Hebben jullie onlangs nog ufo's gezien?quote:Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels
4-11-12 - 16:33 bron: The Telegraph
Er zijn tegenwoordig steeds minder meldingen van ufo's en ook fanaten van vliegende schotels moeten toegeven dat ze beginnen te twijfelen aan buitenaards leven. Al tientallen jaren houden ufo-watchers het luchtruim voor ons in de gaten. Maar na al die tijd hebben ze nog geen bewijzen gevonden.
Bovendien worden er steeds minder ufo's gezien en dat kan de komende jaren tot het einde van een hype leiden, stellen Britse 'ufo-kenners'. Volgende week organiseert één van de grootste organisaties in het onderzoek van ufo's een bijeenkomst om te bespreken of ze nog wel een toekomst hebben.
'Het is best mogelijk dat over tien jaar niemand nog over ufo's spreekt', zegt Dave Wood, voorzitter van de 'Association for the Scientific Study of Anomalous Phenomena' (Assap). 'Het gebrek aan bewijzen doet ons vaststellen dat er niets is daarbuiten. Ik denk dat iedere ufo-onderzoeker zal zeggen dat 98 procent van de vaststellingen eenvoudig te verklaren zijn.' Dat het aantal meldingen afneemt, is heel verrassend in deze tijd van het internet. Bij Assap is het aantal ufo-zaken sinds 1988 met liefst 96 procent gedaald. Natuurlijk impliceert het gebrek aan ufo's niet noodzakelijk dat er geen buitenaards leven mogelijk is.
Oud nieuws
Veel van de verhalen die ufo-organisaties vandaag onderzoeken, zijn meldingen van tientallen jaren geleden. Zo is een incident in Roswell in 1947 nog steeds een populair onderwerp. Toen zou een buitenaards ruimteschip in New Mexico gecrasht zijn. 'Op ufo-conferenties praten mensen hoofdzakelijk over oude gevallen. Ze brengen zelden nieuwe verhalen aan.' Eerder dit jaar heeft het Britse ministerie van Defensie aangekondigd dat ze bij gebrek aan bewijzen niet langer onderzoek naar ufo's voeren en dat er geen bedreiging is voor het Verenigd Koninkrijk.
David Clark, ufo-adviseur van het Nationaal Archief, stelt dat het een dood onderwerp is. 'Iedereen beschikt tegenwoordig over een camera. Als er echt dingen zouden rondvliegen, zouden we nu toch over duidelijk bewijsmateriaal moeten beschikken.' Vroeger moesten mensen brieven sturen en werd het mysterie versterkt door gebrek aan antwoorden, stelt Clark. Tegenwoordig wordt alles door het internet meteen verklaard of weerlegd.
Ook Nick Pope, van 1991 tot 1994 voorzitter van de UFO desk op het Britse ministerie van Defensie, geeft toe dat er veel vals materiaal op websites als YouTube circuleert. Toch wil hij het onderwerp niet zomaar overboord gooien. 'Er zijn vandaag zoveel meldingen toe te schrijven aan Chinese lantaarns dat we de interessante gevallen uit het oog dreigen te verliezen', zegt hij. 'Of zoals ik vroeger op het ministerie altijd stelde: de gelovigen hoeven maar één keer gelijk te krijgen.'
Wegblijven? Nee, het waren alleen maar scouts. Over een paar jaar staat er een invasieleger voor de deur, ik zeg het je!quote:Op maandag 5 november 2012 20:26 schreef Keith_Bakker het volgende:
oke wel goed teken de aliens blijven weg
Ja precies.quote:Op maandag 5 november 2012 21:20 schreef Martin1234 het volgende:
Niet op letten die regering en de overheid.
Ze proberen je altijd van alles en nog wat wijs te maken!
nee komt juist omdat wij nu meer in de lucht zitten met wapens ipv gewoon maar ook door satelieten etcquote:Op maandag 5 november 2012 20:31 schreef Zilverdolk het volgende:
[..]
Wegblijven? Nee, het waren alleen maar scouts. Over een paar jaar staat er een invasieleger voor de deur, ik zeg het je!
Dit lijkt me niet het geval. Je noemt zo even 4 onderwerpen op waar tegenwoordig menig topic mee gevuld wordt en dat is nog maar een kleine greep uit het hele aanbod, dan kunnen UFO's er dus ook nog wel bij.quote:Wellicht is het gewoon een tijdje in de mode geweest en omdat tegenwoordig allerlei andere mysterieuze zaken en complotten om de aandacht strijden van degenen die geneigd zijn hierin te geloven valt de UFO eenvoudigweg buiten de boot? Misschien gebeurt dat over 10 jaar met 9/11, contrails, BigPharma, Joris Demmink etc. etc.?
Wie anders?quote:Op maandag 5 november 2012 22:19 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
De regering en de overheid. Altijd de schuldigen.
Nee jij zei dat de regering de schuldige was.quote:Op maandag 5 november 2012 23:24 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Hoezo zijn dan de burgers de schuldigen?
Nee ik zei niet dat hun de schuldige is,quote:Op maandag 5 november 2012 23:25 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee jij zei dat de regering de schuldige was.
Ja misschien werken ze ook niet mee omdat er helemaal geen informatie is. Slimmerd.quote:Op maandag 5 november 2012 23:26 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Nee ik zei niet dat hun de schuldige is,
alleen dat hun diegene zijn die nooit eens zullen mee werken!
Die verdomde raamambtenaren. Al die jaren een beetje niks lopen doen achter het UFO desk.quote:Op maandag 5 november 2012 23:29 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja misschien werken ze ook niet mee omdat er helemaal geen informatie is. Slimmerd.
Ja of ze houden informatie achter en doen alsof er geen informatie is.quote:Op maandag 5 november 2012 23:29 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja misschien werken ze ook niet mee omdat er helemaal geen informatie is. Slimmerd.
Ja ja uiteraard, waarnemingen van gewone vliegtuigen dus. Laat je niet gek maken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:47 schreef Lavenderr het volgende:
Gisteravond was er nog een man op RTL-Nieuws die uitgebreid vertelde over UFO's. Heel veel UFO-waarnemingen over de hele wereld.
Zal eens zoeken of ik een linkje kan vinden.
Ik geloof het ook niet zo hoor, maar het ging mij meer om de OP, dat het hele UF)-gebeuren niet meer zo speelt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:52 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja ja uiteraard, waarnemingen van gewone vliegtuigen dus. Laat je niet gek maken.
Op het RTL-nieuws?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:47 schreef Lavenderr het volgende:
Gisteravond was er nog een man op RTL-Nieuws die uitgebreid vertelde over UFO's. Heel veel UFO-waarnemingen over de hele wereld.
Zal eens zoeken of ik een linkje kan vinden.
Gewoon over WO2, toch?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:01 schreef MPC60 het volgende:
Maar waar gaan discovery en history etc dan programma's over maken?
Tuurlijk zijn er wel mensen die zich ermee bezig houden, maar zoals in het artikel staat, er zijn niet veel meer waarnemingen bijgekomen, zoals je zou verwachten in een situatie waarin vrijwel ieder individu een camera op zak heeft waarmee foto's en filmpjes kunnen worden geschoten, maar juist veel minder. Men bout na over waarnemingen die soms al 30, 40, 50 of meer jaren oud zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet zo hoor, maar het ging mij meer om de OP, dat het hele UF)-gebeuren niet meer zo speelt.
Blijkbaar houden mensen zich er toch nog mee bezig.
Als een echte diehard zou je dat laatste natuurlijk kunnen volhouden.quote:Op maandag 5 november 2012 23:10 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet het geval. Je noemt zo even 4 onderwerpen op waar tegenwoordig menig topic mee gevuld wordt en dat is nog maar een kleine greep uit het hele aanbod, dan kunnen UFO's er dus ook nog wel bij.
9/11 is de nieuwe JFK en zal waarschijnlijk nog tot in lengte van jaren onderwerp van discussie zijn, Joris Demmink kun je scharen onder de lange lijst van samenzweringen over satanisch seksueel misbruik dat om de zoveel tijd weer opduikt, de praktijken van de farmaceutische industrie zullen de komende jaren nog wel onder de loep genomen vanwege recente gebeurtenissen (Mexicaanse griep, HPV-vaccin) en uberhaupt hun verdienmodel.
Alleen chemtrails zie ik wellicht een soortgelijke evolutie doormaken als UFO-waarnemingen omdat >95% van het chemtrailgebeuren zo overduidelijk het gevolg is van een gebrek aan kennis en dat lijkt voor een flink deel ook de UFO-hype te verklaren als ik het artikel zo lees, een gebrek aan informatie voedde het mysterie. Daarnaast is de koude oorlog ook al een tijdje voorbij en wellicht draagt dat ook bij aan de vermindering van het aantal UFO-meldingen.
Maar misschien hebben buitenaardse beschavingen de aarde al die jaren uitgebreid verkend en niet interessant genoeg of te primitief bevonden, schrijft de galactische federatie voor dat wij met rust gelaten dienen te worden of ze zijn hun invasiemacht aan het ophalen en is het de stilte voor de storm...
Klopt.quote:Op woensdag 7 november 2012 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als een echte diehard zou je dat laatste natuurlijk kunnen volhouden.
Toch ga ik ervan uit dat er in de complottheoriewereld sprake is van modes en iets kan in de mode zijn of uit de mode zijn.
Daarnaast kan iets uit de mode raken op het moment dat er geen nieuwe gegevens meer over bij komen.
Dat iets uit de mode is suggereert dat het ook zomaar weer terug in de mode kan springen. Terwijl ik juist het idee heb dat de verminderde interesse in UFO's iets structurelers is, nl de sterk toegenomen informatievoorziening. Een UFO-waarneming krijgt tegenwoordig haast de kans niet om uit te groeien tot een mysterie omdat vrijwel iedereen een mobiele camera bij zich heeft en een UFO-waarneming dus vele malen vastgelegd kan worden en zich via het internet eenvoudig kan verspreiden, alwaar men heel snel de geruchtenmolen weet in te dammen. Ik denk dat de meeste UFO-waarnemingen van tegenwoordig al ontkracht zijn voordat het uit kan groeien tot nieuws. Ik denk dus niet dat er minder UFO-waarnemingen zijn, maar dat een UFO tegenwoordig razendsnel een IFO (Identified Flying Object) wordt. De paar gevallen die ons via het nieuws wél bereiken worden vaak ook binnen enkele dagen of zelfs enkele uren opgehelderd, neem bijv de UFO-waarneming in Noorwegen uit 2009: http://en.wikipedia.org/wiki/2009_Norwegian_spiral_anomalyquote:Op woensdag 7 november 2012 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als een echte diehard zou je dat laatste natuurlijk kunnen volhouden.
Toch ga ik ervan uit dat er in de complottheoriewereld sprake is van modes en iets kan in de mode zijn of uit de mode zijn.
Daarnaast kan iets uit de mode raken op het moment dat er geen nieuwe gegevens meer over bij komen.
Dat valt zo'n beetje samen met het einde van de koude oorlog... Wie weet vond het elkaar bespieden wel op een enorme schaal plaats.quote:Bij Assap is het aantal ufo-zaken sinds 1988 met liefst 96 procent gedaald.
Toch is het raar dat iedereen tegenwoordig met een foto/videocamera rondloopt, maar het aantal meldingen en dus waarschijnlijk beelden drastisch is afgenomen...quote:Op woensdag 7 november 2012 15:18 schreef Terecht het volgende:
Bovendien is het voordeel van een camera dat je iets kan vastleggen en terug kan kijken. Vaak is een UFO-waarneming maar van korte duur en is de kans groot dat je in eerste oogopslag niet precies kan onderscheiden wat je ziet. Zo'n vluchtige waarneming sla je op in je geheugen waarna het in je herinnering uit kan groeien tot iets wat het niet is.
Verder is dit wel een interessant zinnetje uit de OP:
[..]
Dat valt zo'n beetje samen met het einde van de koude oorlog... Wie weet vond het elkaar bespieden wel op een enorme schaal plaats.
Vroeger liep niemand met zo'n ding rond. Toen kon de Amerikaanse of Russische inlichtingendienst eender wat beweren, dat kwam vervolgens in de krant, iedereen bang uiteraard.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Toch is het raar dat iedereen tegenwoordig met een foto/videocamera rondloopt, maar het aantal meldingen en dus waarschijnlijk beelden drastisch is afgenomen...
Had dit al gelezen en het is een nogal nietszeggend artikel. Het is meer de mening van een bepaald persoon. Misschien dat er in de UK idd minder sightings zijn of misschien kan het wel dat men die ASSAP niet meer zo serieus neemt? Er wordt gezegd dat de meldingen bij die organisatie sinds 1988 met maar liefst 96 procent zijn gedaald.quote:Op maandag 5 november 2012 20:22 schreef Ryan3 het volgende:
bron
[..]
Hebben jullie onlangs nog ufo's gezien?
Af en toe lees je op FOK!frontpage nog wel eens gevallen over UFO-waarnemingen m.n. in Brazilie of China. Op 1 of andere manier komen deze gevallen meteen ook zeer onwaarschijnlijk over. Maar hoe is het gesteld met waarnemingen uit Nederland of in het Westen in het algemeen.........?
Of zou de verklaring hiervan veel simpeler kunnen zijn; hebben de UFO's de aarde inmiddels voldoende verkend en zijn ze nu weer op de terugreis om hun beschavingen van ons bestaan op de hoogte te brengen........ waarna ze eventueel terugkeren met een invasiemacht???.
Wellicht is het gewoon een tijdje in de mode geweest en omdat tegenwoordig allerlei andere mysterieuze zaken en complotten om de aandacht strijden van degenen die geneigd zijn hierin te geloven valt de UFO eenvoudigweg buiten de boot? Misschien gebeurt dat over 10 jaar met 9/11, contrails, BigPharma, Joris Demmink etc. etc.?
Is dat zo? Ik zie zelfs een toename.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Toch is het raar dat iedereen tegenwoordig met een foto/videocamera rondloopt, maar het aantal meldingen en dus waarschijnlijk beelden drastisch is afgenomen...
Linkjes?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik zie zelfs een toename.
Ik volg redelijk wat UFO kanalen op youtube waarvan er 2 zijn die alles op weten te sporen op alle videosites en de beste eruit filteren om er maandelijks/wekelijks een compilatie van te maken. Ze komen zowat om in het aanbod.
En wat zou dat bewijzen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:42 schreef 3-voud het volgende:
http://www.youtube.com/user/AnonymousFO
Wat denk je?quote:
Nou ja, weerspreekt iig het beweerde in het krantenartikel... vooralsnog.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:42 schreef 3-voud het volgende:
Dat mensen de meest geflipte en exotische verklaringen verzinnen voor zaken die ze niet begrijpenquote:
Nee, dat is een andere discussie. Op 1 post vliegen is ook niet zo zinvol. Misschien beter je scroll-wieletje gebruiken en teruglezen. Dan snap je de reden van de link.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat mensen de meest geflipte en exotische verklaringen verzinnen voor zaken die ze niet begrijpen
Nope, zie niet in waarom een filmpje van 1 wilde pixel tegenspreekt dat de ufo rage op zijn retour isquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, dat is een andere discussie. Op 1 post vliegen is ook niet zo zinvol. Misschien beter je scroll-wieletje gebruiken en teruglezen. Dan snap je de reden van de link.
Heb je de rest al doorgenomen dan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, zie niet in waarom een filmpje van 1 wilde pixel tegenspreekt dat de ufo rage op zijn retour is
Sja, ik snap ook niet waarom vrouwen perse elke maand 4 dagen moeten bloeden. Toch doen ze het.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, zie niet in waarom een filmpje van 1 wilde pixel tegenspreekt dat de ufo rage op zijn retour is
Waren er meer?quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je de rest al doorgenomen dan?
Ik niet, ga dat morgen even doen. Dat filmpje dat je ziet als je de site openklikt is weliswaar bijzonder vaag, maar eerlijkheidshalve zou je alle filmpjes of iig een groot deel ervan even moeten zien, en die filmpjes van die andere kanalen waarnaar de site linkt. Het is iig geen close encounters of the third kind dat eerste filmpje... zoveel is zeker.
Tis een kanaal, wakkere.quote:
En je punt is?quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, ik snap ook niet waarom vrouwen perse elke maand 4 dagen moeten bloeden. Toch doen ze het.
.quote:
Hier, de UFO rage heeft zich verplaatst naar Nederland!!!!quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik hoorde Stanton Friedman gisteren in een interview vertellen dat mensen bij een lezing van hem dachten dat zo'n 80% van de aanwezigen daar zeer skeptisch waren over het UFO fenomeen, maar uiteindelijk bleek juist dat 80% van de mensen daar juist erg geïnteresseerd waren in het UFO fenomeen. Onze perceptie van deze werkelijkheid klopt dus niet helemaal. Mensen zijn vaak alleen bang om ervoor uit te komen. Ik praat ook nauwelijks over dit onderwerp in het dagelijks leven. Maar omdat de skeptici vaak de hardste schreeuwers zijn, lijkt het net alsof zij de overhand hebben.quote:Op donderdag 15 november 2012 01:31 schreef schommelstoel het volgende:
Ik zal wel veel FOK!ers tegen me krijgen, maar dit staat in BNW, dus doe ik het gewoon.
Eat at joe, a million flys cannot be wrongquote:Op donderdag 15 november 2012 01:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik hoorde Stanton Friedman gisteren in een interview vertellen dat mensen bij een lezing van hem dachten dat zo'n 80% van de aanwezigen daar zeer skeptisch waren over het UFO fenomeen, maar uiteindelijk bleek juist dat 80% van de mensen daar juist erg geïnteresseerd waren in het UFO fenomeen. Onze perceptie van deze werkelijkheid klopt dus niet helemaal. Mensen zijn vaak alleen bang om ervoor uit te komen. Ik praat ook nauwelijks over dit onderwerp in het dagelijks leven. Maar omdat de skeptici vaak de hardste schreeuwers zijn, lijkt het net alsof zij de overhand hebben.
Is dat zo? Even een kleine terugblik:quote:Op donderdag 15 november 2012 01:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Maar omdat de skeptici vaak de hardste schreeuwers zijn, lijkt het net alsof zij de overhand hebben.
quote:Op woensdag 7 december 2011 06:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dus in plaats van elke ongeinformeerde schreeuwlelijk een podium te gunnen hier in TRU, moeten we misschien eens met zn allen de rangen sluiten en ervoor zorgen dat deze mensen zich eens wat anders gaan gedragen. Vuur moet soms met vuur bestreden worden.
quote:Op woensdag 9 november 2011 21:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En dan kun je wel heel hard gaan schreeuwen dat dat niet zo is, maar jij bent allang door de mand gevallen.
quote:Op maandag 26 december 2011 16:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nee laten we dan de ongeïnformeerde mening van schreeuwerige bevooroordeelde fok users gaan volgen!
quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Maar vooral gaan schreeuwen en niet even de moeite nemen om je wat te verdiepen in de man en zijn vinding:
quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Die van de schreeuwerige fok-user DonJames, of die van vooraanstaande wetenschappers?
Hoezo geobsedeerd?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Het lijken vaak de schreeuwerige negatievelingen te zijn die in de meerderheid zijn bij dit onderwerp, maar dit lijkt dus alleen maar zo waarschijnlijk omdat ze zo prominent aanwezig zijn met hun schreeuwerige irritante vooringenomen gedrag.
Ik kan ook een grote bek hebben, als je even zoekt kun je genoeg posts vinden waarin ik daar eerlijk over ben. En volgens mij ben ik ook de enige UFO geïnteresseerde met een grote bek op dit forum en daar tegenover staan nog altijd meer UFO skeptici met een grote bek.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is dat zo? Even een kleine terugblik:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoezo geobsedeerd?
Laat me je uit die droom helpen: je bent niet de eerste in dit forum die niet alleen in UFOs geinteresseerd is maar die ook werkelijk gelooft dat ze een buitenaardse oorsprong hebben.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik kan ook een grote bek hebben, als je even zoekt kun je genoeg posts vinden waarin ik daar eerlijk over ben. En volgens mij ben ik ook de enige UFO geïnteresseerde met een grote bek op dit forum en daar tegenover staan nog altijd meer UFO skeptici met een grote bek.
Ik voel me helemaal niet aangesproken, ik wijs je er alleen op dat de realiteit het tegenovergestelde is van wat jij beweert.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dus wat is precies je punt en waarom voel je je zo aangesproken? Gaat ie gewoon posts van mij terug zoeken als ik allang meerdere malen heb toegegeven dat ik een kort lontje heb af en toe
Jezus zeg, wat moet ik nog zeggen voordat mensen zoals jij eindelijk eens gaan luisteren. Dit is dus precies de reden dat ik ga schreeuwen omdat ik er spuugzat van ben om continu maar in een hokje gedrukt te worden door mensen zoals jij.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:11 schreef Molurus het volgende:
Laat me je uit die droom helpen: je bent niet de eerste in dit forum die niet alleen in UFOs geinteresseerd is maar die ook werkelijk gelooft dat ze een buitenaardse oorsprong hebben.
Ik heb er nog nooit een gezienquote:Op donderdag 15 november 2012 22:18 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, er worden nog wat stipjes en lichtjes gezien, maar close encounters of the third kind, abductions?
Opgenomen op de smartphone die iedereen heeft?
Daarom heeft hij nog wel een mening die hij mag geven.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Jezus zeg, wat moet ik nog zeggen voordat mensen zoals jij eindelijk eens gaan luisteren. Dit is dus precies de reden dat ik ga schreeuwen omdat ik er spuugzat van ben om continu maar in een hokje gedrukt te worden door mensen zoals jij.
Ga nog maar eens goed zoeken naar reacties van mij (dat doe je blijkbaar graag) en je zult zien dat het mijn positie is dat "het niet zo raar is om te denken dat we bezocht worden" of "er is een serieuze kant aan het UFO fenomeen".
Dat is een genuanceerder standpunt omdat ik me er van bewust ben dat je keihard bewijs nodig hebt en dat is er niet. Dus dat jij zegt dat ik "werkelijk geloof dat UFO's een buitenaardse oorsprong hebben" is volslagen onzin. Jij hebt mij nooit zoiets horen zeggen, maar je hebt al vaker laten zien dat je niet op een open manier de discussie kunt aangaan en dat je bevooroordeeld bent.
En je bent nog wel een moderator ook![]()
Nee, maar aangezien nu iedereen (behalve ik btw) met een smartphone rondloopt, dan zou je daarvan wel filmpjes verwachten.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit een gezien
Met mijn oude Nokia ook!quote:Op donderdag 15 november 2012 22:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar aangezien nu iedereen (behalve ik btw) met een smartphone rondloopt, dan zou je daarvan wel filmpjes verwachten.
En trouwens met mijn oude nokia kun je ook een filmpje maken.
Ik heb het een beetje onderzocht, maar je hebt gelijk idd, dat artikel geeft een inaccurate beschrijving mbt dit onderwerp.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:42 schreef 3-voud het volgende:
Artikel? Ik zie alleen het filmpje. Maar hoe verifieer je dit?quote:Op donderdag 22 november 2012 13:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb het een beetje onderzocht, maar je hebt gelijk idd, dat artikel geeft een inaccurate beschrijving mbt dit onderwerp.
Het artikel in OP.quote:Op donderdag 22 november 2012 20:57 schreef heartz het volgende:
[..]
Artikel? Ik zie alleen het filmpje. Maar hoe verifieer je dit?
Oh zo. Duidelijk.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het artikel in OP.
Ik verifieerde dit adhv het linkje van 3-voud. Hieruit komt naar voren dat er iig maandelijks vele UFO-filmpjes worden gemaakt.
Goed geredeneerd PCP!quote:Op woensdag 7 november 2012 23:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Had dit al gelezen en het is een nogal nietszeggend artikel. Het is meer de mening van een bepaald persoon. Misschien dat er in de UK idd minder sightings zijn of misschien kan het wel dat men die ASSAP niet meer zo serieus neemt? Er wordt gezegd dat de meldingen bij die organisatie sinds 1988 met maar liefst 96 procent zijn gedaald.
Is dat misschien omdat men die organisatie niet meer nodig heeft juist omdat we het internet hebben? Of misschien vindt men die organisatie juist waardeloos?
Of misschien ervaren de meeste UFO kenners het fenomeen hetzelfde zoals ik dat doe: ik ben nu wel toe aan iets echt wat niet meer te ontkennen is. Misschien dat juist door het internet de UFO geinteresseerden heel goed geinformeerd zijn en niet meer zo geinteresseerd zijn in de standaard sightings waarbij er standaard "hoax!" wordt geroepen door tegenstanders?
Als je kijkt naar de NLse website UFO-meldpunt, dan nemen de sightings juist toe de afgelopen jaren. Of is dat misschien omdat men die site steeds beter weet te vinden?
Om nou te concluderen dat UFO's steeds minder worden gezien omdat 1 Britse organisatie (waar ik nog nooit van gehoord heb) minder sightings binnen krijgt, dat vind ik een nogal onverantwoorde conclusie.
En het lijkt juist dat er steeds meer en meer sightings zijn die op video en camera worden vastgelegd, maar wie besteed daar nou serieuze aandacht aan in deze tijd van photoshop op je eigen pc-tje?
En verder hoor ik binnen MUFON (1 van de grootste onderzoeksorganisaties in de VS) helemaal niets over een sterke afname en als we Jaime Maussan mogen geloven zijn de sightings in Mexico juist enorm toegenomen de laatste 20 jaar.
Mijn broer had 't daar laatst met me over, die vertelde dat een belangrijke reden dat UFO's niet meer in de belangstelling staan, is omdat in die files dus helemaal niets bijzonders te vinden is. Geen enkel bewijs dus.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:17 schreef heartz het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de geopenbaarde FBI files over UFO,'s en aliens enzo. Is daar al meer uitgekomen? Verhalen die geverifieerd kunnen worden? Bewijs?
Iets?
Jouw broer is een hoge pief?quote:Op zondag 30 december 2012 10:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mijn broer had 't daar laatst met me over, die vertelde dat een belangrijke reden dat UFO's niet meer in de belangstelling staan, is omdat in die files dus helemaal niets bijzonders te vinden is. Geen enkel bewijs dus.
Neemt niet weg dat er nog wel veel meldingen worden gedaan.quote:Op zondag 30 december 2012 10:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mijn broer had 't daar laatst met me over, die vertelde dat een belangrijke reden dat UFO's niet meer in de belangstelling staan, is omdat in die files dus helemaal niets bijzonders te vinden is. Geen enkel bewijs dus.
Hoe weet die broer dan dat er niks bijzonders in staat?quote:
Het ging om de openbare bestanden, dus dan hoef je geen hoge pief te zijn om ze gelezen te hebben.quote:Op zondag 30 december 2012 16:32 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Hoe weet die broer dan dat er niks bijzonders in staat?
quote:Op zondag 30 december 2012 13:52 schreef ems. het volgende:
Nogal logisch dat het ufo gedoe in populariteit afneemt. Zelfs de meest hongerige Iwantobeliever kan niet ontkennen dat het beeldmateriaal en de verhaaltjes allemaal wel erg vaag blijven. Logisch dat je daar op een gegeven moment geen waarde meer aan hecht.
Maar er zal altijd een groep blijven die elke ufo-stohalm zal pakken. Lekker laten gaan
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Goed geredeneerd PCP!![]()
UFO witness reports on rise: U.S. investigations expanding
Ufology is alive and well in the United States and the field appears to be fast growing along with strong growth in witness testimony, according to statistics compiled through early November 2012 with the Mutual UFO Network (MUFON).
A November 4, 2012, story published in The Telegraph was one of several media outlets reporting on a statement made by Dave Wood, chairman of the Association for the Scientific Study of Anomalous Phenomena (ASSAP). Wood said a meeting had been called to address a crisis in the UFO subject to consider whether or not the subject was "a thing of the past."
Wood cites UFO groups who have gone under and a decline in interest and reports on UFOs.
Reached at his Cincinnati headquarters office today, MUFON Executive Director David MacDonald said ufology was alive and well.
"The fact is that MUFON is receiving on average more than 700 cases a month," MacDonald said. "Furthermore the evidence is there. We have it. There are people in prison right now, some on death row, convicted on less evidence then what we have to support our belief that UFO's are real. We have eyewitness testimony, sworn affidavits, physical trace evidence, photographs and videos."
MUFON is comprised of about 3,000 members and is the largest UFO investigation group organized on the planet.
While the witness database of reports appears to be growing by about 30 percent annually, here are some annual numbers of total reports from Robert Powell, MUFON's Director of Research: 2007, 2,203 reports; 2008, 4,220 reports; 2009, 4,990 reports; 2010, 4,534 reports; 2011, 5,137. During the first 10 months of 2012, MUFON has received a total of 7,272 reports.
Some U.S. groups studying ufology have also become extinct over the past few decades, or scaled back mainly due to a lack of funding. The Center for UFO Studies (CUFOS) in Chicago, for example, founded by Northwestern University astronomy professor Dr. J. Allen Hynek, announced recently they would cease print publication of their journal, International UFO Reporter.
MUFON was organized in 1969 and has maintained a steady and serious effort to professionally investigate UFO sightings. With a headquarters office now located at the Cincinnati-Northern Kentucky International Airport, each state has a state director, chief investigator and any number of individual field investigators. All incoming cases are available for viewing by the public at their web site - mufon.com - including the date, time, state, nearest city of the sighting - and a brief witness statement of the event.
A high percentage of incoming MUFON cases are revealed to be something natural or man made A smaller number of cases - possibly 5 to 10 percent - are investigated with a final determination of "Unknown." These Unknown cases are more interesting and are then studied with others of a similar determination for a longer term study.
Fletcher Gray is MUFON's deputy director of investigations, the STAR Team manager, and chief investigator for Texas. He disagrees with any decline in the amount of data available and believes there is a continuing interest in the subject.
"In 2006 there were 1,733 cases filed with MUFON," Gray said. "This is an average of 144 cases a month over a 12-month period. Here we are in 2012 and the year has not ended and MUFON's average caseload for the United States is more than 700 cases per month. In the last 10 months 7,272 cases have been filed with MUFON. That's a large increase in sighting reports. Granted that most of these cases are explainable, but I think the question that we need to ask is whether the public is no longer interested in ufology due to the lack of physical evidence? Collection of physical evidence is hard to come by."
Stanton Friedman is a regular columnist for the monthly MUFON UFO Journal and a strong voice in ufology.
"As a retired nuclear physicist who has since 1967 lectured on subjects such as Flying Saucers Are Real or Flying Saucers and Science in all 50 U.S. states, all 10 Canadian Provinces and 18 other countries, I have learned a lot about the public's attitude about flying saucers. First I have had only 11 hecklers in over 700 lectures. Two of them were drunk. When I ask at the end of my lectures how many believe they have seen a UFO, typically 10 percent raise their hands. But 90 percent of them did not report their sightings. Almost invariably the reason is fear of ridicule. Military men who raise their hands typically claim they cannot talk about what they saw. I have seen no diminution in the 45 years I have been speaking. The great majority of my audiences have been college or professional groups.
"The claim that 98 percent of sightings can be explained as conventional phenomena is clearly contradicted by every large scale study. For example, in Blue Book Special Report 14, the largest unclassified study ever done by the Air Force, it was found that 21.5 percent of the 3,201 sightings investigated could not be explained completely separate from the 9.3 percent listed as insufficient information. The better the quality of the sighting, the more likely to was unidentifiable. A statistical comparison showed that the probability that the UNKNOWNS were just missed knowns was less than 1 percent. The University of Colorado study found that 30 percent of the cases studied in detail could not be identified.
"In The UFO Evidence, 18 percent of 4,500 cases could not be identified. The response to my five books clearly indicates that the public is interested in facts and data, not nonsense. My team won a debate about UFO reality at the Oxford University Debating Society getting 60 percent of the vote. I won two debates on Coast to Coast Radio getting 80 percent of the vote in one case, 57 percent in another. It is time the press did its homework on this very important subject."
While good UFO cases continue to occur across the country, several problems remain. Most ufologists believe that only about 5 percent of all UFO cases are actually reported. The pattern to where and when the incidents will occur remains a mystery. The objects appear to move quickly into a location without detection and then can move quickly away. Most UFOs appear to be silent - and together with the speed at which they move - frequently leave behind few witnesses that can verify the object was ever there in the first place.
http://www.examiner.com/a(...)stigations-expanding
Dat is wel vreemd. Hebben jij en je broer deze lezing al bekeken?quote:Op zondag 30 december 2012 16:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het ging om de openbare bestanden, dus dan hoef je geen hoge pief te zijn om ze gelezen te hebben.
Nou weet ik niet of 'ie ze zelf gelezen heeft, want hij deed zijn uitspraak als een terzijde in een gesprek wat ergens anders over ging en ik ben er verder niet op ingegaan. En die uitspraak was iets als: "zelfs degenen die jaren in UFO's geloofd hebben, zijn nu stil, want de documenten van de amerikaanse regering daarover zijn openbaar gemaakt en daarin was niets bijzonders te vinden."
En daar gaan we weer met het gezeur over beeldmateriaalquote:Op zondag 30 december 2012 13:52 schreef ems. het volgende:
Nogal logisch dat het ufo gedoe in populariteit afneemt. Zelfs de meest hongerige Iwantobeliever kan niet ontkennen dat het beeldmateriaal en de verhaaltjes allemaal wel erg vaag blijven. Logisch dat je daar op een gegeven moment geen waarde meer aan hecht.
Maar er zal altijd een groep blijven die elke ufo-stohalm zal pakken. Lekker laten gaan
Deze afbeeldingen werken niet bij mij.quote:Op maandag 31 december 2012 00:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
February, 2003 - Weyauwega, Wisconsin, USA (Waupaca County)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
December 8th, 1992 - Puebla, Mexico
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Puebla, Mexico on December 8th, 1992 at midday, a passenger in a vehicle, who prefers to remain anonymous, observed and photographed a strange unidentified flying object outside the passenger's window. This incident occurred during the height of the Mexican UFO wave of 1992. Note the very close approach of the craft in this case.
Source / Credit: UFOs at Close Sight (Patrick Gross) Original source webpage / article
http://www.ufoevidence.org/photographs/section/1990s/Photo57.htm
January 31, 2008 - Indiana, USA
[ afbeelding ]
Report and photographs submitted to MUFON (Mutual UFO Network - mufon.com)
September 29, 2001 - Hungary
[ afbeelding ]
Vreemd. Ook niet als je op "afbeelding" klikt?quote:Op maandag 31 december 2012 01:06 schreef Terecht het volgende:
[..]
Deze afbeeldingen werken niet bij mij.
Nee, ook als ik de URL van de afbeelding in een nieuw tabblad open kan m'n browser 'm niet vinden.quote:Op maandag 31 december 2012 01:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Vreemd. Ook niet als je op "afbeelding" klikt?
Kun je ze hier ook niet zien?quote:Op maandag 31 december 2012 01:16 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee, ook als ik de URL van de afbeelding in een nieuw tabblad open kan m'n browser 'm niet vinden.
Nee.quote:Op maandag 31 december 2012 01:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kun je ze hier ook niet zien?
TRU / Rusland Premier Medvedev 'Aliens bestaan'
http://www.downforeveryoneorjustme.com/www.ufoevidence.org zegt:quote:Oeps! Google Chrome kan www.ufoevidence.org niet vinden.
Wellicht dat de site nog wel in jouw cache staat?quote:It's not just you! http://www.ufoevidence.org looks down from here.
Ja die dingen staan idd nog in mn cache.quote:Op maandag 31 december 2012 01:23 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee.M'n browser zegt:
[..]
http://www.downforeveryoneorjustme.com/www.ufoevidence.org zegt:
[..]
Wellicht dat de site nog wel in jouw cache staat?
Men kijkt niet meer omhoog maar in het schermpje...quote:Op woensdag 7 november 2012 19:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |