Dan is het normaal toch een kwestie van de noodrem weer terugdraaien, een remproef en gaan met die banaan (nouja, vlaflip of Plan V dan)quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:27 schreef ArnosL het volgende:
Een of andere mafkees had aan de noodrem getrokken volgens m'n broer. Hij zit in die trein.
Kan het nog 'problematisch' zijn als dat op de overweg gebeurt, die daardoor in storing komt, en aangezien het geen AHOB (met halve overwegbomen), maar zo-een die volledig afgesloten is?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan is het normaal toch een kwestie van de noodrem weer terugdraaien, een remproef en gaan met die banaan (nouja, vlaflip of Plan V dan)
Een ADOB? Wat heeft dat met die noodrem te maken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kan het nog 'problematisch' zijn als dat op de overweg gebeurt, die daardoor in storing komt, en aangezien het geen AHOB (met halve overwegbomen), maar zo-een die volledig afgesloten is?
Niks, maar het ging erom dat het zo raar is dat het zo lang duurt voordat er blijkbaar weer treinen kunnen rijden (zelfs op het andere spoor!) dat er zelfs bussen ingezet worden... Hoe kan dat na alleen een aan-de-noodrem-trekken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een ADOB? Wat heeft dat met die noodrem te maken?
Sommige diensten ook:quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
De diensten voor machinisten en conducteurs zijn voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar: http://ns4ns.nl
er valt me gelijk op dat de machinisten weer het hele land doorgestuurd worden. Groninger machinisten kun je namelijk naast de verwachte trajecten ook tegenkomen op Den Haag Centraal - Dordrecht bijvoorbeeld, maar ook op de Oude Lijn (via Haarlem dus)
1 2 3 4 5 | 1 -M----- () 04:30 11:20 06:50 ICM IC 1714 04:45 Es 06:25 Ut * 06:25 Ut 07:13 Ut SLT SPR 7421 07:13 Ut 07:51 Rhn SLT SPR 7422 08:09 Rhn 08:46 Ut ICM IC 1731 09:35 Ut 11:15 Es |
En dan komt iedereen weer klagen dat vertragingen doorwerken op andere treinen omdat de machinist nog niet aanwezig isquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:58 schreef dennistd het volgende:
[..] en je houdt nog steeds bijna een uur over waarvoor wel betaald moet worden maar waar je niks aan hebt. Dat moet toch een stuk efficiënter kunnen die planning...
Tsja, je zegt het zelf al. SOMMIGE diensten. Wat opvullertjes hou je toch, niks aan te doen. Zo te zien vindt dit drama ook maar één dag in de week plaats trouwens.quote:
Te hard getrokken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niks, maar het ging erom dat het zo raar is dat het zo lang duurt voordat er blijkbaar weer treinen kunnen rijden (zelfs op het andere spoor!) dat er zelfs bussen ingezet worden... Hoe kan dat na alleen een aan-de-noodrem-trekken?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | HC: DM90 SPR 7916 05:13 Hgl 05:42 Nvd LM 77916 P 05:46 Nvd 06:00 Aml DM90 SPR 7909 06:02 Aml 06:30 Es MCN: DM90 SPR 7916 05:13 Hgl 05:42 Nvd DM90 LM 77916 05:46 Nvd 06:00 Aml DM90 SPR 7909 06:02 Aml 06:30 Es |
Een leegmatrit is goedkoper qua pad. Arriva doet ook zoiets op donderdagavond vanaf Roodeschool en Delfzijl en op maandagmorgen vanaf Delfzijl.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ook logica: de eerste stoptrein naar Nijverdal komt daar om 5.42u aan, vertrekt vervolgens weer leeg naar Almelo om vanaf daar de stoptrein naar Enschede te rijden. Rij dat ding dan gewoon als stoptrein vanaf Nijverdal...
[ code verwijderd ]
Die voor Mcn en HC Ut waren het eerst beschikbaar ;Pquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
De diensten voor machinisten en conducteurs zijn voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar: http://ns4ns.nl
er valt me gelijk op dat de machinisten weer het hele land doorgestuurd worden. Groninger machinisten kun je namelijk naast de verwachte trajecten ook tegenkomen op Den Haag Centraal - Dordrecht bijvoorbeeld, maar ook op de Oude Lijn (via Haarlem dus)
Die zijn natuurlijk ook al meer dan een jaar overbodig aangezien een retourtje net zo duur is als twee enkeltjes...quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
Per 14 november 2012 worden de volgende papieren NSR treinkaartjes afgeschaft:
..
- Weekend retour vol tarief en reductie.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
O ja, ik wilde nog even een complimentje geven aan de NS voor wat ze vrijdagavond geregeld hadden!
Ik stond op Deventer, was onderweg naar Akkrum (klein kutdorpje in Friesland, waar 1x per uur de IC Zwolle-Leeuwarden stopt), maar de trein naar Zwolle was 'opgeheven'. Bleek voor Zutphen al een half uur vertraging ofzo te hebben.
Maar... ik kon een gesprek opvangen via de portofoon van perronchef over een leeg-materieel-rit richting Zwolle, die eigenlijk ook best wel passagiers mee kon nemen! En zo geschiedde: met nog geen 5 minuten vertraging komt er een (lege) trein in Deventer binnenrijden die ons keurig op tijd in Zwolle brengt zodat ik de trein naar Akkrum (5 minuten overstaptijd) zonder problemen kon halen!![]()
Zo, ook weer duidelijkjquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een leegmatrit is goedkoper qua pad.
het ritje kan natuurlijk ook met SLT gepland worden. kan altijd geregeld wordenquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Die voor Mcn en HC Ut waren het eerst beschikbaar ;P
Heb vandaag alle diensten ff doorgespit. Word weer moeizaam plannen als ik naar Leeuwarden wil. Natuurlijk VIRM-loos.
Ik zie net dat de 12500 toch diverse keren met ICM Rtd->Lw rijdt. Anders maar via Breda-Arnhem-Zwolle.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het ritje kan natuurlijk ook met SLT gepland worden. kan altijd geregeld worden
Hm. Op Railtime rijdt alles normaalquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
en volgens de NS valt de stopper van 16.37 uur van Roosendaal naar Antwerpen uit
wel makkelijk, hoef je niet 2 keer bij de automaat een enkeltje te kopenquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk ook al meer dan een jaar overbodig aangezien een retourtje net zo duur is als twee enkeltjes...
Dat is niet voor iedereen weggelegd bij zo'n automaatquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef ReisT het volgende:
Je kan ook 1 keer bij de automaat twee enkeltjes kopen![]()
Wel een paar verbeteringen cq verslechteringen:quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:15 schreef b2py het volgende:
Had ze gezien, weinig opvallends en helaas geen ICRm in de 800.. (Maastricht - Alkmaar)
Rotterdam - Leeuwarden bijna integral ICMquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:30 schreef Anno1982 het volgende:
Yes, vanaf dienstregeling 2013 zijn nagenoeg al mijn treinen VIRM!![]()
Waar blijft al het ICM eigenlijk? Voor wat ik kan zien wordt het voornamelijk misbruikt als stoptrein Zwolle - Groningen / Leeuwarden. Verder zie ik nog een treinserie 11600 en 11700, wat is dat?
Weekend integraal!quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Wel een paar verbeteringen cq verslechteringen:
- IC 2200 Amsterdam-Dordrecht via Haarlem komt ook DDZ in.
- IC 2100 Amsterdam-Den Haag via Haarlem komt ook DDZ in
Dat ze de treinen Amersfoort Schothorst-Den Haag/Schiphol, die in Amersfoort crossplatform aansluiten op de treinen Enschede-Den Haag/Schipholquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:30 schreef Anno1982 het volgende: Verder zie ik nog een treinserie 11600 en 11700, wat is dat?
Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Rotterdam - Leeuwarden integral ICM
Den haag - Enschede Integraal ICM
Schiphol - Enschede integraal ICM
Den haag - Leeuwarden deels ICM
Den haag - Venlo deels ICM
Enkhuizen - Amersfoort (-Deventer) deels ICM
Zwolle - Roosendaal deels ICM
Groningen - Zwolle (stopper) integraal ICM
Heb je grootste partij al gehad
Ochtend? Hoezo? Dat zijn getallen die op mijn klok niet voorkomenquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:44 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:
516: IRM
12518: IRM
520: IRM
12522: ICM
Dat is toch wel een beetje veel IRM in de ochtend hoor...
Ochtend hequote:Op dinsdag 6 november 2012 18:44 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:
516: IRM
12518: IRM
520: IRM
12522: ICM
Dat is toch wel een beetje veel IRM in de ochtend hoor...
Nieuwe schrootlijn?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:29 schreef greavy het volgende:
- SPR 4400 Eindhoven-Nijmegen met Mat'64, SGMm en mDDM
Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ochtend? Hoezo? Dat zijn getallen die op mijn klok niet voorkomen
We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:00 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:04 schreef b2py het volgende:
[..]
We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations.
erg fraai landschapquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:59 schreef greavy het volgende:
Kwam deze fraaie foto op Flickr tegen:
[ link | afbeelding ]
Der Mammut der Schienen
541.104, Mammut schob einem Container bei Zanigrad bergwärts.
Fotograaf: Gábor Árv
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstationquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef Anno1982 het volgende:
Jaja, maar de laatste paar pagina's begonnen een beetje treinnummerig te worden, maar dat is in de toekomst dus de trein van 7:48 uit Zwolle richting Utrecht.
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstation
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug. En onhandig omdat je in geval van een verstoring tussen Zwolle en Groningen of Leeuwarden ook de diensten van het personeel van Arriva een puinzooi wordt.
Algemeen bekend.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?
Ik denk dat het grootste verschil nog wel zal zijn dat de een ATB-NG heeft en de ander ATB-EG.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
En het lijkt mij best logisch als ze het personeel mengen
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NGquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
thanksquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NG
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug.
In een trein van een andere maatschappij?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet?
aan de andere kant kan het wel veiliger zijn, want er is meer afwisseling voor het personeel. Het kan ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld minder STS-passages zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.
Tja kut voor je, maar zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur
Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur
Nee dat blijkt. "Geef ons al je geld, hou je bek en barst".quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden.
Heeft geen reiziger om gevraagd hoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.
Hij draait wel, alleen zijn het het type winkeleigenaar die de boel al sluiten om 17:30 als ze tot 18:00 open zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.
Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft geen reiziger om gevraagd hoor
Nee, Het is een kwestie van mat. kennis.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.
hmm, jammer dat wat dat betreft de markt te veel regeert. Het was wel een kans geweest om minder eilandjes te hebbenquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden. Het kost simpelweg teveel om personeel van lijn A naar lijn B te passagieren. Ivm hun standplaats is dat allemaal betaald en gaat dus af van de tijd dat ze daadwerkelijk productief kunnen zijn voor Arriva.
Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:41 schreef Cherna het volgende:
Die hele private kwestie is een hype. Zo was het vroeger ook. Bij de oprichting van het spoor was het privaat. Destijds werkte dat niet en maakte men er een grote hap van. Nu gaat men weer terug in de tijd. En straks komt men er weer achter dat het beter is alles onder een hand te plaatsen. De geschiedenis laat dit ook zien in de UK. Dat hele gedoe is een harmonica effect.
De privatisering in het VK is overhaast uitgevoerd omdat er verkiezingen in aantocht waren, het uit de peilingen duidelijk was dat Labour zou winnen, en Labour had helemaal geen trek in privatisering. Om te voorkomen dat Labour de plannen zouden schrappen werd er snel wetgeving ingevoerd waarmee het lot van British Rail werd bezegeld.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.
En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:17 schreef James1988 het volgende:
Wat dan wel van belang is zijn goede afspraken over aansluitingen, tariefintegratie en samenwerking bij verstoringen.
Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:19 schreef b2py het volgende:
[..]
En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.
Ik beweer toch ook niet dat het waar is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.
Dat lukt ze nu al niet.. Zie de aansluitingen met nieuwe dienstregeling te Leeuwarden..quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.
Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:20 schreef b2py het volgende:
http://www.vkmag.com/maga(...)helemaal_loepzuiver/
LOL! Conductrice is omgekocht!
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.
Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Conducteurs horen normaal een UvB te schrijven en jij gaat er van uit dat deze conductrice contant geld uit klantvriendelijkheid aanneemt? Ik denk dat je iets te veel vertrouwen in de mensheid hebt. Over dat 'goede gevoel': een beetje geroutineerde forens weet dat je gewoon een kaartje moet kopen/moet inchecken voordat je in de trein stapt. En als alle automaten het niet deden kun je het boetebedrag aanvechten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.
Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |