hoi, ook zwanger??quote:Op maandag 5 november 2012 16:01 schreef Wumb het volgende:
He prut. Ik wilde net mijn post bewerken, kon het niet meer.
Ik heb het topic trouwens geopend vanaf mobiel, dus als er iets niet klopt... Sorry.
cathmar krijgt toch twee meiden? Die moet toch ook in nov bevallen? Die staat er alleen niet tussen.quote:Op maandag 5 november 2012 16:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben benieuwd of coco de combo knaller gaat verpesten met een meisje..
Dan telt het niet... :pquote:Op maandag 5 november 2012 16:09 schreef becky27 het volgende:
[..]
cathmar krijgt toch twee meiden? Die moet toch ook in nov bevallen? Die staat er alleen niet tussen.
Ze begon zo goed met al die updates, maar nou stelt ze wel een beetje teleur hoor...quote:Op maandag 5 november 2012 16:10 schreef Kyara het volgende:
Oh sorry, had niet in de gaten dat ik het vorige topic dichtgooide.
Hoe zou het met Coco zijn inderdaad!
Dat denk ik wel anders had ze wel geupdate. Op een gegeven moment heb je andere dingen aan je hoofd dan updatenquote:Op maandag 5 november 2012 16:13 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ze begon zo goed met al die updates, maar nou stelt ze wel een beetje teleur hoor...
Misschien is ze al bezig![]()
Prioriteiten zijn voor watjesquote:Op maandag 5 november 2012 16:14 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat denk ik wel anders had ze wel geupdate. Op een gegeven moment heb je andere dingen aan je hoofd dan updaten
Dan mag jij heul niet meer in dit topic komenquote:Op maandag 5 november 2012 16:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
* Kyara slaat deze post op voor als Spirit gaat bevallen
Ik woon hier bijna. Ik ben de vorige keer ook maar een maand of 5 weg geweest hoorquote:Op maandag 5 november 2012 16:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dan mag jij heul niet meer in dit topic komen
Damn jij, jij vruchtbare vrouwquote:Op maandag 5 november 2012 16:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik woon hier bijna. Ik ben de vorige keer ook maar een maand of 5 weg geweest hoor
Wat is een MMM?quote:Op maandag 5 november 2012 16:22 schreef Kyara het volgende:
[..]
van M. ben ik zwanger geworden in de onderzoeksfase van de MMM
quote:Op maandag 5 november 2012 16:13 schreef Spirit82 het volgende:
Ze begon zo goed met al die updates, maar nou stelt ze wel een beetje teleur hoor...
Ik ookquote:Op maandag 5 november 2012 16:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben benieuwd of coco de combo knaller gaat verpesten met een meisje..
Ik zie ook helemaal voor me dat je naar de wc gaat straks omdat je denkt dat je moet poepen en dat je zo dat kind eruit gooitquote:Op maandag 5 november 2012 16:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai!
[..]
Niks nieuws hier, telefoon was leeg en ik lag in bedDaarna stond/zat ik onder de douche (geniale opstelling gemaakt, zal m zo eens posten).
Weeėn worden qua intensiteit iedere keer heftiger, maar ik snap er niet veel van, want ze hebben af en toe pauze. Dan heb ik een kwartier ofzo geen wee. En vervolgens slaan ze weer toe
Ondanks die pauzes heb ik wel het idee dat het échte weeėn zijn. Ze duren lang genoeg, doen meer dan genoeg pijn, er zit echt zo'n 'golfbeweging' in, dus tja.. Oefenweeėn lijkt me niet.
Water is nog niet gebroken. Heb geen helderrood bloedverlies (dan moest ik namelijk terugbellen). Pijn is niet ondraaglijk (dan moet ik nl ook terug); ook al wordt 'ie steeds heftiger, ik kan ze op de een of andere manier ook steeds beter opvangen.
Alleen die druk op mijn kont. Zó irritant! De weeėn zelf drukken vol op mijn anus, en ook als ik tussen de weeėn door opsta, dan voel ik druk. Maar goed.
Heb zoveel mogelijk geslapen, en nu zit ik even aan een kommetje cocopops. Proberen iets van eten binnen te krijgen
[..]
Ik ook![]()
Ik maak zinnetjes met puffen (in mijn hoofd): "de-ze-wee-gaat-zo-weer-over", maar ook "klei-ne-saar-of-klei-ne-tom?".
![]()
Waarom ging je 5 maanden na de geboorte van je zoon alweer die molen in dan als ik mag vragen?quote:Op maandag 5 november 2012 16:24 schreef Kyara het volgende:
Medische Malle Molen
oftewel, fertiliteitsonderzoek in het ziekenhuis
Nou niet dus. Maar omdat het bij Midas zo lang heeft geduurd dachten we dat het zo'n vaart niet zou lopen dus geen voorbehoedsmiddelen en een beetje de vruchtbare dagen vermijden.quote:Op maandag 5 november 2012 16:27 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Waarom ging je 5 maanden na de geboorte van je zoon alweer die molen in dan als ik mag vragen?
Ik vind het wel uberstoer dat je dan ook gewoon meteen 2 kinderen doet. Zo van: "wat nou niet zwanger kunnen worden?!"
Gewone leggings/maillots drukten al snel teveel op mijn blaas, dus droeg al redelijk vroeg zwangerschaps versies daarvanquote:Op maandag 5 november 2012 16:33 schreef Omentielvo het volgende:
Ik draag ook nog mijn eigen ondergoed. Die zitten net onder mijn buik, dus heb ik geen last van.
Ik heb een zwangerschapslegging, maar die is te groot en ik voel me net een clown als ik die aantrek.
Ik duim dat dit Coco haar topic wordt
Hier zouden ze dus bevallingshandleidingen voor moeten hebben met zo'n index achterin zodat je even snel op kunt zoeken hoe iets moet....quote:Op maandag 5 november 2012 17:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Gewone leggings/maillots drukten al snel teveel op mijn blaas, dus droeg al redelijk vroeg zwangerschaps versies daarvan
Van de dames met beval-ervaring hier: kunnen weeėn inderdaad af en toe een soort pauze nemen? Terwijl het wel échte weeėn zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit onder voorwerk valt, daarvoor duren ze te lang en alles. Maar ik snap alleen niet waarom ze eens in de zoveel tijd zomaar een korte pauze lijken te nemen
Jeps. Elke keer als ik weer in bed ging liggen in de ziekenhuiskamer waar bij het andere bed veel mensen zaten, stopten de weeen en als ik dan de gang op ging omdat ik rust wilde, dan begon het weerquote:Op maandag 5 november 2012 17:52 schreef pessie het volgende:
Gebeurt er iets als de weeėn pauze nemen? Bv je vriend loopt binnen? Er zijn vrouwen die stoppen met bevallen als er iemand bij komt.
Vannacht in het zhuis, rond 2.30u ofzo. Toen zat ik op 1cm ontsluiting.quote:Op maandag 5 november 2012 18:09 schreef Suikertante het volgende:
Coco doe es weeėn. Saar-of-tom, saar-of-tom, saar-of-tom![]()
Druk op de anus klinkt wel dubieus, ik ben heel benieuwd of het straks ineens veel sneller gaat dan verwacht! Wanneer heeft voor het laatst iemand gecheckt?
Nee, niet echt. Maar heb er ook niet op gelet. Het is in ieder geval niet zo dat ze afnemen onder de douche of als ik rust neem (dat schijnt typerend te zijn voor voorweeėn). Het lijkt willekeurig. Zal er eens op letten.quote:Op maandag 5 november 2012 17:52 schreef pessie het volgende:
Gebeurt er iets als de weeėn pauze nemen? Bv je vriend loopt binnen? Er zijn vrouwen die stoppen met bevallen als er iemand bij komt.
Dus ook échte weeėn kunnen wel soms stoppen? Want ik begin langzaam een beetje 'bang' te worden dat dit alleen voorwerk is. Terwijl de weeėn inmiddels zo heftig zijn dat ik me dat eigenlijk niet voor kan stellen.quote:Op maandag 5 november 2012 18:09 schreef Troel het volgende:
Jeps. Elke keer als ik weer in bed ging liggen in de ziekenhuiskamer waar bij het andere bed veel mensen zaten, stopten de weeen en als ik dan de gang op ging omdat ik rust wilde, dan begon het weer
Bedenk jezelf wat je zou doen in de verschillende situaties: Stel je hebt wel een verhoogd risico, zou je dan de punctie riskeren? En als de punctie uitwijst dat je kindje down heeft, zou je de zwangerschap dan afbreken? Zo nee, heeft het traject dan uberhaupt wel zin?quote:Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef Hooiwagen het volgende:
Hoop dat het snel écht écht doorzet voor je Coco!Houd vol!
Morgen moet ik bloedprikken, sowieso, maar dus ook voor de combitest, maar we zijn de afgelopen dagen zo aan het twijfelen geslagen. Echoscopiste liet beetje doorschemeren van...tja.. je bent nog jong (32), risico is zo klein...
Ander punt is.. door mn medische indicatie heb ik een flink verhoogd risico op een miskraam bij een evt. punctie. Maar ja.. we krijgen waarschijnlijk maar 1 kind omdat mijn lijf n.a.w. maar 1 zwangerschap aan kan. Dus waar leg je de grens? Wanneer ga je dat risico toch nemen? Of verknal ik de rest van mn zwangerschap als het risico verhoogd is, maar niet zó hoog..
We vinden het echt zo moeilijk. Iemand nog een tip/advies?
Maffe is dat ik gewoon lekker thuis ben. Maar misschien toch onbewust angstig ofzo?quote:Op maandag 5 november 2012 18:23 schreef Aventura het volgende:
We zijn net als andere zoogdieren, als we ons bedreigd voelen (lees, als er teveel - al dan niet vreemde mensen bij je zijn) stopt de bevalling. Achteraf gezien denk ik dat dat heeft meegespeeld bij mijn trage bevalling, waarbij de weeenopwekkers tot achtmaal de normale dosis werden opgeschroefd maar er toch weinig gebeurde. Op bepaalde momenten stonden er wel 7 mensen in mijn kamer, vreselijk.
SUCCES!!!quote:Op maandag 5 november 2012 18:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maffe is dat ik gewoon lekker thuis ben. Maar misschien toch onbewust angstig ofzo?
Naja, we zullen wel zien wat er gaat gebeurenIk ga weer onder de douche zitten
Medisch idd. Niet heel spannend voor de baby verder. Vannacht al in 't zhuis geweest, en ik mag bellen/terugkomen als ik me ongerust maak. En sowieso bellen bij helderrood bloedverlies/breken van water/als de weeėn ondraaglijk worden. Maar dat is allemaal nog niet het geval.quote:Op maandag 5 november 2012 18:30 schreef Aventura het volgende:
Sterkte ermee! Is het niet een idee om je vk te bellen, of ben je medisch?
Thxquote:Op maandag 5 november 2012 18:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Coco. ik zie dat ik op het juiste moment mee kom lurken. Zet hem op vrouw! Klinkt heel bekend en als het echt zo pijnlijk is kan ik me haast niet voorstellen dat het voorwerk is.
Succes wijffie! Bijna is je beebje er :-D
quote:Op maandag 5 november 2012 18:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Logi, maar namen die ook van die gekke pauzes dan? En ik hou t goed in de gaten, no worries.
*dit bericht werd u live vanuit de douche gebracht*
Ik heb enorm veel voorwerk gehad met de laatste maar dan al v.a. 6mnd, dus dat is niet echt te vergelijken.quote:Op maandag 5 november 2012 18:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Logi, maar namen die ook van die gekke pauzes dan? En ik hou t goed in de gaten, no worries.
*dit bericht werd u live vanuit de douche gebracht*
Ah kijk, ook zonder regelmaat kan het dusquote:Op maandag 5 november 2012 18:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]![]()
Ik heb nog even mijn weeėntimer app gecheckt en ik had ook een keer een pauze van een kwartier, terwijl ik gewoon in bad lag. Er zat bij mij nooit een regelmaat in en toch is er een kind gekomen. En die druk op je achterkant ken ik alleen van toen ik toch wel ernstig richting de 10 cm ontsluiting ging...hou je het in de gaten?
Veel succes!
Toevallig heb ik morgen een afspraak staan bij de gyn. Mocht er niks veranderen, ga ik het dan even bespreken. Zolang ik de beeb genoeg voel en het goed uit te houden is (ik kan zelfs wat doezelen tussendoor), wacht ik even af tot morgen dan. Mocht het veranderen, dan neem ik uiteraard contact opquote:Op maandag 5 november 2012 19:00 schreef WupWup het volgende:
Coco, overleg even met je zorgverlener hoe je de nacht gaat doorbrengen als je door blijft rommelen. Je kunt niet eeuwig zonder nachtrust. al voelt het zo wel de eerste maanden met baby![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar! Bij mijn eerste zijn de weeėn regelmatig gestopt. Geen idee waardoor. En bij de tweede (ingeleid) heb ik zo mijn best gedaan om dat niet te laten gebeuren, maar helaas. Ik ben gewoon niet gemaakt om te bevallen, houd het onbewust tegen ofzo.quote:Op maandag 5 november 2012 18:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maffe is dat ik gewoon lekker thuis ben. Maar misschien toch onbewust angstig ofzo?
Naja, we zullen wel zien wat er gaat gebeurenIk ga weer onder de douche zitten
En dan? Hoe gaan ze daarmee om? Puur uit nieuwsgierigheid overigens.quote:Op maandag 5 november 2012 19:56 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Herkenbaar! Bij mijn eerste zijn de weeėn regelmatig gestopt. Geen idee waardoor. En bij de tweede (ingeleid) heb ik zo mijn best gedaan om dat niet te laten gebeuren, maar helaas. Ik ben gewoon niet gemaakt om te bevallen, houd het onbewust tegen ofzo.
Succes!
Snap ik! Maar gelukkig kan ik tussendoor nog goed slapen momenteel. Zeker tijdens de lange pauzes zonder weeėn. Mocht ik het gevoel hebben dat ik vermoeid begin te raken of niet meer genoeg rust kan nemen om op te laden, dan zal ik zeker contact opnemen!quote:Op maandag 5 november 2012 19:58 schreef mefke79 het volgende:
En ik snap dat je de teleurstelling van niet genoeg centimeters niet wilt, maar van de andere kant: je wordt hier moe van. En als dit dan niet het echte werk is, ben je straks enorm moe als de echte bevalling begint. Ik zou dus wel even bellen en laten controleren.
quote:Op maandag 5 november 2012 20:05 schreef Hooiwagen het volgende:
Die is inmiddels schor van het zingen gok ik
Nee dat is het 'm nou juist, bij 12 weken kan dat ook al!quote:Op maandag 5 november 2012 20:14 schreef Hooiwagen het volgende:
Dat is toch de 20-weken echo? Of doen ze dat dan óók?
Bij mij werd er ook heel uitgebreid naar alles gekeken bij de nekplooimetingquote:Op maandag 5 november 2012 20:14 schreef Hooiwagen het volgende:
Dat is toch de 20-weken echo? Of doen ze dat dan óók?
Eerlijk? Ik zou niet laten meewegen dat je dan later pas weer een echo hebt...quote:Op maandag 5 november 2012 20:24 schreef Hooiwagen het volgende:
Pff, we komen er gewoon niet uit. Echt zo irritant. Zou dan de 22e die nekplooimetingecho hebben (ben dan precies 13 weken) en dan een week later reguliere controle. Termijnecho was dus met 10weken2dagen. Dus dan zou ik 'pas' met 14 weken weer een echo hebben. Wat een rotkeuze dit zeg
.
maar, je laat geen medisch onderzoek doen om naar je kindje te mogen kijken, je laat een medisch onderzoek doen vanwege wat jullie willen. Als jullie geen kindje willen krijgen met de syndromen die bij de nekplooimeting naar voren komen, en dan sowieso de zwangerschap af willen breken, dan kun je op basis daarvan beslissen.quote:Op maandag 5 november 2012 20:24 schreef Hooiwagen het volgende:
Pff, we komen er gewoon niet uit. Echt zo irritant. Zou dan de 22e die nekplooimetingecho hebben (ben dan precies 13 weken) en dan een week later reguliere controle. Termijnecho was dus met 10weken2dagen. Dus dan zou ik 'pas' met 14 weken weer een echo hebben. Wat een rotkeuze dit zeg
.
quote:Op maandag 5 november 2012 20:05 schreef Hooiwagen het volgende:
Die is inmiddels schor van het zingen gok ik
Ook even eenquote:Op maandag 5 november 2012 20:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]![]()
![]()
@ Beessie: neuh, nog even niet. Voel me nog niet klaar genoeg daarvoor. Ga zo lekker naar bed. Doen was pessie zegt: lekker mijn cocon in
Mar:
Morgen waarschijnlijk weer updateOf ik moet vannacht niet kunnen slapen en op mijn telefoon zitten ofzo.
Welterusten allemaal![]()
Dat!quote:Op maandag 5 november 2012 20:57 schreef Kyara het volgende:
Slaap lekker coco! Of juist niet en dat het flink doorzet en je morgen gewoon je baby in je armen hebt
dankje!quote:Op maandag 5 november 2012 21:48 schreef WupWup het volgende:
Voor iedereen die er wat aan heeft, inclusief keuzehulp: http://prenatalescreening.nl/
Ook al zo fijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 06:31 schreef Ticootje het volgende:
Kleine hier begint steeds pijnlijker te schoppen. Steeds zelfde plek.
Dat is minder.... Ik begin de kleine steeds beter te voelenquote:Op dinsdag 6 november 2012 06:31 schreef Ticootje het volgende:
Kleine hier begint steeds pijnlijker te schoppen. Steeds zelfde plek.
Lieve Chantal1990,quote:
Is gewoon een vervelend iemand die haar enquete blijft spammen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:47 schreef Suikertante het volgende:
Kan Chantal een robot of anderszins automatisch spambericht zijn eigenlijk?
Placenta ligt hier ook voor, maar kleine puk trapt tegen mn rib denk ik, zo voelt het...quote:Op dinsdag 6 november 2012 07:55 schreef klumsy het volgende:
[..]
Dat is minder.... Ik begin de kleine steeds beter te voelenmaar kan me er geen voorstelling van maken dat het pijnlijk gaat worden... Misschien maar goed dat de placenta aan de voorkant ligt, aangezien mevrouw een echte drukte maker is
Die heb ik afgelopen weekend opgehaaldquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:19 schreef Suikertante het volgende:
Oh my, de zwangerbox staat klaar![]()
Het is gewoon echt, ik ben zwanger!
quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:46 schreef Estrys het volgende:
Ik krijg een uitnodiging voor iets van mijn werk in..COMIC SANS.
Mag ik nu alsjeblieft met verlof? NU NU NUalsjeblieft??
Nou ja, het staat hier een dorp verder ook op een oorlogsmonumentquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]Comic sans was leuk toen je 14 was?
Gelukkig zijn die toch dood...quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:49 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nou ja, het staat hier een dorp verder ook op een oorlogsmonument
op de dag dat we het opa en oma gingen vertellen. na de echo dus. Wesley vertelde het.....ik hoefde niks meer te zeggenquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:17 schreef L-E het volgende:
Voor de mensen die al kinderen hebben: wanneer hebben jullie met het kind/de kinderen gedeeld dat er een baby op komst is?
Die van mij snapt het toch niet. Dus al snel. Enige wat ze nu blijft roepen is: Zussie tegen mn buik. Maar iedereen om ons heen weet het al. Dat is dus geen probleemquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:17 schreef L-E het volgende:
Voor de mensen die al kinderen hebben: wanneer hebben jullie met het kind/de kinderen gedeeld dat er een baby op komst is?
Jeetje Coco, wat een marathon ben je mee bezig! En wat klink je nog sterk zeg. Heel veel succes en hopelijk kun je nu snel Saar/Tom knuffelenquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hai! Niet bijgelezen, maar korte update:
Sinds vannacht ongeveer 1.00u in t zhuis. Bleek ik 3cm ontsluiting te hebben. 2,5 uur later bleek dit 5cm te zijn.
Pijnstiller gekregen (prik in mn bil) zodat ik wat zou kunnen slapen. Lukte ook prima!
Alleen, vanochtend rond 6.30u zat ik nog steeds op 5cm. Dus vliezen gebroken. Deed ook niet veel. Dus infuus met weeėnopwekker.
Laat ik daar blijkbaar extreem gevoelig voor te zijnBAM! Monsterwee die 8minuten lang duurde. Best lastig wegpuffen
Dus daar weer tijdje afgehaald, en zit er nu weer sinds kwartiertje aan. Op veel lagere dosering. Lijkt te helpen.
<tijdelijke lurker>quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Sinds vannacht ongeveer 1.00u in t zhuis. Bleek ik 3cm ontsluiting te hebben. 2,5 uur later bleek dit 5cm te zijn.
Pijnstiller gekregen (prik in mn bil) zodat ik wat zou kunnen slapen. Lukte ook prima!
Alleen, vanochtend rond 6.30u zat ik nog steeds op 5cm. Dus vliezen gebroken. Deed ook niet veel. Dus infuus met weeėnopwekker.
Laat ik daar blijkbaar extreem gevoelig voor zijnBAM! Monsterwee die 8minuten lang duurde. Best lastig wegpuffen
Dus daar weer tijdje afgehaald, en zit er nu weer sinds kwartiertje aan. Op veel lagere dosering. Lijkt te helpen.
Nou toen we het opa en oma gingen vertellen want die begonnen er natuurlijk over tegen hem. Dat was al vrij vroeg dus. Het is wel heel sneu want ze hebben totaal geen besef van tijd en dus duurt het nu echt al eeuwen. Gingen we naar de VK: 'komt de baby vandaag??' Nee schat, als sinterklaas is geweest. Geloof dat hij nu denkt, ja je kan me nog meer vertellen met je zusje. Ik zie haar niet. Eerst zien dan gelovenquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:17 schreef L-E het volgende:
Ik heb nog geen koter en hoe lang een eeuwigheid duurt voor een kleuter weet ik niet. Dus op dat gebied kan ik je geen advies geven. Maar als je echo bij 11 weken goed is, dan is de kans dat het misgaat bijna net zo klein als met 12 weken. Dat is echt zo minimaal, dat lijkt me geen reden om te wachten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:41 schreef L-E het volgende:
Ik vraag het omdat ik best wel wat mensen ken die het al vrij vroeg deelden, na de echo van 7 a 8 weken. Ik wil mijn kleuter niet zoiets al vertellen, terwijl er nog best een redelijke kans is dat het mis gaat. Die teleurstelling lijkt me naar, als ik hem dat kan besparen doe ik dat. Maar goed, wij hebben met 11 weken weer een echo, en dat is dus een week eerder dan die gevoelsmatige 12 weken-grens, zit nu te twijfelen of ik het aan durf om het hem dan te vertellen. Wil het zó graag met hem delen namelijk.
Dank je, daar kan ik wel iets meequote:Op dinsdag 6 november 2012 10:51 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb nog geen koter en hoe lang een eeuwigheid duurt voor een kleuter weet ik niet. Dus op dat gebied kan ik je geen advies geven. Maar als je echo bij 11 weken goed is, dan is de kans dat het misgaat bijna net zo klein als met 12 weken. Dat is echt zo minimaal, dat lijkt me geen reden om te wachten.
Of je kleuter het dan nog 29 weken volhoudt is een ander verhaal
En Coco, ik vind je een kanjer!!
Het is ook nog eens zo als je het aan je omgeving gaat vertellen dat iedereen tegen je kleuter gaat roepen: ooooooow krijg jij een broertje of een zusje??!!! Wat leuk he!quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:51 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb nog geen koter en hoe lang een eeuwigheid duurt voor een kleuter weet ik niet. Dus op dat gebied kan ik je geen advies geven. Maar als je echo bij 11 weken goed is, dan is de kans dat het misgaat bijna net zo klein als met 12 weken. Dat is echt zo minimaal, dat lijkt me geen reden om te wachten.
Aan de andere kant, waarom zou je het zo vroeg vertellen... Ik heb volgens mij pas gezegd dat er een baby in mn buik zit toen ik ook een buikje kreeg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:51 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Nou inderdaad, ik ben echt in shock over het enthousiasme van de omgeving. Bij andere mensen zie ik ook de genantste dingen voorbij komen, van de week nog op Facebook, waar de persoon zelf nog niets had gezegd "Joh, wat hoor ik nou! Dat is nog eens een mooi ongelukje!"quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:53 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het is ook nog eens zo als je het aan je omgeving gaat vertellen dat iedereen tegen je kleuter gaat roepen: ooooooow krijg jij een broertje of een zusje??!!! Wat leuk he!
Dat stel ik me zo ook voor ja. Wel lastig als hij dan nog niets weet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:53 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het is ook nog eens zo als je het aan je omgeving gaat vertellen dat iedereen tegen je kleuter gaat roepen: ooooooow krijg jij een broertje of een zusje??!!! Wat leuk he!
Zo pardon?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:54 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Nou inderdaad, ik ben echt in shock over het enthousiasme van de omgeving. Bij andere mensen zie ik ook de genantste dingen voorbij komen, van de week nog op Facebook, waar de persoon zelf nog niets had gezegd "Joh, wat hoor ik nou! Dat is nog eens een mooi ongelukje!"![]()
![]()
Wij hebben het heel vroeg vertelt. Maar daarna is het er een lange tijd niet ter sprake gekomen, ik liet het een beetje van mijn kleuter afhangen. Toen mijn buik eenmaal echt ging groeien zijn we boekjes gaan lezen en begon ze er zelf steeds vaker over.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:17 schreef L-E het volgende:
Ik dacht echt 12. Bij de eerste ook 12 aangehouden eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:03 schreef Hooiwagen het volgende:
Oeh Coco! Zet 'm op!!
De grens ligt toch bij 13 weken, dacht ik?
Wi gaan het het weekend van de 17e vertellen aan de a.s. opa's en oma's. Dan ben ik ruim 12 weken. De donderdag daarop ben ik 13 weken en dan mag iedereen het weten. In die week tussen 12 en 13 heb ik ook de nekplooi en weet ik ook echt of ik het hard kan gaan roepen.
Vanochtend bloed geprikt, 8 buisjes voor beide testen. Spannend toch wel.
Mijn app (quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik dacht echt 12. Bij de eerste ook 12 aangehouden eigenlijk.
Ik vond gisteren een of andere tabel, met een berekening van de kans op een miskraam bij welke zwangerschapsweek. Als ik die tabel moet geloven is de kans daarop in mijn geval nu al gedaald tot 0,2% oid. Maar toch durf ik dat nog niet te geloven.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:11 schreef Suikertante het volgende:
Omdat wij de 6e week én eind 9e week een echo hadden vroegen we de echomevrouw waarom mensen eigenlijk wachten tot de 12e week. Ze zei dat er vroeger helemaal geen echo's waren en daarna een hele periode in elk geval niet voor de 12e week. Als er een hartje klopt is er al veel minder kans op een miskraam. En het verschil tussen de 9e en de 12e week is minimaal.
Dit is dus wat mijn echomevrouw zei, ik heb dat maar voor waar aangenomen.
Als ik 40 weken door 3 deel dan kom ik uit op 13,3, dus heb zelf maar 13 weken als eerste trimester aangehouden!
Wat ontzettend schattigquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:01 schreef Estrys het volgende:
Seb kwam met een bikini aanzetten laatste bij de V&D. 'Want mijn zusje heeft nog geen bikini mama'![]()
En in het speelgoedboek kijken: 'dit is speelgoed voor mijn zusje' En dan gaat hij dingen uitzoeken voor op haar verlanglijstje want dat kan ze nog niet zelf maken: 'Dit heeft mijn zusje ook ooit nog niet'![]()
Ja hij is er de laatste weken erg mee bezig
Ooh smelt!quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:01 schreef Estrys het volgende:
Seb kwam met een bikini aanzetten laatste bij de V&D. 'Want mijn zusje heeft nog geen bikini mama'![]()
En in het speelgoedboek kijken: 'dit is speelgoed voor mijn zusje' En dan gaat hij dingen uitzoeken voor op haar verlanglijstje want dat kan ze nog niet zelf maken: 'Dit heeft mijn zusje ook ooit nog niet'![]()
Ja hij is er de laatste weken erg mee bezig
Inmiddels heeft ze die welquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:31 schreef L-E het volgende:
Ik lees het nu pas, 'Mijn zusje heeft nog geen bikini'!
Ik zit bijna te janken man
Aj...lijkt me pittig! Succes!quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Laat ik daar blijkbaar extreem gevoelig voor zijnBAM! Monsterwee die 8minuten lang duurde. Best lastig wegpuffen
quote:
Nee heb ik van een collega gekregen. Die vond het verhaal zo schattig.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:44 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
ja schatje je hebt helemaal gelijk, die moesten we dan ook nog maar kopen. Zie je nog meer wat je zusje nog niet heeft?
Nee, verder weet niemand behalve 2 foksters het nog.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:55 schreef Ticootje het volgende:
Vind je dat niet raar? Dat iedereen de naam al weet?
Oh je jongens vertellen het niet verder aan de rest van je familie? Dat dacht ik namelijk.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:56 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Nee verder weet niemand behalve 2 foksters het nog.
Nee we hebben eerst gevraagd of ze het geheim konden houden, en wilden weten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh je jongens vertellen het niet verder aan de rest van je familie? Dat dacht ik namelijk.
In sommige culturen is dat juist heel normaal en vinden ze het raar als je het niet verteltquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:55 schreef Ticootje het volgende:
Vind je dat niet raar? Dat iedereen de naam al weet?
Je had de reactie van mn ouders en opa en oma moeten zien toen we niet gingen delen wat het geslacht werd...quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
In sommige culturen is dat juist heel normaal en vinden ze het raar als je het niet vertelt
Maar wat als ze gezegd hadden: Hč gets, nee hoor, moet er niet aan denken! Wel tof dat ze zo meeleven en de baby al echt bij het gezin hoortquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:36 schreef Logician78 het volgende:
Coco!je bent er bijna en wat doe je het goed!!
Bikkel! Succes
![]()
Hier hadden we eerst met de kinderen besproken of ze het leuk zouden vinden of er een broertje of zusje zou komen. Dit ivm samengesteld gezin e.d. Dus ze wisten al dat we er mee bezig waren/gingen en ik kreeg elke dag na dat gesprek dus de vraag of ik al zwanger was![]()
Mijn oudste zoon van 16jr heb ik na de 2 streepjes als eerste wakker gemaakt en daarna pas Spenen die werd helemaal emo
De 2 jongsten van 9jr en 10jr hebben we het wat later verteld.
Spen en ik hebben het daar eerst heel uitgebreid over gehad en dan was er geen baby gekomen, we wilden het echt of een keuze van ons allemaal maken of niet. Dus dat was best wel spannend. Het mooie is nu idd dat het echt een keuze van ons als gezin is geweest waardoor de kinderen zich nu erg betrokken voelenquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar wat als ze gezegd hadden: Hč gets, nee hoor, moet er niet aan denken! Wel tof dat ze zo meeleven en de baby al echt bij het gezin hoort.
Waarom zou je. Het is jullie kind en jullie keuze om het geslacht wel of niet te willen weten. Dat opa's en oma's het niet willen weten lijkt me verder prima, maar ik zou daar niet voor out of my way gaan en dingen gaan verbergen enzo, die moeite van ontwijken enzo moeten ze dan 9 maanden lang zelf maar doen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:03 schreef papillion het volgende:
Hier enkel 'n overgrootvader die het geslacht absoluut niet wil weten. Al vraag ik het me af of die het al weet, want vorige week slingerde ook net de binnen gekomen roze voetenzak op mijn bureau toen hij spontaan op bezoek kwam en ff mee naar boven wipte om bij manlief fotos op de pc te gaan kijken. En zo zijn er wel een aantal dingen meer geweest. Ga het echt niet panisch blijven verbergen voor hem.
Zeker spannend dan! Fijn dat ze zo positief waren en zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:04 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Spen en ik hebben het daar eerst heel uitgebreid over gehad en dan was er geen baby gekomen, we wilden het echt of een keuze van ons allemaal maken of niet. Dus dat was best wel spannend. Het mooie is nu idd dat het echt een keuze van ons als gezin is geweest waardoor de kinderen zich nu erg betrokken voelen
Hihi, lang leven de hormonen! Je mag trots zijn op je gezinnetje zoals het nu is en zoals het over een aantal weken zal zijn. Het is ook tof te lezen hoe spen zich opstelt tov je oudste kids. Het mag nu wel een zware zwangerschap zijn maar ik denk dat straks alles op zijn plek valt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:07 schreef Logician78 het volgende:
Zo voelt het ook papivooral omdat ik als kind geen normale gezinssituatie heb gekend en geen echt vader/moeder voorbeeld heb gehad ben ik extra blij met hoe knus alles is.
bah en nu zit ik te janken
Dat ga je me niet aandoen!quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wij overwegen bij een derde ook het geslacht niet te vertellengewoon om een soort van 'ons geheimpje' te hebben
ik vind t nu al leuk haha
quote:
Oeh! foto!!quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:24 schreef papillion het volgende:
Persoonlijke cheer
Het is net sinterklaas. De pakketjesboer kwam net aanzetten met een doos van 1,20 hoog met allemaal baby spulletjes. Had van het weekend de hema online leeggeshopt.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:26 schreef papillion het volgende:
[..]
Ben alles op tafel aan het uitstallen. Ps Heb je mijn dm gezien?
Voor hoeveel baby's is dat?quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:45 schreef papillion het volgende:
Let niet op de zooi waar ik mijn account nog meer voor gebruik.
http://s43.photobucket.com/albums/e378/8noortje8/Babyspullen/
Daar ben ik dus gewoon écht te lomp voor. Zo'n hulpeloos ding proberen wassen zonder steun, zou niet goed komenquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:53 schreef Ticootje het volgende:
Oh eigenlijk gebruik ik ook geen babybadje... Baby gaat gewoon mee onder de douche.
Maar wat valt er te wassen aan een baby? Die spoel je gewoon af met water... Sop is niet zo goed voor het huidje..quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:55 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Daar ben ik dus gewoon écht te lomp voor. Zo'n hulpeloos ding proberen wassen zonder steun, zou niet goed komen
Dat ziet er netjes uit, heb je nu alles?quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:45 schreef papillion het volgende:
een wow-screenshot! welke server?quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:45 schreef papillion het volgende:
Zoals ik al zei heb ik de eerste spenen voor op de fles gekocht. Ik heb nu tot 9 maanden thuis liggen geloof ikquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:05 schreef Suikertante het volgende:
Zwangerbox vraagje. Je krijgt inderdaad meteen een bon waarmee je 10% korting krijgt op het hele baby assortiment. Die moet je dan wel tegelijk met de bon voor de zwangerbox inleveren.
Zijn er dingen waarbij die bon echt de moeite waard is en die ik dus zeker even mee moet pikken?
Etosquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:16 schreef Shandaly het volgende:
[..]
een wow-screenshot! welke server?
Van welke winkel is die zwangerbox met kortingsbon? Ik ben altijd heel goed in kortingsbonnen vinden/krijgen een week nadat ik de halve winkel heb leeggekocht... (ik verwacht er komende week één van de Miss Etam)
Ja daar kan je met de beebie mee in bad. Laagje water in de kuip en je zet/lig hem/haar er in. Als je het niet durft om mee te nemen onder de douche is dit handigquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:47 schreef Suikertante het volgende:
Hee wat handig Papillion, die badsteun! Heb je daar al ervaring mee?
Kan je dat ding ook los in bad zetten? Dan kan ik samen met beebje in bad
Ik moet nog zien hoe het in de praktijk werkt, het leek me handig maar kan ook verdomd tegen vallen natuurlijk. Hij zou idd ook gewoon in bad kunnen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:47 schreef Suikertante het volgende:
Hee wat handig Papillion, die badsteun! Heb je daar al ervaring mee?
Kan je dat ding ook los in bad zetten? Dan kan ik samen met beebje in bad
Ik ga voor een heel weeshuisquote:
Hehe, enkel het kraampakket nog en kruiken.quote:
En dat is stiekem nog niet eens het meest erge. Defiasquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:16 schreef Shandaly het volgende:
[..]
welke bonen wil je? Ik doe er vaak niets mee.....wil wel ff voor je kijken wat ik nog ergens in een laatje heb liggen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:16 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Van welke winkel is die zwangerbox met kortingsbon? Ik ben altijd heel goed in kortingsbonnen vinden/krijgen een week nadat ik de halve winkel heb leeggekocht... (ik verwacht er komende week één van de Miss Etam)
Spenen, hoei, een nieuw hoofdstuk hoor! Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 6 november 2012 14:30 schreef Tally het volgende:
[..]
Zoals ik al zei heb ik de eerste spenen voor op de fles gekocht. Ik heb nu tot 9 maanden thuis liggen geloof ik
En voor de rest ook nog spul voor de oudste gekocht.
Heb je al flessen? Of nog niet?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:00 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Spenen, hoei, een nieuw hoofdstuk hoor! Ik heb geen idee![]()
Superleuk, laat ik de bon nog even liggen, ga ik eerst eens kijken naar het lijstje
Ik vind ze er stom uitzien.. Ik vind difrax veel leuker.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:06 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb nog geen flessen nee. Nog mensen die de Avent flessen vreselijk vinden? Of is dat gewoon een superfijne?
Bonen lust ik niet (meer) zo graag... maar bonnen... als je er 1 van Miss Etam hebt... Ze vertelden me dat ik binnen 30 dagen mag 'ruilen'...quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:59 schreef becky27 het volgende:
[..]
welke bonen wil je? Ik doe er vaak niets mee.....wil wel ff voor je kijken wat ik nog ergens in een laatje heb liggen.
Ruben dronk er prima uit, Jochem wilde er echt niet fatsoenlijk uit drinken, dus die kreeg uiteindelijk Difraxquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:06 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb nog geen flessen nee. Nog mensen die de Avent flessen vreselijk vinden? Of is dat gewoon een superfijne?
Zo zat ik ook gister tegen mijn manquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:11 schreef Suikertante het volgende:
Geen borstvoeding hier, dus Avent en Difrax zijn de A-merken?
Jemig over tien dagen weet ik of ik een zoon of dochter krijg en ik ben al bezig met flesjes.
Het lijkt ineens alsof het supersnel gaat!
Vandaar dat ik ook de kriebels kreeg want onze slaapkamer MOEST leeg en het liefst had ik de kledingkast al vanavond in onze slaapkamer zodat ik de slaapkamer van de oudste in orde kan makenquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:15 schreef Suikertante het volgende:
4 maanden! Dat is bijna op de helft!!
Het klinkt alsof ik gewoon iets moet kiezen op de gok en dan zien we wel of het werkt. Ik woon bijna naast de Etos dus een ander flesje is zo gekocht!
Het gaat gewoon nergens over.. Als je in een boerengehucht woont dan duurt het toch ook langer tot je vk er is? Of zit het dichtsbijzijnde ziekenhuis 30 minuten verderop?quote:
Logisch toch? Als jij midden in de nacht iets hebt en de vk moet langskomen, dan is het nogal onhandig om bussluizen en eenrichtingsverkeer te moeten overwinnen (als je in Z'meer woont zou ik als Delftse vk nachtmerries krijgen van alle raar ingedeelde wijken daar). En ze heeft ook een verantwoordelijkheid naar haar andere patienten, om daar snel te kunnen zijn als ze bij jou vandaan komt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Tjonge!!!
Ik probeer dus te regelen dat ik in Reinier de graaf kan bevallen... 20 minuten rijden vanaf mn huis. Maar mijn eigen verloskundige werkt alleen samen met het ziekenhuis in zoetermeer, net als de andere 2 praktijken hier in zoetermeer... En je raadt het al, overstappen naar een verloskundige in de stad verderop die wel bevallingen doen in het reinier de graaf, die vinden dan dat je tever woont... Dan twijfelen ze of ze binnen 15 minuten bij je kunnen zijn en ze weten de weg niet enz enz...
Ergernis...
Echt.
En mijn dorp? Of had je daar al geļnformeerd?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Tjonge!!!
Ik probeer dus te regelen dat ik in Reinier de graaf kan bevallen... 20 minuten rijden vanaf mn huis. Maar mijn eigen verloskundige werkt alleen samen met het ziekenhuis in zoetermeer, net als de andere 2 praktijken hier in zoetermeer... En je raadt het al, overstappen naar een verloskundige in de stad verderop die wel bevallingen doen in het reinier de graaf, die vinden dan dat je tever woont... Dan twijfelen ze of ze binnen 15 minuten bij je kunnen zijn en ze weten de weg niet enz enz...
Ergernis...
Echt.
En als je nou afspreekt ze tijdig te bellen en dan op eigen gelegenheid naar het rdg of hun paktijk gaat waar ze je beoordelen. Tenzij het zo snel gaat, dan bel je je 'oude' vlk voor een thuisbevalling. Dat, of toch vrede zien te krijgen met Zoetermeer.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Tjonge!!!
Ergernis...
Echt.
Logisch? De afstand is minder dan 10 km?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Logisch toch? Als jij midden in de nacht iets hebt en de vk moet langskomen, dan is het nogal onhandig om bussluizen en eenrichtingsverkeer te moeten overwinnen (als je in Z'meer woont zou ik als Delftse vk nachtmerries krijgen van alle raar ingedeelde wijken daar). En ze heeft ook een verantwoordelijkheid naar haar andere patienten, om daar snel te kunnen zijn als ze bij jou vandaan komt.
Het gaat niet alleen om jouw wensen, maar ook om haar verantwoordelijkheden.
/lurker en voormalig assistente van vk
Het is niet zo dat een verloskundige een willekeurig ziekenhuis binnenwandelt en eventjes iemand helpt. Je hebt een overeenkomst met een ziekenhuis (en verklaringen dat je ingeent bent tegen hepatitis, om maar een dwarsstraat te noemen) .Verder ken je de gynaecologen met wie je samenwerkt en weet je wie je moet hebben en waar je moet zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:34 schreef Suikertante het volgende:
Jemig Tico, dat van die VK snap ik nog wel, maar dat ze dan weigeren met een ander ziekenhuis te werken!?![]()
Hebben ze daar in het ziekenhuis ook geen adviezen over?
Nou dat gaat m dus worden dan... Dan blijf ik gewoon thuis... Dan nemen we dat risico maar voor lief.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:33 schreef WupWup het volgende:
[..]
En als je nou afspreekt ze tijdig te bellen en dan op eigen gelegenheid naar het rdg of hun paktijk gaat waar ze je beoordelen. Tenzij het zo snel gaat, dan bel je je 'oude' vlk voor een thuisbevalling. Dat, of toch vrede zien te krijgen met Zoetermeer.
Als je de weg kent in een rare wijk omdat je er al 5 jaar rondrijdt, is dat iets anders dan dat je er voor het eerst bent. Ik wil je de andere kant van het plaatje laten zien.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Logisch? De afstand is minder dan 10 km?
Den haag, pijnacker, nootdorp zijn allemaal rare wijken wat dat betreft...
Navigatie??? Of zit dat niet in de standaard uitrusting?quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je de weg kent in een rare wijk omdat je er al 5 jaar rondrijdt, is dat iets anders dan dat je er voor het eerst bent. Ik wil je de andere kant van het plaatje laten zien.
Jij je zin, het is onzin dat ze je niet aannemen. Succes ermee.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Navigatie??? Of zit dat niet in de standaard uitrusting?
quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Jij je zin, het is onzin dat ze je niet aannemen. Succes ermee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |