abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118880825
Een of andere mafkees had aan de noodrem getrokken volgens m'n broer. Hij zit in die trein.
  Redactie Sport dinsdag 6 november 2012 @ 10:32:01 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118880928
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:27 schreef ArnosL het volgende:
Een of andere mafkees had aan de noodrem getrokken volgens m'n broer. Hij zit in die trein.
Dan is het normaal toch een kwestie van de noodrem weer terugdraaien, een remproef en gaan met die banaan (nouja, vlaflip of Plan V dan)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118881423
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan is het normaal toch een kwestie van de noodrem weer terugdraaien, een remproef en gaan met die banaan (nouja, vlaflip of Plan V dan)
Kan het nog 'problematisch' zijn als dat op de overweg gebeurt, die daardoor in storing komt, en aangezien het geen AHOB (met halve overwegbomen), maar zo-een die volledig afgesloten is?
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:10:37 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_118882090
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Kan het nog 'problematisch' zijn als dat op de overweg gebeurt, die daardoor in storing komt, en aangezien het geen AHOB (met halve overwegbomen), maar zo-een die volledig afgesloten is?
Een ADOB? Wat heeft dat met die noodrem te maken?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_118882166
Gisteren eens in een v250 gezeten.

Wat een kut trein zeg, allemachtig. Het is verdomme een SLT met wc´s, maar dan slechter dan een SLT :r
pi_118882216
Ik zie ze in de randstad ergens altijd werkloos op een zijspoor staan met 3 dik.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 11:22:27 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118882403
De diensten voor machinisten en conducteurs zijn voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar: http://ns4ns.nl

er valt me gelijk op dat de machinisten weer het hele land doorgestuurd worden. Groninger machinisten kun je namelijk naast de verwachte trajecten ook tegenkomen op Den Haag Centraal - Dordrecht bijvoorbeeld, maar ook op de Oude Lijn (via Haarlem dus)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118882842
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Een ADOB? Wat heeft dat met die noodrem te maken?
Niks, maar het ging erom dat het zo raar is dat het zo lang duurt voordat er blijkbaar weer treinen kunnen rijden (zelfs op het andere spoor!) dat er zelfs bussen ingezet worden... Hoe kan dat na alleen een aan-de-noodrem-trekken?
  Redactie Sport dinsdag 6 november 2012 @ 11:58:57 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118883516
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
De diensten voor machinisten en conducteurs zijn voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar: http://ns4ns.nl

er valt me gelijk op dat de machinisten weer het hele land doorgestuurd worden. Groninger machinisten kun je namelijk naast de verwachte trajecten ook tegenkomen op Den Haag Centraal - Dordrecht bijvoorbeeld, maar ook op de Oude Lijn (via Haarlem dus)
Sommige diensten ook:
1
2
3
4
5
                1 -M----- ()       04:30 11:20 06:50          ICM        IC       1714        04:45 Es      06:25 Ut    
                                                                                       *      06:25 Ut      07:13 Ut    
                                                              SLT        SPR      7421        07:13 Ut      07:51 Rhn   
                                                              SLT        SPR      7422        08:09 Rhn     08:46 Ut    
                                                              ICM        IC       1731        09:35 Ut      11:15 Es    
De IC Enschede-Utrecht rijden, daar 48 minuten niksen, dan de sprinter naar Rhenen rijden, daar weer 18 minuten wachten, terug naar Utrecht, daar nog eens 49 minuten niks doen en dan de IC terug naar Enschede rijden.. Op een dienst van 6:50 wordt er 1:55 niet gereden. Nou snap ik dat je tijd nodig hebt om een trein op te bouwen voor vertrek (laten we zeggen 5 min. per trein), dan nog heb je 1:40 over. Daar nog 45 minuten pauze af en je houdt nog steeds bijna een uur over waarvoor wel betaald moet worden maar waar je niks aan hebt. Dat moet toch een stuk efficiënter kunnen die planning...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118883830
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:58 schreef dennistd het volgende:
[..] en je houdt nog steeds bijna een uur over waarvoor wel betaald moet worden maar waar je niks aan hebt. Dat moet toch een stuk efficiënter kunnen die planning...
En dan komt iedereen weer klagen dat vertragingen doorwerken op andere treinen omdat de machinist nog niet aanwezig is :P
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:11:36 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118883962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:58 schreef dennistd het volgende:
Sommige diensten ook:
Tsja, je zegt het zelf al. SOMMIGE diensten. Wat opvullertjes hou je toch, niks aan te doen. Zo te zien vindt dit drama ook maar één dag in de week plaats trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118884025
Lekker toch, niks doen in de baas z'n tijd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:22:30 #114
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_118884301
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Niks, maar het ging erom dat het zo raar is dat het zo lang duurt voordat er blijkbaar weer treinen kunnen rijden (zelfs op het andere spoor!) dat er zelfs bussen ingezet worden... Hoe kan dat na alleen een aan-de-noodrem-trekken?
Te hard getrokken? ;) Ik heb geen idee.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport dinsdag 6 november 2012 @ 12:43:42 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118884968
Ook logica: de eerste stoptrein naar Nijverdal komt daar om 5.42u aan, vertrekt vervolgens weer leeg naar Almelo om vanaf daar de stoptrein naar Enschede te rijden. Rij dat ding dan gewoon als stoptrein vanaf Nijverdal...

1
2
3
4
5
6
7
8
9
HC:
DM90    SPR     7916        05:13 Hgl   05:42 Nvd    
        LM      77916   P   05:46 Nvd   06:00 Aml   
DM90    SPR     7909        06:02 Aml   06:30 Es    

MCN:
DM90    SPR     7916        05:13 Hgl   05:42 Nvd   
DM90    LM      77916       05:46 Nvd   06:00 Aml   
DM90    SPR     7909        06:02 Aml   06:30 Es    


[ Bericht 76% gewijzigd door dennistd op 06-11-2012 12:50:24 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:03:16 #116
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118885648
Zo zitten er ook matritten Lelystad Opstel - Almere Oostvaarders in voor treinen die die doorgaan naar Utrecht. Juist nu volgend jaar de verbinding Lelystad-Utrecht trager wordt.
pi_118886464
O ja, ik wilde nog even een complimentje geven aan de NS voor wat ze vrijdagavond geregeld hadden!

Ik stond op Deventer, was onderweg naar Akkrum (klein kutdorpje in Friesland, waar 1x per uur de IC Zwolle-Leeuwarden stopt), maar de trein naar Zwolle was 'opgeheven'. Bleek voor Zutphen al een half uur vertraging ofzo te hebben.

Maar... ik kon een gesprek opvangen via de portofoon van perronchef over een leeg-materieel-rit richting Zwolle, die eigenlijk ook best wel passagiers mee kon nemen! En zo geschiedde: met nog geen 5 minuten vertraging komt er een (lege) trein in Deventer binnenrijden die ons keurig op tijd in Zwolle brengt zodat ik de trein naar Akkrum (5 minuten overstaptijd) zonder problemen kon halen! _O_ ^O^
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 13:38:00 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118886846
zeker een compliment waard. Mag ook wel eens gezegd worden :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:38:59 #119
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_118886872
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ook logica: de eerste stoptrein naar Nijverdal komt daar om 5.42u aan, vertrekt vervolgens weer leeg naar Almelo om vanaf daar de stoptrein naar Enschede te rijden. Rij dat ding dan gewoon als stoptrein vanaf Nijverdal...
[ code verwijderd ]

Een leegmatrit is goedkoper qua pad. Arriva doet ook zoiets op donderdagavond vanaf Roodeschool en Delfzijl en op maandagmorgen vanaf Delfzijl.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport dinsdag 6 november 2012 @ 13:54:21 #120
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118887341
Wat ik me nu trouwens ook bedenk: vanaf april gaat die trein die om 5.42 aankomt in Nijverdal natuurlijk door naar Zwolle, en dan hoef je voor die trein vanaf Almelo alleen maar een trein leeg Hengelo-Almelo te laten rijden. Als je nu de trein wel aanbiedt vanaf Nijverdal en vanaf april niet meer dan schept dat natuurlijk ook verwarring.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:04:04 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118889962
Per 14 november 2012 worden de volgende papieren NSR treinkaartjes afgeschaft:

- Ongedateerde dagretour Voltarief en Reductie.
- Ongedateerde Dagkaart hond.
- Ongedateerde Railrunner.
- Dagkaart vol tarief en reductie.
- Weekend retour vol tarief en reductie.
- Weekend Railrunner.

Bron: NSR interne OV-Chipkaart nieuwsbrief
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:04:58 #122
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118889996
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
De diensten voor machinisten en conducteurs zijn voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar: http://ns4ns.nl

er valt me gelijk op dat de machinisten weer het hele land doorgestuurd worden. Groninger machinisten kun je namelijk naast de verwachte trajecten ook tegenkomen op Den Haag Centraal - Dordrecht bijvoorbeeld, maar ook op de Oude Lijn (via Haarlem dus)
Die voor Mcn en HC Ut waren het eerst beschikbaar ;P
Heb vandaag alle diensten ff doorgespit. Word weer moeizaam plannen als ik naar Leeuwarden wil. Natuurlijk VIRM-loos.
pi_118890265
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
Per 14 november 2012 worden de volgende papieren NSR treinkaartjes afgeschaft:
..
- Weekend retour vol tarief en reductie.
Die zijn natuurlijk ook al meer dan een jaar overbodig aangezien een retourtje net zo duur is als twee enkeltjes...
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:12:18 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118890266
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
O ja, ik wilde nog even een complimentje geven aan de NS voor wat ze vrijdagavond geregeld hadden!

Ik stond op Deventer, was onderweg naar Akkrum (klein kutdorpje in Friesland, waar 1x per uur de IC Zwolle-Leeuwarden stopt), maar de trein naar Zwolle was 'opgeheven'. Bleek voor Zutphen al een half uur vertraging ofzo te hebben.

Maar... ik kon een gesprek opvangen via de portofoon van perronchef over een leeg-materieel-rit richting Zwolle, die eigenlijk ook best wel passagiers mee kon nemen! En zo geschiedde: met nog geen 5 minuten vertraging komt er een (lege) trein in Deventer binnenrijden die ons keurig op tijd in Zwolle brengt zodat ik de trein naar Akkrum (5 minuten overstaptijd) zonder problemen kon halen! _O_ ^O^
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een leegmatrit is goedkoper qua pad.
Zo, ook weer duidelijkj :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118890300
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zo, ook weer duidelijkj :+
:D Haha :Y)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 15:52:10 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118891926
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Die voor Mcn en HC Ut waren het eerst beschikbaar ;P
Heb vandaag alle diensten ff doorgespit. Word weer moeizaam plannen als ik naar Leeuwarden wil. Natuurlijk VIRM-loos.
het ritje kan natuurlijk ook met SLT gepland worden. kan altijd geregeld worden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:54:03 #127
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118892007
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het ritje kan natuurlijk ook met SLT gepland worden. kan altijd geregeld worden ;)
Ik zie net dat de 12500 toch diverse keren met ICM Rtd->Lw rijdt. Anders maar via Breda-Arnhem-Zwolle.
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:10:35 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118892686
Er is een wonder herrezen: Volgens Railtime rijden ALLE L-treinen Antwerpen-Roosendaal weer volgens schema.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 16:14:29 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118892853
en volgens de NS valt de stopper van 16.37 uur van Roosendaal naar Antwerpen uit :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:18:26 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118893051
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
en volgens de NS valt de stopper van 16.37 uur van Roosendaal naar Antwerpen uit :P
Hm. Op Railtime rijdt alles normaal :')
pi_118893898
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Die zijn natuurlijk ook al meer dan een jaar overbodig aangezien een retourtje net zo duur is als twee enkeltjes...
wel makkelijk, hoef je niet 2 keer bij de automaat een enkeltje te kopen ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:54:54 #132
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_118894750
Je kan ook 1 keer bij de automaat twee enkeltjes kopen ;)

Het is natuurlij wel jammer dat het prijsvoordeel weg is maar ik vind het ergens ook wel weer handig dat ik nu niet meer altijd van te voren hoeft te bedenken of ik ook een kaartje nodig heb voor de terugweg. Ja, ik heb ook weleens meegemaakt dat ik een weekendretourtje kocht maar uiteindelijk niet met de trein terug ging.
pi_118895003
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef ReisT het volgende:
Je kan ook 1 keer bij de automaat twee enkeltjes kopen ;)

Dat is niet voor iedereen weggelegd bij zo'n automaat ;)
Wel lang geleden trouwens dat ik bij een automaat was. Was volgens mij voor een Fyra toeslag..
pi_118896148
Nu we trouwens toch positief bezig zijn over de NS.
Voor het eerst op tijd op zowel de heen als de terugreis!
Chapeau! *O*
*plop*

ps. morgen tentamen, ga wel 2 uur eerder weg.. :P
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:14:39 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118898030
Rens heeft zijn site weer bijgewerkt met de geplande inzet Reizigersmat. DRGL 2013: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013-1/mat.txt
Mat.inzet per treinnummertje.
pi_118898063
Had ze gezien, weinig opvallends en helaas geen ICRm in de 800.. (Maastricht - Alkmaar)
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:29:37 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118898578
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:15 schreef b2py het volgende:
Had ze gezien, weinig opvallends en helaas geen ICRm in de 800.. (Maastricht - Alkmaar)
Wel een paar verbeteringen cq verslechteringen:
- IC 2200 Amsterdam-Dordrecht via Haarlem komt ook DDZ in.
- IC 2100 Amsterdam-Den Haag via Haarlem komt ook DDZ in
- IC 2800 Rotterdam-Utrecht in het weekend integraal met ICM, door de weeks IRM
- SPR 5500 Utrecht-Baarn met Mat'64

- SPR 5700 Utrecht-Leiden bovenlangs via Weesp-Schiphol met SLT
- SPR 4100 Rotterdam-Hoek v Holland met SGMm
- SPR 4200 Rotterdam-Maassluis met SGMm
- SPR 4400 Eindhoven-Nijmegen met Mat'64, SGMm en mDDM
- SPR 9600 (gekoppeld aan 4400) Eindhoven-Deurne ook met Mat'64, SGMm en mDDM
- SPR 5200/64000 Tilburg Universiteit-Eindhoven-Weert krijgt alleen op zaterdag een omloop SLT erbij
- SPR 6800 Maastricht Randwyck-Roermond met SGMm, 6900 Sittard-Heerlen blijft wel Mat'64
- IC 8800 Utrecht-Leiden krijgt enkel nog IRM te verduren
- Spitstreinen SPR9700 Rotterdam-Goverwelle word ook volledig SGMm

Via de Veluwe blijft er ook nog genoeg ICMm rijden tussen Rotterdam(/Den Haag)-Utrecht-Zwolle-Leeuwarden/Groningen.

Verder verandert er weinig.
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:30:06 #138
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118898598
Yes, vanaf dienstregeling 2013 zijn nagenoeg al mijn treinen VIRM! -O-

Waar blijft al het ICM eigenlijk? Voor wat ik kan zien wordt het voornamelijk misbruikt als stoptrein Zwolle - Groningen / Leeuwarden. Verder zie ik nog een treinserie 11600 en 11700, wat is dat?
pi_118898692
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:30 schreef Anno1982 het volgende:
Yes, vanaf dienstregeling 2013 zijn nagenoeg al mijn treinen VIRM! -O-

Waar blijft al het ICM eigenlijk? Voor wat ik kan zien wordt het voornamelijk misbruikt als stoptrein Zwolle - Groningen / Leeuwarden. Verder zie ik nog een treinserie 11600 en 11700, wat is dat?
Rotterdam - Leeuwarden bijna integral ICM
Den haag - Enschede Integraal ICM
Schiphol - Enschede integraal ICM
Den haag - Leeuwarden deels ICM
Den haag - Venlo deels ICM
Enkhuizen - Amersfoort (-Deventer) deels ICM
Zwolle - Roosendaal deels ICM
Groningen - Zwolle (stopper) integraal ICM
Amersfoort Schothorst - Schiphol/Den haag integraal ICM
Heb je grootste partij al gehad ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 06-11-2012 18:46:36 ]
pi_118898699
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Wel een paar verbeteringen cq verslechteringen:
- IC 2200 Amsterdam-Dordrecht via Haarlem komt ook DDZ in.
- IC 2100 Amsterdam-Den Haag via Haarlem komt ook DDZ in

Weekend integraal! :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:38:17 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118898913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Rotterdam - Leeuwarden integral ICM

Toch zit er ook nog IRM in.
pi_118899022
Vandaag in de bossen bij Ommen:


Nog slechts een maand zal NSR de treindienst tussen Zwolle en Emmen verzorgen, daarna neemt Arriva na het winnen van de aanbesteding Vechtdallijnen het stokje over. In de herfst van z'n leven is treinstel 949 met ruim vijf minuten vertraging uit een herfstgekleurd Ommen vertrokken als trein 3844 naar Zwolle.
pi_118899054
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Toch zit er ook nog IRM in.
Dat is in het weekend, ik ben uitgegaan van werkdagen ;)
  Redactie Sport dinsdag 6 november 2012 @ 18:42:17 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118899098
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:30 schreef Anno1982 het volgende: Verder zie ik nog een treinserie 11600 en 11700, wat is dat?
Dat ze de treinen Amersfoort Schothorst-Den Haag/Schiphol, die in Amersfoort crossplatform aansluiten op de treinen Enschede-Den Haag/Schiphol
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:44:52 #145
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118899223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Rotterdam - Leeuwarden integral ICM
Den haag - Enschede Integraal ICM
Schiphol - Enschede integraal ICM
Den haag - Leeuwarden deels ICM
Den haag - Venlo deels ICM
Enkhuizen - Amersfoort (-Deventer) deels ICM
Zwolle - Roosendaal deels ICM
Groningen - Zwolle (stopper) integraal ICM
Heb je grootste partij al gehad ;)

Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:
516: IRM
12518: IRM
520: IRM
12522: ICM

Dat is toch wel een beetje veel IRM in de ochtend hoor...
pi_118899358
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:44 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:
516: IRM
12518: IRM
520: IRM
12522: ICM

Dat is toch wel een beetje veel IRM in de ochtend hoor...
Ochtend? Hoezo? Dat zijn getallen die op mijn klok niet voorkomen :(
pi_118899375
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:44 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:
516: IRM
12518: IRM
520: IRM
12522: ICM

Dat is toch wel een beetje veel IRM in de ochtend hoor...
Ochtend he ;)
pi_118899421
Heb eens ff alle treinen van/naar Lw op een rij gezet en gesorteerd per werk- of weekenddag. Globaal komt het erop neer dat van/naar Lw op werkdagen 67% van de treinen ICM is, op weekenddagen is dit nog maar 28%.
pi_118899609
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:29 schreef greavy het volgende:
- SPR 4400 Eindhoven-Nijmegen met Mat'64, SGMm en mDDM
Nieuwe schrootlijn? :P
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:59:23 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118899865
Kwam deze fraaie foto op Flickr tegen:

Der Mammut der Schienen
541.104, Mammut schob einem Container bei Zanigrad bergwärts.

Fotograaf: Gábor Árv
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:00:53 #151
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118899929
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ochtend? Hoezo? Dat zijn getallen die op mijn klok niet voorkomen :(
Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'
pi_118900115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:00 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'
We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations. ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:09:58 #153
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118900357
Jaja, maar de laatste paar pagina's begonnen een beetje treinnummerig te worden, maar dat is in de toekomst dus de trein van 7:48 uit Zwolle richting Utrecht.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:10:15 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118900374
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations. ;)
Dat inderdaad. ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:12:36 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118900481
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:59 schreef greavy het volgende:
Kwam deze fraaie foto op Flickr tegen:
[ link | afbeelding ]
Der Mammut der Schienen
541.104, Mammut schob einem Container bei Zanigrad bergwärts.

Fotograaf: Gábor Árv
erg fraai landschap :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118900486
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef Anno1982 het volgende:
Jaja, maar de laatste paar pagina's begonnen een beetje treinnummerig te worden, maar dat is in de toekomst dus de trein van 7:48 uit Zwolle richting Utrecht.
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstation ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:12:44 #157
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118900492
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:17:00 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118900690
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118900780
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug. En onhandig omdat je in geval van een verstoring tussen Zwolle en Groningen of Leeuwarden ook de diensten van het personeel van Arriva een puinzooi wordt.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:20:17 #160
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118900850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef b2py het volgende:

[..]

We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstation ;)
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:20:19 #161
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118900855
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?

En het lijkt mij best logisch als ze het personeel mengen :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:20:30 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118900863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug. En onhandig omdat je in geval van een verstoring tussen Zwolle en Groningen of Leeuwarden ook de diensten van het personeel van Arriva een puinzooi wordt.
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118900935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?
Algemeen bekend.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:24:23 #164
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118901057
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?

En het lijkt mij best logisch als ze het personeel mengen :)
Ik denk dat het grootste verschil nog wel zal zijn dat de een ATB-NG heeft en de ander ATB-EG.
pi_118901077
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:24:48 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118901083
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NG
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:25:36 #167
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118901139
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NG
thanks :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:26:18 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901183
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug.
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet? :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118901269
Personeel van Arriva dat in de trein van NS een servicerondje geeft? Nee.
pi_118901277
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet? :s)
In een trein van een andere maatschappij? :D
pi_118901324
Eén OV toch? Samen voor de klant? :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:29:18 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118901360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.
aan de andere kant kan het wel veiliger zijn, want er is meer afwisseling voor het personeel. Het kan ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld minder STS-passages zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:30:05 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901416
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118901480
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden. Het kost simpelweg teveel om personeel van lijn A naar lijn B te passagieren. Ivm hun standplaats is dat allemaal betaald en gaat dus af van de tijd dat ze daadwerkelijk productief kunnen zijn voor Arriva.
pi_118901524
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur :r
Tja kut voor je, maar zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:32:38 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118901580
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur :r
Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:32:51 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901590
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden.
Nee dat blijkt. "Geef ons al je geld, hou je bek en barst". -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:33:32 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118901627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.
Heeft geen reiziger om gevraagd hoor :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:34:06 #179
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118901658
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.
Hij draait wel, alleen zijn het het type winkeleigenaar die de boel al sluiten om 17:30 als ze tot 18:00 open zijn
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:34:16 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118901669
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heeft geen reiziger om gevraagd hoor :N
Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118901678
Private bedrijven met een winstoogmerk.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:35:43 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118901757
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
Nee, Het is een kwestie van mat. kennis.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:35:43 #183
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118901758
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef b2py het volgende:
Private bedrijven met een winstoogmerk.
Alsof ze denken dat ze OpenTTD zitten te spelen _O-
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:37:45 #184
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118901885
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.
Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:41:15 #185
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118902102
Die hele private kwestie is een hype. Zo was het vroeger ook. Bij de oprichting van het spoor was het privaat. Destijds werkte dat niet en maakte men er een grote hap van. Nu gaat men weer terug in de tijd. En straks komt men er weer achter dat het beter is alles onder een hand te plaatsen. De geschiedenis laat dit ook zien in de UK. Dat hele gedoe is een harmonica effect.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2012 @ 19:41:50 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118902140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden. Het kost simpelweg teveel om personeel van lijn A naar lijn B te passagieren. Ivm hun standplaats is dat allemaal betaald en gaat dus af van de tijd dat ze daadwerkelijk productief kunnen zijn voor Arriva.
hmm, jammer dat wat dat betreft de markt te veel regeert. Het was wel een kans geweest om minder eilandjes te hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:42:06 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118902153
Mooi, laat dat effect maar snel komen dan :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118902154
verkeerde topic :')
pi_118902506
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:41 schreef Cherna het volgende:
Die hele private kwestie is een hype. Zo was het vroeger ook. Bij de oprichting van het spoor was het privaat. Destijds werkte dat niet en maakte men er een grote hap van. Nu gaat men weer terug in de tijd. En straks komt men er weer achter dat het beter is alles onder een hand te plaatsen. De geschiedenis laat dit ook zien in de UK. Dat hele gedoe is een harmonica effect.
Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:51:38 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_118902744
http://www.historischnieu(...)ndse-spoorwegen.html

Een heel leuk artikel. We gaan dit stukje straks gewoon herhalen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:02:37 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118903390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:47 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.
De privatisering in het VK is overhaast uitgevoerd omdat er verkiezingen in aantocht waren, het uit de peilingen duidelijk was dat Labour zou winnen, en Labour had helemaal geen trek in privatisering. Om te voorkomen dat Labour de plannen zouden schrappen werd er snel wetgeving ingevoerd waarmee het lot van British Rail werd bezegeld.

Dat dit uiteindelijk zelfs levens zou kosten hadden maar weinig Tories voorzien, achteraf zijn er ook de nodige stappen gezet om te voorkomen dat bepaalde situaties nog voor zouden kunnen komen. Infrastructuurbeheerder Railtrack werd ontmanteld (is nu Network Rail), er werd meer geïnvesteerd en men is op dit moment bezig met het hele model van aanbesteden - "franchising" genaamd.
pi_118903754
Toch denk ik delen privatiseren wel positief uitpakt. Zoals de noordeljke nevenlijn enzo. Maar ik denk dat je het hoofdrailnet moet laten voor wat het is. Eventueel zeeland eruit en in Sittard knippen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:17:25 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118904145
Een opsplitsing naar Duits model zie ik ook nog wel werken: een vervoerder voor de lange afstanden (IC+IR) en een regionale vervoerder die zowel trein als bus uitvoert volgens een visgraatmodel. Wat dan wel van belang is zijn goede afspraken over aansluitingen, tariefintegratie en samenwerking bij verstoringen.
pi_118904227
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:17 schreef James1988 het volgende:
Wat dan wel van belang is zijn goede afspraken over aansluitingen, tariefintegratie en samenwerking bij verstoringen.
En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:28:34 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118904691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:19 schreef b2py het volgende:

[..]

En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.
Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:29:25 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118904733
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.
Ik beweer toch ook niet dat het waar is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118904846
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.
Dat lukt ze nu al niet.. Zie de aansluitingen met nieuwe dienstregeling te Leeuwarden..
pi_118904903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:20 schreef b2py het volgende:
http://www.vkmag.com/maga(...)helemaal_loepzuiver/
LOL! Conductrice is omgekocht!
Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:17:43 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118907826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:28:51 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118908458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.
Bij NSR is het gelijk een UvB, of uit de trein zetten. Maar geen regeling treffen met gelijk betalen.
pi_118908842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.

Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Conducteurs horen normaal een UvB te schrijven en jij gaat er van uit dat deze conductrice contant geld uit klantvriendelijkheid aanneemt? Ik denk dat je iets te veel vertrouwen in de mensheid hebt. Over dat 'goede gevoel': een beetje geroutineerde forens weet dat je gewoon een kaartje moet kopen/moet inchecken voordat je in de trein stapt. En als alle automaten het niet deden kun je het boetebedrag aanvechten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')