Okej thx! Anders wist ik het zeker! Kopen dat boekquote:Op donderdag 8 november 2012 14:39 schreef Angelof9 het volgende:
Nee, dit is gewoon een los patroon.
Heb je photoshop? Daarin kan je het omzetten nl.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:59 schreef nathalie85 het volgende:
*Shoot*
Heb ik net alle haakwerkjes gefotografeerd voor Ravelry. (Gelukkig was ik vanmorgen zo wakker om de batterijen op te laden). Staat de camera op RAW! Nu al 3 programma's geprobeerd om ze om te zetten naar jpg maar of ik krijg een heel mooi (NOT!) watermerk erdoorheen, of het programma loopt steeds vast... AARGH![]()
Denk dat alles maar opnieuw moet, is waarschijnlijk sneller dan dit allemaal uitvogelen.....
Bedoel je Adobe? Heb ik, maar werk er nooit mee hahahaquote:Op donderdag 8 november 2012 15:03 schreef Saffier het volgende:
[..]
Heb je photoshop? Daarin kan je het omzetten nl.
als je geduld hebt kan ik ze morgenavond voor je omzettenquote:Op donderdag 8 november 2012 14:59 schreef nathalie85 het volgende:
*Shoot*
Heb ik net alle haakwerkjes gefotografeerd voor Ravelry. (Gelukkig was ik vanmorgen zo wakker om de batterijen op te laden). Staat de camera op RAW! Nu al 3 programma's geprobeerd om ze om te zetten naar jpg maar of ik krijg een heel mooi (NOT!) watermerk erdoorheen, of het programma loopt steeds vast... AARGH![]()
Denk dat alles maar opnieuw moet, is waarschijnlijk sneller dan dit allemaal uitvogelen.....
Mooie kleuren! Wat ontzettend grof van die huisgenoten zeg!!quote:Op donderdag 8 november 2012 16:18 schreef EsseEi het volgende:
Leuk olifantje!:D en leuke onderzetters!
Ik heb dezelfde gemaakt:
[ afbeelding ]
En nog een teacosy
[ afbeelding ]
Had ze een maand geleden ook gemaakt maaar zijn kwijt geraakt in de post :S was cadeautje voor iemand dus heb ze opnieuw gemaakt. Lag deze keer waarschijnlijk niet aan PostNL maar aan de huisgenoten van die persoon :S:S echt balen!
Je hoeft niet te zoeken hoor, je kunt gewoon op mijn foto klikkenquote:Op donderdag 8 november 2012 16:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
Olifant!Maar eens zoeken op Ravelry naar dat patroontje
Bij ons wordt er ook door 'huisgenoten' uit de post gejat (we zitten met 2 appartementen, 3 studentenkamers en 2 studio's op eenzelfde voordeur. Zo werd m'n vriends OV (die hij dus nu al ruim een jaar niet heeft omdat hij steeds óf gejat wordt óf niet opgestuurd wordt) blijkbaar dagelijks gebruikt tussen Leiden en ergens anders, terwijl hij er dus al 3 weken op zat te wachten.... Triestelingen hoor... Heb al eens zitten denken om gewoon een keer een poederbrief aan mezelf te sturen in 'aantrekkelijke' verpakking zodat diegene die steeds post jat de schrik van z'n leven een keer krijgt.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:28 schreef EsseEi het volgende:
ja dat van die huisgenoten weet ik ook niet precies hoe dat zit, maar er werd daar weleens iets uit de brievenbus gejat geloof ik...ze had weleens een bordje zien hangen in ieder geval. En de post die van mij door PostNL niet is aangekomen was vaak eigenlijk net te dik, dit ging nog goed door de brievenbus dus denk dat het daar niet aan ligt stiekem. Nu weer op de bus gedaan, hopelijk komt t morgen aan
Ben ook nog bezig met 17 geluksvogeltjesen heb nog wat kleine sleutelhangers gemaakt maar kan ik niet showen want misschien meelezers
Wtf man, blijf gewoon met je poten van andermans spullen afquote:Op donderdag 8 november 2012 17:52 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Bij ons wordt er ook door 'huisgenoten' uit de post gejat (we zitten met 2 appartementen, 3 studentenkamers en 2 studio's op eenzelfde voordeur. Zo werd m'n vriends OV (die hij dus nu al ruim een jaar niet heeft omdat hij steeds óf gejat wordt óf niet opgestuurd wordt) blijkbaar dagelijks gebruikt tussen Leiden en ergens anders, terwijl hij er dus al 3 weken op zat te wachten.... Triestelingen hoor... Heb al eens zitten denken om gewoon een keer een poederbrief aan mezelf te sturen in 'aantrekkelijke' verpakking zodat diegene die steeds post jat de schrik van z'n leven een keer krijgt.
ha mn dagelijkse werkquote:Op donderdag 8 november 2012 16:33 schreef nathalie85 het volgende:
@Spaceinvaders: daar had ik inderdaad ook aan gedacht. Maar als ik de raw bestanden open in Adobe, dan duurt het een paar tellen en dan is de foto opeens dof.... En als ik ze dan opsla blijven ze dof....
Wow, 5 uur per dagquote:Op donderdag 8 november 2012 13:08 schreef Bijou het volgende:
[..]
Treinhaken rulesIk zit soms voor een doorlopende opdracht een paar dagen in de week 5 uur per dag in de trein, ondertussen kerstballenproductie aan het draaien dus
Blijkbaar vond ik hem al een keer leuk, want hij stond al op het wensenlijstjequote:Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te zoeken hoor, je kunt gewoon op mijn foto klikken
ik eigenlijk ookquote:Op donderdag 8 november 2012 19:12 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Wow, 5 uur per dagIk vind 1,5 al wel genoeg eigenlijk!
Nu moet je 1000 jaar worden.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:23 schreef CREADO het volgende:
Zo even wat vriendjes gemaakt op ravelry. Moet toch nog even wennen met het gebruik, maar wat een leuke ideeen allemaal! Pffff kan nu echt niet meer kiezen wat ik wil maken argggg hahaha :-)
Je had een pmquote:Op donderdag 8 november 2012 18:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
ha mn dagelijkse werkin welke compressie sla je op ?
Stuur eens een foto waar je t mee hebt
Welk besturingsysteem en welke versie van t programma?
Kan inderdaad, blijft restmateriaal hè.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Is het normaal dat in zpagetti bollen om de zoveel tijd een knoop zit? Ben net bezig en ben er al 2 tegengekomen
Jij haakt ook veel dingen te gelijker tijd of niet?quote:Op donderdag 8 november 2012 21:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Is het normaal dat in zpagetti bollen om de zoveel tijd een knoop zit? Ben net bezig en ben er al 2 tegengekomen
Volgens mij ben je al de 2e die dat zegt maar jaquote:Op donderdag 8 november 2012 22:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Jij haakt ook veel dingen te gelijker tijd of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoort hier niet, maar ben er toch trots op, dus ff showen..![]()
[ Bericht 9% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 08-11-2012 22:57:07 ]
Krijg 'm ook niet geopend.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:36 schreef HelloBonjour het volgende:
Ik kan niet op de site van Lion Brand komen, ligt dat aan mij (en mijn computer) of hebben meer mensen dat probleem?
Tessa van Riet heeft in het boekje Amigurumi & Friends een stokpaardje (en ridder) gemaakt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:22 schreef HelloBonjour het volgende:
4 dagen alleen... ik weet niet eens meer hoe dat voelt![]()
Ik ben nu heel hard op zoek naar een patroon (liefst gratis natuurlijk) voor een stick horse. Als iemand iets weet dan hoor ik het graag!
Ik ook niet meer.. Zo stom voor we samenwoonde was het niet anders. En nu ben ik het ook wel gewend om 1 nacht alleen te zijn.. Maar volgende week zijn het er 3. Dus daar zie ik wel tegenop.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:22 schreef HelloBonjour het volgende:
4 dagen alleen... ik weet niet eens meer hoe dat voelt![]()
Ik ben nu heel hard op zoek naar een patroon (liefst gratis natuurlijk) voor een stick horse. Als iemand iets weet dan hoor ik het graag!
lijkt me best wel eens heeeerlijk, 4 dagen alleen!quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:19 schreef J0ycie88 het volgende:
Die kerstbal is erg leuk! Ik ga denk ik denneappeltjes haken voor in de kerstboom.. Ga heel wat projectjes opzetten de komende week. Want ben 4 dagen alleen, dus genoeg tijd om te haken! (Is niet leuk!)
Aan de ene kant is dat ook wel lekker, en ik kan goed alleen zijn. Maar mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en ik ben altijd heel blij als hij weer veilig thuis is. Ik weet niet het is een gevoel, moeilijk uit te leggen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:50 schreef trui het volgende:
[..]
lijkt me best wel eens heeeerlijk, 4 dagen alleen!
Succes met solliciteren! Ik zal ook weer eens rondspeuren naar vacatures...quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Aan de ene kant is dat ook wel lekker, en ik kan goed alleen zijn. Maar mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en ik ben altijd heel blij als hij weer veilig thuis is. Ik weet niet het is een gevoel, moeilijk uit te leggen.
Maar goed ik ga of vandaag of morgen lekker wol in slaan en ga me daar maar eens mee bezig houden volgende week!
Nu eerst solliciteren, en dat gaat o zo makkelijk zonder passende vacatures
Haha ik mag ook niet zeuren met die 4 dagen eigenlijk..quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:41 schreef B.ertha het volgende:
Ik zou ook best weleens een paar dagen aaneen alleen willen zijn. En ik ben nog nooit langer dan 5 weken werkloos geweest (bijbaantjes en zomervakanties meegerekend) dus ik ken de luxe ook niet van high-speed haken
Ben genieuwd hoe dat wordt :-)?quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Jullie halen de woorden uit mijn mond.. Bij mij gaat dat ook echt zo. En dat is heel frustrerend.
Maar goed net 2 sollicitaties verstuurd, nu douche en boodschapjes doen. Dan snel door het huis heen met de stofdoek en zuiger. En dan haken..
Om maar ontopic te komen. ik denk dat ik 2 verschillende squares in mijn kleedje ga doen.. Heb nu de kleurstelling (van binnen naar buiten) wit lichtroze donkerroze en legergroen.. En denk dat ik bij de andere de lichtroze en legergroen ga wisselen!
Hier nog zo een.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:13 schreef trui het volgende:
ja, dat herken ik ook wel hoor, dat je dan eindelijk tijd hebt voor vanalles, en dan alleen maar die tijd verlambalt..
Ik heb het met dit plaatje geleerd. Alleen deed ik volgens mij 2 losse in de hoek en 1 ertussen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef Koningin het volgende:
Ik heb al een tijd op youtube gezocht hoe ik een traditionele granny square moet maken.
Maar iedereen doet het anders.....wie kan me helpen aan een goede instructie voor een normale granny square??
Grappig als jij zegt "heel veel werk", waarschijnlijk heb je er dan even lang over gedaan als een langzame haker (zoals ik) over een amigurimiquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:34 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb weer een sjaal af. Deze was heel veel werk met superdun en glad bamboo garen. (doe ik nooit meer!)
[ link | afbeelding ]
Ik vind die met de groene rand persoonlijk het meest leukquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat denken jullie, heb net toch even snel een square gehaakt in een andere volgorde van kleuren.. Doen of gewoon eenzelfde square houden?
http://instagram.com/p/Rz4TlhsH5E/
2 maanden! Dat is voor mijn doen echt heel lang, hihi. Ter vergelijking, ik doe meestal maar een paar dagen over een shawl.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Grappig als jij zegt "heel veel werk", waarschijnlijk heb je er dan even lang over gedaan als een langzame haker (zoals ik) over een amigurimi
Maar ziet er goed uit!
Ohhhhh! Ik dacht dit is iets waar ze 2 dagen in plaats van 1 dag over heeft gedaanquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:38 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
2 maanden! Dat is voor mijn doen echt heel lang, hihi. Ter vergelijking, ik doe meestal maar een paar dagen over een shawl.
Nicequote:Op vrijdag 9 november 2012 14:09 schreef YogaLove het volgende:
Ah, we komen in de kerstsfeer, mooi moment om te gaan beginnen aan de snowflakes!![]()
http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-snowflake.html
Ja daar ben ik ook mee begonnen dus het word of een heel dekentje met die square.. of om en om (mijn vriend vond dat wel een leuk idee maar ik weet het niet zo zeker haha!)quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind die met de groene rand persoonlijk het meest leuk
ik vind ze allemaal wel leuk, maar 't ligt toch echt vooral aan wat jij zelf 't mooiste vindt... en waar is 't ook alweer voor, voor een deken?quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:37 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat denken jullie, heb net toch even snel een square gehaakt in een andere volgorde van kleuren.. Doen of gewoon eenzelfde square houden?
http://instagram.com/p/Rz4TlhsH5E/
Hele mooie sjaal!!quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:34 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb weer een sjaal af. Deze was heel veel werk met superdun en glad bamboo garen. (doe ik nooit meer!)
[ link | afbeelding ]
Ah op die manier... Je kan het inderdaad om en om doen voor de afwisseling, anders wordt het misschien wel erg groen, maar je zou ook kunnen kijken of je ze niet aan elkaar kunt haken met een wat lichte of felle kleur, zodat je het groen wat breekt tussen de squares?quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook mee begonnen dus het word of een heel dekentje met die square.. of om en om (mijn vriend vond dat wel een leuk idee maar ik weet het niet zo zeker haha!)
Het word een dekentje ja. Voor een eventuele toekomstige baby haha (ik moest iets bedenken toen ik begon met haken). Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen.. wie niet waagt wie niet wint.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:43 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind ze allemaal wel leuk, maar 't ligt toch echt vooral aan wat jij zelf 't mooiste vindt... en waar is 't ook alweer voor, voor een deken?
hou er rekening mee dat als je de buitenste rand overal hetzelfde houdt dat een heel ander effect geeft dan allemaal verschillende buitenranden. het heeft allebei z'n voordelen, dus gewoon even vergelijken met andere dekens of even met photoshop ofzo een paar ontwerpen uittekenen zodat je 't eindresultaat een beetje voor je kunt zien.
Ik weet niet of ik dat laatste kan.. Ik zou het wel kunnen maar heb geen idee hoe dat moet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah op die manier... Je kan het inderdaad om en om doen voor de afwisseling, anders wordt het misschien wel erg groen, maar je zou ook kunnen kijken of je ze niet aan elkaar kunt haken met een wat lichte of felle kleur, zodat je het groen wat breekt tussen de squares?
Merk daar niets van...kom tijd te kort om zelfs maar te haken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:08 schreef B.ertha het volgende:
Ik word daar heel lui van. Dat ik dan zeeën van tijd heb en dan uiteindelijk 's avonds nog geen poot heb uitgestoken, maar me ondertussen wel stierlijk heb verveeld. Dat is het nadeel van alle tijd hebben: het kan wel wachten. En uiteindelijk stel je het steeds verder uit omdat het toch wel kan wachten
Oh, dat doe ik ook als ik niet alleen thuis ben, hoor.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:08 schreef kwiwi het volgende:
Vanavond alleen thuis, dat wordt lekker onder een dekentje op de bank haken met de tv aan
Ik ook, maar dan zegt m'n vriend: "oh als je toch aan het haken bent kan ik wel voetbal kijken".quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat doe ik ook als ik niet alleen thuis ben, hoor.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |