Wel K&W potentie hè?quote:
Dat je van die kastjes afblijft iddquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wel K&W potentie hè?
We kunnen (en gaan) er ook zo in zoals 't nu is (nou ja, met vloeren etc.), gordijnen gaan we wel veranderen, DIRECT, en dan langzaamaan klussen. Enige waar echt veel nadenkwerk in gaat ziten vooraf is de keuken: ik wil een zespitter, maar die past niet op de huidige plek, máár we willen de prachtige kastjes ook niet slopen. Dus, daar kan wel wat K&W-hulp in gaan zitten!
quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:15 schreef sigme het volgende:
Als MoBlo een Aga neemt kan ze die wereldreis wel op d'r buik schrijven.
Dure krengen! En ze stoken ook gansch niet goedkoop.
Dattum!quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:15 schreef sigme het volgende:
Als MoBlo een Aga neemt kan ze die wereldreis wel op d'r buik schrijven.
Dure krengen! En ze stoken ook gansch niet goedkoop.
Yup, daar wagen we ons inderdaad ook niet aan. Sowieso meot er ook nog een afvoerleiding ergens worden doorgetrokken, maar die moet dan door de oudste muren van 't huis heen (huis is uit ongeveer 1890) dus dat moet ook goed gebeuren. Dus we gaan voorzichtig te werk, en ook niet alles METEENquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:19 schreef V1z0R het volgende:
Gasleidingen aanpassen door een professional laten doen! Ook niet op beknibbelen!
Voor zover ik weet was het rond de 2000 kuub/jaar. Dat is vier(!)maal zoveel als mijn gewone jaarlijkse gasverbruikquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:16 schreef Ml-etje het volgende:
[..]het laatste valt mee ligt eraan of je hem goed instelt enz.
Hoe is het eigenlijk met jullie klusproject?quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor zover ik weet was het rond de 2000 kuub/jaar. Dat is vier(!)maal zoveel als mijn gewone jaarlijkse gasverbruik. Nou zou het ding dan ook m'n huis in een keer meeverwarmen, maar dan nog.
Nou...quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:19 schreef V1z0R het volgende:
Gasleidingen aanpassen door een professional laten doen! Ook niet op beknibbelen!
Nou, daar is dus net de loodgieter langsgeweestquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:23 schreef V1z0R het volgende:
Mo
[..]
Hoe is het eigenlijk met jullie klusproject?
Da's het kutte, vaak moeilijk een goede te vinden die ook echt verstand er van heeft en meedenkt over hoe het eruit moet gaan zien.quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou...
Ik heb net de rekening ontvangen. Voor een heeeeeeel lullig stukje werk.
160 euro.
En dan heeft die lul m'n wicu gekneld. Reken maar dat ik die bon bewaar voor de verzekering.
Met de nieuwe plannen heeft iedereen straks een mooi budget voor de kunstenquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:43 schreef Laureline het volgende:
Ja V1z, maar waar het mij om gaat (cultuurbezuinigingen), daar is nog helemaal niet over gezeurd! Al dat andere gezeur raakt mij toch niet, als toekomstige arme sloeber.
Ja weet ik, maar Renz doet het nu nog fftjes.quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:55 schreef V1z0R het volgende:
Dat zou dus worden verboden, mogen geen wilde dieren meer door circussen worden gehouden en zulks.
Oeh de plofkipdiscussie, dat werd weer eens tijd.quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:59 schreef Laureline het volgende:
Volgens mij heeft zo'n circusbeest een veel minder erg leven dan een plofkip of kistkalf
Half januari gaan we over, uiterlijk, dus daarna ergensquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou Mo, wanneer kunnen we komen logeren/housewarmen?.
Tripel Karmeliet!quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:20 schreef Laureline het volgende:
Het bewegen gaat wel weer redelijk, gezond eten niet zo. De meneer is nu op een missie voor mij (bara's)...Ik had Tripel Karmeliet gehaald in de stad, en ineens wist ik het: er moeten gewoon bara's bij! Met veel rode saus
.
Oh, ik heb mij afgelopen week 'kind in Surabaja' laten voorlezen door Wieteke van Dortquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:43 schreef Laureline het volgende:
Ja, ik ervaar dat ook wel als een gemis.
Verstand van hebben? Meedenken?quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:29 schreef V1z0R het volgende:
De cheeseburgers van de Jumbo zijn niet lekker /tip
*topic gevonden heeft*
[..]
Da's het kutte, vaak moeilijk een goede te vinden die ook echt verstand er van heeft en meedenkt over hoe het eruit moet gaan zien.
Zo een niet-meer-zo'n vriend in m'n vorige koopwoning bezig gehad...
Laatste keer geweest dat ik bekenden waar ik het werk niet van ken aan de slag heb laten gaan.
Die is leuk! Ik zoek al jaren op youtube naar het Tietenlied van haar, uit J.J. de Bom ("rond of spits of groot of klein, dat zal een verrassing zijn, net zoveel als Beatrix, of misschien wel bijna niks".), maar het is niet te vinden.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik heb mij afgelopen week 'kind in Surabaja' laten voorlezen door Wieteke van Dort.
Wat liefquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:56 schreef Laureline het volgende:
[..]
Die is leuk! Ik zoek al jaren op youtube naar het Tietenlied van haar, uit J.J. de Bom ("rond of spits of groot of klein, dat zal een verrassing zijn, net zoveel als Beatrix, of misschien wel bijna niks".), maar het is niet te vinden.
Ze woont hier trouwens om de hoek, en toen we haar een keer tegenkwamen in de Albert Heijn was ze heel aardig voor de mini. Die was toen nog heel klein, en een tijdje 's avonds in bed bang vanwege een enge heksenvrouw, die zij had gespeeld bij het Klokhuis! Dus toen had ze heel lief uitgelegd dat dat gewoon een rol was, en dat ze eigenlijk deze gewone mevrouw was, die nu in de AH voor ons stond. Dat hielp!
*Je verwijst naar de signature van Ml-etje.*quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Verstand van hebben? Meedenken?
Ik mag toch aannemen -sterker nog, daarvoor huur ik ze in- dat zo'n loodgieter van een erkende installateur de wettelijke regels kent.
Een wicu-gasbuis mag niet met knelkoppelingen verbonden worden.
awwquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:56 schreef Laureline het volgende:
[..]
Die is leuk! Ik zoek al jaren op youtube naar het Tietenlied van haar, uit J.J. de Bom ("rond of spits of groot of klein, dat zal een verrassing zijn, net zoveel als Beatrix, of misschien wel bijna niks".), maar het is niet te vinden.
Ze woont hier trouwens om de hoek, en toen we haar een keer tegenkwamen in de Albert Heijn was ze heel aardig voor de mini. Die was toen nog heel klein, en een tijdje 's avonds in bed bang vanwege een enge heksenvrouw, die zij had gespeeld bij het Klokhuis! Dus toen had ze heel lief uitgelegd dat dat gewoon een rol was, en dat ze eigenlijk deze gewone mevrouw was, die nu in de AH voor ons stond. Dat hielp!
quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:25 schreef An24 het volgende:
Avond!
Skyfall ging niet door, uitverkocht. Plan B was beter:
Kalfsoester met gekaramelliseerde witlof en romige thijm aardappels. Merlot.
Appeltaartje met homemade vanilleijs en hangop.
Die hebben we gisteren gezien, inderdaad leukquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net hebben we brave gezien. Leuke film! Nu the walking dead.
Daar zijn we nu mee bezigquote:Op zaterdag 3 november 2012 22:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Die hebben we gisteren gezien, inderdaad leuk
Ik heb twin peaks niet echt gekeken. Sprak me niet echt aan of zoquote:Op zondag 4 november 2012 00:02 schreef Laureline het volgende:
The Wire is heel goed, beste serie sinds Twin Peaks! Je moet alleen wel van zwartgalligheid houden, het is een hele verdorven maatschappij die wordt geschetst...
He bah, dat is onrustig slapenquote:Op zondag 4 november 2012 07:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Pff. We zijn op mijn nichtjes aan het passen in het huis van mijn zus en zwager. Vannacht ging hier het brandalarm af. Storing of zo denk ik, want er was echt niets, maar ik heb de hele nacht alleen maar kunnen denken aan wat ik moet doen met de kleine meiskes als er wel echt brand is..
Irl vallen de pakken enzo nogal tegen, manipulatiespelletjesquote:Op zondag 4 november 2012 00:07 schreef An24 het volgende:
Wat wel echt leuk is (vind ik) is Suits. Lekker snelle communicatie en manipulatiespelletjes
quote:Op zondag 4 november 2012 10:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Irl vallen de pakken enzo nogal tegen, manipulatiespelletjes
Bikkel!quote:Op zondag 4 november 2012 12:22 schreef Perruche het volgende:
![]()
Om 3:30 mijn ben in, en om 10:15 in de bodypump zaal
Lijstje:
O: banaan
L: 3 bth (halve avocado, grillworst, kaas)
T: appel en mandarijn
D: zuurkool met worst of spinazie met linzen & gekookt ei
quote:Op zondag 4 november 2012 12:28 schreef Nallie het volgende:
[..]
Bikkel!
Mag wel iets meer denk ik?
Of doe je een balansdag
Amateurquote:Op zondag 4 november 2012 12:28 schreef Perruche het volgende:
[..]ja man, na dat vreetfestijn gisteren
quote:Op zondag 4 november 2012 12:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Sigme, held!!
Praat je dan ook met mensen?
Nee, na het sporten enzo... iets met sociaal doen ofzoquote:Op zondag 4 november 2012 12:42 schreef loveli het volgende:
[..]! Niet tijdens het spinnen, lijkt me.
Bij de weg, de bodypump-bewegingen zijn na een paar keer meedoen vrij makkelijk onder de knie te krijgen. Zumba is een heel ander verhaal.
Ik vind het best ranzig als mensen echt beginnen te druppelen. En dan met hun armen zwaaien en hun druppels jou kant op zwieren. *ril*quote:Op zondag 4 november 2012 13:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ben ook zo'n extreem zwetende. Word je daar nu ook op afgerekend? Of krijg je aanzien per liter?
Oe! dat klinkt heerlijk knusquote:Op zondag 4 november 2012 14:07 schreef conleche het volgende:
Ik was wel naar Skyfall gisteren, was leuk. Daarvoor ook in het Amstel voor een high tea. We hadden een doggy bag gevraagd voor alle zoete dingen, omdat we anders te laat zouden zijn voor de film. We kregen een mooie taartdoos. Zoete petit fourtjes tijdens film > popcorn
Vlierbessenextract scoren. Met je dochter iets leuks zoeken dat niet ten koste van jou gaat. Is het wandelweer (met kaplaarzen)?quote:Op zondag 4 november 2012 14:00 schreef Tinkepink het volgende:
Heb al een paar dagen buikpijn en op het randje van ziek. Met afleiding merk ik er weinig van.
Heb wel steeds minder energie.
Remedie
1. Gezond eten
2. Niet 2 uur autorijden ondanks dochter die graag naar bios wil
3. Veel thee drinken
Twijfel over sport. Al meer dan een week niets gedaan behalve dagelijkse squats. Wat is wijsheid?
Koude tomatensoep is niet lekker neequote:Op zondag 4 november 2012 15:35 schreef V1z0R het volgende:
Iew iew iew, koude tomatensoep, IIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!
Nog nietquote:
Leukquote:Op zondag 4 november 2012 14:07 schreef conleche het volgende:
Ik was wel naar Skyfall gisteren, was leuk. Daarvoor ook in het Amstel voor een high tea. We hadden een doggy bag gevraagd voor alle zoete dingen, omdat we anders te laat zouden zijn voor de film. We kregen een mooie taartdoos. Zoete petit fourtjes tijdens film > popcorn
Ik snap je niet. Heb je sinds kort concentratieproblemen? Of laat je je onderzoeken op ADHD?quote:Op zondag 4 november 2012 16:39 schreef Probability het volgende:
M'n ouders vertelde over concentratieproblemen: moet namelijk een of beide meenemen voor een heteroanamnese (of ik niet onlangs op m'n hoofd ben gevallen en mij daardoor slecht kan concentreren)
Zegt m'n vader: O ja je had zuurstof tekort bij je geboorte. Ligt misschien daaraanHaha
Nee je hebt echt zuurstof tekort gehad.
... Dat is toch totaal niet grappig..?!! Ik vind het eigenlijk best zorgelijk
Nee altijd al concentratieproblemen. Nu door de huisarts doorverwezen naar psycholoog en die heeft wat testen gedaan.quote:Op zondag 4 november 2012 17:27 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik snap je niet. Heb je sinds kort concentratieproblemen? Of laat je je onderzoeken op ADHD?
Matig lijstje:
L: croissant, gekookt ei, verse jus
T: bietjessalade met rode ui en ricotta
D: pizza denk ik
B: half uur wandelen
T: kwark, pistachenoten
Een beetjequote:Op zondag 4 november 2012 12:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Sigme, held!!
Praat je dan ook met mensen?
Goed gelopen, goed gedaanquote:Heb zonet wel hardgelopen, had weer zo'n geen zin maar de zon scheen en ik kon geen smoes bedenken
11.1 km in precies een uur dus klaar niet ..
feauteaus staan op: www.faithy.nl/darfield.htmlquote:
Wel raar dat ze dat nooit gezegd hebbenquote:Op zondag 4 november 2012 16:39 schreef Probability het volgende:
M'n ouders vertelde over concentratieproblemen: moet namelijk een of beide meenemen voor een heteroanamnese (of ik niet onlangs op m'n hoofd ben gevallen en mij daardoor slecht kan concentreren)
Zegt m'n vader: O ja je had zuurstof tekort bij je geboorte. Ligt misschien daaraanHaha
Nee je hebt echt zuurstof tekort gehad.
... Dat is toch totaal niet grappig..?!! Ik vind het eigenlijk best zorgelijk
Ja klein detail of zoquote:Op zondag 4 november 2012 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
feauteaus staan op: www.faithy.nl/darfield.html
[..]
Wel raar dat ze dat nooit gezegd hebben
Heb je daar last van sinds je geboorte of sinds een dag? In het tweede geval zou ik er niet te zwaar aan tillen. Zuurstofgebrek tijdens de geboorte komt vaker voor. Is niet wenselijk, maar in de meeste gevallen hou je er niet echt iets aan over. De gevallen die er wel iets aan overhouden vallen meer op, niet iedereen die zuurstoftekort had heeft een stempel op z'n hoofd, zeg maar.quote:Op zondag 4 november 2012 18:25 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja klein detail of zoIk voel mij een beetje retarded nu.
Niet doen hoor, ik heb je ontmoet en je bent zover ik kan inschatten van bovengemiddelde intelligentie. Ik heb koortsstuipen gehad en dus zuurstofgebrek toen ik 11 maanden was. Ik ben ook raar, maar zeker niet retarded! We zijn gewoon speciaal!quote:Op zondag 4 november 2012 18:25 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja klein detail of zoIk voel mij een beetje retarded nu.
Eens.quote:Op zondag 4 november 2012 18:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb je daar last van sinds je geboorte of sinds een dag? In het tweede geval zou ik er niet te zwaar aan tillen. Zuurstofgebrek tijdens de geboorte komt vaker voor. Is niet wenselijk, maar in de meeste gevallen hou je er niet echt iets aan over. De gevallen die er wel iets aan overhouden vallen meer op, niet iedereen die zuurstoftekort had heeft een stempel op z'n hoofd, zeg maar.
Oke dan zijn we speciaalquote:Op zondag 4 november 2012 18:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Niet doen hoor, ik heb je ontmoet en je bent zover ik kan inschatten van bovengemiddelde intelligentie. Ik heb koortsstuipen gehad en dus zuurstofgebrek toen ik 11 maanden was. Ik ben ook raar, maar zeker niet retarded! We zijn gewoon speciaal!
Was wel waar, hele verhaal werd verteld, maar er werd (ook) een grapje van gemaaktquote:Op zondag 4 november 2012 18:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Eens.
Prob, waarschijnlijk was het gewoon een misplaatst grapje van je pa als mogelijke verklaring.
Daglijstje (weekend echt....)
O 2 croissantjes met hagelslag, 2 zachtgekookte eitjes, glas sap
L salade met sla, tomaat en paprika, dubbele boterham rookvlees, appel, mandarijn
T mandarijn
D pannekoeken met appel en met spek
Heb nu helemaal behoefte om de rest van de week gezond te doen...
Hebben we nu ook, maar een ervan is een studeerkamer geworden. De kleine 3e slaapkamer in het nieuwe huis wordt ook een studeerkamer. Het bed dat daar in getekend is, is een soort hoogslaper die ingebouwd isquote:
Baat het niet.....quote:Op zondag 4 november 2012 19:59 schreef MarMar het volgende:
Oh en ik ben vit. D3 gaan slikken, aangezien ik me zomers altijd zo fijn voel leek me dat geen slecht idee.
^^quote:Op zondag 4 november 2012 20:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Zodra jij je kindje krijgt Mo, dan kom ik zeker langs
Waar pasen en pinksteren... en ik geniet van kerstquote:
cool! Waar ga je heen?quote:Op zondag 4 november 2012 20:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ohhhhhhhhhhh, over een week zit ik lekker in de zon!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Met goed gezelschap natuurlijk.
Een pan en twee flessen gluhweinquote:Op zondag 4 november 2012 20:49 schreef Perruche het volgende:
Heb je nog gekocht bij de ikea, Nallster?
Henk, waar gaat de reis heen?
Min lijstje:
O: banaan
S: bodypump
L: 3 bth (kaas, grillworst, halve avocado)
T: stukje chocola, bth nutella
D: puy linzen met geroosterde tomaat, zoetzure ui en gorgonzola
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be someone that makes you happy
Spannend!quote:Op zondag 4 november 2012 16:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nog nietLeek er even op, maar het zet (nog) niet door. Dus lekker thuis met warme kruik en een M. die hyper rondloopt terwijl ik het allemaal prima vind nu
Net dutje gedaan nog met zn tweeën (en de katten)
M. staat nu te koken. En te zingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
Ja daarom.quote:Op zondag 4 november 2012 21:22 schreef An24 het volgende:
Ik moest eerst ff goed nadenken. BZV....ting!!! lampje brandt .......kijken jullie daar naar? Das toch hele foute tv?
![]()
Goeie reis! Als je onverhoopt in de buurt komt, ben je altijd welkom!quote:Op zondag 4 november 2012 21:35 schreef sigme het volgende:
Zo, alles gepakt. Denk ik.
Morgen kwartiertje na uniekhoorn op, douchen & bakje muesli en dan op pad. Oh ja, ook nog even het dekbed in een puut stoppen en vacuum zuigen en niet vergeten mee te nemen.
Have fun! En verstandig van je dekbedquote:Op zondag 4 november 2012 21:35 schreef sigme het volgende:
Morgen kwartiertje na uniekhoorn op, douchen & bakje muesli en dan op pad. Oh ja, ook nog even het dekbed in een puut stoppen en vacuum zuigen en niet vergeten mee te nemen.
Veel plezier!quote:Op zondag 4 november 2012 21:35 schreef sigme het volgende:
Hoe is het afgelopen met de vrouwelijke boer? Heb ik helemaal gemist namelijk. Alleen meegekregen dat de sfeer eerst echt bagger was. Dodelijk saaie gesprekken aan tafel enzo.quote:Op zondag 4 november 2012 21:46 schreef Xennia het volgende:
Ik vond het een hele lieve, kneuterige aflevering BZV.
En ik had alle gekozen partners goed.
Boerinquote:Op zondag 4 november 2012 21:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hoe is het afgelopen met de vrouwelijke boer? Heb ik helemaal gemist namelijk. Alleen meegekregen dat de sfeer eerst echt bagger was. Dodelijk saaie gesprekken aan tafel enzo.
Je wilt dus gewoon niet langkomenquote:Op zondag 4 november 2012 20:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Baat het niet.....
Fijn van je dochter, tof!
Zodra jij je kindje krijgt Mo, dan kom ik zeker langs
Jij wilt Uniek niet op bezoekquote:Op zondag 4 november 2012 22:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je wilt dus gewoon niet langkomen
quote:Op zondag 4 november 2012 20:59 schreef Nallie het volgende:
[..]
Een pan en twee flessen gluhwein![]()
Tof Aurum! Ik wil ook als ik later groot ben helemaal mijn eigen keuken samenstellen een keer
BZVjij had toch best een nette keuken? Als ik het me goed herinner?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
Ja prima keuken, maar wel klein.quote:Op maandag 5 november 2012 07:54 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
jij had toch best een nette keuken? Als ik het me goed herinner?
Hehehe, dat wil ik ook heel graag. Nouja, hoef niet eens een eiland, wil vooral meer ruimte.quote:Op maandag 5 november 2012 08:06 schreef Nallie het volgende:
Morning!
[..]
Ja prima keuken, maar wel klein.
Ik wil graag zo'n echte grote, met een eiland
Hear, hear!quote:Op maandag 5 november 2012 08:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Hehehe, dat wil ik ook heel graag. Nouja, hoef niet eens een eiland, wil vooral meer ruimte.
Eland in de keukenquote:Op maandag 5 november 2012 08:58 schreef the85mc het volgende:
Ik las de eerste keer eland.. Tijd voor koffie dus!
Weer es wat anders dan een paard in de gang..!quote:Op maandag 5 november 2012 08:58 schreef the85mc het volgende:
Ik las de eerste keer eland.. Tijd voor koffie dus!
Hah dat zal wel ja! Sommige winkels hier zijn ook al minstens een maand volop in kerstsfeer..quote:Op maandag 5 november 2012 09:10 schreef motorbloempje het volgende:
Hier geen sint en ik zit op 't werk al tot m'n oren in de Christmas pudding!
Ja dat ga ik nu dus doenquote:Op maandag 5 november 2012 09:23 schreef MarMar het volgende:
Ik snap dat verzetten nooit zo goed, elke reden voor een feestje is een goede reden toch?
Je kan ervan maken wat je wilt
Wij zijn bijna klaar met het bezoekrooster. Dan gaat er nog weinig aandacht naar gezelligheidquote:Op maandag 5 november 2012 09:25 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja dat ga ik nu dus doen
Maar ik vind het meestal van die geforceerde gezelligheid. Iets met ervaringen in t verleden..
Juh dat ken ik ook wel, maar daar ben ik mee opgehouden zodra ik op eigen benen stondquote:Op maandag 5 november 2012 09:25 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja dat ga ik nu dus doen
Maar ik vind het meestal van die geforceerde gezelligheid. Iets met ervaringen in t verleden..
Bezoekroosterquote:Op maandag 5 november 2012 09:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wij zijn bijna klaar met het bezoekrooster. Dan gaat er nog weinig aandacht naar gezelligheid
Wel goed douchen dan.quote:Op maandag 5 november 2012 09:10 schreef motorbloempje het volgende:
Hier geen sint en ik zit op 't werk al tot m'n oren in de Christmas pudding!
Ja lach maar met je ongespleten gezinnenquote:
Het lijkt me ook echt een crime, maar het klinkt vooral heel erg als een werkdag/-taak!quote:Op maandag 5 november 2012 09:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ja lach maar met je ongespleten gezinnenEn dan moeten mn vader en ik ook nog eens werken met kerst...
o ja, dat zou ik ook wel willenquote:Op maandag 5 november 2012 08:06 schreef Nallie het volgende:
Morning!
[..]
Ja prima keuken, maar wel klein.
Ik wil graag zo'n echte grote, met een eiland
Mij ookquote:Op maandag 5 november 2012 10:18 schreef loveli het volgende:
Een eiland lijkt me zo onpraktisch, vetspetters aan 4 kanten over de vloer. Een mooie 5- of 6-pitter lijkt me wel tof, met gasoven.
fornuis tegen de muur aan en in je kookeiland de vaatwasser en wasbak hebbenquote:Op maandag 5 november 2012 10:18 schreef loveli het volgende:
Een eiland lijkt me zo onpraktisch, vetspetters aan 4 kanten over de vloer. Een mooie 5- of 6-pitter lijkt me wel tof, met gasoven.
Vaatwaseilandquote:Op maandag 5 november 2012 10:22 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
fornuis tegen de muur aan en in je kookeiland de vaatwasser en wasbak hebben
quote:
Herkenbaarquote:Op maandag 5 november 2012 10:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Note to self: vergeet niet om keuken te poetsen binnenkort.
Note to self 2: vergeet niet 'binnenkort' nader te bepalen.
Het gaat me niet zozeer om de wokbrander an sich/per se, als meer om de extra ruimte voor je pannen: wil het liefst een 90cm fornuis, maar 60 (anderhalf) kan eventueel ook.quote:Op maandag 5 november 2012 11:00 schreef loveli het volgende:
Als het qua puzzelen niet lukt, kun je altijd nog gaan voor een goede vierpitter en een losse wokbrander.
Pas bij de IKEA aan het puzzelen geweest met pannen en gaspitten, 5 pitten op 60 cm is nog onhandig. En ik wil een fry-top. Niet dat ik die vaak zou gebruiken, maar ik willumquote:Op maandag 5 november 2012 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer om de wokbrander an sich/per se, als meer om de extra ruimte voor je pannen: wil het liefst een 90cm fornuis, maar 60 (anderhalf) kan eventueel ook.
Wij hebben 6 pitten op 90 cm (en twee ovens eronder, van ca. 50 en 35 cm). Ik zou niet anders meer willenquote:Op maandag 5 november 2012 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer om de wokbrander an sich/per se, als meer om de extra ruimte voor je pannen: wil het liefst een 90cm fornuis, maar 60 (anderhalf) kan eventueel ook.
Fornuis is niet het enige ding in de keuken hequote:Op maandag 5 november 2012 11:53 schreef Perruche het volgende:
Ik heb gewoon een standaard 4 pits en ik kan er alles op maken
. Ooit als ik 80 ben en volwassen neem ik wel een "echte" keuken
Ja, dus?quote:Op maandag 5 november 2012 11:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Fornuis is niet het enige ding in de keuken he
Dat een 'echte keuken' niet alleen in fornuis zit.quote:
Ik heb hoef geen magnetron.quote:
Niet zoveel he Perr... krijg je geen honger?quote:Op maandag 5 november 2012 12:52 schreef Perruche het volgende:
hier is het strakblauw maar ik zit binnen!
Updated lijstje:
O: dubbele speltbth grillworst
T: koffie
L: hard broodje geitenkaas/tomaat, kopje heldere groentensoep, beker optimel
T: salade met feta, courgette, aubergine, frisee en komkommer
D: dikke broccolisoep
T: peer en mandarijn
Ligt het nou aan mij of eet je wat weinig de laatste tijd?quote:Op maandag 5 november 2012 12:52 schreef Perruche het volgende:
hier is het strakblauw maar ik zit binnen!
Updated lijstje:
O: dubbele speltbth grillworst
T: koffie
L: hard broodje geitenkaas/tomaat, kopje heldere groentensoep, beker optimel
T: salade met feta, courgette, aubergine, frisee en komkommer
D: dikke broccolisoep
T: peer en mandarijn
Heb nooit spettersquote:Op maandag 5 november 2012 10:18 schreef loveli het volgende:
Fry top is leuk maar gebruik hem ook weinig idd, je kan er ook een grillpan op zettenquote:Op maandag 5 november 2012 11:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Pas bij de IKEA aan het puzzelen geweest met pannen en gaspitten, 5 pitten op 60 cm is nog onhandig. En ik wil een fry-top. Niet dat ik die vaak zou gebruiken, maar ik willum
True story.quote:
ik wil liever deze halen (geen idee waar je die in NL kan scoren hoor, ik ken ze alleen vanuit de VSquote:
Herkenbaar, zit soms in zo'n stiltehok en als ik dan lunch met noten.. tsja dat knappert ook wel wat. maar het meurt wel minder dan mandarijn bijvoorbeeld. Kwam laatst daar binnen en het leek wel of er 600 mandarijnen waren ontploft.quote:Op maandag 5 november 2012 14:09 schreef Goodbye het volgende:
[..]
True story.![]()
Ben nu zo zacht mogelijk worteltjes aan het eten, straks moet ik net als sigme ook van mijn collega's onderweg al al mijn groenvoer eten.
Die zijn fraai jaquote:Op maandag 5 november 2012 14:16 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik wil liever deze halen (geen idee waar je die in NL kan scoren hoor, ik ken ze alleen vanuit de VS)
Wel beter te doen dan een boterham pindakaas.quote:Op maandag 5 november 2012 14:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Herkenbaar, zit soms in zo'n stiltehok en als ik dan lunch met noten.. tsja dat knappert ook wel wat. maar het meurt wel minder dan mandarijn bijvoorbeeld. Kwam laatst daar binnen en het leek wel of er 600 mandarijnen waren ontploft.
Zat even te kijken bij Potten en pannen in Utrecht, maar op de site staat het niet. Vriend van me werkt daar, maar echt voordelig is die winkel nietquote:Op maandag 5 november 2012 14:16 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik wil liever deze halen (geen idee waar je die in NL kan scoren hoor, ik ken ze alleen vanuit de VS)
quote:Op maandag 5 november 2012 14:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of eet je wat weinig de laatste tijd?
quote:Op maandag 5 november 2012 13:45 schreef Nallie het volgende:
[..]
Niet zoveel he Perr... krijg je geen honger?
Nog iets bij de soep?!
Ik ga ook hutspot eten!quote:Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
Hier gaat 't trouwens erg goed met weer terug op gewicht komen. Plateau lijkt weg en ik pas weer in kleding die een aardige tijd achterin de kast heeft gelegen. Krijg ook steeds meer te horen "Zo, jij bent wel wat kilo's kwijt, niet?" .
Lijst voor vandaag zo eens even bedenken. Vanavond in ieder geval hutspot![]()
Waar is je lijstje?quote:Op maandag 5 november 2012 16:10 schreef loveli het volgende:
Geinig, zit qua gewicht toch wel aan de top van waar ik ooit zat, maar de verdeling is beter dan toen. M'n taille kan beter, dus beter opletten wat ik eet.
Ze zijn het verplichtquote:Op maandag 5 november 2012 16:58 schreef the85mc het volgende:
Net ingeschreven bij de sportschool. Ik krijg deze week instructieles. Vertelde al dat ik ooit wel eens had gefitnesst en dat ik die apparaten wel snapte, maar het hoorde erbij.
Nou ja prima joh, als zij dat graag willen. Mijn plan is om minimaal 2x per week te gaan. Kijken of ik dat ook echt lange tijd ga volhouden.
Betraptquote:
Is dat zo? Ik kan mij niet herinneren dat ik bij mijn vorige sportschool een introductieles kreeg.quote:
^^quote:Op maandag 5 november 2012 17:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan mij niet herinneren dat ik bij mijn vorige sportschool een introductieles kreeg.
O echt? Ik vond het nogal onzin maar goed. ik snap ook wel dat je vooral met rugtrainingen voorzichtig moet zijn omdat je je rug kan slopen.quote:
Yep, daarom vandaag ook minder etenquote:Op maandag 5 november 2012 17:29 schreef MarMar het volgende:
Na twee zulke dagen is het toch des te meer reden om verstandige keuzes te maken de dag erna?
Again: een excuus is geen reden.
Volgende keer niet kiezen voor minder maar vooral meer voedzaam.quote:Op maandag 5 november 2012 17:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yep, daarom vandaag ook minder etenEn behalve de brownie en de vruchtenhagel valt het wel mee
Dat, plus 'minder' eten. Eet dan gewoon genoeg fatsoenlijke dingen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik begrijp niet dat als je een 'betere' dag wilt na een weekend met slechte lijstjes, je gaat ontbijten met een brownie. Het is niet gezond, het is een crap ontbijt en het past al helemaal niet in het scala van 'normaal eten'.
My 2 cents.
Je hebt best veel gedaan, dus ik denk dat yoghurt geen slecht idee isquote:Op maandag 5 november 2012 17:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb ook geen introductieles gekregen.
Daglijstje
O brintahavermoutmix
T appel
L cup a soup, dubbele boterham kaas
B fietsen, crosstraineren, roeien en fietsen (de fittest was weer 'middelmatig' ipv 'ondergemiddeld' hoera!)
T paar dingetjes tutti frutti
D rijst met groente en vis in kokosgarammassalasaus (lekker!)
Zou dit voldoende zijn qua voedingsstoffen of kan er nog wel een bak yoghurt bij?
quote:Op maandag 5 november 2012 17:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik begrijp niet dat als je een 'betere' dag wilt na een weekend met slechte lijstjes, je gaat ontbijten met een brownie. Het is niet gezond, het is een crap ontbijt en het past al helemaal niet in het scala van 'normaal eten'.
My 2 cents.
Wat zij zeggen.quote:Op maandag 5 november 2012 18:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat, plus 'minder' eten. Eet dan gewoon genoeg fatsoenlijke dingen.
quote:Op maandag 5 november 2012 18:06 schreef Probability het volgende:
Er moet weer 5 kilo af!
Lijstje:
O: Special K met een brownie
T: een brownie
L: 2 crackers komkommer + een brownie
T: thee zonder suiker en een brownie
D: weet ik nog niet maar toe een brownie
Gaat wel lekker, niet te veel brood gegeten nog!
quote:Op maandag 5 november 2012 18:06 schreef Probability het volgende:
Er moet weer 5 kilo af!
Lijstje:
O: Special K met een brownie
T: een brownie
L: 2 crackers komkommer + een brownie
T: thee zonder suiker en een brownie
D: weet ik nog niet maar toe een brownie
Gaat wel lekker, niet te veel brood gegeten nog!
Nee, geen report!quote:Op maandag 5 november 2012 18:19 schreef conleche het volgende:
Oh ik wilde de smileys op de ipad, maar ik geloof dat ik jullie nu heb gerapporteerd.
Echt, die mobiele versie suckt. Nou ja anyways, ik had als PI eengewild en als comment een
Nee hoor, je kunt mobiel bij je instellingen de smilies gewoon aan/uit zettenquote:Op maandag 5 november 2012 18:25 schreef Perruche het volgende:
Op de mobiel moet je alle smileys uit je hoofd kennen
Ik heb een blackberry, Doe doet niet aan instellingen geloof ik!quote:Op maandag 5 november 2012 18:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt mobiel bij je instellingen de smilies gewoon aan/uit zetten.
En dat lees ik nu pasquote:Op maandag 5 november 2012 18:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kusjekroel enzo
crap in = crap out
O, wist niet dat je dat kon instellen online. Ik kom niet verder danquote:Op maandag 5 november 2012 18:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die kan ik bij invoeren mobiel nooit vinden, maar wel bij editen.quote:Op maandag 5 november 2012 18:31 schreef conleche het volgende:
ik ken ook de meesten uit mijn hoofd, maar ik wilde een PI!
Gewoon ff op je mobiel bij je instellingen kijken. PI's kan je ook aan/uitzetten.quote:Op maandag 5 november 2012 18:39 schreef the85mc het volgende:
[..]
O, wist niet dat je dat kon instellen online. Ik kom niet verder dan![]()
en
op mobiel..
Oh ja hm.. Die zie ik 3 maanden niet en we zijn ook niet echt meer/nog lovers. Maar ik vind hem nog steeds leuk.. Lastig!quote:
Ja over 3 maanden of zo. Nu kan ik ook niet zo veel meer doen. 15 uur vliegen is best ver.quote:Op maandag 5 november 2012 18:53 schreef loveli het volgende:
Hm.. ja, ik weet niet of het geweldig advies is, maar go for it! Over 3 maanden ofzo.
quote:Op maandag 5 november 2012 18:37 schreef loveli het volgende:
MaJo, hieronder heb ik de lijstjes die je de afgelopen dagen gepost hebt gecopy/paste + wat dingen die je over je gezondheid zegt. Snap ook waar de brownies vandaan zijn gekomen
Hier in Slank lopen meer mensen rond met gezondheidsproblemen. Wat An24 doet is aangepast eten, bewegen en ze probeert zich sterker te maken. Aurum eet geen dingen waar ze buikpijn van krijgt, ik mijd voeding waar ik slecht op reageer (= moe/gammel van word). Als ik je lijstjes zie en weet dat je last jebt van ME + spastische darm, snap ik je niet.
Ja, ik begrijp dat je als ontbijt een brownie eet als die binnen handbereik is. Ik begrijp dat je als je je fruit vergeet, iets anders regelt op je werk. Ik begrijp dat je als je geen fut hebt een pizza in de oven flikkert. Ik begrijp dat je een baggerdag hebt als het slecht gaat met je hond. Ik begrijp alleen niet dat die 'incidenten' dagelijkse routine lijken te zijn en de goede maaltijden de uitzondering. Nu ben je onderdaan van de "tyranny of the urgent", je laat alles bepalen door wat er nu gebeurt en je kijkt niet vooruit naar wat je de komende tijd kunt doen.
En ik begrijp niet dat je je niet in je ziekte verdiept en je mouwen opstroopt om er zo verstandig mogelijk mee om te gaan. An gaat op haar hoofd staan om te voorkomen dat ze uit elkaar valt. Wat doe jij om je gezondheid te versterken?Ik snap niet goed waarom jullie mijn lijstjes zo mega slecht vindenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kusjekroel enzoOk ze zijn vaak niet perfect maar jullie doen vaak alsof ik super slecht eet en dat valt ook wel weer mee
ook lijkt het alsof jullie alleen nieuwelingen aanpakken. Als iemand 20 koekjes eet (20!!! Wtf
) dan hoor je niemand klagen maar als ik een keer een brownie eet valt iedereen over me heen
Ik doe al heel veel anders dan eerst en dat is te merken, ik ben al een paar kilo afgevallen en voel me stukken beter de laatste tijdik deed nooit iets aan sport, nu wel. Ik ben gestopt met roken. Ik doe echt mijn best maar ik ben misschien niet het type die er helemaal voor kan gaan ofzo, maar ik probeer het echt
Wel kan ik vertellen dat al die negatieve reacties hier eerder averechts werken, soms heb ik daardoor gewoon geen zin meer om te posten![]()
Ook heb ik het gevoel dat je er als 'nieuweling' moeilijk tussenkomt in deze hechte groep. Ik post vaak iets waar helemaal niemand op reageert, ik voel me dan niet echt deel van dit topic
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ja laten we even met z'n allen me belachelijk maken en uitlachen, altijd leukquote:
Mar lachte om het lijstje van Probability. Niet om jou.quote:Op maandag 5 november 2012 19:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja laten we even met z'n allen me belachelijk maken en uitlachen, altijd leuk
Waarom heb je de O en de L gecombineerd? Uitgeslapen?quote:Op maandag 5 november 2012 17:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Betrapt
O/L: halve bak volle kwark met honing resp. hagelslag (dus hele bak totaal)
T: 3 rijstewafels, koffie + melk/kandij, appeltje, ibu, vit D, E, magnesium
D: boerenkool + slagroom + knolselderij (Lau) + worst + augurk + mosterd
T: Visolie en wat me verder nog voor de mond komt.
Taille is overigens niet hoofddoel, belastbaarheid (fysiek en mentaal) wel.
quote:Op maandag 5 november 2012 19:07 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje:
O: 2 sneden volkorenbrood met wat boter en hummus
L: salade: blik tonijn, lading sperziebonen, twee gekookte eitjes, uitje, beetje mayodressing met citroensap en snee volkorenbrood met boter erbij
T: appeltje, banaan
D: groot bord hutspot met kipfilet
T: hand walnoten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |