jitzzzze | zaterdag 3 november 2012 @ 11:33 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door jitzzzze op 05-11-2012 08:58:36 ] | |
jitzzzze | zaterdag 3 november 2012 @ 11:39 |
LAPO uit vorige deel:
| |
YoshiBignose | zaterdag 3 november 2012 @ 11:44 |
Oke ja snap het ook niet meer nu hoor ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 3 november 2012 @ 11:50 |
ik dus ook niet, en het zit allemaal zo verstopt. Kan er niet wijs uit worden ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 3 november 2012 @ 11:54 |
Vreemd genoeg staat de E36 niet in mijn WDS Maar op de ETK staan 2 plaatjes. Eéntje met potmeter en één met een Bowdenkabel/gasstang(zonder potmeter dus) Volgens mij moet je redelijk eenvoudig kunnen kijken of je zo'n potmeter aan je gaspedaal vast hebt zitten. Pot(entiometer is nr. 10) plaatje uit ETK ![]() Of realoem http://www.realoem.com/bm(...)=35_0155&hg=35&fg=15 | |
jitzzzze | zaterdag 3 november 2012 @ 11:56 |
Plaatje ken ik inderdaad. Ik zal er nog eens onder duiken dit weekend. Wat de verkoper beweerde over die hendel en de ECU is dus wel mogelijk? | |
Hyperdude | zaterdag 3 november 2012 @ 11:57 |
Weet ik niet. Alles is mogelijk. De vraag is, hoeveel werk het is. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 3 november 2012 @ 12:00 |
dat hendeltje erin meubelen heb je natuurlijk zo voor elkaar, ik bedoel: how hard can it be? ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 3 november 2012 @ 17:23 |
![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 3 november 2012 @ 17:24 |
Genius ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 3 november 2012 @ 19:06 |
Hey vraagje, wil voor mn e46 een ander stuur, van de huidige is het leer op. Nu staat er op MP een waarvan de airbag gesprongen is, heeft dit verdere nadelige gevolgen ? Of kan ik gewoon mijn airbag overzetten | |
Piet__Piraat | zaterdag 3 november 2012 @ 21:37 |
Ligt eraan, welk stuur heb je nu? Zo'n sportstuur? Of nog een oude? Je kunt er een nieuwe airbag in zetten, maar bedenk je wel dat die nieuwe sportsturen een twee-fase airbag hebben. Jouw bouwjaar E46 kent echter maar één stand, dus je airbag zal altijd maximaal hard ploffen. | |
mitchelll0181 | zaterdag 3 november 2012 @ 22:41 |
Dit model ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 3 november 2012 @ 22:45 |
Da's volgens mij een één-fase-model, past ook wel bij je bouwjaar. Dan is een sportstuur kopen airbagtechnisch gezien wel tricky. Je kunt het doen, maar áls je zachte aanrijding krijgt, krijg je de airbag vol in je bakkes. | |
jitzzzze | zondag 4 november 2012 @ 08:44 |
In mijn airbag staat dat je na het af gaan van de airbag ook het stuur moet vervangen. | |
mitchelll0181 | zondag 4 november 2012 @ 11:29 |
Hmm en waarom dan, alleen dat midden gedeelte bevat de airbag | |
jitzzzze | zondag 4 november 2012 @ 11:43 |
Mijn gezonde verstand zegt dat door de klap van de explosieven in de airbag ook best wel eens je stuur zou kunnen vervormen/beschadigen. Een beetje hetzelfde idee dat je een helm ook moet vervangen na een klapper, ook al zie je geen schade. | |
Piet__Piraat | zondag 4 november 2012 @ 12:01 |
Een beetje Googlen levert op dat normaal gesproken echt alleen de airbag vervangen wordt. | |
Den_Haag | zondag 4 november 2012 @ 12:04 |
Straks alvast eens sneeuwkettingen bestellen voor de beemer. | |
jitzzzze | zondag 4 november 2012 @ 12:35 |
Omdat een stuur ook serieuze knaken kost, en een airbag al duur zat is? | |
Piet__Piraat | zondag 4 november 2012 @ 12:39 |
Zou kunnen, maar hoeft niet. Het stuur hoeft in principe alleen maar een draaihoepel te zijn. Zo lang die nog mooi rond is, doet het ding wat het moet doen. Een helm moet niet mooi rond zijn, maar vooral de interne structuur moet goed zijn. Functie staat daar los van vorm, bij een stuur niet. | |
jitzzzze | zondag 4 november 2012 @ 12:40 |
Dat is allemaal ook waar. Neemt niet weg dat het wel in de airbags/stuur staat. Dat zal BMW er niet voor niets in kalken. | |
mitchelll0181 | zondag 4 november 2012 @ 12:41 |
Idd ¤¤¤ | |
daNpy | zondag 4 november 2012 @ 12:44 |
Juist niet, je airbag zal dan altijd maar 1 stage ontploffen en als dat de tweede is, heb je kans op geen airbag of een rare ontploffing van je stuur ![]() Sowieso is het leip om type's airbags te wisselen, hier zitten hele algoritmes achter welke op de auto zijn afgesteld. | |
jitzzzze | zondag 4 november 2012 @ 12:44 |
Waarschijnlijk. En om gezeik te voorkomen voor als het stuur wel een keer beschadigd is, dan kan BMW altijd zeggen "Ja, maar het stond erin met grote letters. Eigen schuld enzo". Als het stuur verder rond/recht ( ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 4 november 2012 @ 12:51 |
Precies. Net als dat ze adviseren om alleen maar originele BMW-onderdelen te kopen en altijd naar de dealer te gaan. "Wij van WC-eend..." ![]() Hij ploft maar in één stand ja, en ik heb altijd begrepen dat dat de maximale stand is. | |
daNpy | zondag 4 november 2012 @ 13:02 |
Dat zou kunnen als je de beide stages parallel aansluit. Je hebt namelijk 2 stekkers bij een dual stage airbag, omdat beide stages op een ander tijdstip gevuurd moeten worden. Echter zal de impedantie veranderen als je 2 airbags parallel zet en dan geeft je airbag computer een fout. Wat ik al zei; zelf gaan knutselen aan je airbag systeem is vragen om problemen. | |
mitchelll0181 | zondag 4 november 2012 @ 13:27 |
Klopt, niet verstandig daarom vervang ik hem ook door hetzelfde stuur. Raar maar waar vindt ik dit model ook het mooist | |
Piet__Piraat | zondag 4 november 2012 @ 14:01 |
Wel apart, dat stuur is nooit origineel geleverd op de 3 volgens mij, alleen op de 5. | |
mitchelll0181 | zondag 4 november 2012 @ 14:03 |
Je bent te scherp jij, die op de foto is van een 5 ja, zie lichtschakelaar. Voor t gemak had k die ff gepaste, was de eerste die ik tegenkwam die erop leek hahaha | |
daNpy | zondag 4 november 2012 @ 14:44 |
Nu zie ik het verschil ook pas ![]() En idd, hoewel het afgebeelde stuur -voor de E46- een beetje oubollig aandoet, vind ik het ook mooier dan het nieuwe/'sportieve' model dat ook in de E46 geleverd is. Het stuur zelf lijkt groter omdat er een slankere kern in zit (de T-vorm). Daarnaast zijn de knoppen veel moeilijker te bedienen, je moet je hand verplaatsen om erbij te kunnen. Dat hoeft bij dit stuur veel minder/ | |
mitchelll0181 | zondag 4 november 2012 @ 18:46 |
Ahh beter, net een mailte terug voor 25 mag ik hem overnemen! Awesome, stoor me erg aan mn half versleten stuur | |
mitchelll0181 | zondag 4 november 2012 @ 18:49 |
![]() Exact dit model dus. En zit te twijfelen om zoiets te nemen maar dan wit ![]() | |
daNpy | zondag 4 november 2012 @ 18:59 |
Je kan ook NFS spelen ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 4 november 2012 @ 19:00 |
Haha ja het is wel leuk, maar toch ook weer niet.. hahaha | |
YoshiBignose | zondag 4 november 2012 @ 19:26 |
![]() | |
mitchelll0181 | zondag 4 november 2012 @ 19:27 |
Hahaha net een vliegtuig cockpit man | |
Piet__Piraat | zondag 4 november 2012 @ 20:31 |
Je realiseert je dat dit een ander stuur is dan dat je hierboven heb geplaatst? Als in: de airbagkap is anders. Grootte en MF-knoppen zijn identiek. | |
mitchelll0181 | zondag 4 november 2012 @ 20:33 |
Ja, daarom zeg ik nu : exact dit model | |
Piet__Piraat | zondag 4 november 2012 @ 21:25 |
Oh verrek, ik zie ook nu pas dat je had gepost dat je er eentje snel had gekozen die er op leek ![]() Ik vind dit stuur ook mooi. Heb wel eens een aanbieding voor een MF-sportstuur gekregen, maar ik heb vriendelijk bedankt, huidige stuur is prima. | |
mitchelll0181 | zondag 4 november 2012 @ 23:49 |
Klopt ![]() hahahaha | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 08:13 |
Tip van flip: doe het niet. | |
Alicey | maandag 5 november 2012 @ 17:27 |
Vanochtend was het lekker koud (in het weekend te lang uitgeslapen daarvoor ![]() Kortom, het vacuumslangetje heeft het probleem van idling en slecht wegkomen bij lage toerentallen verholpen. ![]() ![]() ![]() Als iemand nog suggesties heeft m.b.t. die code CB, dan zou ik die ook graag horen. Zoals het er naar uitziet ga ik binnenkort voor langere tijd naar Canada en moet ik de auto daar invoeren, waarbij er ook zaken zoals emissietests bij komen kijken. Ik weet niet in hoeverre lambda control 2 (ik krijg geen meldingen over O2 sensors o.i.d.) dat beinvloedt. ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 5 november 2012 @ 18:05 |
Hey nou je het zegt ja.. ik vondt em al wat beter rijden .. moet maar is een originele lmm gaan kopen en een lambda doet raar .. $$$$ Au ... | |
jitzzzze | maandag 5 november 2012 @ 18:19 |
Dat zijn serieuze knaken inderdaad ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 5 november 2012 @ 18:34 |
LMM moet toch ook wel via ebay Duitsland te krijgen zijn voor minder... | |
mitchelll0181 | maandag 5 november 2012 @ 18:46 |
Het schijnt dat deze ook heel goed zijn http://www.wilmink.nl/pierburg/ 170 ofzo .. | |
Piet__Piraat | maandag 5 november 2012 @ 18:52 |
De Pierburg-LMM's staan erom bekend dat zie de originele BMW-LMM's van de e46 prima kunnen vervangen inderdaad. Zouden wel een iets kortere levensduur hebben, maar volgens mij was de prijs daar ook naar. Kijk hier ook eens: http://www.ebay.de/sch/i.(...)&_osacat=0&_from=R40 | |
gebrokenglas | dinsdag 6 november 2012 @ 18:12 |
Dat de wegligging van een BMW werkelijk prima is, bleek vandaag wel weer. Er staat blijkbaar nogal wat wind en menige auto deed een paar flinke zwabbers over de snelweg. De BMW gaf geen krimp. Ja, toen ik vanachter een groot bos ineens in het open veld kwam voelde ik de winddruk vanaf zij, en moest ik even licht corrigeren. ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 6 november 2012 @ 19:11 |
Alleen RWD op flyovers kan wat verradelijk zijn ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 6 november 2012 @ 19:23 |
In de winter begint al dat gekloot weer. Tijd om de lap vloerbedekking in de auto mee te nemen (voor extra grip bij vastzitten op een gladde parkeerplaats), met een schop voor het uitgraven, en een setje startkabels voor de alweer gestorven accu... ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 6 november 2012 @ 19:27 |
Serieus? Ik heb alleen een ijskrabbertje. Startkabels liggen standaard achterin, verder neem ik niets bijzonders mee. | |
gebrokenglas | dinsdag 6 november 2012 @ 19:33 |
Ik met mijn eigenwijze zuinige kop bleef vrolijk op zomerbanden doorkachelen, en heb tevaak vastgezeten. Zo kut als je vastzit in het gootje tussen de insteekhaven en het asfalt. En geen mens die denkt van kom laat ik die jongen even helpen.... neenee, ze blijven allemaal lachend toekijken en laten je vrolijk klooien, zelfs als je vraagt of ze even willen helpen pushen... Eindelijk de banden vrijgeschept, met een flinke lap gas losgekomen, en eindelijk - na het geven van een middelvinger - weer op weg. Met je kouwe tintelende vingers voor de luchtroosters om ze weer wat leven in te blazen, onderwijl met de knieen sturend... Bah. Volgende week toch maar even achter winterbanden aan.. ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 6 november 2012 @ 19:34 |
Mja, daar vraag je dan wel een beetje om hè ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 6 november 2012 @ 19:41 |
Ja klopt... Maarja, voorheen altijd auto's met voorwielaandrijving gehad, en nooit vastgezeten met de standaard banden... Dus dit was wel even balen. En natuurlijk wel vaker vastgezeten maar da's dan 's ochtends als niemand het ziet enzo.... | |
Piet__Piraat | dinsdag 6 november 2012 @ 19:53 |
Haha ja. Ik had ook altijd FWD en een barrel waarmee ik overal wel kwam. Maar was op de hoogte van de manco's van RWD met dat weer, dus preventief gehandeld toen ik de Bimmer kocht ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 6 november 2012 @ 20:14 |
Het is dan maar goed dat ik een touring heb ![]() | |
Neerlands_Trots | woensdag 7 november 2012 @ 12:24 |
Vandaag kreeg ik op de snelweg een flinke bui over me heen. Ruitenwissers aan en niets aan de hand, in eerste instantie dan. Opeens stopten de ruitenwissers en bleven hangen op de helft ongeveer, dwars over mijn ruit dus! Later bij een stoplicht wel handmatig in de ruststand kunnen zetten, maar als ik nu de ruitenwissers aan wil zetten gebeurt er niets, ook niet als ik ruitenwisservloeistof wil sproeien. Waar zit het probleem? Is het voor iemand met twee linkerhanden zoals ik een beetje makkelijk te verhelpen? | |
jitzzzze | woensdag 7 november 2012 @ 12:33 |
Zekering, relais, bedieningsstokje, motortje kaput, mechanisme kaput, wis/was computer kaput, stekketje ergens los getrilt? zeg het maar. Genoeg opties. Ik zou beginnen met controleren in de volgorde waarin het hiervoor staat. | |
mitchelll0181 | woensdag 7 november 2012 @ 12:46 |
Jeej, mn nieuwe ( gebruikte ) stuur is opgestuurd, morgen ff hobbyen ![]() Iemand nog een versleten e46 stuur hebben ? ![]() | |
rival | woensdag 7 november 2012 @ 13:03 |
nee. jij wel nog 2 draagarmen aan de voorkant? moest klusje doen, ging niet door. nu zit ik met 2 draagarmen voor een E46. iemand? | |
rival | woensdag 7 november 2012 @ 13:05 |
hoorde je nog wel iets nadat hij ermee stopte? dus hoor je bv een motortje draaien oid? anders is het meest voor de hand liggende dat er gewoon een zekering uit is geklapt. | |
jitzzzze | woensdag 7 november 2012 @ 13:08 |
Alleen de airbag ![]() | |
Neerlands_Trots | woensdag 7 november 2012 @ 13:08 |
Ja, als ik aan het stuurhendeltje trek hoor ik wel het wisgeluid (heen- en weer zeg maar), maar de ruitenwissers bewegen niet ![]() | |
jitzzzze | woensdag 7 november 2012 @ 13:10 |
Dus het motortje draait wel? Dan is je mechanisme stuk, zeg maar die stangen onder je ruit die de wisserarmen laten bewegen. | |
Neerlands_Trots | woensdag 7 november 2012 @ 13:14 |
Hm, dure grap? | |
jitzzzze | woensdag 7 november 2012 @ 13:17 |
Als je het laat doen wel ja. Je bent zo een uur verder voordat je de oude eruit hebt. En een uur om een nieuwe erin te knutselen, armen afstellen, testen, enzovoort. Plus de materiaalkosten. Als je een beetje handig bent zou je het zelf moeten kunnen doen. | |
Scooter1 | woensdag 7 november 2012 @ 14:59 |
Aangezien ik totaal geen verstand van auto's heb vraag ik het maar aan de BMW experts. Ik kan een BMW 316I Sedan uit 1999 met 297.000km op de teller overnemen. Altijd bij dealer in onderhoud geweest. Met een zeer goede set zomer en een redelijke set wintenbanden. APK tot Oktober 2013. Is er nog iets waar ik speciaal op moet letten of naar vragen met dit model? | |
mitchelll0181 | woensdag 7 november 2012 @ 16:46 |
Ik heb ze nodig ja, ik hoor ze al aardig kletteren. welk merk zijn ze ? Meyle ? Wil je dr voor hebben | |
mitchelll0181 | woensdag 7 november 2012 @ 16:47 |
Voor hoeveel als ik vragen mag ? Een e46 kost tegenwoordig ook niks meer namelijk | |
Scooter1 | woensdag 7 november 2012 @ 17:16 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Scooter1 op 08-11-2012 21:34:03 ] | |
gebrokenglas | woensdag 7 november 2012 @ 17:52 |
Algehele conditie van de motor. 3ton voor een bezine is al heel behoorlijk. dwz: onder de kap, roest rond de steunen van de veren? zie je zweetplekken op de motor bij de pakkingen of ergens anders? Als de motor draait, kun je gemakkelijk de koelslang indrukken, of voelt het keihard? | |
jitzzzze | woensdag 7 november 2012 @ 18:09 |
3 ton is voor een benzine wel erg veel, maar goed, het gaat om de complete staat van de auto. | |
Scooter1 | woensdag 7 november 2012 @ 19:05 |
@gebrokenglas Dank, ik zal er naar kijken. @jitzzzze Uiteraard, dank. Was meer om te horen of er nog speciale "problemen" zijn, van het weekend dan maar ff naar gaan kijken ![]() | |
Alicey | woensdag 7 november 2012 @ 19:10 |
... en zojuist ging de CEL weer branden, zoals iedere keer 's ochtends bij het eerste verkeerslicht, om daarna weer uit te gaan. Dezelfde codes (Lambda Control 1 & 2). Geen problemen meer met rough idling, slechte acceleratie of motor afslaan. Kennelijk zijn het dus verschillende problemen.. Iemand enige suggestie waar ik kan zoeken als ik deze codes krijg (zonder codes voor oxygen sensors o.i.d.), zonder dat er merkbare symptomen zijn? | |
Piet__Piraat | woensdag 7 november 2012 @ 19:16 |
En diegene vergoedt dat niet? ![]() Welk merk en voor welk model zijn ze? Zit ook nog verschil tussen de modellen, toch? (cabrio/coupé vs. sedan/touring) | |
maart78 | woensdag 7 november 2012 @ 21:03 |
mijn karretje | |
maart78 | woensdag 7 november 2012 @ 21:04 |
[img]http://www.mijnalbum.nl/Album=GYLEYW7V | |
maart78 | woensdag 7 november 2012 @ 21:05 |
grrr | |
Andyy | woensdag 7 november 2012 @ 21:45 |
![]() ![]() ![]() Graag gedaan | |
Andyy | woensdag 7 november 2012 @ 22:09 |
Een vriend heeft een E36 316i met +/- 250.000 op LPG. Heeft de koppakking moeten vervangen, maar weet niet of dat nou iets typisch is voor dat blok ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 7 november 2012 @ 22:51 |
Grappig, mijn koppaking van mn 318 lag er op 260 uit M43 blok, dagje werk en 300 euro ongeveer, mocht het je overkomen | |
Piet__Piraat | woensdag 7 november 2012 @ 23:34 |
Als je het zelf kan ja. Bij de garage betaal je al fors meer, en bij de dealer al helemaal. | |
rival | donderdag 8 november 2012 @ 09:17 |
sorry. ze zijn al verkocht. eigenlijk op hetzelfde moment dat ik dat bericht plaatste. | |
Tarado | donderdag 8 november 2012 @ 16:56 |
boegschroef | vrijdag 9 november 2012 @ 15:49 |
WTF: Kom ik uit de winkel terug bij mijn auto zijn mijn ruitenwissers gejat! Ik ben +- 15 minuten binnen geweest en de auto stond op een drukke parkeerplaats... Het moet niet gekker worden.... Nieuwe wissers kosten gewoon 60 euro bij de dealer ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 9 november 2012 @ 15:51 |
Crisis ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 9 november 2012 @ 15:58 |
Ze wissen erg goed, dank je ![]() | |
jitzzzze | zondag 11 november 2012 @ 17:45 |
Nieuwe remschijven, blokjes en contactjes. Wie kent een goede site? Mister-auto en Winparts verkopen bijna hetzelfde, voor ongeveer dezelfde prijs. Maar misschien zijn er meer sites. | |
Piet__Piraat | zondag 11 november 2012 @ 18:26 |
Heeft mister-auto nog de aanbiedingsprijzen van Bosch? Ik heb in 't verleden ook goede ervaringen opgedaan met autoteilemann.de. | |
Hyperdude | zondag 11 november 2012 @ 18:29 |
Maakt Zimmermann tegenwoordig schijven die recht blijven, of kan je er nog steeds beter met een grote boog omheen lopen? ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 11 november 2012 @ 18:53 |
Zimmermann hoor ik dubieuze verhalen over, maar die zijn wel minimaal een jaar oud ![]() | |
Hyperdude | zondag 11 november 2012 @ 19:00 |
Ik ook ![]() | |
jitzzzze | zondag 11 november 2012 @ 19:09 |
Ja, tot de 19e nog. Heb nu TRW blokken en schijven van een onbekend merk. De blokken bevallen prima, dus zit erover na te denken om die weer te kopen samen met schijven van TRW. | |
spectrumanalyser | zondag 11 november 2012 @ 22:58 |
bij de E46 is de ontgrendelingsmodule een bekend punt, oftewel de 'GM5' module. deze module zorgt voor het ontgrendelen van de deuren, na openen met de afstandsbediening. ook de aansturing van ruitenwissers gebeurd door de GM5 module. het komt voor dat de GM5 module defect raakt en dat soms het alarm wel gedeactiveerd en de lichten knipperen, terwijl de deuren dicht blijven. dat euvel kan echt prijzig zijn, tenzij je zelf handig bent. kortom, kan je met de afstandsbediening de deuren netjes openen en sluiten, zijn hier problemen mee geweest | |
Hyperdude | zondag 11 november 2012 @ 23:14 |
Komt dat zo vaak voor? Zou mij eerder zorgen maken over kaduke draagarmen voor, gebroken achterveren of defecte VANOS. Diesel heeft nog wel wat meer akkefietjes. | |
YoshiBignose | zondag 11 november 2012 @ 23:37 |
Ja, voor de rest heeft de E46 gewoon standaard onderhoud. Veel standaard onderhoud ![]() Ben al bijna weer vergeten wat ik er allemaal aan gedaan heb. Kapotte draagarmen, fuseekogels, nokkenassensor, wat olie lekkages (krukaskeerring ofzo???), bobines stuk, koppeling naar de klote (rond de 200.000) en koelvloeistofreservoir gescheurd. Ben vast nog wel wat vergeten ![]() Verder heeft hij het over een E46 316i met name dus... geen VANOS ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 12 november 2012 @ 08:50 |
Op Bimmerportal zit een User die het voor een fatsoenlijke prijs kan repareren, dus dat kun je dan altijd proberen. De VANOS heb ik niet in m'n diesel, maar de rest is bekend. Net als de kachelweerstand, raammechnismen, motorsteunen en thermostaat ![]() | |
daNpy | maandag 12 november 2012 @ 09:07 |
Achterveren :p | |
YoshiBignose | maandag 12 november 2012 @ 09:07 |
Oh ja raammechanismen ![]() Achterveren zei hij al... subframe kan ook scheuren maar voornamelijk bij de oudere 6-cilinders. | |
jitzzzze | maandag 12 november 2012 @ 12:25 |
wordt de kilometerstand van een e36 in de ECU opgeslagen of in de 'tellerbak' ? | |
mitchelll0181 | maandag 12 november 2012 @ 15:07 |
Beide dacht ik, maar als je de bak veranderd krijg je kms van die teller te zien | |
gebrokenglas | maandag 12 november 2012 @ 15:10 |
Lijkt mij ook, anders kun je door simpelweg het doorvoeren van nieuwe software of firmware, wat bij de een ECU heel makkelijk kan, ook de tellerstand flushen. Plus dat de pulsen afkomstig van de aandrijving sowieso bij het klokwerk binnenkomen ivm de snelheidsmeter. | |
jitzzzze | maandag 12 november 2012 @ 15:13 |
Maar als je dan een andere tellerunit erin zet, krijg je dan nog de juiste kmstand te zien? | |
gebrokenglas | maandag 12 november 2012 @ 15:18 |
Ehhh.. Ik heb nog een heel zwik technische documentatie over de E36. Mogelijk dat daar iets in staat. Zal het eens doornemen vanavond. | |
jitzzzze | maandag 12 november 2012 @ 15:25 |
Nice ![]() ![]() Ik ben er namelijk achtergekomen dat ik een tellerunit van een compact heb. Niet dat dat zo erg is, maar ik wil er ooit eentje waar wel een verbruiksmeter in zit. | |
gebrokenglas | maandag 12 november 2012 @ 15:28 |
Tuurlijk wil ik dat. Electrische schema's. De speedometer read contact zit boven een van de asseit uit de diff, als ik dit plaatje mag geloven.... En komt aan de andere kant weer uit in het instrumentencluster. | |
gebrokenglas | maandag 12 november 2012 @ 15:30 |
170MB aan pdfjes. Zit ook dubbel spul tussen (duits en engelse versie) dus je moet er maar even doorheen bladeren. Hoe stuur ik je dat toe? is er iets van megaupload? | |
jitzzzze | maandag 12 november 2012 @ 15:31 |
Dus dan is het aannemelijk dat de km stand in de tellerunit wordt opgeslagen? Megaupload kan, of skydrive? | |
gebrokenglas | maandag 12 november 2012 @ 15:32 |
ik zit even te kijken naar wetransfer... | |
gebrokenglas | maandag 12 november 2012 @ 15:38 |
Bezig met uploaden. nog 21 minuten... Nieuwe poging... [ Bericht 37% gewijzigd door gebrokenglas op 12-11-2012 16:00:24 ] | |
rival | maandag 12 november 2012 @ 16:05 |
ik weet geen antwoord op je vraag. wel heb ik tellerbakken E36 liggen. 4 en 6 cilinder ![]() | |
gebrokenglas | maandag 12 november 2012 @ 16:13 |
Uploaden lukt niet. Ik probeer het later nog wel eens.... | |
jitzzzze | maandag 12 november 2012 @ 18:39 |
4 cilinder diesel? ![]() | |
jitzzzze | maandag 12 november 2012 @ 18:39 |
Is goed, komt het later wel een keer ![]() | |
Mr_Moon | maandag 12 november 2012 @ 21:26 |
tafeltje is klaar...![]() | |
spectrumanalyser | maandag 12 november 2012 @ 22:34 |
't probleem met de GM5 module komt inderdaad vaker voor. er zijn hobbyisten die de gm5 module voor je willen repareren. die zetten een nieuw IC in de module (solderen) kosten liggen dan rond de 100 euro. de gm5 module los zal goedkoper via de tweedehands markt te krijgen zijn (vanaf 20 euro al). dan is het nog wel nodig om de sleutels 'ingeleerd' te krijgen. | |
spectrumanalyser | maandag 12 november 2012 @ 22:37 |
nu 't toch over de kosten gaat: de computer van een e46 laten uitlezen (storingsdiagnose) kost 55 euro bij de bmw dealer, vandaag de dag. nee, bij een reparatie vervallen deze onderzoekskosten niet ![]() leuk zo'n computer.... | |
FkTwkGs2012 | maandag 12 november 2012 @ 22:38 |
geld teveel? | |
Alicey | dinsdag 13 november 2012 @ 00:28 |
De gewone garage hier durft er 200 dollar voor te vragen. ![]() | |
rival | dinsdag 13 november 2012 @ 09:24 |
http://www.vandenhengelbmw.nl/index.php | |
rival | dinsdag 13 november 2012 @ 09:25 |
alleen benzine helaas! | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 10:04 |
Dat is jammer, hoe zit je trouwens in de flexibele uitlaatstukken? ![]() | |
rival | dinsdag 13 november 2012 @ 10:37 |
die heb ik niet ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 10:41 |
Wat heb je dan wel? ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 13 november 2012 @ 10:42 |
gwn een inpa interface kopen, kan je t allemaal zelf doen. | |
rival | dinsdag 13 november 2012 @ 10:42 |
buizen, bochten, spruitstukken, dempers en een lasapparaat ![]() | |
fathank | dinsdag 13 november 2012 @ 10:48 |
Zimbabwaanse dollars mag ik hopen ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 10:55 |
Hmm, geen voorpijpje met flexibel stuk? Van de turbo tot de kat? | |
Goddelijker | dinsdag 13 november 2012 @ 11:08 |
Wat voor storing heb je dan? Ik heb vorig jaar voor 30 euro een 'algemene' uitlezer gekocht, en de storingscodes zoek ik wel op internet op. ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 13 november 2012 @ 11:18 |
leuk als je dr een na 2000 hebt anders heb je er niks aan. voor 2000 heb je voor bmw een K line interface nodig | |
Goddelijker | dinsdag 13 november 2012 @ 11:18 |
Ja, dat is zo. Wacht, stuur je even een DM! | |
mitchelll0181 | dinsdag 13 november 2012 @ 12:42 |
Heb zelf deze http://link.marktplaats.nl/613090982 Perfect | |
Tarado | dinsdag 13 november 2012 @ 12:45 |
Zo'n PDC sensor in mijn bumper gevallen, hoe? Geen idee | |
Tarado | dinsdag 13 november 2012 @ 16:46 |
Alweer verholpen door garage, snel en ook nog service foc, heel netjes ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 17:03 |
Nee. Je zult ALTIJD de km stand v.d. nieuwe teller zien. | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 18:19 |
Serieus? Dat is wel heel gemakkelijk de KM stand naar beneden bij schroeven. | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 18:23 |
Yep, mijn BMW uit 94 staat op 310.000, teller op 179.xxx, blok op 210.xxx. Mijn Golf uit 85 staat op xxx.xxx (onbekend), blok (& vorige teller) voor de revisie op 280.000, nieuwe teller op 0 en blok na revisie op 0. En koets is vooralsnog onbekend.. ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 18:24 |
Dus behalve eentje voor een vier cilinder diesel, moet ik er ook eentje vinden met 290.000 erop? Wat een onmogelijke opgave ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 18:25 |
Ja of laten terugdraaien, 5 tientjes volgens mij.. ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 18:26 |
Pff, dan laat ik deze wel zitten. Ga geen 100 euro neerleggen voor een tellerbak. | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 18:34 |
Heb een troost, ik heb 171,- betaald voor de mijne... ![]() ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 18:50 |
Maar dat doe je zelf ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 18:51 |
Dan gewoon een teller kopen die qua kilometer stand het dichts in de buurt komt als de jouwe, 10 of 20 euri de stuk.. | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 18:52 |
Ze staan op MP voor 50 euro het stuk ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 18:53 |
lol.. Ga naar Heijne sloperij in Venlo. 2 tientjes max. | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 18:54 |
met diesel erbij alsnog 5 tientjes ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 13 november 2012 @ 18:54 |
Bizar dat ze het ook dan niet. Ik heb een BMW scanner, mocht in de buurt van Nijmegen wonen en een E46 van na 2000 hebben (rechthoekige aansluiting linksonder bij het stuur), dan mag je best een keer langskomen, hang ik 'm wel voor je aan mijn scanner. Weet je binnen vijf minuten hoe of wat. | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 18:54 |
2 tientjes gap, heb er zoveel tellers gekocht dat ik wel een handel kon beginnen.. ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 18:56 |
dan heb je vast nog wel een 4 cilinder diesel liggen met 290.000 op de teller ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 19:02 |
Mot dan langs de sloop voor je ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 19:03 |
Dat kost zeker ook 30 euro ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 19:05 |
Tja, 10tje winst mag wel toch..? | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 19:06 |
Een eenmalige aanmoedigingspremie; help turq de winter door ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 19:07 |
![]() | |
jitzzzze | dinsdag 13 november 2012 @ 19:08 |
Nou zeg, ik zal de excuus-PTA'er nog eens helpen ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 19:12 |
Hey.. of 30 euro bij mij of 50 bij een ander.. ![]() | |
Alicey | dinsdag 13 november 2012 @ 19:38 |
Dat zou ik ook hopen, maar mijn indruk was dat de beste man het over Amerikaanse dollars had. ![]() | |
jitzzzze | woensdag 14 november 2012 @ 08:09 |
Maar goed, het staat niet bepaald hoog op mijn lijstje. Als ik ooit een keer geld over heb misschien ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 14 november 2012 @ 08:22 |
![]() ![]() | |
Tarado | donderdag 15 november 2012 @ 13:29 |
Craptacular | donderdag 15 november 2012 @ 15:17 |
Nog 8 weken voor ik mijn fonkelnieuwe Einzer kan gaan ophalen. ![]() | |
Tarado | donderdag 15 november 2012 @ 15:46 |
Welk type? | |
mitchelll0181 | donderdag 15 november 2012 @ 16:34 |
Boeie.. Einzer .. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 15 november 2012 @ 16:34 |
BMW Compact... ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 15 november 2012 @ 16:35 |
VW 1-Serie ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 15 november 2012 @ 16:35 |
BMW Polo 1.2 ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 15 november 2012 @ 16:35 |
Audi a1 ![]() Allemaal zelfde verhaal | |
Turquaz52 | donderdag 15 november 2012 @ 16:37 |
Ik doelde eigenlijk op dit gedrocht hier: ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 15 november 2012 @ 17:43 |
![]() | |
Andyy | donderdag 15 november 2012 @ 20:37 |
Hij rijdt toch best goed hoor, alleen jammer van de stuurbekrachtiging | |
mitchelll0181 | donderdag 15 november 2012 @ 20:42 |
Tuurlijk.. de nieuwe alto ook ![]() | |
jitzzzze | donderdag 15 november 2012 @ 20:42 |
Een golf en de 1 serie hetzelfde vinden? Ga eens langs de opticien ![]() | |
Andyy | donderdag 15 november 2012 @ 20:44 |
Nee. Zitpositie is perfect, stuur lekker dichtbij, goede wegligging, aandrijving op de juiste wielen. Wat is daar nou mis mee? ![]() | |
dester_martijn | donderdag 15 november 2012 @ 21:03 |
A stel je niet zo aan joh. Die tupperware bakken van die twee users, dát zijn pas aanwinsten voor de weg! | |
Andyy | donderdag 15 november 2012 @ 21:09 |
Ohja, ze hebben eigenlijk geen recht van spreken ![]() Wat er aan onze veranderd is zijn witte angel eyes ipv gele ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 15 november 2012 @ 21:32 |
Tupperware ![]() ![]() | |
jitzzzze | donderdag 15 november 2012 @ 21:33 |
Welke user is dit? ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 15 november 2012 @ 21:37 |
Hahhaa iemand van hier , vast niet. Morgen mn stuur is ff vervangen voor een heel exemplaar, ga ook de drukknoppen openschroeven en de oranje leds vervangen voor wit/blauw | |
spectrumanalyser | donderdag 15 november 2012 @ 22:33 |
kga mn stuur reinigen met Aquapur wonderspons, als ik dat ergens kan krijgen ![]() | |
dester_martijn | donderdag 15 november 2012 @ 22:44 |
Zie smiley voor de post. Ik proef bij jullie alleen een haat om te haten. Alles wat nieuw is, is lelijk en dat vind ik bekrompen. | |
Goddelijker | donderdag 15 november 2012 @ 22:56 |
Leder stuur? | |
spectrumanalyser | donderdag 15 november 2012 @ 23:36 |
Ja, leder. ik zie dat 't sponsje ook wel wondersponsje heet en bij de meeste warenhuizen te krijgen is | |
YoshiBignose | donderdag 15 november 2012 @ 23:49 |
Niets mis mee, zal vast goed rijden de 1-serie, is alleen strontlelijk. | |
Piet__Piraat | vrijdag 16 november 2012 @ 00:22 |
Ga zelf eens langs de opticien en dan even de Golf en de Polo vergelijken ![]() Overigens vind ik die nieuwe 1 ook niks. De oude ben ik meer gaan waarderen al zal ik er nooit echt een fan van worden. De nieuwe heeft gewoon het downsyndroom. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 16 november 2012 @ 08:01 |
Maar dat stond toch niet in het plaatje? ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 16 november 2012 @ 09:02 |
Kijk nog eens goed of er een Golf of Polo naast die Einzer staat ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 16 november 2012 @ 09:07 |
fuck ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 16 november 2012 @ 09:13 |
![]() Ik begon al te twijfelen of je me niet in de malen zat te nemen ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 17 november 2012 @ 10:09 |
vraag van vandaag; past het interieur van een E46 touring in een E46 sedan? denk zelf van niet, de achterbank van een sedan is niet in te klappen, touring wel. | |
jitzzzze | zaterdag 17 november 2012 @ 10:14 |
Kijk hier maar eens: http://bmwfans.info/parts(...)facility_seat_cover/ Klik dan op het onderdeelnummer en dan zie je in welke auto's het desbetreffende onderdeel gebruikt is en dus zal passen. En dan zie je al vrij snel dat de zitting alleen in touring modellen is gebruikt; hetzelfde geld voor de rugleuning. | |
Piet__Piraat | zaterdag 17 november 2012 @ 11:01 |
Ik dacht juist dat ze wel uitwisselbaar zijn, mits je de goede variant koopt (inklapbaar vs. niet-inklapbaar). Want daar zit wel een verschil in. | |
OxygeneFRL | zaterdag 17 november 2012 @ 17:21 |
My new ride:![]() | |
jitzzzze | zaterdag 17 november 2012 @ 19:17 |
Nice ![]() Maar parkeer toch eens normaal ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 17 november 2012 @ 19:22 |
Niks ervan, we betalen genoeg wegenbelasting | |
Turquaz52 | zaterdag 17 november 2012 @ 19:40 |
Niet waar... ![]() Laat je deze dan aub wel helemaal origineel zonder M5, M550D, 335IX, Alpina of Hartge stickers en zonder gekke 'zeldzame' bumpers.. ![]() Een mooie M5 pakket zou wel niet misstaan ![]() | |
OxygeneFRL | zaterdag 17 november 2012 @ 19:46 |
Het is een M5 dus die zit er al op. sorry. | |
Turquaz52 | zaterdag 17 november 2012 @ 19:51 |
Dat is het niet, dus zit het er op zonder reden.. Just what i thought.. ![]() | |
OxygeneFRL | zaterdag 17 november 2012 @ 19:55 |
![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 17 november 2012 @ 20:09 |
Mooi ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 17 november 2012 @ 22:12 |
Zo lekker bezig, net ff mn 2e stuur uit elkaar gehaald. Dalijk ff de led's bestellen. Zijn nog lekker groot! goed te solderen. Komen wit/blauwe in ![]() Denk zelf dat ik de plussen en minnen blauw maak en de rest wit ![]() ![]() ![]() | |
Craptacular | zaterdag 17 november 2012 @ 22:27 |
Hate all you want. Ik denk dat vrouwen bij jouw BMW toch spontaan opdrogen in tegenstelling tot mijn nieuwe 1 serie. | |
OxygeneFRL | zaterdag 17 november 2012 @ 22:28 |
![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 17 november 2012 @ 22:31 |
Mja.. als ik een 1 serie zie is het enige wat ik denk.. Jeeej weer een leasebak.. tis de golf van bmw man.. Tis wel een bmw maaaar toch net niet... | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 17 november 2012 @ 22:33 |
leuke vrouwenauto toch | |
mitchelll0181 | zaterdag 17 november 2012 @ 22:45 |
Dat wel ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 november 2012 @ 09:08 |
liever een playmobiel dan een gaymobiel.. en als jij een auto koopt voor de chicks dan mist er duidelijk iets aan je.. ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 18 november 2012 @ 09:48 |
Nou ja ... Af en toe zo'n nekbrekertje als ze naar je auto kijken.. Niet verkeerd hahaha | |
jitzzzze | zondag 18 november 2012 @ 10:12 |
Tijd voor een andere discussie (gay- en playwagens ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 18 november 2012 @ 10:22 |
Met de winter aankomend... Zou ff paar maandjes wachten | |
jitzzzze | zondag 18 november 2012 @ 10:29 |
Waarom? | |
mitchelll0181 | zondag 18 november 2012 @ 10:40 |
Sneller warm enzo | |
jitzzzze | zondag 18 november 2012 @ 11:27 |
Maar behalve sneller warm worden? Zijn er nog meer redenen om het wel of juist niet te doen? | |
Piet__Piraat | zondag 18 november 2012 @ 11:30 |
Nice, al zou het mijn keuze niet zijn. Welke motorisering heb je? | |
Mr_Moon | zondag 18 november 2012 @ 14:56 |
![]() die van mij had een wasbeurtje nodig... Boordcomputer geeft trouwens aan dat m'n remblokken achter bijna op zijn... Vind dat vrij vroeg (heb nu 24000 km op de teller)... Is dat een gewoon gemiddelde? [ Bericht 53% gewijzigd door Mr_Moon op 18-11-2012 22:04:43 ] | |
jitzzzze | zondag 18 november 2012 @ 21:26 |
Ik lees alleen maar verhalen over minder roet, meer Nox en minder vervuiling in de motor. Nog steeds ben ik niet overtuigd ![]() | |
Bananenvlaflip | maandag 19 november 2012 @ 10:44 |
Als verse BMW-eigenaar wordt het hoog tijd dat dit topic in MyAT verschijnt. Zo'n 3 serie compact is dan misschien nooit een populair model geweest, wat rijdt dat lekker! | |
OxygeneFRL | maandag 19 november 2012 @ 12:01 |
3 liter V6 | |
mitchelll0181 | maandag 19 november 2012 @ 12:32 |
Ken je nagaan als je een echte had gekocht ![]() Haha nee hoor rijd allemaal goed idd! | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2012 @ 12:55 |
Bestaat niet ![]() | |
Bananenvlaflip | maandag 19 november 2012 @ 12:56 |
Och, dat soort commentaar had ik wel verwacht. Het is sowieso een miskend model en dat zorgt er maar net voor dat ik er voor prima geld in kan rijden en dat de gebruikskosten ook binnen de perken blijven. | |
mitchelll0181 | maandag 19 november 2012 @ 13:04 |
Hahaha mooi he ![]() V6 ![]() | |
rival | maandag 19 november 2012 @ 13:35 |
bestaat wel. 3 liter V6. in ieder geval hebben jaguar, alfa en saab het onder de kap. vast nog wel meer..... ![]() | |
Andyy | maandag 19 november 2012 @ 14:25 |
![]() Met winterschoeisel eronder. | |
gebrokenglas | maandag 19 november 2012 @ 16:20 |
Bij het vervangen van een accu, is het simpelweg een kwestie van omprikken? Ik zit even op de realoem.com site te kijken, en daar staat Important notice! ---------------------------------------- Compliance with the following information and instructions for correct battery replacement is absolutely mandatory! - ISTA Document RA_61_20_Instructions_for_battery_replacement ---------------------------------------- For additional information, see: - Battery master document ISTA_Document_SI_61_07_02_(875) ---------------------------------------- The original battery (battery size and type) as indicated in the vehicle's order specifications must always be installed to ensure correct operation of the on-board electrical system! ---------------------------------------- If the vehicle is equipped with an IBS (Intelligent Battery Sensor), the battery must be registered via the diagnostic system (ISTA); this process also registers the battery with the vehicle's on-board electrical system. ---------------------------------------- Standard batteries can always be replaced by AGM batteries with the same specifications. Following either type of replacement, the vehicle registration process in ISTA/P must be supplemented by a vehicle coding procedure, which is carried out as follows: ---------------------------------------- Read out battery size and registration from onboard electrical system: ISTA->Service functions->Body->Voltage supply->Register_battery replacement-> Test plan ![]() Ohja, en wat moet ik aanvangen met de oude accu? inleveren bij de gemeentelijke milieudienst of gaat dat anders? | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2012 @ 17:59 |
In de maas/rijn dumpen ![]() Of voor een tientje op marktplaats zetten.. zijn genoeg mensen die hem kopen ![]() | |
jitzzzze | maandag 19 november 2012 @ 18:03 |
Lijkt me wel ja. Inleveren natuurlijk, wat anders? | |
jitzzzze | maandag 19 november 2012 @ 18:03 |
Beide echt een slecht idee. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2012 @ 18:05 |
Eerste begrijp ik, maar waarom is de tweede een slecht idee..?? | |
jitzzzze | maandag 19 november 2012 @ 18:12 |
GebrokenGlas gaat zijn accu niet vervangen omdat hij geld teveel heeft. Een defect item verkopen op marktplaats kan wel, als je het er maar bij zegt. | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2012 @ 18:14 |
Nogmaals, voor een tientje. Uiteraard vermeld je er bij dat het defect is. Je verwacht voor 10 euro echt geen nieuw accu ofzo... ![]() | |
jitzzzze | maandag 19 november 2012 @ 18:14 |
Je hebt van die mensen die dat dus wel doen. | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2012 @ 18:24 |
Thanks voor de info. | |
jitzzzze | maandag 19 november 2012 @ 18:56 |
Bij deze, met je gaymobiel ![]() | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2012 @ 19:06 |
Ik heb geen compact/1 serie/BMW polo? | |
Piet__Piraat | maandag 19 november 2012 @ 19:06 |
Dat zou kunnen, maar niet origineel geleverd in een E60 ![]() ![]() Wasbeurtje? Doe mij er ook eentje! ![]() 24k is achterlijk snel voor een setje remblokken, al helemaal voor de achterzijde, tenzij je heel sportief rijdt. Zo niet, dan vind ik het heel vlot. Mijn remblokken achter heb ik laatst pas vervangen. Waren echt op, maar er is zeker 50k mee gereden sinds ik de auto heb en ze zaten er toen niet nieuw op (om niet te zeggen: de laatste beurt was 20k daarvoor geweest). | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2012 @ 19:13 |
Donor motor? Ik denk eerder een swap-project. ![]() | |
Hyperdude | maandag 19 november 2012 @ 19:16 |
Zet er dan direct een LS9 in ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 19 november 2012 @ 19:18 |
Je snapt wat ik bedoel, klojo ![]() | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2012 @ 19:22 |
Dat is geen V6! | |
Turquaz52 | maandag 19 november 2012 @ 19:22 |
Nee.. ![]() | |
Hyperdude | maandag 19 november 2012 @ 19:30 |
duh ![]() | |
gebrokenglas | maandag 19 november 2012 @ 21:05 |
Hij is niet defect, hij is alleen 7 of 8 jaar oud. Dus niet in topconditie meer. Maar voor mij hoeft die rompslomp allemaal niet. Als ik 'm maar kwijt ben. | |
jitzzzze | maandag 19 november 2012 @ 21:08 |
Dan breng je hem naar de gemeentewerf. Ben jij er vanaf ![]() | |
Maharbal | maandag 19 november 2012 @ 23:09 |
Hoezo was ik dit topic vergeten ![]() | |
Anne | maandag 19 november 2012 @ 23:16 |
Leef je ook nog! | |
Bananenvlaflip | maandag 19 november 2012 @ 23:29 |
Ey! | |
Piet__Piraat | dinsdag 20 november 2012 @ 00:14 |
Voor tien euro zou ik die moeite inderdaad ook niet meer doen. Mijn accu lijkt het nog prima te doen *afklopt*, eens kijken of we deze winter ook weer goed door komen ![]() | |
Maharbal | dinsdag 20 november 2012 @ 09:24 |
Door alle drukte ook nog eens dit topic vergeten! | |
YoshiBignose | dinsdag 20 november 2012 @ 09:46 |
Is toch niks meer aan ![]() | |
boegschroef | dinsdag 20 november 2012 @ 16:00 |
Bij de nieuwere BMW's zijn de achterremmen sneller op dan de voorremmen. Dat was bij mijn e60, e92 en als ik de boordcomputer moet geloven van de e89 dan gaat dat nu dus ook gebeuren. Maar 24k is wel erg snel, misschien je voet niet laten rusten op de rem als je aan het rijden bent ![]() | |
Andyy | dinsdag 20 november 2012 @ 16:32 |
Hoe kan dat nou? Als de CC aan staat stopt die als je de rem aanraakt, en als je geen gas geeft ga je ook trager ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 20 november 2012 @ 16:50 |
Achterrem sneller als voor ? Why ? | |
Hyperdude | dinsdag 20 november 2012 @ 17:38 |
Hoort het eigenlijk voor en achter niet even snel te slijten? Voor meer remwerking=slijtage; maar ook ook dikkere en grotere schijven en grotere blokken. ![]() [ Bericht 63% gewijzigd door Hyperdude op 20-11-2012 17:53:53 ] | |
Turquaz52 | dinsdag 20 november 2012 @ 20:00 |
Hey! | |
boegschroef | woensdag 21 november 2012 @ 09:59 |
Waarom weet ik ook niet, maar als je een nieuwe bmw koopt en je kijkt in de boordcomputer moeten je achterremmen 50.000 mee gaan en voor 80.000. Ook als er nieuwe geplaatst worden gaat de teller achter weer op 50.000 en voor op 80.000 | |
Mr_Moon | woensdag 21 november 2012 @ 12:29 |
Morgen gaan m'n wintersloffen eronder, dan laat ik er meteen wel even naar kijken ;-) | |
Maharbal | woensdag 21 november 2012 @ 14:03 |
Wintersloffen met dit weer inclusief temperatuur? | |
Anne | woensdag 21 november 2012 @ 14:05 |
Beter te vroeg .. | |
rival | woensdag 21 november 2012 @ 14:13 |
maandag moest ik krabben in de ochtend, dus ook ik ben op de winters gegaan! | |
Maharbal | woensdag 21 november 2012 @ 14:17 |
Meer dat het - buiten mijn mening over wintersloffen - met deze temperaturen toch nog beter is om op 'normale' sloffen te rijden. Was het niet rond de 7/8 graden waar het 'omslagpunt' lag? | |
rival | woensdag 21 november 2012 @ 14:26 |
en heel toevallig is het hier nu ongeveer 7 a 8 graden ![]() 's nachts rond het vriespunt... | |
rival | woensdag 21 november 2012 @ 14:27 |
maar ik kan je wel vanuit mijn ervaring vertellen dat ik nu op een droge weg minder grip heb dan met mijn zomerbanden ![]() | |
Maharbal | woensdag 21 november 2012 @ 14:33 |
| |
Tarado | woensdag 21 november 2012 @ 14:34 |
Is ook zo, ik heb mijn winterbanden er ook een week onder omdat ik naar Dld ging, om ze er nu weer af te halen is wat overdreven, ik rij er sowieso rustiger mee maar dat heeft ook met de bandenmaat te maken. | |
Hyperdude | woensdag 21 november 2012 @ 17:35 |
1. ik kijk wel eens naar de schijven. 2. de monteur kijkt regelmatig wat beter naar die dingen 3. sensortje geeft aan dat ze bijna op zijn. Waarom dan ook nog eens in de boordcomputer? ![]() Aansprakelijkheids afdeling van BMW USA? NB. Ik vervang altijd alle 4 tegelijk, schijven en blokken. Zo duur is dat niet. En er rijden genoeg idioten rond om zo nu en dan goed te moeten remmen. | |
Piet__Piraat | woensdag 21 november 2012 @ 18:11 |
In Duitsland hoef je ze ook alleen maar te hebben onder winterse omstandigheden hoor. Mja... omslagpunt. Er zijn voldoende tests die aantonen dat zomerbanden tot het vriespunt minstens net zo goed presteren. Mijn winterbanden gaan er, mede vanuit slijtage-oogpunt, dus ook pas op als het stelselmatig rond 't vriespunt wordt. Van 't weekend wordt gewoon nog een temperatuur van rond de 10 graden voorspeld! | |
Maharbal | woensdag 21 november 2012 @ 20:37 |
Precies, vandaar omslagpunt tussen aanhalingstekens. Ik had/heb gewoon geen zin om weer de wintersloffen vs geen wintersloffen discussie te starten. | |
jitzzzze | woensdag 21 november 2012 @ 20:39 |
Net de auspuff gemacht. Ik ben helemaal zwart ![]() Wel toepasselijk in deze tijd ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 21 november 2012 @ 23:29 |
Ik heb 't idee dat m'n achterwielen de laatste tijd wat zoekerig zijn op oneffen wegdek en in bochten. Mijn eerste idee: silent blocks overleden. Iemand ervaring hoe dat voelt? Denk ik in de goede richting? | |
Tarado | woensdag 21 november 2012 @ 23:35 |
Weet ik maar je weet nooit van te voren of die omstandigheden er zijn of niet vandaar dat ik het al gepland had | |
mitchelll0181 | donderdag 22 november 2012 @ 01:52 |
Voel je bijna niet, die van mij lag er helemaal uit.. Alleen getik op een klinkerweg Je kan het zien/voelen. Je draagarm moet precids in het midden vd ophangbeugel zitten. | |
mitchelll0181 | donderdag 22 november 2012 @ 01:55 |
Haha had et zelfs opgenomen : Op 25 sec hoor je t heel goed | |
dester_martijn | donderdag 22 november 2012 @ 10:22 |
Offertes laten maken voor de voorremmen en schijven en ben gewoon bij de specialist duurder uit dan bij de dealer. Dit lijkt me toch niet gangbaar? | |
mitchelll0181 | donderdag 22 november 2012 @ 11:29 |
Ik doe t voor de helft vd dealer ok ? ![]() Ex materiaal ![]() | |
dester_martijn | donderdag 22 november 2012 @ 11:40 |
Als jij voor de dealer stempels zorgt ![]() | |
Tarado | donderdag 22 november 2012 @ 11:58 |
waar woon je? | |
dester_martijn | donderdag 22 november 2012 @ 12:04 |
Het zuiden. Ik ga voor Keram dus, ben ook tevreden over ze. | |
Piet__Piraat | donderdag 22 november 2012 @ 23:47 |
Ik weet nog wel dat ik de vorige keer schrok van de prijs voor schijven + blokken voor...waren aan inkoop echt achterlijk duur. Daarom laatst de achterkant zelf maar gedaan, dat scheelde behoorlijk.Hmmm, maar eens kijken tijdens de winterwissel dan. Vandaag merkte ik het ook, bij 190 kreeg ik het wel warm...op een paar ribbels veel zoekeriger dan normaal. Maar dat geluid wat jij achterin hebt (bij dat filmpje), heb ik dan weer helemaal niet. Ik hoor eigenlijk amper geluid, voel alleen van alles. | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 november 2012 @ 07:44 |
Kopen jullie alleen OEM ? Ik was voor ferodo blokken, voor , achter, en handrem 110 kwijt. En schijven zijn 50 ps ofzo.. | |
jitzzzze | vrijdag 23 november 2012 @ 08:58 |
Ik mag binnenkort ook alle remmen vernieuwen. Ben voor alle blokken, schijven en twee sensoren ruim 200 euro kwijt. Alles van Bosch, dat dan weer wel. Het kan wel goedkoper, maar merken als Bölk vertrouw ik niet en over TRW hoor ik ook niet alleen maar goede verhalen. Hoewel de TRW remblokken die ik nu heb het prima doen. [ Bericht 1% gewijzigd door jitzzzze op 23-11-2012 09:11:05 ] | |
Hyperdude | vrijdag 23 november 2012 @ 08:59 |
Heb nu BMW Sportschijven en standaard blokken Heb ook ATE Powerdisc gehad met standaard blokken; vond ik beter dan OEM Bij de 330 heb je door de grote schijven met standaardschijven wel eens een waterfilm op schijf, vandaar de Powerdisc. ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 november 2012 @ 09:03 |
Ik koop hetgene dat als goed bekend staat. Welk label erop zit boeit me echt niet ![]() Heb laatst schijven en blokken van Bosch erop geknald, maar de draagarmen zijn bijvoorbeeld van Meyle en de filters komen van Mannfilter. | |
Hyperdude | vrijdag 23 november 2012 @ 09:07 |
Mijn garage gebruikt alleen maar BMW OEM tenzij ik met iets anders aan kom zetten. Olie doe ik Mobil1 5W-50 en remmen heb ik al genoemd. Meyle armpjes heb ik idd. ook. Ben, vermoed ik, ook bijna aan een nwe. koppeling toe. Schijnt een BMW Sportkupplung te krijgen te zijn; die lijkt mij wel geschikt voor mijn subtiele rijstijl. ![]() NB Of die Meyle nou echt beter zijn? Iedereen roept maar wat op de interwebs en dan moet je het maar afwachten. Ze doen het nog wel goed. ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 november 2012 @ 09:20 |
Dat weet ik ook niet hoor. Ze zitten er bij mij nu 50k onder aan de voorkant en nog geen klachten. Hopelijk blijft dat nog even zo ![]() Olie gaat er bij mij 5W30, origineel BMW. Maar da's gewoon omdat ik daar voor een mooie prijs aan kan komen, anders gooide ik er Castrol ofzo in. | |
Hyperdude | vrijdag 23 november 2012 @ 09:24 |
Mikkie, waar ie ie gebleven ![]() Die van mij doen het al 135000 kms. | |
jitzzzze | vrijdag 23 november 2012 @ 09:56 |
Ik moet nieuwe wielmoeren hebben met stofkapjes ![]() Maar waar kan ik stofkapjes kopen? ![]() | |
daNpy | vrijdag 23 november 2012 @ 11:15 |
Wat zijn de standaard issue's bij een 2005er E90 Touring? | |
Hyperdude | vrijdag 23 november 2012 @ 12:24 |
Voor de 4 slotbouten bedoel u? Liggen bij de dealer naast de ventieldopjes. Eén van de weinig betaalbare BMW-onderdelen. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 23 november 2012 @ 12:26 |
Heuts automaterialenzaak.. heb je er 20 voor een tientje ofzo.. ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 november 2012 @ 12:49 |
Koop er geen met panaromadak. Of zorg dat de afvoergootjes al een keer vervangen zijn en hou deze bij. Niet doen = kofferbak vol water na een tijdje = elektronica overleden = duur. | |
Andyy | vrijdag 23 november 2012 @ 12:55 |
Rammels en piepjes. | |
Andyy | vrijdag 23 november 2012 @ 13:08 |
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=771448 | |
jitzzzze | vrijdag 23 november 2012 @ 14:19 |
Nee, voor alle 20. Ik heb geen slotbouten, en de bouten die ik wel heb roesten. En de kop wordt steeds ronder ![]() Maar die hebben we hier niet ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 23 november 2012 @ 14:34 |
Wist niet dat er stofkapjes voor wielbouten bestaan. ![]() Probleem heb ik ook niet. Wielbouten zijn bij mij altijd wat (koper-)vettig. | |
jitzzzze | vrijdag 23 november 2012 @ 14:41 |
Misschien omdat die van mij al 17 jaar oud zijn ![]() Dit is wat ik zoek, maar dan in het zwart. Ik moet niet van die chromen meuk ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 23 november 2012 @ 18:51 |
Heel wat euro's armer, maar wel 4 schijven, 8 blokken en twee slijtagecontacten rijker ![]() | |
daNpy | vrijdag 23 november 2012 @ 19:34 |
Dat trekt juist vuil aan ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 23 november 2012 @ 19:59 |
Vettig is iets anders dan moddervet. ![]() Heb hier oa. magnesium wielmoeren uit 1986 staan. Die zien er net zo uit als mijn BMW-wielbouten 2001. Verrotte wielbouten zal dan wel een probleem zijn waar een garagegebruiker geen last van heeft. En ook geen weet. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 23 november 2012 @ 23:44 |
http://www.autostyle.nl/sy-wn17b.html Asjeblieft.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 23 november 2012 @ 23:44 |
En op slot |