2.5ton MRB vrij rijden onder het mom van milieu met een turbo motor voorin lijkt me toch een tikkie sneuerquote:
mwahquote:Op woensdag 7 november 2012 20:14 schreef Miniem het volgende:
Iemand verstand van cilinder van brommers?
koop gewoon een nieuwe m5 als je toch de loterij wintquote:Op woensdag 7 november 2012 20:11 schreef BaraCuda het volgende:
Oh, ik wilde even delen wat ik komende week ga kopen:
[ afbeelding ]
En:
[ afbeelding ]
Het enige wat nog hoeft te gebeuren is de staatsloterij winnen.
Maar dat is maar een kleine bump on the road
er rijd niks beter dan een dieselquote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef Paladijn het volgende:
Waarom zou je een dieseltje willen kopen voor dat geld
Dit.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:16 schreef densmee het volgende:
[..]
er rijd niks beter dan een diesel
laat maar zien, dan kan ik het eens bekijkenquote:
hij heeft laatst een pic van zijn... ehm.. voertuig (?) gepost hier. ik denk dat hij geen adviezen moet geven enzo.quote:
2 foto'squote:Op woensdag 7 november 2012 20:23 schreef densmee het volgende:
[..]
laat maar zien, dan kan ik het eens bekijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 november 2012 20:24 schreef Miniem het volgende:
[..]
2 foto'sOp foto 1 denk ik prima. Bij foto 2 denk ik zijn die putjes op de foto ook echt putjes of is de foto gewoon slecht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe kun je zien of hij versleten hij is?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:25 schreef densmee het volgende:
vanaf deze foto's ziet dat er nog wel voldoende uit,
nieuw zuigertje erin en gaan maar.
te zuinig smeren,quote:Op woensdag 7 november 2012 20:30 schreef Miniem het volgende:
Bedankt. dan ga ik hem kopen.
Hoe krijg je eigenlijk zon vast of warmloper?
Te zuinig smeren = te weinig benzine/mengsmering dus?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:31 schreef densmee het volgende:
[..]
te zuinig smeren,
te veel toeren,
te weinig koeling
te weinig olie in de benzine.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:33 schreef Miniem het volgende:
[..]
Te zuinig smeren = te weinig benzine/mengsmering dus?
Oke, ik rijdt 1:50 mengsmering, daaraan zou het dan niet moeten liggen.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:34 schreef densmee het volgende:
[..]
te weinig olie in de benzine.
een te arm mengsel kan ook nog overigens, dan is de verhouding lucht in het brandstofmengsel te groot
nee een goede sproeier is goed, een te grote sproeier zorgt weer voor het verzuipen.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:36 schreef Miniem het volgende:
[..]
Oke, ik rijdt 1:50 mengsmering, daaraan zou het dan niet moeten liggen.
En grotere sproeier is dus beter dan een te kleine?
Dat had ik voorheen, er zat sproeier 64 op.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:37 schreef densmee het volgende:
[..]
nee een goede sproeier is goed, een te grote sproeier zorgt weer voor het verzuipen.
als je dan gas geeft, komt hij niet op gang maar slikt hij en valt bijna stil
wat is het voor iets.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:40 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat had ik voorheen, er zat sproeier 64 op.
Had toen een hele trage gasreactie nu zit er 58 op.
En als hij een lang stuk gelopen heeft trekt hij nog langzaam op. Geen idee waar dat aan ligt.
Puch Maxi. En ik heb hem zelf afgesteld met behulp van de schuifmaat.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:41 schreef densmee het volgende:
[..]
wat is het voor iets.
en laat hem anders een keer netjes afstellen met een toerenteller erbij
hoe stel je een carb af met een schuifmaat?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:42 schreef Miniem het volgende:
[..]
Puch Maxi. En ik heb hem zelf afgesteld met behulp van de schuifmaat.
laat 2cv eerst zijn eigen eend eens afmakenquote:
Ik dacht dat je de ontsteking bedoeldequote:Op woensdag 7 november 2012 20:44 schreef densmee het volgende:
[..]
hoe stel je een carb af met een schuifmaat?
ik doe dat met een toerenteller.
Dat bootje...quote:Op woensdag 7 november 2012 20:11 schreef BaraCuda het volgende:
Oh, ik wilde even delen wat ik komende week ga kopen:
[ afbeelding ]
En:
[ afbeelding ]
Het enige wat nog hoeft te gebeuren is de staatsloterij winnen.
Maar dat is maar een kleine bump on the road
die vlottercarbs heb ik niet heel veel ervaring mee, ik werk vooral met mebraamcarbs.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:47 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik dacht dat je de ontsteking bedoelde![]()
Ik zou niet weten hoe je een carb moet afstellen?
Je hebt een luchtschroef en een sproeier, dat zijn de enigste dingen die je aan kan passen.
De luchtschroef heb ik gesteld door hem eerste dicht te draaien en dan elke keer aan halve slag net zover totdat hij start. En de sproeier is een kwestie van proberen.
wat voor carb heb je, en is je uitlaat daar ook op aangepast?quote:Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef Miniem het volgende:
Er is niks vastgelopen hoor, vroeg me alleen af hoe je dat kreeg. Wil alleen een 60cc ipv 50cc. Net wat sneller.
vandaag geloof ik weg gebracht, maar dat heeft een collega gedaan als het goed is.quote:
12mm, uitlaat met dikke bocht.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:11 schreef densmee het volgende:
[..]
wat voor carb heb je, en is je uitlaat daar ook op aangepast?
doe maar een 15 Bing.. nog mooier is een 70cc met een 17mmquote:Op woensdag 7 november 2012 22:49 schreef Miniem het volgende:
[..]
12mm, uitlaat met dikke bocht.
Wil er sowieso nog een snellere uitlaat onder.
Met een 15mm carb zou de 60cc 70km/h lopen. Maar het kan ook gewoon met een 12mm carb, dan loopt hij 60km/h.
Kangoo 4x4quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |