Van wat we hebben gezien van die brief niet. maar wellicht heeft ie daar weleens met zijn ouders over gepraat.. Bovendien was het wel te vinden via Google op zijn naam..quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:
stond in z'n afscheidsbrief dat het door die recensiesite kwam?
Dat snap ik ook niet, dinnerjudge had toch veel eerder de reacties moeten verwijderen. Ze hebben er jaren gestaan. Nu het kalf verdronken is dempt men de put en zijn de reacties wel weg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:47 schreef yvonne het volgende:
Waarom haalden de beheerders van die site die teksten er niet af dan?
En als er onder zijn naam teksten op andere sites zijn verschenen, is het dan te verwachten dat er binnenkort ook FOK!kers zelfmoord plegen? Er schijnt geen leukere sport te zijn dan bv onder mijn naam, of Danny's naam elders te 'reageren'
Nu neem ik maar even ons als voorbeeld, maar er zullen best FOK!kers zijn wiens naam ook misbruikt wordt en dat dan net het laatste zetje geeft.
Lijkt me toch niet hoor.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:
stond in z'n afscheidsbrief dat het door die recensiesite kwam?
en vwb laatste zetjes, die kan iedereen wel geven op elke manier.
Je denkt toch niet dat de situatie serieus anders was geworden als de sitebeheerder dat tekstje had weggehaald? Als Tim dit ooit gelezen heeft (en wellicht hebben de pestkoppen daar wel voor gezorgd), dan is de schade al aangericht op het moment dat Tim het las.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:47 schreef yvonne het volgende:
En als er onder zijn naam teksten op andere sites zijn verschenen, is het dan te verwachten dat er binnenkort ook FOK!kers zelfmoord plegen? Er schijnt geen leukere sport te zijn dan bv onder mijn naam, of Danny's naam elders te 'reageren'
Nu neem ik maar even ons als voorbeeld, maar er zullen best FOK!kers zijn wiens naam ook misbruikt wordt en dat dan net het laatste zetje geeft.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij het überhaupt wist. Anders had die ijssalon de recensies wel weg laten halen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
epraat.. Bovendien was het wel te vinden via Google op zijn naam..
Flauw, je kunt altijd ergere dingen bedenken. Alsof gepest worden niet erg is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:34 schreef rakotto het volgende:
Er zijn ergere dingen in het leven dan pesten.
Verklaart een hoop.quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:02 schreef Maanvis het volgende:
3 kinderen is ook wat bereikt hebben in het leven. Ieder z'n ding.
En dat volwassenen pesten is mij ook wel bekend, maar ik laat me nu niet meer pesten. Het erge is dat als je gepest wordt dat je dan een heel raar wereldbeeld krijgt, waarin het OK lijkt om mensen te kwetsen. Het neemt je medelijden voor andermans leed zegmaar weg. Iig in mijn geval.
Geen zin in, de mensen die m'n 'wraak' krijgen die hebben het verdiend.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verklaart een hoop.
Maar als je je daar zelf bewust van bent, kan je er misschien ook wat aan proberen te doen.
De beheerders van die recensiesite wisten het niet of hadden er gewoon geen zin in, denk ik.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:47 schreef yvonne het volgende:
quote:Uitbaters van de ijssalon, Henk en Martina Knol, werden vorig jaar geattendeerd op grievende teksten over Tim op een recensiesite voor bezoekers van hun ijssalon. De Knols deden er niets mee. 'De teksten waren waarschijnlijk van iemand die Tim wilde pesten of zwartmaken, maar we zouden niet weten wie. Tim kon met iedereen goed opschieten', zegt de uitbaatster aangedaan in het AD.
Ik haal m'n stokpaardje maar weereens naar boven. Meer dan de helft van nederland heeft geen idee, wat internet is of wat het doet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
De beheerders van die recensiesite wisten het niet of hadden er gewoon geen zin in, denk ik.
De uitbaters van die ijssalon wisten het wel, maar die hebben er niets mee gedaan, die hebben de recensiesite niet gevraagd het te verwijderen. Uit het AD:
[..]
True. En in dit specifieke geval snap ik er helemaal geen bal van, want ze zeggen dat er grievende teksten over Tim op de recensiesite stonden, maar over de uitbaters zelf ook nogal... Dus dat die betreffende uitbaters daar óók niets mee gedaan hebben ("de eigenaar schijt op het ijs" enzo)... snap jij het??quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik haal m'n stokpaardje maar weereens naar boven. Meer dan de helft van nederland heeft geen idee, wat internet is of wat het doet.
Idem voor (langdurig en stelselmatig) pesten helaas.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik haal m'n stokpaardje maar weereens naar boven. Meer dan de helft van nederland heeft geen idee, wat internet is of wat het doet.
Wij maken het in deze belangrijker dan het is, denk ik.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee. Dat is toch geen goeie reclame voor je zaak.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:18 schreef Greys het volgende:
[..]
True. En in dit specifieke geval snap ik er helemaal geen bal van, want ze zeggen dat er grievende teksten over Tim op de recensiesite stonden, maar over de uitbaters zelf ook nogal... Dus dat die betreffende uitbaters daar óók niets mee gedaan hebben ("de eigenaar schijt op het ijs" enzo)... snap jij het??
Logische conclusie: HET WAS NIET BEKEND BIJ ZOWEL TIM ALS BIJ DE IJSBOER.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:18 schreef Greys het volgende:
[..]
True. En in dit specifieke geval snap ik er helemaal geen bal van, want ze zeggen dat er grievende teksten over Tim op de recensiesite stonden, maar over de uitbaters zelf ook nogal... Dus dat die betreffende uitbaters daar óók niets mee gedaan hebben ("de eigenaar schijt op het ijs" enzo)... snap jij het??
Je hoeft niet te schreeuwen mopquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Logische conclusie: HET WAS NIET BEKEND BIJ ZOWEL TIM ALS BIJ DE IJSBOER.
Nee, maar als zo'n site misbruikt wordt om een bedrijf en/of haar werknemers alleen maar af te kraken, dan is het zowel van het bedrijf als van de site misschien wel verstandiger om wel actie te ondernemen, ipv te doen alsof het er niet staat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:35 schreef Re het volgende:
die recensiesite is toch niet van hun? of mis ik iets?
Heeft jouw leraar Nederlands jou ooit gepest?quote:Op dinsdag 6 november 2012 06:14 schreef maturon het volgende:
Ik zie pesten altijd een beetje als een soort natuurlijke selectie.
Ik heb vroeger ook iemand gepest in de klas en die is er matig vanaf gekomen, die jongen kon er niks aan doen, maar hij probeerde via mij bescherming te genieten. met pesten hield ik hem bij mij uit de buurt.
Ik ben vroeger ook wel eens gepest omdat ik een grote mond en groot uitviel en een kleine beetje apart ben. ik heb er zelf eigenlijk nooit echt last gehad van welke pestpartij (het waren meer iets van een beetje leven in de brouwerij pesterijen.)
ik zie het als volgende, als je gepest word en alleen maar gepest word. dan ligt het toch aan je eigen kwaliteiten als mens zijnde. want als je voor iedere pester een trouwe vriend daar tegenover staat dan ben je toch al koning te rijk?
helaas heb ik maar heel kort nederlands gevolgd in mijn school carriere, nederlands is trouwens ook niet mijn native language.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:32 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Heeft jouw leraar Nederlands jou ooit gepest?
Pesten een soort natuurlijke selectie noemen lijkt me in deze topicreeks (met deze oorzaak) ook niet bepaald netjes.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:45 schreef maturon het volgende:
[..]
helaas heb ik maar heel kort nederlands gevolgd in mijn school carriere, nederlands is trouwens ook niet mijn native language.je kan ook gewoon netjes inhoudelijk reageren
Ik denk dat hij daar gewoon gelijk in heeft.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pesten een soort natuurlijke selectie noemen lijkt me in deze topicreeks (met deze oorzaak) ook niet bepaald netjes.
Beschouw het als een vorm van natuurlijke selectie en zoek troost bij een van je trouwe vrienden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:45 schreef maturon het volgende:
[..]
helaas heb ik maar heel kort nederlands gevolgd in mijn school carriere, nederlands is trouwens ook niet mijn native language.je kan ook gewoon netjes inhoudelijk reageren
Ik denk dat pesten gewoon asociaal gedrag is, en daar hoef je niets "eerlijks" of "normaals" als natuurlijke selectie aan te hangen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar gewoon gelijk in heeft.
Ik kan het alleen maar betrekken op dingen die ik zelf heb meegemaakt, en over het algemeen waren de mensen die gepest werden vaak inderdaad buitenbeentjes, sociaal wat minder onderlegd, bang om van zich af te bijten. Geldt natuurlijk niet voor alle gevallen en het neemt ook niet weg dat het pesten an sich asociaal gedrag is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat pesten gewoon asociaal gedrag is, en daar hoef je niets "eerlijks" of "normaals" als natuurlijke selectie aan te hangen.
We lopen niet meer met een knuppel over onze schouder.
survival of the fittest werkt alleen als je geen zelfbewustzijn hebt...quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar gewoon gelijk in heeft.
Kom je de pesters nog wel eens tegen bij Feyenoord?quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kan het alleen maar betrekken op dingen die ik zelf heb meegemaakt, en over het algemeen waren de mensen die gepest werden vaak inderdaad buitenbeentjes, sociaal wat minder onderlegd, bang om van zich af te bijten.
Pesters zijn met hun asociale gedrag weinig meer sociaal onderlegd dan het stille buitenbeentje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kan het alleen maar betrekken op dingen die ik zelf heb meegemaakt, en over het algemeen waren de mensen die gepest werden vaak inderdaad buitenbeentjes, sociaal wat minder onderlegd, bang om van zich af te bijten. Geldt natuurlijk niet voor alle gevallen en het neemt ook niet weg dat het pesten an sich asociaal gedrag is.
Dat is het grappige eraan, ook pesters kunnen genoeg onderhuidse problemen hebben waardoor zij dat doen. Maar dat wordt nergens belicht.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pesters zijn met hun asociale gedrag weinig socialer onderlegd dan het stille buitenbeentje.
Ja, hun gedrag is zielig, daarom moet het zo rap mogelijk aangepakt worden, en niet gedaan worden alsof het;quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is het grappige eraan, ook pesters kunnen genoeg onderhuidse problemen hebben waardoor zij dat doen. Maar dat wordt nergens belicht.
Ik denk dat je er niet omheen kan dat pesten wel degelijk in veel gevallen te maken heeft met natuurlijke selectie. Dan niet eens het pesten in eerste instantie, maar het aanhouden daarvan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, hun gedrag is zielig, daarom moet het zo rap mogelijk aangepakt worden, en niet gedaan worden alsof het;
- vanzelf wel overgaat
- de gepeste er om gevraagd heeft
- het natuurlijke selectie is
Het is asociaal gedrag en het moet direct aangepakt worden, dat je daarbij de onderliggende reden van het pesten ook aanpakt is alleen maar winst lijkt me.
Apart fenomeen is dat, waar daders als slachtoffer worden gezien (want een nare jeugd etc) en waar slachtoffers van alles en nog wat hadden kunnen doen om te voorkomen dat ze slachtoffer zijn geworden. Eigen schuld, dikke bult. Nog erger is het, dat slachtoffers vervolgens wordt verweten dat ze in een slachtofferrol zitten. Alsof het allemaal helemaal niet werkelijk is, maar dat je jezelf maar die rol hebt aangemeten. Slachtoffers worden maar zelden serieus genomen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is het grappige eraan, ook pesters kunnen genoeg onderhuidse problemen hebben waardoor zij dat doen. Maar dat wordt nergens belicht.
sommigen zien deze "slachtoffers" idd liever dood dan levend... kost ons namelijk geldquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:02 schreef Tayu het volgende:
[..]
Apart fenomeen is dat, waar daders als slachtoffer worden gezien (want een nare jeugd etc) en waar slachtoffers van alles en nog wat hadden kunnen doen om te voorkomen dat ze slachtoffer zijn geworden. Eigen schuld, dikke bult. Nog erger is het, dat slachtoffers vervolgens wordt verweten dat ze in een slachtofferrol zitten. Alsof het allemaal helemaal niet werkelijk is, maar dat je jezelf maar die rol hebt aangemeten. Slachtoffers worden maar zelden serieus genomen.
Je blijft voorbij gaan aan het feit dat een pester net zo goed slachtoffer kan zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, hun gedrag is zielig, daarom moet het zo rap mogelijk aangepakt worden, en niet gedaan worden alsof het;
- vanzelf wel overgaat
- de gepeste er om gevraagd heeft
- het natuurlijke selectie is
Het is asociaal gedrag en het moet direct aangepakt worden, dat je daarbij de onderliggende reden van het pesten ook aanpakt is alleen maar winst lijkt me.
Zoiets zag ik gisteren idd voorbijkomen in de reactiesquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:04 schreef Re het volgende:
[..]
sommigen zien deze "slachtoffers" idd liever dood dan levend... kost ons namelijk geld
Dat denk ik ook, hoe vervelend het ook is voor de personen in kwestie, mensen zijn niet altijd even aardig voor elkaar. Als dat zo was geweest dan waren er ook geen oorlogen meer nodig. 'quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet omheen kan dat pesten wel degelijk in veel gevallen te maken heeft met natuurlijke selectie. Dan niet eens het pesten in eerste instantie, maar het aanhouden daarvan.
Verder zijn we het eigenlijk wel eens.
En daarom hebben pesters het recht om anderen te pesten? Ze zijn misschien slachtoffer van iets anders, maar daders als het om pesten gaat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:05 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je blijft voorbij gaan aan het feit dat een pester net zo goed slachtoffer kan zijn.
Als je zelf niet lekker in je vel zit bijvoorbeeld.
Waar stelt hij dat precies.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
En daarom hebben pesters het recht om anderen te pesten?
Misschien moeten we de pesters voortaan ook herdenken op de Dam.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:05 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je blijft voorbij gaan aan het feit dat een pester net zo goed slachtoffer kan zijn.
Als je zelf niet lekker in je vel zit bijvoorbeeld.
ga eens weg ofzo irritant trolletje dat je bentquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:13 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Misschien moeten we de pesters voortaan ook herdenken op de Dam.
Als je stelt dat pesters eigenlijk slachtoffers zijn, suggereer je dat zij er ook niks aan kunnen doen dat ze zo geworden zijn. Zelf pesten is nog altijd veel meer een keuze dan gepest worden.quote:
Mensen plagen mij de hele dag. Omdat ik voor Feyenoord ben en vandaag in Enschede moet werken bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
En daarom hebben pesters het recht om anderen te pesten? Ze zijn misschien slachtoffer van iets anders, maar daders als het om pesten gaat.
en jij denkt dat dat ongeveer hetzelfde is als jarenlang gepest worden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:14 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Mensen plagen mij de hele dag. Omdat ik voor Feyenoord ben en vandaag in Enschede moet werken bijvoorbeeld.
Plagen is wat anders dan pesten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:14 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Mensen plagen mij de hele dag. Omdat ik voor Feyenoord ben en vandaag in Enschede moet werken bijvoorbeeld.
Zijn zij ook daders als ik morgen uit het leven stap? Voor heel veel mensen is het al dan niet van huis uit meegekregen dat treiteren onderling gebruikelijk is en een gewoon een alledaagse manier om met anderen om te gaan.
Nee, zwakbegaafde.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:13 schreef Re het volgende:
[..]
ga eens weg ofzo irritant trolletje dat je bent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |