goedemorgenquote:
Hoi lief!quote:
Hoi Anne,quote:Op donderdag 8 november 2012 08:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Hoi lief!
maar anders denkt 2cv dadelijk nog dat we uit elkaar zijn.
Mooier wel, maar ik wil geen boetesquote:Op donderdag 8 november 2012 00:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
doe maar een 15 Bing.. nog mooier is een 70cc met een 17mm![]()
Wel effe je balhoofd in de gaten houden, en géén lange voorvork erin dan ..
Ow jeequote:Op donderdag 8 november 2012 08:32 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Mamma in het ziekenhuis opgenomen gisteravond.
Onbekend helaas, dat is ook de reden dat ze moet blijven. Ze moeten uitzoken waar de pijn (in dr buik) vandaan komtquote:
Duimen dat ze er snel achter komen en het allemaal meevaltquote:Op donderdag 8 november 2012 10:37 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Onbekend helaas, dat is ook de reden dat ze moet blijven. Ze moeten uitzoken waar de pijn (in dr buik) vandaan komt
de kangoo is zover weer klaar, alleen nu lekt hij tussen motor en vbak schijnbaar.quote:
Nee.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:14 schreef densmee het volgende:
zou je dit in nederland op kenteken krijgen?
[ afbeelding ]
http://www.dvandam.nl/pages/stock.php?item_id=32#_SELF
3.10 meter breed, en 850 pk.
55cm smaller maken, dan heb je een kans.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:14 schreef densmee het volgende:
zou je dit in nederland op kenteken krijgen?
[ afbeelding ]
http://www.dvandam.nl/pages/stock.php?item_id=32#_SELF
3.10 meter breed, en 850 pk.
Balenquote:Op donderdag 8 november 2012 08:32 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Mamma in het ziekenhuis opgenomen gisteravond.
hij is ook 20 cm te hoog helaas,quote:Op donderdag 8 november 2012 19:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
55cm smaller maken, dan heb je een kans.
420 is niet echt een probleem hoor, er zijn maar weinig viaducten waar dat niet onder door gaat.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:22 schreef 2cv het volgende:
Na het 1e viaduct zal die hoogte geen probleem meer zijn. Hetzij omdat het ding 20cm lager is omdat er een viaduct op steunt, hetzij omdat de bovenste 20cm er af geschaafd worden.
Dankjequote:Op donderdag 8 november 2012 19:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
2cv ik wil je graag laten weten dat ik je een positieve aanvulling voor dit topic vind. dank je wel voor je aanwezigheid hier
Ohja, ik zie de fout al. Het ding is aan de bovenkant te hoog, niet aan de onderkant.quote:
Thanks!, zijn echt kewl, de vorige keer konden we op het laatste nippertje alleen maar aan de oude komen, en die zijn lang niet zo tof als dezequote:Op donderdag 8 november 2012 03:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lassen_met_beklede_elektrode
nice nice! feli met je platen
Kweenie, zo te zien is het idd niet echt heel spannend, maar ze doen er hier nogal geheimzinnig over; die lassers moeten 3 keer rond om hem mooi vol te krijgen, en hun werk wordt geröntgend in de nacht. Volgens zeggen mogen ze na de derde afgekeurde las wegwezen naar huis.quote:Op donderdag 8 november 2012 03:13 schreef 2cv het volgende:
Gotver ... !
http://nl.wikipedia.org/w(...)s_elektrodebekleding
Niet HEEL bijzonder schijnbaar.
Wel leuke ploaties
Het eerste, het was zijn stomme fout waardoor we 8 uur werk wegflikkerden, een halve container konden leegrapen (met de hand) en vervolgens alles nog eens opnieuw doen. Moet 'ie achteraf niet bijdehand komen doen omdat de projectmanager naast hem in de auto zit, terwijl ik zeiknat van het zweet ben.. kutkonijnquote:Op donderdag 8 november 2012 23:12 schreef 2cv het volgende:
Rooie oortjes van schaamte, omdat jij met je stembanden z'n oren fysiek overbelast hebt of omdat je hem een draai om (aan) z'n oren gegeven hebt ?
Niet bijzonderquote:Op donderdag 8 november 2012 23:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie, zo te zien is het idd niet echt heel spannend, maar ze doen er hier nogal geheimzinnig over; die lassers moeten 3 keer rond om hem mooi vol te krijgen
Niet bijzonder.quote:, en hun werk wordt geröntgend in de nacht.
Komt vrij streng over.quote:Volgens zeggen mogen ze na de derde afgekeurde las wegwezen naar huis.
Niets bijzonders, is altijd zo met lassen. Om een idee te geven: de temperaturen bij dat lasproces zijn zo gigantisch hoog dat water/vocht niet verdampt maar gesplitst wordt in waterstof en zuurstof. Dat is op zich niet gevaarlijk, maar het waterstof gaat in gasvorm in de las zitten en aan gas kan je niets vast maken. Andere stofjes worden dan uiteraard ook gesplitst in (nog) schadelijkere stoffen.quote:De rook die er vanaf komt schijnt overigens héél erg niet goed voor je te zijn..
Heeft volgens mij meer te maken met de 3 fout = weg regel. De eisen zijn gewoon (idioot) hoog.quote:die knakkers verdienen niet voor niks veel geld denk ik.
Heel vervelend, maar op 1 of andere manier klinkt het voor mij toch op 1 of andere manier als een uitdaging. Ik denk niet dat ik voldoende kennis/papieren heb, maar het lijkt mij wel een toffe baan.quote:[..]
Het eerste, het was zijn stomme fout waardoor we 8 uur werk wegflikkerden, een halve container konden leegrapen (met de hand) en vervolgens alles nog eens opnieuw doen. Moet 'ie achteraf niet bijdehand komen doen omdat de projectmanager naast hem in de auto zit, terwijl ik zeiknat van het zweet ben.. kutkonijn.
Boeit mij geen kont wie er naast hem zit, als je erom vraagt, kun je het van mij gewoon krijgen.![]()
Dit werk had eergisteren al klaar moeten zijn, maar door wederom zijn gebrek aan planning en inzicht, zit ik nu al 3 dagen in die stofbende daar, en moet ons ploegje fitters tobben met een boomtruck met een local erop. Nu konden we er vandaag eindelijk aan beginnen, en hebben we eind van de dag wel een halve 20 voeter vol staan, en dan nog bijdehand komen doen ook.. moet je nét mij hebben
Mjah ik heb verder geen enkele kennis van lassen whatsoever, ze doen nogal panisch over de rook die ervanaf komt, meer weet ik ook nietquote:Op vrijdag 9 november 2012 00:19 schreef 2cv het volgende:
Niets bijzonders, is altijd zo met lassen. Om een idee te geven: de temperaturen bij dat lasproces zijn zo gigantisch hoog dat water/vocht niet verdampt maar gesplitst wordt in waterstof en zuurstof. Dat is op zich niet gevaarlijk, maar het waterstof gaat in gasvorm in de las zitten en aan gas kan je niets vast maken. Andere stofjes worden dan uiteraard ook gesplitst in (nog) schadelijkere stoffen.
[..]
Heeft volgens mij meer te maken met de 3 fout = weg regel. De eisen zijn gewoon (idioot) hoog.
[..]
Heel vervelend, maar op 1 of andere manier klinkt het voor mij toch op 1 of andere manier als een uitdaging. Ik denk niet dat ik voldoende kennis/papieren heb, maar het lijkt mij wel een toffe baan.
Mijn leukste moment op mijn werk was ook toen er een machine verkocht was die nog niet gebouwd was. Normaal gesproken deed ik er 1 werkdag (8 uur) over om zo'n ding in elkaar te zetten en dan moest de electronica er nog in/op/aan (dat deed een collega). Tijdens de koffiepauze in de ochtend kreeg ik te horen dat het ding aan het eind van de werkdag opgehaald werd. Dat soort grappen moet je niet te vaak hebben, maar als zoiets eens voorkomt is dat een uitdaging.
Overigens ging het ding volgens mij uiteindelijk om 18:00u op transport, gezien de omstandigheden geen slechte score
Hier heb je beiden; lasrook én dieselroet; volgens mij gebruiken ze hier nog oldskool dieselolie, want er is hier geen dieselmotor die niet rookt, óók de nieuwere motoren, stuk voor stuk.quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:45 schreef 2cv het volgende:
Als ik mag kiezen tussen rook van het lassen inademen en rook uit een ouwe diesel inademen dan hang ik liever aan de uitlaatpijp van de diesel dan boven een lastoorts. Het is echt extreem smerige rotzooi.
En dagelijks gezeik omdat dingen niet voor elkaar zijn gaat je inderdaad opbreken.
Overigens, je moet alles perfect waterpas aan (laten) pikken. Hoe doe je dat ? Gewoon net zo lang proberen tot het waterpas hangt of kan je, terwijl het spul opgehesen is, dingen bijstellen met b.v. een kettingtakel ?
idemditoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |