Ik geloof er niks van. 0 euro schuld?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als DarkAccountant had je wel even de balance sheet erbij mogen pakken. Alleen al $ 101 miljard aan retained earnings, tegenover $ 0 aan debt. De totale liabilities zijn maar $ 58 miljard. Dus nee, ze hebben dat bedrag niet bij elkaar geleend.
(Excuses voor de engelse termen, mijn corporate finance vak was in het engels.)
Klopt. Maar dat zijn geen schulden.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:27 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, dingen die je later zal moeten betalen.
Dat is de theorie ja. Maar de praktijk is dat je meestal al godverdomd zeker weet dat je dat geld nodig zal hebben.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat zijn geen schulden.
Los van de semantische discussie: boekhoudkundig is het geen schuld. Je reserveert een bedrag voor een mogelijke schade- en of kostenpost.
Dat geldt ook voor loonkosten. Maar dat is nog steeds geen schuld.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:34 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dat is de theorie ja. Maar de praktijk is dat je meestal al godverdomd zeker weet dat je dat geld nodig zal hebben.
Ik blijf in in ieder geval bij het standpunt van de non-believer. Misschien dat Apple gewoon de Chinezen enorm heeft uitgebuit. Dat zou kunnen.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor loonkosten. Maar dat is nog steeds geen schuld.
Ja, Apple vervalst zijn balance sheet. Ga toch weg man.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:22 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. 0 euro schuld?"Liabilities" zijn trouwens ook schulden.
En als de cijfers kloppen, dan vind ik nog steeds dat ze hun verkoopprijzen zullen moeten laten zakken.
De url geeft nu:quote:Op woensdag 7 november 2012 09:40 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Aparte ontwikkeling de stagnatie en terugval van het aandeel, aangezien de consument niet minder geil is op het welbekende appeltje. Nog steeds overal rijen.
En is ook niet meer te vinden op de site. Boze adverteerder?quote:Sorry, deze pagina kon niet gevonden worden.
Mogelijk bestaat deze pagina niet meer, of is ze verhuisd.
Gezien de prijzen in de itunes winkel zal dat ook geen vetpot zijn voor apple. Het schijnt dat er nu al nauwelijks verdiend wordt op de appstore, mocht (lees mocht) de iphone wegvallen als inkomstenbron, dan zal er iets tegenover moeten staan en itunes is dat niet.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook zo dat Apple een TV zou kunnen verkopen met een kleine winstmarge en haar inkomsten haalt uit de verkoop van content via Itunes, alhoewel ik heb begrepen dat dat met Apple TV (een kastje, geen scherm) ook nog niet echt wil lukken.
Dat valt ook wel mee. Apple mag 30% van elke betaling via iTunes of AppStore op hun rekening bijschrijven.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:51 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gezien de prijzen in de itunes winkel zal dat ook geen vetpot zijn voor apple. Het schijnt dat er nu al nauwelijks verdiend wordt op de appstore, mocht (lees mocht) de iphone wegvallen als inkomstenbron, dan zal er iets tegenover moeten staan en itunes is dat niet.
Zo'n store draaiende houden is ook niet gratis. Zeker aangezien gratis apps niets bijdragen. Voor zover ik weet draaien de App Store en de iTunes store ongeveer break-even, en wordt de winst uit de hardware gehaald.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:55 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Apple mag 30% van elke betaling via iTunes of AppStore op hun rekening bijschrijven.
Klopt, maar heeft ook een boel kosten aan hosting, checken, data, etc. Apple geeft geen aparte itunes cijfers, maar "men" is het er vaak wel over eens dat de inkomsten niet uit itunes komen.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:55 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Apple mag 30% van elke betaling via iTunes of AppStore op hun rekening bijschrijven.
Ah, kijk dat wist ik nietquote:Op woensdag 7 november 2012 15:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zo'n store draaiende houden is ook niet gratis. Zeker aangezien gratis apps niets bijdragen. Voor zover ik weet draaien de App Store en de iTunes store ongeveer break-even, en wordt de winst uit de hardware gehaald.
Zie
http://www.macobserver.co(...)ust_above_break_even
http://allthingsd.com/201(...)pps-not-much-profit/
Ja, klopt. Die kosten betalen ze ook volledig zelf.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:59 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Klopt, maar heeft ook een boel kosten aan hosting, checken, data, etc. Apple geeft geen aparte itunes cijfers, maar "men" is het er vaak wel over eens dat de inkomsten niet uit itunes komen.
De koers zegt wat over verwachtingen voor de toekomst, die zijn blijkbaar minder dan voorheen. Bubble vorming e.d. voor het gemak even in het midden gelaten.quote:Op woensdag 7 november 2012 09:40 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Aparte ontwikkeling de stagnatie en terugval van het aandeel, aangezien de consument niet minder geil is op het welbekende appeltje. Nog steeds overal rijen.
Op koersbepalingen worden ook investeringen verrekend. Toch?quote:Op woensdag 7 november 2012 16:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
De koers zegt wat over verwachtingen voor de toekomst, die zijn blijkbaar minder dan voorheen. Bubble vorming e.d. voor het gemak even in het midden gelaten.
En op korte termijn heeft het vrij weinig met de bedrijfsvoering zelf te maken.
Koersbepaling is op basis van wat iemand bereid is voor dat aandeel te betalen vs iemand die bereid is zijn aandeel voor een bedrag te verkopen. Het zit niet echt heel rationeel in elkaar, zeker op korte termijn niet.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Op koersbepalingen worden ook investeringen verrekend. Toch?
Nou, afgelopen kalenderjaar hebben ze flink geïnvesteerd in nieuwe producten en marketing. Die lage koers zegt me niks. Eerder dat je juist nu moet aankopen.
Niet helemaal. Jaarcijfers, kwartaalcijfers en zo verder zijn ook bepalend.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Koersbepaling is op basis van wat iemand bereid is voor dat aandeel te betalen vs iemand die bereid is zijn aandeel voor een bedrag te verkopen. Het zit niet echt heel rationeel in elkaar, zeker op korte termijn niet.
In feite koop je toekomstige winsten
Nou ja, het is in zoverre van belang dat (ver)kopers die data gebruiken om hun (ver)koopprijs te bepalen.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet helemaal. Jaarcijfers, kwartaalcijfers en zo verder zijn ook bepalend.
Zou mooi zijn als dat allemaal er niet toe doet en de koers enkel afhangt van emotie op de beurs.
Correct. De grote invloed zijn altijd jaarcijfers/kwartaalcijfers/winstwaarschuwingen etc.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nou ja, het is in zoverre van belang dat (ver)kopers die data gebruiken om hun (ver)koopprijs te bepalen.
Merendeel van de dag tot dag koerschommelingen is gewoon ruis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |