Hebben jullie onlangs nog ufo's gezien?quote:Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels
4-11-12 - 16:33 bron: The Telegraph
Er zijn tegenwoordig steeds minder meldingen van ufo's en ook fanaten van vliegende schotels moeten toegeven dat ze beginnen te twijfelen aan buitenaards leven. Al tientallen jaren houden ufo-watchers het luchtruim voor ons in de gaten. Maar na al die tijd hebben ze nog geen bewijzen gevonden.
Bovendien worden er steeds minder ufo's gezien en dat kan de komende jaren tot het einde van een hype leiden, stellen Britse 'ufo-kenners'. Volgende week organiseert één van de grootste organisaties in het onderzoek van ufo's een bijeenkomst om te bespreken of ze nog wel een toekomst hebben.
'Het is best mogelijk dat over tien jaar niemand nog over ufo's spreekt', zegt Dave Wood, voorzitter van de 'Association for the Scientific Study of Anomalous Phenomena' (Assap). 'Het gebrek aan bewijzen doet ons vaststellen dat er niets is daarbuiten. Ik denk dat iedere ufo-onderzoeker zal zeggen dat 98 procent van de vaststellingen eenvoudig te verklaren zijn.' Dat het aantal meldingen afneemt, is heel verrassend in deze tijd van het internet. Bij Assap is het aantal ufo-zaken sinds 1988 met liefst 96 procent gedaald. Natuurlijk impliceert het gebrek aan ufo's niet noodzakelijk dat er geen buitenaards leven mogelijk is.
Oud nieuws
Veel van de verhalen die ufo-organisaties vandaag onderzoeken, zijn meldingen van tientallen jaren geleden. Zo is een incident in Roswell in 1947 nog steeds een populair onderwerp. Toen zou een buitenaards ruimteschip in New Mexico gecrasht zijn. 'Op ufo-conferenties praten mensen hoofdzakelijk over oude gevallen. Ze brengen zelden nieuwe verhalen aan.' Eerder dit jaar heeft het Britse ministerie van Defensie aangekondigd dat ze bij gebrek aan bewijzen niet langer onderzoek naar ufo's voeren en dat er geen bedreiging is voor het Verenigd Koninkrijk.
David Clark, ufo-adviseur van het Nationaal Archief, stelt dat het een dood onderwerp is. 'Iedereen beschikt tegenwoordig over een camera. Als er echt dingen zouden rondvliegen, zouden we nu toch over duidelijk bewijsmateriaal moeten beschikken.' Vroeger moesten mensen brieven sturen en werd het mysterie versterkt door gebrek aan antwoorden, stelt Clark. Tegenwoordig wordt alles door het internet meteen verklaard of weerlegd.
Ook Nick Pope, van 1991 tot 1994 voorzitter van de UFO desk op het Britse ministerie van Defensie, geeft toe dat er veel vals materiaal op websites als YouTube circuleert. Toch wil hij het onderwerp niet zomaar overboord gooien. 'Er zijn vandaag zoveel meldingen toe te schrijven aan Chinese lantaarns dat we de interessante gevallen uit het oog dreigen te verliezen', zegt hij. 'Of zoals ik vroeger op het ministerie altijd stelde: de gelovigen hoeven maar één keer gelijk te krijgen.'
Wegblijven? Nee, het waren alleen maar scouts. Over een paar jaar staat er een invasieleger voor de deur, ik zeg het je!quote:Op maandag 5 november 2012 20:26 schreef Keith_Bakker het volgende:
oke wel goed teken de aliens blijven weg
Ja precies.quote:Op maandag 5 november 2012 21:20 schreef Martin1234 het volgende:
Niet op letten die regering en de overheid.
Ze proberen je altijd van alles en nog wat wijs te maken!
nee komt juist omdat wij nu meer in de lucht zitten met wapens ipv gewoon maar ook door satelieten etcquote:Op maandag 5 november 2012 20:31 schreef Zilverdolk het volgende:
[..]
Wegblijven? Nee, het waren alleen maar scouts. Over een paar jaar staat er een invasieleger voor de deur, ik zeg het je!
Dit lijkt me niet het geval. Je noemt zo even 4 onderwerpen op waar tegenwoordig menig topic mee gevuld wordt en dat is nog maar een kleine greep uit het hele aanbod, dan kunnen UFO's er dus ook nog wel bij.quote:Wellicht is het gewoon een tijdje in de mode geweest en omdat tegenwoordig allerlei andere mysterieuze zaken en complotten om de aandacht strijden van degenen die geneigd zijn hierin te geloven valt de UFO eenvoudigweg buiten de boot? Misschien gebeurt dat over 10 jaar met 9/11, contrails, BigPharma, Joris Demmink etc. etc.?
Wie anders?quote:Op maandag 5 november 2012 22:19 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
De regering en de overheid. Altijd de schuldigen.
Nee jij zei dat de regering de schuldige was.quote:Op maandag 5 november 2012 23:24 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Hoezo zijn dan de burgers de schuldigen?
Nee ik zei niet dat hun de schuldige is,quote:Op maandag 5 november 2012 23:25 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee jij zei dat de regering de schuldige was.
Ja misschien werken ze ook niet mee omdat er helemaal geen informatie is. Slimmerd.quote:Op maandag 5 november 2012 23:26 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Nee ik zei niet dat hun de schuldige is,
alleen dat hun diegene zijn die nooit eens zullen mee werken!
Die verdomde raamambtenaren. Al die jaren een beetje niks lopen doen achter het UFO desk.quote:Op maandag 5 november 2012 23:29 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja misschien werken ze ook niet mee omdat er helemaal geen informatie is. Slimmerd.
Ja of ze houden informatie achter en doen alsof er geen informatie is.quote:Op maandag 5 november 2012 23:29 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja misschien werken ze ook niet mee omdat er helemaal geen informatie is. Slimmerd.
Ja ja uiteraard, waarnemingen van gewone vliegtuigen dus. Laat je niet gek maken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:47 schreef Lavenderr het volgende:
Gisteravond was er nog een man op RTL-Nieuws die uitgebreid vertelde over UFO's. Heel veel UFO-waarnemingen over de hele wereld.
Zal eens zoeken of ik een linkje kan vinden.
Ik geloof het ook niet zo hoor, maar het ging mij meer om de OP, dat het hele UF)-gebeuren niet meer zo speelt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:52 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja ja uiteraard, waarnemingen van gewone vliegtuigen dus. Laat je niet gek maken.
Op het RTL-nieuws?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:47 schreef Lavenderr het volgende:
Gisteravond was er nog een man op RTL-Nieuws die uitgebreid vertelde over UFO's. Heel veel UFO-waarnemingen over de hele wereld.
Zal eens zoeken of ik een linkje kan vinden.
Gewoon over WO2, toch?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:01 schreef MPC60 het volgende:
Maar waar gaan discovery en history etc dan programma's over maken?
Tuurlijk zijn er wel mensen die zich ermee bezig houden, maar zoals in het artikel staat, er zijn niet veel meer waarnemingen bijgekomen, zoals je zou verwachten in een situatie waarin vrijwel ieder individu een camera op zak heeft waarmee foto's en filmpjes kunnen worden geschoten, maar juist veel minder. Men bout na over waarnemingen die soms al 30, 40, 50 of meer jaren oud zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet zo hoor, maar het ging mij meer om de OP, dat het hele UF)-gebeuren niet meer zo speelt.
Blijkbaar houden mensen zich er toch nog mee bezig.
Als een echte diehard zou je dat laatste natuurlijk kunnen volhouden.quote:Op maandag 5 november 2012 23:10 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet het geval. Je noemt zo even 4 onderwerpen op waar tegenwoordig menig topic mee gevuld wordt en dat is nog maar een kleine greep uit het hele aanbod, dan kunnen UFO's er dus ook nog wel bij.
9/11 is de nieuwe JFK en zal waarschijnlijk nog tot in lengte van jaren onderwerp van discussie zijn, Joris Demmink kun je scharen onder de lange lijst van samenzweringen over satanisch seksueel misbruik dat om de zoveel tijd weer opduikt, de praktijken van de farmaceutische industrie zullen de komende jaren nog wel onder de loep genomen vanwege recente gebeurtenissen (Mexicaanse griep, HPV-vaccin) en uberhaupt hun verdienmodel.
Alleen chemtrails zie ik wellicht een soortgelijke evolutie doormaken als UFO-waarnemingen omdat >95% van het chemtrailgebeuren zo overduidelijk het gevolg is van een gebrek aan kennis en dat lijkt voor een flink deel ook de UFO-hype te verklaren als ik het artikel zo lees, een gebrek aan informatie voedde het mysterie. Daarnaast is de koude oorlog ook al een tijdje voorbij en wellicht draagt dat ook bij aan de vermindering van het aantal UFO-meldingen.
Maar misschien hebben buitenaardse beschavingen de aarde al die jaren uitgebreid verkend en niet interessant genoeg of te primitief bevonden, schrijft de galactische federatie voor dat wij met rust gelaten dienen te worden of ze zijn hun invasiemacht aan het ophalen en is het de stilte voor de storm...
Klopt.quote:Op woensdag 7 november 2012 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als een echte diehard zou je dat laatste natuurlijk kunnen volhouden.
Toch ga ik ervan uit dat er in de complottheoriewereld sprake is van modes en iets kan in de mode zijn of uit de mode zijn.
Daarnaast kan iets uit de mode raken op het moment dat er geen nieuwe gegevens meer over bij komen.
Dat iets uit de mode is suggereert dat het ook zomaar weer terug in de mode kan springen. Terwijl ik juist het idee heb dat de verminderde interesse in UFO's iets structurelers is, nl de sterk toegenomen informatievoorziening. Een UFO-waarneming krijgt tegenwoordig haast de kans niet om uit te groeien tot een mysterie omdat vrijwel iedereen een mobiele camera bij zich heeft en een UFO-waarneming dus vele malen vastgelegd kan worden en zich via het internet eenvoudig kan verspreiden, alwaar men heel snel de geruchtenmolen weet in te dammen. Ik denk dat de meeste UFO-waarnemingen van tegenwoordig al ontkracht zijn voordat het uit kan groeien tot nieuws. Ik denk dus niet dat er minder UFO-waarnemingen zijn, maar dat een UFO tegenwoordig razendsnel een IFO (Identified Flying Object) wordt. De paar gevallen die ons via het nieuws wél bereiken worden vaak ook binnen enkele dagen of zelfs enkele uren opgehelderd, neem bijv de UFO-waarneming in Noorwegen uit 2009: http://en.wikipedia.org/wiki/2009_Norwegian_spiral_anomalyquote:Op woensdag 7 november 2012 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als een echte diehard zou je dat laatste natuurlijk kunnen volhouden.
Toch ga ik ervan uit dat er in de complottheoriewereld sprake is van modes en iets kan in de mode zijn of uit de mode zijn.
Daarnaast kan iets uit de mode raken op het moment dat er geen nieuwe gegevens meer over bij komen.
Dat valt zo'n beetje samen met het einde van de koude oorlog... Wie weet vond het elkaar bespieden wel op een enorme schaal plaats.quote:Bij Assap is het aantal ufo-zaken sinds 1988 met liefst 96 procent gedaald.
Toch is het raar dat iedereen tegenwoordig met een foto/videocamera rondloopt, maar het aantal meldingen en dus waarschijnlijk beelden drastisch is afgenomen...quote:Op woensdag 7 november 2012 15:18 schreef Terecht het volgende:
Bovendien is het voordeel van een camera dat je iets kan vastleggen en terug kan kijken. Vaak is een UFO-waarneming maar van korte duur en is de kans groot dat je in eerste oogopslag niet precies kan onderscheiden wat je ziet. Zo'n vluchtige waarneming sla je op in je geheugen waarna het in je herinnering uit kan groeien tot iets wat het niet is.
Verder is dit wel een interessant zinnetje uit de OP:
[..]
Dat valt zo'n beetje samen met het einde van de koude oorlog... Wie weet vond het elkaar bespieden wel op een enorme schaal plaats.
Vroeger liep niemand met zo'n ding rond. Toen kon de Amerikaanse of Russische inlichtingendienst eender wat beweren, dat kwam vervolgens in de krant, iedereen bang uiteraard.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Toch is het raar dat iedereen tegenwoordig met een foto/videocamera rondloopt, maar het aantal meldingen en dus waarschijnlijk beelden drastisch is afgenomen...
Had dit al gelezen en het is een nogal nietszeggend artikel. Het is meer de mening van een bepaald persoon. Misschien dat er in de UK idd minder sightings zijn of misschien kan het wel dat men die ASSAP niet meer zo serieus neemt? Er wordt gezegd dat de meldingen bij die organisatie sinds 1988 met maar liefst 96 procent zijn gedaald.quote:Op maandag 5 november 2012 20:22 schreef Ryan3 het volgende:
bron
[..]
Hebben jullie onlangs nog ufo's gezien?
Af en toe lees je op FOK!frontpage nog wel eens gevallen over UFO-waarnemingen m.n. in Brazilie of China. Op 1 of andere manier komen deze gevallen meteen ook zeer onwaarschijnlijk over. Maar hoe is het gesteld met waarnemingen uit Nederland of in het Westen in het algemeen.........?
Of zou de verklaring hiervan veel simpeler kunnen zijn; hebben de UFO's de aarde inmiddels voldoende verkend en zijn ze nu weer op de terugreis om hun beschavingen van ons bestaan op de hoogte te brengen........ waarna ze eventueel terugkeren met een invasiemacht???.
Wellicht is het gewoon een tijdje in de mode geweest en omdat tegenwoordig allerlei andere mysterieuze zaken en complotten om de aandacht strijden van degenen die geneigd zijn hierin te geloven valt de UFO eenvoudigweg buiten de boot? Misschien gebeurt dat over 10 jaar met 9/11, contrails, BigPharma, Joris Demmink etc. etc.?
Is dat zo? Ik zie zelfs een toename.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Toch is het raar dat iedereen tegenwoordig met een foto/videocamera rondloopt, maar het aantal meldingen en dus waarschijnlijk beelden drastisch is afgenomen...
Linkjes?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik zie zelfs een toename.
Ik volg redelijk wat UFO kanalen op youtube waarvan er 2 zijn die alles op weten te sporen op alle videosites en de beste eruit filteren om er maandelijks/wekelijks een compilatie van te maken. Ze komen zowat om in het aanbod.
En wat zou dat bewijzen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:42 schreef 3-voud het volgende:
http://www.youtube.com/user/AnonymousFO
Wat denk je?quote:
Nou ja, weerspreekt iig het beweerde in het krantenartikel... vooralsnog.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:42 schreef 3-voud het volgende:
http://www.youtube.com/user/AnonymousFO
Dat mensen de meest geflipte en exotische verklaringen verzinnen voor zaken die ze niet begrijpenquote:
Nee, dat is een andere discussie. Op 1 post vliegen is ook niet zo zinvol. Misschien beter je scroll-wieletje gebruiken en teruglezen. Dan snap je de reden van de link.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat mensen de meest geflipte en exotische verklaringen verzinnen voor zaken die ze niet begrijpen
Nope, zie niet in waarom een filmpje van 1 wilde pixel tegenspreekt dat de ufo rage op zijn retour isquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, dat is een andere discussie. Op 1 post vliegen is ook niet zo zinvol. Misschien beter je scroll-wieletje gebruiken en teruglezen. Dan snap je de reden van de link.
Heb je de rest al doorgenomen dan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, zie niet in waarom een filmpje van 1 wilde pixel tegenspreekt dat de ufo rage op zijn retour is
Sja, ik snap ook niet waarom vrouwen perse elke maand 4 dagen moeten bloeden. Toch doen ze het.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, zie niet in waarom een filmpje van 1 wilde pixel tegenspreekt dat de ufo rage op zijn retour is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |