar was het alleen een proefpakketje van 6 stuks.
pi_119006418
Krijg je die bon van Prenatal ook nog met de post? Ik had em ook via de mail gekregen maar kan het mailtje nu nergens meer vinden.....
pi_119006484
Ow ja... die dozen.. leuk! Zal dit keer eens beter bijhouden welke ik wel en niet al heb aangevraagd, voelt zo hebberig als je meerdere keren voor dezelfde gaat... ;) (Maar hebberig word je er wel van.. oops.. :X )

14 weken vandaag! *O*

En morgen eindelijk eens afgesproken met mijn schoonzusje. Zij weet het nog steeds niet, maar na morgen weet iedereen die ik het persoonlijk wil vertellen het, dus mag het eindelijk echt openbaar!
pi_119006597
Iets met meld.......... 37 weken vandaag!!!

[ Bericht 31% gewijzigd door kaatjejannie op 09-11-2012 09:52:04 ]
*poef* nu is het weg
pi_119006612
Hoe krijg je die bonnen dan? M.a.w. hoe weet de Prenatal dat je zwanger bent? :P
pi_119006939
quote:
17s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:49 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn geloof ik ook uit de namen. En welk kind welke naam krijgt.
oh?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_119007076
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:37 schreef Argento het volgende:

[..]

oh?
:D
*poef* nu is het weg
pi_119007088
Ik heb de bon van prenatal nog niet binnen... Jammer was wel benieuw :)
Zal binnenkort wel komen, ben nu 24 weken :)

Vanmiddag komt Skoap gezellig langs met L.uc O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:48:19 #194
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119007155
Shandaly ik heb nog bonnen liggen van miss etam en prenatal. Als je ze wil hebben moet je ff je adres pm en
pi_119007239
Mogguh :W

Es hoe voel jij je vandaag? :*

Jompel voor Shan 14wk *O*

En een dubbele jompel voor Fieder en mijzelf 25wk *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2012 09:51:37 ]
pi_119007271
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:22 schreef Hooiwagen het volgende:
Hoe krijg je die bonnen dan? M.a.w. hoe weet de Prenatal dat je zwanger bent? :P
je gaat naar prenatal.nl en meld je aan voor de blije doos. En zo heb je dat ook bij de etos en kruidvat.
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:53:12 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119007279
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:37 schreef Argento het volgende:

[..]

oh?
jaja, jij hebt het laatste woord bij de aangifte }:|
pi_119007328
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:52 schreef papillion het volgende:

[..]

je gaat naar prenatal.nl en meld je aan voor de blije doos. En zo heb je dat ook bij de etos en kruidvat.
Thnx! *noteert in agenda voor over 2 weekjes
pi_119008921
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:54 schreef Hooiwagen het volgende:

[..]

Thnx! *noteert in agenda voor over 2 weekjes
Hahaha, we blijven tenslotte Nederlanders he? ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_119009203
Coco wat klinkt jouw roze wolk heeeeeeeerlijk O+. Maakt mijn angst voor de bevalling weer iets minder, want jij hebt zo afgezien en dan nu toch zo positief, dat geeft een mens hoop. :)

Estrys en Inca, meiden toch, :*. Niet altijd even makkelijk hé met de kleintjes. Zit je al met dat schuldgevoel, wil je er iets aan doen en dan mag je er later weer voor 'boeten' (maar ze zijn toch ook zo lief!). (herkenbaar trouwens: ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen nog te doen met grote-broer-in-spé, maar toen hij vorige week na een hele dag zeuren en ors doen op een namiddagje speciaal voor hem ook nog eens zijn beker chocomelk omgooide en vervolgens hysterisch begon te brullen, zat ik ook bijna te snotteren ter plekke, maar 's avonds kwam hij dan weer zeggen wat een fijne dag hij gehad had *;... achhhh).

Verder 37w4d en nog geen enkel teken dat er iets zit aan te komen :s)
pi_119009694
Waar is speeseend? :+
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:07:51 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119009724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:06 schreef OooLizaooO het volgende:
Waar is speeseend? :+
In SHO :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119009739
SHO? :X

ah, opgezocht, ben weer mee
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:08:26 #204
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119009757
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 10:52 schreef OooLizaooO het volgende:

Verder 37w4d en nog geen enkel teken dat er iets zit aan te komen :s)
Wat Liza zegt. :+

Ik heb net ons bed op klossen gezet. Hoe relaxed is dat zeg! Dat had ik eerder moeten weten!
A grand adventure has begun.
pi_119009820
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:08 schreef Keshet het volgende:

[..]

Ik heb net ons bed op klossen gezet. Hoe relaxed is dat zeg! Dat had ik eerder moeten weten!
dat moet hier niet eens, spraken ze niet van...
gisteren m'n 10 tetradoeken wel gehuis-steriliseerd ;)
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:11:05 #206
265732 Keshet
pi_119009841
Je wįt?

EDIT: Ah, duidelijk. Ik ging al hysterisch zoeken op Google naar wat ik nou weer gemist had van de 'moet je echt hebben!' lijst. :@
pi_119009865
Ow ik moet ijzer bijnemen en ik weet dat er hier ervaringsdeskundigen zijn: wat raden jullie aan? Vroedvrouw sprak van floradix?
pi_119009889
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:11 schreef Keshet het volgende:
Je wįt?

EDIT: Ah, duidelijk. Ik ging al hysterisch zoeken op Google naar wat ik nou weer gemist had van de 'moet je echt hebben!' lijst. :@
hoe heet dat dan?
pi_119009913
Gisteren zat ik trouwens op de tram met een dame die ook op 26 november uitgerekend is :D
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:13:03 #210
265732 Keshet
pi_119009916
Hydrofieldoeken ofzoiets. :D

Ik ben ook druk met babywasjes. Straks maar eens even de vluchtkoffer inpakken. :+ Ik roep al een hele tijd dat ik op 10-11-12 ga bevallen; die tas moet dus maar eens klaar. _O-

Cathmar, hoe is het bij jou?
pi_119009946
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:13 schreef Keshet het volgende:
Hydrofieldoeken ofzoiets. :D
Aha, probeer dan maar eens deze: http://www.radio1.be/prog(...)elijke-vlaamse-tekst
pi_119010257
En ąls ik dan tijd heb om achter mijn laptop te zitten dan is het hier superrustig :D
pi_119010315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:13 schreef Keshet het volgende:

Ik ben ook druk met babywasjes. Straks maar eens even de vluchtkoffer inpakken. :+ Ik roep al een hele tijd dat ik op 10-11-12 ga bevallen; die tas moet dus maar eens klaar. _O-

Van mij mag het ook wel elk moment komen, maar ik heb al de hele tijd het gevoel dat hij pas 2 december gaat komen.
Toch staat mijn ziekenhuistas al een paar dagen klaar.
Maar als het lukt, beval ik thuis, en de mand die daarvoor moet klaarstaan is nog niet helemaal in orde :@
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:31:12 #214
265732 Keshet
pi_119010591
Ik heb heel erg het gevoel dat ik het jinx als ik die tas klaar heb; dat hij dan denkt van 'Mooi! Ik mag komen!' en ik ben er nog helemaal niet klaar voor.

Kan dat hele bevallingsstuk niet gewoon overgeslagen worden? :@
pi_119010694
Ik heb mijn tas ook nog helemaal niet ingepakt. Ik roep al een paar dagen dat ik het echt moet doen. Vanmiddag voor Sofie naar bed gaat vast de tas uit haar kast pakken. Dat was de afgelopen avonden mijn excuus. "de tas staat in de kast van Sofie, en Sofie slaapt"
*poef* nu is het weg
pi_119010753
Herkenbaar, heb ik ook.
Maar langs de andere kant denk ik ook: we moeten er door, hoe sneller we er vanaf zijn, hoe beter.
En hoe sneller er komt, hoe minder kilo's ik er moet uitpersen. Nu al 3,6 en voor elke week die er bij komt in principe nog eens 300g :{
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:37:08 #217
265732 Keshet
pi_119010808
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:33 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb mijn tas ook nog helemaal niet ingepakt. Ik roep al een paar dagen dat ik het echt moet doen. Vanmiddag voor Sofie naar bed gaat vast de tas uit haar kast pakken. Dat was de afgelopen avonden mijn excuus. "de tas staat in de kast van Sofie, en Sofie slaapt"
Haha, herkenbaar! Ik kan 'm ook nog niet inpakken omdat er nog wat dingen van E. gewassen moeten worden....

Nou ja, als het echt moet is die tas in 5 minuten klaar en 't duurt toch een uur voor mijn ouders hier zijn. Tijd zat.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:38:00 #218
265732 Keshet
pi_119010841
Liza, die van mij is ruim een kilo lichter en mag wat mij betreft wel tot 42 weken blijven zitten. ;)
De jouwe is al een flinkerd zeg! Wow!
pi_119010876
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:37 schreef Keshet het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar! Ik kan 'm ook nog niet inpakken omdat er nog wat dingen van E. gewassen moeten worden....

Nou ja, als het echt moet is die tas in 5 minuten klaar en 't duurt toch een uur voor mijn ouders hier zijn. Tijd zat.
Ook waar, langs de andere kant, zal de tas bij mij enkel gebruikt worden "in geval van nood": dat we toch naar het ziekenhuis moeten. En ik wou me er op dat moment geen zorgen meer om moeten maken. Terwijl dat kraampakket, dat zijn allemaal dingen die ik al in huis liggen heb en dan gewoon nog samen moet rapen. Daar is dan wel weer tijd genoeg voor :).
pi_119010914
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:38 schreef Keshet het volgende:
Liza, die van mij is ruim een kilo lichter en mag wat mij betreft wel tot 42 weken blijven zitten. ;)
De jouwe is al een flinkerd zeg! Wow!
wel jij + 2 weken en ik - 2 weken, dan houden we elkaar in evenwicht, wat denk je :D
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:41:48 #221
265732 Keshet
pi_119010977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:39 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

wel jij + 2 weken en ik - 2 weken, dan houden we elkaar in evenwicht, wat denk je :D
Deal. Dan ga ik gewoon voor 12-12-12! *O*
pi_119011080
Casper was vorige week 3 kilo. Gister is dat niet gemeten, ik ben benieuwd. Volgende week een fijne gyn, die veel metingen doet. Dus dan zal ik wel horen hoe groot Casper nu is.
*poef* nu is het weg
pi_119011083
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:41 schreef Keshet het volgende:

[..]

Deal. Dan ga ik gewoon voor 12-12-12! *O*
Ok!
Ik wil op de verjaardag van m'n papa: 13-11-12 :)
pi_119011194
Mij maakt het niet uit. Liever niet de uitgerekende datum.
*poef* nu is het weg
pi_119011407
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:48 schreef kaatjejannie het volgende:
Mij maakt het niet uit. Liever niet de uitgerekende datum.
waarom niet?
pi_119011594
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:08 schreef Keshet het volgende:

[..]

Hoe groot ben jij dan? Ik vond het een ramp de vorige keer. Ik moet een opstapje naast mijn bed zetten om in en uit bed te komen. En ik denk dat ik dit keer de nachtkastjes ook op klossen ga zetten. Wil je iets op je nachtkastje zetten flikkert het een halve meter naar beneden ;)
pi_119011636
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:59 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hoe groot ben jij dan? Ik vond het een ramp de vorige keer. Ik moet een opstapje naast mijn bed zetten om in en uit bed te komen. En ik denk dat ik dit keer de nachtkastjes ook op klossen ga zetten. Wil je iets op je nachtkastje zetten flikkert het een halve meter naar beneden ;)
bij mij flikkert het sowieso naar beneden, hoe zwangerder, hoe onhandiger O-)
Nu is m'n iphone net gefixt, dus probeer ik iets voorzichtiger te mikken 8-)
pi_119011948
Goedemiddag. Net laatste echo gehad. Twee meiden van 3000 & 3300 gr. Geen wonder dat ik niet meer vooruit kom!

Ontsluiting en verweking, check. Ik ben opgelucht. Kunnen ze gewoon komen op de afgesproken datum. Zie niet gebeuren dat ze zich eerder aandienen, Maar hee wie weet.
Met een meidenkwartet
pi_119012055
Dat zijn beste dames zeg! :D Fijn dat ze zo goed groeien :)
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:18:35 #230
265732 Keshet
pi_119012190
Je hebt gewoon 6,5 kilo kind in je buik zitten!
Respect! *O*
Mogen wij weten welke datum het gaat worden?

Estrys, ik ben 1.87. Die klossen zijn voor mij dus heerlijk. ;)
pi_119012331
Met die lengte zal het idd wel prettig zijn, klossen :D. mijn vriend kon er ook nog gewoon in en uit zonder opstap.. En dan hebben wij een vrij hoog matras ook nog. Ik kom er met trap al amper in als de klossen onder staan, en ik ben van gemiddelde lengte... En heb zere bekken met opstaan, das ook lastig. moet t opstapje precies op de goede plek staan anders kan je er alsnog niet uit. :') . Zoonlief komt er vast helemaal niet meer in en uit. :DDie gaat dan sochtends in het donker tegen het bed knallen ipv erop .. _O-
pi_119012380
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:18 schreef Keshet het volgende:
Je hebt gewoon 6,5 kilo kind in je buik zitten!
Respect! *O*
Mogen wij weten welke datum het gaat worden?

Estrys, ik ben 1.87. Die klossen zijn voor mij dus heerlijk. ;)
Ah ja dan kan ik het me voorstellen. Ik voel me net een dwerg met mijn 1.65 in dat hoge bed. Ik weet nog dat ik tijdens de vorige bevalling aan het klagen was dat ik met persweeėn op dat bed moest zien te komen.
Mijn man moet met zijn 1.70 eigenlijk ook een opstapje :P Maar dat zal hij niet toegeven.
pi_119013546
Cathmar, wat een mooi gewicht hebben je dames zeg :D

Ik post nog maar weinig hier, voel me nog steeds niet zeker genoeg om steeds over de baby te denken. Volgende week woensdag heb ik de laatste echo in het Erasmus en de woensdag daarop de nekplooimeting. Hopelijk blijkt alles goed te zijn en dan durf ik het goed toe te laten. Morgen 11 weken *O*
Ik moet zo naar de tandarts, gisteren brak bijna mijn hele kies af bij het eten van een stukje chocola. Hopelijk moet hij niet getrokken worden want mag nu alleen patacetamol toch? Mijn vorige ervaring deed zoveel pijn dat de combinatie ibuprofen en patacetamol niet werkten.. Bang :( ik kan me nog net tot 2x per jaar controle zetten maar iets laten doen daar.. Brrrr!
E.
pi_119013997
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:59 schreef .Sparkling. het volgende:
Cathmar, wat een mooi gewicht hebben je dames zeg :D

Ik post nog maar weinig hier, voel me nog steeds niet zeker genoeg om steeds over de baby te denken. Volgende week woensdag heb ik de laatste echo in het Erasmus en de woensdag daarop de nekplooimeting. Hopelijk blijkt alles goed te zijn en dan durf ik het goed toe te laten. Morgen 11 weken *O*
Ik moet zo naar de tandarts, gisteren brak bijna mijn hele kies af bij het eten van een stukje chocola. Hopelijk moet hij niet getrokken worden want mag nu alleen patacetamol toch? Mijn vorige ervaring deed zoveel pijn dat de combinatie ibuprofen en patacetamol niet werkten.. Bang :( ik kan me nog net tot 2x per jaar controle zetten maar iets laten doen daar.. Brrrr!
Auch sterkte hoor. Dan is het wel bikkelen met 6 paracetamolletjes ja :{
pi_119014031
Ik vind het bed hoog met mijn 1.65 ook heerlijk. Ik kom nu zonder pijn mijn bed uit. Naast het bed staat een opstapje om eruit te komen. N was van de week even vergeten dat t bed hoog stond. Midden in de nacht.....

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:54 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

waarom niet?
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door kaatjejannie op 09-11-2012 13:21:06 ]
*poef* nu is het weg
pi_119014183
Sterkte Sparkling! Hopelijk valt het mee! We gaan echt bijna tegelijk op, ik ben morgen 11w2d. Grappig :Y. Ik durf er ook pas écht mee aan de slag te gaan na die 13 weken. Voelt al spannend om het de ouders te vertellen met iets meer dan 12 weken, maar het kwam zo het beste uit.
pi_119014205
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:14 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vind het bed hoog met mijn 1.65 ook heerlijk. Ik kom nu zonder pijn mijn bed uit. Naast het bed staat een opstapje om eruit te komen. N was van de week even vergeten dat t bed hoog stond. Midden in de nacht.....

Dat is lullig ja _O-

Ik heb verder geen pijn en zo, en ik rol zo'n beetje mijn bed uit als ik moet gaan plassen. Ik ben ook zo iemand die het dan vergeet. En dan is het best nog hoog, als je het vergeet. :{w
pi_119014295
Hij is maar een beetje groter dan ik ben, en weigert dus ook een opstapje. Heeft ie niet nodig, vindt ie zelf.. Gelukkig is hij maar een klein beetje eigenwijs O+
*poef* nu is het weg
pi_119014544
Ow ja.. bed op klossen.. heerlijk! Maar met 14w nog een beetje vroeg he? Mijn man was er toen ietsjes minder blij mee, niet vanwege in- en uitstappen, want hij is net zo lang als ik (~1,85m), maar aangezien hij dan een stukje dichter bij het schuine dak zit aan zijn kant... heeft toen wel een paar vloeken opgeleverd ;)

Zat me net te realiseren... 14w... dan moet ik er nog 26... da's precies een half jaar!

Ik vind het zo knap dat je het zo lang voor je kunt houden Hooi.. dat zou ik dus echt niet kunnen he...
pi_119014796
Oh er zijn wel een paar mensen die het weten hoor! Twee collega's en m'n beste vriendinnetje die ik al zowat m'n hele leven ken. Onze ouders wonen niet om de hoek en ik spreek ze ook niet zo heel veel (somehow denk ik dat dat na volgend weekend gaat veranderen :') dus de verleiding om het te vertellen is er ook niet zo sterk. Maar, ik kan de tijd wel ómkijken tot de 22e. Dan mag iedereen het weten :). Heb die dag ook de nekplooimeting, dus als dat allemaal in orde is, dan gaat de grote vlag uit :Y.
pi_119015031
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:37 schreef Hooiwagen het volgende:
Oh er zijn wel een paar mensen die het weten hoor! Twee collega's en m'n beste vriendinnetje die ik al zowat m'n hele leven ken. Onze ouders wonen niet om de hoek en ik spreek ze ook niet zo heel veel (somehow denk ik dat dat na volgend weekend gaat veranderen :') dus de verleiding om het te vertellen is er ook niet zo sterk. Maar, ik kan de tijd wel ómkijken tot de 22e. Dan mag iedereen het weten :). Heb die dag ook de nekplooimeting, dus als dat allemaal in orde is, dan gaat de grote vlag uit :Y.
Je zult zien, na week 12/13 gaat de tijd ineens supersnel!! Tot die weken kruipt het werkelijk voorbij, maar daarna denk je echt: wat?! alweer een week voorbij?! :o
Sarcasme. Herken het.
pi_119015152
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:43 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Je zult zien, na week 12/13 gaat de tijd ineens supersnel!! Tot die weken kruipt het werkelijk voorbij, maar daarna denk je echt: wat?! alweer een week voorbij?! :o
Haha, ben héél benieuwd of ik dat dan ook zo ervaar! Het scheelt wel dat ik het volgend weekend ga vertellen, daar kijk ik écht naar uit. En dan is het nog maar 4 daagjes tot ik eindelijk 13 weken ben. Nog even de spanning van de meting en dan mag ik het van de daken schreeuwen :D er van uitgaande dat de meting goed is natuurlijk.

Maar bed op klossen, ziekenhuistassen, lijsten en dozen met luiers, het lijkt allemaal nog zoooooooooo ver weg :D. Vind dat ook lastig om over mee te beppen, ook omdat dit de 1e is en ik er dus geen ervaring mee heb.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:01:22 #243
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119015593
Even een vraag en geeeeeeen idee of jullie me kunnen helpen. Weet iemand hoe het zit met stuitligging en keizersnedes? Mag je dan kiezen wanneer je de kz krijgt? Of wordt dat ingepland? Ik sta natuurlijk voor 31 december. Kan het ook zijn dat zoiets op de uitgerekende datum wordt gepland. En wat als de bevalling eerder begint?
pi_119015911
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:47 schreef Hooiwagen het volgende:

[..]

Haha, ben héél benieuwd of ik dat dan ook zo ervaar! Het scheelt wel dat ik het volgend weekend ga vertellen, daar kijk ik écht naar uit. En dan is het nog maar 4 daagjes tot ik eindelijk 13 weken ben. Nog even de spanning van de meting en dan mag ik het van de daken schreeuwen :D er van uitgaande dat de meting goed is natuurlijk.

Maar bed op klossen, ziekenhuistassen, lijsten en dozen met luiers, het lijkt allemaal nog zoooooooooo ver weg :D. Vind dat ook lastig om over mee te beppen, ook omdat dit de 1e is en ik er dus geen ervaring mee heb.
Joh dat is voor mij ook zo hoor. Die hele bevalling daar denk ik nog niet eens aan :) En je hoeft ook niet over elk onderwerp mee te beppen met iedereen ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_119015961
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:01 schreef becky27 het volgende:
Even een vraag en geeeeeeen idee of jullie me kunnen helpen. Weet iemand hoe het zit met stuitligging en keizersnedes? Mag je dan kiezen wanneer je de kz krijgt? Of wordt dat ingepland? Ik sta natuurlijk voor 31 december. Kan het ook zijn dat zoiets op de uitgerekende datum wordt gepland. En wat als de bevalling eerder begint?
Volgens mij plannen ze je dan gewoon ergens in. Zouden ze dat op 31 december plannen? Of hebben ze dan personeelstekort
pi_119016077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:01 schreef becky27 het volgende:
Ik lees toevallig even mee maar als je een geplande keizersnee krijgt ivm stuitligging wachten ze meestal niet tot de uitgerekende datum ivm kans op dan al beginnen van de bavalling voor die datum ;) Een vriendin van mij werd toen in de 38ste week van haar zwangerschap ingepland. (maar kan natuurlijk per ziekenhuis anders zijn).
Mama van Jaėl (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_119016168
Als de bevalling eerder begint, moet je gewoon heel goed je benen bij elkaar houden.

De keizersnede wordt dan vervroegd natuurlijk.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:20:30 #248
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_119016211
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:19 schreef WupWup het volgende:
Als de bevalling eerder begint, moet je gewoon heel goed je benen bij elkaar houden.
_O-
pi_119016259
Becky, wat MP zegt. Mijn ks werd door het zkh ingepland tussen wk 38 en 39. Als er ruimte was geweest in het rooster, had ik een datum kunnen kiezen. Maar nu kreeg ik een datum.
Mijn bevalling begon eerder dan die datum, toen heb ik op dat moment alsnog de keuze gekregen om voor een natuurlijke stuitbevalling te gaan. Uiteindelijk heb ik een spoed ks gekregen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:21:52 #250
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119016270
oh thanx, Noortjes bevalling begon met 38.2 dus mocht kz rond dezelfde datum zijn is dat ruim voor de feestdagen. Lijkt mij dat ze zoiets niet plannen op 1e Kerstdag of zo. :P
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:23:19 #251
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119016333
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:19 schreef WupWup het volgende:

als deze er net zo lang over doet als Noortje hoef ik niet eens een spoedkeizersnede. :+
pi_119016372
Ligt ze in stuit Becky?
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:25:08 #253
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119016406
Jup, al een tijdje (vanaf 26 weken tot nu bijna 33 weken), ze kan nog draaien hoor. Hoewel die kans steeds kleiner wordt. En weet niet of ik een stuitbevalling aandurf.
pi_119016546
Ben je bij de vk of bij de gyn becky? Ik heb met 36wk nog een draaipoging laten doen. Leverde bij mij helaas niets op. Maar niet geschoten...
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:45:06 #255
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119017173
Ben nu nog bij de vk, over twee weken liggingsecho en als ze dan nog in stuit ligt doorverwijzing naar het ziekenhuis voor een draaipoging.
pi_119017242
Spannend! Ik duim voor je dat ze nog draait!
Mocht je vragen hebben over de stuit/ draaipoging: mijn pm staat open :)
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:22:21 #257
259886 pessie
pi_119020635
Kindjes draaien normaal toch rond 30/32 weken pas? Buikbaby lag woensdag ook prachtig in stuit met de billen in mn bekken en de voeten naast het hoofd... Maak me er nog niet zo druk om. Wel spannend Becky :*

Ik blijk blaasontsteking te hebben, daar kwamen dus ws al die harde buiken tijdens de echo vandaan. Er staat ook een kweek voor GBS, ik hoor volgende week de uitslag daarvan. Het schijnt heel zeldzaam te zijn dus probeer me er niet druk over te maken.
pi_119020840
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Genoeg die al vanaf heel vroeg in de zwangerschap met het hoofdje naar beneden liggen.
En ze zijn er ook die zelf nog heel laat draaien :)

Ik vind dat laten draaien echt een heel naar idee. :Y
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:36:03 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119021110
Eens nooit meer.. Draaipoging dat is.. Maar Ik was ook 40.2 dus mjah.. Vaak is er een rede waarom kindjes in stuit gaan!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119021216
Was het zo erg?
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:45:56 #261
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119021508
Ik heb al vaker gehoord dat dat draaien echt geen pretje is, ik zou het niet laten doen als mijn kind in een stuit lag, maar dan meer vanwege het onnatuurlijke verhaal.

Lastige keuze Becky, een stuitbevalling of een KS....ik zou het laten afhangen van hoe groot het kind is denk ik, al is dat ook lastig in te schatten. En bij een tweede kind gaat het allicht iets makkelijker dan bij een eerste.
En een KS heb je een flinke nasleep van, onderschat dat ook niet. ;)
pi_119021815
De slagingskans is ook niet heel hoog gemiddeld is de kans op succes van het draaien ongeveer 40 tot 60%.

Maar hoe groot het kind is zegt ook weer heel weinig over hoe een bevalling gaat. Het ene grote kind heb je er zo uit geperst en een andere mini baby kan heel zwaar zijn.

Ik zou zelf gaan voor een stuitbevalling als ik een keus had maar dat is wel iets waar je echt achter moet staan denk ik.
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:07:10 #263
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119022529
kan me er niks bij voorstellen ook. Mijn buik stond echt enorm strak. Daar kon je geen 'grip' op krijgen zeg maar. Snap dus niet helemaal hoe ze dat dan doen. Lijkt me ook pijnlijk. Als ik voor de keus zo komen te staan, zou ik voor een ks gaan. Is operatie en dus niet zonder risico, en de nasleep is onprettig, maar het zou een geplande ks zijn. Dan werken ze volgens mij zorgvuldiger. Een stuitbevalling zou ik niet aankunnen. Net iets teveel nare dingen over gelezen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:08:43 #264
265732 Keshet
pi_119022601
Becky, volgens mij doen ze dan een geplande keizersnede zo rond de 37/38/39 weken maar dat beleid verschilt volgens mij per ziekenhuis.
Hendrikje lag trouwens tot 30/31 weken ook in stuit en is toen zelf gedraaid. Sindsdien ligt hij ingedaald en ik gok dat hij niet meer terug gaat draaien. Hopelijk draait jouw kindje ook zelf. :*
Er is ook zo'n trucje waarbij je een kwartiertje op handen en voeten gaat zitten en ontspant, dat wil ook nog wel eens werken geloof ik? Iig wel bij Deepfreeze destijds. :+

Boh Pessie! Een blaasontsteking lijkt me heel naar, hopelijk ben je er snel vanaf. Ik hoop dat je negatief test op GBS!
pi_119024223
Bij m'n vorige zwangerschap draaide buikbaby ook pas op het laatste moment, net voor 37 weken...
pi_119024369
Als deze baby in een stuit zou liggen dan zou ik toch eerst zelf proberen. Ik heb bewezen dat ik het 2x gewoon kon, ik zou de gok gewoon nemen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:04:55 #267
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119024383
Draaien moet ook maar kunnen. Ik heb gewoon niet zo'n grote buik en vk gaf wel aan dat het best lastig kan worden. Waar ik een beetje tegenop zie is weer zo'n lange bevalling die dan uiteindelijk niet lukt en dan alsnog resulteert in een keizersnede. 80% van de stuitbevallingen blijkbaar. Of een totaal ruptuur.
Moet me er maar niet te druk om maken. Hopelijk draait ze nog.
pi_119028607
Ik heb vandaag toch maar eens gemarktplaatst voor een positiebadpak. Ik zwem elke week met 1 of 2 meisjes, maar ik dacht nog ach, voor die laatste 6 of 7 x zwemmen ofzo. Maar m'n tetten vallen eruit. Dat is voor niemand een fijn gezicht.
pi_119028738
Gerberaatje heeft volgens mij een GBS infectie gehad bij de bevalling van V. Ze moest toen geloof ik een paar keer een antibiotica-infuus krijgen zodat ze kleine bij de geboorte niet besmet werd. Is namelijk wel gevaarlijk voor een zuigeling.

Draaipoging zou ik echt nooit doen. Mij is het ook afgeraden wegens mogelijk beschadiging van maag/darmen (heb een gastric bypass). Dat zegt al genoeg imho.
pi_119028867
Ticootje, ik heb deze nog wel voor je liggen:
pi_119029290
Ik heb er net 2 gekocht. :D

Ik ga denk ook maar zwangerschapszwemmen. Ik zag net dat woensdagavond ook zwemmen is. Dus 1 avond voor mezelf en 1 ochtend met peuters/kleuters. Kom ik nog een beetje aan beweging toe. En zwemmen is nu best lekker merk ik.
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:08:37 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119029352
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:38 schreef Pvoesss het volgende:
Was het zo erg?
Ik beet door twee van die tong spatels op elkaar.. :X
pi_119029763
Mijn ervaring met draaipoging bij 36 wk staat ook nog een paar topics terug (was 13 sept) onder een spoiler.
Mogelijk dat de eerdere geboorte van Max een gevolg is geweest van die pogingen. Er zitten wel een aantal risico's aan ja.

Becky, er is ook nog een acupunctuur therapie, "moxa", misschien (als je daarin gelooft) is dat nog een optie. Schijnt in 75% van de gevallen succesvol te zijn.
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:16:12 #274
259886 pessie
pi_119029787
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:56 schreef octopussy het volgende:
Gerberaatje heeft volgens mij een GBS infectie gehad bij de bevalling van V. Ze moest toen geloof ik een paar keer een antibiotica-infuus krijgen zodat ze kleine bij de geboorte niet besmet werd. Is namelijk wel gevaarlijk voor een zuigeling.

Daarom probeer ik me nu (met 25 weken) maar nog niet zo druk te maken. Als het wel positief zou blijken heb ik van week 26 tot 40 om op te zien tegen een ziekenhuisbevalling met naalden, scheelt dus weer een week. En de kans is niet heel groot dat het positief is vertelde de vk. Free had het laatst bij haar bevalling, toen ze erover vertelde ging ik onderuit :') . Kortom, kop in het zand methode werkt vandaag goed!

Jillz 0.0% O+ . Vind em best lekker maar doet me in de verte toch meer denken aan jip en janneke champagne dan cider, er zit meer suiker in.
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:19:36 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119029991
Bij de draaipoging hier waren er twee Verpleegkundige bij elk been.. En elke arm , anesthesist paraat en verpleeg die hart en ctg monitoren Wat co-assistenten die even je bekken Uit elkaar trekken en een gyn die boven op je zit met veel Kracht je baby duwt.. Mijn moede zei een schaap slachten ziet dr prettiger Uit :')
pi_119030059
Ja die jillz is lekker! Vooral ook omdat ik toch altijd aan de reclame denk dan.
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:22:38 #277
259886 pessie
pi_119030167
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:19 schreef _evenstar_ het volgende:
Bij de draaipoging hier waren er twee Verpleegkundige bij elk been.. En elke arm , anesthesist paraat en verpleeg die hart en ctg monitoren Wat co-assistenten die even je bekken Uit elkaar trekken en een gyn die boven op je zit met veel Kracht je baby duwt.. Mijn moede zei een schaap slachten ziet dr prettiger Uit :')
Laat maar, ik beval liever in stuit :X
pi_119030261
Ik heb een collega gehad die ook een ks zou krijgen ivm stuitligging. kwam.ze zich melden, bleek ze te zijn gedraaid werd ze weer terug gestuurd. was toen iets wat teleurstellend.
pi_119030365
Evenstar, dat is wel een heel peloton geweest dan. Bij mij waren alleen de gyn +arts assistent aan het sjorren. Wel verpleegkundigen aanwezig maar die hadden idd een ondersteunende rol. Ook geen anesthesist hier. Maar jij was al vrij ver in je zwangerschap toch?

Edit, 40+2 lees ik terug, dan wordt er in NL al niet meer gedraaid hoor. Tot wk 37.
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:26:44 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119030385
Jillz staat hier ook naast me :9

Cathmar, wat een mooi gewicht hebben je dames! O+ O+

Over draaipogingen hoef ik me niet druk te maken. Zodra het kindje dat het dichtst bij de uitgang ligt in stuit ligt wordt het een ks. Maar ook dat lijkt me doodeng. :@

Vandaag een drukke dag gehad. Op zoek naar een duowagen. Op zich wel het een en ander gezien maar geen enkele tweelingwagen biedt ook ruimte aan een kindje van 1. Het is of een drielingwagen en dat vind ik een beetje overdreven, of een meerijdplankje en daar is M. nog te klein voor (is vanaf 2 jaar). Morgen gaan we kijken bij een 2ehands wagen die een "jockey seat" heeft (een stoeltje boven op zeg maar) waar Midas dan kan zitten. Groot nadeel vind ik dat er geen wiegjes/nestjes bij zitten maar alleen een stoeltje dat wel bijna helemaal plat kan. Dus het is of dat of klooien met een tweelingwagen en een draagak/-doek. En dat laatste is niet ideaal omdat mijn moeder daar niet mee uit de voeten kan en die past wel 2 dagen per week op.

Lastig.....

En bij een auto wezen kijken en dan is het toch passen en meten of er inderdaad 3 autostoeltjes naast elkaar passen. Vooral de groep 1 stoeltjes is dan lastig. En het is wel een hele goede deal maar ik durf nog geen andere auto te kopen want ik ben nog steeds bang dat er nog iets mis gaan.

Genoeg om vannacht over wakker te liggen dus....
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:29:50 #281
259886 pessie
pi_119030546
Kyara, vrienden van mijn broer hadden een paar jaar geleden een vergelijkbare situatie, zij zijn gegaan voor een phil and teds oplossing: 2 baby's in nestjes en 1 dreumes bovenop. Is dat nog een optie? Zal ik anders even informeren hoe ze dat precies hadden?
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:33:08 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119030704
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:29 schreef pessie het volgende:
Kyara, vrienden van mijn broer hadden een paar jaar geleden een vergelijkbare situatie, zij zijn gegaan voor een phil and teds oplossing: 2 baby's in nestjes en 1 dreumes bovenop. Is dat nog een optie? Zal ik anders even informeren hoe ze dat precies hadden?
Graag! Ik kan namelijk niks vinden....
pi_119030740
Woei, 2 kilo aangekomen voor het eerst in de zwangerschap! *O* Mijn buik begint ook beetje groter te worden en soms steekt ie echt uit!
We denken dat het een jongen wordt maar we wachten waarschijnlijk op de 20 weken echo tot we echt zeker gaan weten. Die is 18 december. O+
pi_119030827
M'n hormonen ergeren zich enorm aan gtst. :')
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:37:02 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119030909
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:35 schreef Ticootje het volgende:
M'n hormonen ergeren zich enorm aan gtst. :')
en je moet echt zwanger zijn om je daar aan te ergeren :o
pi_119031241
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

en je moet echt zwanger zijn om je daar aan te ergeren :o
He!! Het is m'n vaste soapie hoor. Al jaren en jaren.
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:48:01 #287
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_119031483
blergh wat een kutavond..

iemand nog een leuke mop te vertellen?
pi_119031564
Mijn oma is een kwartier geleden overleden. Was net drie uur weg, heb er van vanmorgen 5:30 gezeten.
Niet echt een leuke mop, maar misschien zit het in de avond?
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:50:46 #289
259886 pessie
pi_119031657
Wel een anekdote?
Ken je dat, dat je boodschappen doet met je peuter, er snel een medeklant naar je winkelwagentje rent om te voorkomen dat je peuter de pot saus op de grond gooit en je denkt, "hmm, misschien kan ik hem dat pak spaghetti geven, dat krijgt ie niet open en als ie het op de grond gooit gaat het niet stuk" en je vervolgens even wegkijkt waarna diezelfde peuter de inhoud van het pak vakkundig over de grond heeft verspreid...
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:51:12 #290
259886 pessie
pi_119031695
ST wat een nieuws! Gecondoleerd :*
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:51:47 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119031742
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

He!! Het is m'n vaste soapie hoor. Al jaren en jaren.
nou, daar ging je imago....
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:52:28 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119031788
Suiker, gecondoleerd. Sterkte :*
pi_119031873
quote:
18s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:48 schreef Logician78 het volgende:
blergh wat een kutavond..

iemand nog een leuke mop te vertellen?
Waarom won Mitt Romney de verkiezingen niet?

SPOILER
pi_119031927
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:49 schreef Suikertante het volgende:
Mijn oma is een kwartier geleden overleden. Was net drie uur weg, heb er van vanmorgen 5:30 gezeten.
Niet echt een leuke mop, maar misschien zit het in de avond?
Was het te verwachten? Was je er daarom zo vroeg?
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:59:00 #295
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119032188
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:26 schreef Mangostine het volgende:
Evenstar, dat is wel een heel peloton geweest dan. Bij mij waren alleen de gyn +arts assistent aan het sjorren. Wel verpleegkundigen aanwezig maar die hadden idd een ondersteunende rol. Ook geen anesthesist hier. Maar jij was al vrij ver in je zwangerschap toch?

Edit, 40+2 lees ik terug, dan wordt er in NL al niet meer gedraaid hoor. Tot wk 37.
Dat was in Nederland hoor.. Met 40w Vk geweest was ze Uit bekken.. Dag erop echo in het Zkh .. Bleek in stuit ineens.. Vandaar gebaseerd op dat poging gedaan dag erop want zou Moeten kunnen..
Lukte dus niet ivm onvolkomen stuit.. En dus met 40,5 ks..
( nb: mijn gevoel was al vroeg dat het stuit kindje was.. Maar Vk zei telkens nee nee nee.. Het feit dat dochter haar foetushouding nog steeds is de onvolkomen stuit positie bevestigd mijn verhaal van eerdere stuit maar goed eind goed al goed en zulks :) maar het gebeurt dus wel! )
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:59:52 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119032241
En gecondoleerd suiker
pi_119032366
Dank allen, ze woonde nog alleen en drie weken geleden opgenomen met ontsteking en delier, niet meer echt goedgekomen dus eigenlijk heel waardig dit. Reisde nog de wereld rond enzo, in elk geval niet naar bejaardehuis nu.
En inderdaad Tico, werd wakker gebeld dat ik maar beter kon komen. Maar t was een taaie!
En gtst? Hihi!
pi_119032381
Maareh Logi tisser?
pi_119032388
Gecondoleerd Suiker
pi_119032657
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:02 schreef Suikertante het volgende:
Dank allen, ze woonde nog alleen en drie weken geleden opgenomen met ontsteking en delier, niet meer echt goedgekomen dus eigenlijk heel waardig dit. Reisde nog de wereld rond enzo, in elk geval niet naar bejaardehuis nu.
En inderdaad Tico, werd wakker gebeld dat ik maar beter kon komen. Maar t was een taaie!
En gtst? Hihi!
Gecondoleerd. Zijn toch vervelende dingen. Ondanks oud, goed leven, waardig. Het is toch meestal wel verdrietig.
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:08:25 #301
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_119032671
oh -O- suiker gecondoleerd :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')