abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:39:08 #181
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_119016967
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:38 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

2 maanden! Dat is voor mijn doen echt heel lang, hihi. Ter vergelijking, ik doe meestal maar een paar dagen over een shawl.
Ohhhhh! Ik dacht dit is iets waar ze 2 dagen in plaats van 1 dag over heeft gedaan :D Dan heb ik niks gezegd :P
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:40:44 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119017021
ja maar wel met allerlei pony's en apen tussendoor he. dat telt niet als 2 maanden! ;)
in de haak.
pi_119017092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:09 schreef YogaLove het volgende:
Ah, we komen in de kerstsfeer, mooi moment om te gaan beginnen aan de snowflakes! O+

http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-snowflake.html
Nice
By DMB
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:42:24 #184
211083 Angelof9
I must go first
pi_119017095
Ja, dat wel, anders wordt het saai :D
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119017099
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:38 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind die met de groene rand persoonlijk het meest leuk :)
Ja daar ben ik ook mee begonnen dus het word of een heel dekentje met die square.. of om en om (mijn vriend vond dat wel een leuk idee maar ik weet het niet zo zeker haha!)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:43:50 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119017124
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat denken jullie, heb net toch even snel een square gehaakt in een andere volgorde van kleuren.. Doen of gewoon eenzelfde square houden?

http://instagram.com/p/Rz4TlhsH5E/
ik vind ze allemaal wel leuk, maar 't ligt toch echt vooral aan wat jij zelf 't mooiste vindt... en waar is 't ook alweer voor, voor een deken?
hou er rekening mee dat als je de buitenste rand overal hetzelfde houdt dat een heel ander effect geeft dan allemaal verschillende buitenranden. het heeft allebei z'n voordelen, dus gewoon even vergelijken met andere dekens of even met photoshop ofzo een paar ontwerpen uittekenen zodat je 't eindresultaat een beetje voor je kunt zien.
in de haak.
pi_119017136
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:34 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb weer een sjaal af. Deze was heel veel werk met superdun en glad bamboo garen. (doe ik nooit meer!)

[ link | afbeelding ]
Hele mooie sjaal!!
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:45:29 #188
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_119017189
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:42 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook mee begonnen dus het word of een heel dekentje met die square.. of om en om (mijn vriend vond dat wel een leuk idee maar ik weet het niet zo zeker haha!)
Ah op die manier... Je kan het inderdaad om en om doen voor de afwisseling, anders wordt het misschien wel erg groen, maar je zou ook kunnen kijken of je ze niet aan elkaar kunt haken met een wat lichte of felle kleur, zodat je het groen wat breekt tussen de squares?
pi_119017223
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:43 schreef trui het volgende:

[..]

ik vind ze allemaal wel leuk, maar 't ligt toch echt vooral aan wat jij zelf 't mooiste vindt... en waar is 't ook alweer voor, voor een deken?
hou er rekening mee dat als je de buitenste rand overal hetzelfde houdt dat een heel ander effect geeft dan allemaal verschillende buitenranden. het heeft allebei z'n voordelen, dus gewoon even vergelijken met andere dekens of even met photoshop ofzo een paar ontwerpen uittekenen zodat je 't eindresultaat een beetje voor je kunt zien.
Het word een dekentje ja. Voor een eventuele toekomstige baby haha (ik moest iets bedenken toen ik begon met haken). Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen.. wie niet waagt wie niet wint.
Al mijn squares zijn sowieso niet even groot :S dus ben sowieso benieuwd naar het resultaat!
pi_119017268
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ah op die manier... Je kan het inderdaad om en om doen voor de afwisseling, anders wordt het misschien wel erg groen, maar je zou ook kunnen kijken of je ze niet aan elkaar kunt haken met een wat lichte of felle kleur, zodat je het groen wat breekt tussen de squares?
Ik weet niet of ik dat laatste kan.. Ik zou het wel kunnen maar heb geen idee hoe dat moet.
pi_119017291
Wel handige duidelijke uitleg van square en sneeuwflokjes :-).

En erg mooi hoor Angelof ondanks het lange werk...

En joyce ik vind om en om of een enkeling anders ook erg leuk en speels staan :-)
By DMB
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:08:23 #192
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_119018038
Vanavond alleen thuis, dat wordt lekker onder een dekentje op de bank haken met de tv aan _O_
pi_119018116
Hier nog een werkloze... Wel een mama, dus geen hele dag in de pyama en niks doen....

Ik ga vanavond ook bankhangen! Met The Voice erop :)
pi_119018587
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:08 schreef B.ertha het volgende:
Ik word daar heel lui van. Dat ik dan zeeën van tijd heb en dan uiteindelijk 's avonds nog geen poot heb uitgestoken, maar me ondertussen wel stierlijk heb verveeld. Dat is het nadeel van alle tijd hebben: het kan wel wachten. En uiteindelijk stel je het steeds verder uit omdat het toch wel kan wachten :{
Merk daar niets van...kom tijd te kort om zelfs maar te haken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119018667
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:08 schreef kwiwi het volgende:
Vanavond alleen thuis, dat wordt lekker onder een dekentje op de bank haken met de tv aan _O_
Oh, dat doe ik ook als ik niet alleen thuis ben, hoor. c_/

Die sjaal, geweldig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119018765
Ik wil graag een rand om een dekentje haken met van die balletjes eraan (als jullie begrijpen wat ik bedoel). Heeft iemand een patroon voorhanden? Ik heb geen idee waar ik op moet googelen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:44:02 #197
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119019363
wat voor balletjes??

bedoel je zoiets?

of meer zoiets?

of juist echt aan een draadje bungelende dingetjes zoals bijv. deze (al zijn dit geen balletjes maar bloemetjes oid)

je zou ook van dat bolletjeslint kunnen kopen en eraan vast naaien.

[ Bericht 52% gewijzigd door trui op 09-11-2012 15:52:27 ]
in de haak.
pi_119019542
of pompoms?
pi_119020732
Prachtige sjaal Angel! Misschien geen prettig garen maar hij ziet er super uit.

Mijn bol was overigens maar 50 gram hoor dus het valt op zich mee, ik baalde wel eventjes maar ja, 1 dagje (met griep dus geen superproductieve dag) werk kwijt, oh well. Normaliter zou ik het niet zo erg vinden als een deken iets groter is maar ik wilde een echt babydekentje maken.

Overigens wel een tip, we hadden het laatst nog over strengels, het strengels acryl bij de boekenvoordeel ligt nu door elkaar met Bravo (50gr acryl bollen van hetzelfde merk als Catania) en is nu 0.99. Geloof dat ze toch doorhadden dat ze helemaal niet zo voordelig waren. Het katoen is nog 2.49 (zogenaamd 'van 3.49' wat dus bij de V&D nog echt zo is ook) dus dat is niet handig maar als je acryl zoekt is het best aardig. Ik heb bij 1 winkel alle limegroen bravo opgekocht voor m'n dekentje, moet nog even langs een ander filiaal in de hoop dat ze daar hetzelfde kleurbad hebben liggen, heb nu net wel of net niet genoeg.
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:30:40 #200
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_119020914
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat doe ik ook als ik niet alleen thuis ben, hoor. c_/
Ik ook, maar dan zegt m'n vriend: "oh als je toch aan het haken bent kan ik wel voetbal kijken". :'( Nu kan ik the voice kijken :D
pi_119021921
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:44 schreef trui het volgende:
wat voor balletjes??

bedoel je zoiets?

of meer zoiets?

of juist echt aan een draadje bungelende dingetjes zoals bijv. deze (al zijn dit geen balletjes maar bloemetjes oid)

Geweldig hoe jij altijd meteen met meerdere linkjes/voorbeelden komt! :D
Smile, tomorrow will be worse...
pi_119021936
Angel, welk patroon heb je gebruikt voor die sjaal en welk garen? Ik vind hem erg tof en wil kijken of ik het de moeite waard vind om te maken.
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:58:05 #203
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119022098
angel wat een mooie sjaal!

ik heb mijn kerstman af. mijn kerststal is dus compleet :p (ben nog met een sneeuwpop bezig, maar dat is niet alleen kerst)

kreeg alleen de randjes niet zo pluizig als hoort....en hat jaspand is eigenlijk te lang...maar voor de rest is ie best leuk.

samen met rudolf....

meer fotos op ravelry.
http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/kerstman
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_119022192
wat een mooie sjaal Angel!

En die kerstman en rendier zijn leuk samen!

ik ben ook al helemaal in kerstsfeer aan het haken. Ben kerstbomen en sterren aan het haken. Daar ga ik slingers van maken om op het werk op te hangen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:38:04 #205
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_119023653
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:09 schreef YogaLove het volgende:

Ik vind ze leuk, de snowflakes. Maar wat doe je ermee als ze klaar zijn?

Angelof, prachtige shawl weer! O+
... ♥ ik mis je ♥
pi_119024339
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik ook, maar dan zegt m'n vriend: "oh als je toch aan het haken bent kan ik wel voetbal kijken". :'( Nu kan ik the voice kijken :D
Ha ik heb een vriend die NOOOOOIT voetbal kijkt ;)

Hier dus ook een werkloze, maar ook mama van twee dochters (B. is 2 jaar en 1 maand en S. is bijna een half jaar) dus kom eerlijk gezegd amper aan haken toe.. Ach ja...

Angelof9 wat een mooie sjaal zeg! Het resultaat mag er zeker zijn

EN verder nog een leuke kerstman en rudolf!
All the freaky people make the beauty of the world
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 18:16:34 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_119024677
Hier ook een vriend die voetbal verafschuwt _O- O+

Maar wel trouw de stadsmarathons met me meekijkt O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119024808
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:38 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ik vind ze leuk, de snowflakes. Maar wat doe je ermee als ze klaar zijn?

Angelof, prachtige shawl weer! O+
Ik ga ze blocken met houtlijm zodat ze stijf worden en dan aan ongelijke draadjes voor t raam hangen met een punaise boven op het raamkozijn. :)

Ik denk dat ik ze niet allemaal wit maak, ook een paar andere (pastel) kleuren.
pi_119025359
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:22 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Ik ga ze blocken met houtlijm zodat ze stijf worden en dan aan ongelijke draadjes voor t raam hangen met een punaise boven op het raamkozijn. :)

Ik denk dat ik ze niet allemaal wit maak, ook een paar andere (pastel) kleuren.
Het zou zo maar eens kunnen dat iemand dat idee van je gaat jatten... :X ;)

Al zie ik dat blocken met houtlijm nog niet helemaal voor me... Het doel ervan snap ik wel, maar ik vraag me af of je die lijm niet blijft zien (vooral omdat houtlijm wit is)?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_119025564
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:44 schreef trui het volgende:
wat voor balletjes??

bedoel je zoiets?

of meer zoiets?

Lief, dat lint. Maar ik bedoel zoiets als dat derde, alleen dan minder lang en zonder bloempjes maar meer bolletjes. Ik vind dat eerste ook wel erg leuk. Misschien doe ik dat voor nu.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 09-11-2012 18:48:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')