Ik denk dat hij daar gewoon gelijk in heeft.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pesten een soort natuurlijke selectie noemen lijkt me in deze topicreeks (met deze oorzaak) ook niet bepaald netjes.
Beschouw het als een vorm van natuurlijke selectie en zoek troost bij een van je trouwe vrienden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:45 schreef maturon het volgende:
[..]
helaas heb ik maar heel kort nederlands gevolgd in mijn school carriere, nederlands is trouwens ook niet mijn native language.je kan ook gewoon netjes inhoudelijk reageren
Ik denk dat pesten gewoon asociaal gedrag is, en daar hoef je niets "eerlijks" of "normaals" als natuurlijke selectie aan te hangen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar gewoon gelijk in heeft.
Ik kan het alleen maar betrekken op dingen die ik zelf heb meegemaakt, en over het algemeen waren de mensen die gepest werden vaak inderdaad buitenbeentjes, sociaal wat minder onderlegd, bang om van zich af te bijten. Geldt natuurlijk niet voor alle gevallen en het neemt ook niet weg dat het pesten an sich asociaal gedrag is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat pesten gewoon asociaal gedrag is, en daar hoef je niets "eerlijks" of "normaals" als natuurlijke selectie aan te hangen.
We lopen niet meer met een knuppel over onze schouder.
survival of the fittest werkt alleen als je geen zelfbewustzijn hebt...quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar gewoon gelijk in heeft.
Kom je de pesters nog wel eens tegen bij Feyenoord?quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kan het alleen maar betrekken op dingen die ik zelf heb meegemaakt, en over het algemeen waren de mensen die gepest werden vaak inderdaad buitenbeentjes, sociaal wat minder onderlegd, bang om van zich af te bijten.
Pesters zijn met hun asociale gedrag weinig meer sociaal onderlegd dan het stille buitenbeentje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kan het alleen maar betrekken op dingen die ik zelf heb meegemaakt, en over het algemeen waren de mensen die gepest werden vaak inderdaad buitenbeentjes, sociaal wat minder onderlegd, bang om van zich af te bijten. Geldt natuurlijk niet voor alle gevallen en het neemt ook niet weg dat het pesten an sich asociaal gedrag is.
Dat is het grappige eraan, ook pesters kunnen genoeg onderhuidse problemen hebben waardoor zij dat doen. Maar dat wordt nergens belicht.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pesters zijn met hun asociale gedrag weinig socialer onderlegd dan het stille buitenbeentje.
Ja, hun gedrag is zielig, daarom moet het zo rap mogelijk aangepakt worden, en niet gedaan worden alsof het;quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is het grappige eraan, ook pesters kunnen genoeg onderhuidse problemen hebben waardoor zij dat doen. Maar dat wordt nergens belicht.
Ik denk dat je er niet omheen kan dat pesten wel degelijk in veel gevallen te maken heeft met natuurlijke selectie. Dan niet eens het pesten in eerste instantie, maar het aanhouden daarvan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, hun gedrag is zielig, daarom moet het zo rap mogelijk aangepakt worden, en niet gedaan worden alsof het;
- vanzelf wel overgaat
- de gepeste er om gevraagd heeft
- het natuurlijke selectie is
Het is asociaal gedrag en het moet direct aangepakt worden, dat je daarbij de onderliggende reden van het pesten ook aanpakt is alleen maar winst lijkt me.
Apart fenomeen is dat, waar daders als slachtoffer worden gezien (want een nare jeugd etc) en waar slachtoffers van alles en nog wat hadden kunnen doen om te voorkomen dat ze slachtoffer zijn geworden. Eigen schuld, dikke bult. Nog erger is het, dat slachtoffers vervolgens wordt verweten dat ze in een slachtofferrol zitten. Alsof het allemaal helemaal niet werkelijk is, maar dat je jezelf maar die rol hebt aangemeten. Slachtoffers worden maar zelden serieus genomen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is het grappige eraan, ook pesters kunnen genoeg onderhuidse problemen hebben waardoor zij dat doen. Maar dat wordt nergens belicht.
sommigen zien deze "slachtoffers" idd liever dood dan levend... kost ons namelijk geldquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:02 schreef Tayu het volgende:
[..]
Apart fenomeen is dat, waar daders als slachtoffer worden gezien (want een nare jeugd etc) en waar slachtoffers van alles en nog wat hadden kunnen doen om te voorkomen dat ze slachtoffer zijn geworden. Eigen schuld, dikke bult. Nog erger is het, dat slachtoffers vervolgens wordt verweten dat ze in een slachtofferrol zitten. Alsof het allemaal helemaal niet werkelijk is, maar dat je jezelf maar die rol hebt aangemeten. Slachtoffers worden maar zelden serieus genomen.
Je blijft voorbij gaan aan het feit dat een pester net zo goed slachtoffer kan zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, hun gedrag is zielig, daarom moet het zo rap mogelijk aangepakt worden, en niet gedaan worden alsof het;
- vanzelf wel overgaat
- de gepeste er om gevraagd heeft
- het natuurlijke selectie is
Het is asociaal gedrag en het moet direct aangepakt worden, dat je daarbij de onderliggende reden van het pesten ook aanpakt is alleen maar winst lijkt me.
Zoiets zag ik gisteren idd voorbijkomen in de reactiesquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:04 schreef Re het volgende:
[..]
sommigen zien deze "slachtoffers" idd liever dood dan levend... kost ons namelijk geld
Dat denk ik ook, hoe vervelend het ook is voor de personen in kwestie, mensen zijn niet altijd even aardig voor elkaar. Als dat zo was geweest dan waren er ook geen oorlogen meer nodig. 'quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet omheen kan dat pesten wel degelijk in veel gevallen te maken heeft met natuurlijke selectie. Dan niet eens het pesten in eerste instantie, maar het aanhouden daarvan.
Verder zijn we het eigenlijk wel eens.
En daarom hebben pesters het recht om anderen te pesten? Ze zijn misschien slachtoffer van iets anders, maar daders als het om pesten gaat.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:05 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je blijft voorbij gaan aan het feit dat een pester net zo goed slachtoffer kan zijn.
Als je zelf niet lekker in je vel zit bijvoorbeeld.
Waar stelt hij dat precies.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
En daarom hebben pesters het recht om anderen te pesten?
Misschien moeten we de pesters voortaan ook herdenken op de Dam.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:05 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je blijft voorbij gaan aan het feit dat een pester net zo goed slachtoffer kan zijn.
Als je zelf niet lekker in je vel zit bijvoorbeeld.
ga eens weg ofzo irritant trolletje dat je bentquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:13 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Misschien moeten we de pesters voortaan ook herdenken op de Dam.
Als je stelt dat pesters eigenlijk slachtoffers zijn, suggereer je dat zij er ook niks aan kunnen doen dat ze zo geworden zijn. Zelf pesten is nog altijd veel meer een keuze dan gepest worden.quote:
Mensen plagen mij de hele dag. Omdat ik voor Feyenoord ben en vandaag in Enschede moet werken bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
En daarom hebben pesters het recht om anderen te pesten? Ze zijn misschien slachtoffer van iets anders, maar daders als het om pesten gaat.
en jij denkt dat dat ongeveer hetzelfde is als jarenlang gepest worden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:14 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Mensen plagen mij de hele dag. Omdat ik voor Feyenoord ben en vandaag in Enschede moet werken bijvoorbeeld.
Plagen is wat anders dan pesten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:14 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Mensen plagen mij de hele dag. Omdat ik voor Feyenoord ben en vandaag in Enschede moet werken bijvoorbeeld.
Zijn zij ook daders als ik morgen uit het leven stap? Voor heel veel mensen is het al dan niet van huis uit meegekregen dat treiteren onderling gebruikelijk is en een gewoon een alledaagse manier om met anderen om te gaan.
Nee, zwakbegaafde.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:13 schreef Re het volgende:
[..]
ga eens weg ofzo irritant trolletje dat je bent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |